• Woensdag is het eindelijk zover. Fantastic Beasts and Where to Find Them zal te zien zijn in Nederland. Wat zijn jullie verwachtingen en word het net zo geweldig als Harry Potter? Een nieuwe kijk in hun wereld.

    Ik kan je vast verklappen dat ik verwacht dat de film geweldig is/zal zijn. Maar we hebben het wel over een film die bedacht is door niemand minder dan JK Rowling en ik verwacht niets anders dan dat deze film groots zal worden en dat we opnieuw mogen genieten van onze geliefde Toveraars wereld!



    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Omg, ik ga morgen en heb er zó veel zin in!


    i tried to buy your pretty heart, but the price too high

    Occamy schreef:
    (...)
    Even op dit en je andere post: ik voel me helemaal niet aangevallen en ik heb het zeker niet zo vervelemd bedoeld. Excuses daarvoor. Ikzelf heb de film alleen vrijwel spoilervrij beleefd (alleen een grote op het eind, maar die was op zich niet heel belangrijk voor het verdere verhaal), en daardoor heb ik me heel erg kunnen laten verrassen. Ik zou het jammer vinden als dat voor andere mensen niet zou kunnen. Vandaar mijn reactie.
    Verder: ik voel me eigenlijk helemaal niet aangevallen, ik vind je alleen véél te kritisch en daardoor ben ik het niet met je eens. Ik heb helemaal geen last van geen diepgang. Die film is al 2.5 uur en er komen nog 4 andere films. Ik vind dat we nu een mooie introductie van Newt en zijn vrienden hebben gekregen en daarna kunnen we verdergaan. Bij Harry wisten we ook niet meteen alles, in deel 3 kwam pas echt een stuk over zijn ouders naar voren en in deel 4 leerden we Charlie (en Bill?) kennen van de Wemels, etc. Ik denk dat het goed is dat nog niet alles boven tafel ligt, want anders heb je niets om verder op te gaan.
    En op je andere punt: mijn vriend weet altijd te raden wie het is. En hij zat op het eind op Modesty, dus ik eerlijk gezegd ontzettend trots dat een film het gelukt was om hem te verrassen.

    Maar, ik respecteer je mening. Ik vind het alleen jammer dat je zo'n kijk er na afloop op hebt, want ik vind het echt een prachtige film.


    Sorry, dan was het doordat het geschreven was, dat het anders bij me aankwam. (:
    Géén diepgang/ te weinig diepgang is ook niet echt wat ik bedoelde. Langdradigheid op sommige punten, dat was meer het gevoel zelfs die ik had, op sommige punten. Het andere is meer de analyse van dat gevoel, maar niet het gevoel op zich waar ik me aan ergerde. Daar had ik inderdaad geen last van, maar van even een gevoel van langdradigheid wel. Dus volgende stap in mijn redenatie is dat je dat kunt verhelpen door meer intermezzo in te voeren en dat gaat dan om emoties, personage, relaties... Dus geen diepgang op zich was niet wat mij stoorde. Rechtstreeks stoorde dat niet, rechstreeks stoorde de langdradigheid (niet veel, een tikje). Te veel actie na elkaar en dat verzadigt de spanning op den duur. Dààrom had je meer focus nodig op de andere zaken. Om je spanningsboog strakker te zetten. Dus op zich vond ik dat gebrek aan aandacht daarop zo erg niet, maar die langdradigheid, dat wel en dat los je zo op en dààrom had het er meer in gemoeten. Niet omdat je het rechtstreeks zo voelde, maar omdat het onrechtstreeks een invloed uitoefende op je spanningsboog.
    Ik vond het ook een prachtige film, maar ik doe dat bij alles, ook bij mezelf, ook bij de dingen die ik echt bewonder. Dus misschien kwam dat verkeerd over. Dat kan ja, dat ik kritischer ben dan de meeste mensen, maar dat komt, denk ik, omdat zelf iets studeer wat op de filmsector voorbereid en vooral in scenarioschrijven ben verdiept. Dus misschien ligt het daaraan en ben ik een vakidoot. Wij moeten die reflex hebben om op alles kritisch te analyseren, dat wilt daarom niet zeggen dat we het niet goed vinden, maar als je die reflex niet hebt (voor ons dus), dan kan je het niet beter maken en dat is wel belangrijk, als je iets maakt. Misschien kijk ik er anders naar. Kritiek vind ik ook niet erg, van die filmmakers die in België en Nederland al de grootste prijzen gekregen hebben, laten hun tekst ook 4 keer testen, krijgen ook nooit meteen goed, krijgen ook vaak te horen dat er aan die 20 minuten iets schort. Iedereen krijgt het, wat voor een talent je ook bent, dus is het ook niet erg of een teken dat iets of iemand slecht is. Ik zie het meer als polijsten dan een uiting van dat ik iets niet goed vond.
    En ja, ik vond het tricked omdat "the foreshadowing'' fake was. Je doet alles aan om naar Modesty te suggereren, puur om de lezer op het verkeerde been te brengen en dan los je het niet in, dan voelde ik, persoonlijk, me bedrogen door de filmmakers, daarom dat ze iets meer naar Koenraad hadden mogen hinten ook. Hinten, niet duidelijk maken, naar mijn mening, dan had ik me niet bedrogen maar opgewonden gevoeld, want dan klopte het.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 12:22 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik ben het helemaal eens met Occamy ^^ De film was gewoon in een woord Geweldig! Ik vond hem perfect en kan niet wachten op het volgende deel.

    Ik weet dat er nog 4 komen, maar zou het niet super zijn als er ook een 6 en 7 komt? Dan staat het weer gelijk aan HP d: Misschien toch eerst maar wachten op de aankomende 4 Wilde het alleen even delen met jullie. (:

    Het is trouwens ook super leuk dat in deel 1 een keer een andere stad/land was waarin ze begonnen. Zo leren we de andere gewoontes van die tovenaarswereld ook kennen. En die Occamy is zo mooi! En die andere wezens dan! En die enorme vogel!


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Het eerste wat ik aan het eind van de film dacht was "ik wil ook zo'n koffer!" Hahaha


    26 - 02 - '16

    Ik ben hem gisteren gaan kijken, wat een prachtfilm! De visuals in zijn koffer zijn echt wauw.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik ga vanavond met wat vrienden! So excited *O*


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ohhh ik zie hem woensdag pas maar als ik alle reacties van iedereen zo hoor... super veel zin in! Ga er zeker twee keer heen haha.

    Zijn er hier nog mensen in mooie Harry Potter outfits gegaan? Ik zit te denken om mijn Timeturner om te doen en een Slytherin shirt.

    Kinda spoiler over de film, dus echt niet lezen. c:

    Het enige waar ik me eigenlijk aan stoorde, is Grindelwald. Ik ben een grote fan van de films en ik ben een grote fan van Johnny Depp, maar ik vond hem toch niet echt bij de rol passen. Of in ieder geval niet op de manier waarop hij er nu uit zag. Zeker als je weet hoe hij er uit zag wanneer hij jonger was. Ik weet dat er veel kan gebeuren in die tijd, maar ik had toch echt iets anders verwacht. :'D Ik ben niet echt teleur gesteld en ik kan natuurlijk tijdens de volgende films nog volledig van mening veranderen, maar toch.

    [ bericht aangepast op 21 nov 2016 - 1:17 ]


    What would Emma do?

    Bowtruckle schreef:
    Kinda spoiler over de film, dus echt niet lezen. c:

    Het enige waar ik me eigenlijk aan stoorde, is Grindelwald. Ik ben een grote fan van de films en ik ben een grote fan van Johnny Depp, maar ik vond hem toch niet echt bij de rol passen. Of in ieder geval niet op de manier waarop hij er nu uit zag. Zeker als je weet hoe hij er uit zag wanneer hij jonger was. Ik weet dat er veel kan gebeuren in die tijd, maar ik had toch echt iets anders verwacht. :'D Ik ben niet echt teleur gesteld en ik kan natuurlijk tijdens de volgende films nog volledig van mening veranderen, maar toch.



    Ah hier kan ik wel inkomen op zich
    mijn eerste reactie was namelijk Bloody hell what happened to the cute blonde guy Dumbledore loved so much? 0.0 alleen ipv dat ik het storend vind, ben ik heel benieuwd naar de achtergrond info over Grindelwald die we nog missen. Ik hoop dan ook dat dat nog komt de volgende films. Anders zou ik het wel storend vinden denk ik.


    Happy Birthday my Potter!

    Hé, ja, nu jullie het zeggen. Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Waarom was hij ineens zo'n grijze, oude vent? In de boeken is hij toch iets van 20, voordat Dumbledore hem voorgoed heeft verslagen? Ik ken geen één twintiger die met zo'n kapsel rondloopt. :'D. Rare keuze van de makers. Ik ben trouwens benieuwd of de overlapping met Harry Potter in de volgende films groter zal zijn dan nu. Ik vond het hele leuke momenten - wanneer hij naar Dumbledore verwees en dat soort dingen. Het zou wel leuk zijn, moesten die twee verhalen nog meer in elkaar vloeien.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Hé, ja, nu jullie het zeggen. Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Waarom was hij ineens zo'n grijze, oude vent? In de boeken is hij toch iets van 20, voordat Dumbledore hem voorgoed heeft verslagen? Ik ken geen één twintiger die met zo'n kapsel rondloopt. :'D. Rare keuze van de makers. Ik ben trouwens benieuwd of de overlapping met Harry Potter in de volgende films groter zal zijn dan nu. Ik vond het hele leuke momenten - wanneer hij naar Dumbledore verwees en dat soort dingen. Het zou wel leuk zijn, moesten die twee verhalen nog meer in elkaar vloeien.


    Wel, dat klopt op zich wel. Ik denk dat ik me fout heb uitgedrukt. :'D Ze zijn geboren rond 1880, dus een veertig jarige man klopt wel, maar hij klopt niet bij het beeld dat ik heb. Ik snap ook niet goed of hij nu al eens verslagen is of niet en qua timeline zit het me ook niet helemaal duidelijk.


    What would Emma do?

    Bowtruckle schreef:
    (...)

    Wel, dat klopt op zich wel. Ik denk dat ik me fout heb uitgedrukt. :'D Ze zijn geboren rond 1880, dus een veertig jarige man klopt wel, maar hij klopt niet bij het beeld dat ik heb. Ik snap ook niet goed of hij nu al eens verslagen is of niet en qua timeline zit het me ook niet helemaal duidelijk.


    Ach juist, het speelde zich af in de jaren 1920, dus je hebt gelijk dat hij op die manier 40 jaar moet zijn. Ik dacht alleen dat er in boek 7 stond dat hij ''voorgoed'' door Dumbledore verslagen was en dat ze toen rond de 20 waren. Misschien heb ik dat verkeerd op, omdat het al een tijdje geleden is dat ik boek 7 nog heb gelezen, dus ik versta me er ook niet helemaal aan. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Hij is zeker nog niet verslagen en boverdien overduidelijk doorgedraaid. Je hebt de periode met Dumbledore waar hij uiteindelijk uitkomt als slechterik die in boek 7 staat. Dan zit er een groot gat waar hij dus blijkbaar een enge gestoorde gek wordt en dan in 1945 wordt hij verslagen door Dumbledore en komt Voldemort . Ik ben nu dus heel nieuwsgierig naar dat gat en hoe hij zo geworden is, want Rowling heeft daar sws over nagedacht en er komen niet voor niets nog vier films ^^ de verwarring wekte bij mij juist nieuwsgierigheid op en zorgde ervoor dat ik zat van damn dit is pas het begin jongens en ik wil niet weten hoe gestoord deze dude is en hoeveel rampspoed hij nog gaat veroorzaken.

    [ bericht aangepast op 21 nov 2016 - 9:25 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Goldstein schreef:
    Hij is zeker nog niet verslagen en boverdien overduidelijk doorgedraaid. Je hebt de periode met Dumbledore waar hij uiteindelijk uitkomt als slechterik die in boek 7 staat. Dan zit er een groot gat waar hij dus blijkbaar een enge gestoorde gek wordt en dan in 1945 wordt hij verslagen door Dumbledore en komt Voldemort . Ik ben nu dus heel nieuwsgierig naar dat gat en hoe hij zo geworden is, want Rowling heeft daar sws over nagedacht en er komen niet voor niets nog vier films ^^ de verwarring wekte bij mij juist nieuwsgierigheid op en zorgde ervoor dat ik zat van damn dit is pas het begin jongens en ik wil niet weten hoe gestoord deze dude is en hoeveel rampspoed hij nog gaat veroorzaken.


