• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Dumblydore [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Dumblydore
    James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Voldymort [1.9]
    William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    Lily Evans • Karen Gillan || Sluggyhorn [1.5]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Dumblydore [1.10]
    Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || McGonygall [1.10]
    Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Voldymort [1.9]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Dumblydore [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || McGonygall [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Dumblydore [1.12]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Bellytrix [1.3]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Sluggyhorn [1.11]
    Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Grindywald [1.11]]
    Alice Fortescue • Carey Mulligan || McGonygall [1.12]
    Dorcas Meadows • Ines Garcia || Ravenpuff [1.12]

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || McGonygall [1.11]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    Alexander Blackbourne • RJ king || Ravenpuff [1.12]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Voldymort [1.9]
    Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Dumblydore [1.10]
    Isla Ashworth • Alissa Violet || Ravenpuff [1.11]
    Raven Seymour • Karrueche Tran || Voldymort [1.12]
    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Sluggyhorn

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW

    Alice Fortescue • McGonygall

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    Nova Tamzin Archer • Voldymort
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • Voldymort || Captain
    Kathelaine Avierella Savore • Dumblydore
    Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    Sirius Orion Black • Dumblydore
    William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Chasers
    Scarlett Rose River • Bughead
    Caleb Brody Hughes • McGonygall
    Adalae Cresenta Romanova • Bellytrix
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Dumblydore
    Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • Voldymort || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    Castor Eichenauer • Sluggyhorn
    Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    Faelia Christina Brown • Solomita
    Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • McGonygall || Captain
    Chasers

    Rozalua Maut Liluye • Dumblydore
    Unknown
    Beaters
    Alexander Blackbourne • Ravenpuff
    Unknown
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Dumblydore met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 14:50 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    REGULUS ARCTURUS BLACK
    "I'm your favourite worst nightmare."


    16 • YEAR 5 • PUREBLOOD • SLYTHERIN • DRESSING ROOM • FRANKIE

    En toen ving ik de Snitch. Ik heb hem gevangen en we hebben dus, tegen alle verwachtingen in, toch gewonnen! Ik grijns breed als ik naar beneden vlieg met de Snitch in mijn hand waar mijn team ook al is. Ik feliciteer mijn teamleden en ook al was deze wedstrijd helemaal niet zo goed als ik zou willen, ik ben toch een klein beetje trots op ze. Ze hebben namelijk later nog wel punten gescoord door de Quaffle en ze hebben enkele keren de tegenpartij goed geraakt met de Bludgers.
          Nu kleed ik me om in de kleedkamer en terwijl de rest al vertrekt om waarschijnlijk vriendjes en vriendinnetjes te omhelzen, blijf ik alleen achter. Ik app een beetje met Frankie en ze zegt hierheen te komen met een fles drank. Ik zet mijn bezem naast me neer en ik wacht af tot Frankie hierheen komt. Niemand kan gaan zeuren omdat ze toch allemaal weg zijn. En nee, ik ben geen groot fan van Frankie of ons huwelijk dat onze families hebben geregeld, maar we moeten wel. Ik vind mijn broer best aardig, maar ik wil niet zoals hij uitgesloten worden van de familie. Daarbij ben ik een Death Eater en ik moet er alles aan doen om een goed daglicht te komen bij Voldemort.
          'Hi. Gefeliciteerd.' Ik kijk op bij het horen van een bekende stem en ik knik Frankie toe waarna ik de fles firewhisky uit haar handen neem.
          'Dank je,' bedank ik haar en ik neem meteen een slok. Ik grijns kort bij het branderige gevoel in mijn keel en ik geef haar de fles weer terug. 'Heb je gekeken?' vraag ik, maar ik denk dat ik het antwoord wel weet. Normaal gesproken doen we er alles aan om elkaar te ontwijken. Straks zijn we getrouwd en onze families gaan ervan uit dat we meteen kinderen nemen en dat alles goedkomt, maar ik heb er geen zin in. Ik hoef echt geen kinderen voorlopig en het liefst wil ik ook niet trouwen, maar ik weet dat we daar niet onderuit gaan komen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    ADALAE CRESCENTA ROMANOVA




