• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt. Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Wil je hele gesprekken met andere users voeren, maar heb je geen zin om op hun profiel te klikken en een GB te schrijven? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen? Schrijf hier dan alles van je af.

    S staat voor spoderman jokar
    QPresident Trump

    [ bericht aangepast op 12 nov 2016 - 10:09 ]

    A


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    En nu heb ik eindelijk een idee voor een verhaal. Heb ik het de komende maand echt te druk om het uit te werken. Nu maar snel een kleine samenvatting opgeschreven en hopelijk heb ik tussendoor toch nog even de tijd. 2017 gaat hopelijk mijn schrijfjaar worden!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Huehue


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dat was een hele hele lastige knoop om door te hakken.


    Happy Birthday my Potter!

    Maar ik wil wél de deur uit. Even een frisse neus halen. Ik wil alleen niet in mijn eentje gaan. :c En jij moet boodschappen doen, ik niet. :c Dubbel dit.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    30K down, nog ongeveer 20K te gaan. I can do this.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Het mag duidelijk zijn dat als je de weinige momenten dat je wel nodig bent verpest, je aardig faalt in het leven.

    Diable schreef:
    Huehue


    Haha


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Gandhi was echt een perv, ew.


    kindness is never a burden.

    Whoop bijna mijn planning voor blok 2 af. Dan kan ik de boel opruimen en lekker en is alles op orde voor de komende paar maanden. Dat geeft zo'n fijn gevoel, om het weer even prima op orde te hebben na die weken vol ziekte, stress en drukte


    Happy Birthday my Potter!

    Diable schreef:
    Huehue


    HAHAHAHA i died


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Mijn laptop is almost good to go sdnfklsadnfklanskdflnaklsdfnkalsnfdklnsakldfnkalsdnfklasdnfkla ikwilgamen. ;3


    26 - 02 - '16

    Als ik meer tijd met hem besteed, zal hij uiteindelijk wel zien hoe leuk ik ben. Het heeft alleen even tijd nodig.

    Ik wordt gek van bioverslagen. IK KAN GEEN PAPERS SCHRIJVEN OKÉ? En dit is like deel één van deel één van deel één of zo. Om dood van te vallen.

    De gronden in het ontdekken van het DNA, kan bijna een eeuw voor de eigenlijke ontdekking ervan geplaatst worden. De grondleggers van de nieuwsgierigheid naar wat later als DNA ontdekt zou worden, kan in de negentiende eeuw al bij Darwin en Mendel ontdekt worden. “Hoe kan het dat kinderen zo op hun ouders lijken, maar er toch van verschillen?”, was een vraag die Darwin enorm fascineerde en frustreerde.


    Pangenesis, Darwins theorie dat elke cel deeltjes uitzendt naar de seksuele organen, waar deze tot ei of sperma gecombineerd worden, bleek echter niet te kloppen. Het was echter Gregor Mendel, een monnik uit het hedendaagse Tsjechië, zoon van een boer en altijd immens geïnteresseerd geweest in planten, die verder op zoek ging naar wat later als DNA ontdekt zou worden. Door zijn opleiding wiskunde, wist Mendel hoe hij data van opgezette experimenten kon analyseren. In de jaren vijftig van de negentiende eeuw, ontdekte hij door middel van een experiment dat bestond uit het kruisen van erwtenplanten, dat kenmerken van de ene generatie op de andere werden doorgegeven. Door dit experiment ontdekte Mendel wat later door wetenschappers als dominante en onderdrukte allelen geïdentificeerd werd.


    Mendels ontdekkingen werden echter pas na zijn dood erkent. Door de zeer kleine belangstelling, stopte Mendel zijn experimenten in 1860. Pas vijftien jaar na zijn dood in 1884, ontdekten wetenschappers dat Mendel antwoord had geformuleerd, of toch op zijn minst het begin van een antwoord, op één van de grootste mysteries in de toendertijdse wetenschap. Ze herontdekten op dat “iets” gecodeerd was in de genen. Wat en hoe was nog steeds een groot mysterie, maar dat weerhield wetenschappers er uiteraard niet van verder onderzoek te doen. Ze onderzochten de dynamiek van genen en mutaties en zochten naar moleculen die genetische informatie bevatten en ontdekten dat nucleïnezuren erfelijke eigenschappen konden beïnvloeden.


    James Watson, een jonge geneticus, was de eerste die besefte dat de mogelijkheid tot het ontdekken of deze nu ook echt genen bevatten, lag in het begrijpen van de moleculaire structuur. In die tijd, was zoiets echter enkel mogelijk door het gebruik van X-stralen. Om de daaruit afgeleide data, verzameld door onder andere Rosalind Elsie Franklin, te analyseren, kon hij op de hulp van Francis Crick, een Britse wetenschapper aan de universiteit van Cambridge.


    Alsof ze plots het licht gezien hadden, maakten Crick en Watson in 1953 een model uit allerlei soorten labomateriaal. Terwijl ze dat deden, ontdekten ze dat de nucleïnezuren op een dubbele helix van fosfaten en suikers geordend zijn. Voor deze baanbrekende ontdekking, ontvingen ze later samen met Maurice Wilkins de nobelprijs voor geneeskunde en fysiologie.


    In de jaren die daarop volgden ontdekten diezelfde wetenschappers met de hulp van anderen de grondbeginselen van de werking van DNA. Zo ontdekten ze dat elk gen uit een serie basenparen bestaat, maar ook de functie en ontdekking van RNA en ribosomen kunnen op hun naam geschreven worden. Door deze ontdekkingen, doorging de evolutionaire biologie een revolutie.

    [ bericht aangepast op 13 nov 2016 - 16:44 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    jdflndkfsmlfdjnvclksdsd.
    Ik had zoveel zin in komend module, maar nu mogen de mensen die eerder weg moeten enkel maar met elkaar samen werken en dat zijn allemaal mensen met wie ik niet wil samen werken en wordt het alsnog allemaal gestress. Godverdomme, ik heb hier zo geen zin in nu +.+


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Bye goede punten....


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Take me to wonderland