    Ik vond hem nu al aardig gestoord genoeg. :'D Nu je het zegt, het was inderdaad in 1945 dat hij werd verslagen. Dus Dumbledore zal wel nog gaan meedoen dan, ben ik wel nieuwsgierig naar. Klinkt best spannend, ben benieuwd hoe hun vriendschap/hernieuwde confrontatie in beeld gaat worden gezet dan, want Rowling heeft altijd doen uitschijnen dat Dumbledore nog aangetrokken/verliefd is geweest tot/op die man. Misschien dat het hele verleden van Dumbledore vanuit boek 7 dan ook uitgebreider aangesneden zal worden of zo, want in de film van de relieken van de dood, kwam dat niet echt op de voorgrond. Je hebt wel die krantenartikels en dat boek en dat schilderij van zijn zusje, maar als je die historie niet kent vanuit de boeken, denk ik niet dat je dat goed kon volgen en dat het toen wat random moet hebben aangevoeld. Zoals Harry ineens tegen Lupin: "het spijt me van je zoon''. Mijn broer had het boek niet gelezen en hij was van: "wtf? Welke zoon?'' Ik vind die kleine zijlijntjes die niet goed in de films kunnen worden opgenomen heel mooi en ik hoop dat deze van Dumbledore nog uitgebreider naar voren zal komen met deze films. Ik vond het in de boeken een mooie zijlijn, net zoals bij Snape kreeg je in het laatste boek toch een totaal ander facet van hun karakter te zien en dat gaf hun personages echt intrige en diepgang. In de zin van: ''mensen zijn niet volledig goed en slecht''. Dus het zou wel leuk zijn dat ze dat niet alleen van Snape en ook van Dumbledore zouden doen en moest dat verleden van Dumbledore in deze films wel een plaatsje krijgen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ik vond hem nu al aardig gestoord genoeg. :'D Nu je het zegt, het was inderdaad in 1945 dat hij werd verslagen. Dus Dumbledore zal wel nog gaan meedoen dan, ben ik wel nieuwsgierig naar. Klinkt best spannend, ben benieuwd hoe hun vriendschap/hernieuwde confrontatie in beeld gaat worden gezet dan, want Rowling heeft altijd doen uitschijnen dat Dumbledore nog aangetrokken/verliefd is geweest tot/op die man. Misschien dat het hele verleden van Dumbledore vanuit boek 7 dan ook uitgebreider aangesneden zal worden of zo, want in de film van de relieken van de dood, kwam dat niet echt op de voorgrond. Je hebt wel die krantenartikels en dat boek en dat schilderij van zijn zusje, maar als je die historie niet kent vanuit de boeken, denk ik niet dat je dat goed kon volgen en dat het toen wat random moet hebben aangevoeld. Zoals Harry ineens tegen Lupin: "het spijt me van je zoon''. Mijn broer had het boek niet gelezen en hij was van: "wtf? Welke zoon?'' Ik vind die kleine zijlijntjes die niet goed in de films kunnen worden opgenomen heel mooi en ik hoop dat deze van Dumbledore nog uitgebreider naar voren zal komen met deze films. Ik vond het in de boeken een mooie zijlijn, net zoals bij Snape kreeg je in het laatste boek toch een totaal ander facet van hun karakter te zien en dat gaf hun personages echt intrige en diepgang. In de zin van: ''mensen zijn niet volledig goed en slecht''. Dus het zou wel leuk zijn dat ze dat niet alleen van Snape en ook van Dumbledore zouden doen en moest dat verleden van Dumbledore in deze films wel een plaatsje krijgen.


    Ik vond het daarom ook zo'n geweldig moment dat hij Newt vroeg waarom Dumbledore zo dol was op hem. Dat was echt een mooie hint dat hij ergens nog steeds om Dumbledore geeft en alles. Plus dat het ook opvallend was dat je Grindelwald niet zoveel kan maken met spreuken, maar Newt natuurlijk zijn fantastic beasts heeft. Toen viel daar ook opeens een puzzelstukje samen in de plot. Loved that as well haha.

    En qua nevenstories ben ik ook nog ontzettend benieuwd naar Leta Lestrange, de periode waar hij Frank heeft gered, etc. Plus natuurlijk meer achtergrond info over Queenie en Tina want die herinneringen van Tina waren vaag en veel te interessant. I need more movies :')


    Happy Birthday my Potter!