• Woensdag is het eindelijk zover. Fantastic Beasts and Where to Find Them zal te zien zijn in Nederland. Wat zijn jullie verwachtingen en word het net zo geweldig als Harry Potter? Een nieuwe kijk in hun wereld.

    Ik kan je vast verklappen dat ik verwacht dat de film geweldig is/zal zijn. Maar we hebben het wel over een film die bedacht is door niemand minder dan JK Rowling en ik verwacht niets anders dan dat deze film groots zal worden en dat we opnieuw mogen genieten van onze geliefde Toveraars wereld!



    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Ik ga zondag, super excited!


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik ging gisteren, over het algemeen vond ik het best een goede film. Toch had ik ook wat opmerkingen: het verhaal neigde op sommige punten nogal naar langdradigheid, niet doordat er te weinig actie inzat, maar net doordat er te veel actie inzat, waardoor het effect verzadigde. Het viel mee, maar ik had dit toch bij momenten wel. De karakterontwikkeling, de emoties, dat soort dingen waren niet optimaal genoeg uitgewerkt. Een vriendin van mij zei dat ze eigenlijk na die hele film niet eens wist wie Newt Salamander was en ook andere personages die heel interessante potentie in zich droegen, zoals die Koenraad vond ik iets te oppervlakkig uitgewerkt, voor mij hadden ze de emotionele intrige en de actie - spanning wat beter kunnen balanceren, want ik vond het emotionele spanningsaspect er op sommige momenten wat aan ontbreken. Ook ergerde ik me aan de valse, maar vingerdikke suggesties mbt wie de dader was, terwijl het dan uit het niets iemand anders bleek. Die twist hadden ze beter moeten voorbereiden want nu voelde ik me als kijker gewoon 'tricked' en niet op de goede manier. Dus ik vond hem goed, maar er waren enkele dingen waardoor ik toch niet ''laaiend enthousiast'' te noemen viel, goed maar niet zò goed. Ik miste die integrerende vonk omdat de personages en hun emoties iets te oppervlakkig bleven in de film. Er zaten personages in met echt een fascinerende potentie in zich en het is jammer dat ze te weinig diepgang aan ze heeft gegeven in de film zelf. Een echt goed personage kan je soms al bij de kraag grijpen, dus dat soort zaken hadden meer naar voren moeten komen. Het was alleen maar actie, actie, actie, van de ene gebeurtenis naar de andere, waardoor het soms wat sloom, langdradig voelde. Personages, emoties, relaties tegenover actie hadden beter in evenwicht moeten staan.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 10:46 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    HIJ WAS ZO GEWELDIG


    take me back to the basics and the simple life

    Ik ben hem de eerste dag gaan zien met The_Bowtruckle en hij is echt goed!!
    Ik vindt hem beter dan Harry Potter, maar mss omdat ik een grote van ben van alle soorten dieren, en dan zeker fabeldieren.
    Ik kan niet wachten op de volgende en hoop dat er ergens nog draken in voor komen :D
    Newt is trouwens geweldig, ik vindt hem cute :p
    De Occamy is trouwens mijn lievelingsdier


    If nature calls, you answer

    Histoire schreef:
    Ik ging gisteren, over het algemeen vond ik het best een goede film. Toch had ik ook wat opmerkingen: het verhaal neigde op sommige punten nogal naar langdradigheid, niet doordat er te weinig actie inzat, maar net doordat er te veel actie inzat, waardoor het effect verzadigde. Het viel mee, maar ik had dit toch bij momenten wel. De karakterontwikkeling, de emoties, dat soort dingen waren niet optimaal genoeg uitgewerkt. Een vriendin van mij zei dat ze eigenlijk na die hele film niet eens wist wie Newt Salamander was en ook andere personages die heel interessante potentie in zich droegen, zoals die Koenraad vond ik iets te oppervlakkig uitgewerkt, voor mij hadden ze de emotionele intrige en de actie - spanning wat beter kunnen balanceren, want ik vond het emotionele spanningsaspect er op sommige momenten wat aan ontbreken. Ook ergerde ik me aan de valse, maar vingerdikke suggesties mbt wie de dader was, terwijl het dan uit het niets iemand anders bleek. Die twist hadden ze beter moeten voorbereiden want nu voelde ik me als kijker gewoon 'tricked' en niet op de goede manier. Dus ik vond hem goed, maar er waren enkele dingen waardoor ik toch niet ''laaiend enthousiast'' te noemen viel, goed maar niet zò goed. Ik miste die integrerende vonk omdat de personages en hun emoties iets te oppervlakkig bleven in de film. Er zaten personages in met echt een fascinerende potentie in zich en het is jammer dat ze te weinig diepgang aan ze heeft gegeven in de film zelf. Een echt goed personage kan je soms al bij de kraag grijpen, dus dat soort zaken hadden meer naar voren moeten komen. Het was alleen maar actie, actie, actie, van de ene gebeurtenis naar de andere, waardoor het soms wat sloom, langdradig voelde. Personages, emoties, relaties tegenover actie hadden beter in evenwicht moeten staan.

    Ik ben het totáál niet met je eens, maar daar ga ik verder niet op in, omdat ik daar nu te moet voor ben. Wel vind ik het eigenlijk niet oké dat je nu best wel een belangrijk plotpunt spoilt, maar niet in een spoiler zet. Beetje jammer voor de mensen die het nog willen zien.


