• Dag lieve medestudentjes,

    Voor de Belgen onder ons die op de unif of hogeschool zitten (of de mensen die in België studeren ^^), is de leukste tijd van het jaar weer aangebroken: de blok! En daarna de examens natuurlijk. :'D Het leek Patholoog en mij wel een leuk idee om dit jaar een topic aan te maken waarin we elkaar kunnen steunen als het blokken wat minder goed gaat. (nerd)
    Dus, wat studeren jullie op dit moment? Of beter: wat zouden jullie moeten studeren nu? :W
    Veel succes allemaal!





    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Vijf herexamens deze periode. Eerste week één. Tweede week één. Derde week één op vrijdag. Vierde week? Dinsdag én woensdag. HA. HA. HA. huilen


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben met de jackpot gaan lopen en mocht alle herexamens meedoen, maar ik heb me maar voor de helft ingeschreven. Ik ga volgend academiejaar wat anders doen dus :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Oooh heel veel succes iedereen! Jullie kunnen het!!

    Ik heb heel veel geluk en heb geen herexamens (:


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.

    Ik ben zo zuur nu he. Dus ik kijk zo'n filmpje van "make a good stuy plan". Daarin raden ze aan toch wel één of twee dagen vrije tijd te nemen. En dan is er zo'n ander filmpje dat zegt te studeren in korte blokken, in plaats van een grote studiesessie. Haha, jazeker! Als ik klaar ben met mijn lessen van ca 9 tot 6, zal ik na mijn lessen nog even zelf voor mijn eten zorgen, studeren, sporten, hobbies bijhouden, misschien een sociaal leven houden, genoeg slapen en relaxen. En dan ook nog eens een dag in de week vrij nemen. Jawel mensen. Studeren gaat vanzelf he. Totaaaal niet zuur, hahaha.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Vijf herexamens deze periode. Eerste week één. Tweede week één. Derde week één op vrijdag. Vierde week? Dinsdag én woensdag. HA. HA. HA. huilen


    Komt goed.
    Ik had er vrijdag een, heb er morgen een (dat eigenlijk uit twee vakken bestaat), donderdag twee en dan 4 september nog 1 ;-;


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Altomare schreef:
    (...)

    Komt goed.
    Ik had er vrijdag een, heb er morgen een (dat eigenlijk uit twee vakken bestaat), donderdag twee en dan 4 september nog 1 ;-;


    Heel veel succes! Uiteindelijk ga ik mijn derde examen toch niet doen. De kans dat ik daar met studeren op ga slagen is me te klein om die andere twee vakken op te offeren. So yeah. Extra ruimte, van anderhalve week.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Bah, krijg net het bericht dat een van de herexamens open vragen worden in plaats van MCQ.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Patholoog schreef:
    (...)

    Heel veel succes! Uiteindelijk ga ik mijn derde examen toch niet doen. De kans dat ik daar met studeren op ga slagen is me te klein om die andere twee vakken op te offeren. So yeah. Extra ruimte, van anderhalve week.


    Heel veel succes!

    @Sarai: ew, dat suckt echt zo hard D:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Dus. Ik had (naar mijn mening) vrij bagger gestudeerd voor mijn examen vandaag. Tot gistermiddag/avond. Ken je dat? Dat besef van "shit, ha, ik wil dat examen toch eigenlijk wel halen". Nou ja, dus ik heb gisteravond nog een deel geblokt en vanochtend nog tot aan mijn examen. En ik had echt het gevoel alsof het super slecht ging gaan, want ik kon het toch onmogelijk allemaal weten en aaah.
    En op het examen bleek het nog wel redelijk te gaan. Dus dat is wel fijn. Raar, maar fijn.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Dus. Ik had (naar mijn mening) vrij bagger gestudeerd voor mijn examen vandaag. Tot gistermiddag/avond. Ken je dat? Dat besef van "shit, ha, ik wil dat examen toch eigenlijk wel halen". Nou ja, dus ik heb gisteravond nog een deel geblokt en vanochtend nog tot aan mijn examen. En ik had echt het gevoel alsof het super slecht ging gaan, want ik kon het toch onmogelijk allemaal weten en aaah.
    En op het examen bleek het nog wel redelijk te gaan. Dus dat is wel fijn. Raar, maar fijn.


    Oh, dat is echt super!


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Hahaha ik ben een beetje laat, maar hoe gaat het bij iedereen? (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    uuuuh.. haha.
    het examen vandaag ging wel, maar nu de rest nog..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb er al 4 achter de rug, 1 redelijk goed, 1 nog wel super eigenlijk en 2 meh, ik heb maandag mijn laatste waarvoor ik nu blok :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Verschrikkelijk. Ik heb er al drie klaar waarvan eentje goed en de andere twee bagger en nu nog bedrijfseconomie. Ik haat bedrijfseconomie. Met een passie.


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Ugh, laatste dagen doodgaan. Ik heb nu nog een uurtje om te herhalen en dan heb ik mijn examen didactiek (‘: maandag wordt best pittig voor geschiedenis en dan heb ik mijn laatste op woensdag, wat basically bètareaden voor mijn examen is, dus dat zou wel ok moeten zijn.


    Mhm?