    17 • Pureblood • Year 6 • Slytherin • Chaser • Outside • Isla • Outfit

    '’Ik weet niet of het wel goed komt, ik blijf het maar verpesten,'’ kwam uit Iz' mond en ik blijf haar maar wat schaapachtig aan te kijken. ‘'Maar zou hij gênant vinden, dat hij die brief moest lezen?'’ vroeg ze en mijn hoofd maakt een langzame knikbeweging. Cas kennende, vond hij het hoogstwaarschijnlijk ook gewoon gênant. Zelfs ik zou het gênant vinden. '‘Geen wonder dat hij het uitmaakte en nu Marly leuk vindt.''
          Ik schuif wat dichter tegen haar aan en sla een arm om haar schouder heen. ''Dat hij Marly nu leuk vindt, is niet meer jouw zaak. Goh, hij vindt een andere meid leuk, fantastisch voor die gast.'' zeg ik en zucht diep. ''Maar het is wel iets als je hem nog leuk vindt…'' Ik kijk haar recht in haar ogen aan zodat mijn boodschap aankomt en trek dan langzaam mijn wenkbrauwen op. ''Dan.. Dan tja,'' Ik laat haar los en pak mijn telefoon erbij als die hevig begint te trillen. Dan blijkt het dat er een gerucht is verspreid dat ik het geheime zaakjes aan het uitvoeren ben met de Herbology leraar en een minuutje erna kom ik er ook – door Maia – achter dat er een naaktfoto van mij is uitgelekt, op één of andere manier. Ik tuit mijn lippen wanneer Celeb opeens zegt dat die foto van hem kwam. Ik heb iets nodig om te breken. Alsjeblieft. Ik buig voorover en pak een klein takje, die ik daarna door midden breek. Daarna haal ik diep adem en doe mijn ogen dicht, haal weer diep adem en kruis mijn benen zodat ik in een kleermakerszit op het bankje zit. Voor een volle minuut vergeet ik dat mijn beste vriendin naast me zit en hoor zelfs niet haar zucht van hopeloosheid.
          ‘'Genoeg over mij. Hoe gaat het met jou? Heb je het al bijgelegd met Celeb? Hij geeft echt wel om je, Ads, al is het op zijn eigen manier, ook al beweert hij van niet.’' Ik negeer haar nog voor een andere minuut, omdat ik me volledig inleef in het gesprek wat ik met Celeb aan het houden ben. Het gaat naarmate we meer praten, beter.

    Cel? - Ada
    Go away. - Celeb
    I won't, are you holding up? - Ada
    I'm fucking fine. - Celeb
    It's obvious that you're not. - Ada
    What do you care? - Celeb
    I literally told you a thousand times why I care, just damn believe me. - Ada
    I don't want to care and I'm not going to. - Celeb
    Not saying you should care, just believe me when I say I care. - Ada
    no - Celeb
    Why not - Ada
    Caring = pain. - Celeb
    I know but I promise you, till my death, that I will never hurt you like that. - Ada
    Sure. - Celeb
    I mean it, come on. - Ada
    I want to die. - Celeb
    Don't say that, please. You don't deserve that bullshit from Maia or from anyone for that matter. - Ada
    I mean it. - Celeb
    Don't say that, I'll freak out if you deal, I need you - Ada
    That's not true. You would have enough people. You can forget about me. It would just be a good thing for everyone. - Celeb
    Don't fucking say that. People care about you and it might not seem like that, but people genuinely do.
    And you deserve so much better than this. - Ada
    People only talk shit about me, because I only talk shit about them. I don't need to live anymore so I'm just going to stop. - Celeb
    Cel, don't fucking do that. Anything but that. Run away for all I care, but don't kill yourself, that's not worth it. - Ada
    •••
    I'd do anything to make you stay alive even it would cost me my own life. - Ada
    No. Don't say that. - Celeb
    I mean it. - Ada
    No. You can't. - Celeb
    I still do. I mean it. - Ada
    But I don't want you to get hurt. - Celeb
    No, that's fine. I just want you to live without worries, alright? - Ada
    That's impossible. And if you got hurt I could never live without. - Celeb
    I thought you didn't care..,? I mean, yeah yeah - Ada
    nm. - Celeb
    Never mind what I said either but I still mean it. I want you to be happy and that's all. I want you and Iz to be happy. - Ada
    Good luck trying. - Celeb
    I won't stop trying until I succeed. - Ada


