• YouTuber's Life
    RPG door OfficialCat


    •• Wat er aan vooraf ging ••
    YouTube: een site met enorm veel filmpjes en waarschijnlijk net zo veel gebruikers. Een site waar mensen filmpjes kijken voor hun plezier, maar ook maken in de hoop bekend te worden. Een site waar mensen er hun baan van hebben gemaakt om kijkers te entertainen en afhankelijk zijn van de zogenaamde ‘subscribers’. Een site waar mensen hun leven zodanig delen dat sommigen van hen gewoon geen privacy meer hebben.
    Het probleem is dat alle YouTubers de beste willen zijn. Allemaal willen ze meer abonnees, meer views, en ondertussen lopen de spanningen op. Iets wat ooit vriendschappelijke concurrentie was is veranderd in haat. Vrienden worden vijanden, en ze weten niet goed meer wie ze moeten vertrouwen. De spanningen zijn intussen zo hoog opgelopen, dat zelfs de kijkers er ‘last’ van hebben en kanten gaan kiezen.


    •• Het verhaal ••
    Het begint allemaal op de Dutch YouTube gathering van 2017. Ondanks alle vijandelijkheid naar elkaar is het de YouTubers gelukt om de fans toch een hele goede dag te bezorgen. Ook al waren zelfs de fans soms deel van de kleine probleempjes die er ontstonden.
    Tot Enzo Knol bij de ingang gevonden wordt. Dood. En dat is de druppel. Allemaal gaan ze op zoek naar de dader, maar ze zijn zo in zichzelf gedoken dat ze hun ideeën en de waarheid niet meer uit elkaar kunnen houden. Om de dader te vinden, zullen ze moeten samenwerken…


    •• Regels ••
    1. Huisregels van Quizlet: hier valt ook plagiaat onder!
    2. Maximaal 2 YouTubers per persoon
    3. Probeer het aantal jongens en meisjes gelijk te houden
    4. Houd het realistisch: geef bijvoorbeeld je YouTuber van 14 geen 600.000 subs
    5. Je bestuurt alleen je eigen personages – overleggen met anderen mag natuurlijk altijd
    6. Probeer het spammen te vermijden in de speel/rollentopics, daar hebben we een praattopic voor
    7. Maak het invullijstje zo uitgebreid mogelijk, meer info meer fun!
    8. Maak niet zomaar zonder toestemming een topic erbij!
    9. Zoals in de titel vermeld, een post moet minstens 100 woorden bevatten!
    10. En ten slotte, have fun! (Niet verplicht natuurlijk, maar daar kom je voor, toch?)


    •• Rollen ••
    Avalon "Aav" Schipper (Aavaerami) door HoIIy (Pagina 1)
    Jeremy Frieser (AltijdCompilaties) door OfficialCat (Pagina 1)
    Kacper Przybylski (KASTIOP) door ScotIand (Pagina 1)
    Roos Jansen (LuanceStories) door xAmphirite (Pagina 1)
    Joy (BeautyNezz) door TwinButterfly (Pagina 1)
    Milan Knol (DitIsMilan) door TwinButterfly (Pagina 1)
    Slava Sofya Sabokaya (Totally Slava) door Polovina (Pagina 2)
    Michael "Link" van Leeuwen (xLinkTijger) door xAmphirite (Pagina 2)
    Marijn Arthur Ellenay (Marlenay) door OfficialCat (Pagina 3)
    Sanne Bakker (SingWithSanne) door SmileNow (Pagina 3)
    Demira Vanderzeeuw (Dee) door 934 (Pagina 3)
    Jens Johnson (JFP) door WaIes (Pagina 4)
    Dionne Slagter (OnneDi) door Soco (Pagina 4)
    Don (GameMeneer) door SmileNow (Pagina 2)
    Lexa de Mol (CupOfTea) door piscine (Pagina 5)
    Gaby Oosterhof (xBlackRoses) door piscine (Pagina 6)

    •• Topics ••
    Rollentopic
    Praattopic
    Speeltopic - Hier bevindt u zich momenteel


    [ bericht aangepast op 20 dec 2016 - 7:53 ]


    (This signature is removed for copyright infringement)

    Het is een beetje stil xD


    (This signature is removed for copyright infringement)

    [Ik ga posten hoor, als er geen leraren of ouders kijken die zeggen dat ik schoolwerk moet doen]


    obsessive rage

    HoIIy schreef:
    [Ik ga posten hoor, als er geen leraren of ouders kijken die zeggen dat ik schoolwerk moet doen]


    (:P)

    Jeremy Frieser


    "Tranen."

          “Yo, Jer.”
          Het kwam uit de mond van de laatste persoon die ik wilde horen praten: Darnell. Darnell van ModernOnline, ooit mijn beste vriend. Ooit mijn maatje, met wie ik altijd samen video’s opnam. Toen groeiden we uit elkaar. Toen groeiden onze kanalen uit elkaar. Ik werd groot. Mijn kanaal werd groot. Zijn kanaal bleef klein. En de spanning tussen ons, de ruzie, de concurrentie, werd groter en groter.
          We waren geen vrienden meer.
          En toch antwoordde ik: “Yo, Dar.”
          Ik dacht dat het niet mogelijk was, maar het werd nog erger. Hij leunde naar me toe, en fluisterde. “Zeg, heb jij écht Enzo vermoord? Deed jij ook mee?”
          “Nee!” siste ik snel terug. Het was een reflex. Maar het was ook de waarheid. Hij kon me niet verdenken van moord. Ik was onschuldig. Ik had er niks mee te maken. Niks.
          “Maar Michael vertelde me… hij zag jou. Met een mes in je handen. Een bebloed mes. Het kan niet anders, Jer. Beken maar. Dan ben je er ook vanaf.”
          “Ik bén geen moordenaar!” Ik spuugde de woorden eruit.
          Darnell bracht zijn hoofd dichterbij de mijne. “Een typische reactie voor een moordenaar.” Toen liep hij weg.
          Het duurde even tot alles tot me was doorgedrongen. Het eerste wat ik me besefte, was dat zowel Michael – Link, één van mijn beste vrienden, dacht dat ik een moordenaar was. Darnell, ooit mijn beste vriend maar nu één van mijn vele haters –sterker nog, één van de grootste- deelde die gedachte met hem.
          Maar er was nog iets. Iets veel belangrijkers. Vier woorden, waarmee hij zichzelf had verraden.
          ‘Deed jij ook mee?’


    (This signature is removed for copyright infringement)

    Jens JFP Johnson

    Ik begreep totaal niet waarom ik hier bleef, ik was de redder maar niemand keek naar me om. Zelfs Kacper, één van mijn beste vrienden, keek niet naar me om. Ik ging dus naar buiten en zag net de politiecombi vertrekken, en enkele mannen in witte pakken gekleed droegen het lijk weg. Ik ging ook naar buiten, en reed weg met mijn fiets. Ik moest mijn vlog nog in elkaar steken, en er moesten wel wat speciale dingen in. Toen ik thuis was gekomen ging ik direct achter mijn pc zitten en stak de geheugenkaart van mijn gsm in de poort die hiervoor bestemd was. Ik opende Windows Live Movie Maker en toen dit aan het laden was keek ik even op mijn gsm. Er waren tientallen meldingen van de moord, en ik zette mijn gsm af en begon aan mijn vlog te werken.

    Michael “Link” van Leeuwen


    “Fuck YOLO, ik ben een pjoes met negen levens.”

    Een vals alarm. Het was een vals alarm. Met een zucht loop ik weer naar binnen, hopend dat al mijn spullen er nog liggen. Er zullen vast wel mensen zijn die daar zijn gebleven om op hun eigen spullen hebben gelet. Er was immers niet verteld dat er écht brand was.
    En dan, dan loopt er iemand langs me. Vol afkeer draai ik mijn hoofd weg van Jeremy. Hij heeft het gedaan. Hij heeft dat ene mes dat in zijn rugzak zit, voor zich uit gestoken. Dat ene fatale duwtje gegeven. Ik kan niet geloven dat ik die jongen ooit heb gemogen. Dat hij in mijn squad zat, samen met Joost en Harm.
    En dan komt er een verschrikkelijke gedachte in mijn achterhoofd op. Wat nou als Joost en Harm ook hebben meegeholpen?
    Dan zou ik dat hebben moeten weten, zei ik tegen mezelf. Ik deed mee aan de moord. Ik wist dat Roos ook had geholpen. Als Joost en Harm hadden meegeholpen, dan hadden ze ook moeten weten dat ík één van de verschrikkelijke egoïsten was die zich had opgegeven uit pure jaloezie. En al zit dat egoïsme nog steeds in me, het is minder geworden. Dat is ook precies de reden waarom ik ermee ben gestopt.

    Maar eigenlijk wil ik nu alleen nog maar naar huis. Weg van deze plek, weg van overal waar bloed zit. Enzo’s bloed. En dan te bedenken dat Legends of Gaming nog loopt. Ik vraag me af wie zijn plek gaat overnemen. Joost misschien. Ik heb vaak de comment voorbij zien komen dat hij gemist wordt, en eerlijk gezegd doe ik dat ook. En anders zou Harm ook wel fijn zijn. Ik moet iemand hebben om op te steunen tijdens LOG.
    Maar gelukkig heb ik Ronald nog, en Don. En dan bedenk ik me dat zij misschien ook al niet meer te vertrouwen zijn. Misschien moet ik Milan anders even aanspreken bij de volgende opname.
    Ik dacht aan de allereerste opname. We deden Rocket League. Jeremy en ik, tegen Enzo en Quin.
    Ik speelde tegen het slachtoffer, met de moordenaar. Hij sloeg een arm om me heen aan het begin van de video. Hij klonk schuldbewust. Zou hij zich nú schuldig voelen?

    Ik weet het niet. Ik wil er niet eens over nadenken. Ik stap in mijn auto, en rijd weg. Dag, DYTG. Dag, hysterische fans. Dag, moord op Enzo. Voorlopig, dan.

    [ bericht aangepast op 20 dec 2016 - 18:38 ]


    The Sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever

    HALLO ELLA, WELCOME BACK TO SOEP- YOUTUBE RPG!!

    Kleine shoutout naar mezelf, maar zouden jullie mijn YouTube-verhaal op Wattpad willen bekijken? En ook die van Ella?

    [ bericht aangepast op 21 dec 2016 - 7:15 ]


    (This signature is removed for copyright infringement)

    OfficialCat schreef:
    HALLO ELLA, WELCOME BACK TO SOEP- YOUTUBE RPG!!

    Kleine shoutout naar mezelf, maar zouden jullie mijn YouTube-verhaal op Wattpad willen bekijken? En ook die van Ella?


    Wie heeft de cover van jouw verhaal gemaakt???

    WaIes schreef:
    (...)

    Wie heeft de cover van jouw verhaal gemaakt???


    Ikkeh
    Eigenlijk ben ik helemaal niet zo goed in covers maken, alleen deze vond ik wel goed gelukt :Y)


    (This signature is removed for copyright infringement)

    OfficialCat schreef:
    (...)

    Ikkeh
    Eigenlijk ben ik helemaal niet zo goed in covers maken, alleen deze vond ik wel goed gelukt :Y)


    Haha dat vind ik dus ook ;)

    The RPG is bleeding to its dead, help! Ik kan niet schrijven want mijn laptop is rip en al mijn stukjes stonden op mijn laptop


    (This signature is removed for copyright infringement)

    Nou, als Dionne reageert... xD


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    ELLA, REAGEER! MIJN LAPTOP IS RIP


    (This signature is removed for copyright infringement)

    IK HEB ALLEEN WIFI IN DIT STOMME CAFÉ! GUN ME VAKANTIE, OKÉ?


    The Sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever

    Marijn Arthur Ellenay


    "OMG! EEN BOOM!"

