• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. :3 Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts


    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar


    all because i liked a girl

    Goldstein schreef:
    Waarom plaatsen jullie je verhaal eigenlijk online? Wat is jullie motivatie? Ik merk namelijk dat ik eigenlijk heel bang ben dat ik weer dat persoon bij soty ben wiens story eigenlijk amper gelezen wordt en dat ik tot de conclusie kom dat ik het misschien beter niet online had kunnen zetten en dus begin ik nu te twijfelen...


    Ik doe het om een verhaal af te schrijven. Maar ik heb ook nooit veel abo's, momenteel heb ik er 8, wat ik nou niet echt veel vind. En ik krijg ook nooit veel reacties, dus ik snap je punt wel. Ik wil gewoon een verhaal afschrijven dit jaar, en een wedstrijd geeft me dan net dat beetje motivatie om te blijven schrijven


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Goldstein schreef:
    Waarom plaatsen jullie je verhaal eigenlijk online? Wat is jullie motivatie? Ik merk namelijk dat ik eigenlijk heel bang ben dat ik weer dat persoon bij soty ben wiens story eigenlijk amper gelezen wordt en dat ik tot de conclusie kom dat ik het misschien beter niet online had kunnen zetten en dus begin ik nu te twijfelen...

    Dit ben ik zo hard, haha :') Maar ik zet sowieso al bijna geen verhalen online, alleen de verhalen waarvan ikzelf denk dat ze niet echt heel erg goed zijn, anders ben ik inderdaad heel bang dat ik ze voor niets online heb gezet, want ze afmaken doe ik sowieso wel. Trouwens, als je twijfelt doe je het beter niet. Ik twijfelde ook en deed het toch en ik haalde het na twee dagen ofzo toch van Q. Ik heb er eigenlijk nog steeds spijt van dat het die twee dagen online heeft gestaan.

    Ik heb trouwens een nieuw verhaal uitgewerkt en bij deze voel ik me beter (omdat ik hem zelf cliché vind haha XD), dus ik denk dat ik een van de volgende dagen toch ook ga inleveren (:

    [ bericht aangepast op 11 jan 2017 - 15:58 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ga hem voorlopig niet online plaatsen, zodat ik niet verplicht chronologisch moet werken omdat ik iets moet activeren en zodat ik alle plotholes (die er sowieso in gaan zitten) er nog uit kan halen.

    Houden jullie ook zo van willekeurige feitjes die je tijdens je research tegenkomt? "Door zijn band met de wiskunde werd het pentagram daarom een negatief symbool." kwam ik net tegen. Het is gewoon allemaal de schuld van wiskunde :')


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik heb deze zin onderhand al tien keer veranderd, het is het einde van mijn proloog, maar ik kom er niet helemaal uit. Hoe klinkt dit?:

    Elizabeth had door de jaren heen volmondig de belofte opnieuw en opnieuw uitgesproken, maar het noodlot trachtte hier uiteindelijk een andere wending aan te geven.

    Krolock schreef:
    Ik heb deze zin onderhand al tien keer veranderd, het is het einde van mijn proloog, maar ik kom er niet helemaal uit. Hoe klinkt dit?:

    (...)


    Elizabeth had door de jaren heen volmondig de belofte opnieuw en opnieuw uitgesproken, maar het noodlot trachtte hier uiteindelijk een andere wending aan te geven.


    Hmmm persoonlijk vind ik het mooier klinker als je schreef: maar het noodlot gaf hier uiteindelijk een andere wending aan. Maar dan verandert het wel de betekenis van je zin :/


    The soul needs autumn.

    Ik struikel een beetje over dat 'volmondig de belofte opnieuw en opnieuw uitgesproken' gedeelte. De laatste helft vind ik juist wel lekker klinken eigenlijk.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Mja, als ik dat verander in "gaf" dan klopt het niet helemaal meer, inderdaad. Ik zal eens kijken of ik nog iets kan doen met dat eerste gedeelte.

    Ik heb totaal geen zin om te leren voor school na zo'n lange school dag. Ik ga wel schrijven. Hallo uitstelgedrag :'D!


    Seasons will change, but I shall remain

    Krolock schreef:
    Mja, als ik dat verander in "gaf" dan klopt het niet helemaal meer, inderdaad. Ik zal eens kijken of ik nog iets kan doen met dat eerste gedeelte.


    Hmmm ja inderdaad, suggestie: Elizabeth had door de jaren heen de belofte vol vertrouwen opnieuw en opnieuw uitgesproken, maar het noodlot trachtte hier uiteindelijk een andere wending aan te geven.

    zoiets, niet noodzakelijk met dat woord, maar dat leest iets minder zwaar (:


    The soul needs autumn.

    Wat ik mij afvraag, voordat ik mee ga doen; In hoeverre mag je inspiratie opdoen of verwijzingen gebruiken naar bekendere verhalen (zoals lokale legendes, sagen of sprookjes)? Ik heb wel een idee maar weet niet of het geheel bij soty past. Ik wil enkele spiegels gebruiken van verschillende sprookjes (een daar van kan ik overigens nergens terugvinden dus begin ik me af te vragen of ik hem niet heb verzonnen).
    Heeft er iemand gehoord van een vervloekte spiegel waarin je elke keer mooier en mooier in lijkt tot hij op een dag alle schoonheid wegneemt en jouw gegroeide ijdelheid jou ruïneert?
    Als niemand hem kent en hij echt niet bestaat, dan is mijn eerste vraag ook opeens een stuk minder relevant. Als iemand hem wel kent, wil ik graag weten hoe het verhaal heette, want ik herinner me geen details meer, en het lijkt mij een leuk verhaal xD


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    Wat ik mij afvraag, voordat ik mee ga doen; In hoeverre mag je inspiratie opdoen of verwijzingen gebruiken naar bekendere verhalen (zoals lokale legendes, sagen of sprookjes)? Ik heb wel een idee maar weet niet of het geheel bij soty past. Ik wil enkele spiegels gebruiken van verschillende sprookjes (een daar van kan ik overigens nergens terugvinden dus begin ik me af te vragen of ik hem niet heb verzonnen).
    Heeft er iemand gehoord van een vervloekte spiegel waarin je elke keer mooier en mooier in lijkt tot hij op een dag alle schoonheid wegneemt en jouw gegroeide ijdelheid jou ruïneert?
    Als niemand hem kent en hij echt niet bestaat, dan is mijn eerste vraag ook opeens een stuk minder relevant. Als iemand hem wel kent, wil ik graag weten hoe het verhaal heette, want ik herinner me geen details meer, en het lijkt mij een leuk verhaal xD


    Die eerste vraag lijkt mij voor de crew, dus ik zou hem óf in het originele topic stellen, of even een pb sturen. Ik weet wel dat je mythen en sagen mag gebruiken in je verhaal, zolang het verhaal zelf verder maar volledig zelf bedacht is. Schimmenspel, mijn inzending voor 2015, was immers ook gewoon goed en daar speelde de Ramayana een rol in en dat mocht toen. Maar ja, in hoeverre het precies is toegestaan zou ik niet kunnen beantwoorden voor je, haha.

    Ik ken de spiegel persoonlijk niet geloof ik.


    Happy Birthday my Potter!

    Even een stiekeme MT hehe


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat

    Ik heb net een super leuke zin bedacht (waar een douche nemen al wel niet goed voor is), maar die past dus totaal niet in mijn verhaal omdat het meer een openingszin is en ook nog is in het Engels, zo jammer!

    Veranderen jullie je openingszin bij het herschrijven? Of is dat meestal één van de dingen die blijft?


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    Ik heb net een super leuke zin bedacht (waar een douche nemen al wel niet goed voor is), maar die past dus totaal niet in mijn verhaal omdat het meer een openingszin is en ook nog is in het Engels, zo jammer!

    Veranderen jullie je openingszin bij het herschrijven? Of is dat meestal één van de dingen die blijft?


    Ligt aan de openingszin. Bij herschrijven verschilt het flink per stuk/verhaal wat herschreven dient te worden bij mij. Ik denk dat ik de openingszinnen van de proloog en hoofdstuk 1 bij dit specifieke verhaal niet ga veranderen, maar dikwijls doe ik dat wel.


    Happy Birthday my Potter!

    Hoe gaan jullie om met een situatie schrijven waar jezelf nooit in hebt gezeten? Lees je jezelf dan in in stukken van mensen die dat zelf hebben meegemaakt? Of wat anders?