    Ik laat Iz het gesprek lezen, maar houd mijn telefoon in mijn eigen hand zodat ik snel door kan scrollen door het stukje van zijn taak. Een diepe zucht rolt over mijn lippen en vergrendel daarna mijn telefoon. ''Ik denk dat we weer soort van goed zijn, denk ik.'' mompel ik en haal mijn schouders op. ''Ik ben moe en ik wil slapen.''


    'You can't raise hell with a saint.''


    I don't want you to die, I want you to suffer.


    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || At least my fiance isn't a total loser. || Behind the changing rooms || Regulus
    We deden dit om onze familienamen weer eervol te maken, om ze in waarde te herstellen na het besmeuren ervan door zijn broer en mijn zus. We waren Death Eaters, loyaal aan onze Lord Voldemort, en moesten er alles aan doen om in zijn goede boekje te komen staan, net als in het goede boekje van onze families, want familie ging boven alles. Regulus nam de fles van me aan en dronk. Hij leek het te waarderen en net iets minder vijandig tegenover mij te staan. Ik was geen grote fan van hem, en hij niet van mij. We ontiepen elkaar zo veel mogelijk en een interactie als dit was dan ook uitzonderlijk, maar we zaten met elkaar opgescheept. We konden niet onder het huwelijk uit wat voor ons was geregeld, noch onder de wensen van onze families om een boel kinderen te krijgen. Ik was er nog lang niet aan toe, en hij zeker niet, maar het was niet aan ons. Wij deden dit ook niet voor onszelf, maar voor onze families, voor onze status als Death Eaters, voor de toekomst van Pure Bloods. Ik pakte de fles weer van hem aan en nam een slok. Ik wist dat het niet slim was: Sterke drank op een lege maag, na een zware work-out, met een BMI onder de 17. Toch nam ik een goede slok. Ik gaf de fles weer terug aan hem, same met mijn antwoord. "Nee, ik heb zelf hard gewerkt, maar ik dacht dat bij winst wel een klein feestje verdient." Ik voelde bijna direct al het effect van de drank, terwijl ik normaal gesproken in elk geval wel een glas kon hebben. Ik haalde een hand door mijn haren en schonk hem een klein glimlachje. Het was vreemd, maar het voelde niet raar om te doen. Nog altijd was alles erg ongemakkelijk, en dat zou vast niet snel veranderen, maar minder vijandigheid was iets, zelfs al kwam het vooral door de drank. Ik draaide een rondje op mijn tenen en keek naar hem, een heel stuk omhoog. "Heb ik nog iets bijzonders gemist van de wedstrijd? Of was het een simpele overwinning?" Ik had echt geen enkele interesse in Quidditch, maar hij ook niet in mijn leven, en gezien iedereen het hierover zou hebben, was het misschien wel slim om hier iets over te weten, ook als mijn ouders erover zouden vragen wat hij in zijn leven deed. Daarbij had ik echt niets beters te doen en ik was moe van al het vechten en alle negativiteit.


    Bowties were never Cooler



    Gilderoy Lockhart
    Fame is a fickle friend.



