• Hier inschrijven, en info: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=178911
    Je moet je eerst ingeschreven hebben, dan pas kun je meedoen.
    Hier is het speeltopic.
    Veel schrijfplezier!
    We beginnen bij een normale eerste schooldag.


    Never grow up, it's a trap.

    Cat


    'Wat vind je daarvan?' vraagt ze.
    'Ik vind het een goed idee,' zeg ik. 'Maar waar halen we alcohol vandaan? We zijn allebei geen achttien. Ik heb wel een flesje in mijn tas, en dan wordt hij wel dronken, maar niet dronken genoeg om hem al zijn geheimen te laten vertellen. Chace, mijn vriend, heeft ook nog wel een flesje. Maar alsnog is dat net niet voldoende. Is er misschien een drankkelder hier ofzo?'
    Ik kijk om me heen, wie er misschien alcohol zou kunnen hebben. Ik zie mister Sixpack, nee, als iemand geen alcohol heeft terwijl hij les geeft is hij het. Misschien Avan? Hij lijkt me wel een gast om met alcohol op zak te lopen.
    Of hebben de leraren stiekem wat? Of misschien kan Jo met magie een fake ID pas maken?
    Misschien hebben een paar oudere leerlingen wat?
    Ik ga op een bankje zitten en kijk goed om me heen.
    Wat voor een alcohol zouden we hem moeten geven? Rum, wodka, of toch gin?....
    De directrice, wat zou die zeggen? Het was wel echt een hilarisch idee van Jo, maar hoe gingen we het uitvoeren?
    Ik wist niks meer te bedenken.
    'Jo, heb jij nog een idee?' vroeg ik.
    'Want ikzelf weer niks meer.'


    Never grow up, it's a trap.

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×


          'Ik speel nooit vals..'
    Ja, en ik ben de koning. Geloof je het zelf?
          'Je moet gewoon zo snel mogelijk van hier naar het voetbalveld komen..' zegt hij, waarna hij glimlacht.
    Aha, daar zit het addertje dus. De bestemming is wel gegeven, maar niet de manier waarop. Voor hetzelfde geldt teleporteert deze jongen zich gewoon naar het veld.
          'Je was zeker niet van plan te gaan rennen,' merk ik droogjes op.
          'Weetje waarom kinderen dat niet doen? Ze kennen je nog niet, als je van ze af wilt moet je van ze winnen, ze laten beefen van angst, ze laten smeken om levend te blijven..'
    Waar komt dat in vredesnaam nu weer vandaan? Het is geloof ik niet helemaal de bedoeling dat ik de mensen hier bang maak. Dan had ik net zo goed in Trost kunnen blijven.
          'Geloof me, alleen op die manier kom je van de snotapen af..'
    Ik zou hem bijna geloven. Of eigenlijk doe ik dat al volledig maar hee, blijkbaar is het als docent niet toegestaan een corrigerende tik uit te delen. Niet dat ik vaak mensen sla. Eigenlijk doe ik dat nooit. Die ene keer dat ik Yeager in elkaar heb getrapt was ook alleen maar om de rechtbank te overtuigen dat ik hem wel in bedwang kan houden.
          Ondertussen is die vogel van hem weer bij hem komen zitten. Het lijkt erop dat ze hem iets geeft. De jongen leest het door en het volgende moment lijkt zijn houding enigszins te veranderen. Vreemd..
          'Wanneer wil je het doen? Morgen? Dan kan je nu even trainen..'
    De toon waarop hij het zegt, klinkt al een stuk vriendelijker. Blijkbaar gaat hij er echt vanuit dat ik zijn zielige uitdaging aanga. Ha ha. Ik heb wel wat beters te doen dan kinderen te vermaken met wedstrijdjes.



    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Rumplestiltskin
    Nadat ik alle voorbereidingen heb getroffen voor de les over twee uur loop ik mijn klaslokaal uit en besluit ik om even naar buiten te gaan. Buiten zie ik wat mensen roken maar als ik een stukje verder loop zie ik Jo, die samen met een ander meisje ook aan het roken is. Ik loop naar hun toe.
    'Wat heeft dit te betekennen?' Ik keek met een vies gezicht naar het sigaret in Jo haar handen.

