• Rollentopic
    Praattopic 1 2 3 4 5


    De ene tiener leeft in het wereldje van rijkdom. De nieuwste technologie, de duurste kleding en de meest opvallende wagens. De andere tiener leeft in het wereldje van armoede. De achterbuurten, vechtpartijen en bendes zijn geen onbekend terrein. Deze twee werelden zijn dan ook altijd vrij gescheiden gebleven. Tot nu. Een kleine school, Jefferson High, vlakbij de grootste achterbuurt van Californië brand volledig af en in een klap hebben alle scholieren geen plek meer. Dit tot een andere school hulp aanbied. Willow Creek High School. Een relatief nieuwe, enorme school in een veel betere buurt met nog plek zat. De hulp wordt natuurlijk snel aangenomen, maar was dat nou wel zo'n goed idee. Twee werelden komen bij elkaar te staan. De wereld van de keiharde tiener die er alles aan doet om staande te blijven.. En de wereld van de rijke tiener die geeneens een goed beeld heeft van het wereldje buiten hun eigen. De vechters tegen de Elite.. Hoe reageren de twee groepen op elkaar... Kunnen de enorme verschillen tussen die tieners wel een gezonde leeromgeving omhoog houden... Of was dit hele plan nooit een goed idee geweest...


    • Tieners van Willow Creek High School VOL
    ~ Hailey Diana Ambrose|17|Cheerleader Captain - Cotrona
    ~ Isabella Eleana Thomassen|17|Chaotic cutie - Zusak
    ~ Eleanor Louise Alison Devereaux|17|Queen B - LJGibbs
    ~ Gia Terezinha de Oliveira|18|The Foreigner - Astraeus
    ~ Madison Sofie Caldwell|18|? - Zusak
    ~ Maisie Vivian Taggart|18|Awkward princess - Maslany
    ~ Levi Oliver Jackson|18|Popular Sporter Rebel - Sigil
    ~ Sebastian Ambroise Nelson|16|Rich&Popular - trasecolare
    ~ Xavier Alexander Fitzgerald|18|Preppy boy - Quake
    ~ Jake Nathaniel Colfer|18|It-Boy - BelIona
    ~ Dominic Henry Hammond|19|Rich boy - Sempre

    • Tieners van Jefferson High VOL
    ~ Evelyn Autumn Walker|17|Confused badass - Douceur
    ~ Tallulah Cassidy Fowler|18|Youtubing troublemaker - BelIona
    ~ Sarah Archer|17|Tough chick - Sempre
    ~ Ceira Lexa Santiago|17|Criminal - Syoxisia
    ~ Juliana León Jaramillo|17|Daughter of a drug smuggler - Beaumont
    ~ Celeste Anna Newsome|18|Killer bitch (with some Nutella) - LJGibbs
    ~ Tyler Jay Santiago|19|Badboy/Criminal - Cotrona
    ~ Elijah Jospeh Merkey|18|Player - greenlight22
    ~ Owen Bell|17|Badboy/Stoner/Skater - Mirandacosgrove
    ~ Asher Jordan Montero|18|Thief - JC_
    ~ Grayson Edin Montero|18|Populair Flirty Popsicle - Kian

    • Regels •
    ~ Schrijf minimaal 200 woorden
    ~ Geen perfecte personages
    ~ Houd het realistisch. Een tiener zal niet nu al de baas zijn van een miljoenenbedrijf of een bendeleider
    ~ Minimaal een keer per week reageren, dit is makkelijk haalbaar. Als dat voor een bepaalde reden niet kan, meld het dan gerust.
    ~ Een reservering blijft vier dagen staan! Als je langer de tijd nodig hebt, meld dat dan
    ~ 16+ mag
    ~ No fights! In de RPG zelf mag dit natuurlijk wel.
    ~ OOC tussen haakjes of in het praattopic!
    ~ Twee personages per account. Een jongen en een meisje.
    ~ Bij veel belangstelling kunnen er meer rollen vrijkomen! Dit is alleen als vrouwen en mannen gelijk zijn.
    ~ Weet zeker dat je mee wilt doen. Ik wil niet dat dit na twee dagen al dood loopt.

    • Teachers •
    Engels ~ Melanie Chase ~ 34 ~ Zachtaardig, slim en kalm
    Spaans ~ Bonnie Ramirez ~ 45 ~ Tikkeltje streng, heeft het beste met je voor, harde werkster
    Frans ~ Gigi Cooper ~ 28 ~ Spontaan, tikkeltje chaotisch, duidelijk
    Duits ~ Eduard Richter ~ 52 ~ Erg duidelijk, streng, ordelijk
    Latijn ~ Marco Grant ~ 59 ~ Saai, goede leraar, ordelijk
    Wiskunde ~ Joey Deneres ~ 26 ~ Sportief, relaxed, kan goed uitleggen
    Scheikunde ~ Leo Carey ~ 48 ~ Denkt dat hij grappig is, tikkeltje onduidelijk soms, aardig
    Natuurkunde ~ John Lawson ~ 40 ~ Heeft het beste met je voor, duidelijk, vrij ordelijk
    Biologie ~ Tom Peck ~ 47 ~ Erg streng, tikkeltje bot, zegt waar het op staat
    Geschiedenis ~ Diana Mendoza ~ 29 ~ Kan geweldig vertellen, gezellig, kan goed uitleggen
    Aardrijkskunde ~ Micheal Simons ~ 35 ~ Humoristisch, lui, heeft het beste met je voor
    Economie ~ Marina Cross ~ 39 ~ Rechtvaardig, humoristisch, goede lerares
    Gym ~ Damario Lopez ~ 30 ~ Aantrekkelijk, sportief, humoristisch
    Kunst ~ Bella West ~ 27 ~ Creatief, zachtaardig, relaxed
    Muziek ~ Diana Krasney ~ 37 ~ Harde werkster, creatief, tikkeltje streng
    Drama ~ Melody Richie ~ 24 ~ Tikkeltje arrogant, harde werkster, diva
    Cheer coach ~ Amber Seibold ~ 33 ~ Harde werkster, streng, heeft het beste met je voor
    Rugby coach ~ Matt Devonte ~ 37 ~ Harde werker, impulsief, sportief
    Football coach ~ Jayden DiAngelo ~ 29 ~ Sportief, relaxed, aardig
    Directeur ~ Greg Lane ~ Aardig, rechtvaardig, soms ietwat streng


