• Hier een liveblog.
    For Christ's sake. Niet weer. Alsjeblief niet weer.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Krolock schreef:
    (...)
    Ik denk dat dat best wel mee valt... al denken veel mensen gewoon niet na over de dingen die ze zeggen (wat ik natuurlijk 0% wil goedpraten), uiteindelijk weet ik zeker dat bijna iedereen toch wel doelt op de extremisten. En niet de "gewone" moslim.

    Doet echt pijn in je hart, zoiets. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen zo ver heen zijn dat ze gewoon dit soort stunts uithalen. Echt om te janken.


    Dit. Ik ben zelf gelovig (niet Islam) en ik kan er ook niet tegen als mensen collectief de Moslims de schuld gaan scheven. Echt nee, dat is gewoon niet wat er aan de hand is. Ik geef de personen zelf de schuld. Net als met die oproer in Amerika. Ik ben niet voor de "zwarten" of tegen de "witten", ik ben gewoon tegen geweld, of aanslagen of iets wat daarmee te maken heeft, en dus ook tegen iedereen die dit doet.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Belachelijk en schandalig.
    Elke terrorist mag wat mij betreft dood neervallen. Of het blank, zwart, christenen, moslim, of whatever maakt mij voor geen moer uit.
    Ik ben echt klaar met elke soort of terrorisme.

    Frodo schreef:
    (...)

    Inderdaad :c
    Ik hoop echt dat ze de dader kunnen vangen.

    Volgens de krant Bild schijnt die al op de vlucht te zijn en blijkbaar heeft het busje een Pools kenteken.
    Nee, ik volg niet nu continu Twitter :W


    Deep inside, I've never felt alive

    Eucalyptus schreef:
    (...)

    dat dacht ik dus ook. heb ik meerdere malen proberen duidelijk te maken. en in ruil daarvoor werden ik (en mijn familie) afgeschilderd als terroristen. en niet alleen ik, ik ken veel mensen bij wie dit is gebeurd.

    Nou ja, de mensen die dat doen zijn zelf geen haar beter dan de extremisten die dit soort dingen doen.

    “Darkness cannot drive out darkness; only light can do that. Hate cannot drive out hate; only love can do that.”


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Krolock schreef:
    (...)
    Nou ja, de mensen die dat doen zijn zelf geen haar beter dan de extremisten die dit soort dingen doen.


    maar he, ik ben er nietmeer verbitterd over, ik denk nu: "welke kut doet dit"


    Heaven is a place that we all have

    Occamy schreef:
    (...)
    Volgens de krant Bild schijnt die al op de vlucht te zijn en blijkbaar heeft het busje een Pools kenteken.
    Nee, ik volg niet nu continu Twitter :W


    Haha ik volg ook op de blog van DeMorgen :'D
    Maar als ze hem te pakken krijgen, kan hij tenminste zeggen wat zijn redenen waren. Lijkt me vrij belangrijk.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Eucalyptus schreef:
    (...)

    maar he, ik ben er nietmeer verbitterd over, ik denk nu: "welke kut doet dit"

    Ja, uiteindelijk maakt het niet uit wie het doet - ook al is het de koningin van Engeland - diegene verdient de zwaarst denkbare straf.

    Frodo schreef:
    (...)

    Haha ik volg ook op de blog van DeMorgen :'D
    Maar als ze hem te pakken krijgen, kan hij tenminste zeggen wat zijn redenen waren. Lijkt me vrij belangrijk.


    Ik denk niet dat men ver moet zoeken achter zijn redenen, though.
    Maar ik wil 'm ook levend. Kan-ie lekker wegrotten gadverdamme.
    Ik wens normaal niemand toe weg te rotten.
    Maar dit soort mensen.
    Ik weet het niet.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Firgun schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat men ver moet zoeken achter zijn redenen, though.
    Maar ik wil 'm ook levend. Kan-ie lekker wegrotten gadverdamme.
    Ik wens normaal niemand toe weg te rotten.
    Maar dit soort mensen.
    Ik weet het niet.


    Nee inderdaad:
    "Volgens een ooggetuige reed de vrachtwagen zo'n 65 km per uur, was er geen weg in de buurt en deed de chauffeur geen enkele moeite om te remmen."
    Ik hoopte echt geen terroristische aanslag, maar dat zou nu nog naïef zijn


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Krolock schreef:
    (...)
    Ja, uiteindelijk maakt het niet uit wie het doet - ook al is het de koningin van Engeland - diegene verdient de zwaarst denkbare straf.


    Ik denk dat elke terrorist wel de zwaarst denkbare straf moet krijgen - ik herhaal, een vers uit de Koran.

    “If anyone slays a person, it would be as if he slew the whole people: and if any one saved a life, it would be as if he saved the life of the whole people.”


    Heaven is a place that we all have

    Zielig. Jongens, het is Kerstmis! Het feest van de liefde en blijdschap enzo. Nou, deze week niet meer in Berlijn en de families...


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Eucalyptus schreef:
    (...)

    Ik denk dat elke terrorist wel de zwaarst denkbare straf moet krijgen - ik herhaal, een vers uit de Koran.

    “If anyone slays a person, it would be as if he slew the whole people: and if any one saved a life, it would be as if he saved the life of the whole people.”


    Met alle respect naar de Koran, want ik geloof niet dat die geschreven is met de intentie dat mensen dit soort kutzooi zouden uitsteken, zijn het volgens mij net we de andere verzen die de terroristen interpreteren. Men kan niet ontkennen dat die verzen er ook in staan (en ja, ik weet ook dat erin staat dat sommige zinnen "zinnebeeldig" opgevat moeten worden, dus degene die dat niet door heeft is een idioot) en als je ze letterlijk interpreteert, je wel zo'n dingen krijgt.
    Nogmaals - alle respect naar de Koran, ik wil jullie Heilig Boek niet beledigen of zo, want elk Heilig Boek dat in die tijd geschreven is (Bijbel, Torah, et cetera, die vermelden dat soort verzen ook allemaal), moet in die historische context en de gebeurtenissen van toen geplaatst kunnen worden.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Vermoede dader: Oost-Europeaan.
    HA. FUCK YOU ALL. KAN JE LEKKER NIET MEER KOMEN AANZETTEN MET JULLIE "WEER EEN ARABIER/VLUCHTELING/WHATEVER". (message naar extreemrechts, niet naar jullie)

    [ bericht aangepast op 19 dec 2016 - 21:36 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Bij Serious Request hadden ze eigenlijk een party met allerlei DJ's in het glazen huis gepland, maar daar zitten ze nu over te denken om het niet te doen, vanwege dit. Oprecht respect daarvoor dat ze dit gaan bespreken.


    Deep inside, I've never felt alive