• Hier inschrijven, en info: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=178911
    Je moet je eerst ingeschreven hebben, dan pas kun je meedoen.
    Hier is het speeltopic.
    Veel schrijfplezier!
    We beginnen bij een normale eerste schooldag.


    Never grow up, it's a trap.



    Lidia Volkova • Daughter of Zeus


    Ik let lichtjes op. Zwaardvechten leerde ik al negen jaar geleden op Kamp Halfbloed. Zowel de theorie als het in praktijk brengen is voor mij een peuleschil. Ik let dus niet al te veel op, want ik ken het toch allemaal allang. En in Kamp Halfbloed deden we dat veel intensiever. Ik trek me ook niks aan van de chaos in de les. Als de namenlijst komt steek ik netjes mijn hand op wanneer de naam Lidia Volkova valt. De les is dus een standaard les. Typisch.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Draco Malfoy
    Ik grijnsde weer even en wilde haar zoenen. 'Draco!' hoorde ik ineens en ik keek naar waar het geluid vandaan kwam, daar zag ik Patty aan komen rennen ik zuchtte en rolde met mijn ogen. 'Alsjeblieft niet nu.' zei ik zachtjes. 'Wat ben je aan het doen?' vroeg ze, echt waar ziet ze dat niet, is ze dan werkelijk zo dom? 'Dat zie je toch dom whicht!' ik zag dat ik haar een beetje had gekwetst maar het boeide mij niet, ze moest een keer ophouden met dat geslijm en mij elke keer achterna te lopend, ze boos naar Vale en daarna na mij, zonder nog iets te zeggen liep ze weg en keek ik weer naar Vale. 'Waar waren we gebleven?' vroeg ik meer aan mezelf dan aan haar. 'Ow ja!' ik boog me weer naar haar toe en gaf een kus op haar zachte mooie lippen.

    Vale Nihil


    Draco grijnsde en boog zich verder, ik voelde het, het kon niet waar zijn! Wou hij dat echt? 'Draco!' schreeuwde iemand, Draco keek op en ik volgde zijn blik, Patty.... 'Alsjeblieft niet nu.' fluistert hij waardoor ik een kleine lach op mijn gezicht krijg. 'Wat ben je aan het doen?' vroeg ze, ik zag dat Draco zich irriteerde aan haar, 'Dat zie je toch dom whicht!' zegt hij bot tegen haar, ik schrok van zijn uithaal maar aan de andere kant begreep ik het ook wel. Ze keek even boos naar mij en liep toen weg. Draco keek weer naar mij en vroeg meer aan zichzelf dan aan mij, 'Waar waren we gebleven?' hij dacht even na, 'Ow ja!'
    Hij boog zich voorover en legde zijn lippen zacht op de mijne. In mijn hoofd was het een warreboel, alles werkte, angst, geluk, verliefdheid, boos, verdrietig, vrolijk... alles! Het enige wat ik kon was meedoen. Ik haalde mijn lippen weg, "Draco... Waarom?" vraag ik aan hem.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Elisa McGarrett



    Meisje ~ 12 jaar ~ FC: Ryan Newman

    Nadat heel de klas weer rustig is kijk ik weer naar Cat, maar ze is er niet. Raar, ze is er waarschijnlijk vandoor gegaan. Ik sla mijn boek open op de aangegeven bladzijde. Saai, saai, saai en nog een saai. Ik ken dit allemaal al, ik blijf toch maar luisteren naar de les, ik hoop dat we de volgende les al naar buiten mogen en echt met zwaarden mogen vechten.

    Julia Chase



    Meisje ~ 16 jaar ~ Dochter van Athena ~ FC: Alexandra Daddario

    Ik ben al te laat, ik heb de eerste les gemist en nu de tweede al voor de helft. Het maakt niet uit ik had een goede reden, ik moest nog helpen op het kamp, er moesten nog een paar nieuwelingen een rondleiding krijgen. Ik heb een briefje bij waar Chiron had opgeschreven dat ik wat later was. Ik liep naar binnen. 'sorry dat ik zo laat ben.' Ik geef de docent mijn briefje en ga naast Lidia zitten. 'Ben jij ook hier?' Vraag ik aan haar. Ik kende haar van het kamp, ze is wel aardig, maar ik trok niet veel met haar op.

    LEVI ACKERMAN



    De klas blijft gelukkig rustig, ook al heb ik ze zojuist de saaiste opdracht ooit gegeven. Sommigen maken zelfs aantekeningen. Wauw, er is hoop. Desondanks merk ik wel op dat een aantal zich stierlijk lijken te vervelen. Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Vooral omdat ik heb gehoord dat sommigen wel vaker een zwaard vast hebben gehouden. Ik zou er ook chagrijnig van worden, maar ik ben vrijwel altijd chagrijnig dus dat telt niet. Opnieuw vliegt de deur open.
    'Sorry dat ik zo laat ben.'
    Een briefje wordt in mijn handen gedrukt en ik ga vlug over de tekst heen. Helpen op kamp. Eh, oké? Ik zet maar gewoon een vinkje bij haar naam op de absentielijst en ga verder met wachten tot iedereen klaar is met lezen, zodat de regels gezamenlijk behandeld kunnen worden. Wat is lesgeven toch saai.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."



    Lidia Volkova • Daughter of Zeus


    Opeens zie ik Julia, dochter van Athene de les binnenvallen. Ze geeft een briefje aan de docent, waarschijnlijk met uitleg dat ze op het kamp werkte, iets wat ze vaak doet. Daarna neemt ze plaats naast mij, wat me verbaasd aangezien we nauwelijks met elkaar optrokken in het Kamp.
    "Ben jij ook hier?" vraagt ze.
    "Ja, ik moest van Zeus hierheen gaan zodat ik iets van me leven kan maken, aangezien ik hem niet wou opvolgen." Zeg ik.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Julia Chase



    Meisje ~ 16 jaar ~ Dochter van Athena ~ FC: Alexandra Daddario

    "Ja, ik moest van Zeus hierheen gaan zodat ik iets van me leven kan maken, aangezien ik hem niet wou opvolgen." Zegt Lidia. 'Ik moest hier ook heen van Athene, ik wil haar ook niet opvolgen, maar ik denk dat ik het toch wel ga doen.' Zeg ik terug. Ik pak mijn boek en mijn schrift. Ik lees snel de bladzijdes door, wat is dit makkelijk zeg, hebben ze hier niet iets actievers?



    Lidia Volkova • Daughter of Zeus

    Wanneer Julia zegt dat ze haar moeder ook niet wilt opvolgen maar dat ze dat waarschijnlijk wel moet doen glimlach ik.
    "Mij zou het ook niet verbazen als Zeus ervoor zorgt dat ik Hera of Artemis vervang, aangezien hun geen kinderen hebben," zeg ik. Als Julia haar bladzijdes leest, merkt ook zij dat dit veel te makkelijk is.
    "Ze willen eerst dat iedereen de theorie goed kent, zodat niemand elkaar veranderd in Europa's grootste Kebab. Dat zijn de docent zijn woorden, niet de mijne," antwoord ik op haar vraag.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Julia Chase



    Meisje ~ 16 jaar ~ Dochter van Athena ~ FC: Alexandra Daddario

    "Ze willen eerst dat iedereen de theorie goed kent, zodat niemand elkaar veranderd in Europa's grootste Kebab. Dat zijn de docent zijn woorden, niet de mijne," antwoord Lidia. 'wij kennen de theorie denk ik wel goed, na een paar jaar op dat kamp.' zeg ik met een lachje. Lidia zou nog wel mijn vriendin kunnen zijn denk ik. Ik mag haar wel



    Lidia Volkova • Daughter of Zeus

    "Ja, na negen jaar trainingen met alle wapens op Kamp Halfbloed zou het raar zijn als ik deze uitleg nog nodig zou hebben," zeg ik "Ik mag dat hopen voor elk halfbloed in deze les behalve Mimmi dan,"


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    LEVI ACKERMAN



    Twee meiden, waaronder de laatkomer, vinden het blijkbaar belangrijker om te gaan zitten kletsen. Ik vang wat dingen op dat ze er wel vertrouwen in hebben de theorie te kennen. Ha, dan mag ik voor hen hopen dat ze precies dezelfde woorden gebruiken om een training stil te leggen, bijvoorbeeld. Dit boek is namelijk speciaal voor deze school opgesteld, net zoals alles hier. Dat mag ook wel, voor het collegegeld dat hier betaalt wordt.
    'Zeg dames, als jullie je te goed voelen voor de stof, dan is dat niet het probleem van de rest van de klas. Wees dus wat stiller. Morgen is de eerste kans om de toets hierover te maken, vanaf dan gaan we naar buiten. Gun je klasgenoten die niet zo briljant zijn als jullie om ook in een keer te slagen.'
    Ik weet dat het wat sarcastisch klonk en misschien is dat nog wel een understatement, maar ik heb gewoon geen zin de ene helft praktijk en de andere helft theorie te moeten geven. Dan zit ik nog langer met deze snotapen opgescheept.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Julia Chase



    Meisje ~ 16 jaar ~ Dochter van Athena ~ FC: Alexandra Daddario

    'het zou echt raar zijn als iemand van Kamp Halfbloed dit nog moeilijk vind.' Zeg ik tegen haar. Ik kijk naar mijn kleren, ik heb nog steeds de kleren van daar aan. 'Ik hoop dat we soms nog weg mogen van onze school, op het kamp is het veel leuker.' Zeg ik terwijl ik rond kijk. 'En gezelliger.' Zeg ik er met een glimlach achteraan. Ik ben benieuwd wanneer de meester nou eens zegt dat we klaar zijn met lezen. Denk ik in mezelf. 'Zeg dames, als jullie je te goed voelen voor de stof, dan is dat niet het probleem van de rest van de klas. Wees dus wat stiller. Morgen is de eerste kans om de toets hierover te maken, vanaf dan gaan we naar buiten. Gun je klasgenoten die niet zo briljant zijn als jullie om ook in een keer te slagen.' Ik kijk naar de meester. 'we zullen wat stiller zijn.' Zeg ik terwijl ik me weer naar Lidia draai.

    [ bericht aangepast op 12 juli 2016 - 11:15 ]



    Lidia Volkova • Daughter of Zeus

    "Ja, maar rondhangen met mensen uit Kanp Jupiter of uit andere werelden is ook best chill," zeg ik "maar ik geef je wel gelijk. Kamp Halfbloed blijft het leukst, ondanks de beeldige oranje shirts,". Wanneer de docent alweer zit te zeuren, geef ik geen antwoord. Deze les is voor mij helemaal niet belangrijk. Ik ben jaloers op Dylan die nu gewoon bij de tandarts zit. Ik draai me om naar Julia.
    "Vind jij de docent ook zo chagrijnig geval?" fluister ik zachtjes.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    14]Julia Chase[/14]



    Meisje ~ 16 jaar ~ Dochter van Athena ~ FC: Alexandra Daddario

    "Vind jij de docent ook zo chagrijnig geval?" fluistert Lidia zachtjes. Ik krijg een glimlach op mijn gezicht. 'Ja, dat vind ik ook, ik wil wel zien wat hij met een zwaard kan.' Fluister ik zachtjes terug. De leraar is echt chagrijnig en vervelend. Waarom krijgen we hier eigenlijk les in? Ik kan dit toch wel, en niemand wint van mij, ik ben wel de dochter van de godin van de wijsheid.