• DISNEY MYSTERIES

    • • •

    Een normale dag in het leven (jaar 2019) van een Disney personage betekent veel spanning, intrige en romance. Het is niet vreemd dat er een liefdesverhouding in voorkomt, misschien zelfs moord die gehandeld is door jaloezie, geld of een criminele organisatie. Het is dan ook niet vreemd dat je moet oppassen met mensen te vertrouwen, want niets is zoals het op het witte doek eruit ziet. Dit zijn de echte personages met al hun geheimen, hoe onschuldig ze ook lijken. Kijk uit wie je vertrouwt, want als je teveel weet, kan je zo voor dood in de greppel gevonden worden.
          (Lees: voor het geval het nog niet helemaal begrepen wordt, zal ik een voorbeeld neerpennen. Bijv: Sneeuwwitje doet aan witwassen, Pocahontas is een voormalige drug lord en Rapunzel is getrouwd met Flynn, maar heeft een verhouding met John Smith. Ik noem maar wat op. Dit zijn natuurlijk wel allemaal geheimen die niet direct uit horen te komen. Het speelt zich af in de, verzonnen, stad Nevide.)



    ROLLEN
    • Flynn Rider —— Magnus —— 1,4
    • Milo Thatch —— Assassin —— 1,2
    • Captain Hook —— Assassin —— 1,(5)
    < • Phoebus —— Nerwen —— 1, (?) >
    • Peter Pan —— PeterMaximoff —— 1,(4)
    • Jim Hawkins —— Marowak —— 1,(4)
    • Mad Hatter / Tarrant —— HarleenQuinzel —— 1,( 6)
    • Prins Adam / Beast —— DreamerN —— 1,

    • Tiana —— Mismagius —— 1,(4)
    • Pocahontas —— Marowak —— 1,(4)
    • Helga Sinclair —— Nerwen —— 1,(2)
    • Jasmine Layla Al Khalifa —— Valor —— 1,2
    • Tinkerbell —— HarleenQuinzel —— 1,(4)
    • Rapunzel —— Littlepanda_ —— 1,
    • Ariel —— Nairn —— 1,
    • Belle —— Magnus —— 1,
    •


    REGELS
    —— Als eerste, de huisregels van Q. tellen hier natuurlijk mee.
    —— Schelden als zowel 16+ schrijven mag, zet het echter wel in een rode kleur boven je post! Ruzie OOC wil ik in het topic niet hebben, niemand lokt ruzie uit en we respecteren elkaar. Niemand sluit elkaar buiten.
    —— Er is een minimum van 250 woorden. One—liners zijn niet toegestaan en eveneens geen personen die amper het personage af hebben om zich snel af te melden. Denk na voor je meedoet, er is hier namelijk goed over nagedacht. Zodra je langer dan een maand niet gereageerd hebt, zullen we je personage vermoorden of aan iemand anders geven. Meld het ook als je vakantie hebt of niet kan reageren, zodat we hier rekening mee kunnen houden.
    —— Niet godmodden. Bestuur enkel je eigen personages, tenzij je toestemming hebt van de desbetreffende user. Geen Gary Stu’s of Mary Sue’s aanmaken.
    —— Reserveringen blijven 48 uur staan. Houd vrouwen en mannen gelijk. Probeer in elk geval een man te spelen als je dit niet eerder gedaan hebt.
    —— Bedenk dat als je personage niets van een gebeurtenis heeft gehoord, gezien of meegemaakt (of gelezen in de krant), weet je er niets over. Je hebt geen alziend oog!
    —— Topics worden enkel aangemaakt door Magnus en Nerwen.
    —— Disney dieren blijven dieren, dus niet in deze sexy bastards veranderen.
    —— Het is niet toegestaan andere personages te verwonden of te vermoorden zonder toestemming van de eigenaar.
    —— Als een Disney karakter over magie bezit, mag dit ook in mate in de RPG voorkomen. Het is echter niet toegestaan dat je bijvoorbeeld een heks aanmaakt. Magie moet beperkt blijven, het zijn vooral gewoon trucjes.


