• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. :3 Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts


    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar


    all because i liked a girl

    Goldstein schreef:
    (...)

    Grappig dat ik zojuist de boel heb opgegeven wat betreft studiewerk en maar gewoon lekker even in mijn verhaal ben gedoken en letterlijk zojuist de volgende zin heb opgeschreven: "Een origineel begin bestond niet meer. Alles leek al gedaan."


    Haha, dat is wel heel grappig en toevallig!

    Ik heb nu twee ideeën die totaal niet op elkaar lijken, maar ik wel tussen twijfel. En normaal had ik beide op het forum gegooid, maar ik vind dat nu zo raar omdat het een wedstrijd is haha


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Douleur schreef:
    (...)

    Haha, dat is wel heel grappig en toevallig!

    Ik heb nu twee ideeën die totaal niet op elkaar lijken, maar ik wel tussen twijfel. En normaal had ik beide op het forum gegooid, maar ik vind dat nu zo raar omdat het een wedstrijd is haha


    Ik vind dat niet raar hoor. Heel veel mensen helpen elkaar. Je mag ook gewoon een bèta aanvragen. Het doel van SOTY is niet winnen of verliezen, maar het neerzetten van een mooi afgerond verhaal. Ik vind het juist mooi om te zien hoe iedereen op Quizlet elkaar daarbij helpt c:


    Happy Birthday my Potter!

    Ik vind het echt lastig om mijzelf aan het schrijven te zetten. Hoe doen jullie dat?


    Seasons will change, but I shall remain

    Oscura schreef:
    Ik vind het echt lastig om mijzelf aan het schrijven te zetten. Hoe doen jullie dat?


    Examens hebben, dan is schrijven opeens zóveel leuker! :3


    Meestal zet ik wat muziek op, open ik een Word-pagina, sluit ik even mijn ogen en begin gewoon zonder nadenken te typen. De helft is vaak om weg te gooien, maar er is altijd wel wat bruikbaars dat overblijft waarop je kan verder bouwen.
    Tip: Stop altijd met het schrijven in het midden van een actie scene of een scene waarvoor je veel inspiratie hebt. Het is vaak gemakkelijker om later daarop verder te gaan dan bijvoorbeeld na een afgerond stukje opnieuw te moeten beginnen.


    The soul needs autumn.

    Waarom plaatsen jullie je verhaal eigenlijk online? Wat is jullie motivatie? Ik merk namelijk dat ik eigenlijk heel bang ben dat ik weer dat persoon bij soty ben wiens story eigenlijk amper gelezen wordt en dat ik tot de conclusie kom dat ik het misschien beter niet online had kunnen zetten en dus begin ik nu te twijfelen...


    Happy Birthday my Potter!

    Goldstein schreef:
    Waarom plaatsen jullie je verhaal eigenlijk online? Wat is jullie motivatie? Ik merk namelijk dat ik eigenlijk heel bang ben dat ik weer dat persoon bij soty ben wiens story eigenlijk amper gelezen wordt en dat ik tot de conclusie kom dat ik het misschien beter niet online had kunnen zetten en dus begin ik nu te twijfelen...

    This, hoewel mijn story tegen het einde gelukkig wel redelijk gelezen werd.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    (...)
    This, hoewel mijn story tegen het einde gelukkig wel redelijk gelezen werd.


    Een stuk meer dan die van mij iig hahaha maar tja.


    Happy Birthday my Potter!

    Goldstein schreef:
    Waarom plaatsen jullie je verhaal eigenlijk online? Wat is jullie motivatie? Ik merk namelijk dat ik eigenlijk heel bang ben dat ik weer dat persoon bij soty ben wiens story eigenlijk amper gelezen wordt en dat ik tot de conclusie kom dat ik het misschien beter niet online had kunnen zetten en dus begin ik nu te twijfelen...


    Ik doe het eigenlijk om twee redenen:
    - voor de feedback/reacties/interacties met lezers
    - als ik weet dat mensen op een hoofdstuk wachten, schrijf ik sneller en regelmatiger en zit ik dus meer in het verhaal

    Ik weet hoe erg en demotiverend het is als je verhaal amper gelezen wordt, maar natuurlijk schrijf je ook je verhaal omdat je graag schrijft. Of je dat dan in een Word-document of op Quizlet doet, maakt dan niet meer zo heel veel uit. Als je het op Quizlet zet heb je de kans dat er toch iemand het verhaal leest die denkt van 'wow, dit is echt goed', waardoor een simpele aanmoedigende reactie je dag kan maken. Dat zou je nooit kunnen hebben als je het verhaal enkel voor jezelf houdt. (:


