• Begin post komt zo.


    "Ignite, my love. Ignite."

    FeorgeWeasley schreef:
    Ze zijn tweede, they did their best. Calm your tits lol. Shoot outs is voor een groot gedeelte geluk. Het is jammer dat ze verloren hebben, maar dat maakt ze niet perse dom of sukkels. Everyone makes mistakes. Epke is toch ook niet dom omdat hij een fout maakte? They're still people, not robots. (cat)
    Dit pretty much. Nederland speelde echt niet slecht. Duellen werden vrijwel allemaal gewonnen, snel spel, goed spel in plaats van wat doelloos rondtikken. En dan kan er wel afgegeven worden op Sombroek, maar ga er maar aanstaan. En als de verdedigsters bij dat tweede tegendoelpunt goed gedekt hadden, waren de shoot-outs niet eens aan bod gekomen (en dan opnieuw: ga er maar aanstaan).

    Als ik puur naar deze finale kijk dan was Nederland zonder meer de ploeg met het beste hockey. Maar daar gaat het nu eenmaal niet om, want ook lullige goals tellen en de best doelpogingen die net ongelukkig (en niet meer dan dat) ernaast stuiten tellen gewoon niet, hoe mooi uitgevoerd dan ook. De gemiste kansen waren echt niet allemaal slordigheidsfoutjes, want er waren ook gewoon heel veel reddingen bij van hun sublieme keeper. Als er gezegd wordt dat Nederland geen medaille verdiende met deze wedstrijd, dan vraag ik me echt af of we een andere wedstrijd hebben zitten kijken. :'D

    Enfin: de enige Brit die in mijn ogen met een echt goed gevoel (als in, goed op niveau heeft gespeeld) mag terugkijken op deze wedstrijd, is de keepster, want wat heeft zij Groot-Brittannië hier gered.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2016 - 0:21 ]


    She's imperfect but she tries

    Mignon schreef:
    (...)Dit pretty much. Nederland speelde echt niet slecht. Duellen werden vrijwel allemaal gewonnen, snel spel, goed spel in plaats van wat doelloos rondtikken. En dan kan er wel afgegeven worden op Sombroek, maar ga er maar aanstaan. En als de verdedigsters bij dat tweede tegendoelpunt goed gedekt hadden, waren de shoot-outs niet eens aan bod gekomen (en dan opnieuw: ga er maar aanstaan).

    Als ik puur naar deze finale kijk dan was Nederland zonder meer de ploeg met het beste hockey. Maar daar gaat het nu eenmaal niet om, want ook lullige goals tellen en de best doelpogingen die net ongelukkig (en niet meer dan dat) ernaast stuiten tellen gewoon niet, hoe mooi uitgevoerd dan ook. De gemiste kansen waren echt niet allemaal slordigheidsfoutjes, want er waren ook gewoon heel veel reddingen bij van hun sublieme keeper. Als er gezegd wordt dat Nederland geen medaille verdiende met deze wedstrijd, dan vraag ik me echt af of we een andere wedstrijd hebben zitten kijken. :'D

    Enfin: de enige Brit die in mijn ogen met een echt goed gevoel (als in, goed op niveau heeft gespeeld) mag terugkijken op deze wedstrijd, is de keepster, want wat heeft zij Groot-Brittannië hier gered.

    Hier ben ik het voluit mee eens. En dan met name dat laatste stukje.


    Deep inside, I've never felt alive

    FeorgeWeasley schreef:
    Ze zijn tweede, they did their best. Calm your tits lol. Shoot outs is voor een groot gedeelte geluk. Het is jammer dat ze verloren hebben, maar dat maakt ze niet perse dom of sukkels. Everyone makes mistakes. Epke is toch ook niet dom omdat hij een fout maakte? They're still people, not robots. (cat)


