• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. :3 Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts


    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar


    all because i liked a girl

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Is er geen term dat iets met dansen te maken heeft? Een term uit het ballet ofzo?


    Hm goeie. Ik zie nu Coryphée, dat is de benaming voor de aanvoerder van het corps de ballet. Is dat een mooi woord? Niet te ingewikkeld?

    Ungoliant schreef:
    (...)

    Hm goeie. Ik zie nu Coryphée, dat is de benaming voor de aanvoerder van het corps de ballet. Is dat een mooi woord? Niet te ingewikkeld?


    Ik vind het een heel mooi woord eigenlijk. (:


    The soul needs autumn.

    Mijn proloog is af woohoo *O*
    Maar ik laat hem nog even liggen, want vaak kan ik de dag erna pas zien of ik fouten heb gemaakt haha.

    Pickett schreef:
    (...)
    Yush c: of nja een pinterest bord.


    Moodboard, pintrest bord bijna het zelfde toch :p echt liefde voor pinterest <3

    WenseKronik schreef:
    (...)

    Moodboard, pintrest bord bijna het zelfde toch :p echt liefde voor pinterest <3

    True, maar soms maak ik ook echt moodboards op photoshop of met krantenknipsels c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik zit al vast met schrijven. ):
    Niet omdat ik geen inspiratie heb voor mijn verhaal, maar ik probeer nu het stuk tussen de 'inleiding' en het punt waar het verhaal/avontuur echt begint te schrijven en alles wat ik schrijf klinkt zo meh, alsof het duidelijk is dat het maar een tussenstuk is dat naar het echte verhaal moet leiden...

    Heeft iemand hier tips voor?


    The soul needs autumn.

    Ik kreeg gisteren tijdens het douchen onverwacht ideeën voor mijn SOTY verhaal. Een paar hele vette, waardoor ik nu eigenlijk ook een andere titel wil. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    Ik kreeg gisteren tijdens het douchen onverwacht ideeën voor mijn SOTY verhaal. Een paar hele vette, waardoor ik nu eigenlijk ook een andere titel wil. :')


    Onder de douche komen de beste ideeen !

    WenseKronik schreef:
    (...)

    Onder de douche komen de beste ideeen !


    Inderdaad!


    The soul needs autumn.

    Ja, het is echt maf. Ik krijg altijd de ideeën onder de douche of op de fiets onderweg naar de bus xD

    [ bericht aangepast op 9 jan 2017 - 13:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wervelwind schreef:
    Ik zit al vast met schrijven. ):
    Niet omdat ik geen inspiratie heb voor mijn verhaal, maar ik probeer nu het stuk tussen de 'inleiding' en het punt waar het verhaal/avontuur echt begint te schrijven en alles wat ik schrijf klinkt zo meh, alsof het duidelijk is dat het maar een tussenstuk is dat naar het echte verhaal moet leiden...

    Heeft iemand hier tips voor?


    Euhm is het nuttige informatie voor het verhaal?
    Anders heb je een proloog die jaren kan afspelen voor het verhaal. Een proloog/inleiding is gewoon iets extra's voor het verhaal begint. Het kan een deel zijn van het verhaal, iets met een queeste ofzo!

    Maar je kan het ook gewoon laten, als het niks toevoegd

    WenseKronik schreef:
    (...)

    Euhm is het nuttige informatie voor het verhaal?
    Anders heb je een proloog die jaren kan afspelen voor het verhaal. Een proloog/inleiding is gewoon iets extra's voor het verhaal begint. Het kan een deel zijn van het verhaal, iets met een queeste ofzo!

    Maar je kan het ook gewoon laten, als het niks toevoegd


    Het is geen proloog. Het is echt gewoon zo de eerste tien bladzijden of iets meer van een boek. De eerste paar bladzijden heb ik wel, dat is gemakkelijk. Maar dan zit ik vast omdat ik dus enkele scenes nodig heb die me naar een bepaald punt brengen.^^


    The soul needs autumn.

    Of in mijn geval komen ideeën tijdens hoorcolleges terwijl ik moet opletten...

    Wervelwind schreef:
    Ik zit al vast met schrijven. ):
    Niet omdat ik geen inspiratie heb voor mijn verhaal, maar ik probeer nu het stuk tussen de 'inleiding' en het punt waar het verhaal/avontuur echt begint te schrijven en alles wat ik schrijf klinkt zo meh, alsof het duidelijk is dat het maar een tussenstuk is dat naar het echte verhaal moet leiden...

    Heeft iemand hier tips voor?


    Als het maar een tussenstuk is, is er iets mis. Alles in een verhaal zou een functie moeten hebben. Het helpt mij altijd om die functie te bepalen en vanuit daar te werken. Vaak bij dat soort stukjes is het karakter opbouw met leuke dialogen en gedachtes of een leuke aanloop naar een hoogtepunt waardoor je lekker kan spelen met suspense en foreshadowing. Of de kans om even te laten zien hoe gedetailleerd je verhaal is uitgewerkt.

    Idk of je hier iets aan hebt?


    Happy Birthday my Potter!

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Het is geen proloog. Het is echt gewoon zo de eerste tien bladzijden of iets meer van een boek. De eerste paar bladzijden heb ik wel, dat is gemakkelijk. Maar dan zit ik vast omdat ik dus enkele scenes nodig heb die me naar een bepaald punt brengen.^^

    Karakter ontwikkeling? Belangrijke backstory? Het introduceren van een belangrijk side character? Een ander subplot?

    Maar als het geen informatie is die het plot (of een subplot) verder brengt, is het misschien een idee om te kijken of die scenes er wel in moeten? Wat Goldstein zegt, zij legt het duidelijker uit. ^^

    [ bericht aangepast op 9 jan 2017 - 13:01 ]