    Avan Odin Ravens
    "What? I am just smoking"



    'Je was zeker niet van plan te gaan rennen,' merkt hij droogjes op, op dit moment heb ik even geen zin om hierop antwoord te geven maar ja...
    "Moest dat dan?" vraag ik onschuldig, "Volgens mij had ik hier de spelregels bedacht..." hij vertrouwd me niet, hij denkt dat ik vals ga spelen... maar als ik daarheen teleporteer dan is het niet vals spelen. Ik heb nooit gezegd dat je daar naartoe moet rennen, je moest er gewoon als eerste aankomen, in welke weg? Dat maakt niet uit...
    Ik kijk hem weer aan, daar komt Tula aangevlogen. Ze brengt me niet zo goed nieuws en ik wil graag zo snel mogelijk weg hier, maar Levi wil niet meedoen, tenminste dat denkt hij... Ik voel dat ik snel weg wil anders knap ik, Jo vertel ik het later wel, ze is nu nog 'vrolijk' en ik wil haar nu even niet belasten met het erge nieuws. Ik kijk weer naar Levi, "Anders bespreken we dit later..." En met die woorden liep ik weg, jammergenoeg blijft het briefje op de plek waar ik hem heb gekregen, want ik liet het vallen. Maar dat is nu even niet mijn grootste zorg. John... De jongen die me nog een beetje ondersteunde in mijn leven, als vader zijnde, als broer zijnde en als vriend zijnde. Ik wil huilen maar doe het niet, te lang niet gedaan en dat wil ik eigenlijk ook zo houden...Ik loop snel naar de jongens toiletten en plens wat water in mijn gezicht. Ga met mijn hand door mijn haar en droog mijn hoofd weer af. Ik kijk naar mezelf in de spiegel, ik zou de spiegel we stuk kunnen slaan! Door wie is hij vermoord? Hij had het over een Ze, maar wie zijn Ze? Er gaan veel vragen door mijn hoofd tot ik ineens iemand hoor die ook naar de toilet wil, snel sluit ik me op in een hokje en wacht tot ie klaar is. Ik hoorde dat ie de wc door trok en wegliep. Rustig kwam ik de tevoorschijn en liep de toiletten uit, mijn gezicht neutraal. "Eerst maar eens naar mijn kamer..." zei ik mompelend tegen mezelf en liep mijn kamer in.



    Jo Mari Gold
    "I am a Ghost of a Girl"


    'Ik vind het een goed idee,' zegt ze. 'Maar waar halen we alcohol vandaan? We zijn allebei geen achttien. Ik heb wel een flesje in mijn tas, en dan wordt hij wel dronken, maar niet dronken genoeg om hem al zijn geheimen te laten vertellen. Chace, mijn vriend, heeft ook nog wel een flesje. Maar alsnog is dat net niet voldoende. Is er misschien een drankkelder hier ofzo?' ik lach even als ik zie dat ze om zich heen aan het kijken is, waarschijnlijk voor iemand die het kan hebben. Haar blik blijft rusten op Avan, ik glimlach even als ik aan hem denk, hij is een schat maar niet als vriendje... 'Jo, heb jij nog een idee?' vroeg ze,
    'Want ikzelf weer niks meer.' ik moest even lachen, hoe moeilijk kon iemand denken?
    "En wat nou als we het simpel houden, niet naar een drankkelder, niet van iemand lenen of iets dergelijks, ik kan het namelijk ook gewoon toveren..." zeg ik grijnzend aan de gedachte dat hij zometeen dronken is en dat Cat hier niet op was gekomen.
    'Wat heeft dit te betekenen?' hoor ik een bekende stem, Rumple... Ik schrik op en kijk hem aan, "Wat heeft wat te betekenen?" vraag ik hem poeslief terwijl ik nog een trekje neem, Het is misschien niet altijd de slimste oplossing om te doen dat je nergens van af weet maar ach, moet alles slim zijn?


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×


          Hij vraagt of het de bedoeling was te gaan rennen. Goh, anders is er weinig "race"aan, niet waar? De volgende keer mag hij met iets beters komen, als hij weer met zo'n "uitdaging" komt. Nog voor ik er een opmerking over kan maken, komt zijn vogel weer terug vliegen. Ik vraag me af wat dat is met die vogel en hem. Voor de tweede keer lijkt zijn houding te veranderen.
          'Anders bespreken we dit later..'
    Ik mag hopen van niet. Staat er soms echt "animatieteam" op mijn voorhoofd?
          'Wat dacht je ervan dat je een van je vriendjes gewoon uit gaat dagen.'
    Het klinkt eerder als een bevel dan een voorstel, maar ik vraag me af of hij het mee heeft gekregen, gezien hij zijn rug al naar mij toe heeft gedraaid en weg loopt. Wel merk ik op dat hij iets heeft laten vallen. Ik kniel neer naast het papiertje en raap het op. Er staat iets op, maar ik geef niet genoeg om deze snotaap om me te gaan bemoeien met zijn leven. Ik stop het weg in mijn broekzak, werp nog een blik op de twee meisjes, waar nu één van de andere docenten bij staat en begin dan richting mijn appartement te lopen. Ik smacht naar een verfrissende douche, schone kleding en een uurtje zonder irritante kinderen die aan me lopen te trekken. Ik hoop maar dat ik niemand meer tegen kom.



    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Iphigeneia Calanthe Snow

    Seventeen | The Hunger Games | Feeling happy
    Talking to Draco, Genoveva & Francisco
    16+ vanwege mentions extreem geweld & stoornis. Lees niet als je snel getriggerd wordt.

    Bag | Uniform


         
          De taxichauffeur was een stuk aardiger dan ze had verwacht, dat was iets wat ze eerlijk moest bekennen. Het was een man van middelbare leeftijd die haar had opgepikt nadat ze een belletje had gepleegd naar zijn bedrijf. Iphigeneia was achterin ingestapt en had tot nu toen alleen maar uit het raam gekeken. De heer was een gesprek begonnen en ze praatte ijverig mee. Hij vertelde verhalen over de tijd toen hij in het leger zat, het enige wat Ivy daarop kon zeggen was dat ze ook geforceerd moest vechten. De twee vormden een band over hun post traumatische stress stoornis, iets waar niemand ooit een band om moest vormen. Haar taxichauffeur had de oorlog meegemaakt en Ivy had het met geforceerd en extreem geweld. "Ik kan ze soms nog zien smeken, ze wilde dit niet. Oorlog is een hartbrekend aspect van de samenleving." Kwam er uit de meneer zijn mond. "Ik kan het niet meer met u eens zijn." De rest van de rit was het stil in het gele voertuig. In haar oren kwam de melodie van Wish You Were Here, haar favoriete nummer van Pink Floyd. Bij de gitaarsolo sloot ze kort haar blauwe ogen, het nummer had een magische factor voor haar. Het kon haar tot rust brengen, zelfs nadat ze nachtmerries had gehad. Op haar telefoonscherm zag ze nog steeds twee berichten staan, van Draco en Genoveva. Al eerst had ze besloten om op Draco's bericht te reageren, die was immers het eerst binnen gekomen.
    From: Iphigeneia
    To: Draco
    Message: Zie je zo! Ik ben als het goed is bij Genoveva. XO.

          Dat bericht was er ook weer uit, ze zou haar beste vriendin toch elk moment weer kunnen zien. Het gesprek had haar echter achtergelaten met een vreemd gevoel, ze kon het niet goed beschrijven. Haar deelname, en natuurlijk winst, van The Hunger Games was niet zolang geleden. Ze had op een gruwelijke manier gewonnen, zeven doden achter haar naam. Iets waar ze niet al te trots op was. Haar killingspree begon nadat haar mede-beroeps om waren gebracht, het werd echt erg toen de jongen uit district twee aan zijn einde kwam. Het was vermoorden of vermoord worden, alleen geforceerd voor een publiek. Ze probeerde de gedachte uit haar hoofd te zetten toen ze het voertuig langzamer voelde gaan. De taxi reed met een snelheid van dertig kilometer het terrein van de school op, het zag er net al voorgaande jaren prachtig uit. Het gras leek er zowaar groener uit te zien als vorige jaren en het gebouw stond in al zijn trots te glimmen. Met haar rechterbeen eerst, stapte de blondine uit de auto. Een zacht briesje begroette haar lichaam toen ze de chauffeur betaalde.
          Het schoolplein was vrij rustig, behalve de vaste cliques die bij elkaar stonden. Met een stevige pas en haar hoofd omhoog liep ze een rechte lijn naar de school. Iedereen die in haar weg stond, ging tevens aan de kant. Dat is de 'macht' die komt met bekend staan omdat je zeven mensen op brute wijze hebt vermoord. In haar ooghoek zag ze een schaduw opstaan, ze draaide zich om en werd begroet door haar beste vrienden. Genoveva zag er prachtig uit vandaag en had zoals altijd, zo eigenwijs als ze was, haar eigen uniform aan. "Eindelijk je bent er!" Waren de woorden waarmee Iphigeneia onthaald werd op haar eerste dag. "Zwaardvechtles waarin je theorie gaat behandelen met allerlei mensen die zich te goed vinden voor dat en meteen wilden vechten is een hel." Babbelde de zwartharige dame door. Een minachtend lachje verliet Iphigeneia's mond. "Die mensen weten niet eens hoe het is om écht iemand pijn te doen, laat ze maar lekker. Ze zijn toch niet belangrijk." Haar vriendin begon weer met spreken."Oh, misschien is hel niet zo'n goede benaming, ach whatever. Zeus en Athena moeten leren hun kinderen op te voeden, niet normaal zeg." Opnieuw moest Ivy om haar lachen. De kinderen van Zeus en Athena deden altijd alsof ze alles afwisten van wapens en vechtkunst, maar als het er echt op aankwam riepen ze hun ouders erbij om te helpen. Een grijns ontstond bij de gedachte als het weer zou gebeuren.
          Iphigeneia grinnikte kort en richtte haar aandacht weer op Genoveva. ''Hoezo ben je zo laat overigens?'' "Uhm, ja goede vraag Gen." Begon ze ietwat haperend. "Ik kwam je broer tegen en we hebben samen ontbeten, was heel gezellig." Zei ze uiteindelijk. Het was geen leugen en Genoveva zou Franky eerder wat aandoen dan Iphigenia, dat wist ze zeker. Het enige wat ze kon doen was de jongeman een heads up geven. "Welke les hebben we zo? Ik heb echt weer zin in school. Cliques, bitches en mensen uit verschillende werelden. Dat moést wel fout gaan, Iphigeneia was er graag bij als de bom zou barsten. Uit haar tas haalde ze haar telefoon, een lichtroze iPhone en ze begon met een bericht opstellen voor Francisco.
    From: Iphigeneia
    To: Franky
    Message: Je zus is net een bloedhond, haha. Ik heb gezegd dat we elkaar zijn tegengekomen en toen ontbijt hebben gegeten. Vast een heads up voor de donderwolk die je zo over je heen krijgt. (; xxx



    The female is the deadliest of the species.


    You are either with me, or against me.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2016 - 12:12 ]


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Cat

    'Wat heeft wat te betekenen?' vraagt ze zogenaamd onschuldig. Ik heb niet eens het gezicht van de man gezien en het kan me ook niets boeien. Ik probeer mijn lach in te houden maar een klein ontsnapt toch. Doordat ik het heel erg in probeerde houden klonk het lachje meer als het gespin van een poes. Snel pakte ik mijn telefoon en headset, en scrolde door mijn iTunes lijst.


    Ik zette No Money van Galantis op. Voordat ik mijn headset opzet, zeg ik nog tegen de man wiens gezicht ik nog niet heb gezien:
    'Meneer, dat heet roken. R-O-K-E-N. Moet u ook eens proberen, word je vrolijk van, dat kan u wel gebruiken.'
    Sorry I've got no money
    I'm not trying to be funny
    But I left on my home today
    You can call me what you wanna I'm giving you a dollar
    This time I'm gonna run away
    You might knock me down, you might knock me down
    But I will get back up again

    Zachtjes knik ik mee op de muziek. dan draai ik me om want ik ben wel benieuwd wie die man is. Het is in iedergeval niet meneer Sixpack.
    Het is namelijk Rumplestiltskin, de Dark One.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2016 - 12:40 ]


    Never grow up, it's a trap.

    Genoveva Leya Sánchez
    Daughter of Hades | 17 | Bit annoyed| Cold | Uniform | Bag | Taling to Iphigeneia
    ''She was a star that wanted to be the moon. Dark and mysterious.''


    Haar ogen vielen kort op haar bordeauxrode nagels, waarvan één beschadigd was. Dat werd dus overnieuw nagels gaan lakken vanavond. De nagels pasten mooi bij de bordeauxrode lippenstift die Genoveva droeg momenteel. ''Die mensen weten niet eens hoe het is om écht iemand pijn te doen, laat ze maar lekker. Ze zijn toch niet belangrijk.'' zei Iphigeneia met een minachtend lachje. Kort knikte Genoveva eventjes. ''Bij de volgende les merken ze vanzelf wel dat ze er niets van kunnen..'' mompelde het Spaanse meisje, voordat ze een zwarte, krullende lok voor haar ogen weg veegde.
    Na haar opmerking over dat 'hel' misschien niet de beste benaming was en dat de twee goden hun kinderen moesten leren opvoeden, moest Iphigeneia eventjes lachen. De outfit van de witblonde dame was redelijk gewaagd qua shirt, maar ze had een zwarte met enkele donkerblauwe details blazer aan haar blauwe tas hangen, waardoor Genoveva ervan uitging dat ze die later aan deed. Zelf deed ze rustig en voorzichtig de mouwen van haar blouse ook wat omhoog, waardoor je ook de tatoeage van haar kon zien die zei; 'Do you want it? Then fight for it.' Iets wat je ongeveer wel het 'motto' van Genoveva kon noemen. Velen begonnen te zeuren als iets niet lukte, maar dat is vaak juist het moment dat je door moet gaan, ietswat zij in de loop der jaren geleerd had en vandaar dat ze dit heeft laten doen.
    Niet dat haar moeder er iets van wist, die woont alweer twee jaar in Barcelona gezien zijzelf en haar broer altijd in het Kamp waren, waren ze niet hier. In de normale stervelingen wereld was het over het algemeen niet veilig genoeg voor een kind van 'een van de Grote Drie' om over straat te lopen. Een queeste was dan dus ook vaak een moeilijke taak, gezien de hoeveelheid monsters die er altijd op hun afkwamen. Vooral als Francisco ook mee was, dubbel zoveel monsters betekend altijd dubbel zoveel pret. Oftewel dubbel zoveel monsters die weer dood moesten op dat moment, wat te veel tijd koste, die ze beter aan iets anders had kunnen besteden, zoals de queeste zelf. Vaak waren het ook verloren dingen van een van de goden zoeken of een of ander bericht van de goden, helemaal naar een of andere nimf brengen aan de andere kant van Amerika. Ja hoor, heel fijn. Als je eenmaal halfdood daar aankwam en je zegje had gedaan, kon je meteen weer terug en begon alles overnieuw. Wat waren de goden toch altijd geweldig met hun oplossingen voor alles. Het enigste wat ze dachten was: 'Ja stuur die halfgoden er maar heen, die regelen alles wel.' en zodra je dat had gedaan, kreeg je geen eens een bedankje. Vaak als je het naar Olympus bracht, kreeg je zelfs een bedreiging van een van de goden.
    ''Uhm, ja goede vraag Gen,'' begon Iphigeneia, na Genoveva's vraag van waarom ze zo laat was. Verbaast trok de zwartharige een wenkbrauw op. ''ik kwam je broer tegen en we hebben samen ontbeten, was heel gezellig.'' vervolgde ze haar zin. Een lichte glimlach verscheen op de lippen van Genoveva en haar verbaasde uitdrukking verdween. ''Mooi zo dat het gezellig was,'' begon ze nog altijd glimlachend. ''Welke les hebben we zo?'' vroeg de witblonde dame. ''Ik wilde jou net het zelfde vragen..'' lachte Genoveva zachtjes. ''Ach ja, whatever. We volgen zo wel iemand naar de les en anders komen we maar te laat, had ik net ook. Eerste uur gemist, tweede te laat en natuurlijk niet te vergeten een heel gezellig gesprek met mijn mede-halfgoden. Gaat er altijd bij.'' Het einde van Genoveva's zin was sarcastisch en kort keek ze het plein rond. Het zou sowieso weer fout gaan vandaag hier, zoals altijd eigenlijk.


    [ bericht aangepast op 13 juli 2016 - 20:52 ]


    kip is lekker daarom heet ik drumstick


    Kuan-Yin Mirai~ Het nerdje


    Duizelig help ik mezelf op en hink naar de kraan waar ik wat water drink, ik geniet 1
    seconde, want ik merk dat ik lessen heb gemist. Ik ren naar de klas van meneer Ackerman.
    'Sorry dat ik zo.... laat ben?' Hij is er niet. Niemand is er. Ik loop weer door de gang waar
    ik meneer Ackerman tegenkom. 'Hallo meneer, aangenaam Kuan-Yin. Ik ben de nieuwe leerling
    in u klas.' Ik merk dat hij naar zijn appartement loopt. 'O, het spijt me meneer ik wou u niet storen...'

    [ bericht aangepast op 13 juli 2016 - 18:29 ]


    ~

    Ariël Greenleaf
    "One step closer"


    Ik til Joey vast, zijn grote, bruine ogen kijken recht in die van mij, "Je bent bang..." fluistert hij, ik glimlach, "Ja, maar niet voor jouw..." ik kijk even om me heen, ik heb geen zin om naar mijn kamer te gaan. Het gevoel van gevangen zitten komt weer in me op. "Nee, je bent bang om niet vrij te zijn..." ik keek hem aan en knik, hij is slim al zegt hij gewoon na wat je denkt, hij is wel goed in praten maar hij vind het niet leuk om tegen onbekende mensen te praten, daarom leest hij veel gedachten. Ik bedenk me dat ik ook gewoon even het bos ik kan lopen, of even naar Tickles kan gaan,
    "Wat denk je ervan om even met Tickles het bos in te gaan?" vraag ik aan Joey. Joey knikt en ik zet hem weer op de grond. Dan gaat mijn mobiel af, word ik gebeld of is het een berichtje? Ik kijk op mijn mobiel, het is een berichtje... Ik kijk naar het nummer, van wie is dit? Toch niet van Middle Earth? Nee dat kan niet, daar hebben ze niet zulke elektrische dingen. Het was van een onbekend persoon,
    "Angst kan je gevangen houden, hoop kan je bevrijden"
    Ik keek verbaast naar het berichtje, keek toen om me heen of iemand naar me stond te kijken en keek weer naar mijn mobiel, wat is dit? Ik besloot er zometeen even naar te kijken als Joey ergens anders is, op dit soort momenten hoeft hij niet te weten wat er in me omgaat. "Joey, anders ga jij even naar mijn kamer... Kun je dat alleen of moet ik mee?" vraag ik en kniel naast hem neer, "Mee..." zegt hij meteen, ik lach even, dat dacht ik al. Ik pak zijn handje en loop naar mijn kamer, ik zie dat kinderen kijken, maakt me niets uit. Waarschijnlijk denken ze dat het mijn kind is, tienermoeder... Ach wat boeit het ook.
    Eindelijk ben ik in mijn kamer, "En hier wel blijven, niet hieruit komen!" zeg ik streng. Joey knikt en ik doe de deur weer dicht, op slot... Niet iedereen hoeft te weten dat ik een Orcje in mijn kamer heb zitten.
    Ik loop de trappen weer af en naar de stallen, daar zie ik mijn paard staan, een mooi wit paard, een paard van The White horse of Glorfindel . Ze was eerst van Arwen maar toen heb ik hem gekregen, Tickles, zo heb ik haar genoemd, maar eigenlijk past de echte naam beter, misschien moet ik haar voor altijd zo noemen... Ja, Tickles is weg, nu is het weer gewoon Asfaloth. Ik loop naar haar toe, "Aiya" zeg ik tegen haar, ik aai haar over haar kop. Ik kijk even naar de zadels en pak mijn zadel, doe hem bij haar om en pak de teugels, doe dat ook bij haar om, aai haar even op haar snuit ga op haar rug zitten, "Noro lim, Asfaloth" zeg ik zacht tegen Asfaloth. Ze steigert laag en rent dan weg. Ze ontwijkt de kinderen soepel terwijl ik haar lijd. Ik dacht terug aan mijn Middle Earth.
    "Hon mabathon." zei ik tegen Legolas toen hij Artanis mee wou nemen omdat hij geraakt was door een giftige pijl. Verbaast keek hij me aan, "Rochon ellint im." zei hij koppig, ik keek hem boos aan, "Telin le thaed." zei ik maar hij bleef koppig naar me kijken, "Tangado haid, Nadath nâ i moe cerich." met die woorden klim ik op Arod, het paard van Legolas, en reed weg. "Namárië!" schreeuwt hij achter me aan terwijl ik zo snel rijd als ik kan, "Noro lim, Arod, Noro lim..." fluister ik tegen Arod waardoor hij harder rende.
    Ik glimlach door de gedachten, de wind gaat door mijn haar, het gevoel van vrijheid komt naar me toe als we in het bos aankomen. Snel reiden we langs de bomen, bergen, meertjes, planten, dieren...
    Maar dan stopt Asfaloth abrupt. Ik kijk geschrokken om me heen, dan snap ik het, "Andelu i ven." fluister ik tegen Asfaloth terwijl ik haar even aai. Ik stap af en kijk rond, er is meer, ik voel het...


    Ik hoor achter me gekraak, meteen draai ik me om, "Kom maar, wees niet verlegen, laat je zien..." zeg ik, hopend dat het wezen verlegen is in plaats van hongerig. "Zozo... Je hebt dus mijn zinnetje gestolen..." hoor ik een stem, ik draai een rondje, de stem verplaatst zich snel. Ik dacht na, ik heb dat zinnetje inderdaad van iemand maar van wie? "Wie ben je!?" vraag ik, een beetje angstig, "I kill when I wish! I am strong! My armor is like tenfold shields! My teeth are like swords! My claws, spears! The shock of my tail, a thunderbolt! My wings, a hurricane! And my breath death..."
    Er verscheen een vaag lachje op mijn gezicht, "Smaug?" vraag ik voorzichtig. Ik zie achter de bosjes een grote snuit zitten met 2 grote, gele ogen.
    "Ja, dat ben ik..." ik liep naar het grote hoofd toe, "Sta op dan..." zeg ik lachend, hij stond op, Smaug was erg groot. "Maar... je was dood?" zei ik, meer vragend dan als een stelling. "Ja, dat denkt iedereen..." zegt hij, ach het maakt me ook helemaal niet uit, hij leeft nog!
    6"Maar waarom ben je hier dan?" vraag ik toch maar, hij kuchte even waardoor er rook uit zijn mond kwam. "Ja dat weet ik ook niet, ik zat een beetje te vliegen en toen was ik hier. Ik moet ook niet herkend worden door mensen van Middle Earth, ik ben wel sterker maar dan gaan ze naar me zoeken en ik heb even rust nodig. En een nieuwe schat..." zegt Smaug. "Ik weet niet of je het hier kan vinden... maar je moet hier weg... Als mensen je spotten dan moet je weer vluchten..." ik keek hem aan, net als ik hem had gevonden moet hij eigenlijk weer weg.
    Hij knikte, "Ja, ik ga waarschijnlijk hier in het bos wonen dus als je een keer wil komen ben je altijd welkom..." zegt hij vriendelijk, "Als je me dan maar niet houd, net zoals de vorige keer..." zeg ik glimlachend. Vroeger haatte ik hem, hij had me ontvoerd, maar na een paar jaar vond ik het helemaal niet eens zo erg meer. Ik had toen ook zo lang haar als rapunzel, oké dat was een beetje overdreven maar het kwam wel op de grond. Toen ik weer terug thuis was ging ik meteen naar de kapper. Nu vind ik mijn haar wel weer mooi. "Nee hoor, ik claim je niet meer..." zegt hij, volgens mij heeft hij ook wat gedaan aan zijn taalgebruik. Ik lachte even, "Zoek dan maar gauw een plek om te wonen. Ik kom snel genoeg hier weer terug..." hij snuift even en vliegt dan weg.
    Even dacht ik na, waarom was ik hier ook alweer? Oh ja, mijn berichtje... Ach, weetje, ik zie het wel een andere keer, nog even rijden en dan ga ik terug naar school...


    Ik ga weer op Asfaloth zitten, "Noro lim, Asfaloth, noro lim!" fluister ik in haar oor en ze begint te rennen. Ik heb zin om te schreeuwen maar ik hou me in. Ik ga langs lichte stukken van het bos maar ook langs donkere stukken, soms beangstigd me een beetje maar als ik achter me kijk zie ik een bloemenspoor, dat laat ik altijd achter. Wil je me vinden? Volg dan de bloemen... Al gaan ze na drie minuten wel weg. De kleur van de bloemen passen zich ook aan op mijn gevoel, ik voel me een beetje ligt, de bloemetjes zijn wit... Zou kunnen, ik vind het nu eigenlijk wel een mooie kleur, helemaal omdat de ondergrond best donker is. Ik krijg meteen het liedje in mijn hoofd van Brave,
    When the cold wind's a a-calling
    And the sky is clear and bright
    Misty mountains sing and beckon,
    Lead me out into the light
    I will ride, I will fly
    Chase the wind and touch the sky
    I will fly
    Chase the wind and touch the sky
    Where dark woods hide secrets
    And mountains are fierce and bold
    Deep waters hold reflections
    Of times lost long ago
    I will hear their every story
    Take hold of my own dream
    Be as strong as the seas are stormy
    And proud as an eagle's scream
    I will ride, I will fly
    Chase the wind and touch the sky
    I will fly
    Chase the wind and touch the sky
    And touch the sky
    Chase the wind, chase the wind
    Touch the sky

    Ik zing het liedje, mensen zeggen dat ik niet heel vals zing dus dat durf ik wel, en dat ik in het bos ben helpt ook mee. Na even gereden te hebben ga ik weer terug naar de school, wat ik eigenlijk best jammer vind maar les is ook belangrijk. Als ik eindelijk bij school aankom haal ik meteen het zadel van Asfaloth, en daarna meteen de teugels. Ik laat haar nog even grazen bij wat gras en ga daar zitten, ik ben zo gelukkig! Smaug leeft nog! Ik voel zelfs de blijheid in mijn maag, dat betekent dat ik heel gelukkig ben. Ik zie dat mijn bloemen van wit naar roze zijn gegaan. Ik glimlach, soms is uitverkorene zijn niet leuk maar soms... is het geweldig.... Ik pak mijn mobiel en kijk nog eens naar de tekst, het is een soort van Quote...

    De Elfentaal zinnen:
    Hon mabathon: Ik ben de snelste ruiter.
    Aiya: Hallo
    Rochon ellint im: Ik neem hem
    Telin le thaed: Ik ben gekomen om je te helpen
    Tangado haid, Nadath nâ i moe cerich: Houd je positie! Er staat je veel te doen.
    Namárië: Vaarwel
    Noro lim, Arod, Noro lim: Rijd snel, Arod, rijd snel!
    Andelu i ven: De weg is te gevaarlijk

    [ bericht aangepast op 13 juli 2016 - 18:58 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Beaudine Nicole Rivera.
    Do not be afraid, but I screwed up half your life.

    Ik liep door de gangen en ging opzoek naar de deur van het geschiedenis lokaal,
    maar kwam aan bij een deur die ik niet kende. Ik kende het geschiedenis lokaal
    dan ook weer niet, maar ik had geen keuze. Ik deed de zware deur open en zag donkere
    gangen. Ergens piepte wat, ergens klotste wat, maar ik zag niets. Ik sloot de deur en liep
    de zware trap af. 'Hallo? Is er iemand?' Ik zag niks, ik zag alleen maar duister en
    wat stenen muren. 'Iemand daar zo, alsjeblieft!' Ik keek om me heen, de deur kon
    ik niet meer zien en ik was helemaal alleen. 'Waar ben ik?' Toen las ik iets op de muur.
    Drie keer kloppen en ik kom... Ik deed natuurlijk wat er gezegd werd, maar zag even niks....

    Victoria Adelaide Kane
    ''Im the queen of Scotland''

    Ik ging klaar zitten voor de les en leg alvast wat boeken op tafel die ik nodig ga hebben. Ik heb zin in chips, maar
    dat is ongezond en we hebben zo schooltijd. Ik geniet van de lichtstralen die naar binnen schijnen en ik glimlach.
    Ik zet Portugees muziek op en doe mijn oortjes in. Hier heb ik op gedanst met Tomas, een jongen uit Portugal die met
    me wilde trouwen nadat ik hem 3 dagen kende. Ik sluit mijn ogen en denk aan die dans die ik met Tomas gedanst heb,
    meteen ontwaak ik uit mijn nachtmerrie. Ik doe mijn oortjes af en wil bijna huilen, ik haat Tomas! Ik wil opstaan, maar weet dan dat de les bijna begint dus ga weer zitten.
    Waarom haat ik Portugal, om Tomas. Hij is gewoon eng. Ik glimlach terwijl ik aan Francis denk en zit heel even in dromen land...

    [ bericht aangepast op 13 juli 2016 - 20:30 ]



    Mimmi Bergen • Daughter of Neptune


    Toen Victoria naar binnen ging, besloot ik om gewoon nog voor het lokaal te hangen. Ik wil namelijk niet de indruk maken dat ik het meeste brave gevalletje ben. Ook al ben ik zo, ik wil niet als een nerd aanschouwd worden. Ik haal uit mijn tas een boek, maar toen ik zag dat ik dat boek wat immers in het Noors is geschreven al tien keer had gelezen, leg ik het snel weer terug in mijn tas, die voller is dan normaal. Ik kijk om me heen zodat ik kan zien wat er allemaal gaande is, wat dus blijkbaar niks bijzonder is. Verveeld pak ik een fles met water om daarvan te drinken. Ik neem altijd een fles water mee, zowel om te drinken als om verveeld met het water te spelen aangezien ik Neptunus zijn dochter ben. Ik baal ervan dat er weinig mensen uit Kamp Jupiter hier zijn. Ik had namelijk een paar vrienden daar, maar die blijven allemaal lekker thuis op het kamp waar ze de hele dag relaxen en trainen terwijl ik hier moet studeren omdat het moest van mijn vader. Hij beweert namelijk dat ik hem later moet vervangen en hij wilt dat zijn opvolger niet een dom geval is. Helaas moet ik daarvoor wel vele lessen volgen die rampzalig worden zoals bijvoorbeeld Engels, maar hopelijk eindigt dit allemaal goed. Voor nu staar ik maar voor me uit terwijl ik af en toe een klein slokje water neem zodat mijn branderige keel genoeg vocht binnenkrijgt.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×


          En ja hoor, daar is de volgende al. Het wilt niet lukken om naar mijn appartement te komen. Misschien kan ik het maar beter opgeven en zo eerst de absentielijst doorgeven. Hebben die snotapen geen les ofzo?
          'Hallo meneer, aangenaam Kuan-Yin. Ik ben de nieuwe leerling in uw klas.'
    Ik draai me naar het meisje toe en herken haar als de persoon die nadat ik het vuurtje had geblust opeens weg rende. Oh, en dat bloed zwaard. Dat was ook raar.
          'O, het spijt me meneer ik wou u niet storen...'
    Ik zucht even.
          'Dat is nu toch al gebeurd. Wat is eraan de hand?'
    Met een opgetrokken wenkbrauw kijk ik het meisje afwachtend aan. Ik mag hopen dat ze niet alleen naar me toe is gekomen om zichzelf voor te stellen, want dat soort dingen kunnen ook prima bij het nablijfuurtje. Goh, dat gaat trouwens ook echt gezellig worden, met de enorme lijst. Ik herinner me dat ik haar ook nog moet melden dat ze ook na mag blijven vanmiddag.
          'Trouwens, nu ik je hier toch zie, ik zie je vanmiddag om vier uur in mijn lokaal. Spijbelen wordt namelijk niet getolereerd. Of heb je er soms een geldige reden voor?'
    Ik kijk haar strak aan, benieuwd naar de smoes waarmee ze nu waarschijnlijk gaat komen. Desondanks lijkt ze geen rebels type. Maar hee, je zou verwachten dat een dochter van de Godin van de wijsheid ook over wat meer hersencellen zou beschikken en vandaag bleek dat ook niet het geval te zijn. Alles kan hier dus. Werkelijk waar alles.



    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."


    Kuan-Yin Mirai ~ Bloed manipuleren

    'Hoe bedoelt u, ik moet toch doen wat er van me verwacht word? Ik wou komen vragen of u een vriendschappelijk
    potje zwaardvechten wou spelen.' Ik keek hem lief aan en ging verlegen op mijn tenen staan.
    'Het is niet een echt gevecht, maar gewoon voor de leuk.' Ik glimlach en kijk dan om naar
    Beaudine die een deur in ging, ik leek het me vast de verbeelden en keek dan weer naar meester Ackerman. 'Alstublieft?'

    [ bericht aangepast op 13 juli 2016 - 21:28 ]


    ~