    LIJSTJE
    Rol:
    Volledige naam:
    Geslacht:
    Leeftijd:
    Werk:
          Vaardigheden:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Geheim:
    Verleden: (Hoeft niet heel lang te zijn, gewoon een paar zinnen is goed. We willen natuurlijk wel weten wat hem / haar allemaal is overkomen.)
    Relaties: (Geen toekomstige relaties bedenken, alleen hetgeen wat al gebeurd is!)
    Extra:


    EXTRA INFORMATIE
    —— SPEELTOPIC
    —— PRAATTOPIC

    In het praattopic kan er gesproken worden over events die er in de toekomst gebeuren, bijv. een inval bij een bar waar ze stiekem illegaal poker spelen of een agent die undercover gaat ergens. Het kan ook besproken worden voor één persoon, iedereen kan ideeën opnoemen en misschien krijg jij als de RPG loopt weleens een PB met daarin een opdracht. Dit valt natuurlijk te discussiëren.
          Als compensatie kan je een dier, zoals de White Rabbit, wel als huisdier houden of ergens in een dierenzaak zien of in het circus of het wild. Bedenk het maar. Een mascotte, of zo.


    [ bericht aangepast op 19 aug 2016 - 21:14 ]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Even de gesprekken naar het praattopic verplaatsen, s.v.p.

    We hebben even overlegd en de stop van de vrouwen is eraf. Degenen die (enkel) een vrouw willen, mogen dat, maar ik wil nu wel even weten wie er specifiek een man / vrouw wilt. Dan kan ik dat beter aanpassen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.


    'Have I gone mad?' I'm afraid so.
    You're entirely Bonkers.
    But I'll tell you a secret,
    All the best people are


    Twinkle Twinkle little bat,
    How I wonder where you're at.
    Above the world you fly,
    Like a tea tray in the sky


    Everyone wants some magical solution for their problem and everyone refuses to believe in magic

    Tarrant Hightopp • The Mad Hatter

    I knew who I was this morning but I've changed a few times since then
    Geslacht:
    Mannelijk
    Leeftijd:
    'Ik kan het niet weten, want de klok loopt weer eens achter bij de White Rabbit'
    Werk:
    De eigenaar van de famous nachtclub & het maken van hoeden.
    Vaardigheden:
    Creativiteit, weg kwijt raken
    Innerlijk:
    Tarrant is een vriendelijke noch onvriendelijke jongen. Het is een kwestie van het moment waarop je hem treft. Het ene moment gunt hij namelijk iedereen alles, maar het andere moment is hij jaloers en gierig. Je moet op dat moment geen verkeerd woorden uitspreken of tegen hem ingaan, want de kans is erg groot dat je iets naar het hoofd geslingerd krijg.
    Hoewel Tarrant iedereen graag helpt en nog wel eens grappen uit wil halen, kan hij nog wel eens bot uit de hoek komen en een belediging maken die niet zo gepast is. Het maakt niet of het dan bewust of onbewust gaat, dat de gehele achterliggende betekenis aan hem voorbij gaat. Ook kan zijn humeur snel omslaan als er dingen om hem heen gebeuren die niet zo gepland waren, als er iets heel onverwachts gebeurd, of hem te veel aan het verleden doen herinneren. Tarrant houdt ook niet van verassingen en kan dan helemaal de weg kwijt raken.
    Wanneer hij boos is, kan hij woorden en zinnen uitkramen die nergens op slaan, vaak wordt dit als grappig beschouwd waardoor hij zichzelf alleen maar meer opfokt.
    Tarrant heeft een passie voor handarbeid en kan zichzelf daar helemaal in kwijt. Hij houd er van om hoeden te maken voor andere en probeert hier dan ook veel tijd in te besteden. Vandaar zijn bijnaam Mad Hatter, omdat hij ten eerste nog al gek kan zijn en dan gewoon niet weet wat hij moet doen. En ten tweede omdat hij dus ervan houdt hoeden te maken.
    Tarrant wil mensen te vriend houden, maar wanneer zijn vertrouwen is geschonden moet hij die persoon echt niet meer en spreekt niet meer met die persoon, laat staan dat hij naar diegene kijkt. Wanneer personen hun excuus aanbieden aan hem kan hij nogal kortaf reageren, maar als die persoon aanhoudt wil het nog wel gebeuren dat Tarrant de oren van die persoon zijn of haar kop kan praten. Hij vergeeft het ze dan zonder het letterlijk te zeggen. En als er niet aangedrongen wordt met excuus maken, zal Tarrant hier een paar dagen over nadenken en kijken hoe het verloopt.
    Uiterlijk:
    Tarrant ziet er in het eerste opzicht vrij 'normaal' uit voor een Mad Hatter. Het klopt niet in combinatie met zijn karakter & naam.
    Hij heeft korte bruine plukken, die negen van de tien keer onder zijn hoed verborgen zitten - mocht hij deze niet meer eens verloren zijn. Dat is het enige waar je hem in eerste instantie aan zou kunnen herkennen. Alhoewel zijn lichtblauwe, bijna grijze, ogen, die geen enkele emoties loslaten voor de meeste ook geen onbekende. Ogen die boekdelen zouden kunnen spreken en de pijn van binnen door zouden kunnen laten schemeren, zou hij dit toelaten.
    Zijn lengte van 1,85 maakt hem niet een van de kleinste, maar het is ook niet dat hij overkomt als intimiderend, mocht hij weer eens boos zijn.
    Maar niets is minder waar. Tarrant heeft namelijk ook een hele andere kant, die hij kan vertonen. Een kant van gekke rode pruiken met zelfgemaakte hoeden en een kledingstyle die erop aansluit. Zijn geschminkte gezicht wat laat zien dat hij krankzinnig kan zijn en vaak ook is.
    Geheim:
    Ondanks Tarrant zegt dat hij als de dood is voor brand, of überhaupt vuur, is niets minder waar.
    Vuur laat hem teveel denken aan een slechte daad in het verleden. In een of andere rare opwelling en alle woede die hij in zich had, heeft hij op een avond, toen hij wist dat zijn vader thuis was, zijn ouderlijk huis in de brand gestoken.
    Verleden:
    Tarrant is opgegroeid met de gevoel dat hij een buitenstaander is. Hij woonde met zijn vader, maar de twee leefde langs elkaar heen, omdat zijn vader vaak genoeg liet blijken dat hij Tarrant maar eigenaardig vond. Het deerde hem dan ook niet als zijn zoon weer eens niet thuis kwam.
    Mad Hatter had het idee dat iedereen zo over hem dacht, maar niets bleek minder waar toen hij zijn passie van het hoeden maken doorzetten. Hij kreeg al vrij vroeg een baantje aangeboden als persoonlijke hoedenmaker bij de White Queen. Dit was tevens een goede reden om het huis te verlaten.
    Zijn leven leek voor het eerst wat kleur te krijgen.
    Dit tot het moment dat jaren later het nieuws kwam dat de White Queen hem niet meer nodig had. De reden? Dat is hem nooit verteld. Hij gooide het weer op eigenaardig.
    Toch heeft hij niet het roer omgegooid en is zichzelf gebleven tot de dag van vandaag. En hij doet tevens nog steeds wat hij leuk vind.
    Relaties:
    Wie wilt?
    Extra:

    [ bericht aangepast op 19 aug 2016 - 20:05 ]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    ^ Taaaarraant, ik heb je als username. Ik ben je grootste fan! Waar ken ik hem toch verdomme van?

    [ bericht aangepast op 16 aug 2016 - 20:08 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Marowak schreef:
    ^ Taaaarraant, ik heb je als username. Ik ben je grootste fan! Waar ken ik hem toch verdomme van?


    Mr. Frodo (;


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Mr. Frodo (;

    Aaaah. Dat is waar ook. Meneer Elijah Woods. Maar hij doet me aan iemand anders denken.

    [ bericht aangepast op 16 aug 2016 - 20:15 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Marowak schreef:
    (...)
    Aaaah. Dat is waar ook. Meneer Elijah Woods. Maar hij doet me aan iemand anders denken.


    Heel veel mensen vinden hem op Daniel Radcliffe lijken?

    En noteer voor mij toch maar Prince Adam, dan zie ik later idd wel of ik er nog een tweede rol bij neem.

