• Hier een liveblog.
    For Christ's sake. Niet weer. Alsjeblief niet weer.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Held van de dag: een getuige is de dader op veilige afstand blijven volgen tijdens zijn 'vlucht' heeft daarmee de politie op de hoogte gehouden. Daardoor heeft de politie hem zo snel kunnen oppakken.
    En media heeft het nu alweer over een Afghaan of Pakistaan die onlangs nog asiel heeft aangevraagd in Duitsland.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik las het net! Yey voor die gast. <3


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Occamy schreef:
    Held van de dag: een getuige is de dader op veilige afstand blijven volgen tijdens zijn 'vlucht' heeft daarmee de politie op de hoogte gehouden. Daardoor heeft de politie hem zo snel kunnen oppakken.
    En media heeft het nu alweer over een Afghaan of Pakistaan die onlangs nog asiel heeft aangevraagd in Duitsland.


    Maar hij is dood... hoe kunnen ze hem dan nog oppakken?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Arkadia schreef:
    (...)

    Maar hij is dood... hoe kunnen ze hem dan nog oppakken?


    Hij is niet dood. De bijzitter uit de truck (er was dus een chauffeur én een bijzitter) is dood. De chauffeur is opgepakt. En ontkent alles.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Firgun schreef:
    (...)

    Hij is niet dood. De bijzitter uit de truck (er was dus een chauffeur én een bijzitter) is dood. De chauffeur is opgepakt. En ontkent alles.


    Ahaa!
    Ook doodmaken die gast


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ze hebben de verkeerde opgepakt?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Fuck. Fuck. FUCK.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik had net op de radio gehoord dat de rijder het wellicht niet is geweest.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Jezus, echt gewoon verschrikkelijk dit. Het lijkt tegenwoordig wel normaal dat er overal ter wereld mensen sterven. Vreselijk ):


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Vreselijk. Ik heb er geen andere woorden voor, om eerlijk te zijn.


    "Ik vind Sanne erg aardig, maar er mag wel 80 decibel af."

    Wat erg. Heel naïef van mij om te denken dat het nu wel gedaan was met de aanslagen, omdat het zo'n lange tijd vrij stil was geweest. Helaas moet een of andere gek weer iets doen en ook nog zo vlak voor kerst. Ik leef echt enorm mee met de familie en vrienden van de slachtoffers. Echt naar...


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Weet je wat ik dan wel 'mooi' vind? Niet helemaal het juiste woord misschien, maar ik hoop dat mensen me snappen. Kijk, aanslagen hebben maar één doel - angst verspreiden en chaos creëren. Dat was bij die eerste aanslagen ook zeker het geval, maar het wordt nu steeds minder. En dat is geen gewenning, maar volgens mij een soort tegenactie of zo. Mensen kwamen meteen in actie en hielpen elkaar. Natuurlijk was er wel paniek, maar ook heel veel hulp. En zoals nu, mensen gaan gewoon door en niet angstig thuis zitten. Ik vind dat heel sterk. Elkaar helpen en vooral laten zien dat we samen sterk zijn en niet bang zijn.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Richonne schreef:
    Weet je wat ik dan wel 'mooi' vind? Niet helemaal het juiste woord misschien, maar ik hoop dat mensen me snappen. Kijk, aanslagen hebben maar één doel - angst verspreiden en chaos creëren. Dat was bij die eerste aanslagen ook zeker het geval, maar het wordt nu steeds minder. En dat is geen gewenning, maar volgens mij een soort tegenactie of zo. Mensen kwamen meteen in actie en hielpen elkaar. Natuurlijk was er wel paniek, maar ook heel veel hulp. En zoals nu, mensen gaan gewoon door en niet angstig thuis zitten. Ik vind dat heel sterk. Elkaar helpen en vooral laten zien dat we samen sterk zijn en niet bang zijn.


    Ik denk eigenlijk wel dat het grotendeels gewenning is. Toen ik in januari 2015 van Charlie Hebdo las, stond ik helemaal te trillen en te huilen. Toen ik dit gisteren las, had ik iets van: "fuck dit. niet weer." Ik was boos, ik begreep het niet. Maar huilen kon er zelfs niet meer vanaf. Trillen ook niet. Gewoon een soort inwendig verdriet. Het komt niet meer als een verassing. Het was gewoon een kwestie van tijd. Zo voelde ik me. En dat vind ik vreselijk, maar we zijn het zo gewoon geworden dat het gewoon niet meer als een verassing komt.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    De daad is opgeëist door IS.

    [ bericht aangepast op 20 dec 2016 - 20:31 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Honestly denk ik niet dat dit IS is. Of toch geen rechtstreekse opdracht uit Syrië. Een lone wolf die het idee had en IS op de hoogte gebracht had, lijkt me geloofwaardiger. Of IS die het opeist om het op te eisen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried