• Rollentopic
    Praattopic 1 2 3 4 5


    De ene tiener leeft in het wereldje van rijkdom. De nieuwste technologie, de duurste kleding en de meest opvallende wagens. De andere tiener leeft in het wereldje van armoede. De achterbuurten, vechtpartijen en bendes zijn geen onbekend terrein. Deze twee werelden zijn dan ook altijd vrij gescheiden gebleven. Tot nu. Een kleine school, Jefferson High, vlakbij de grootste achterbuurt van Californië brand volledig af en in een klap hebben alle scholieren geen plek meer. Dit tot een andere school hulp aanbied. Willow Creek High School. Een relatief nieuwe, enorme school in een veel betere buurt met nog plek zat. De hulp wordt natuurlijk snel aangenomen, maar was dat nou wel zo'n goed idee. Twee werelden komen bij elkaar te staan. De wereld van de keiharde tiener die er alles aan doet om staande te blijven.. En de wereld van de rijke tiener die geeneens een goed beeld heeft van het wereldje buiten hun eigen. De vechters tegen de Elite.. Hoe reageren de twee groepen op elkaar... Kunnen de enorme verschillen tussen die tieners wel een gezonde leeromgeving omhoog houden... Of was dit hele plan nooit een goed idee geweest...


    • Tieners van Willow Creek High School • VOL
    ~ Hailey Diana Ambrose|17|Cheerleader Captain - Cotrona
    ~ Isabella Eleana Thomassen|17|Chaotic cutie - Zusak
    ~ Eleanor Louise Alison Devereaux|17|Queen B - LJGibbs
    ~ Gia Terezinha de Oliveira|18|The Foreigner - Astraeus
    ~ Madison Sofie Caldwell|18|? - Zusak
    ~ Maisie Vivian Taggart|18|Awkward princess - Maslany
    ~ Levi Oliver Jackson|18|Popular Sporter Rebel - Sigil
    ~ Sebastian Ambroise Nelson|16|Rich&Popular - trasecolare
    ~ Xavier Alexander Fitzgerald|18|Preppy boy - Quake
    ~ Jake Nathaniel Colfer|18|It-Boy - BelIona
    ~ Dominic Henry Hammond|19|Rich boy - Sempre

    • Tieners van Jefferson High • VOL
    ~ Evelyn Autumn Walker|17|Confused badass - Douceur
    ~ Tallulah Cassidy Fowler|18|Youtubing troublemaker - BelIona
    ~ Sarah Archer|17|Tough chick - Sempre
    ~ Ceira Lexa Santiago|17|Criminal - Syoxisia
    ~ Juliana León Jaramillo|17|Daughter of a drug smuggler - Beaumont
    ~ Celeste Anna Newsome|18|Killer bitch (with some Nutella) - LJGibbs
    ~ Tyler Jay Santiago|19|Badboy/Criminal - Cotrona
    ~ Elijah Jospeh Merkey|18|Player - greenlight22
    ~ Owen Bell|17|Badboy/Stoner/Skater - Mirandacosgrove
    ~ Asher Jordan Montero|18|Thief - JC_
    ~ Grayson Edin Montero|18|Populair Flirty Popsicle - Kian

    • Regels •
    ~ Schrijf minimaal 200 woorden
    ~ Geen perfecte personages
    ~ Houd het realistisch. Een tiener zal niet nu al de baas zijn van een miljoenenbedrijf of een bendeleider
    ~ Minimaal een keer per week reageren, dit is makkelijk haalbaar. Als dat voor een bepaalde reden niet kan, meld het dan gerust.
    ~ Een reservering blijft vier dagen staan! Als je langer de tijd nodig hebt, meld dat dan
    ~ 16+ mag
    ~ No fights! In de RPG zelf mag dit natuurlijk wel.
    ~ OOC tussen haakjes of in het praattopic!
    ~ Twee personages per account. Een jongen en een meisje.
    ~ Bij veel belangstelling kunnen er meer rollen vrijkomen! Dit is alleen als vrouwen en mannen gelijk zijn.
    ~ Weet zeker dat je mee wilt doen. Ik wil niet dat dit na twee dagen al dood loopt.

    • Teachers •
    Engels ~ Melanie Chase ~ 34 ~ Zachtaardig, slim en kalm
    Spaans ~ Bonnie Ramirez ~ 45 ~ Tikkeltje streng, heeft het beste met je voor, harde werkster
    Frans ~ Gigi Cooper ~ 28 ~ Spontaan, tikkeltje chaotisch, duidelijk
    Duits ~ Eduard Richter ~ 52 ~ Erg duidelijk, streng, ordelijk
    Latijn ~ Marco Grant ~ 59 ~ Saai, goede leraar, ordelijk
    Wiskunde ~ Joey Deneres ~ 26 ~ Sportief, relaxed, kan goed uitleggen
    Scheikunde ~ Leo Carey ~ 48 ~ Denkt dat hij grappig is, tikkeltje onduidelijk soms, aardig
    Natuurkunde ~ John Lawson ~ 40 ~ Heeft het beste met je voor, duidelijk, vrij ordelijk
    Biologie ~ Tom Peck ~ 47 ~ Erg streng, tikkeltje bot, zegt waar het op staat
    Geschiedenis ~ Diana Mendoza ~ 29 ~ Kan geweldig vertellen, gezellig, kan goed uitleggen
    Aardrijkskunde ~ Micheal Simons ~ 35 ~ Humoristisch, lui, heeft het beste met je voor
    Economie ~ Marina Cross ~ 39 ~ Rechtvaardig, humoristisch, goede lerares
    Gym ~ Damario Lopez ~ 30 ~ Aantrekkelijk, sportief, humoristisch
    Kunst ~ Bella West ~ 27 ~ Creatief, zachtaardig, relaxed
    Muziek ~ Diana Krasney ~ 37 ~ Harde werkster, creatief, tikkeltje streng
    Drama ~ Melody Richie ~ 24 ~ Tikkeltje arrogant, harde werkster, diva
    Cheer coach ~ Amber Seibold ~ 33 ~ Harde werkster, streng, heeft het beste met je voor
    Rugby coach ~ Matt Devonte ~ 37 ~ Harde werker, impulsief, sportief
    Football coach ~ Jayden DiAngelo ~ 29 ~ Sportief, relaxed, aardig
    Directeur ~ Greg Lane ~ Aardig, rechtvaardig, soms ietwat streng


    • Rooster •
    Tijd
    9:00-10:00
    10:00 - 11:00
    11:00 - 12:00
    12:00 - 12:30
    12:30 - 13:30
    13:30 - 14:30
    14:30 - 15:00
    15:00 - 16:00
    16:00 - 17:00
    Maandag
    Muziek
    Biologie
    Wiskunde
    Pauze
    Spaans
    Duits
    Pauze
    Scheikunde
    Natuurkunde
    Dinsdag
    Frans
    Latijn
    Geschiedenis
    Pauze
    Aardrijkskunde
    Economie
    Pauze
    Engels
    Muziek
    Woensdag
    Biologie
    Duits
    Scheikunde
    Pauze
    Economie
    Frans
    Pauze
    Gym
    Gym
    Donderdag
    Natuurkunde
    Aardrijkskunde
    Latijn
    Pauze
    Drama
    Drama
    Pauze
    Kunst
    Geschiedenis
    Vrijdag
    Wiskunde
    Kunst
    Engels
    Pauze
    Spaans
    Spaans
    Pauze
    Gym
    Gym


    • Current •
    Het is vrijdag 14 oktober en laat in de avond. Het team van Willow Creek heeft een ruime zege behaald wat reden genoeg is voor een overwinningsfeest in de club. Het is frisjes buiten en de storm die is voorspeld is ondertussen ook aangekomen en laat erg duidelijk van zich horen.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2016 - 0:49 ]


    El Diablo.

    SARAH ARCHER
    17 | JEFFERSON HIGH | THOUGH CHICK |
    | BIOLOGY |

    De grijns die rond Tyler's lippen was komen te staan zorgde er voor dat ik me onstpande. Het was fijn om vrienden te hebben op een plek die alles behalve vertrouwd was. Dus toen hij lachte en zei dat hij niks bij had omdat hij aan een zogenaamde schone lei wilde beginnen gaf ik hem een plagende por. "Wat jammer dat ik je daar te goed voor ken," reageerde ik terwijl ik goedkeurend toe keek hoe hij mijn geld aannam en in zijn tas begon rond te zoeken.
          Even was ik afgeleid doordat mijn mobiel trilde en net toen ik hem wilde ontgrendelen hoorde ik Cas. "Dus, kunnen we heel toevallig doen alsof ik Biologie heb en gewoon niet op de lijst sta ofzo?" Als vanzelf krulden mijn mondhoeken om tot een brede grijns waarna ik wat klunzig overeind kwam om haar een kus op haar wang te drukken. "Ik ga echt niet met dt stelletje stuck-ups in de aula zitten." Voegde de blondine er nog aan toe waardoor ik niet anders kon dan instemmend, "Oh, ik ben dol op dat idee," verklaarde ik om weer naast Tyler plaats te nemen en tevreden te glimlachen toen ik zag dat hij de wiet in mijn tas had gestopt.
          "My lord and saviour," sprak ik grinnikend. Zijn vraag beantwoordde ik door mijn schouder op te trekken — wat mij betreft hadden we gewoon vrij kunnen hebben tot onze school weer opgebouwd was.
          Ik liet mijn ogen even door de klas glijden en zag dat Isa — een oude bekende van ons — naast een jongen ging zitten. Verder was het rustig met alleen de docent die net binnen was komen lopen. Ik nam even de tijd om hem in me op te nemen en besloot al vrij stel dat hij niet mijn favoriete docent zou worden. Die gedachte deelde ik ook met Cas en Tyler. "Over stuck-ups gesproken," mompelde ik en knikte toen richting de docent, "ik denk dat ik hier niet heel vaak aanwezig zal zijn."


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Naam: Tallulah Cassidy Fowler.


    "They told me 'No', I climbed out of a window."
    |Student at Jefferson|
    |Just your everyday Punk-Rock Hipster Arsty Anarchistic Youtubing troublemaker|


    Ik lachte zacht toen Tyler vroeg waarom we hier waren, maar glimlachte verlegen toen ik een kus van Sarah op mijn wang gedrukt kreeg. Snel maakte ik er een uitdagende grijns van. Geen verlegen geglimlach Cas, what the fuck you think you doing. Ik deed mijn haar even goed en antwoordde Tyler.
    "Welk ik ben hier omdat als ik niet naar de les ga ik niet meer mee mag doen met het jongeren project en terug moet naar mijn moeder. Ik ben gebleven vanwege de gym docent die ik net ontmoet heb voor het info uur," zei ik met een scheve glimlach op mijn gezicht. "Ik dacht echt even dat ik tegen een stagaire opliep."
    Sarah zei daarna iets tegen Tyler en ik pakte een schrift en een pen uit mijn tas, om het te laten lijken alsof ik hier oprecht hoore. Daarna keek ik op omdat ik Sarah wat hoorde zeggen.
    "Over stuck-ups gesproken," mompelde ze en ik keek gelijk op. De leraar voor dit vak leek tegen de vijftig te zijn. Hij had een pak aan waar ik kotsneigingen van kreeg en het koffertje onder zijn arm was al net zo erg.
    "Ja, ik denk dat ik wel wacht tot het volgende uur wiskunde om jullie te zien," zei ik lachend. Ik wilde opstaan maar kreeg van de docent een blik naar mij toegeworpen die ervoor zorgde dat ik toch maar weer ging zitten.
    "Bij nader inzien zit ik eigenlijk wel prima naast jullie," zei ik terwijl ik naar de man glimlachte. "Deze man is eng." Dat was mijn besluit. Deze les uitlopen leek meer risico met zich mee te brengen dan die keer dat ik en Sarah 's nachts gingen skinny dippen in het openbare zwembad. Dat was echter wel heel leuk. Vooral omdat de kans zo groot leek dat je gepakt werd, maar iedereen wist dat dat soort dingen juist meestal wel goed gingen. Ik keek even met opgetrokken wenkbrauwen richting Sarah.
    "Succes met het hele jaar biologie volgen pretty," zei ik, voor ik mij naar Tyler draaide. "Jij natuurlijk ook succes hea handsome."
    Ik had over het algemeen alleen maar alfa vakken. Geschiedenis, kunst, drama, muziek, economie. Ik was dan ook helemaal niet zo goed in beta vakken. Sterker nog, ik kon er helemaal niks van. Ik had een semester Scheikunde geprobeerd en iedereen weet wat een drama dat was.

    [ bericht aangepast op 22 sep 2016 - 20:24 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    MT c:


    Faith is everything.

    Owen Bell


    ''Nee, nee, ik zweer het je; ze heeft mij haar nummer gegeven,'' sprak ik met mijn telefoon geplaatst in mijn nek, terwijl ik mijn rode auto met pikzwarte velgen parkeerde. De velgen waren zwart gespoten in de garage van een goede vriend van mij, voor één pakje sigaretten, daar zei ik geen nee tegen.
    ''Ik geloof je niet,'' sprak een van mijn beste vrienden door de telefoon en ik rolde mijn ogen, ''hoezo nou niet?'' Kaatste ik terug en bleef in de auto zitten terwijl ik naar de mensen staarde die ongegeneerd langs liepen; merkkleding, in hun haar zat zoveel wax dat ze bijna op een kaars leken en last but not least hoe ze praatten.
          De jongen brabbelde wat door de telefoon maar ik was zo in gedachten dat ik het niet meer had verstaan, ''sorry man, ik moet hangen,'' sprak ik voor ik hem wegdrukte en mezelf tegen de stoelleuning drukte om het mezelf wat comfortabeler te maken.
    Het kwam vast wel goed, iedereen had al een vooroordeel over de nieuwe school maar zo erg kon het niet zijn, toch? Hij besloot na enkele minuten uit te stappen en zuchtte diep; met grote ogen keek ik naar het gebouw, naar de mensen en het plein, als ik eerlijk mocht zijn, zo slecht zag het er niet uit. Als dit het plein was, hoe zou de kantine er dan wel niet uit zien?
    Ik stapte naar binnen en vroeg me af waar ik les had, hingen er geen roosters op de ramen? Ik besloot maar niet te veel te zoeken en het maar gelijk te vragen.
    De docenten achter de glazen ruiten bij de receptie keken me even ongelovig aan, alsof het zo raar was dat ik het niet uit mijn hoofd wist, wie wist dat wel?
    Toen ze het lokaal hadden opgenoemd begon de speurtocht en ik moest nu al pissen, dat is toch raar? Ik was een halfuur geleden nog geweest.
    De deur van het lokaal stond gelukkig nog open waardoor ik niet al de attentie gelijk naar mij toe zou trekken en stapte naar achterin nadat ik een korte hallo had gemompeld en zakte neer op de achterste stoel met mijn twee oortjes diep in mijn oren gedrukt.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    MT.


    That is a perfect copy of reality.

    Isabella Eleana Thomassen
    WILLOW-CREEK || CHAOTIC CUTIE || IN BIO CLASS WITH JAKE || SOUNDTRACK || OUTFIT

    she is delightfully chaotic
    a beautiful mess
    loving her is a splendid adventure

    Ze had niet erg uitgekeken naar de dag dat de Jefferson studenten naar Willow Creek gingen. Eén van de redenen dat ze besloten had de beurs aan te nemen, was zodat ze Tyler niet meer elke dag hoefde te zien, en nu zou dat alsnog het geval zijn. Ondanks dat het nu enkele maanden geleden was, deed het nog steeds ontzettend pijn om er aan te denken dat hij met Cas had geslapen. Meerdere keren nog wel. En nu zou ze daar elke dag aan herinnert worden. Het enige wat het goed maakte, was dat ze Owen nu ook weer vaker kon zien.
          Ondanks haar onzekerheid om Tyler weer te zien, verscheen er een glimlach op haar gezicht toen ze Jake zag zitten in het biologie lokaal. Haar glimlach verdween echter als sneeuw voor de zon toen haar ogen op een drietal mensen viel die haar bekend voor kwamen. Ze wist een lichtelijke glimlach op te brengen voor Sarah, maar negeerde de andere twee. Met een zachte zucht liet ze zich naast Jake op een stoel zakken. 'Hey there, stranger.'
          Al snel schoot iets haar gedachten weer te binnen, waarop er een vrolijke glinstering in haar ogen verscheen en ze Jake aanstootte. 'Raad eens wat ik dit weekend gevonden heb?' Ze stelde het als een vraag, maar ze gaf hem geen kans om te antwoord. 'Romantic movie walhalla,' vervolgde ze, vol enthousiasme. 'Het was een klein winkeltje, haast onvindbaar, in een zijstraatje van een zijstraatje, en het zat echt vol met dvd's en videobanden, vooral romantische films.' Haar hele gezicht lichtte op terwijl ze praatte, en in haar tas naar iets zocht. Ze begon er verscheidene dingen uit te halen, waaronder de trofee die Owen en zij ooit gewonnen hadden bij een zandkastelen wedstrijd, (gezien hij de trofee vandaag weer zou krijgen). Uiteindelijk vond ze wat ze zocht, en overhandigde ze Jake een videoband van de film Pretty Woman, zijn favoriet. Veel mensen keken natuurlijk al lang geen videobanden meer, zelfs geen dvd's, maar Isa vond het iets nostalgisch hebben.
          'Ik dacht, misschien kunnen we die een keer samen kijken? Ik heb thuis nog wel zo'n oude videospeler.'


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Tyler Jay Santiago
    19 || Badboy/Criminal



    "My lord and saviour," sprak Sarah en ik knikte grijnzend. 'Altijd..' zeg ik rustig en rits mijn tas weer dicht om de andere zooi nog ietwat te kunnen verbergen. "Over stuck-ups gesproken," mompelde ze opeens en knikte toen richting de docent. Ik volg haar blik en zie wat ze bedoelt. Een oudere man in pak. Inclusief koffertje. Kan ik al ergens kotsen? "ik denk dat ik hier niet heel vaak aanwezig zal zijn." Ik knik instemmend en zucht diep. Als ik dit had geweten had ik wel beter uitgekeken met dat vuurtje die avond..
    "Ja, ik denk dat ik wel wacht tot het volgende uur wiskunde om jullie te zien," zei Cas lachend en ik kijk weer naar haar. Ze nam echter al snel weer plaats en ik grijns lichtjes. "Bij nader inzien zit ik eigenlijk wel prima naast jullie, Deze man is eng." Ik lach zachtjes en schud mijn hoofd. 'Geen zorgen.. Ik kan hem wel aan..' zeg ik rustig en ik steek mijn tong uit. Ik tik zachtjes met een pen op mijn tafel en kijk kort om me heen. "Jij natuurlijk ook succes hea handsome." hoor ik Cas zeggen en ik schud mijn hoofd. 'Dat ga ik nodig hebben...' mompel ik. Ik keek op toen ik nog iemand hoorde binnenkomen, maar de grijns op mijn gezicht verdween langzaam toen ik zag wie. Isa.. Oh ja.. Mijn blik gaat langzaam over haar heen en ik bijt zachtjes op mijn lip. Beautiful as always eh...? Dat zeker... Mijn blik blijft op haar hangen en ergens voel ik de jaloezie in me groeien als ik zo toe kijk. Eigenlijk had ik geen reden daarvoor, ze had het met mij uitgemaakt voor de vakantie. But still.. Dat mijn grip om de pen erg was verstrakt had ik nog niet eens door, te druk in mijn eigen gedachtes...


    El Diablo.

    SARAH ARCHER
    17 | JEFFERSON HIGH | THOUGH CHICK |
    | BIOLOGY |

    Even keek ik op naar de leraar te zien dat zijn ogen al op ons mini groepje gericht waren. Dus toen Cas zei dat ze ons wel bij het volgende uur zou zien was het voor mij niet verrassend dat ze een ijskoude blik kreeg toegeworpen. Effectief bleek deze wel te zijn want de blondine zakte terug in haar stoel om zich weer naar ons om te draaien. "Bij nader inzien zit ik eigenlijk wel prima naast jullie, Deze man is eng."
          Ik grinnikte zachtjes om haar woorden en liet mijn blik naar de leerkracht glijden. Net toen ik wilde spreken hoorde ik dat Tyler precies zei wat ik had gedacht; deze kan ik wel hebben. We hadden wel vaker zo'n ijzig mannetje gehad en uit ervaring wist ik dat deze geen zelfcontrole hadden. Bovendien zou hij ons waarschijnlijk gewoon de les uitzetten wat eigenlijk gewoon prima was want ik was hier toch alleen voor de aanwezigheid.
          De deur ging weer open en Owen kwam binnen lopen. Ik stak mijn hand even naar hem op en liet me toen wat onderuit op mijn stoel zakken terwijl ik verveeld mijn mobiel erbij pakte. "Ik heb zin in een feestje," besloot ik waarna ik even van Cas naar Tyler keek. Geamuseerd volgde ik de richting waarin Tyler aan het staren was en gaf hem nogmaals een por. "Hé loverboy, je bent nog net niet aan het kwijlen."
          Ik wist van het enorme fiasco dat zich had afgespeeld tussen Tyler, Isa en Cas. In dit geval koos ik volledig de kant van Isa, hoewel dat niet kwam doordat ik me had geïnteresseerd in Isa's relatie met Tyler maar omdat ik Cas niet bij Tyler vond passen. Oké, wie hield ik voor de gek, iedere keer als ik Cas over iemand anders hoorde praten kreeg ik een inwendige cringe. Maar goed, zolang Cas en Tyler met elkaar het bed bleven delen zou was er no fucking way dat ik haar iets van mijn vage gevoelens zou laten merken. Ik was namelijk vastbesloten om onze vriendschap niet te verkloten.
          Een zachte zucht rolde over mijn lippen en ik hoopte maar dat de les snel begon. Ik had namelijk nu al behoefte aan een pauze — want pauze = wiet roken — en daarnaast was ik benieuwd wie van Willow Creek ik verder nog kende.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2016 - 11:50 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Naam: Jake Nathaniel Colfer. .