          Ik zuchtte, en deed de deur open. Zoals ik al dacht was er niemand thuis – gelukkig. Mijn ouders waren er bijna nooit, en ze zouden het vast nooit goed vinden als ze zouden weten waar ik mee bezig ben. Gelukkig gebruiken ze YouTube bijna nooit, en daarnaast: ik sta toch nooit op de voorpagina. Er zijn zo veel YouTubers die betere video’s maken, en meer subs hebben.
          Ik hoopte dat Miki een video had gemaakt voor vandaag, maar mijn inbox was leeg. Dat betekende slecht nieuws voor mijn volgers. Ik ging naar twitter, waar ik inderdaad het bericht van Miki zag. “@xRegenwolk: Sorry Mar, vandaag geen video. Je begrijpt vast wel waarom :)”. Dus schreef ik op mijn account: ‘@xRegenwolk heeft geen video gemaakt voor vandaag. Reden is vast wel bekend. Sorry guys!’ Meteen stroomden de reacties binnen, maar ik nam de moeite niet om ze te lezen.

          Ik klapte mijn laptop dicht en liep de trap op. Bijna alles in ons huis was boven. Ons huis bestond uit 6 verdiepingen en diende als B&B. Op de onderste verdieping was alleen een eetzaal en een openbare keuken. Onze leefruimte was helemaal boven.
          Na zes trappen was ik toe aan een kop thee, die ik in onze privékeuken even zette. Toen viel ik op de bank, en viel in slaap voor ik het wist.

    "Bomen zijn gewoon bae."






    Jeremy Frieser


    "Tranen."

          Eindelijk thuis. Home sweet home. Zoals ik had gehoopt, was het doodstil in de gangen. Mijn ouders waren op vakantie, en mijn broer was nog op de Dutch YouTube Gathering. Ik wilde daar niet langer zijn – niet na alles wat ik van Darnell had gehoord. Toen er bekend werd gemaakt dat het brandalarm een vals alarm was, rende ik terug naar de zaal, had ik mijn tas gegrepen en was ik weggereden. Ik wilde daar niet langer meer zijn – niet meer nu dat Enzo’s doodsoord was, niet meer nu ik daar werd beschuldigd.
          Ondanks mijn beschuldigingen was ik als één van Enzo’s beste vrienden bijna verplicht om een praatje te doen. Gelukkig was Ronald me voor. En dan vraag ik me af wie er allemaal hebben meegeholpen, want als het aan Darnell’s uitspraak lag –‘Deed jij ook mee?’ – dan was het geen éénmanswerk. Dat had ik overigens ook niet verwacht. Een moord is niet iets wat je alleen doet – en al helemaal niet als het slachtoffer één van de bekendste personen van Nederland is. Althans, dat is mijn gedachtegang.

          Ik pakte mijn rugzak, en besloot het mes nog eens goed te gaan bekijken. Als mensen me verdachten, kon ik het beste tegenonderzoek doen. Misschien zou ik het mes naar de politie kunnen brengen, om hen sporen te laten onderzoeken. Ik ritste hem open en… niks. Het mes was weg. Het zat niet meer in mijn tas.
          Iemand moet het gepakt hebben toen ik weg was, dacht ik. Het was een vals alarm. Daar moest de dief gebruik van hebben gemaakt.
          Plots ging de bel. Ik schrok en stootte per ongeluk mijn rugzak om. De hele inhoud viel op de grond, maar daar ging mijn aandacht niet naar uit. Toen ik naar de deur rende, zag ik Roos staan, maar dat was de aandacht ook niet waard. Tussen de spullen die over mijn vloer verspreid lagen, had ik een ijzeren ring zien liggen. Maar het was niet zomaar een ijzeren ring. Het was een ijzeren ring die ik herkende, omdat hij ooit van mij was geweest. En ik had hem weggegeven.
          Maar niet aan zomaar iemand.
          Aan Darnell.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2017 - 21:32 ]


    (This signature is removed for copyright infringement)