    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 year old - in the hospital wing - Mary






    Haar wangen zijn ontzettend rood en ik kan niets anders doen dan het stiekem enorm schattig te vinden. Ondanks dat haar gezicht half open ligt en ze eigenlijk half dood is, blijft ze vriendelijk. Dat komt vast door mijn geweldige heldenactie die haar nu als een blok voor mij laat vallen. Misschien was ze al wel hopeloos verliefd op mij. Dat verbaast mij eigenlijk helemaal niets.
    ‘Oh... wat goed van je, nou het valt te zien, dus gefeliciteerd?’ zegt ze dan en ik schenk haar opnieuw een stralende glimlach om mijn perfect witte tanden aan haar te laten zien. Ik ben enorm trots op mijn tanden en op mijn haar en op mijn lichaam en op mijn uiterlijk. Eigenlijk ben ik sowieso wel heel trots op mezelf. Je komt niet iedere dag iemand zo perfect als ik tegen. Dat is vrij uniek. ‘Scrub je-je handen dan? Of crème je ze vaak?’ vraagt ze na een knik richting onze handen en ik grijns weer.
    'Die laat ik elke zondag weken in speciaal lavendelwater wat ik importeer vanuit Italië. Verder balsem ik mijn nagelriemen en vijl zo nu en dan mijn nagels als ze te lang worden. In de winter heb ik een handcrème die heel zacht is en lekker ruikt zonder plakkerig te zijn,' vertel ik haar weer. Ik ben dolblij dat ze interesse in mij toont, want ik houd ervan om over mezelf te praten. Ik denk dat heel veel mensen over mij praten, omdat ik eigenlijk ook wel gewoon ontzettend geweldig ben. Het is iets waar je als beroemdheid mee om moet kunnen gaan. Gelukkig kan ik dat.
    Als ik mijn tablet tevoorschijn heb getoverd, grinnikt ze zachtjes en schudt ze haar hoofd.
    ‘Wil je misschien een stukje voorlezen? Ik heb nogal last van hoofdpijn, dus ik kan nu niet behoorlijk een boek lezen, maar ik zou graag wat willen horen,’ vraagt ze dan en ik grijns dolenthousiast naar haar. Wat is ze vriendelijk zeg. Ze is echt heel aardig.
    'Maar natuurlijk!' zeg ik en ik scrol naar het beste stuk. Ik ga iets beter op het bed zitten en glimlach naar haar voordat ik mijn blik weer focus op de tablet.
    '"Met een grote zwaai van mijn toverstok zorg ik ervoor dat de boomstam die de weg versperd naar het duistere, onbekende wezen opzij schuift. Dapper stap ik in het duister. Ik zie geen hand voor ogen, maar dat maakt niet uit. Mijn gehoor is ook perfect en helaas mijn neus ook. Het stinkt hier naar iets, maar deze blonde, zeer getalenteerde tovenaar met een prachtige lach en mooie blauwe ogen laat zich daar niet door afschrikken. Nee, Gilderoy Lockhart is voor niets en niemand bang.
    Er klinkt geritsel in de verte en ik merk hoe ik mijn hand steviger om mijn stok klem. Klaar voor het gevecht wat ik toch zeker ging winnen. Ik ben namelijk ook super goed in duelleren, maar ja, waar ben ik niet goed in? Het beest komt dichterbij en ik houd mijn stok gereed. Het lijkt alsof er enorme kaken klikken en twee harige poten stappen in het licht van het schijnsel van mijn toverstok. Zo slim ben ik zeker wel. Ik moet het beest in de ogen kunnen kijken. Ik ben er niet bang voor,"' lees ik voor en ik besluit even naar Mary op te kijken om te zien hoe geweldig ze het vindt. Het is immers een zeer dapper stuk en ze is een Gryffindor, 'Dit stuk is gebaseerd op waargebeurde verhalen,' voeg ik eraan toe. Op zich is dat wel deels waar.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Huff Common Room • Nova • Outfit

    'Roza…,’ fluistert ze en voor even ben ik bang dat ze me weg gaat duwen, maar ik voel haar hand zachtjes tegen mijn wang aan en met een teder gebaar veegt ze mijn tranen weg. Langzaam kust ze me terug en ik kan een glimlach niet onderdrukken terwijl mijn wangen warm en rood worden. Na een tijdje onderbreekt Nova de kus, maar wat mij betreft duurde deze veel te kort. Ik moet echter net zoals zij op adem komen en open mijn ogen om Nova aan te kunnen kijken. We staan maar enkelen centimeters van elkaar verwijderd en ik kan haar adem tegen mijn lippen op voelen botsen. Ze ziet er prachtig uit, ook al zijn haar ogen rood van het huilen. Haar haren hangen langs haar bleke gelaat en ik glimlach zwakjes. Ze pakt langzaam mijn hand vast en ik verstrengel onze vingers. Betekent dit dan dat ze toch echt verliefd is op mij en het geen verliefdheid was gecreëerd door alcohol. Ik kan het bijna niet bevatten en kijk haar sprakeloos aan. Mijn hart gaat nog steeds te keer als een malle. ‘Roza...' Mijn naam uit haar mond klinkende zorgt voor een aangename rilling over mijn rug. ’I love you...' Ik knipper even verbaasd en kan bijna niet beseffen wat ze zojuist gezegd heeft. Voordat ik iets kan antwoorden heeft ze haar lippen alweer op die van mij gedrukt en ik trek haar dichter tegen me aan. Ik zoen haar terug, maar onderbreek de kus al redelijk snel weer. Niet omdat ik niet met haar wil zoenen, maar omdat ik haar wil vertellen wat ik voor haar voel voordat het te laat is.
          ’Ik ook van jou,’ zeg ik, half buiten adem en zonder twijfelen. Het is niet voor niets valentijn. Dit is de dag waarop je je gevoelens moet uiten. Oké, ik ben normaal niet echt een fan van valentijn, want om eerlijk te zeggen vind ik het nogal stom. Het is een commercieel gedoe, maar ik kan ontkennen dat het deze keer Nova en mij heeft samengebracht. Opnieuw breng ik mijn lippen naar die van haar en we kussen voor een lange tijd deze keer. Uiteindelijk trek ik me terug en verberg ik mijn gezicht in haar nek. Ik sluit mijn ogen en glimlach. ‘Nooit gedacht dat ik valentijn nog eens zou bedanken,’ fluister ik zachtjes. ‘En misschien ook Castor en Luke een beetje.’ Ik kus haar zachtjes in haar nek. ‘Nov? Is het nu raar om te vragen of je… ,’ ik haal mijn schouders op. Ik vind het altijd een beetje stom klinken en om eerlijk te zijn ben ik niet echt iemand die van het typische romantische gedoe is. Ik ben immers gay, wat volgens heel veel mensen in zijn algemeen al raar is. ‘Wil je nu mijn… vriendin zijn? Of…’ Ik trek me iets terug en kijk haar aan. ‘Of wil je het rustig aan doen.’ Ik lach zachtjes. ‘Als het daar niet al lang te laat voor is.’


    “There's bravery in being soft.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    ISLA ASHWORTH
    HUFFLEPUFF || OUTSIDE || ADA ||

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    Isla kon wel door de grond zakken van schaamte toen Ada knikte. Merlin, ze was zo dom, dom, dom. Voortaan zou ze alles driedubbel, nee tiendubbel, checken voordat ze het inpakte. Als Cas haar nog geen grote idioot vond, dan vond hij dat nu vast wel. Haar gesprek met Fran en Roza liet haar niet veel beter voelen (hoewel, die met Fran uiteindelijk wel). Zou hij oprecht liegen over zoiets? Ze wist het niet. Hij kon grappen maken over veel dingen, maar op dat moment leek het niet zo te zijn. Zo kende ze hem niet, maar als zelfs Roza het zei… Het deed pijn, veel pijn. En als hij het als een grapje bedoelde, dan was het geen leuk grapje.
          Ada schoof naar haar toe en sloeg haar armen om haar heen. ’Dat hij Marly nu leuk vindt, is niet meer jouw zaak. Goh, hij vindt een andere meid leuk, fantastisch voor die gast. Maar het is wel iets als je hem nog leuk vindt... Dan tja.’ Isla haalde haar schouders op.
          ’Ik weet het zelfs niet eens… Fran denkt dat hij met mij aan het spelen is. Ik dacht dat we nog gewoon vrienden konden zijn, of op z’n minst proberen, maar misschien moet ik hem maar gewoon compleet vergeten.’ Ze zuchtte. Ze moest stoppen met daar aan te denken, en focussen op haar date met Ced. Hij speelde tenminste geen spelletjes met haar.
          Haar afleiding kwam al snel en de groepschat explodeerde nogal, en ze besefte zich dat ze zich eens moest focussen op haar beste vriendin, met wie het niet erg goed leek te gaan. Ze was overstuur om haar eigen gedoe met Cas, terwijl haar vriendin Haar kijkers gleden over de berichtjes die Ada liet zien. 'Ik denk dat we weer soort van goed zijn, denk ik. Ik ben moe en ik wil slapen.’
          Isla glimlachte naar Ada en omhelsde haar opnieuw. ‘Ik ben echt blij voor je, Ads, ik weet hoeveel hij voor je betekend. En je bent echt een goede vriendin. Je moet je niks aantrekken van de mensen in de groepschat, want je bent geweldig. En als de mensen je naaktfoto’s door sturen, dan zijn ze klootzakken want zoiets is privé en zou alleen met jouw toestemming goed gekeurd mogen worden.’ Ze dacht terug aan de vier woorden die Ada via whatsapp stuurde en haar hart braken. Ik wil mijn moeder. ‘Het spijt me dat ik niks kan doen om je moeder terug te brengen,’ fluisterde zachtjes. ‘Als er een manier was, dan zou ik alles voor je doen om haar voor je terug te krijgen. Alles’ Isla voelde tranen in haar ogen springen. Ze zou niet weten wat ze zou moeten doen zonder haar moeder. ‘Ik weet dat het heel anders is, en dat ik lang niet hetzelfde ben, maar ik meen het echt wanneer ik zeg dat je voor mij als familie bent en zo makkelijk laat ik je niet gaan.’


    To the stars who listen — and the dreams that are answered




    Gwendolyn "Gwen" Caroline Martch


    Gryffindor • Keeper • Muggleborn • In front of the dressing rooms • Lana, Lily, Nova (waiting for) Dorian • Outfit • Slightly awkward, excited, confused

    "The sad truth is that most evil is done by people who never make up their minds to be good or evil."



    Na wat kletsen over de rozen, vertrekt Lana. Ze is nogal overstuur over Caleb’s gedrag, wat logisch lijkt. Ik probeer te kijken waar ze naartoe gaat, maar al snel verlies ik haar uit het oog. De wedstrijd gaat door en bij wat kansen juich ik mee, maar het lijkt tot nu toe alsof Slytherin ingemaakt wordt.
    Lana keert terug van Caleb’s vader blijkbaar, die nogal een creep was.
    De wedstrijd is afgelopen en Slytherin heeft toch gewonnen, ondanks hun stroeve start. Iedereen gaat daarna een beetje hun eigen kant op. Nova wordt benaderd door Maia, wat nogal wat wantrouwen oproept, maar blijkbaar heeft Nova er geen problemen mee.
    Lily loopt in de richting van James en ik grijns even. Misschien gaat er toch iets gebeuren.
    Caleb en Lana zijn ook weer aan het praten, wat suggereert dat hij misschien weer normaal lijkt te doen.
    Ook ik sta op. Misschien is de chaos nu weer wat neergedaald. Net als ik dat denk, krijg ik een berichtje van Theo.

    >> Theo: W-w-where d-d-do w-w-we s-s-stand?
    Gwen: I don't know, I'm sorry for being so complicated
    >> Theo: D-d-dont b-b-be. I-i-im s-s-sorry f-f-for p-p-pushing
    Gwen: No, don't say sorry. It's just... I need to figure things out, it's not your fault
    >> Theo: O-o-okay. S-s-sorry

    Ik ben verward. Romantiek is nooit helemaal mijn forte geweest; op een of andere manier weet ik altijd alles ingewikkelder en pijnlijker te maken dan nodig en nu ook.
    Theo is ongetwijfeld een goed persoon en een van de meest zachtaardige en loyale mensen, maar door de twijfel die ik voel, lijkt het ook verkeerd om hem aan het lijntje te houden. En het is wellicht ook beter als hij iemand vindt, die niet zo onhandig is en hem zo ongelukkig kan maken als er iets mis gaat.
    Het wordt alleen maar erger op het moment dat Dorian vraagt of we nog even kunnen kletsen – op Valentijnsdag nota bene – en Lily ook begint te vragen naar hoe het met Theo zit.
    Na even praten met Lily en het onderwerp draaien naar haar en James kom ik erachter dat ze hem gekust heeft. Eindelijk! Ondanks dat het vrij verwacht is dat er ooit iets tussen hen zou gebeuren, is het leuk om te horen dat het ein-de-lijk ook gebeurd is. Nu kan ze ook niet meer doen alsof ze niets voor hem voelt.
    Ik sta op en loop richting de kleedkamers, waar ik met Dorian afgesproken heb. Het hoeft niet raar of ongemakkelijk te zijn met Dorian, zolang we maar negeren dat er een verleden is.
    Bij de kleedkamer leun ik met mijn met rug tegen de muur aan en wacht ik tot hij komt. Ik heb de rozen nog in mijn handen. Het zijn er vijf. Ik ga met mijn vingers langs de stengel van de bloem en voel de doornen in mijn vinger prikken. Ongeduldig kijk ik om me heen. Wachten is nooit mijn sterke kant geweest.

    [ bericht aangepast op 9 april 2017 - 19:15 ]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Celebranow "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • His Dorm • Fran

    ’Ik denk dat we allebei weten dat die kus een vergissing was,’ zegt ze en ik kijk haar een beetje verdwaasd aan. Gaat ze nu weg? Net nu ik haar het meeste nodig heb? ‘Het is prima, maar we weten beide dat het beter is als ik je gewoon niet meer spreek. Want ja, je zult me toch niet missen. Je geeft toch niet om me.’ Ik wil mijn mond open trekken, maar heb geen idee wat ik kan zeggen. Is dit het moment dat mijn enige vriendin me gewoon dumpt. Wie heb ik dan nog over? Castor en Caleb? Ik denk het… Ik heb geen idee. ‘Tot.. Nooit meer.'
          ’Ada…,’ maar voordat ik haar tegen kan houden, is ze verdwenen. Langzaam voel ik mijzelf wegglippen in verdriet, maar bijna als een gewoonte, schakel ik om naar woede. Ze wil geen vrienden meer met me zijn? Prima. Dan is het ook helemaal klaar. Ik laat me op de grond vallen voor mijn laptop en begin dan ongeduldig mijn laptop in elkaar te zetten met de simpele “reparo”. Ondertussen haal ik mijn mobiel tevoorschijn en zoals gewoonlijk laat ik mijn woede los op iedereen die daar zijn mond open trekt. Adalae wordt al snel het slachtoffer en ik bedenk een of andere stomme roddel over haar en de herbology docent. Om het nog eventjes helemaal compleet te maken, stuur ik er ook nog een foto achterna van Adalae half naakt met twee anderen jongens. Ik weet niet waarom ik het doe. Normaal ben ik helemaal niet zo laag. Als ik wraak neem doe ik het wel op de juiste manier en niet met een stomme achterbakse roddel verspreiden. