• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. :3 Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts


    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar


    all because i liked a girl

    Goldstein schreef:
    (...)

    Als het maar een tussenstuk is, is er iets mis. Alles in een verhaal zou een functie moeten hebben. Het helpt mij altijd om die functie te bepalen en vanuit daar te werken. Vaak bij dat soort stukjes is het karakter opbouw met leuke dialogen en gedachtes of een leuke aanloop naar een hoogtepunt waardoor je lekker kan spelen met suspense en foreshadowing. Of de kans om even te laten zien hoe gedetailleerd je verhaal is uitgewerkt.

    Idk of je hier iets aan hebt?


    Er is niets mis met een tussenstuk? Tussenstukken zijn de scenes die belangrijke gebeurtenissen in het plot met elkaar verbinden.Natuurlijk moet alles een functie hebben, maar dat betekent niet dat er geen tussenstukken kunnen zijn. Ik bedoelde dan ook dat het opvalt dat het maar een tussenstuk is in die zin van dat je ziet dat ik extra uitleg geef of de wereld meer laat zien, maar dat de werkelijke spannende delen pas iets later gaan komen.

    Misschien kan ik wel iets met dat foreshadowing, dank je!


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Er is niets mis met een tussenstuk? Tussenstukken zijn de scenes die belangrijke gebeurtenissen in het plot met elkaar verbinden.Natuurlijk moet alles een functie hebben, maar dat betekent niet dat er geen tussenstukken kunnen zijn. Ik bedoelde dan ook dat het opvalt dat het maar een tussenstuk is in die zin van dat je ziet dat ik extra uitleg geef of de wereld meer laat zien, maar dat de werkelijke spannende delen pas iets later gaan komen.

    Misschien kan ik wel iets met dat foreshadowing, dank je!


    Ik zeg dat er iets mis is, als iets als "maar een tussenstuk" aanvoelt. "Maar een tussenstuk" en verder niets. In een dergelijk geval draagt het dus te weinig bij/is het te oninteressant. Ik zeg niet dat er iets mis is met tussenstukken, want deze kunnen juist heel goed gebruikt worden om bij te dragen aan de plot op een andere manier dan enkel een spannend evenent vertellen. Sterker nog, ik denk persoonlijk dat de belangrijke gebeurtenissen niet per se het verhaal maken. Vandaar dat er iets mis is als iets "maar een tussenstuk" is in plaats van een moment van spanningopbouw/foreshadowing/karakteropbouw/etc. Een tussenstuk zou nooit "maar een tussenstuk" moeten zijn. Dus again, "maar een tussenstuk" is iets anders dan een veelzeggend en opbouwend tussenstuk dat belangrijke delen van de plot in zich draagt ipv een daadwerkelijke gebeurtenis c:


    Happy Birthday my Potter!

    Goldstein schreef:
    (...)

    Ik zeg dat er iets mis is, als iets als "maar een tussenstuk" aanvoelt. "Maar een tussenstuk" en verder niets. In een dergelijk geval draagt het dus te weinig bij/is het te oninteressant. Ik zeg niet dat er iets mis is met tussenstukken, want deze kunnen juist heel goed gebruikt worden om bij te dragen aan de plot op een andere manier dan enkel een spannend evenent vertellen. Sterker nog, ik denk persoonlijk dat de belangrijke gebeurtenissen niet per se het verhaal maken. Vandaar dat er iets mis is als iets "maar een tussenstuk" is in plaats van een moment van spanningopbouw/foreshadowing/karakteropbouw/etc. Een tussenstuk zou nooit "maar een tussenstuk" moeten zijn. Dus again, "maar een tussenstuk" is iets anders dan een veelzeggend en opbouwend tussenstuk dat belangrijke delen van de plot in zich draagt ipv een daadwerkelijke gebeurtenis c:


    Oh, dan heb ik jouw reactie een beetje verkeerd geïnterpreteerd, sorry!


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Oh, dan heb ik jouw reactie een beetje verkeerd geïnterpreteerd, sorry!


    Kan gebeuren, internet en zo. Dan komen dingen anders aan, dan wanneer je spreekt en die "maar" kan benadrukken met de klank van je stem, haha. Misschien had ik er van die streepjes op moeten zetten.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik vind het altijd zo moeilijk met het wachten om hoofdstukken te activeren. Als ik iets klaar heb, wil ik het meteen online zetten voor feedback. :p
    Maar ik vind het zelf vervelend als schrijvers te veel hoofdstukken per week online zetten, dus laat ik nog maar even wachten...

    Lukt het schrijven bij jullie wat?


    The soul needs autumn.

    Ik heb mijn proloog geschreven om te testen of ik de schrijfstijl leuk vindt en het verhaal mij aanstaat. Die vind ik wel goed gelukt, maar nu wil ik eerst alles uitstippelen voordat ik verder ga.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Wordwar iemand? Ik heb blijkbaar echt druk nodig om goed te schrijven :')


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Wordwar iemand? Ik heb blijkbaar echt druk nodig om goed te schrijven :')


    Ja ik! Om kwart over en dan een uurtje?

    Pickett schreef:
    Ik heb mijn proloog geschreven om te testen of ik de schrijfstijl leuk vindt en het verhaal mij aanstaat. Die vind ik wel goed gelukt, maar nu wil ik eerst alles uitstippelen voordat ik verder ga.


    Je proloog is écht goed!(flower)


    The soul needs autumn.

    Ungoliant schreef:
    (...)

    Ja ik! Om kwart over en dan een uurtje?


    Yesss! Top ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Zo'n 1500 woorden :3 deze wordwar deed echt goed!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Zo'n 1500 woorden :3 deze wordwar deed echt goed!


    Waah! Vet goed. Zo'n 440 woorden hier, maar ik moet echt nog heel erg inkomen en ik ben al heel blij dat ik nu zo'n stukje heb!

    Ungoliant schreef:
    (...)

    Waah! Vet goed. Zo'n 440 woorden hier, maar ik moet echt nog heel erg inkomen en ik ben al heel blij dat ik nu zo'n stukje heb!


    Heel goed gedaan! ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Maken jullie eigenlijk gebruik van de bèta readers hier?

    Ungoliant schreef:
    Maken jullie eigenlijk gebruik van de bèta readers hier?



    Ik heb mijn proloog naar bèta reader gestuurd maar nog niks gehoord.. Ben bang dat het te lang gaat duren en dat mensen dan minder geïnteresseerd raken in je verhaal.