• Hoihoi!

    Ik vroeg mij af of er minder actieve leden op Quizlet zijn. Ik bedoel, het is nu ook heel lastig om abonnees op je verhalen te krijgen terwijl je ook in 'The Spotlight' staat..

    Ik vind het erg jammer want ik ben al 5 jaar lid van deze site waar ik heel veel tijd heb doorgebracht. Met veel plezier of course. En ik ga ook niet weg ofzo, maar ik vroeg mij af of jullie dit herkennen.


    Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.

    @Scandal: ik vind dat je het heel mooi hebt gezegd. Dat bedoelde ik ook een beetje met dat je leefwereld anders wordt. Door ouder te worden, of door een eigen weg in te slaan, die niet geheel meer overeen komt met wat gemiddeld op Quizlet voor mensen aan de orde is, waardoor je soms de connectie wat verliest. Zonder hem ook weer volledig te verliezen. Ook dat het moeilijk is om over sommige te uiten, herken ik wel, want ik vind het nu bijvoorbeeld al moeilijk om dit aan te kaarten. Nu voel ik me zo arrogant overkomen bij sommige mensen, vanwege mijn mening. Of mijn gevoelens eerder. Dus ik snap wel dat je soms liever dingen voor jezelf wilt houden als er "alleen in staat'' en je weet dat je op iets minder empathie zal stuiten en negativiteit, als je iets met emoties aan gekoppeld deelt, omdat het iets is wat het merendeel niet kent/ervaart. Wat ik ook mooi vond is dat je hetzelfde schreef over twaalfjarigen. Die mensen zijn hier in de minderheid en ze zullen zich zeker ook niet altijd even begrepen voelen door oudere users. Ik denk dat daar ook met een kloof zit, inderdaad. En je oproep tot meer empathie voor elkaar, zodat iedereen zich thuis kan voelen, zelfs al zitten we met verschillende generaties en totaal verschillende leefwerelden, vond ik ook heel goed van je gezegd. Zodat iedereen zich toch gehoord voelt, of het nu gaat over eenhoorns en regenbogen of over financiële problemen.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 23:07 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ja, de actieve users. (:
    Maar die zijn nog actief hé. (:
    Ik bedoel waarom die hele groep die vroeger zo actief is toen ze 16 waren, ineens niet meer actief is als ze 20 zijn. Actieve users kunnen dus niet tellen, want het gaat om de reden waarom mensen weggaan, die ze zoeken. Natuurlijk valt niet iedereen daaronder, maar als heel wat van die mensen weg zijn omdat ze regelmatig zeggen: 'ik ben er te oud voor', dan geloof ik dat het een rol speelt.

    Hmm. Het hangt er denk ik sowieso een beetje van af waarom je überhaupt op Quizlet zit. Als je alleen op het forum actief bent, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je op een gegeven moment minder aansluiting hebt. Al zie ik eerlijk gezegd maar weinig middelbare school topics. :'P
    Maar als je hier bent om verhalen te schrijven, dan denk ik dat men vooral weggaat omdat ze geen tijd meer hebben voor die hobby, wat ik vaak zie gebeuren als mensen het druk krijgen met studeren - en daarna nog veel meer. Als je hier vooral voor het schrijven bent (en dat wil blijven doen), dan doet de leeftijd er in de meeste gevallen niet zo toe (al ben jij dan een uitzondering, als ik het zo hoor ;) )

    Maar op zich zou ik een apart subforum niet erg vinden, hoor. Want er zijn behoorlijk veel 21+ers die bezig zijn met samenwonen e.d. of dat al doen, dus daar mag best op ingespeeld worden. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hmm, misschien kwam het wat extreem over, maar bij het schrijven zelf valt het echt wel nog mee. Ja, ik bedoelde ook in eerste instantie op het forum, dat ik het merk. Misschien is dat gewoon mijn persoonlijkheid of zo die raar is, dat ik daardoor minder aansluiting vind, haha. Bij het schrijven zelf, valt het op zich wel nog mee. Ik heb het daar wel wat, maar ik heb trouwe, leuke lezers, dus dat stoort me echt veel minder eigenlijk. Ik begin me er alleen aan te storen als ik te veel op het forum heb gezeten. Soort van trigger, snap je. Dat het dan op mijn schrijven overslaat, terwijl als ik gewoon schrijf voor mijn trouwe lezers die wel blijven volgen, ik me er eigenlijk niet aan stoor. Dan ben ik tevreden, maar zodra ik te veel op dat forum zit, dan ga ik alles in het geheel negatief zien en komt dat ook naar boven, die opmerkingen daarover die ik soms krijg.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 23:13 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Hmm, misschien kwam het wat extreem over, maar bij het schrijven zelf valt het echt wel nog mee. Ja, ik bedoelde ook in eerste instantie op het forum, dat ik het merk. Misschien is dat gewoon mijn persoonlijkheid of zo die raar is, dat ik daardoor minder aansluiting vind, haha. Bij het schrijven zelf, valt het op zich wel nog mee. Ik heb het daar wel wat, maar ik heb trouwe, leuke lezers, dus dat stoort me echt veel minder eigenlijk. Ik begin me er alleen aan te storen als ik te veel op het forum heb gezeten. Soort van trigger, snap je. Dat het dan op mijn schrijven overslaat, terwijl als ik gewoon schrijf voor mijn trouwe lezers die wel blijven volgen, ik me er eigenlijk niet aan stoor. Dan ben ik tevreden, maar zodra ik te veel op dat forum zit, dan ga ik alles in het geheel negatief zien en komt dat ook naar boven.

    Oh, zo! Ik ga dan zelf maar leuke dingen proberen te verzinnen als de huidige topics me niet aanstaan, haha. :')
    Maar het is natuurlijk wel zonde als het zo'n invloed heeft op je schrijven. :/

    Maar ja. Dan gaan we toch allemaal gewoon meer volwassen topics aanmaken? ^^
    Of zit het hem meer in de sfeer op het forum in het algemeen?

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 23:15 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Luotisade schreef:
    (...)
    Oh, zo! Ik ga dan zelf maar leuke dingen proberen te verzinnen als de huidige topics me niet aanstaan, haha. :')
    Maar het is natuurlijk wel zonde als het zo'n invloed heeft op je schrijven. :/

    Maar ja. Dan gaan we toch allemaal gewoon meer volwassen topics aanmaken? ^^


    Ja, dan kom ik in een negatieve spiraal terecht en mengt zich dat erin. Haha. (:
    Ik denk dat ik beter niet meer op het forum zit en me met schrijven bezig hou, want dan heb ik totaal geen last van die slechte gevoelens over mijn schrijven. :'D
    Of meer topics aanmaken, ook een goed idee!


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ja, dan kom ik in een negatieve spiraal terecht en mengt zich dat erin. Haha. (:
    Ik denk dat ik beter niet meer op het forum zit en me met schrijven bezig hou, want dan heb ik totaal geen last van die slechte gevoelens over mijn schrijven. :'D
    Of meer topics aanmaken, ook een goed idee!

    Probeer eerst het laatste, dat andere kun je altijd nog doen daarna. :3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Edit: sorry voor het dubbele bericht, maar ik zag niet dat je hem had aangepast. Eigenlijk denk ik het wel ja, dat het in de sfeer van het forum in het algemeen ligt. Om terug naar eerder in het topic te gaan, iets te veel negativiteit soms bij users, waardoor je je slecht voelt, zodra je op dat forum hebt gezeten. Dat ligt misschien wel wat aan mijn aard. Ik ben niet iemand die gewoon meeleest. Ik zeg overal op wat ik denk (respectvol altijd, niet van die bitchopmerkingen. Gewoon,ik hou mijn mening nooit voor mezelf over alles) en dan heb je sneller mensen die het niet eens zijn en fel reageren soms? En dan ben ik niet afgeschrikt genoeg van die negativiteit om mijn mond te houden en de discussie te stoppen en ben ik er te lang mee bezig waardoor ik me steeds slechter voel. Dus ja, ik denk wel dat het met de sfeer te maken heeft, zoals mensen eerder zeiden. De sfeer is hier soms te negatief, niet altijd hoor, maar er zijn wel van die momenten...

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 23:23 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Hmm. De nominatietopics zijn inderdaad ook iets waar ik vaak altijd maar dezelfde users zie genomineerd worden, waardoor ik ze vaak gewoon oversla. De keren dat ik dan zelf eens toevallig genomineerd wordt, voel ik me dan weer dubbel awkward omdat ik dan weer de vreemde eend in de bijt ben :'D

    Aan de botheid kan ook nog wel wat gewerkt worden, al is dit de laatste tijd wel al stukken beter geworden dan een tijdje geleden. Het blijft natuurlijk het internet en je weet nooit goed hoe het gaat overkomen bij de andere persoon, maar telkens als ik iemand een hele paragraaf een andere user naar mijn gevoel bijna aan zie vallen, ben ik toch altijd minder geneigd om nog op dat topic te reageren.

    Verder -misschien een beetje off-topic- ben ik toch wel benieuwd hoe je de intelligentiepiek aan een beter niveau schrijven kunt koppelen. Voor zover ik weet heeft een goede schrijfstijl slechts weinig te maken met eventuele hogere intelligentie en lijkt het me eerder dat je schrijven gewoon beter wordt omdat je gewoon meer meemaakt (omdat je ouder wordt) en dus complexere verhaallijnen kunt verzinnen. Sommige users kunnen dit al van een jonge leeftijd, anderen hebben daar wat meer tijd voor nodig. Ik moet hierbij wel even vermelden dat ik niet elk bericht in dit topic heb doorlezen, en dat mijn oog toch een aantal keer op dit woord gevallen is en dat het me nogal vreemd leek in de schrijverscontext (:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ah, ik snap het nu wel, waarom jullie die intelligentiepiek niet kennen. Het is waar dat het aan mij ligt. Inderdaad... Bij mij is dat nu zo omdat mijn denkwijze tijdens het maken van een paper exact dezelfde denkwijze is als tijdens het schrijven. Bij bronnenonderzoek toch. Ik heb allerlei fragmenten, die broeden dan in mijn hoofd en daarvan moet ik een coherent (historisch) verhaal in zien te ontdekken. Dit moet ik dan met behulp van die fragmenten dan zelf analyseren en ineen steken. Daarom dat ik veel behendiger ben geworden met mijn plot op te bouwen, mijn verhalen te structureren, want ook daar vertrek ik van fragmenten/ideeën in mijn hoofd en moet ik in die soep een verhaal zien te krijgen. Daarom schrijf ik veel beter door te stideren. Omdat ik dag veel meer moet doen, veel meer oefen, beter word. Dus het hangt af van" je soort intelligentie", als je opgeleid wordt die "soort" beter te ontwikkelen, ga je beter schrijven. Misschien hebben letterkundigen nog een andere methode dan historici, misschien is het zelfs mijn eigen werkwijze, maar dit is waarom meer studeren/onderzoek verrichten kan leiden tot beter schrijven. Laten we het erop houden dat het aan mij ligt, maar het kan ja. Op voorwaarde dat de hersenfunctie die je gebruikt in je studies = hersenfunctie onder het schrijven. Als je wiskunde volgt zal het idd die in relatie staan. Daarom zei ik Letteren, menswetenschappen hebben een iets andere methode dan exacte wetenschappen, maar blijkbaar zijn geschiedkundigen nog een soort apart en het is misschien nog maar mijn eigen werkwijze maar ja het kán


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik was enkel heel actief in de periode 2010-2012 (denk ik) en toen waren er tijden dat het forum echt altijd 'on fire' was. In mijn herinneringen waren er toen ook veel meer 'loze' topics en 'algemenere' topics waar je sowieso wel op kon reageren. Dat heb ik erna nooit meer terug gezien. Ik heb het gevoel dat het toen allemaal meer draaide om populariteit, zeker in de tijd dat de top stories net werden ingevoerd.

    Ik denk dat het publiek toen 'jonger' was of dat de jongere groep mensen in ieder geval toen meer de toon aangaven.


    effort never betrays you

    Oké, ik heb de afgelopen veertien pagina's doorgelezen en zal proberen om te verwoorden hoe het voor mij voelt, als veertienjarige user. Waarschijnlijk worden het meer onoverzichtelijke hersenspinsels, aangezien veertienjarigen vast niet zo goed kunnen schrijven :p dit is trouwens een grap, en geen aanval op wie dan ook

    Ten eerste verbaast het mij best wel dat zoveel mensen zich in de discussie over leeftijden mengen die niet eens zo jong zijn. Het valt mij vooral op dat jullie eigenlijk allemaal rond dezelfde leeftijd zitten maar toch een hele verschillende kijk op de situatie hebben. Ik begrijp wel dat het voor sommigen lastig is om - wanneer ze bijvoorbeeld aan de universiteit studeren - goed contact te vinden met de jongere users. Wat ik hier zie is dat er eigenlijk een soort vergrijzing plaatsvindt. Vroeger was alles beter. Mensen worden ouder. En ergens denk ik dat de enige oplossing is om de jonge users hun vrienden mee te laten nemen, zodat die al aansluiting hebben, want los van die enkeling die de moeite wil steken in vechten voor zijn plaats hier, komen er eigenlijk weinig jonge users hierheen.
    Maar goed, mijn punt was dus dat voor mijn gevoel de discussie wat - onnodig, met gebrek aan betere verwoording - was. Ik merk ook wel dat sommige mensen van mijn leeftijd op een heel ander niveau schrijven en communiceren dan ik doe. Persoonlijk denk ik desondanks dat die piek moeilijk waar te nemen is via sociale media. Via berichten komt sowieso alles al anders over - botter, vooral - en bovendien ligt het ook echt aan iemand karakter hoeveel moeite hij of zij in een forumbericht wil steken.
    Stories zijn dan natuurlijk een heel ander verhaal, maar ik mijn ogen is schrijven iets wat je langzaam ontwikkelt, en niet iets wat op leeftijd is gebaseerd. Los van de werkwoordspelling e.d. gezien, maar daar hebben onze jonge Q'ers de bèta's voor ^^

    Ik zit nu anderhalf jaar op Q en ben er gekomen op mijn twaalfde, waarna ik doormiddel van een wedstrijd relatief snel contact heb gevonden met anderen van mijn leeftijd, hier. Toendertijd was ik behoorlijk jong voor de site en toen ik een half jaar later het forum vond, hield ik mij in eerst instantie wat afzijdig. Om in de woorden samen te vatten die ik toen zou hebben gebruikt: "Jullie waren allemaal grote studenten die aan een brugger-mier als ik was geen behoefte hadden."
    Zo heb ik eigenlijk mijn eerste jaar op Q een beetje in de schaduwen doorgebracht, stiekem jaloers op hoeveel vrienden Froukje (ProngsPotter) - toendertijd mijn enige actieve Q-vriendin - al had gemaakt.
    Na verloop van tijd, enkel, begon ik steeds actiever te worden. Ik kende nog steeds amper mensen en werd niet voor Awards/prijzen genomineerd (om eerlijker zijn voelde dat als een behoorlijke steek), maar ik begon met mensen te communiceren.
    Mijn persoonlijke keerpunt was de Amsterdam meeting vanwege Anna's boek. Daar kreeg ik namelijk ineens goed contact met Filiz (Nympha) en Naomi (Kian). We wisselden wat GB's en ondanks dat ik hen niet bijzonder vaak sprak, had ik aansluiting gevonden in de hechte groep van Q.
    Niet lang daarna werd ik Moderator en vanaf dat punt werd ik echt opgenomen in de Quizlet familie. Vooral met de andere nieuwe Mods had ik veel interactie (in het bijzonder Lieke (BriBry)) en dat gaf mij echt een gevoel dat ik er tóch bij hoorde.

    Nou, dat was mijn prachtige Q-levensverhaal. Om in te gaan op de suggesties die zijn gedaan:

    - De suggestie die mij het meest bijstaat is die waar werd voorgesteld om actieve users te zoeken die bij jou passen (althans, dat is wat ik ervan heb meegekregen). Sorteren op bepaalde criteria en daar komt dan "The One" uit, om het zo maar te noemen. Het staat hier ook bovenaan omdat het mij zeer aansprak. Contact maken met actieve users is hétgene wat ervoor zorgt dat iemand terug wilt komen naar de site, naast het hebben van (veel) lezers.
    - Hier valt het buddy-systeem ook onder. Ik zou persoonlijk met alle liefde één of meerdere users willen begeleiden op Quizlet en om de zoveel tijd een gesprek met ze voeren. Dat komt misschien ook mede door mijn karakter, dus ik heb geen idee of er meer mensen zijn die ervoor open zouden staan.
    - Verder heb ik overal flarden van suggesties opgepikt, maar vaak was de kern van de suggesties om Quizlet overzichtelijker en makkelijker te gebruiken te maken.

    Op het laatste punt zou ik wat dieper in willen gaan. Met fora heb ik vaak (dit is mijn persoonlijke ervaring) dat het heel snel onoverzichtelijk wordt. Ik ben dan misschien ook wel een persoon die snel last heeft van chaos, maar toch. Natuurlijk is Q niet alleen het forum, maar het is wel de bron tit het vinden van leuke, nieuwe creaties. Die worden overal op het forum wel aangehaald (zie: xOTMs, Awards, promotietopics, etc.) en anders merk je toch vaak dat de creaties van zoveel jaar geleden zijn. Dat maakt voor mij al snel dat ik liever niet reageer, want wat heeft het dan eigenlijk nog voor zin, als de maker waarschijnlijk toch al jaren niet meer online is geweest?
    Maar goed, ik weet niet precies wat we kunnen doen om het forum overzichtelijker te maken, aangezien het hier op Q al redelijk goed is ingedeeld. Enkel, waar ik wel last van had toen ik nieuw was, was dat ik geen idee had wat er werd bedoeld met bijvoorbeeld "Mijn topics" en "Actieve topics".

    Ik zit hier maar wat op te schrijven om te kijken waar ik uitkom, maar is het een idee om een soort handleiding voor elke soort creatie te maken? We hebben natuurlijk al de FAQ, maar het zou users een uitgebreidere uitleg kunnen geven zonder dat ze ongevraagd een ellenlange PB krijgen. In die welkoms-PB zou dan simpel een link maar elke handleiding en een kleine beschrijving kunnen staan.

    Oké, dat was het weer zo'n beetje. Wat denken jullie ervan?

    Ik heb dit hele bericht op mijn telefoon geschreven, en blijkbaar heb ik er drie kwartier over gedaan. Pff.

    [ bericht aangepast op 21 nov 2016 - 0:46 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Bedankt voor je verhaal te delen! Ik snap trouwens dat je je in het begin wat in de schaduwen zette. Toen ik nieuw was op Quizlet had ik dat ook. Het duurt dus idd een tijdje voor je je als user op je gemak voelt denk ik. Vooral in discussies denk ik. Daarvoor moet je toch al gemakkelijker in je vel zitten wat reageren hier en zo betreft en dat neemt wat tijd. Ik vond je vergrijzing wel grappig, vroeger was het beter, haha. Dat is wel zo idd bij de oude garde.
    Wat dat met leeftijd betreft: ik geloof idd niet dat iemand van 18 beter kan schrijven dan iemand van 14. De ene kan het vroeger dan de andere. In dat vlak heeft leeftijd geen invloed. Maar ervaring en oefening hebben er wel alles mee te maken. Daarom dat je schrijven betert door ouder te worden., in vergelijking met hoe je vroeger schreef. Whatever. Ik geef het op. (:
    Ik ben deze discussie zat. (:

    [ bericht aangepast op 21 nov 2016 - 1:02 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Nee, kom terug, we hebben jouw mening nodig om er iets aan te doen!

    Je hebt inderdaad wel gelijk - zo heb ik er eigenlijk nog niet naar gekeken. Niet elke achttienjarige schrijft beter dan een veertienjarige, maar dat houdt nog niet in dat ik mij de komende vier jaar niet zal ontwikkelen. Niet dat mijn schrijfstijl momenteel geweldig is (verre van).
    Sorry als ik in mijn bericht overkwam alsof ik je afkraakte, want mijn bedoeling was juist om aan te tonen dat ik zowel de anderen áls jouw punt begrijp. En als dat wel zo was overgekomen en je de discussie gewoon zat was, verwijs ik je weer door naar wat ik hierboven al heb gezegd: zonder mensen die het aandurven om een mening te geven die tegen de stroom ingaat komen wij ook niet verder. We hebben iedereen nodig!


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Gedaan nu over die intelligentiepiek. Ik dacht ineens aan iets nuttigs. Misschien kunnen we ergens een topic openen met hoe je moet omgaan als iemand je hier aanvalt? Drie keer diep zuchten en rustig blijven en respectvol zeggen dat je het niet fijn praten vindt met die persoon op die manier en dat je niet wilt dat ze dat in de toekomst tegen je doen, om maar een voorbeeld te geven. Als je direct terug agressief bent dan escaleert het. En als je zwijgt dan laat je de "ontwaarding" in je toe en dan voel je je pas slecht... Misschien kan dat helpen? Voor mensen die niet weten hoe ze met agressie moeten omgaan? Soort van gedragtips in moeilijke situaties? Ik denk wel dat het voor veel mensen moeilijk is om daarmee om te gaan en dat het wel kan helpen. Misschien niet veel maar het is maar een voorstel om de sfeer op te krikken...


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Gedaan nu over die intelligentiepiek. Ik dacht ineens aan iets nuttigs. Misschien kunnen we ergens een topic openen met hoe je moet omgaan als iemand je hier aanvalt? Drie keer diep zuchten en rustig blijven en respectvol zeggen dat je het niet fijn praten vindt met die persoon op die manier en dat je niet wilt dat ze dat in de toekomst tegen je doen, om maar een voorbeeld te geven. Als je direct terug agressief bent dan escaleert het. En als je zwijgt dan laat je de "ontwaarding" in je toe en dan voel je je pas slecht... Misschien kan dat helpen? Voor mensen die niet weten hoe ze met agressie moeten omgaan? Soort van gedragtips in moeilijke situaties? Ik denk wel dat het voor veel mensen moeilijk is om daarmee om te gaan en dat het wel kan helpen. Misschien niet veel maar het is maar een voorstel om de sfeer op te krikken...

    Ja vind ik een goed idee. Heel lullig doen om vervolgens te zeggen dat je het niet aanvallend bedoelt is niet echt de oplossing. Ik wil wel zo'n topic aanmaken met iemand anders misschien?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...