• Hier inschrijven, en info: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=178911
    Je moet je eerst ingeschreven hebben, dan pas kun je meedoen.
    Hier is het speeltopic.
    Veel schrijfplezier!
    We beginnen bij een normale eerste schooldag.


    Never grow up, it's a trap.

    Ik ga weer weg, goodbye.

    WomanOfFire schreef:
    Ik ga weer weg, goodbye.


    [Hoe bedoel je?]


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    Ze meld zich af


    ~

    httpLAURA schreef:
    Ze meld zich af


    [Aha, thanks voor het duidelijk maken.]


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×


          Niemand lijkt schuldbewust te kijken, of juist enorm geamuseerd. Lastig. Of de dader weet uitermate goed zijn gezicht in de plooi te houden, of de dader is gewoonweg gevlucht. Wat laf. Een meisje komt naast me staan en begint tegen me te praten.
          'Meneer, wat is er hier gebeurd?'
    Ik kijk even opzij. Wauw, ik word aangesproken met meneer, ondanks ik er volgens de meesten vrij jong uit zie en ook nog eens klein ben. Er is nog hoop.
          'De vuilnisbak stond in de brand.'
    Ondertussen sein ik naar de groep mensen die buiten staat dat de kust weer veilig is. Ik heb geen idee of ik dat eigenlijk wel mag doen, maar wat boeit het. De sproeiers gaan onderhand uit, doordat er geen rook meer is en het ziet er niet naar uit dat de vuilnisbak zo opnieuw in de fik zal gaan vliegen. Dat mag ik tenminste hopen, want met alle vreemde dingen die op school gebeuren zou het me eigenlijk niet eens verbazen. Precies op dat moment zie ik in de hand van het meisje een zwaard. Maar niet zomaar een zwaard, nee. Dat zou te normaal zijn. Het is een bloedrood zwaard. Alsof het daadwerkelijk van bloed is.
          'O, wacht het is as...'
    Het meisje begint enorm te blozen en richt haar blik tot de grond. Ik heb voor de zoveelste keer vandaag geen idee wat eraan de hand is.
          'Sorry meneer.'
          'Eh, is al goed.'
    Afkappen die zooi. Straks springt er nog een demon tevoorschijn die mijn hand vast wilt komen houden om vervolgens al mijn geheimen te ontrafelen en dat wil ik niet hebben.



    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."


    Kuan-Yin Mirai ~ Het nerdje

    Wanneer ik merk dat ik bleek word voel ik me duizelig,
    mijn zwaard laat ik vallen en ik kan niet bukken, want het lijkt een eeuwige
    diepte... Ik kijk verontschuldigend naar de leraar en ren dan weg, weer
    mijn slaap kamer in, ik doe de deur opslot en op dat moment val ik langzaam
    naar beneden... Mijn hoofd duizelt en dit is het enige minpunt... Soms
    mis je je bloed te erg, maar hoezo gebeurd het dan nu bij mij?

    [ bericht aangepast op 12 juli 2016 - 21:38 ]


    ~

    - ik meld me af, dat is de reden van het laatste bericht -


    ~

    Avan Odin Ravens
    "What? I am just smoking"


    Ik zie dat de sproeiers uit worden gezet en de school weer 'in gebruik' is. Ik kijk vermakelijk om me heen en steek weer een sigaar aan, ik weet dat ik eigenlijk nog niet mag roken maar dat boeit me niet zo veel. Ik kijk vanuit een schaduw hoekje naar de docent zwaardvechten. De idioot weet niet wat hij ermee aan moet. Ik verschijnt een grijns op mijn gezicht als hij een beetje verbaast naar een meisje aan het staren is. Ik neem even een grote teug van mijn peuk zodat ik er een mooi vormpje van kan maken als ik het uitblaas. Ik zie dat het meisje langzaam bleek word en draaierig word, dat kan ik makkelijk zien want ik kan gedachtenlezen. Ze rent snel weg en ik pak mijn kans, samen met Jo loop ik naar hem toe, "Wat een gedoe he? Op de eerste schooldag nog wel..." zeg ik met een grijns en blaas het rook uitdagend uit in zijn gezicht.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×


          En vervolgens laat het meisje haar zwaard op de grond vallen. Ze werpt me nog een verontschuldigende blik en maakt zich dan uit de voeten. Oké, dat was vreemd. Ik sta nog te twijfelen of ik achter haar aan moet of haar aan haar lot over moet laten, wanneer een jongen en een meid op mij af komen lopen. Ik herken het meisje van de les. Jo, een van de nablijvers straks. Dat belooft weinig goeds.
          'Wat een gedoe hè? Op de eerste schooldag nog wel..'
    De jongen kijkt me grijnzend aan en blaast de rook van zijn sigaret in mijn gezicht. De jongen heeft lef. Veel lef.
          'Alles beter dan een stel testosteron bommen zonder een greintje verstand.'
    Ik kijk hem strak aan. Mijn gezichtsuitdrukking nog altijd onleesbaar. Als deze jongen werkelijk denkt me zomaar op de kast te kunnen krijgen door me zo uit te dagen, dan kent hij mij duidelijk nog niet. En denk maar niet dat ik mij zomaar ga laten kennen. Nee. Mijn irritatie vier ik wel bot op het trainingsveld. Met mijn 3d manoevre kit. Daar heb ik echt behoefte aan, ook al helpt het me aan "thuis" herinneren.


    [ bericht aangepast op 12 juli 2016 - 22:03 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Avan Odin Ravens
    "What? I am just smoking"



    'Alles beter dan een stel testosteron bommen zonder een greintje verstand.' ik keek hem rustig aan maar mijn brein ontplofte, waar had die man het over.
    "Weten jullie al wie het gedaan heeft?" vraag ik als ik nog een teug neem,
    "Avan mag ik ook een?" vraagt Jo en ik geef haar het pakje met sigaretten. Jo pakt er een uit en tovert hem aan, als haar vader dit ziet heeft ze grote problemen...
    "Ook een?" vraag ik aan de man maar wacht niet op het antwoord, "Iemand als verdachte ofzo..." grijnzend keek ik hem aan, ik graaf mijn eigen graf volgens mij... Ach wat boeit het ook, het is school maar, of het is maar straf...


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Francisco Julián Sánchez
    Son of Hades | 17 | Sleepy | Cooking | A little annoyed | Talking to Iphigeneia
    ''He wasn't Batman, but he also wasn't The Joker. He would save you, but he isn't a vigilante.''


    ''Maak je niet zo druk, hij kan vast niet zo lekker koken als jij.'' kreeg hij als antwoord op zijn opmerkingen. Kort haalde hij zijn schouders op. ''Het zal ook wel,'' mompelde hij. Francisco was overduidelijk lichtelijk geërgerd door de blonde tovenaar, maar liet het nu maar een beetje rusten. ''maar als hij je blijft lastig vallen dan moet je het zeggen, want dan doe ik er iets aan.'' vervolgde hij zijn zin. Vervolgens at hij verder van zijn ontbijt. Inmiddels was Iphigeneia opgestaan en zette ze haar bord weg. "Berichtje van je zus! Ik zeg maar niet waar we mee bezig waren." Een grijns sierde zijn lippen zodra zijn mond leeg was. ''Ik denk dat ze me dan wat aan zou doen. Ze geeft veel om me, maar ze geeft veel meer om jou merk ik.'' grijnsde hij als antwoord.
    Het ontbijt was zeker niet slecht gemaakt, al dacht. Francisco het zelf. De wafels waren goed door gebakken en ook de roerbakeieren waren goed gelukt. ''Ik zie je dan straks wel op school,'' hoorde hij en hij voelde een paar armen in zijn nek. Francisco voelde hoe ze weer met haar vinger over het litteken in zijn nek ging, iets wat hem weer lichte kippenvel gaf, ondanks dat hij het redelijk warm had in de keuken. Vervolgens voelde hij dat ze een kus op zijn kaak gaf. ''Jij red je wel, toch? Bye bye, baby.'' Met deze woorden liep Iphigeneia de deur uit. Zijn ogen vielen op de sleutels die op de tafel lagen, waardoor hij eventjes lachte.
    Francisco stond op, zette zijn bord in de gootsteen en besloot toen om naar boven te lopen. Kort keek hij rond en pakte zijn kleren van de donkerbruine, leren poef af. Hij trok zijn zwart t-shirt over zijn nek en deed vervolgens zijn spijkerbroek aan. Hierna deed hij snel zijn sokken aan en zijn zwarte Adidas gympen, waarna hij weer naar beneden liep. In de keuken aangekomen, pakte hij de sleutels en liep de voordeur uit, deze op slot doende.
    Zodra hij in zijn hotelkamer was begon hij alweer met zich druk klaar te maken. Hij pakte een zwarte broek en wit overhemd uit de kast, samen met een nieuwe boxer en kleedde zich snel om. Vervolgens stapte hij de badkamer in en keek eventjes snel in de spiegel, om vervolgens zijn hand door zijn haar te halen. Francisco pakte zijn rugzak en gooide er wat dingen in die hij dacht nodig te hebben voor de dag, voordat hij ook zijn hotelkamer verliet en buiten het hotel begon te lopen richting de school.
    Niet heel veel later kwam hij hier aan en stapte hij het gebouw binnen, een grijns alweer rondom zijn lippen. Francisco keek wat rond en besloot maar eerst eens richting zijn kluisje te gaan.


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×


          De jongen negeert mijn opmerking. Zelfs zijn gezicht vertrekt niet. Is dit dan één van de zeldzame exemplaren die niet bij het minste en geringste op zijn of haar tenen is getrapt?
          'Weten jullie al wie het gedaan heeft?' vraagt hij vervolgens, terwijl hij doorgaat met roken.
    Smerige gewoonte, dat roken. Desondanks keur ik het niet volledig af. Ieder z'n ding. Het stinkt alleen verschrikkelijk en ik ben nu eenmaal een schoon persoon. Het meisje naast hem vraagt om een sigaret, waarna hij me er ook eentje aanbied. Ik sla het af met een gebaar, maar hij geeft me niet eens de tijd om te reageren.
          'Iemand als verdachte ofzo..'
    Waarom gaat hij er zo op door?
          'Ik arriveerde hier pas later, dus ik heb niemand gezien. Het zal vast wel op camera staan,' reageerde ik vrij nonchalant.
    Ik kijk de jongen aan en doe een poging zijn gezicht te lezen. Hij staat daar enkel een beetje stom te grijnzen, wat me doet denken aan het begin van mijn carrière bij de Survey Corps. Toen keek iedereen nog op mij neer. Letterlijk. Het is blijkbaar een kwestie van tijd, voordat mensen uiteindelijk inzien dat je geen zielig scharminkel bent. Want dat is één ding dat ik zeker niet ben.



    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Avan Odin Ravens
    "What? I am just smoking"



    'Ik arriveerde hier pas later, dus ik heb niemand gezien. Het zal vast wel op camera staan,' hij kijkt me onderzoekend aan, shit! Camera's!
    Ik laat niet zien dat ik schrik, dat zou niet het beste zijn, misschien vergeten ze het misschien ook niet, ach wat boeit het ook allemaal...
    Ik zie dat Jo nu echt naast me komt staan, ik kijk haar lachend aan, "Jo meisje toch, als je vader hier achterkomt, sjonge! En je mag nog helemaal niet roken... tss..." Jo geeft een vernietigde blik naar mij, "Hou je kop over mijn vader, hij is hier niet..." sist ze waardoor ik een grotere grijns op mijn gezicht krijg, "En wat bedoel je met dat ik nog niet mag roken, jij mag het ook niet hoor!" ik ga even met mijn hand door mijn haar en kijk de zwaardvechter weer aan, "Meisjes..." zeg ik hoofdschuddend waarop ik een stomp krijg van Jo. "Hoe zit het eigenlijk met het nablijven?" vraag ik aan hem, eens zien of Jo nou moet nablijven, hopelijk heeft hij niet doorgehad dat ik ook in zijn klas hoorde en er ook niet was... Ik keek hem nonchalant aan, wat hij deed kan ik ook. Niets voelen, niet laten merken dat je iets voelt en niet uitbarsten.

    [ bericht aangepast op 12 juli 2016 - 22:29 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×


          De twee beginnen te kibbelen over het feit dat Jo niet mag roken. Hoe kinderachtig en hoe cliché. Het valt me op dat Avan steeds breder begint te grijnzen als Jo bozer op hem wordt. Wat een eigenaardig figuur. Hij doet me denken aan iemand die ik ken. Of, nou ja, kende. De jongen haalt een hand door zijn haar en richt zijn aandacht vervolgens weer op mij.
          'Meisjes..' zegt hij hoofdschuddend.
    Ik negeer het. Deels omdat ik me niet ga mengen in dit kinderachtige gekibbel, deels omdat ik niets kan met de hele "meisjes"-opmerking.
          'Hoe zit het eigenlijk met het nablijven?'
    Het lijkt erop dat de jongen mijn nonchalante houding probeert te spiegelen. Komt het voort uit onzekerheid, of probeert hij soms iets te verbergen? Een ding weet ik in ieder geval zeker; deze jongen staat op de absentielijst die in mijn tas zit.
          'Jo en jij worden vanmiddag om vier uur in mijn lokaal verwacht.'
    Ik kijk de jongen strak aan, deels omdat ik benieuwd ben naar zijn reactie, deels omdat ik mij uitgedaagd voel door de ondeugende twinkeling in zijn ogen, die met zijn grijns matcht. En het is een uitdaging die ik mooi niet uit ga. Dat mag deze jongen weten ook.



    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Avan Odin Ravens
    "What? I am just smoking"



    'Jo en jij worden vanmiddag om vier uur in mijn lokaal verwacht.' shit, waarom ik ook?
    "Waarom ik ook?" vraag ik kalm, nog steeds geen emotie van mijn gezicht af te lezen. Dat is een mooi teken.
    Ik merk dat mijn sigaar op is en gooi hem op de grond, stamp erop en pak weer een nieuwe. Als iemand in de hele wereld nu naar me toekomt en zegt dat het niet goed voor me is dan is ie de sigaar. Ik kijk even naar Jo. Ze staat daar kalm wat te roken terwijl ze stiekem uitkijkt of haar vader er toevallig aankomt. Ik zie dat Jo magie gebruikt, ze had zich omgekleed naar de normale haar, de haar zonder zo'n stom pakje aan.
    Snel went ik me weer naar de man, en kijk hem doordringend aan, zo kan ik zijn gedachtes lezen, ik ben er achter gekomen dat hij denkt dat ik onzeker ben of dat ik iets verberg, de laatste klopt. Maar als ik nu ineens heel anders ga doen is dat ook niet het beste idee. Weer komt mijn Raaf aangevlogen en gaat op mijn schouder zitten, "Braaf Tula..." zeg ik en aai haar over haar kopje. Ook Tula kijkt de man nu doordringend aan. Haar ogen waren rood, waarschijnlijk had ze een verkeerd besje gegeten ofzo maar nu zag het er intimiderend uit.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]