• Hoihoi!

    Ik vroeg mij af of er minder actieve leden op Quizlet zijn. Ik bedoel, het is nu ook heel lastig om abonnees op je verhalen te krijgen terwijl je ook in 'The Spotlight' staat..

    Ik vind het erg jammer want ik ben al 5 jaar lid van deze site waar ik heel veel tijd heb doorgebracht. Met veel plezier of course. En ik ga ook niet weg ofzo, maar ik vroeg mij af of jullie dit herkennen.


    Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.

    Scandal schreef:
    (...)
    Volgens mij ben ik niet helemaal mee. Zoals ik het nu lees, is het gewoon dé nieuwsbrief. We zetten er nu al creaties in van afgelopen week, ongeacht of het van een nieuw persoon is of niet. Of zit ik even helemaal op een andere golflengte?


    Ooh wacht, zo werkt de nieuwsbrief dus toch. Mijn excuses. Ik dacht dat jullie gewoon random creaties eruit pikten. :x Sorry!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik zat vroeger op één van die forums waar nieuwe users werden gekoppeld aan users die al langer op de site actief waren (daar kon je voor kiezen, zowel als nieuwe user als user die er al langer was). Daardoor kon de nieuwe user de site beter leren kennen en je leert elkaar beter kennen en zo betrek je de nieuwere users in de site.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    SPECS schreef:
    Is het misschien een idee om een welkoms sub forum aan te maken? Dat als er een nieuw account word aangemaakt dat er automatisch een welkoms topic word geopend door het quizlet systeem zelf? Daar kan iedereen dan in reageren!(:

    Misschien is dit idee wel weer lastig te verwezenlijken, maar de ideeën die ik opper kunnen wel echt helpen.


    En dat mensen dan een link naar het forum krijgen?:3


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik ben het eens met Histoire. Ik zit zelf ook op de universiteit en sinds het begin dat ik begon te studeren, kon ik minder aansluiting vinden op het forum. Iedereen had het over perikelen op de middelbare school en die had ik niet meer. Ook veel andere mensen van mijn "kliek" gingen rond die tijd weg of werden minder actief, waardoor het minder aantrekkelijk werd om hier rond te blijven hangen. Zelf heb ik hier ook veelbelovende tieners hun prachtige creaties zien uploaden, dus ik kijk niet per se neer op de jeugdigere Q-user, het is meer dat ik mezelf niet meer vind passen in deze omgeving. Het is dat ik voor de grap weer eens ben ingelogd om te kijken hoe levendig het hier is, maar verder zul je mij hier niet meer zien. Ik heb fantastische jaren op Q gehad en zij hebben me gevormd tot wie ik nu ben, maar ik ben nu gewoon te oud voor deze site, helaas.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    @Barnabas: ik ben blij dat je me ook begrijpt en ik vind dat je een mooie aanvulling geeft op wat ik probeerde te zeggen. Het gaat echt niet om neerbuigend kijken naar de creatie van jonge mensen. Er zijn hier heel veel jonge mensen die meer talent hebben dan ikzelf en ik bewonder ze ook. Het gaat inderdaad meer om een mentale kloof en een andere leeftijdsfase en daarom geen aansluiting meer vinden en het gevoel te hebben dat je een beetje uit de boot begint te vallen soms daardoor. Dan nog kun je denken van: wauw, die is zo slim en zo getalenteerd en kan het zoveel beter dan mijn prutsstukken van toen ik 14 was. Dus je kijkt als oudere user daarom nog niet neer, want ik heb meer de reflex met veertienjarige mensen te vergelijken met mijn eigen veertienjarige zelf dan met mijn eenentwintigjarige zelf. Dus je kunt het gevoel van aansluiting missen, zonder dat je neerkijkt op de stories van tieners hier. Ik kijk daar echt niet op neer hoor, want mijn dingen aan die leeftijd waren zodanig flut, haha. Dan doet de gemiddelde Q - er het stukken beter, maar toch speelt het een rol, denk ik. In die leeftijdsfase van student zijn, verandert er toch heel veel voor sommige mensen, waardoor ze veranderen en geen aansluiting meer vinden in de omgeving hier.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 22:09 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire, ik ben het niet met je eens, sorry. Ik had het inderdaad over de letterenstudies waar jij ook over praatte, en dat dat een zogenaamd gat zou veroorzaken tussen lezers. Dat vind ik sowieso helemaal niet het geval. Het is per persoon anders. Op het moment lees ik bijna niet meer voor de lol omdat mijn studie bestaat uit heel veel lezen (boeken, edities, artikelen, webpagina's, noem maar op) en omdat ik er amper tijd voor heb en er in principe ook niet echt zin in heb. Dat ik deze studie doe, betekent niet dat ik alles lees en dat ik overal zin in heb. Niet elke letterenstudie is hetzelfde (tussen Communicatie en Informatiewetenschappen en Nederlands zit een groot verschil, slechts enkele overeenkomsten) en hier zitten heel veel verschillende mensen tussen. Het wordt op deze manier, door jouw verwoording, over één kam geschoren en dat vind ik niet goed.

    En die intelligentiepiek? Ik snap die niet helemaal. Je ben nooit te oud of te jong om iets te leren. Sommige mensen hebben wat meer tijd nodig en anderen vliegen door hun schooljaren hen. Die zogenaamde piek heeft er vrij weinig mee te maken, ben ik van mening.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    @Histoire; Dan wordt het tijd voor een platform voor schrijvende studenten! Lijkt me wel een leuk initiatief, haha.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Haha nah dat gaat er vast niet erg anders uit zien, want zeker de helft van de actieve users hier studeert al of is daar klaar mee :')

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 22:24 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Miall schreef:
    Histoire, ik ben het niet met je eens, sorry. Ik had het inderdaad over de letterenstudies waar jij ook over praatte, en dat dat een zogenaamd gat zou veroorzaken tussen lezers. Dat vind ik sowieso helemaal niet het geval. Het is per persoon anders. Op het moment lees ik bijna niet meer voor de lol omdat mijn studie bestaat uit heel veel lezen (boeken, edities, artikelen, webpagina's, noem maar op) en omdat ik er amper tijd voor heb en er in principe ook niet echt zin in heb. Dat ik deze studie doe, betekent niet dat ik alles lees en dat ik overal zin in heb. Niet elke letterenstudie is hetzelfde (tussen Communicatie en Informatiewetenschappen en Nederlands zit een groot verschil, slechts enkele overeenkomsten) en hier zitten heel veel verschillende mensen tussen. Het wordt op deze manier, door jouw verwoording, over één kam geschoren en dat vind ik niet goed.

    En die intelligentiepiek? Ik snap die niet helemaal. Je ben nooit te oud of te jong om iets te leren. Sommige mensen hebben wat meer tijd nodig en anderen vliegen door hun schooljaren hen. Die zogenaamde piek heeft er vrij weinig mee te maken, ben ik van mening.


    Ja, dat is wetenschappelijk bewezen, mensen bereiken hun intelligentiepiek rond de 20. Dat gaat nog altijd om de vergelijking met je vroegere zelf, dus daarom ben je niet intelligenter dan anderen, omdat je die studie volgt, zoals ik zei, maar wel intelligenter met je vroegere zelf. Er zijn pakken mensen van onze leeftijd weg en ik hoor veel dat het is omdat ze "te oud zijn geworden.'' Wel oké, misschien heb je wel een punt, dat letterenstudies te algemeen is, maar ik denk wel dat àls je al serieus met schrijven bezig bent en je dan nog eens extra in die dingen verdiept, je vermogens er alleen maar op vooruit gaan. Dit hoeft inderdaad niet alleen letteren te zijn, maar dat kan met andere studies ook. Ik denk alleen dat het ene met letteren gewoon sneller in het andere overstroomt omdat het er zo dicht bij ligt. Als je dan wel blijft schrijven, je het toch wel merkt. Het gaat over schrijven, niet over lezen van verhalen hier en die minder vinden. Die kan je nog evengoed vinden, maar doordat je meer ontwikkelt, verandert je verhaal. Omdat het anders wordt dan wat je voordien deed, haken je abo's af omdat ze het niet meer leuk vinden en als schrijvers hun abo's afhaken hier, gaan ze weg en lezen ze ook niet meer. Ik spreek ook niet voor iedereen, maar over een bepaalde groep mensen die afgehaakt zijn, nu ze uit het middelbaar zijn. Die groep is er ook.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Luotisade schreef:
    Haha nah dat gaat er vast niet erg anders uit zien, want zeker de helft van de actieve users hier studeert al of is daar klaar mee :')


    Ja, de actieve users. (:
    Maar die zijn nog actief hé. (:
    Ik bedoel waarom die hele groep die vroeger zo actief is toen ze 16 waren, ineens niet meer actief is als ze 20 zijn. Actieve users kunnen dus niet tellen, want het gaat om de reden waarom mensen weggaan, die ze zoeken. Natuurlijk valt niet iedereen daaronder, maar als heel wat van die mensen weg zijn omdat ze regelmatig zeggen: 'ik ben er te oud voor', dan geloof ik dat het een rol speelt.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 22:26 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik ben momenteel zelf student (universitair niveau) en leer extreem veel moeilijke stukken schrijven, maar ik heb toch niet echt het gevoel dat ik daardoor ineens uitstijg boven mezelf in 6VWO. Ik denk dus ook niet dat het feit dat je studeert aan de universiteit ineens zorgt voor een voorsprong op mensen die dit niet doen.
    Als abo's afhaken komt dat denk ik niet doordat je hebt geleerd hoe je beter een verhaal structureert, maar misschien door een verschil in woordkeuze. Veel mensen lezen nou eenmaal liever 'gewoon' Nederlands dan academisch Nederlands, en dat is op zich wel begrijpelijk, vind ik.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Standal schreef:
    Ik zat vroeger op één van die forums waar nieuwe users werden gekoppeld aan users die al langer op de site actief waren (daar kon je voor kiezen, zowel als nieuwe user als user die er al langer was). Daardoor kon de nieuwe user de site beter leren kennen en je leert elkaar beter kennen en zo betrek je de nieuwere users in de site.


    Dit vind ik een leuk idee! (:


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Maslany schreef:
    Ik ben momenteel zelf student (universitair niveau) en leer extreem veel moeilijke stukken schrijven, maar ik heb toch niet echt het gevoel dat ik daardoor ineens uitstijg boven mezelf in 6VWO. Ik denk dus ook niet dat het feit dat je studeert aan de universiteit ineens zorgt voor een voorsprong op mensen die dit niet doen.
    Als abo's afhaken komt dat denk ik niet doordat je hebt geleerd hoe je beter een verhaal structureert, maar misschien door een verschil in woordkeuze. Veel mensen lezen nou eenmaal liever 'gewoon' Nederlands dan academisch Nederlands, en dat is op zich wel begrijpelijk, vind ik.


    Nee, dat is ook pas merkbaar, in een iets latere fase. Jaar of 3. In het begin had ik dat ook nog niet. Haha, lol, nee gelukkig niet! Ik schrijf poëtisch trouwens, ik heb een absolute hekel aan academisch Nederlands, dus ik betwijfel het. :'D Hoe minder ik het gebruiken moet hoe beter, dus het gaat niet om je schrijfstijl, gewoon dat je slimmer bent. Misschien is dat omdat ik geschiedenis doe en dat telkens dat analyseren is, ik weet niet, maar ik heb het alleszins wel, dat ik slimmer ben dan voordat ik studeerde. Ook door telkens die moeilijke artikels te lezen waar ik vroeger op zuchtte en nu veel sneller doorvlam. En doordat ik slimmer ben ik mijn verhalen ook beter in elkaar steek. Dat hoeft bij jou niet zo te zijn, maar bij mij is het wel zo en als het bij mij kan, dan kan het ook bij een andere groep gelijkaardigen. Ik weet daarom ook niet of het daarom veel zin heeft om het eens te zijn of niet, omdat het een persoonlijke ervaring is en ik wel enigzins in de groep val die voel dat ik het ''ontgroeit'' ben (wat een reden is waarom mensen niet meer online komen). Ik probeer de stem van die mensen gewoon te vertegenwoordigen omdat ik hetzelfde ervaar als wat zij zeggen dat ze ervaren. Als je het ermee eens was, dan was je denk ik al lang weg. Snap je? (:

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 22:44 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik ga nu even als mezelf, als user reageren. Ik heb hier al vanalle zaken gelezen en kan me met een heleboel ook identificeren. Ik wil er even 2 uitpikken.

    Toen ik voor het eerst op het forum kwam, vond ik het ook moeilijk om vrienden te maken. Ik zag overal kliekjes en ik hoorde ook nergens echt bij. Ondanks ik een zeer actieve user was, had ik niet echt enorm goede vrienden. Het heeft dan naar mijn gevoel ook best lang geduurd voor ik mijn eerste nieuwe vrienden had gemaakt. Dus ik begrijp zeker dat er daarstraks wat gezegd is over dat bepaalde zaken er voor zorgen dat je nog minder goesting hebt om zelfs de moeite te doen om ergens bij te horen. Ik spreek nu over 9 jaar geleden, toen ik startte bestond er zelfs nog geen forum. Dus dat zijn dan misschien ook andere tijden, maar het zorgt er wel voor dat ik begrijp waar jullie het over hadden.

    Graag wil ik ook inpikken op het gevoel dat je soms te oud bent voor deze website. Ik herken dat gevoel wel eigenlijk. Het helpt ook enorm om te weten dat toen ik verder studeerde opeens precies veel meer mensen iets gingen studeren. Dat vond ik wel enorm fijn, want dan voelde ik me niet alleen. Ondertussen ben ik 2 bachelors later en werk ik. Toen ik werk ging zoeken, had ik het gevoel dat ik dit eigenlijk niet echt op Quizlet kon droppen. Ik had het gevoel dat ik een van de weinigen was die niet meer studeerde en dus werk moest gaan zoeken. En dan lijkt opeens het forum veel minder interessant omdat ik het hoofdstuk school en hogere studies heb afgesloten. Ik was begonnen aan het hoofdstuk solliciteren voor een echte baan. Ondertussen ben ik verder gebladerd in mijn persoonlijk boek en werk ik voltijds en ben ik recent gaan samenwonen. Maar ik maak hier geen topics over omdat ik het gevoel heb dat voor zeker 90% van Q dit nog (lang) niet aan de orde is en voor hun de focus ligt op school/hogere studies. Ik denk (en ik kan misschien verkeerd denken) dat niemand erop ligt te wachten hoe ik mezelf buig over lastige financiële situaties thuis of over mijn dag op het werk dat sowieso zwaardere materie bevat dan een gemiddelde lesdag van een middelbare scholier. Dus ik voel daar op zich ook een misconnectie met het forum. Daarom dat ik het daarstraks even interessant vond om misschien nieuwe subfora in het leven te roepen.
    Desondanks wil het bovenstaande zeker niet zeggen dat ik helemaal geen connectie meer heb met het forum. Ik kan me nog met voldoende andere onderwerpen connecteren. Maar ik voel het wel als een gemis dat ik over zulke dingen, die grotendeel van mijn dagdagelijks leven bepalen, niet durf te uiten op Q.
    Ik kan dus voor mezelf nog genoeg connectie vinden op het forum (en ik heb natuurlijk mijn functie nog waar ik voor leef). Maar ik kan erin komen dat voor oudere users het moeilijker is om op andere gemeenschappelijke onderwerpen zich te focussen en daarom teveel op hun honger blijven zitten.
    Tenminste, dit is hoe het op mij binnenkomt als mensen zeggen dat ze te oud zijn voor Q en daarom stoppen.

    Maar als ik dan verder kijk: ik heb dit gevoel, maar iemand die bijvoorbeeld 10 jaar jonger is dan ik, heeft misschien het omgekeerde gevoel. Misschien liggen hun prioriteiten ook ergens anders dan lezen over de middelbare school of hogere studies. En misschien blijven die jonge mensen ook op hun honger zitten omdat ze op dat moment enkel voor hun creatieve uitingen op Q zitten en nog niet om na te denken over moeilijkere onderwerpen zoals een profielvraagstuk, essay, eindwerk of bachelor/masterproef. Als ik er zo over verder denk: iemand van 11-12 jaar is zeker niet geïnteresseerd over de financiële vraagstukken die ik me als 23-jarige stel. Wat ik ook begrijp, want voor mij ging mijn 11-12-jarige situatie over regenbogen, wereldvrede, wat creatief bezig zijn en lezen.

    Nja, hier kan ik dus enkel over speculeren. Maar ik denk wel dat het veilig is om te zeggen dat we soms met een enorm leeftijdsverschil kunnen zitten en dus ook met verschillende leefwerelden. En het is misschien voor Q een opdracht om de verschillende 'generaties' hun honger te stillen.

    Man, ik doe er veel te lang over om 2 korte gevoelens te beschrijven. Het is volgens mij bedtijd. :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Standal schreef:
    Ik zat vroeger op één van die forums waar nieuwe users werden gekoppeld aan users die al langer op de site actief waren (daar kon je voor kiezen, zowel als nieuwe user als user die er al langer was). Daardoor kon de nieuwe user de site beter leren kennen en je leert elkaar beter kennen en zo betrek je de nieuwere users in de site.


    Ja, dit was inderdaad ook wat ik bedoelde n.n


    When time and life shook hands and said goodbye.