    [ bericht aangepast op 16 aug 2016 - 20:20 ]


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Heel veel mensen vinden hem op Daniel Radcliffe lijken?

    Neee, ik bedoelde heel iemand anders. Ik kom alleen niet meer op zijn naam. Ik ga zo wel even zoeken op mijn laptop.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    DreamerN schreef:
    (...)
    Heel veel mensen vinden hem op Daniel Radcliffe lijken?

    En noteer voor mij toch maar Prince Adam, dan zie ik later idd wel of ik er nog een tweede rol bij neem.

    Okay, ik zal het bijhouden. ^^

    Praat a.u.b. wel in het praattopic i.p.v. hier, anders moeten we de hele tijd dingen terugzoeken.


    Quiet the mind, and the soul will speak.



    Rol: Prince Adam, The beast.
    Volledige Naam: Adam Cornelius Thorne
    Bijnamen: The Beast, Prince of white goods.
    Alleen mensen die hem nodig hebben als hitman kennen hem onder de naam 'The Beast' de anderen zijn voornamelijk zijn vrienden en zijn vriendin die hem vaak grappend bij die naam noemen.
    Geslacht: Zo mannelijk als je ze maar kan krijgen.
    Leeftijd: Achtentwintig jaren jong, jarig op 1 juni, Twins

    Werk: Hij is zoals zijn vader hem noemt 'de kroonprins' binnen de familie. In lijn om het goedlopende familiebedrijf over te nemen, wat een miljoenenbedrijf in de witgoed en meubilair inhoudt.

    Vaardigheden :
    Hij is intelligent, scherpe blik, Wapendeskundige, charmant, goed in het lezen van lichaamstaal, fotografisch geheugen.

    Innerlijk:
    Adam is een charmante man die voor honderd procent weet waar hij mee bezig is. Zijn ambitie en wilskracht rijken veel verder dan de witgoed handel en zijn visie kijkt dan ook veel verder vooruit dan die van zijn vader. Die hem per se in het familiebedrijf wilt hebben. Maar Adam ziet het niet zitten. De saaie wereld van het witgoed. Hij heeft er dan ook al snel een zelf opgebouwd baantje met een behoorlijke reputatie voor zichzelf opgebouwd in de onderwereld van de stad.

    Hij is een echte adrenaline zoeker en is dan ook zeker niet bang voor wat extreem sports en vind het totaal niet erg om daarbij vies te worden. Klimmen, Skydiven en Motorcross zijn dingen waar hij erg van houd op dat gebied.
    Zijn interesse in wapens was begonnen op zijn dertiende, toen zijn vader na een inbraak in de winkel een hand gun aan had geschaft, waar hij later achterkwam dat het ging om een 9mm Beretta 92FS.
    Adam ging onderzoek doen naar wapens en wat begon bij enkel vuurwapens breidde hij dat ook al snel uit naar schiet, steek, gooi en slagwapens.
    Niet alleen wapens trekken zijn aandacht, maar hij vind lichamelijke fitheid ook erg belangrijk en zal dan ook bijna elke dag wel een bepaalde work out doen in zijn appartement.

    Ondanks zijn gespierde uiterlijk zal Adam altijd beleefd blijven tegen wie er ook maar tegen hem spreekt, maar als ze eenmaal een grens bij hem overschrijden kan hij uit zijn slof klappen en moet je vrezen voor je leven. In zijn dagelijkse openbare leven lijkt hij dit gelukkig nooit nodig te hebben. Wanneer hij een relatie heeft, zou hij trouw blijven tot een tegendeel bewezen is, zowel in zakelijk, vriendschappelijk als romantische relaties.
    Adam rookt niet en drinkt met mate, alleen wanneer hij zeker weet dat hij die avond geen 'werk' te doen heeft. Hij gebruikt ook geen drugs.

    Adam behoord tot een rijke familie en draagt de bepaalde arrogantie en 'air' met zich mee. Hij zal altijd zijn hoofd geheven hebben en zijn trots kan hem soms nog wel eens in de weg zitten, zeker als hij met zijn ouders praat. Echter zal hij nooit zijn stem verheffen. Bij mensen die hij niet goed kent buiten de witgoedwereld om zal het zeldzaam zijn als men hem hoort praten.

    Uiterlijk: FC : Chris Hemsworth
    Hij heeft ook nog een tattoo op zijn schouderbladen.

    Geheim:
    Hij doet zich voor de buitenwereld voor als de perfecte zoon van een rijke familie, geen strafblad, goedlachs en lijkt nooit iets kwaads in de zin te hebben. Maar hij leidt een dubbelleven. Zodra hij een berichtje krijgt op zijn niet te traceren 'werk' mobiel schakelt hij zich om en zal hij zich in het duister verhullen tot de perfecte hitman. Niemand op twee personen na weten wie hij daadwerkelijk is en dat zijn, zijn vriendin en zijn accountant.
    Mensen die hem zien kunnen het al snel niet navertellen al laat hij altijd een soort stempel achter op de plaats delict. Een rood rozige roos die aan de randen al zwart begon te verwelken.
    In zijn werk draagt hij de bijnaam 'The Beast' een naam die hij te danken heeft aan zijn precisie, accurate en zijn brute kracht en doorzettingsvermogen.

    Verleden:
    Adam is dus opgegroeid in een rijk gezin en hij heeft zijn hele leven aan niets gemankeerd.
    Hij was geliefd bij zijn familie en de huishouding die elke week drie keer kwam en waarnaar hij als klein jongetje van tien telkens naar uitkeek. Niet alleen omdat ze lekker eten voor hen meenam, maar ook om de verhalen die ze altijd vertelde.
    Maar zoals alle verhalen, ging er ook iets mis in zijn leven.
    De deurbel ging en Adam rende naar de deur toe en was daarmee de huishoudster voor. Maar zodra hij de deur opendeed zag hij het pistool en was hij te laat. De huishoudster werd neergeschoten en er volgde een chaos. Uiteindelijk was de gewapende man er vandoor gegaan met een aantal waardevolle spullen en moest zijn vader met een schotwond naar het ziekenhuis. De huishoudster was ter plekke overleden. Dit heeft een zeker gedeelte van Adam afgesloten en heeft hij zichzelf gezworen om te leren om voor zichzelf en voor anderen te zorgen.

    Relaties:
    Briar Rose : Zijn vriendin. Briar Rose en hij hebben al voor twee jaar een relatie, zeker nadat het op een akelige manier uit was gegaan tussen hem en Belle. Hij houdt zielsveel van Briar, wat direct één van zijn meest grote zwakke plekken maakt. Hij weet dat ze soms in de avonden wat bijverdient als prostituee en zit dit feit totaal niet zitten. Hij probeert haar over te halen om te stoppen, maar dan verwacht zij van hem om te stoppen met moorden. Af en toe zweert hij hierbij, maar de kick, het geld en het wereldje eromheen zijn een deel van hem geworden waaraan hij verslaafd is geraakt.
    Hij zorgt ook vaak voor haar papagaaien: Flora, Fauna en Merryweather.
    Philip Woods : Ex-vriend Briar Rose. Witwasser en vervalser en een man die Adam het bloed onder zijn nagels vandaan kan halen. Al heeft hij Briar moeten beloven hem niet te vermoorden, dat zal alleen maar ongewenste ogen op hem kunnen richten.
    Wie wilt..?

    Extra:
    - Komt eventueel nog-

    [ bericht aangepast op 24 aug 2016 - 23:50 ]


    Credendo Vides

    ^ Godhemel, that is one sexy beast. :9~:9~:9~


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik zou graag rapunzel willen reserveren xx


    Sometimes it's hard, but I will never give up.

    Littlepanda_ schreef:
    Ik zou graag rapunzel willen reserveren xx


    Dan zou je denk ik wel even moeten overleggen met diegene die Flynn Rider heeft, want in diens rol zag ik staan dat Rapunzel al een aantal jaar dood is.


    Credendo Vides

    Littlepanda_ schreef:
    Ik zou graag rapunzel willen reserveren xx

    Haal je de 250 woorden en blijf je actief meedoen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mag ik Ariel/Little Mermaid (:?


    If you don't do stupid things whilst your young - you have nothing to laugh about when you're old

    Sorry maar ik moet me helaas uitschrijven voor deze rpg. :x