    "I come from a family that has their own portraits hanging from the wall."
    | Student at Willow Creek |
    | It-boy |



    Ik had mijn mobiel erbij gepakt en schreef wat dingen op voor halloween. Ik zou zoals ieder jaar een feest geven, al moest ik Xavier en Sebastian nog appen of ze dit jaar weer meededen. Het zou feest nummer vier worden. Het eerste feest was niet zo speciaal geweest, maar de laatste twee jaren was halloween toch wel een dingetje geworden. Ik wist niet helemaal waarom, maar blijkbaar was het idee van een eng verkleedfeest redelijk populair. Volgend jaar op de uni zou het alleen maar beter worden. Natuurlijk was iedereen zoals altijd uitgenodigd. Al betekende dat natuurlijk iedereen van Willow Creek.
    'Hey there, stranger.' zei ze en ze nam plaats naast me. Ik had nog geeneens kans gekregen om te antwoorden voor ze me aanstootte en er een glinstering in haar ogen verscheen. 'Raad eens wat ik dit weekend gevonden heb? Romantic movie walhalla.'
    Ik glimlachte. "Well hello there." Ze leek iets in haar tas te zoeken. Ik had geen idee wat het zou moeten zijn, al verraadde de blik in haar ogen dat het niet om iets standaarts ging.
    'Het was een klein winkeltje, haast onvindbaar, in een zijstraatje van een zijstraatje, en het zat echt vol met dvd's en videobanden, vooral romantische films,' vervolgde ze zichzelf. Ik had heel eerlijk nog geen idee waar ze op doelde, behalve dan een film. Er waren zo veel films die ik leuk vond, vooral aangezien romantic comedies een soort van mijn guilty pleasure waren. Toch werd de scheve glimlach op mijn gezicht alleen maar breder zodra ze een videoband van Pretty Woman tevoorschijn haalde. Ze overhandigde mij de video band en vol verbazing keek ik ernaar. Ik beet onopvallend op mijn lip.
    'Ik dacht, misschien kunnen we die een keer samen kijken? Ik heb thuis nog wel zo'n oude videospeler.' voegde ze er nog aan toe. Ik keek op van de videoband en keek Isa even recht in haar ogen aan. Ik wilde zeggen ja natuurlijk. Ik wilde zeggen dat ik desnoods een videospeler wilde kopen en we bij mij thuis konden kijken, misschien zelfs dat we ook er een filmavond van konden maken tot diep in de nacht. Maar hoe ging ik die dingen uitleggen aan Ellie? Aan mijn vader?
    "Alleen als ik het avondeten mag regelen voordat we film gaan kijken," zei ik met een zo neutral mogelijke expressie. Isa was gewoon een vriendin, althans zo probeerde ik haar toch wel te zien. Na de vakantie had ik niet verwacht haar terug te zien op mijn school en ik had al helemaal niet verwacht dat ik Isa recht in haar ogen zou kijken nadat ik mij wegdraaide van Ellie, wie ik net een kus gegeven had. Ik mocht mijn handen dichtknijpen dat Isa nog met me wilde praten een zelfs film kijken als gewoon vrienden.
    "Ik kan niet geloven dat je hebt onthouden dat ik fan ben van Pretty Woman," zei ik, al wist ik ook wel dat ik het liedje van de film bijna de hele vakantie voor haar had gezongen.
    "Wanneer heb je tijd?"


    We've lived in the shadows for far too long.

    Naam: Tallulah Cassidy Fowler.


    "They told me 'No', I climbed out of a window."
    |Student at Jefferson|
    |Just your everyday Punk-Rock Hipster Arsty Anarchistic Youtubing troublemaker|


    'Geen zorgen.. Ik kan hem wel aan..' zegt Ty en hij steekt zijn tong uit. Uitdagend steek ik mijn tong terug uit, waarbij ik mijn gezicht zonder dat het al te veel opvalt iets te dicht bij het zijne houdt. Ik kon wat ik had met Tyler wel waarderen.
    "Ik heb zin in een feestje," hoor ik Sarah iets later zeggen, maar ik hoor haar ergens maar half.
    "Ja," mompel ik. "We kunnen van het weekend wel een feestje geven." ik volg Tyler's blik en kom net als Sarah uit bij Isa. Isa was vroeger een vriendin van me, tot het hele gebeuren met Tyler. Ik zuchtte zacht. Natuurlijk, dat had ik weer. Isa zat in de eerste de beste les waar Tyler in zat. Natuurlijk voelde ik mij schuldig tegenover Isa, maar ik vond het te fijn met Tyler om dat op te geven. Ook aangezien ik sinds Isa out of the picture was ik heel verward was over mijn gevoelens voor Tyler. Zeker aangezien ik iemand nodig had om me af te leiden van een zeker ander persoon, een persoon waarmee het sowieso nooit iets zou worden.
    "Hé loverboy, je bent nog net niet aan het kwijlen." zei Sarah. Ik knikte instemmend. Mijn haar was in dit soort gevallen perfect om mee te spelen, terwijl ik zuchten achterover leunde. Onopvallend schoof ik iets richting Ty. Ik wist soms niet precies waar dit allemaal was fout gegaan, maar ik wist ook niet of ik er blij mee moest zijn dat Isa weer ons leven in was geslingerd. Zeker niet nu Sarah de laatste tijd erg afgeleid leek.
    "Misschien kunnen we dan van het weekend meteen mijn nieuwe bierpong tafel uittesten," zei ik met een zo echt mogelijke glimlach. "En meteen de poshness van deze school van ons af schudden."
    Ik wilde meer zeggen. Ik wilde weg van deze school. Alles ging net beter, ik had net al mijn gevoelens onder controle en een soort van op een rijtje. Ik lag subtiel een hand op Tyler's been, niets te opvallend en haalde hem ook na enkele seconde er weer weg.
    "Komt goed Ty, ik ben er altijd voor je, voor vanalles," zei ik, al was dat laaste niks meer dan een geflusiterde boodschap die alleen Ty mee zou krijgen. Alsof Sarah niet wist wat er aan de hand was. Toch, ook al zei ik al een stuk langer ook veel suggestieveren dingen tegen Ty, vond ik het altijd nog raar om echt hardop te zeggen. Dus voor nu zei ik het vooral zachtjes.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Owen Bell



    Mijn blik was gevallen op Isa die druk met Jake bezig was, ik twijfelde erg over of ik bij haar zou aanschuiven zeker nu ze met die arrogante klootzak bezig was.
    Tyler leek de aanwezigheid van zijn ex ook door te hebben en hij moest erg naïef zijn als hij dacht dat niemand het door had. Ergens was ik blij dat ze waren opgebroken en zeker na de make-out die ik met Isa had gehad.
    Ik verschoof wat op mijn stoel en glimlachte zwakjes toen Sarah richting mij zwaaide, nu was de keuze wel zeker, ik ging niet mijn reputatie verpesten door bij die twee te zitten. Ik sprak Isa in de pauze wel.
          Ik trok mijn stoel omhoog en tikte toch nog snel even op Isa haar schouder waarna ik op mijn lip beet en even glimlachte voor ik aanschoof bij Tyler, Sarah en Cas. Ik mompelde een korte begroeting en leunde wat op de tafel, twijfelend of ik in zou gaan op de opmerking van Sarah over Tyler maar uiteindelijk besloot het niet te doen.
    ‘’Saar, zullen we straks in de pauze nog even wat roken?’’ Mompelde ik voor ik ongeïnteresseerd naar de ringen rondom mijn vingers keek, ik wist niet zo goed wat ik van mij en Sarah moest denken, we waren uit elkaar gegaan omdat het beter zo was maar soms twijfelde ik daar nog wel eens aan. ‘
          ’Ik heb trouwens ook echt super veel zin in een feestje maar niet met deze mensen, hebben jullie gezien hoe ze zich kleden?’’ Ik schudde mijn hoofd en staarde even richting de deur voor ik weer terugkeek, ‘’ik weet nu al dat ik het volgende uur niet naar de les ga, ga jij wel?’’ Vroeg ik en tikte Tyler aan met mijn been. ‘’Dit jaar wordt toch niks, ik ga het niet eens meer proberen.’’

    [ bericht aangepast op 23 sep 2016 - 14:12 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.


    Levi Oliver Jackson


    Mijn ochtend was niet zo heel bijzonder verlopen. Net zoals iedere doordeweekse dag stond ik rond 7 uur op, ging een rondje hardlopen in de wijk om vervolgens een lange douche te nemen in mijn eigen badkamer, vandaag koos ik voor een simpele outfit. Een spijkerbroek, een wit t-shirt dat strak over mijn spieren zit met het logo van armani er op en nike sneakers. Beneden zouden mijn ouders aan het ontbijten zijn waardoor er een verschrikkelijke awkward stilte in de ruimte hing. Ik zou opmerkingen naar me hoofd krijgen over dat ik me moest gedragen bladiebla en nadat ik me eigen ontbijt naar binnen had geschrokt ging ik met mijn Auto naar school gaan voor me eerste les.

    En gezien ik muziek volg, zat ik al vanaf 9 uur op school. Ik ken het vakken pakket van Sebastian niet echt, maar mijn humeur was niet al te best. Zat nou niemand in me klas, althans vanochtend waar ik echt lol mee kon trappen. Verveeld slof ik het biologie lokaal binnen. De leraar is er al en werpt me een blik en haalt zijn wenkbrauw op. "Ik had niet gedacht jou nog terug te zien meneer Jackson" zegt Meneer Peck zonder van zijn blaadje op te kijken. "Ik heb de toets gehaald en blijkbaar moest ik hier terug komen, je heb me gemist he" Een speelse grijns glijd over mijn gezicht. "heel erg" zucht Meneer Peck.

    Ik laat mijn blik door het lokaal gaan opzoek naar een plaatsje. Ik zie Isa zitten en glimlach zwakjes. Ja ik was altijd wel blij om Isa te zien. Jake, hem kon ik niet echt goed. Ik kijk verder en zie achterin een groepje zitten dat ik niet eerder op deze school gezien heb. Er zit een meisje bij waar ik een keer mee heb geflirt op een feestje en... Mijn gezicht betrekt. Mijn neef Owen. Joepie. Mijn moeder zal wel blij zijn. Die had nog redelijk contact met haar zus, Owen zijn moeder. Ik hoor haar nu al kirren. 'is toch hartstikke leuk, je neef. Kunnen jullie op elkaar letten' Ik rol met mijn ogen. Mijn vader heeft het niet zo op die kant van de familie, en tussen Owen en mij heeft het ook nooit echt geklikt, de rest van het groepje ken ik niet echt.Ik plof neer aan een tafeltje ergens in het midden en zucht. Sebas i need you. Please it's boring as fuck without you man. Ik haal zowel mijn nieuwste samsung galaxy te voorschijn als mijn nieuwe Iphone en leg ze voor me neer op tafel. Geen bericht. Alsjeblieft, iemand help. Ik zucht nogmaals en pak de iphone om wat te scrollen op facebook.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2016 - 14:36 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]


    ASHER JORDAN MONTERO
    THIEF , JEFFERSON HIGH, WITH GRAYSON, ON THEIR WAY TO SCHOOL , STILL AT HOME



    [


    Woelend zat ik in mijn bed dromend over pizza en man, van die gedachten alleen al ging mijn maag hard rommelen. Het leek wel een droom waar ik nooit uit wilde ontwaken maar zwaartekracht had helaas andere plannen. Met een doffe klap belande ik kreunend van de pijn op de vloer en bleef zo even liggen. "Aww aww." rolde er murmelend over mijn lippen terwijl ik alles op een rijtje begon te zetten. Voedsel was mijn nummer 1 prioritijd op dit moment, maar eerst toch mezelf uit dit laken wurmen. De stof was warm en helemaal om me heen gewikkeld dus als een soort van wormpje kroop ik 'behendig' uit het stof voordat ik mijn blik even vermoeid op de klok op mijn nachttafel richtte. Negen uur drieëntwintig was te lezen op het zwarte schermpje en hoewel ik enorm veel zin had op mijn hoofd weer in mijn deken te wikkelen besefte ik plots welke dag het was. "Oh shit." vloekte ik dan ook toen ik even door mijn wilde lokken krabbelde en daarna recht klauterde. " GRAY!" riep ik, onze moeders waren al gaan werken dus het was enkel ons in dit huis nu. Kwaad dat dit misschien een prank was liep ik mijn kamer uit en liep ik deze van mijn tweelingsbroer binnen die -zoals ik wel verwacht kon hebben- nog steeds vredig lag te slapen terwijl we eigenlijk op de nieuwe school hoorden te zitten.
    Wel... dat laatste was misschien wel onze fout -don't judge me- Het was nogal een vreemde dag geweest twee weken geleden. Gray had me voorschut gezet bij een meid en ik wilde wraak op hem nemen door eens mee te gaan naar zijn 'stoere' avondactiviteiten. Dit leidde richting Jefferson High waar ik Ty en Gray midden in hun moment had verstoord. Tyler was er niet al te blij mee en na zijn woede-uitbarsting vloog de hele school in de fik. Niet mijn fout.
    Natuurlijk was dit alles de reden dat we nu opgezadeld waren met een hele nieuwe strenge school vol verwende bitches. En weet je wat het leukste is? Alle vervelende pestkoppen verhuizen meteen mee naar deze bitch school -heard my sarcasm?-
    Nu hadden we dan ook nog eens het eerste lesuur gemist en zat meneer Gray hier nog steeds te pitten. Geïrriteerd rolde ik met mijn ogen waarna ik vlug de douche insprong en me in een kwartier tijd klaar had gemaakt. Eens ik er dan ook goed uitzag deed ik mijn pet op en liep ik naar beneden. Mam had ontbijt gemaakt dus propte ik vlug een sandwich in mijn mond en opende de koelkast. Als Gray zijn bed niet uitwilde dan had ik hier wel een perfecte oplossing voor.
    Ik nam drie rauwe eieren uit en sloot deze weer waarna ik naar boven liep, richting Grays kamer. "Gray! Ik heb ontbijt voor je. Hopelijk houd je van geklutste eieren!" riep ik waarna ik de eieren op hem mikte. Zijn blik was dan ook hilarisch en zijn haar zat onder het eigeel. Ik kon het dan ook niet laten op hard te lachen. " Kijk je gezicht!" riep ik lachend. "Oh god, als ik jou was zou ik maar snel douchen man, we zijn al te laat voor school'

    [ bericht aangepast op 23 sep 2016 - 14:33 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Tyler Jay Santiago
    19 || Badboy/Criminal





    Ik schrok op uit mijn gedachtes toen ik opeens een por voelde en ik draai mijn hoofd richting Sarah. "Hé loverboy, je bent nog net niet aan het kwijlen." Ik knik langzaam maar een grijns op mijn lippen weet ik niet meer te krijgen. Ook merk ik nog net op dat Cas iets naar me toe schuift, al is het vrij onopvallend. "Misschien kunnen we dan van het weekend meteen mijn nieuwe bierpong tafel uittesten," zei ze en ik knik terwijl ze alweer verder praat. "En meteen de poshness van deze school van ons af schudden.". Ik lach zachtjes. 'Ja.. Beter van wel. Ik ben er nu alweer klaar mee.' mompel ik.
    Ik kijk kort naar mijn been als ik haar hand daar voel en kijk dan weer op naar haar gezicht. "Komt goed Ty, ik ben er altijd voor je, voor vanalles," hoor ik haar fluisteren. Ik knik en er vormt zich een klein glimlachje op mijn lippen. Iedereen zou zo'n vriendin als haar nodig hebben, en wat we ook doen. Altijd is het geweldig. Maar ik betwijfel of ze me hiermee wel kon helpen... 'I know...' zeg ik zachtjes en streel kort over haar haar. Ik geef haar nog even een speelse glimlach, voor mijn blik wederom op Isa valt. Wie was die gozer naast haar anyway.. Het was net een mannelijke barbie die zijn haar teveel geblondeerd had. Ik sla mijn armen kort over elkaar en schud mijn hoofd lichtjes. Ongelofelijk... ‘’ik weet nu al dat ik het volgende uur niet naar de les ga, ga jij wel?’’ Vroeg Owen ondertussen aan me en ik haal mijn schouders licht op.‘’Dit jaar wordt toch niks, ik ga het niet eens meer proberen.’’ vervolgde hij al snel. "Ik ben wel toe aan wat roken... Ik skip volgend uur wel..' mompel ik en leun naar achter. Ik vis mijn mobiel uit mijn zak en open het gesprek met Isa. Iets wat heel lang gearchiveerd stond, maar ik kan het gewoonweg niet laten. "Well... Geen steek veranderd eh princess? (;" Ik tik en verstuur het berichtje snel, zodat de anderen het niet eens opmerken. Het was altijd al mijn bijnaam voor haar geweest en soms leek het wel automatisch te gaan. Maar dat was hier zeker niet het geval. Ik grijns lichtjes en stop mijn telefoon weg, maar zodra ik opkijk zie ik die Peck recht voor mijn neus staan. 'Interessant gesprek?' vraagt hij koeltjes aan me en ik rol mijn ogen. 'Zeker.. Je wifey vroeg hoe laat ik vanavond langs moest komen. Interessant of niet?' mompel ik nonchalant en blijf hem recht aankijken. De leraren op Jefferson hadden allang geleerd dat je mij niet dat soort vragen moest stellen want dan was ik er gelijk helemaal klaar mee.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2016 - 16:02 ]


    El Diablo.

    Isabella Eleana Thomassen
    WILLOW-CREEK || CHAOTIC CUTIE || IN BIO CLASS WITH JAKE || SOUNDTRACK || OUTFIT

    she is delightfully chaotic
    a beautiful mess
    loving her is a splendid adventure

    Ze voelde ze zich lichtelijk nerveus toen ze hem de videoband gaf. Het was nou niet bepaald iets wat je typisch aan mensen gaf, en misschien zou hij het wel helemaal niks vinden. In eerste instantie dacht ze dat hij het leuk vond, door de glimlach op zijn gezicht, maar ze begon te twijfelen toen hij antwoordde, en er daarbij niet veel van zijn gezicht was af te lezen.
          'Alleen als ik het avondeten mag regelen voordat we film gaan kijken. Ik kan niet geloven dat je hebt onthouden dat ik fan ben van Pretty Woman.' Isa haalde slechts lichtelijk haar schouders op. Door haar geheugen was het niet zo moeilijk om dingen te onthouden. 'Wanneer heb je tijd?'
          Door zijn gezichtsuitdrukking, begon ze lichtelijk te twijfelen of hij het wel daadwerkelijk wilde doen, en dat hij het niet enkel zei om beleefd te zijn. Voor ze echter kon antwoorden, voelde ze een tik op haar schouder. Een glimlach verscheen op haar gezicht toen ze Owen zag, en ze begon hun zandkastelen trofee al te pakken, maar hij nam al plaats bij Sarah, Cassidy en Tyler. De teleurstelling was duidelijk van haar gezicht af te lezen. Was dat hoe de rest van het jaar zou gaan? Dat haar vrienden van Jefferson niet eens meer bij haar wilde zitten, wanneer ze naast iemand van Willow Creek zat? Het stak behoorlijk.
          'Mij maakt het niet zoveel uit, maar ik snap het als je liever de film met Eleanor wilt kijken. Of als je het helemaal niks vindt, dan kan ik het ook wel terug brengen.' Ze glimlachte lichtelijk naar hem, hopende dat hij het wel echt met haar zou willen kijken. Hierna richtte zich op haar telefoon, die ze had voelen trillen in haar broekzak. Bij het nummer stond geen naam, die had ze enkele maanden geleden gelijk verwijderd, maar ze had er zo vaak een sms naar verstuurd, dat ze gelijk wist van wie het was. Haar tanden drukten onzeker in haar onderlip, om vervolgens kort over haar schouder te kijken. Natuurlijk, slechts enkele minuten op een nieuwe school en hij wist gelijk problemen te veroorzaken met de leraar. Ze zuchtte zachtjes en verwijderde het bericht zonder er op te antwoorden. Het voelde alsof hij haar expres een steek onder water gaf, door haar bij zijn oude bijnaam voor haar te noemen.
          Ze wilde dat ze het kon veroorloven om de rest van de dag te spijbelen, zodat ze thuis in haar bed kon kruipen en stomme reality tv-series kon gaan kijken, met een groot stuk chocolade. Hoewel, ze kon nog altijd het schoolsysteem later hacken en zichzelf van absent naar aanwezig veranderen...


    To the stars who listen — and the dreams that are answered