• YouTuber's Life
    RPG door OfficialCat


    •• Wat er aan vooraf ging ••
    YouTube: een site met enorm veel filmpjes en waarschijnlijk net zo veel gebruikers. Een site waar mensen filmpjes kijken voor hun plezier, maar ook maken in de hoop bekend te worden. Een site waar mensen er hun baan van hebben gemaakt om kijkers te entertainen en afhankelijk zijn van de zogenaamde ‘subscribers’. Een site waar mensen hun leven zodanig delen dat sommigen van hen gewoon geen privacy meer hebben.
    Het probleem is dat alle YouTubers de beste willen zijn. Allemaal willen ze meer abonnees, meer views, en ondertussen lopen de spanningen op. Iets wat ooit vriendschappelijke concurrentie was is veranderd in haat. Vrienden worden vijanden, en ze weten niet goed meer wie ze moeten vertrouwen. De spanningen zijn intussen zo hoog opgelopen, dat zelfs de kijkers er ‘last’ van hebben en kanten gaan kiezen.


    •• Het verhaal ••
    Het begint allemaal op de Dutch YouTube gathering van 2017. Ondanks alle vijandelijkheid naar elkaar is het de YouTubers gelukt om de fans toch een hele goede dag te bezorgen. Ook al waren zelfs de fans soms deel van de kleine probleempjes die er ontstonden.
    Tot Enzo Knol bij de ingang gevonden wordt. Dood. En dat is de druppel. Allemaal gaan ze op zoek naar de dader, maar ze zijn zo in zichzelf gedoken dat ze hun ideeën en de waarheid niet meer uit elkaar kunnen houden. Om de dader te vinden, zullen ze moeten samenwerken…


    •• Regels ••
    1. Huisregels van Quizlet: hier valt ook plagiaat onder!
    2. Maximaal 2 YouTubers per persoon
    3. Probeer het aantal jongens en meisjes gelijk te houden
    4. Houd het realistisch: geef bijvoorbeeld je YouTuber van 14 geen 600.000 subs
    5. Je bestuurt alleen je eigen personages – overleggen met anderen mag natuurlijk altijd
    6. Probeer het spammen te vermijden in de speel/rollentopics, daar hebben we een praattopic voor
    7. Maak het invullijstje zo uitgebreid mogelijk, meer info meer fun!
    8. Maak niet zomaar zonder toestemming een topic erbij!
    9. Zoals in de titel vermeld, een post moet minstens 100 woorden bevatten!
    10. En ten slotte, have fun! (Niet verplicht natuurlijk, maar daar kom je voor, toch?)


    •• Rollen ••
    Avalon "Aav" Schipper (Aavaerami) door HoIIy (Pagina 1)
    Jeremy Frieser (AltijdCompilaties) door OfficialCat (Pagina 1)
    Kacper Przybylski (KASTIOP) door ScotIand (Pagina 1)
    Roos Jansen (LuanceStories) door xAmphirite (Pagina 1)
    Joy (BeautyNezz) door TwinButterfly (Pagina 1)
    Milan Knol (DitIsMilan) door TwinButterfly (Pagina 1)
    Slava Sofya Sabokaya (Totally Slava) door Polovina (Pagina 2)
    Michael "Link" van Leeuwen (xLinkTijger) door xAmphirite (Pagina 2)
    Marijn Arthur Ellenay (Marlenay) door OfficialCat (Pagina 3)
    Sanne Bakker (SingWithSanne) door SmileNow (Pagina 3)
    Demira Vanderzeeuw (Dee) door 934 (Pagina 3)
    Jens Johnson (JFP) door WaIes (Pagina 4)
    Dionne Slagter (OnneDi) door Soco (Pagina 4)
    Don (GameMeneer) door SmileNow (Pagina 2)
    Lexa de Mol (CupOfTea) door piscine (Pagina 5)
    Gaby Oosterhof (xBlackRoses) door piscine (Pagina 6)

    •• Topics ••
    Rollentopic
    Praattopic
    Speeltopic - Hier bevindt u zich momenteel


    [ bericht aangepast op 20 dec 2016 - 7:53 ]


    (This signature is removed for copyright infringement)

    Jeremy Frieser


    "Tranen."