    • Rooster •
    Tijd
    9:00-10:00
    10:00 - 11:00
    11:00 - 12:00
    12:00 - 12:30
    12:30 - 13:30
    13:30 - 14:30
    14:30 - 15:00
    15:00 - 16:00
    16:00 - 17:00
    Maandag
    Muziek
    Biologie
    Wiskunde
    Pauze
    Spaans
    Duits
    Pauze
    Scheikunde
    Natuurkunde
    Dinsdag
    Frans
    Latijn
    Geschiedenis
    Pauze
    Aardrijkskunde
    Economie
    Pauze
    Engels
    Muziek
    Woensdag
    Biologie
    Duits
    Scheikunde
    Pauze
    Economie
    Frans
    Pauze
    Gym
    Gym
    Donderdag
    Natuurkunde
    Aardrijkskunde
    Latijn
    Pauze
    Drama
    Drama
    Pauze
    Kunst
    Geschiedenis
    Vrijdag
    Wiskunde
    Kunst
    Engels
    Pauze
    Spaans
    Spaans
    Pauze
    Gym
    Gym


    • Current •
    Het is vrijdag 14 oktober en laat in de avond. Het team van Willow Creek heeft een ruime zege behaald wat reden genoeg is voor een overwinningsfeest in de club. Het is frisjes buiten en de storm die is voorspeld is ondertussen ook aangekomen en laat erg duidelijk van zich horen.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2016 - 0:49 ]


    El Diablo.

    Maisie Vivian Taggart
    18 | Awkward princess | Op het feestje, laat | Met Ceira | Outfit




    Ik word even weggeblazen door haar 'sigaretten en drugs' vraag. Is dat een soort kwalificatie waar je aan moet voldoen? Als je nog nooit een snuifje hebt gedaan ben je niet cool?
    Gelukkig blijkt al meteen dat ze een grapje maakt, en kan ik rustig ademhalen en een soort geforceerd lachje uitpersen. Dan begint ze een heel vragenrondje over Schotland, of eerder een kruisverhoor. Ik houd het glas aan mijn lippen, neem zo af en toe een slok en wacht tot ze alles heeft gevraagd dat ze wil vragen.
    "Schotten zijn ook maar mensen, hoor," lach ik dan, terwijl ik een hand door mijn haar haal en leuke, spontane antwoorden verzin op haar vragen. "Alleen over het algemeen wat netter dan Amerikanen. Tradities verschillen écht per gezin, de enige traditie die wij hebben is..," ik hef mijn hand in de lucht en laat de ring aan mijn vinger fonkelen in het licht. Ze vindt me vast stom nu, wie heeft er anno 2016 nou nog een kuisheidsring? Het was het initiatief van mijn vader, die als de dood is dat zijn dochter met jan en alleman het bed in duikt. Niet dat hij zich daar, ring of geen ring, zorgen over hoeft te maken, want in alle jaren van mijn leven heeft nog geen enkele jongen interesse in me getoond. Waarom zouden ze ook, als er overal om me heen negens en tienen rondlopen, terwijl ik een mager zesje ben?
    "Dat accent mag je zelf bepalen," vervolg ik mijn verhaal dan, na nog een slok van mijn bier genomen te hebben. "Al praten ze over het algemeen boerser, hoor. Ik heb het geluk, of de pech, gehad dat ik op een kak-school zat. En ja, het weer is ongeveer tien van de twaalf maanden waardeloos. Dus dit klimaat is een ware verademing."
    Het laatste restje uit mijn glas giet ik in een keer naar binnen, waarna ik het glas op de dichtstbijzijnde tafel zet. "Maar genoeg over mij.. vertel eens wat meer over jou. Als je wil, ten minste. Het hoeft niet als je niet wilt.."



    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    CELESTE ANNA NEWSOME
    Remember all the things we wanted, now all our memories they're haunted,
    we were always ment to say goodbye, even with our fist held high it, never would've worked out right
    we were never ment for do or die...



    Hoewel ik nu officieel, OPNIEUW, een Willow Creek studente ben, heb ik me niet zo gedragen. Grotendeels van de tijd skipte ik de lessen die me dus écht niet interesseren of ik was stoned. Ik had me aan willen melden als cheerleader, maar heb besloten dat ik beter de cheercaptain kan vragen om me te bewijzen als cheerleader. Ik kijk even om me heen, om te zien of ik Tyler of Evelyn ergens zie. Helaas is geen van deze twee ook maar in mijn zichtveld.
    'Urgh, waarom is er ook echt helemaal niemand die ik ken?' Ik duw me door de menigte om te kijken of hier ook ergens een lounge is or something else. Ik vind echter alleen de bar waar ik een shot neem. Ik neem meteen een glas whisky, die ik meeneem op mijn zoektocht.
    Ik zie Grayson en Asher bij een plek met een bank. Bank. Dat klinkt heerlijk. Ik loop erheen en zie ook dat er een bruinharig meisje bij is. Ik grijns breed, ouwe smikkelberen dat het zijn. Ik neem een slok whisky en dump mijn glas op het kleine tafeltje.
    'Grayson en Asher! Red mij uit de Willow Creek hel! Ik ben hier toch niet voor niets weggestuurd?' Ik glimlach en zet mij neer naast de brunette. Ik kus beide wangen van het meisje.
    'Hai, ik ben Celeste, maar als je me zo noemt ben je nog lang niet jarig. Ik ben Cel of Nutellapot voor jou. Dat geldt ook voor jullie twee. En die twee kussen op je wangen, dat is Frans.' Ik pruts aan mijn nagel. 'Dus, hoe was jullie eerste Willow Creek week? Je vindt het toch niet erg als ik wiet rook?' Ik pak mijn aansteker en restje wiet en rol een joint, waarna ik diep inhaleer. De rook blaas ik pesterig naar Grayson en Asher. Het wordt langzamerhand helemaal licht in mijn hoofd. Ach als ze last van mijn stoned gedrag hebben sleuren ze me maar naar Tyler of Evelyn.

