• Hoi hoi,
    Voor Frans moet ik een stuk van 300 woorden in het Frans over de geografie en geschiedenis van Pays de la Loire vertellen. Nou ben ik niet zo’n held in Frans en heb ik een poging tot vertalen gedaan. Zou iemand mij hier verder willen helpen? (ik moet het donderdag inleveren). Alvast bedankt!

    De Nederlandse versie

    Le Geographie Pays de la Loire:

    Het mooie pays de la loire ligt ten zuiden van parijs en wordt ook wel de tuin van Frankrijk genoemd met zijn bossen en heuvels. In het gebied is er een rivier de Loire, die wel 1000 kilometer door het landschap gaat en uitkomt in de Atlantische Oceaan. De hoofdplaats van Paus de la Loire is Nantes en heeft zijn eigen internationale vliegveld. Paus de la loire heeft een kust lijn van maar liefst 300 km! Er zijn veel lange uitgestrekte mooie stranden met af en toe een rots. In Côte Sauvage is de kust juist wat ruwer en ruiger. Ook de twee eilanden Noirmoutier en Île d'Yeu hebben zandstranden. Het land is verdeel in vijf departen: Loire-Atlantique, Mayenne, Vendée, Maine-et-Loire en Sarthe. le val de La Loire contient à peu près cinq millions habitants. C’est la moitié des habitants de la Belgique.

    L’Histoire Pays de la Loire:
    In 52 voor Christus vervangen de Romeinen de Krachtige Cenomanni en Carnute stammen. Ze bouwden steden op zoals Angers en Le Mans. Het christendom speelde rond 313 een belangrijke rol, In de negende eeuw waren er veel aanvallen van de Vikingen. Aan het einde van de eerste millenium was Pays de la Loire onder toezicht van de graven Maine en Anjou ( de meest bekende was Henri Plantagenet die later koning van engeland werd) Paus de la Loire was een onderdeel van het feodale stelsel. In de middeleeuwen was Pays de la Loire een populaire toevluchtsoord voor de adel vanwege zijn mooi witte stranden er werden hier daarom ook veel kastelen gebouwd. In 1789 was er de Franse Revolutie lokale legers ter ondersteuning van de kerk en de koning onder een witte vlag veroverden Saumur en Angers. Tijdens de tweede wereld oorlog wisten ze Pays de la Loire maar twee dagen van de Duitsers te beschermen, daarna werd het ingenomen door de nazi’s


    de soort van vertaalde versie:
    Frans:
    le/la belle/beau Pays de La Loire se trouve dans le sud de Paris et et il/elle est plus connu sous le nom: 'Le jardin du France' parce qu'il sont beaucoup de fôrets.
    In la région est er un fleuve de Loire, die wel 1000 kilomètres bout het paysages de montange gaat en uitkomt in deLe Océan Atlanqitue. La capitale de Paus de la Loire est Nantes et avoir zijn eigen international aéroport. Paus de la loire heeft een ligne de rivage van maar liefst 300 kilimètres! Er zijn veel lange uitgestrekte mooie stranden met af en toe een rots. In Côte Sauvage is de kust juist wat ruwer en ruiger. aussie de deux lîles Noirmoutier et Île d'Yeu avoir zandstranden. Het land est verdeelt in vijf departen: Loire-Atlantique, Mayenne, Vendée, Maine-et-Loire en Sarthe. le val de La Loire contient à peu près cinq millions habitants. C’est la moitié des habitants de la Belgique.

    L’Histoire Pays de la Loire:
    In 52 avant Christus vervangen le Romains de Krachtige Cenomanni et Carnute stammen. Ze bouwden Cités op tel/telle que Angers en Le Mans. Christianisme speelde environ 313 een belangrijke rol, In de negende siècle waren er veel attaquer van de Vikingen. Aan het einde van de eerste millénaire was Pays de la Loire onder toezicht van de graven Maine en Anjou ( de meest bekende was Henri Plantagenet die later le roi van engeland werd) Paus de la Loire was een onderdeel van het feodale stelsel. In de moyen âge was Pays de la Loire een populaire sanctuaire pour la nobessel pour cause de zijn mooi witte stranden er werden hier daarom ook veel châteaux gebouwd. In 1789 was er de Français Revolution lokale legers ter ondersteuning van la église en le roi onder een witte drapeau veroverden Saumur et Angers. pendant de deux wereld oorlog wisten ze Pays de la Loire maar deux jours van de allemands te beschermen, apr1es werd het ingenomen door de nazi’s


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Als ik trouwens even een tip mag geven: bij jouw vertalingen merk ik dat je woord voor woord vertaalt. Dat leid ik toch af uit het feit dat je zinnen hebt waarin één à twee woorden vertaald zijn en de rest niet. Dat is echter echt geen goed idee om te doen. Op die manier denk je in het Nederlands, niet in het Frans, en heb je veel kans om letterlijke en vaak onjuiste vertalingen te krijgen.
    Ik snap dat het heel moeilijk is in het begin dat je Frans of eender welke taal hebt, maar ik weet niet hoe lang je Frans al hebt? Ik kan me namelijk moeilijk inbeelden dat ze je een tekst als dit zouden laten schrijven in je eerste of tweede jaar. Ik zou het niet kunnen, in elk geval, haha. Ik weet dat het heel moeilijk is om in een andere taal te denken, maar het is wel de enige manier waarop je een taal leert. :/


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    pays de la loire is meervoud (zoals les pays-bas, is ook meervoud)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    oups
    dat pas ik even aan, gimme second


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    @Firgun
    Ja I know, maar ik kan me er bijna niet in verplaatsen, Frans is voor mijn gevoel zo ontzettend krom. Ik heb trouwens later toch nog wel even de tekst opnieuw gemaakt (vanuit die nieuwe tekst had qing vgm gewerkt) en een bestand over Franse zinsopbouw gedownload. Ik vond het zo raar dat alle werkwoorden bij elkaar moeten :')
    Ohja en met die blauwgedrukte tekst bedoelde ik de Franse revolutie. Het staat ook onder de Nederlandse versie onder de spoiler in de beginpost^^ Heel erg bedankt trouwens! 😊


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Paladin schreef:
    @Firgun
    Ja I know, maar ik kan me er bijna niet in verplaatsen, Frans is voor mijn gevoel zo ontzettend krom. Ik heb trouwens later toch nog wel even de tekst opnieuw gemaakt (vanuit die nieuwe tekst had qing vgm gewerkt) en een bestand over Franse zinsopbouw gedownload. Ik vond het zo raar dat alle werkwoorden bij elkaar moeten :')
    Ohja en met die blauwgedrukte tekst bedoelde ik de Franse revolutie. Het staat ook onder de Nederlandse versie onder de spoiler in de beginpost^^ Heel erg bedankt trouwens! 😊


    Oh I feel you, haha, ik vind het Duits bijvoorbeeld ook een heel rare taal en met het Frans heb ik ook jarenlang heel, heel veel moeite gehad (de laatste jaren is het verbeterd, though). Eigenlijk zijn die werkwoorden net zoals in het Engels (het Nederlands is op dat vlak echt raar, haha). In het Engels zeg je ook: I have seen some bad things. Dat zijn alle werkwoorden na elkaar. In het Frans is het echt letterlijk hetzelfde: J'ai vu quelques choses mauvaises. Daar staan alle werkwoorden ook vlak na elkaar.
    En geen enkel probleem! Je mag vooral Qing bedanken, want die heeft echt het meeste werk gedaan, haha. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Firgun schreef:
    (...)

    Oh I feel you, haha, ik vind het Duits bijvoorbeeld ook een heel rare taal en met het Frans heb ik ook jarenlang heel, heel veel moeite gehad (de laatste jaren is het verbeterd, though). Eigenlijk zijn die werkwoorden net zoals in het Engels (het Nederlands is op dat vlak echt raar, haha). In het Engels zeg je ook: I have seen some bad things. Dat zijn alle werkwoorden na elkaar. In het Frans is het echt letterlijk hetzelfde: J'ai vu quelques choses mauvaises. Daar staan alle werkwoorden ook vlak na elkaar.
    En geen enkel probleem! Je mag vooral Qing bedanken, want die heeft echt het meeste werk gedaan, haha. (:

    Duits vind ik ook erg makkelijk ^^
    Frans gaat hm waarschijnlijk nooit worden HAHA, maar ik heb men best gedaan cri. En daar heb ik trouwens nooit bij stil gestaan dat engels best op het Frans lijkt. Erg handig haha.
    En ik ben qing ook heel erg dankbaar tho. Nouja mijn probleem is nu opgelost iig dus ik ga zo een slotje aanvragen.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    -> Slotje op aanvraag


    #WWED - What Would Emma Do?