    Dit maar dan voor elke sporter. Iedereen heeft kei hard gestreden km überhaupt op de spelen te staan. Veel mensen beseffen het misschien niet helemaal maar het is niet even een toernooitje waarbij je je even inschrijft via een mailtje. Nee, het is kei hard vechten voor sommige sporten twee jaar lang om bij de beste van de wereld te horen waardoor ze hier mogen staan. En ja, iedereen wilt een medaille en het liefst goud maar in sport kan zoveel gebeuren. Is dat niet het mooie van sport? Dat niet altijd de beste wint en dat verlies en winnen zo dicht bij elkaar liggen?
    Natuurlijk maak je soms niet de beste keuzes of doe je niet de slimste dingen in een wedstrijd, maar fouten maken hoort er ook bij.
    Ik heb deze Olympische spelen zoveel favorieten gezien die het niet hebben waargemaakt. Soms door een foutje, soms door iets anders. Maar dat blijft erbij horen en de volgende keer doen ze het niet want ze hebben er van geleerd.
    Ik kan hier nog heel lang over verder gaan, en ik kan ook nog 1000 woorden typen over de reacties van mensen over bijvoorbeeld Dafne, die zogenaand verwend zou zijn en maar genoegen moest nemen mer zilver, maar ook over de haat die de andere sporters krijgen die hun favoriete rol niet hebben waargemaakt (Ranomi, Kim Polling, Marhinde Verkerk, Epke, Tom Dumoulin) want sommige reacties zijn niet normaal zo verwijtend en gemeen. Deze sporters geven alles, staan jaren aan de top, trainen super hard en als ze dan niet winnen dat zijn ze slecht en hadden we niet moeten sturen. Dan moeten we maar minder inversteren in sport (terwijl er nauwelijks in de gemiddelde sport geïnvesteerd wordt), moeten ze maar harder trainen enzovoorts. Ik denk dat de sporter genoeg teleurstelling heeft en niet zit te wachten op jouw weerwoord terwijl de helft van de mensen (op Facebook want daar is het helemaal erg) zelf niks hebben gepresteerd en niet weten wat een sporter er niet voor over laat om op de spelen er mogen staan.
    Zoals ik al zei, ik kan nog lang doorgaan maar ik denk dat mijn punt duidelijk is. Sporters hebben hard gevochten en zijn best gedaan en ze staan er wel. Dat ze niks hebben is voor de meeste voorzichzelf niet goed te praten maar laten wij als land dan een hart onder de riem steken en degene steunen in plaats van ze uit te kafferen. Dit gaat niet alleen over mensen hier, maar over heel het Internet want ik word gewoon boos als ik sommige reacties lees.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wat ontzettend spannend, wat eeuwig zonde
    Ik vond het beeld op het eind van het hele team in een cirkel met coach in het midden erg mooi


    i put the fun in funeral

    Net geen medaille op de 4x400 (no_chears)

    & Nafi Thiam had echt moeten deelnemen aan het hoogspringen! Haar sprong in de zevenkamp was hoger dan die van de medaillewinnaars nu. D:

    [ bericht aangepast op 21 aug 2016 - 10:20 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Net geen medaille op de 4x400 (no_chears)

    & Nafi Thiam had echt moeten deelnemen aan het hoogspringen! Haar sprong in de zevenkamp was hoger dan die van de medaillewinnaars nu. D:


    Hahah, het is best grappig als dat gebeurd. :')


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Hoe lang duurt de spelen nog?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ledecky schreef:
    Net geen medaille op de 4x400 (no_chears)

    & Nafi Thiam had echt moeten deelnemen aan het hoogspringen! Haar sprong in de zevenkamp was hoger dan die van de medaillewinnaars nu. D:


    Ja, dat is wel jammer, maar je kan ze natuurlijk ook niet gaan verplichten. x) Wie weet waartoe ze in staat is tijdens de volgende spelen! Ze heeft het in ieder geval super gedaan. ^^


    What would Emma do?

    MonChevy schreef:
    Hoe lang duurt de spelen nog?


    Het is de laatste dag vandaag. ^^

    @ Felicia, true. :') Ik zou denk ik wel wat balen in haar plaats.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Het is de laatste dag vandaag. ^^

    @ Felicia, true. :') Ik zou denk ik wel wat balen in haar plaats.

    Thanks c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Het is de laatste dag vandaag. ^^

    @ Felicia, true. :') Ik zou denk ik wel wat balen in haar plaats.


    Haha, ik ook. :'D


    What would Emma do?

    MonChevy schreef:
    (...)
    Thanks c:


    Zeer binnenkort beginnen wel de Paralympische Spelen! (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik vind het echt jammer dat we dit jaar gewoon geen medailles hebben gehaald in de paardensport. En dat voor het eerst sinds 24 jaar :c


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Akutagawa schreef:
    Ik vind het echt jammer dat we dit jaar gewoon geen medailles hebben gehaald in de paardensport. En dat voor het eerst sinds 24 jaar :c


    ikr


    i put the fun in funeral

    Een zilveren medaille om deze mooie spelen af te sluiten.


    "Ignite, my love. Ignite."