• Hoooiii,

    15 Maart mag ik voor het eerst stemmen -net als een heleboel andere hier!- en ik heb altijd geroepen dat als je niet stemt je ook niet mag zeuren dat de regering het verfuckt.(krul) Anyways, vandaag is de nieuwe stemwijzer uitgekomen en die heb ik dan ook ingevuld! Tot mijn grote genoegen stond PVV ergens helemaal onderaan. In de oude stemwijzer stond PVV bij mij namelijk helemaal bovenaan en daar schrok ik een week geleden nogal van.

    Hoe dan ook, ik heb het gevoel dat ondanks dat de stemwijzer erg behulpzaam is, ik het nog steeds niet zo goed weet. De partij waarmee ik het meeste overeenkomsten had (65%) was de partij 'Lokaal in de kamer', dit blijkt dus een vrij jonge partij te zijn die dit jaar voor het eerst aan tweede kamer verkiezingen meedoen. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat ik inderdaad veel overeenkomsten heb in ideeën, met deze partij. Ik trek echter het nu in twijfel om op deze partij de stemmen aangezien een partij die nog niet eens één zetel in de kamer heeft momenteel, niet echt heel veel invloed heeft. 50Plus (ja echt, geloof je het zelf? Ik ben 19 :'d) kwam op een sterke tweede plaats met 62% en als derde had ik D66 op 59%. Misschien dat ik dus wel op een van hen ga stemmen, maar ik vind het nog bijzonder lastig. Grap van de dag is dat mijn vader al jaren bij de VVD zit, bye bye dad.(':

    Nu vroeg ik mij af hoe stem gerechtigd Quizlet hun keuze maakt, hoe zoeken jullie uit wat het beste bij jullie past?


    You were born original, don't die as a copy.

    Gaat er iemand stemmen op de piratenpartij?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik zit in spanning af te wachten met welk nieuws ik donderdagochtend op ga staan, dus verkloot het bitte niet, guys. I trust you. Aub. Alvast bedankt. xx


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aloy schreef:
    Gaat er iemand stemmen op de piratenpartij?


    Tbh heb ik er ooit wel over nagedacht, maar anderzijds is dat een partij die niet veel zetels heeft/gehad heeft dus geen idee of het een geschikte partij is. :/

    [ bericht aangepast op 13 maart 2017 - 20:49 ]


    26 - 02 - '16

    Eraser schreef:
    Ik zit in spanning af te wachten met welk nieuws ik donderdagochtend op ga staan, dus verkloot het bitte niet, guys. I trust you. Aub. Alvast bedankt. xx


    Ja hopelijk wordt het geen Trump/Brexit 2.0..


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Eraser schreef:
    Ik zit in spanning af te wachten met welk nieuws ik donderdagochtend op ga staan, dus verkloot het bitte niet, guys. I trust you. Aub. Alvast bedankt. xx

    Ik heb al mijn vertrouwen in de postbodes, mijn stem ligt daar in Den Haag vast al voor woensdag :)
    Als hij verdwenen is, is dat heel jammer, maar dan kom ik dat nooit te weten :/


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Maar, wat is nu het ergste wat kan gebeuren? Sure, PVV kan de grootste partij worden, maar die zullen nooit genoeg zetels halen om in hun eentje in het kabinet te zitten. Ze kunnen niet samenwerken of verantwoordelijkheid nemen, dat is al gebleken bij het Catshuis-fiasco. Dan zijn er nog de VVD en GroenLinks die volgens de peiling de grootste partijen kunnen worden. Dus we krijgen een nieuw kabinet zoals dat we dat al nu hebben, of we krijgen een links kabinet. En bij beide zie ik niet direct Trump-achtige toestand om eerlijk te zijn. Enkel PVV heeft dat soort waanzinideeën, en die zal niet aan het regeren komen.
    Disclaimer over heel dit topic: ik ben bioloog, geen politicus. Wat ik zeg is wat ik denk dat waar is, en niet per se de echte waarheid. Ook even over dingen die ik al eerder gezegd heb etc.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Als het aan mij ligt wordt het geen Trump-brexit 2.0, maar ik ben maar een enkele stem natuurlijk. En al gaat dat misschien niet zo snel, als Wilders zu winnen zou ik niet erg blij zijn. ook niet zo met VVD
    En ik ben dan een enkele stem die het wel een tijdje al bijna 100 % zeker weet, maar toch ergens nog steeds twijfelt. Ik weet niet wat ik moet doen woensdag, buiten in elk geval op iets stemmen om.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2017 - 21:10 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Patholoog schreef:
    Maar, wat is nu het ergste wat kan gebeuren? Sure, PVV kan de grootste partij worden, maar die zullen nooit genoeg zetels halen om in hun eentje in het kabinet te zitten. Ze kunnen niet samenwerken of verantwoordelijkheid nemen, dat is al gebleken bij het Catshuis-fiasco. Dan zijn er nog de VVD en GroenLinks die volgens de peiling de grootste partijen kunnen worden. Dus we krijgen een nieuw kabinet zoals dat we dat al nu hebben, of we krijgen een links kabinet. En bij beide zie ik niet direct Trump-achtige toestand om eerlijk te zijn. Enkel PVV heeft dat soort waanzinideeën, en die zal niet aan het regeren komen.
    Disclaimer over heel dit topic: ik ben bioloog, geen politicus. Wat ik zeg is wat ik denk dat waar is, en niet per se de echte waarheid. Ook even over dingen die ik al eerder gezegd heb etc.