          Allemaal vragen waarvan ik dacht dat niemand ze kon beantwoorden. Helaas werden ze sneller beantwoord dan ik had gehoopt. Toen ik de privéruimte binnenliep hoorde ik namelijk slechts geroezemoes in plaats van het normale keiharde geblèr. Ik ving flarden van gesprekken op, maar het viel me op dat ze bijna allemaal over hetzelfde onderwerp gingen.
          Enzo Knol.
          Roos stond bij Dee, die helemaal overstuur leek te zijn. Michael wierp een zijdelingse blik op me, en ging toen weer verder met praten tegen Harm. Joost leek er niet te zijn. Enzo –niet Enzo Knol, maar mijn broer, Enzo Frieser– was vrijwel de enige die alleen was. Ik liep naar hem toe. “Gast, wat is er aan de hand?” vroeg ik.
          “Heb je het niet gehoord?” siste hij terug. “Het gaat om Enzo Knol.”
          Ik rolde met mijn ogen, en vroeg dit keer iets dringender: “Maar wat ís er dan?”
          Enzo tikte op zijn telefoonscherm en liet het vervolgens aan mij zien. Ik zag Dee's tweet: Zoals sommigen misschien al weten is Enzo neergestoken. Laten we met zijn allen hopen dat hij het overleefd..
          Mijn mond viel open. Dit had ik niet verwacht. Ik begon al een vermoeden te krijgen van wie het bloed op het mes was. Ik kon het nu onmogelijk wegdoen. Er zou vast wel iemand zijn die me zou herkennen. Die dat mes zou herkennen. Die zou denken dat ík het gedaan had, in plaats van de echte schuldige. En dan zou het uit zijn met mij.
          Ik kon maar één manier zien om het te voorkomen. Ik zou moeten uitvinden wie het écht had gedaan. Om te bewijzen dat ik onschuldig was.


    (This signature is removed for copyright infringement)

    Kacper Przybylski • KASTIOP
    Belgische (game)YouTuber

    Als Jeremy gewoon langs me heen naar de privéruimte loopt slaak ik een zucht van verlichting. Maar wat nu?
    Jeremy heeft het mes en Michael weet er ook al van.
    Ik moet wachten tot iedereen uit de privéruimte is; maar het ziet er niet naar uit dat dat vlug gaat gebeuren.

    Ik weet maar één manier om iedereen zo snel mogelijk het gebouw uit te krijgen om mijn eigen hachje te redden. Ik speur het plafond af en vrijwel onmiddellijk zie ik hetgeen ik zoek. Een rookmelder. Als die afgaat, zal iedereen het gebouw uit vluchten - en nog belangrijker, Jeremy zal waarschijnlijk zijn rugzak, met het mes erin, achterlaten. Ik haal een luciferdoosje uit mijn zak en steek acht lucifers aan, het aantal dat in totaal tussen mijn vingers past. Ik hou ze zo dicht mogelijk bij het apparaatje. Alsjeblieft, smeek ik in gedachten. Ga nou af. Ga áf! De rook van de lucifers kringelt omhoog en zweeft rond de melder. Kom op, kom op! Ik hijg van de inspanning om de lucifers zo hoog te houden. Dan glipt er eentje uit mijn hand.

    "Verdomme-"
    Opeens schalt er een loeihard alarm door het gebouw.

    [ bericht aangepast op 11 dec 2016 - 18:07 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    MT


    Cinderella never asked for a prince, she asked for a night off and a dress.


    Lexa De Mol (TinOfSoup)
    ,,Hou me er alsjeblieft buiten,
    alsof ik er wat aan kan doen!''


    Ik liep naar de privè ruimte en zag dat iedereen druk met elkaar in gesprek was. Ik bemoeide me niet met iemand, maar leunde rustig tegen de muur en nam een slok van mijn flesje water. Het was druk geweest net, al die fans die hier naar ons kwamen kijken. Ik was blij met een momentje voor mezelf. Fans zijn leuk en zo, maar soms wil je wel even je afstand bewaren. Ik dronk gulzig mijn flesje water op en stopte het terug in mijn tas, waarna ik een staart in mijn haar maakte en nadacht over het feit dat ik hier alleen stond... En toen ging er ineens een alarm af... Een piepend geluid dat niet te missen was. Ik draai me om en ren naar een meisje (@Roos) en vraag of zei weet wat er aan de hand is.



    [ bericht aangepast op 11 dec 2016 - 18:17 ]


    Cinderella never asked for a prince, she asked for a night off and a dress.

    Jens JFP Johnson

    Nadat ik de politie had uitgelegd wat ik wist ging ik naar het toilet. Ik hoorde vanuit het hokje het geroezemoes van de mensen op de binnenplaats. Maar opeens wordt dat geluid onderbroken door een schel gepiep. Het brandalarm. Zo snel als ik kan trek ik mijn broek op, spurt naar buiten, en bedenk dan dat mijn zak met spullen nog in een lokkertje ligt. Ik loop terug naar binnen, in tegenstelling tot tientallen fans die gillend naar buiten rennen. Ik oriënteer me even en bedenk dan dat mijn lokkertje aan de andere kant van het gebouw is. Ik ren ernaartoe. Maar opeens vliegt mijn gsm uit mijn broek (logisch, toch?) binnen in de privéruimte. En daar zie ik Kacper, één van mijn maten. Ik wil ernaartoe gaan, maar zie dan dat hij het brandalarm heeft laten afgaan. Hij heeft 7 lucifers in zijn hand, maar... Op het tapijt dat op de grond ligt is een achtste lucifer gevallen! Ik schreeuw "Kacper! Kom hier!" En ik zoek direct naar een brandblusser. Op enkele stappen van mij hangt er 1 aan de muur, en ik grijp deze vast...

    Rosaly “Roos” Jansen


    “Ponyta!”

    Ik schrik op door een keihard geloei. “Brandalarm!” schreeuwt iemand van de crew. “Evacueren!” Chaos in de zaal. Ik spring op, en beweeg richting de route die de crew aangeeft. En aangezien de crew nog niet weet waar de brand plaatsvindt –als die er überhaupt is, het kan ook een vals alarm zijn– moeten we maar hopen dat we de goede richting op gaan.
    Lang niet iedereen gaat naar de uitgang. Onverstandig, maar misschien wachten ze eerst op een teken dat het geen vals alarm is. Bij een vals alarm kunnen dieven immers heel gemakkelijk alles meenemen.
    “Wat is er aan de hand?!” vraagt Lexa. Ik ken haar niet zo goed, maar ik weet dat ze een kanaal heeft –CupOfTea– maar dat is logisch: anders zou ze hier niet zijn.
    “Je weet van Enzo, right?” antwoord ik. Ze knikt, waarop ik zeg: “Dan weten we ongeveer hetzelfde.”


    The Sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever


    Lexa De Mol (CupOfTea)
    ,,Hou me er alsjeblieft buiten,
    alsof ik er wat aan kan doen!''


    Ik kijk Roos aan alsof ik een geest heb gezien, 'ik weet niks van Enzo.' Ik voel me beledigd, alsof er geroddeld wordt achter mijn rug om. Ik kijk om me heen, opzoek naar de brand. Ik zie hoe Jens een reddingsactie wil doen met de brandblusser en andere youtubers die weg willen rennen. Allemaal weten ze niet wat er aan de hand is, net zoals ik. Wanneer ik vuur zie denk ik aan Thomas en even dwalen mijn gedachten af op de moord van mijn broer. Al snel ben ik weer bij zinnen, 'zei je iets?'

    [ bericht aangepast op 12 dec 2016 - 16:32 ]


    Cinderella never asked for a prince, she asked for a night off and a dress.

    Rosaly “Roos” Jansen


    “Ponyta!”