    'Everytime I look in the god d*mn mirror I see the same shitass girl as always, a sweet looking hottie.'

    [ bericht aangepast op 25 okt 2016 - 15:43 ]


    all because i liked a girl

    CEIRA LEXA SANTIAGO

    Former Jefferson High student – at the party – talking to Maisie

    Ik laat het meisje dat naast mij staat haar verhaal doen over haar thuisland. Ik knik soms kort als ze een van mijn vragen beantwoord, terwijl ik in mijn hoofd antwoorden terug aan het formuleren ben. Wanneer Maisie bij de tradities komt en dan de ring om haar vinger laat zien begin ik zachtjes te lachen.
          ”Dus je bent nog maagd?” Dit is het eerste dat mijn mond verlaat. God Ceira, wat een brutale vraag. “Sorry, dat floepte eruit,” verontschuldig ik mij daarna direct. Of ik dat meende? Misschien voor vijftig procent. Hoe oud was dit meisje nu? Het zou inderdaad wel een Schotse traditie zijn dan. Ik scan het gezicht van het meisje waarmee ik praat, ze leek zeventien. Ongeveer even oud als mij?
          ”Jij hebt anders ook best een accent hoor, niet heel duidelijk - maar het is duidelijk te horen dat je niet van origine Amerikaans bent,” zeg ik en ik leun weer tegen de muur. “Niets mis mee hoor, de meeste jongens vinden buitenlandse accentjes schattig,” vervolg ik dan, schattig op een minachtende manier uitgesproken.
          ”Pas maar op, straks heb je een hele rij jongens achter je aanzitten,” zeg ik en ik staar even naar haar billen. “Achter haar billen aan zeker niet,” mompel ik zachtjes tegen mezelf. Ik glimlach even kort naar haar en ik neem enkele slokken cola.
          ”Heb je al wat leuke jongens hier gespot? Of meiden, dat mag ook natuurlijk. Of zie je al iemand hier die je wel beter zou willen leren kennen? Ik wil je daarmee best helpen,” stel ik dan aan haar voor.


    That is a perfect copy of reality.

    Maisie Vivian Taggart
    18 | Awkward princess | Op het feestje, laat | Met Ceira | Outfit




    Ik hoor het oordeel in haar stem als ze me de vraag stelt die verscheidene meisjes, geen jongens, me al hebben gesteld. "Eh," het kleine beetje zelfvertrouwen dat ik had opgebouwd in het gesprek zakt meteen weg en ik heb meteen spijt dat ik haar verteld heb over de stomme afspraak met mijn vader. Of nou ja, afspraak, eerder de regel die hij me oplegde. "Ja. Dat is best stom, he?"
    Oh, mijn vader zou me slaan met zijn pocketbijbel als hij zou horen hoe ik hier over spreek.
    Maar dat hoef je niet eens te vragen, Maisie, natuurlijk is het stom. Je praat met mensen uit Amerika, waar elk meisje al op haar elfde zoent met haar buurjongen, die iets weg heeft van een mengeling van Austin Butler en Zac Efron, en die vanaf dat moment alleen maar met prachtige, gebruinde jongens datet.
    "Ehhh.." het lijkt een volledig nieuw woord in mijn vocabulaire, dat gestamel, "daar ga ik niet van uit.." mompel ik dan op haar 'hele rij jongens' opmerking. Ik heb nog niet eens één jongen achter me aan gehad, laat staan een hele rij. En het eerste meisje dat ik hier ontmoet lijkt al weggelopen van een fotoshoot, dus dat belooft niet veel goeds voor mij.
    In Schotland was ik misschien een mager zesje, ik gok dat mijn becijfering nu gedaald is naar een ruime vier. Als ik geluk heb, ten minste.
    "Ik, eh," was ik nou maar nooit begonnen over dit alles, dan had ik me niet zo ongemakkelijk gevoeld. Maar aan de andere kant, ik voel me bijna altijd ongemakkelijk. "Nee, niet echt. Ik heb nog niet echt.. gekeken, of zo. Ik zou niet weten hoe ik dat aan zou moeten pakken." Ik voel blosjes ontstaan op mijn wangen, en ik heb me in tijden niet zo gegeneerd gevoeld.





    Stel je haar accent overigens ongeveer zo voor

    [ bericht aangepast op 23 okt 2016 - 15:15 ]


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    CEIRA LEXA SANTIAGO

    Former Jefferson High student – at the party – talking to Maisie

    Wanneer Maisie moeite begint te krijgen met het beantwoorden op mijn vragen, besef ik mij dat ik misschien iets te hard ben geweest met dit meisje. Ik had misschien verwacht dat ze zich er makkelijk uit zou praten, maar kennelijk is ze iets verlegener dan verwacht.
          Terwijl Maisie een rode blos op haar wangen krijgt en nog steeds moeite heeft om tot een goed functionerend antwoord te komen leg ik mijn hand op haar schouder.
          ”Kalmeer Maisie,” zeg ik dan grinnikend. “Het is geen crime dat je nog maagd ben,” ga ik verder. Ik drink het laatste beetje cola op en zet het dan ergens neer.
          ”Maar je hebt dus nog niemand op het oog?” vraag ik dan en ik draai haar om zodat ze met haar gezicht naar de mensen kijkt, waarna ik met een arm leun op haar schouder. “Kijk eens rond en vertel mij daarna eerlijk met wie je zou willen spreken - dan ga ik ondertussen nog wat te drinken halen. Wat zou je willen? Nog een biertje?” vraag ik aan haar. Ik haal mijn arm van haar schouder af en ik zet de eerste stappen richting de bar.
          Ik moet toegeven dat dit misschien niet de slimste tactiek is om vrienden te maken op deze school - maar ik weiger om dat meisje bij elk feestje waar ze komt er te laten uitzien als een verdwaalde puppy die niet weet wat ze hier te zoeken heeft en waar ze heen moet.