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Ik doe het eigenlijk om twee redenen:
    - voor de feedback/reacties/interacties met lezers
    - als ik weet dat mensen op een hoofdstuk wachten, schrijf ik sneller en regelmatiger en zit ik dus meer in het verhaal

    Ik weet hoe erg en demotiverend het is als je verhaal amper gelezen wordt, maar natuurlijk schrijf je ook je verhaal omdat je graag schrijft. Of je dat dan in een Word-document of op Quizlet doet, maakt dan niet meer zo heel veel uit. Als je het op Quizlet zet heb je de kans dat er toch iemand het verhaal leest die denkt van 'wow, dit is echt goed', waardoor een simpele aanmoedigende reactie je dag kan maken. Dat zou je nooit kunnen hebben als je het verhaal enkel voor jezelf houdt. (:



    Dit !!!

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Examens hebben, dan is schrijven opeens zóveel leuker! :3


    Meestal zet ik wat muziek op, open ik een Word-pagina, sluit ik even mijn ogen en begin gewoon zonder nadenken te typen. De helft is vaak om weg te gooien, maar er is altijd wel wat bruikbaars dat overblijft waarop je kan verder bouwen.
    Tip: Stop altijd met het schrijven in het midden van een actie scene of een scene waarvoor je veel inspiratie hebt. Het is vaak gemakkelijker om later daarop verder te gaan dan bijvoorbeeld na een afgerond stukje opnieuw te moeten beginnen.


    Nou, het eerste puntje heb ik al. Tentamens over anderhalve week :'). Bedankt voor de tip!


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik zit heel erg te twijfelen, want ik heb tot nu toe eigenlijk geschreven vanuit het perspectief van de alwetende verteller. Maar eigenlijk kan het ook heel makkelijk met de ikvorm, en dat zou misschien intenser kunnen zijn...
    Maar met mijn huidige perspectief kan ik weer meer kwijt. Al weet ik niet of dat ook per se positief is.

    Krolock schreef:
    Ik zit heel erg te twijfelen, want ik heb tot nu toe eigenlijk geschreven vanuit het perspectief van de alwetende verteller. Maar eigenlijk kan het ook heel makkelijk met de ikvorm, en dat zou misschien intenser kunnen zijn...
    Maar met mijn huidige perspectief kan ik weer meer kwijt. Al weet ik niet of dat ook per se positief is.


    Heb je al eens een stukje in beide perspectieven geschreven? Zo niet, wie weet vind je dan zo welk perspectief je het beste passen vindt. (:


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Heb je al eens een stukje in beide perspectieven geschreven? Zo niet, wie weet vind je dan zo welk perspectief je het beste passen vindt. (:

    Nee, goede tip! Ik zal het eens gaan proberen.

    Vraagje, aangezien mijn hoofdpersonage vrouwelijke is en de hele dag op een paard moet zitten en veel vecht, heeft ze geen jurk aan. Ik heb haar outfit een beetje geïnspireerd op die van Tauriel en Lagartha.
    Hebben jullie enig idee hoe je zo'n outfit noemt? En is er nog een bekend personage waar jullie opkomen dat ik mee als richtlijn voor de outfit kan gebruiken?


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Ik doe het eigenlijk om twee redenen:
    - voor de feedback/reacties/interacties met lezers
    - als ik weet dat mensen op een hoofdstuk wachten, schrijf ik sneller en regelmatiger en zit ik dus meer in het verhaal

    Ik weet hoe erg en demotiverend het is als je verhaal amper gelezen wordt, maar natuurlijk schrijf je ook je verhaal omdat je graag schrijft. Of je dat dan in een Word-document of op Quizlet doet, maakt dan niet meer zo heel veel uit. Als je het op Quizlet zet heb je de kans dat er toch iemand het verhaal leest die denkt van 'wow, dit is echt goed', waardoor een simpele aanmoedigende reactie je dag kan maken. Dat zou je nooit kunnen hebben als je het verhaal enkel voor jezelf houdt. (:


    In ieder geval bedankt. Het komt niet volledig overeen met mijn inzichten, omdat niet online plaatsen voor mij niet betekent dat ik er niks mee doe/het alleen maar voor mijzelf houdt, maar ik kan wel altijd kijken of het één of twee actieve lezers oplevert die wel feedback/respons geven en ik ben tot de conclusie gekomen dat het online zetten niet per definitie betekent dat het niet meer uitgegeven kan worden dus, de twijfel is iets minder ondertussen en ik kan nog even doorgaan met twijfelen gelukkig voor ik een knoop doorhak c:


    Happy Birthday my Potter!