    Deep inside, I've never felt alive

    aaaah hij is zo leeeeeuk

    ik denk dat ik het nog wel het leukste vind dat de president of magic daar een woman of color is want damn, 1920's magical world heeft wel wat beters aan zijn hoofd dan racisme of seksisme en dat laat mijn hart een beetje sneller kloppen tbh. en het feit dat het een film is waarin de hoofdpersoon zo veel verschillende autismespectrumtrekjes heeft en dat dat niet de main focus is van het plot is zo !!! NICE. en natuurlijk het feit dat die kowalski wordt gespeeld door deZELFDE ACTEUR ALS MIJN ULTIMATE FAVORITE PERSONAGE IN HANNIBAL dat is ook wel een grote bonus

    dat over die onderontwikkelde personages vind ik overigens niet helemaal terecht maar goed er komen nog vier andere films aan natuurlijk en ik heb zomaar het idee dat ze het uitdiepen van die personages een beetje hebben uitgespreid over die films dus t is ook wel logisch dat ze niet iedereen helemaal totaal hebben blootgegeven vanaf film 1 lijkt me


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik had al hoge verwachtingen, maar deze film overtrof ze allemaal. Wat een prachtige film!


    26 - 02 - '16

    Main focus autisme en meer klemtoon op personage, gevoelens en relatie tegenover actie is iets helemaal anders. Ik vond het langdradig, heel soms een beetje en dit was de oorzaak. Het gaat om evenwicht. En jawel hoor, als je andere professionele scenaristen hoort over hun werk en hoe ze ermee bezig zijn, schoot het hier toch wat te kort, als je het vergelijkt dan merk je het toch wel. Het kon veel beter. In deze film want anders is ze er uiteraard erg sterk in. Rowling haar kennende gaat ze ze in de puntjes hebben uitgedacht maar het kwam gewoon niet helemaal goed naar voren. Ik heb het daarom niet over Rowling dus. Het ligt misschien meer aan de regie of aan de producent en hun keuzes. Ik ben zelf in die sector thuis en ik weet dat je flink van je moet kunnen afbijten want het is niet zoals in een boek, het is een teamwork en iedereen wilt zijn eigen ding er van maken. Het is dus haar individueel project niet en misschien lag het daaraan. Ik merk dat mensen zich nogal aangevallen voelen door mijn mening, omdat ze er zo van houden, ik zeg dan ook niet dat de film slecht was. Ik vond hem goed en kraak hem dus ook niet af, maar ik had enkele kritische puntjes hier en daar en ik denk dat elke film die heeft.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 11:29 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dubbelpost sorry

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 10:41 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dubbelpost, sorry


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik ga vandaag naar de film!!!!!

    Histoire misschien is het een idee om je eerste post in een spoiler te zetten, want er zitten wat soort van halve spoilers in voor mensen die de film nog moeten kijken.


    Happy Birthday my Potter!

    Occamy schreef:
    (...)
    Ik ben het totáál niet met je eens, maar daar ga ik verder niet op in, omdat ik daar nu te moet voor ben. Wel vind ik het eigenlijk niet oké dat je nu best wel een belangrijk plotpunt spoilt, maar niet in een spoiler zet. Beetje jammer voor de mensen die het nog willen zien.


    Niet aan gedacht. Het was niet om gemeen te doen. Maar ik vind zo'n berispende toon niet zo fijn om tegen me te horen. Het kwam wat respectloos over, de manier waarop je je boodschap tegen me overbracht. Er zat zo'n sneer in. Als het niet lelijk was bedoeld, dan spijt het me. Ik heb het nu in één gezet. (:

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 10:59 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Main focus autisme en meer klemtoon op personage, gevoelens en relatie tegenover actie is iets helemaal anders. Ik vond het langdradig, heel soms een beetje en dit was de oorzaak. Het gaat om evenwicht. En jawel hoor, als je andere professionele scenaristen hoort over hun werk en hoe ze ermee bezig zijn, schoot het hier toch wat te kort, als je het vergelijkt dan merk je het toch wel. Het kon veel beter. In deze film want anders is ze er uiteraard erg sterk in. Ik merk dat mensen zich nogal aangevallen voelen door mijn mening, omdat ze er zo van houden, ik zeg dan ook niet dat de film slecht was. Ik vond hem goed en kraak hem dus ook niet af, maar ik had enkele kritische puntjes hier en daar en ik denk dat elke film die heeft.

    Even op dit en je andere post: ik voel me helemaal niet aangevallen en ik heb het zeker niet zo vervelemd bedoeld. Excuses daarvoor. Ikzelf heb de film alleen vrijwel spoilervrij beleefd (alleen een grote op het eind, maar die was op zich niet heel belangrijk voor het verdere verhaal), en daardoor heb ik me heel erg kunnen laten verrassen. Ik zou het jammer vinden als dat voor andere mensen niet zou kunnen. Vandaar mijn reactie.
    Verder: ik voel me eigenlijk helemaal niet aangevallen, ik vind je alleen véél te kritisch en daardoor ben ik het niet met je eens. Ik heb helemaal geen last van geen diepgang. Die film is al 2.5 uur en er komen nog 4 andere films. Ik vind dat we nu een mooie introductie van Newt en zijn vrienden hebben gekregen en daarna kunnen we verdergaan. Bij Harry wisten we ook niet meteen alles, in deel 3 kwam pas echt een stuk over zijn ouders naar voren en in deel 4 leerden we Charlie (en Bill?) kennen van de Wemels, etc. Ik denk dat het goed is dat nog niet alles boven tafel ligt, want anders heb je niets om verder op te gaan.
    En op je andere punt: mijn vriend weet altijd te raden wie het is. En hij zat op het eind op Modesty, dus ik eerlijk gezegd ontzettend trots dat een film het gelukt was om hem te verrassen.

    Maar, ik respecteer je mening. Ik vind het alleen jammer dat je zo'n kijk er na afloop op hebt, want ik vind het echt een prachtige film.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik vond het echt een hele gave film. Zelf vond ik helemaal niet dat er te weinig diepgang in zat of dat het te langdradig was, maar smaken verschillen natuurlijk.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."