• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jessica "Jess" Slager
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 5 okt 2017 - 19:02 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Wat een nieuwsgierigheid ineens,' zei Isa verbaasd, al kon ze het ook wel weer van Thomas verwachten. 'Ik vind hem heus wel een leuke jongen, anders was dit niet gebeurd.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Vast niet,' zei Phoebe. 'Iedereen stelt vast liever zo lang mogelijk zijn huiswerk uit.' Ze bestudeerde stiekem even zijn gezicht vanachter haar zonnebril en slikte. Wat was hij toch ontzettend knap.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Thomas rolde met zijn ogen en maakte een spottend geluid, ''leuk is anders. Je weet dat hij verliefd is op Phoebe toch?'' Voegde hij er bluffend aan toe.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    'Vind je jezelf weer eens leuker dan alle andere jongens?' Isa zuchtte. 'Je bent echt de grootste roddeltante die ik ken.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik kijk wel.' Hij kreeg plotseling zijn teamhoofd in het oog, die argwanend naar hem stond te kijken. Lang kletsen met bekenden werd niet echt geapprecieerd. 'Ik moet weer aan de slag. Ik zie je wel weer op school.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elin wiebelde met haar wenkbrauwen.
    'Wanneer gaan jullie daten?' wilde ze weten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    "Ik ben geen roddeltante," zei hij beledigd. Thomas haalde zijn schouders vervolgens op, "dan geloof je me niet; Ramon is een rare snuiter. Daarnaast Ies, ik ben toch ook veel leuker," hij stootte haar zachtjes aan. "Wil je anders vanavond een film kijken? Ik ben alleen thuis."


    Everything is illuminated by the light of our past.

    'Wij kunnen best een potje een tegen een doen,' opperde Qaasim tegen Layla die blijkbaar wel behoefte had om door te gaan. Hij gooide de bal al naar haar toe voor ze antwoord kon geven, zodat hij lichtjes op haar kruin stuiterde en toen op de grond viel.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jess haalde haar schouders op. 'Zodra hij de moeite neemt om hierheen te komen. Hij woont in Groningen.' Ze grijnsde naar Elin. 'Blijkbaar zijn zelfs daar knappe kerels. Ook een stuk volwassener dan de jongens hier.' Ze blikte weer even naar de weg, maar Joris was er nog steeds niet en ze verwachtte ook niet dat hij nog zou komen. Jammer.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Thomas, je verspreidt continu roddels over anderen.' Isa fronste haar wenkbrauwen. Er hing ineens een gekke sfeer. 'En de enige persoon in de wereld die jij leuk vindt, ben je zelf. Dus het lijkt me een beter plan als je gewoon met jezelf film gaat kijken; ik heb meer zin om vroeg te gaan slapen vanavond.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elin lachte.
    'in Groningen wonen alleen maar boeren, joh.' Net als in de rest van dit land, maar goed. Het was veel te ingewikkeld om met een Italiaanse voetballer te trouwen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Maar wel knappe boeren!' Ze wiebelde met haar wenkbrauwen. 'Heb jij nog spannende verhalen beleefd deze vakantie?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ja, tot later,' zei Phoebe haastig. Ze zocht de rest van de boodschappen bij elkaar en rekende af. Eenmaal thuis gekomen bleek ze alleen te zijn. Een diepe zucht ontsnapte haar lippen en ze borg alles netjes op. Het geld en de kassabon legde ze op tafel. Ze had niets meer uitgegeven dan nodig was. Vlug pakte ze haar fiets en wachtte ongeduldig tot Jiang klaar was.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Thomas fronste diep en haatte het afgewezen gevoel wat door zijn lichaam raasde, ''waarom ga je dan niet lekker een film kijken met hem? Dan vraag ik Phoebe wel. Ik spreek daarnaast alleen maar de waarheid en dat jij er nou niet tegen kan dat het over je ware liefde gaat,'' kaatste hij terug en speelde met de redbull blikjes in zijn hand voor hij naar de kassa begon te lopen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Isa stond stil. 'Waarom doe je nou gelijk zo?' vroeg ze. 'Als je wat minder vol van jezelf zou zijn en wat aardiger naar anderen, zou je echt veel aangenamer gezelschap zijn.'

    Thomas kan niet weten dat Ramon Phoebe leuk vindt, hè? ;P

    [ bericht aangepast op 6 sep 2016 - 19:48 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain