• Woensdag is het eindelijk zover. Fantastic Beasts and Where to Find Them zal te zien zijn in Nederland. Wat zijn jullie verwachtingen en word het net zo geweldig als Harry Potter? Een nieuwe kijk in hun wereld.

    Ik kan je vast verklappen dat ik verwacht dat de film geweldig is/zal zijn. Maar we hebben het wel over een film die bedacht is door niemand minder dan JK Rowling en ik verwacht niets anders dan dat deze film groots zal worden en dat we opnieuw mogen genieten van onze geliefde Toveraars wereld!



    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Goldstein schreef:
    (...)

    Ik vond het daarom ook zo'n geweldig moment dat hij Newt vroeg waarom Dumbledore zo dol was op hem. Dat was echt een mooie hint dat hij ergens nog steeds om Dumbledore geeft en alles. Plus dat het ook opvallend was dat je Grindelwald niet zoveel kan maken met spreuken, maar Newt natuurlijk zijn fantastic beasts heeft. Toen viel daar ook opeens een puzzelstukje samen in de plot. Loved that as well haha.

    En qua nevenstories ben ik ook nog ontzettend benieuwd naar Leta Lestrange, de periode waar hij Frank heeft gered, etc. Plus natuurlijk meer achtergrond info over Queenie en Tina want die herinneringen van Tina waren vaag en veel te interessant. I need more movies :')


    Ja, dat vond ik ook een heel leuk moment dat ogenblik dat hij vertelde dat hij van school was geschopt en ze vroegen, waarom was Dumbledore zo dol op je? Toen hij zei: dat weet ik niet, wilde ik dat eigenlijk ook wel weten. Volgens mij zullen die beesten echt Grindewald ten onder helpen brengen en zal Newt zorgen voor het feit dat die dieren weer toegelaten zullen worden in de VS. Die lijn stopte niet aan het einde, dus is sowieso een overkoepelende die nog verder door zal lopen. Die Leta is inderdaad ook een interessant onderwerp. Ik denk dat film 1 vooral de opzet was en zaadjes planten voor alles wat nog volgt, in de latere dingen. Zo dit soort kleine dingetjes, die afwijken van de hoofdlijn van Koenraad, dat zijn volgens mij dingen voor later. Ik vind het ook de meest interessante onderwerpen, omdat het je nog even in het duister laat. Trouwens, vind ik het echt zo jammer dat ze hiervan geen boekenreeks heeft geschreven. Dat zou zo mooi zijn gemeest. Ik mis het wel, het lezen van dit soort zaken. Ik hou best van de films, maar die kunnen nooit tippen aan haar boeken. Daar is alles zo goed in uitgewerkt, de plotinformatie, de personages en hun onderlinge relaties, de beschrijvingen... Die films zijn veel voller/selectiever. Daarom niet slecht, maar ik hou zo van de boeken! Moest ze hierover ooit nog een reeks schrijven, ik was meteen verkocht, maar dat zal wel niet. Toch hoop ik het!


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ja, dat vond ik ook een heel leuk moment dat ogenblik dat hij vertelde dat hij van school was geschopt en ze vroegen, waarom was Dumbledore zo dol op je? Toen hij zei: dat weet ik niet, wilde ik dat eigenlijk ook wel weten. Volgens mij zullen die beesten echt Grindewald ten onder helpen brengen en zal Newt zorgen voor het feit dat die dieren weer toegelaten zullen worden in de VS. Die lijn stopte niet aan het einde, dus is sowieso een overkoepelende die nog verder door zal lopen. Die Leta is inderdaad ook een interessant onderwerp. Ik denk dat film 1 vooral de opzet was en zaadjes planten voor alles wat nog volgt, in de latere dingen. Zo dit soort kleine dingetjes, die afwijken van de hoofdlijn van Koenraad, dat zijn volgens mij dingen voor later. Ik vind het ook de meest interessante onderwerpen, omdat het je nog even in het duister laat. Trouwens, vind ik het echt zo jammer dat ze hiervan geen boekenreeks heeft geschreven. Dat zou zo mooi zijn gemeest. Ik mis het wel, het lezen van dit soort zaken. Ik hou best van de films, maar die kunnen nooit tippen aan haar boeken. Daar is alles zo goed in uitgewerkt, de plotinformatie, de personages en hun onderlinge relaties, de beschrijvingen... Die films zijn veel voller/selectiever. Daarom niet slecht, maar ik hou zo van de boeken! Moest ze hierover ooit nog een reeks schrijven, ik was meteen verkocht, maar dat zal wel niet. Toch hoop ik het!


    de hp boeken zullen idd altijd het best blijven. Maar ik vind boeken in zijn algemeenheid daardoor ook een net iets geweldiger medium dan film. Ik heb wel het boek van de film nu though. Daar wordt ik ook wel vrolijk van ^^
    Moet wel zeggen dat ik dit voor een film dus wel echt echt echt een hele goede film vind. Dit is echt als film gemaakt waardoor ik hem persoonlijk beter vond dan de hp films waar toch altijd gaatjes vielen, omdat het eigenlijk boeken zijn. Dat vond ik dan persoonlijk echt een merkbaar verschil waarvan geprofiteerd was. Kan niet wachten tot de rest want volgens mij gaat het echt een gave goed uitgedachte filmserie worden c:


    Happy Birthday my Potter!

    Hoe ziet dat boekje er precies uit? Om te weten of ik hem ook ga kopen of niet? Zit er echt een verhaal in ook? Of is het alleen een beschrijving van die dieren?
    Ja, daar geef ik je zeker gelijk in. Ik heb van mensen die de HP - boeken niet hadden gelezen dat ze het verhaal van de film echt niet altijd goed konden volgen, als ze het plot nog niet kenden. Ik kreeg toch altijd heel wat vragen achteraf, van zaken die ze niet goed begrepen. Je merkte het hier wel, dat er geen boek van was en dat je niets van de opbouw miste. De film was inderdaad beter dan de HP - films, vond ik. Ik hou meer van de inhoud van de HP - films, maar het is wel beter in elkaar gestoken en uitgedacht, deze. Dat komt ook wel omdat het in filmvorm is bedacht. De HP - boeken zijn behoorlijke kanjers en om dat allemaal in een film te proppen, kan soms moeilijker zijn. Ik denk dat ze het nu iets gemakkelijker hadden met de verhaallijn en dat is wel merkbaar, inderdaad.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Sorry, dan was het doordat het geschreven was, dat het anders bij me aankwam. (:
    Géén diepgang/ te weinig diepgang is ook niet echt wat ik bedoelde. Langdradigheid op sommige punten, dat was meer het gevoel zelfs die ik had, op sommige punten. Het andere is meer de analyse van dat gevoel, maar niet het gevoel op zich waar ik me aan ergerde. Daar had ik inderdaad geen last van, maar van even een gevoel van langdradigheid wel. Dus volgende stap in mijn redenatie is dat je dat kunt verhelpen door meer intermezzo in te voeren en dat gaat dan om emoties, personage, relaties... Dus geen diepgang op zich was niet wat mij stoorde. Rechtstreeks stoorde dat niet, rechstreeks stoorde de langdradigheid (niet veel, een tikje). Te veel actie na elkaar en dat verzadigt de spanning op den duur. Dààrom had je meer focus nodig op de andere zaken. Om je spanningsboog strakker te zetten. Dus op zich vond ik dat gebrek aan aandacht daarop zo erg niet, maar die langdradigheid, dat wel en dat los je zo op en dààrom had het er meer in gemoeten. Niet omdat je het rechtstreeks zo voelde, maar omdat het onrechtstreeks een invloed uitoefende op je spanningsboog.
    Ik vond het ook een prachtige film, maar ik doe dat bij alles, ook bij mezelf, ook bij de dingen die ik echt bewonder. Dus misschien kwam dat verkeerd over. Dat kan ja, dat ik kritischer ben dan de meeste mensen, maar dat komt, denk ik, omdat zelf iets studeer wat op de filmsector voorbereid en vooral in scenarioschrijven ben verdiept. Dus misschien ligt het daaraan en ben ik een vakidoot. Wij moeten die reflex hebben om op alles kritisch te analyseren, dat wilt daarom niet zeggen dat we het niet goed vinden, maar als je die reflex niet hebt (voor ons dus), dan kan je het niet beter maken en dat is wel belangrijk, als je iets maakt. Misschien kijk ik er anders naar. Kritiek vind ik ook niet erg, van die filmmakers die in België en Nederland al de grootste prijzen gekregen hebben, laten hun tekst ook 4 keer testen, krijgen ook nooit meteen goed, krijgen ook vaak te horen dat er aan die 20 minuten iets schort. Iedereen krijgt het, wat voor een talent je ook bent, dus is het ook niet erg of een teken dat iets of iemand slecht is. Ik zie het meer als polijsten dan een uiting van dat ik iets niet goed vond.
    En ja, ik vond het tricked omdat "the foreshadowing'' fake was. Je doet alles aan om naar Modesty te suggereren, puur om de lezer op het verkeerde been te brengen en dan los je het niet in, dan voelde ik, persoonlijk, me bedrogen door de filmmakers, daarom dat ze iets meer naar Koenraad hadden mogen hinten ook. Hinten, niet duidelijk maken, naar mijn mening, dan had ik me niet bedrogen maar opgewonden gevoeld, want dan klopte het.


    Is Credence vertaald naar Koenraad? Oh gosh.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Hahaha, ja. :'D Ik kon even niet op de Engelse naam komen, omdat ik de ondertitels gelezen had en Credence een naam was die ik niet kende. Daarom heb ik het niet onthouden, maar jup. (;

    [ bericht aangepast op 24 nov 2016 - 12:24 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik ga vanavond! *O*


    Every villain is a hero in his own mind.

    Histoire schreef:
    Hoe ziet dat boekje er precies uit? Om te weten of ik hem ook ga kopen of niet? Zit er echt een verhaal in ook? Of is het alleen een beschrijving van die dieren?
    Ja, daar geef ik je zeker gelijk in. Ik heb van mensen die de HP - boeken niet hadden gelezen dat ze het verhaal van de film echt niet altijd goed konden volgen, als ze het plot nog niet kenden. Ik kreeg toch altijd heel wat vragen achteraf, van zaken die ze niet goed begrepen. Je merkte het hier wel, dat er geen boek van was en dat je niets van de opbouw miste. De film was inderdaad beter dan de HP - films, vond ik. Ik hou meer van de inhoud van de HP - films, maar het is wel beter in elkaar gestoken en uitgedacht, deze. Dat komt ook wel omdat het in filmvorm is bedacht. De HP - boeken zijn behoorlijke kanjers en om dat allemaal in een film te proppen, kan soms moeilijker zijn. Ik denk dat ze het nu iets gemakkelijker hadden met de verhaallijn en dat is wel merkbaar, inderdaad.


    Je hebt zeg maar het boek fantastic beasts and where to find them. Dat is echt een schoolboek. Er wordt eerst bijvoorbeeld verteld wat "beasts" precies zijn en wat daaronder valt en het bevat een compleet register van A tot Z met alle beasts. In het boek staan allemaal notities van Harry, Ron en Hermione die het naast een grote bron van informatie ook grappig maakt. Ik bedoelde nu echter de original screenplay, dus het boek van de film. Dat is zeg maar het complete scenario en dus het verhaal van de film in scenario vorm. Dat is dus wel echt een verhaal, maar wel op een specifieke manier genoteerd die je echt moet liggen. Ik heb enkele foto's in de spoiler gezet zodat je een idee kan krijgen. Mensen die de film nog niet gezien hebben: niet openen!

    Oh btw, ik ga pas oordelen over de complete verhaalvorm en zijn genialiteit als ik alle films heb gezien, want idd dit is echt een soort opzet wat logisch is voor de eerste film (kijk naar de eerste HP boeken en de laatste HP boeken, dan zijn die eerste ook echt extreem leuke goede opzetten tot het geniale geheel, maar de genialiteit ontdek je pas in de laatste delen) en het is heel sterk afhankelijk van hoe bepaalde dingen van die opzet ingevuld gaan worden en terug gaan komen of het wel of niet zo geniaal is dat het een waardig deel van de HP reeks genoemd mag worden. Er zitten nu nog teveel gaten in de complete story. Ik kan alleen zeggen dat ik de plot van deze specifieke film heel goed vond. Ik denk dat de opzet in ieder geval heel goed is en de juiste verhouding heeft om het begin van zo'n extreem geniaal geheel te zijn c:




    Happy Birthday my Potter!

    Luotisade schreef:
    Ik ga vanavond! *O*

    Veel plezier!!! (yeah) (Y)


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Ik was niet echt blown away, maar ik vond het wel een gele gave en mooie film, en de plottwist had ik ook niet zien aankomen. ^^

    En al die dieren... heel cute ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Damn. Ik ben echt erg benieuwd. En vandaag begon een leraar erover, gelukkig ben ik nog unspoiled gebleven. Al was het volgens hem 'nog slechter dan de andere films'. Well...


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik heb hem zaterdag gezien en ik vond hem echt boven mijn verwachtingen uitstijgen.

    Ik vond het heel tof dat ze hier ook op de muggles/no-majs focuste, omdat je daar in de Harry Potter-serie weinig over hoort. En Jacob was geniaal naar mijn mening. Het einde tho. :'(
    Ik zal de plottwist ook niet aankomen. Had wel het idee dat die Graves-guy bij Grindelwald hoorde (en dat werd bevestigd nadat hij die ketting aan Credence gaf) maar niet dat hij het zelf zou zijn. Vond de verhaallijn met die Obscurial heel interessant, kreeg er echt kippenvel van haha.
    Oh, en NEWT <3. Love him.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2016 - 11:34 ]


    A person who never made a mistake never tried anything new

    Not gonna lie; ik hield mijn tranen in zodra de film begon met de iconische muziek.

    GrandR schreef:
    Damn. Ik ben echt erg benieuwd. En vandaag begon een leraar erover, gelukkig ben ik nog unspoiled gebleven. Al was het volgens hem 'nog slechter dan de andere films'. Well...

    en ik ga vrijdag, whoo!


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Hoi zij hier mensen met suggesties/ideeën voor een SA? Ik heb wel zin om me hier eens aan te wagen - ik schrijf nooit fanfics namelijk haha

    Zelf zou ik het fascinerend vinden om te werken met iets wat al aangetipt is, maar nog niet uitgewerkt is of minder uitgewerkt was. Je kunt meer schrijven over Koenraad en hoe hij geworden is, wie hij is. Of over die relatie met Bellatrix haar nicht en het hoofdpersonage, of je kan schrijven over hoe hij van Hogwarts werd gegooid en waarom Albus hem wel mocht, hoe het verder gaat met die bakker en die zus. De film zit vol met van die kleine elementjes die wel interessante onderwerpen zijn, maar niet zijn uitgewerkt omdat er geen tijd voor was, of omdat het nog maar de opzetfilm was. Eventueel kan je ééntje opzoeken en zelf uitwerken.

    [ bericht aangepast op 24 nov 2016 - 12:23 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.