    “Niks? Als in, dat je helemaal niks mee hebt gekregen van alle drama en hectiek hier?” Ze staart even voor zich uit, waarop ze zegt: “Zei je iets?”
    Een gefrustreerde zucht verlaat mijn mond, en ik herhaal mijn woorden. Als ze haar hoofd schudt –een gebaar dat bij haar heel erg lijkt op knikken– vervolg ik: “Nou, Enzo Knol is dus vermoordt.”
    Ze kijkt me geschokt aan. “Wa- door wie?”
    “Dat is het probleem. Niemand weet het. Maar misschien bevindt de moordenaar zich wel onder ons.”
    Leugens. Het zijn allemaal leugens. Maar ik kan niet anders dan liegen, ook al is ze mijn vriendin. Wat moet ik anders? Haar vertellen dat ik heb meegeholpen? Dat ik een potentiële moordenaar ben? Dat ik hem samen met bij zijn schouders pakte terwijl Kacper het mes in zijn rug stak? Alleen omdat ik jaloers was?


    The Sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever

    Kacper Przybylski • KASTIOP
    Belgische (game)YouTuber


    Ik wist wel dat iedereen snel het gebouw uit zou rennen, maar ik heb natuurlijk geen plan voorzien voor het geval er een lucifer op het tapijt onder mij valt. Het tapijt vat vlam en binnen de kortste keren reiken de vlammen tot aan mijn knieen (sorry, mijn gsm is kapot en ik kan geen tekens zetten op mijn klinkers). Ik spring opzij en zie Jens staan. "Kacper! Kom hier!" roept hij me toe terwijl hij een brandblusser pakt. Nee, nee, nee, niet doen, schreeuw ik in gedachten.

    Jens verpest alles - en hoe verdacht zag ik er wel niet uit, reikend naar een rookmelder met zeven lucifers in mijn hand? Jens zal er sowieso naar vragen. Ik zal wel een of ander smoesje bedenken. Nu moet ik naar de priveruimte - hoewel Jens al bezig is het vuur te doven, het alarm moet lang genoeg gegaan zijn om ervoor te zorgen dat Jeremy het gebouw verlaten heeft. Ik stap de ruimte binnen.

    En Jeremy zit er nog dumdumdummm! Nee, grapje, jij mag kiezen XD

    [ bericht aangepast op 11 dec 2016 - 21:19 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    @Roos, zou je Lexa niet willen bespelen ;)

    (ik accepteer het wel :p)


    edit: post later xD

    [ bericht aangepast op 12 dec 2016 - 16:12 ]


    Cinderella never asked for a prince, she asked for a night off and a dress.


    Lexa De Mol (CupOfTea)
    ,,liever leven dan dood,
    liever eten dan verhongeren,
    liever weggaan dan hier blijven.''


    Ik kende Enzo niet zo goed, ik had hem niet erg vaak gezien. Toen Roos me zei dat hij vermoord was, bleef mijn gezicht uitdrukkingsloos. In ieder geval ren ik met Roos mee de deur uit. Buiten krijg ik een koude windvlaag in mijn gezicht, toen drong haar laatste zin tot me door. ''Misschien is de moordenaar wel onder ons.'' Uit reflex keek ik meteen om me heen, een paar mensen begonnen te gillen, ze hadden geen idee dat er eigenlijk brand was. Ze zagen een YouTube beroemdheid, dat is alles. Een paar mensen liepen op ons af, ik keek naar Roos. ''Heeft niemand van de bewaking het gedaan? Weet je dat heel zeker?''

    [ bericht aangepast op 12 dec 2016 - 17:53 ]


    Cinderella never asked for a prince, she asked for a night off and a dress.