    Ik denk er hetzelfde over geen bioloog maar een geneeskundestuut. Eigenlijk kan het nog alle kanten op, het is afwachten. We krijgen wel nog meer buitenlandse persaandacht als de PVV wint maar niet in de regering komt, maar dat is zo'n beetje het extreemste wat kan gebeuren.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Overkill schreef:
    (...)

    Groenliiinks
    Ik heb niks met Denk en vind het dubieus dat PvdD haar verkiezingsplannen niet heeft laten doorrekenen.

    Ja, precies. Alleen Groenlinks gaat helaas niet voor studiefinanciering, maar opzich hebben ze daar wel een goede optie tegenover staan so idk. En DENK is not my thing ig lol.

    --
    De scholierenverkiezingen zijn meestal een goed beeld voor wat er echt gaat gebeuren ^^
    Soo myy vote is important toooo hahahaha


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik ga voor de SP. Vooral omdat ze het leenstelsel van studiefinanciering weg willen hebben en de AOW leeftijd terug naar 65. Voor de rest kwam ik voor bijna 70% met ze overeen. Meer met de Ondernemerspartij, maar die was niet zittend ofzo.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2017 - 22:28 ]

    Stemmen jullie op de lijsttrekker / eerste vrouw / iets anders?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Patholoog schreef:
    Maar, wat is nu het ergste wat kan gebeuren? Sure, PVV kan de grootste partij worden, maar die zullen nooit genoeg zetels halen om in hun eentje in het kabinet te zitten. Ze kunnen niet samenwerken of verantwoordelijkheid nemen, dat is al gebleken bij het Catshuis-fiasco. Dan zijn er nog de VVD en GroenLinks die volgens de peiling de grootste partijen kunnen worden. Dus we krijgen een nieuw kabinet zoals dat we dat al nu hebben, of we krijgen een links kabinet. En bij beide zie ik niet direct Trump-achtige toestand om eerlijk te zijn. Enkel PVV heeft dat soort waanzinideeën, en die zal niet aan het regeren komen.
    Disclaimer over heel dit topic: ik ben bioloog, geen politicus. Wat ik zeg is wat ik denk dat waar is, en niet per se de echte waarheid. Ook even over dingen die ik al eerder gezegd heb etc.


    Ik ben toch om eerlijk te zijn bang dat als pvv de grootste wordt, er geen andere keus is dan hen in de kabinet laten. Ja ik hoop heel erg dat de Nederlanders beter kiezen, al hoop ik ook zeker niet dat mensen tactisch gaan stemmen, maar er valt niet te ontkennen dat er een reële kans is dat pvv in het kabinet terecht komt. Vooral omdat politieke partijen er een handje van hebben om als een blad om te draaien als dit nodig is - iets wat vaker dan eens bewezen is.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Monochopsis schreef:
    (...)

    Tbh heb ik er ooit wel over nagedacht, maar anderzijds is dat een partij die niet veel zetels heeft/gehad heeft dus geen idee of het een geschikte partij is. :/


    Nee dat houdt mij ook een beetje tegen, maar als niemand op ze stemt, gaat het ook nooit beter worden denk ik. Idk. Ze zijn wel de enige partij die inzien hoe gevaarlijk internet aan het worden is, en dat de overheid hier maar al te makkelijk misbruik van kan maken maar meh. Lastig :/


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    @Granian Nahh, ik denk het niet. Ze willen/kunnen niet met de pvv samenwerken, dus waarschijnlijk gaan ze op zoek naar andere partijen om een meerderheid te vormen.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2017 - 22:33 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Archie schreef:
    (...)

    Ja hopelijk wordt het geen Trump/Brexit 2.0..


    Intolerant en verdelend wezen krijgt macht 2.0
    Prachtig blond kapsel aan de macht 3.0
    Maar neen, serieus, als iemand hier voor de PVV wil stemmen, dan weet ik dat jullie daar je redenen voor hebben. Ik beoordeel niemand op z'n politieke keuzes, dus neem het niet persoonlijk, mijn persoonlijke mening is gewoon dat het voor de wereldvrede en voor al wat inherent goed is op deze aardbol, beter is als we niet nogmaals extreemrechts aan de macht krijgen. Hetzelfde geldt trouwens voor extreemlinks, als je 't mij vraagt. Maar ik ben geen super referentie, ik ben een zestien jaar oude middelbare schoolstudent die gewoon 't beste wil, net zoals iedereen hier, onafhankelijk van op wie je stemt.
    Sooo als ik jullie allemaal iets mag aanraden voor morgen: stem met niet met je verstand en stem niet met je hart. Stem met beide of volg waar jij je het beste bij voelt.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried