• Hoihoi!

    Ik vroeg mij af of er minder actieve leden op Quizlet zijn. Ik bedoel, het is nu ook heel lastig om abonnees op je verhalen te krijgen terwijl je ook in 'The Spotlight' staat..

    Ik vind het erg jammer want ik ben al 5 jaar lid van deze site waar ik heel veel tijd heb doorgebracht. Met veel plezier of course. En ik ga ook niet weg ofzo, maar ik vroeg mij af of jullie dit herkennen.


    Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ja maar dat is weer zo beperkend.:'D
    Het is veel leuker als je kunt aantikken 'Harry Potter' en dan IEDEREEN ziet die HP leuk vind en als je dan twilight erbij doet IEDEREEN die twilight en HP leuk vind!:3

    Goh, dat weet ik niet of het gaat lukken.

    Of wacht, mijn hersenen werken even. Misschien moet je inderdaad eerst zo'n bepaald lijstje invullen. In plaats van een statische uitslag kan je per vraag selecteren welke antwoorden je wil zien. Dan kan je dus 100% overeenkomsten opzoeken. Maar volgens mij is het wel veel meer programmeerwerk.

    Dan krijg je bijvoorbeeld dit:
    Lievelingskleur:
    - Groen
    - Blauw
    - Geel
    - Rood
    ...

    Leeftijd:
    - Jonger dan 12
    - 12-14
    - 15-16
    - 17-18
    ...

    Lievelingsland:
    - België
    - Nederland
    - Luxemburg
    - Frankrijk
    ...

    So on...

    En dan achteraf klik je aan: ik wil iedereen zien die bij vraag:
    - 1 als lievelingskleur blauw had
    - 2 als leeftijd 15-16 & 17-18 had
    - 3 als lievelingsland Frankrijk had.

    Dan heb je dus nog maar een selectie over.

    Tot zover weer een praktisch intermezzo.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Goh, dat weet ik niet of het gaat lukken.

    Of wacht, mijn hersenen werken even. Misschien moet je inderdaad eerst zo'n bepaald lijstje invullen. In plaats van een statische uitslag kan je per vraag selecteren welke antwoorden je wil zien. Dan kan je dus 100% overeenkomsten opzoeken. Maar volgens mij is het wel veel meer programmeerwerk.

    Dan krijg je bijvoorbeeld dit:
    Lievelingskleur:
    - Groen
    - Blauw
    - Geel
    - Rood
    ...

    Leeftijd:
    - Jonger dan 12
    - 12-14
    - 15-16
    - 17-18
    ...

    Lievelingsland:
    - België
    - Nederland
    - Luxemburg
    - Frankrijk
    ...

    So on...

    En dan achteraf klik je aan: ik wil iedereen zien die bij vraag:
    - 1 als lievelingskleur blauw had
    - 2 als leeftijd 15-16 & 17-18 had
    - 3 als lievelingsland Frankrijk had.

    Dan heb je dus nog maar een selectie over.

    Tot zover weer een praktisch intermezzo.


    Haha ja daarom zei ik ook, geen idee of we dit mogelijk kunnen maken, maar het zou echt heel fijn zijn!:3


    You were born original, don't die as a copy.

    Maslany schreef:
    Ik merk dat ik me lichtelijk irriteer aan hoe er in dit topic gekeken wordt naar de 'jonge' users. En nee, dit zeg ik niet omdat ik zelf 12 of 13 ben, maar omdat ik het niet zo goed begrijp.
    De jeugd, waar ik misschien zelf ook nog wel onder val, maar in ieder geval onder viel toen ik hier begon, zorgt voor vernieuwing. Sure, ze kunnen niet allemaal op literair of academisch niveau schrijven, maar wie van ons kon dat wel toen we hier begonnen?
    We zijn allemaal een puber geweest, en de denigrerende manier waarop door sommige users over tieners gepraat wordt is een beetje vreemd. Alsof het allemaal vervelende pubertjes zijn die alleen maar slechte fanfic schrijven. Ik ken niet extreem veel 'jonge' Q users, maar een groot aantal van de jonge users die ik wel ken doen echt niet onder voor sommige 20+ jarigen.


    Ik denk dat dat perceptie is, want het is niet neerbuigend bedoeld en ik wilde jullie ook niet dat gevoel bezorgen. Daarom dat ik twijfelde om mijn reactie te plaatsen, want ik wist dat het bij mensen in het verkeerde keelgat ging schieten. Ik heb het ook niet over jullie verhalen, die te slecht zouden zijn, want ik denk dat ik hier meer tienerverhalen volg dan de andere lezers en daarover ben ik vrij positief. Het vervelende is alleen dat als je wel op dat academische niveau zit, het op den duur een beetje eenzaam en frustrerend is, als mensen zeggen: ik lees het maar half want je schrijft veel te moeilijk en ik begrijp het niet al tijd, terwijl je er al die tijd in stopt. Ik ben daarom niet arrogant/neerbuigend tegenover wat jullie doen want ik vind hier veel dingen goed, mààr voor mij is het tegenwoordig een punt van frustratie om telkens te horen: ik lees het niet want ik wil het luchtiger. Ik hoop dat je die frustratie kan begrijpen en mijn opmerking meer in die context kan zien. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Maslany schreef:
    Ik merk dat ik me lichtelijk irriteer aan hoe er in dit topic gekeken wordt naar de 'jonge' users. En nee, dit zeg ik niet omdat ik zelf 12 of 13 ben, maar omdat ik het niet zo goed begrijp.
    De jeugd, waar ik misschien zelf ook nog wel onder val, maar in ieder geval onder viel toen ik hier begon, zorgt voor vernieuwing. Sure, ze kunnen niet allemaal op literair of academisch niveau schrijven, maar wie van ons kon dat wel toen we hier begonnen?
    We zijn allemaal een puber geweest, en de denigrerende manier waarop door sommige users over tieners gepraat wordt is een beetje vreemd. Alsof het allemaal vervelende pubertjes zijn die alleen maar slechte fanfic schrijven. Ik ken niet extreem veel 'jonge' Q users, maar een groot aantal van de jonge users die ik wel ken doen echt niet onder voor sommige 20+ jarigen.


    That is a perfect copy of reality.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ik denk dat dat perceptie is, want het is niet neerbuigend bedoeld en ik wilde jullie ook niet dat gevoel bezorgen. Daarom dat ik twijfelde om mijn reactie te plaatsen, want ik wist dat het bij mensen in het verkeerde keelgat ging schieten. Ik heb het ook niet over jullie verhalen, die te slecht zouden zijn, want ik denk dat ik hier meer tienerverhalen volg dan de andere lezers en daarover ben ik vrij positief. Het vervelende is alleen dat als je wel op dat academische niveau zit, het op den duur een beetje eenzaam en frustrerend is, als mensen zeggen: ik lees het maar half want je schrijft veel te moeilijk en ik begrijp het niet al tijd, terwijl je er al die tijd in stopt. Ik ben daarom niet arrogant/neerbuigend tegenover wat jullie doen want ik vind hier veel dingen goed, mààr voor mij is het tegenwoordig een punt van frustratie om telkens te horen: ik lees het niet want ik wil het luchtiger. Ik hoop dat je die frustratie kan begrijpen en mijn opmerking meer in die context kan zien. (:


    Ik snap die frustratie wel, maar we hebben het hier nog steeds over een openbare site waar dus ook middelbare scholieren of misschien zelfs basisschoolscholieren op kunnen zitten. Misschien is het dan slim om daar rekening mee te houden, voordat je een ontzettend ingewikkeld verhaal gaat plaatsen hier. Op deze manier laat je mensen die jouw 'academische niveau' kennelijk niet kunnen bijbenen, zich misschien wel dommer voelen, en dat is (en vind ik) ook disrespectvol tegenover hun.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 20:40 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Shocker schreef:
    (...)

    Ik snap die frustratie wel, maar we hebben het hier nog steeds over een openbare site waar dus ook middelbare scholieren of misschien zelfs basisschoolscholieren op kunnen zitten. Misschien is het dan slim om daar rekening mee te houden, voordat je een ontzettend ingewikkeld verhaal gaat plaatsen hier. Op deze manier laat je mensen die jouw 'academische niveau' kennelijk niet kunnen bijbenen, zich misschien wel dommer voelen, en dat is (en vind ik) ook disrespectvol tegenover hun.

    Waarom is dat onrespectvol? Iemand mag toch zelf weten welke woorden hij of zij voor zijn verhaal kiest? Of dit nu hele moeilijke zijn of niet? Waarom zou je je daarom aanpassen? Je schrijft voor je doelgroep lijkt me.

    Het feit ligt er nu eenmaal dat niet iedereen naar de universiteit gaat. Maar daarvoor hoef je toch geen rekening te houden met anderen? Dan zou iedereen zijn verhalen naar het niveau van de laagste user moeten schrijven. Net wat je zegt: het is een openbare site. De mensen die zich dan dom gaan voelen hebben pech en moeten dan maar verhalen van hun niveau gaan lezen. Zo werkt het in de echte wereld ook met boeken. Schrijvers gaan echt niet in babytaal schrijven om iedereen maar te pleasen.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 20:46 ]

    Shocker schreef:
    (...)

    Ik snap die frustratie wel, maar we hebben het hier nog steeds over een openbare site waar dus ook middelbare scholieren of misschien zelfs basisschoolscholieren op kunnen zitten. Misschien is het dan slim om daar rekening mee te houden, voordat je een ontzettend ingewikkeld verhaal gaat plaatsen hier. Op deze manier laat je mensen die jouw 'academische niveau' kennelijk niet kunnen bijbenen, zich misschien wel dommer voelen, en dat is (en vind ik) ook disrespectvol tegenover hun.


    Zie je, dit bedoel ik ook een beetje met je niet kwijt te kunnen, als je zoiets zegt is het meteen arrogant en verkeerd en denigrerend. Ik val niemand aan, het is gewoon iets waar ik last van heb en misschien nog wel meer mensen. Als ik mijn gevoelens niet mag neerzetten, omdat ik tot een minderheid behoor, dan is dat bijvoorbeeld een reden waarom ook ik mij niet goed meer voel op Quizlet. Ik denk dat ik evenzeer over het recht bezit om dit te uiten in een discussie dat daar over gaat en ik vond dat van 'academische niveau' respectloos van jou, als iemand dat nu éénmaal kan, dan is dat zo en dan is het gemeen om iemand zijn zelfzekerheid daarin aan te tasten van te zeggen het is arrogant dat het zo is. Ik snap je felle nijd daar niet tegenover.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 20:47 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik moet hier toch even mijn ei kwijt. Ik vind het ten eerste nogal raar dat we hier binnen enkele pagina's van activiteit van Quizlet, naar populariteit van users zijn gesprongen. Het gaat hier niet om hoeveel felicitaties je krijgt op je verjaardag, maar over het feit dat Quizlet misschien minder actief is dan vroeger.
    Ook vind ik het jammer hoe er gedacht wordt over jonge users. Nu lijkt het alsof alle twaalfjarigen wanhopige clichéfanfictions schrijven over One Direction en Twilight, maar dit valt toch best mee. Ik ben 20 en ik studeer (Nederlands aan de Letterenfaculteit van de universiteit van Groningen, voor als iemand het nog wat aangaat) en ik schrijf ook One Directionfanfictions. Ik vind niet dat deze verhalen per se slechter zijn dan OP's. Ik moet bekennen dat ik sommige 1D-fanfics heb gelezen die echt geweldig geschreven zijn en waar menig OP nog een puntje aan kan zuigen.
    Het feit dat iemand studeert, is niet per se een voorteken dat deze heel intellectueel is en dat deze goed kan lezen of schrijven. En academisch schrijven is héél wat anders dan 'gewoon' een verhaal schrijven.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Okee, heel even moet ik hier iets zeggen. Het is niet dat een user jong is, dat hij ook bepaalde clichés aan zich krijgt vastgeketend. Ik ben 13 jaar oud en ik heb geen een van die dingen gedaan dat jullie claimen.


    Heaven is a place that we all have

    Histoire schreef:
    (...)

    Zie je, dit bedoel ik ook een beetje met je niet kwijt te kunnen, als je zoiets zegt is het meteen arrogant en verkeerd en denigrerend. Ik val niemand aan, het is gewoon iets waar ik last van heb en misschien nog wel meer mensen. Als ik mijn gevoelens niet mag neerzetten, omdat ik tot een minderheid behoor, dan is dat bijvoorbeeld een reden waarom ook ik mij niet goed meer voel op Quizlet. Ik denk dat ik evenzeer over het recht bezit om dit te uiten in een discussie dat daar over gaat en ik vond dat van 'academische niveau' respectloos van jou, als iemand dat nu éénmaal kan, dan is dat zo en dan is het gemeen om iemand zijn zelfzekerheid daarin aan te tasten van te zeggen het is arrogant.


    Ik zeg toch niet dat je-je frustraties niet mag uitspreken? Ik vind alleen dat het, op de manier hoe je het hebt verwoord, een beetje neerbuigend overkomt op mensen van rond mijn leeftijd. Dit is ook een uiting van mijn mening. En dat van dat 'academische niveau' zette ik tussen aanhalingstekens, omdat ik vind dat het een nogal brede, relatieve term is.
    Maar het punt van mijn reactie was alleen, dat het wellicht verstandig is om op een site als Quizlet geen verhalen te schrijven die een enorm ingewikkelde verhaallijn hebben, vanwege de mogelijk jongere lezers die je aantrekt.


    I just caught the wave in your eyes

    Dat heb ik ook niet gezegd want ik schrijf zelf geen OP's trouwens, maar fanfic. Ik denk dat jullie dingen in mijn mond leggen nu die ik niet heb gezegd en ook niet denk.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Miall schreef:
    Ik moet hier toch even mijn ei kwijt. Ik vind het ten eerste nogal raar dat we hier binnen enkele pagina's van activiteit van Quizlet, naar populariteit van users zijn gesprongen. Het gaat hier niet om hoeveel felicitaties je krijgt op je verjaardag, maar over het feit dat Quizlet misschien minder actief is dan vroeger.
    Ook vind ik het jammer hoe er gedacht wordt over jonge users. Nu lijkt het alsof alle twaalfjarigen wanhopige clichéfanfictions schrijven over One Direction en Twilight, maar dit valt toch best mee. Ik ben 20 en ik studeer (Nederlands aan de Letterenfaculteit van de universiteit van Groningen, voor als iemand het nog wat aangaat) en ik schrijf ook One Directionfanfictions. Ik vind niet dat deze verhalen per se slechter zijn dan OP's. Ik moet bekennen dat ik sommige 1D-fanfics heb gelezen die echt geweldig geschreven zijn en waar menig OP nog een puntje aan kan zuigen.
    Het feit dat iemand studeert, is niet per se een voorteken dat deze heel intellectueel is en dat deze goed kan lezen of schrijven. En academisch schrijven is héél wat anders dan 'gewoon' een verhaal schrijven.

    Mindere activiteit komt doordat oude users weggaan en er minder nieuwe users bijkomen. Om Q actiever te maken moeten we meer nieuwe users trekken, wat kan door Q toegankelijker te maken. En dit kan weer door de kloof tussen populaire users en de rest kleiner te maken. Zo kwamen we daarop.
    Ben het voor de rest met je eens!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Shocker schreef:
    (...)

    Ik zeg toch niet dat je-je frustraties niet mag uitspreken? Ik vind alleen dat het, op de manier hoe je het hebt verwoord, een beetje neerbuigend overkomt op mensen van rond mijn leeftijd. Dit is ook een uiting van mijn mening. En dat van dat 'academische niveau' zette ik tussen aanhalingstekens, omdat ik vind dat het een nogal brede, relatieve term is.
    Maar het punt van mijn reactie was alleen, dat het wellicht verstandig is om op een site als Quizlet geen verhalen te schrijven die een enorm ingewikkelde verhaallijn hebben, vanwege de mogelijk jongere lezers die je aantrekt.


    Ik denk dat jullie dat gewoon op een aanvallende manier opvatten, terwijl ik - nogmaals - niemand neerbuigend bekijk of dom vind. Ik denk dat jullie dat er van maken. En ik kan hier schrijven wat ik wil.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 20:56 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ik denk dat jullie dat gewoon op een aanvallende manier opvatten, terwijl ik - nogmaals - niemand neerbuigend bekijk of dom vind. Ik denk dat jullie dat er van maken. En ik kan hier schrijven wat ik wil.


    Dan is dat een misverstand geweest en heb ik je verkeerd begrepen, excuses. En je mag zeker schrijven wat je wilt, maar dan kun je ook verwachten dat sommige users hier op Q je niet kunnen volgen, en dat kun je ze dan ook niet kwalijk nemen.


    I just caught the wave in your eyes

    Histoire schreef:
    Dat heb ik ook niet gezegd want ik schrijf zelf geen OP's trouwens, maar fanfic. Ik denk dat jullie dingen in mijn mond leggen nu die ik niet heb gezegd en ook niet denk.


    Ik had het ook niet per se tegen jou, maar tegen mensen die hier reageren in het algemeen. Er is altijd al een beetje met een neerbuigende blik tegen fanfictions aangekeken dat ik het toch even wilde melden.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.