    Dionne Slagter || OnneDi || Lifestyle & vlogger || 26 jaar

    Ik was nog bezig met handtekeningen zetten tijdens het drama dat was gebeurd niet zo kort geleden en heb dit moeten ontdekken door een tweet van Dee. Her en der had ik andere youtubers overstuur zien reageren en sommige trokken zich terug in de privéruimte. Nog verslagen door wat er was gebeurd had ik Kaj gebeld en was ik wat gekalmeerd tot het brandalarm door het toiletgebouw klonk. Geschrokken sprong ik op en liep met snelle passen door de gangen en hielp zoveel mogelijk mensen naar buiten. Zelf liep ik weer terug naar de plaatsen waar alleen youtubers konden komen en liep de priveruimte in waar ik Kacper tegen 't lijf loop. "Heyy Kacper" zeg ik terwijl ik een hand door mijn roze haar haal. Even fronste ik mijn wenkbrauwen toen het alarm stopte met rinkelen wat zou betekenen dat de brand al was geblust. "Wat een rare dag hé? Vreselijk voor Dee" vervolg ik mijn gesprek tegen hem terwijl ik hem blijf aankijken.


    Some people in your life come as blessings, others come in your life as lessons.

    Kacper Przybylski • KASTIOP
    Belgische (game)YouTuber


    Ik ben net binnen als er nog iemand binnen komt. Het is een vrouw met rozig haar, al neigt het ook een beetje naar paars. "Hey Kacper," zegt ze. Ken ik haar? Waarschijnlijk wel, want zij kent mij. "Hallo," zeg ik toonloos. Hopelijk gaat ze snel naar buiten, dan kan ik eindelijk mijn mes pakken en is al deze ellende gedaan. Ik moet me bedwingen om niet naar achter te kijken om de rugzak van Jeremy te zoeken. Tot mijn ergernis blijft de vrouw me aanstaren. "Wat een rare dag hé? Vreselijk voor Dee," vervolgt ze opeens. Mijn hart begint meteen sneller te kloppen en ik kijk schichtig om mij heen. Waarom moet het nou weer hierover gaan?

    "J-Ja, heel erg," stotter ik.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?


    Gaby Oosterhof (xBlackRoses)
    ,,Stars Can't Shine
    Without Darkness.''


    Ik loop naar de gang waar ik net door heen heb gerend opzoek naar de uitgang. Het brand alarm is gestopt, dus de brand moet geblust zijn? Toch? Ik loop door naar het einde van de gang en dan links. Ik kom in de gang waar ik net handtekeningen heb staan uitdelen aan verschillende mensen. Mijn uiterlijk kon ze niks schelen. Ik liep terug en ging nu op weg naar de privèruimte. Je zag nog wel een brandvlek op de mat, voor de rest was er geen schade te zien. Ik liep naar de bank waar ik me op liet neer ploffen, wachtend op een menigte van YouTube vloggers die zo meteen de deuren binnen zouden komen, verder pratend over de moord op Enzo.

    Ik stond er bij en ik keek er naar.




    Cinderella never asked for a prince, she asked for a night off and a dress.

    Marijn Arthur Ellenay


    "OMG! EEN BOOM!"

          Het was een vals alarm, dat wist ik zeker.
    Ik bedoel, beter kon het niet, toch? Een zaal vol ‘rijke’ YouTubers, met al hun spullen bij zich? Die door het brandalarm het gebouw verlaatten, en ook hun spullen?
          Jackpot. Voor iedereen een feest. Pakken wat je pakken kan.
          Daar trapte ik dus mooi niet in. Ik zeeg neer op de vloer, en drukte mijn rugzak tegen me aan. Mensen liepen de ruimte uit.
          Er waren genoeg mensen die hetzelfde dachten. De ruimte bleef nog halfvol.
          Dionne kwam de ruimte binnengelopen, en begon tegen Kacper te praten. Ik daarentegen had alleen aandacht voor het meisje achter haar – Miki, mijn vriendin.
          “Mari!” riep ze. “Heb je het gehoord?”
          “Van Enzo?” Ze knikte. “Yep, dat heb ik gehoord.”
          Het schuldgevoel drukte op mijn schouders en de wereld om me heen begon te tollen. Ik greep me vast aan een tafel. “Mar, gaat het wel?” vroeg Miki bezorgd.
          “Ja, prima, het gaat”, antwoordde ik. Dit kan ik niet lang verborgen houden…


    (This signature is removed for copyright infringement)