    That is a perfect copy of reality.

    Maisie Vivian Taggart
    18 | Awkward princess | Op het feestje, laat | Met Ceira | Outfit




    "Ik ben niet alleen nog maagd," ik heb meteen spijt dat ik het gezegd heb zodra het over mijn lippen gaat. Hoe zeg je als achttien-jarige, dus een soort van volwassene, dat je nog nooit met een jongen gezoend hebt? Of gezoend, in het algemeen. Dan lacht ze me sowieso recht in mijn gezicht uit.
    Ik heb nog nooit een vriendje gehad, met een jongen geflirt of wat dan ook. Ik ben een groentje in alles. Zodra een knappe jongen tegen me begon te praten klapte ik dicht, zeker omdat het toch nooit meer kon zijn dan een vriendschap of een grap tussen vrienden. Wie spreekt nou de minst aantrekkelijke uit het groepje aan?
    Meestal bedacht ik dan meteen; zijn vrienden willen met mijn vriendinnen zoenen, en er moet er eentje zijn die het lelijke eendje aan de praat houdt.
    Ik neem het glas bier van haar aan en neem een slok of twee voordat ik haar weer aan durf te kijken. "Ik, eh...," nog een slok, voor moed. "Ik heb nog nooit.. gezoend."
    Ik wacht tot ze begint te lachen. Keihard, vol in mijn gezicht, en dan heel lang. Of dat ze een nare opmerking maakt. Ondertussen laat ik mijn ogen, zoals Ceira me opdroeg, even door de ruimte glijden. Waar val ik op? Wat voor soort jongen is mijn type, wat voor soort meisje? Geen idee of ik op allebei val, ik heb één keer een flinke crush gehad op een jongen en een aantal kleine, maar dat liep, natuurlijk, nergens op uit. Ik bedoel, kijk naar me.
    Op dat moment, mijn ogen glijden even over de bar en dan naar de deur, op zoek naar een ontsnappingsplan, zie ik een jongen binnen lopen.
    Hij is lang, lijkt gespierd, zijn blonde haar is perfect gestijld en hij ziet er uit alsof hij over het algemeen aandacht gestoken heeft in zijn uiterlijk. Kortom, een jongen die nooit in zijn leven op een meisje als ik zou vallen. Sterker nog, een jongen die waarschijnlijk nooit in zijn leven aandacht aan me zou besteden.
    Mijn ogen blijven echter te lang op hem hangen, hopelijk wel onopvallend, en ik mompel "hij is wel knap.. toch?" voordat ik weer een slok uit mijn glas neem.



    [ bericht aangepast op 23 okt 2016 - 16:28 ]


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted


    DOMINIC HAMMOND
    | 19 | AT THE PARTY | WILLOW CREEK |
    | SNOBISH UNDERGROUND BOXER | OUTFIT |


    Mijn ogen gleden over de massa van mensen heen terwijl ik ze in mezelf op nam. Zoals gewoonlijk was ik laat en ik was nu opzoek naar mensen die ik kende. Mijn blik bleef even hangen toen ik een meisje mijn kant op zag kijken en een grijns verscheen op mijn lippen waarna ik haar een knipoog toewierp. Haar gezicht wilde ik onthouden voor later op de avond, maar helaas had ze zich alweer naar haar vriendin op gedraait. Ach, ik zou haar vast wel weer zien.

          Verderop zag ik Tyler en hij was met een prachtig meisje aan het praten. Ik schudde mijn hoofd voor ik hun kant op liep en glimlachte even toen ik door had dat hij met Maddison aan het praten was. Ik legde mijn hand ter begroeting op Tylers schouder terwijl ik een naar de barman seinde dat ik een whisky wilde. Daarna richtte ik me op Maddison en grijnsde.
          "Wat zie je er weer prachtig uit Maddi," complimenteerde ik haar terwijl ik mijn ogen goed de kost liet doen voor ik mijn lippen naar haar oor bracht. "Heb je je opgemaakt voor iemand speciaals of.." Hé, ik was ook maar een mens en ik wilde weten wat mijn kansen waren. Wel zo fair, toch? Met een glimlach ging ik weer recht op staan en draaide me toen naar Tyler toe.
          "En, wat heb ik allemaal gemist? Ik hoorde dat er iets van een gevecht was geweest tussen een stel van Jefferson, was je erbij?" Vroeg ik de jongen. Ondertussen werd mijn whisky me aangereikt en nam ik tevreden een slok van de sterke drank. Gelukkig was ik hier niet volkomen nuchter gekomen, anders was het veel te moeilijk geweest om er van te kunnen genieten.
          "Is er trouwens nog drama geweest tussen Cas en Isa, of heb je dat weten te beperken?" Dit laatste sprak ik wat zachter uit zodat Maddison het niet kon horen, want ik had geen idee wat de blondine wel of niet wist en het leek me beter om dat zo te houden.


    When time and life shook hands and said goodbye.




    Owen Bell


    Ze knikte. Duidelijk, tuurlijk was ze niet enthousiast om te praten over die kus en ik eigenlijk ook niet. ‘’Wel ergens waar het rustiger is,’’ mompelde ze en ik keek toe hoe ze mijn jas dicht om haar heen trok. Toen we de lounge inliepen klonk er wat geroer van daar binnen maar het was redelijk rustig, de muren dempte het geluid heel erg waardoor we elkaar goed konden verstaan– daarbij leek de storm gestopt maar dat gokte ik alleen.
          Voorzichtig deed ik mijn trui uit toen ze vroeg of ik een extra shirt had, mijn ogen haakte ik even in die van Isa en trok mijn shirt recht. ‘’Hier, neem deze maar, ik heb het toch bloedheet.’’ Mijn ogen gingen kort over haar gestalte, zo onopvallend mogelijk. ‘’Maar goed, de kus…’’
          ’’Luister Isabelle, ik ben geen persoon die het snel zegt maar ik vind je echt leuk, niet op de manier van neuken… Althans, wel neuken maar zeg maar anders. Zeg maar met li… Met gevoelens. Snap je wat ik probeer te zeggen? Ik wil het namelijk best proberen met jou, een heel relatiegebeuren.’’ Ik probeer haar reactie zo goed als mogelijk te peilen maar het ging ongelofelijk moeilijk. ‘’Maar aan de andere kant heb ik echt moeite met relaties en ik wil het echt opzij zetten voor jou en…’’ Ik leunde wat naar voren in de hoop dat ze haar lippen op de mijne zou drukken tot het moment dat iemand aan ons vroeg of we wat wouden drinken. Ik zakte terug op de stoel en knikte, ‘’één biertje,’’ mompelde ik bijna en rekte uit naar Isa haar jas waarna ik in het borstzakje begon te voelen.
          ‘’Sorry, ik zoek even die sigaret die ik had gepakt.’’ Mijn ogen haakte ik kort in die van haar en keek toen naar de sigaret die ik uit het zakje viste en aanstak. Ik wist niet meer wat ik moest zeggen, voor mijn gevoel had ik het helemaal verpest.
    ‘’Als je het idee niks vindt mag je dat zeggen maar ik weet niet zo goed hoe ik nog normaal met je moet omgaan.’’



    Everything is illuminated by the light of our past.

    Madison Sofie Caldwell
    EIGHTTEEN || STATUS || AT THE BAR || TALKING TO TY AND DOMINIC || OUTFIT+SHOES+OVERKNEE SOCKS

    i take superhot shower
    because i like to practise burning in hell

    'Helemaal geweldig. Leuke mensen, leuke school. Kan niet klagen toch? Ook dit feest, had het echt niet willen missen,' was Ty's quasi-enthousiaste antwoord. Nouja, het was waarschijnlijk zo bedoeld. Ze hoopte voor hem dat hij geen ambities had om een Oscar te winnen, want dat ging nooit gebeuren.
          'En hoe was jouw week princessa? Nog iets belangrijks gemist? Behalve mijn komst dan.'
          Hij had gemist dat haar vader weer eens een eerste klas klootzak met de hoofdletter K was, met zijn stomme "familie avond" ineens. Alsof ze ook daadwerkelijk iets gedaan zouden hebben dan. Ze was ook niet van plan om vanavond thuis te slapen, dus dat werd nog een andere slaapplek zoeken. 'Niet dat ik weet,' antwoordde Maddie uiteindelijk. 'Alleen talloos geklaag over jullie herrieschoppers,' grinnikte ze. In tegenstelling tot de meeste, vond Maddie het totaal niet erg dat de Jefferson-studenten nu naar Willow Creek gingen. Nu gebeurde er tenminste eens iets. Oh well.
          Enkele seconden later kwam Dominic tussen hen instaan. 'Wat zie je er weer prachtig uit Maddi.' Ze kon lastig iets over zijn wandering eyes zeggen, want ze deed zelf precies hetzelfde. 'Heb je je opgemaakt voor iemand speciaals of...' werd er volgens in haar oor gefluisterd. Met een mysterieuze glimlach haalde ze haar schouders op. 'Daar kom je van zelf wel achter, Casanova.' Maar in alle eerlijkheid? Een jongen moest wel heel speciaal zijn, wilde ze zich daarvoor opdoffen. Ze deed het voor zichzelf, niet voor kerels die hun lul als brein gebruikten.
          'En, wat heb ik allemaal gemist? Ik hoorde dat er iets van een gevecht was geweest tussen een stel van Jefferson, was je erbij?' Zijn vraag was aan Tyler gesteld, maar toch antwoordde Maddie er ook op. 'Als hij er bij was geweest, dan was zijn knappe gezichtje nu niet zo onbeschaafd geweest.' Vervolgens begonnen de twee jongens te smoezen, waarop ze met haar ogen rolde. 'Weet je, het is onbeschoft om te fluisteren in gezelschap. Zelfs ik weet dat.' Met een onschuldig gezicht nam ze een slok van haar wodka, om vervolgens op haar blote bovenbenen te kloppen. 'Je mag wel op mijn schoot zitten hoor, Casanova.'


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    GIA DE OLIVEIRA

    18 | Willow Creek | The Foreigner | Outfit | With Sarah, Sebastian & Elijah
    her accent



          Goeie drank? Check. Lekkere muziek? Zeker. Gezellige mensen? Niet nodig. Met een rood bekertje in haar hand maakte Gia de dansvloer onveilig. De avond was al goed begonnen aan de bar, toen een jongen haar meetrok om te dansen. Dansen was haar manier van leven, het kwam natuurlijk. Ze had even met de jongeman gesjanst en was, toen hij een drankje ging halen, naar de andere kant van de dansvloer verkast. Niet haar type. Hij was saai en zat haar toch maar een beetje aan te gapen, die had vast in zijn hele leven nog geen borst aangeraakt. En zo was ze in deze situatie gekomen, dansend, alleen, maar toch lol hebbend. Had ze zin in een peuk? Jazeker, maar ze had zichzelf beloofd om te stoppen. Tijdens een feest waren er toch nét teveel triggers. Opeens hoorde ze het, Salt Shaker van de Ying Yang Twins, háár liedje. Dit was haar moment. Een stripper was er niets bij. Je moest toch wat als je nieuw was, je kon maar net zo goed op de dansvloer vrienden maken.
          Het was tijd om af te koelen, Gia nam een gulzige slok van haar gemixte drankje, die smaakte als een suikerbom. Het alcoholpercentage in haar aderen moest horen worden, ze had tenslotte zin om eens flink los te gaan. Dit feestje was eigenlijk niets vergeleken met die in Brazilië, of nog erger, die in Jamaica vorige vakantie. Dié waren pas wild. Actie, daar had ze zin in.
          Toen ze werd aangehouden door een brunette, hoopte ze dat ze dan eindelijk een betere avond had dan nu. "Mijn vrienden," Begon ze, wijzend op een groepje mensen in de lounge. Gia herkende een aantal gezichten, Sebastian en Elijah. Wat ongemakkelijk zwaaide ze naar de groep. "wilden dat ik je vroeg of je met me naar bed wilt." Een kort gegrinnik verlaat haar lippen. Toen kwam de brunette dichterbij en fluisterde ze in haar oor. "Maar ik wil me eerst wel voorstellen voordat we verder gaan. Mijn naam is Sarah." Haar hand rustte op Gia's heup en de Braziliaanse keek haar geïnteresseerd aan. "Chamo-me Gia." Antwoordde ze, ze ging wat dichter bij de brunette staan en keek haar recht in haar ogen aan. "En ik verwacht wel dat je me eerst mee uiteten neemt." Gevolgd door een knipoog, in haar ogen leek het best soepel. Haar hoofd kwam dicht bij dat van Sarah toen ze haar lippen kort over de hare liet schampen en op haar onderlip beet. "Maar dan aan niemand vertellen, hé mami." Ze hoorde een bekend stem eraan komen, Sebas. Hij draaide Sarah's schouder om en voerde haar vervolgens een shotje. Waarop hij zich naar Gia draaide. "Hi, Gia, als je ook een shotje wilt mag je de mijne wel hebben." Dat toverde een glimlach rond haar lippen. Zijn, volgens Gia nogal onbeschofte, onderbreking van het gesprek was weer goed gemaakt door alcohol. Wie zei nou dat alcohol alles kapot maakt wat je lief was? Gia vond dat een enorme leugen. "Yes, please." Ze griste het shotje uit zijn handen en klikte het glas tegen die van Sarah aan, "Viva! Cheers!" Waarop ze het in een keer naar achter klokte.
          Haar ogen bleven telkens op de lounge vallen, waar Elijah met twee andere meisjes bleek te zitten. Een klein gesprek kon nooit kwaad. Heupwiegend liep ze naar de lounge, waar de jongen zat, toe. "Hey Eli. Você dança?" Ze stak haar hand naar hem uit, haar lange geveild nagels staken recht vooruit. "Kom op, dit is mijn liedje." Haar glimlach veranderde in een grijns toen ze Elijah omhoog trok.

    * Chamo-me Gia = Mijn naam is Gia.
    ** Viva! = Proost!
    *** Você dança? = Wil je met mij dansen?

    [ bericht aangepast op 23 okt 2016 - 20:52 ]


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Tyler Jay Santiago
    19 || Badboy/Criminal || Outfit + Shoes





    'Niet dat ik weet, alleen talloos geklaag over jullie herrieschoppers,' grinnikte ze en mijn grijns wordt iets breder. 'Sorry...' mompelde ik dan ook en neem een laatste grote slok van mijn glas, voor ik hem weer terug zet op de bar. Ik kijk op als ik een hand op mijn schouder voel en kijk recht in het gezicht van Dominic. 'Dom, bro..' grijns ik en grijns even naar hem, terwijl ik ondertussen de fles pak en hem nonchalant aan mijn lippen zet om een paar slokken te nemen. 'Wat zie je er weer prachtig uit Maddi.' ving hij nog net op en ik haalde de fles langzaam van mijn lippen, waarna ik even kort grinnikte. Ik kende hem niet anders, dit was dan ook een van het zeer selecte groepje Willow-studenten dat ik mocht. Maar misschien kwam dat ook wel omdat ik hem al lang hiervoor had leren kennen.
    "En, wat heb ik allemaal gemist? Ik hoorde dat er iets van een gevecht was geweest tussen een stel van Jefferson, was je erbij?" Vrpeg hij en ik haal lichtjes mijn schouders op. 'Als hij er bij was geweest, dan was zijn knappe gezichtje nu niet zo onbeschaafd geweest.' Ik grijns even bij haar antwoord en kijk kort naar haar. 'Well thank you princessa..' grijns ik voor ik mijn blik weer richt op de jongen voor me. 'Nope.. Alleen Owen being Owen, aka een idioot. En Gray die Asher beschermt..' zeg ik kalm en haal wederom mijn schouders op, voor ik weer wat slokken neem uit de fles. Ik voelde me al wat lichter daarboven, maar op zich voelde dat niet heel slecht. "Is er trouwens nog drama geweest tussen Cas en Isa, of heb je dat weten te beperken?" hoor ik hem me zacht vragen en ik rol mijn ogen kort. Het was zeker niet mijn favoriete onderwerp. Ik hield van hun beide, maar met hun twee samen heb ik een enorm probleem. Lijkt het tenminste. Isa die me blijkbaar nooit meer kan vertrouwen ofzo en Cas die opeens razend lijkt.
    Ik zucht diep. 'Well... Cas is kwaad for no reason en Isa.. It's complicated.. Maar tussen hun twee is er weinig gebeurd volgens mij' mompel ik. Veel zin om erover te praten had ik niet. 'Weet je, het is onbeschoft om te fluisteren in gezelschap. Zelfs ik weet dat.' ik kijk op en glimlach even naar Maddi. 'Oops?' lach ik. Ik pak de fles wodka weer en neem nog wat slokken, waarna ik even naar het kleine beetje in de fles kijk. 'Sinds wanneer gaat dat zo snel?' zeg ik verbaasd, al wist ik en waarschijnlijk velen anderen ook dat ik veel dronk of rookte als ik niet heel lekker in mijn vel zat. 'Oh well... Kopen we er toch nog een..' zeg ik nonchalant en leg al wat briefjes op de bar, drugsgeld natuurlijk, voor ik de barman weer sein voor een nieuwe fles.


    El Diablo.

    CEIRA LEXA SANTIAGO

    Former Jefferson High student – at the party – talking to Maisie

    Ik kom niet veel later terug met de twee glazen in mijn handen, waarna ze haar glas bier van me aanneemt. Ik hoorde niet precies wat ze net had verteld aan me door het geluid om ons heen en ik heb geen zin om ernaar te vragen.
          Ze neemt een slok van haar bier, gevolgd door een tweede slok - en daarna een derde. In die tussentijd kijkt ze me niet aan, dat gebeurt pas wanneer ze haar derde slok weggeslikt heeft. Ik frons even kort, terwijl ik zelf een slok van mijn drankje neem.
          Uit het niets vertelt ze me dat ze nog nooit gezoend heeft, waardoor ik mij verslik in mijn drankje en begin te hoesten. Nadat mijn korte hoestbui over is, kijk ik het meisje tegenover mij aan met een ongelovige blik. “Je hebt nog nóóit gezoend?” vraag ik aan haar. “Met niemand? He-le-maal niemand?” Ik kijk haar nog steeds met een niet-gelovend/verbaasde blik aan.
          ”Dan moeten we daar heel snel verandering in brengen,” zeg ik en ik kijk naar haar terwijl zij door de kamer heen kijkt opzoek naar iemand. Niet veel later hoor ik haar vragen - met weeral diezelfde onzekere stem - of die persoon knap is. Ik neem snel een slok uit mijn glas, waarna ik dezelfde richting uitkijk en Dominic spot. Ik slik even. Van alle mensen die hier aanwezig zijn moest haar blik weer op hem vallen.
          ”Hij is.. average,” zeg ik op een onzekere toon. Ik draai mijn hoofd snel terug naar Maisie. “Wil je hem zoenen?” vraag ik aan haar.


    That is a perfect copy of reality.

    Maisie Vivian Taggart
    18 | Awkward princess | Op het feestje, laat | Met Ceira | Outfit




    Als hij al average is, hoe knap zijn echt knappe mensen hier dan wel niet? Als deze jongen op mijn middelbare school binnen was komen lopen, waren alle meisjes bij bosjes neergevallen.
    Hij knipoogde naar me - toch? Dat was vast een foutje. Het is hier donker, dan is het slecht te zien hoe iemand aan de andere kant van de ruimte er uit ziet. Hoewel ik hem wel bijna helemaal scherp zag..
    Misschien zat er een vuiltje in zijn oog, of knipoogde hij naar Ceira. Dat is het vast.
    "Wil ik hem zoenen? Ik bedoel," natuurlijk is mijn manier om aan deze vraag te ontsnappen, in ieder geval tijdelijk, het nemen van een grote slok uit mijn glas, dat alweer bijna leeg is. "weet ik veel? Zo'n jongen valt toch nooit op mij, dus wat ik ook zeg, het antwoord is onnodig."
    Haar reactie op mijn biecht zegt al genoeg - ze vindt me een loser. Dat ben ik natuurlijk ook - ik ben verdorie 18, en heb nog nooit een kusje gehad van een jongen. Dat is, als je dat kusje op mijn wang op mijn elfde verjaardag niet meerekent. Wow, ja, erg ervaren, Maisie.
    "Dat soort jongen valt op knappe meisjes met grote.. tieten, en ronde billen. Alles dat ik niet ben en heb, dus." Ik drink mijn glas leeg en zet het ding met een klap neer, waardoor de laatste spetters door de lucht vliegen. "Superlief aangeboden, maar ik denk dat je aan een mission impossible bent begonnen."




    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    ELIJAH JOSEPH MERKEY
    18 | Jefferson High | At the party with Sarah, Cass, Sebastian, Juliana and [bGia][/b]


    Pas te laat besefte Elijah dat zijn dare een grote fout was geweest. Ergens had Elijah gedacht dat Cas Sebastian leuk vond, Elijah zelf wist ook niet eens waarom hij dat had gedacht. Hij dacht het gewoon, maar doordat Elijah in dit geval probeerde Cas een plezier te doen zorgde dit er wel voor dat hij aan de andere kant Sarah daar totaal geen plezier mee zou doen. Elijah was er van op de hoogte, als waarschijnlijk de enige persoon, dat Sarah Cas leuk vond. Cas vragen om iemand te zoenen voor haar neus was dan waarschijnlijk ook niet het beste idee. Alsof Elijah zijn stomme beslissing niet erg genoeg was bleek Cas het ook nog eens een goed idee te vinden om gewoon over Sarah heen te leunen om Sebastian zo te zoenen. Voordat de twee elkaar lippen aanraakten ving Elijah nog een moordende blik op van Sarah, Elijah probeerde onschuldig te glimlachten, maar om eerlijk te zijn had hij geen flauw idee hoe hij zich hier onderuit moest praten. Elijah kon in ieder geval de drank niet de schuld geven, want zoals het nu stond had Elijah nog steeds maar een biertje op en daarvan ging de jongeman zich echt nog niet anders gedragen.
    Sarah leek niet heel lang naar Sebastian en Cas te kunnen kijken en kwam dan ook al snel omhoog, waarbij ze de twee uit elkaar duwde. Ze vertelde de anderen dat ze haar dare maar eens uit ging voeren, Elijah wou de jongedame nog achterna lopen, want hij kende haar goed genoeg om op te merken dat de lach die ze had laten zien zeer nep was. Echter kreeg Elijah de kans niet om Sarah achterna te lopen, wat het was Sebastian al die achter de jongedame aanrende, iets wat er voor zorgde dat Elijah zich echt afvroeg wie deze jongen was. Wie hij was, waarom hij hem niet kende en wat de verhoudingen tussen hem en Sarah en Cas was.
    Sebastian in de eerste instantie echter niet veel succes te hebben in zijn achtervolging, wat er voor zorgde dat Sarah even alleen stond met haar slachtoffer. En liet dat slachtoffer nou net de Braziliaanse schone zijn met wie hij deze week in contact was gekomen. De Braziliaanse schone die hij beschouwde als zijn nieuwe project. Elijah volgde met zijn ogen de bewegingen die zowel zij als Sarah maakte en zag al vrij snel Sarah haar hand op Gia haar heup worden neergelegd. Heel even miste Elijah zijn hart een slag uit schok en misschien wel een beetje jaloezie, maar toen probeerde hij zich op iets anders te richten dus draaide hij zich maar naar Cas toe. 'Dus Cas wie is die Sebastian nou?' Vroeg Elijah de jongedame maar.
    Het gesprek wat Elijah met Cas begon werd echter al vrij snel gestaakt doordat de jongedame op wie Elijah al had zitten assen ineens naast hem stond. Een tevreden glimlach verscheen op Elijah zijn lippen, dan had hij deze week op school in ieder geval iets goeds gedaan. 'Hey Gia.' Begon Elijah rustig. Zijn ogen scande kort Gia haar lichaam die er nog beter uitzag dan normaal in het strakke jurkje wat ze droeg. Na haar begroeting zei Gia nog iets wat op dança eindigde. 'Laten we er maar even vanuit gaan dat je me vroeg om te dansen, want meer kan ik er niet uit halen.' Zei Elijah lachend terwijl hij zijn hand in die van Gia legde. 'Ik zou graag me je dansen.' Ergens hoopte Elijah er op dat er zomenteen een of ander soort van Latijns-Amerikaans nummer op kwam, de kans was klein, maar je kon altijd hopen. Elijah was geen geweldige danser, maar Latijns-Amerikaanse dansen gingen hem nog redelijk goed af en dat was juist iets wat andere jongens niet konden. Misschien dat hij daar een klein beetje indruk mee kon maken tegenover Gia. 'Mag ik zeggen dat je er weer stunning uit ziet vanavond.' Zei Elijah terwijl hij ondertussen opstond. Voordat hij met Gia meeliep naar de dansvloer liep richtte hij zich kort op Juliana. 'Zou je even op Cas willen letten en er voor zorgen dat ze geen gekke dingen doet.' Zei Elijah waarna hij naar de jongedame knipoogde, maar niet op een flirterige manier meer op een speelse manier. Elijah zijn hand gleed ondertussen af naar de plek waar Sarah haar hand net nog had gelegen, Gia haar heup. 'Ik verontschuldig me alvast in enige gênante robotdansmoves die ik maak, in dit geval denk ik dat ik jou de lead maar moet geven.' Zei Elijah waarna zijn hand door zijn donkere haar heen gleed. Heel even keek hij nog naar Juliana en Cas, die zouden zich wel moeten redden.


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.


    "She's whisky in a teacup"

    SARAH ARCHER
    | 17 | AT THE PARTY | THOUGH CHICK |
    | JEFFERSON HIGH | OUTFIT |


    Tot mijn intense tevredenheid bleek het meisje die ik had aangesproken er onwijs goed uit te zien. Ik was dan ook alleen nog maar gelukkiger toen ze blijkbaar niet vies was van vrouwen. Had ik toch nog mijn dag! Mijn hand liet ik op haar heup liggen en ik wachtte op haar reactie.
          "Chamo-me Gia." Sprak de brunette in een sexy taal die ik niet direct kon plaatsen. Ik besloot er op te gokken dat ze Gia heette en liet haar naam over mijn tong rollen terwijl ik haar herhaalde. Ik wilde net een poging doen om haar te vertellen dat ik helaas niet veel verstand had van talen toen ze Engels begon te spreken. Inclusief het meest geweldige accent dat ik ooit had gehoord. "En ik verwacht wel dat je me eerst mee uiteten neemt." Een brede grijns onstond op mijn lippen.
          "Natuurlijk gorgeous, ik maak wel het onbijt morgenochtend," reageerde ik zwoel en glimlachte toen ze me een knipoog gaf. Ik voelde hoe haar lippen zachtjes de mijne schampen waarbij ik haar iets dichter tegen me aan drukte. Mijn andere hand legde ik op haar onderrug en ik wreef zachtjes over de stof van haar jurk heen terwijl ik haar liet leiden. Ze beet zachtjes in mijn lip en hoewel ik zeker meer van de prachtige dame had willen genieten besloot zij dat het genoeg was. De lichte teleurstelling moest zeker in mijn ogen te zien zijn geweest toen ze me toesprak dat ik het aan niemand moest vertellen.
          Tijd om er verder bij stil te staan had ik niet want ik werd omgedraait om oog in oog te komen staan met Sebastian.
          "Drink op," was het enige wat hij zei terwijl hij me een shotje in mijn hand duwde. Even fronste ik maar nam toch dankbaar het shotje aan terwijl ik zag hoe hij Gia aansprak. Hm, blijkbaar was ze een bekende van de rest. "Moet jij niet met Cas rollebollen? Als je opschiet kun je haar borsten nog aflikken van dat shotje dat ze wilde geven." Sneerde ik richting de jongen hoewel ik hem vooral gepijnigd aankeek. Ik wist niet zo goed wat hij hier deed en ik wist ook niet goed hoe ik me erbij voelde. "Sorry, dat was gemeen." Mompelde ik.
          Ik volgde Gia met mijn ogen om tot mijn grote verschrikking te zien dat ze Elijah erbij haalde. "Verdomme," vloekte ik dan ook luid en fronste even mijn wenkbrauwen, niet begrijpend wat er allemaal aan de hand was.
          Vervolgens richtte ik mijn blik weer op Sebastian om hem de vraag te stellen die al even door mijn hoofd ging. "Waarom ben je hier? Bij mij, bedoel ik." De vraag was niet vijandig, maar met oprechte nieuwsgierigheid. Ik gooide het shotje dat hij nog steeds vast had achterover en trok een grimas. Man, wat zat hier wel niet in. "Seb, ik voel me kut." Besloot ik hem eerlijk te vertellen en haakte mijn ogen vast in de zijne. "Wil je alsjeblieft met me dansen?"


    When time and life shook hands and said goodbye.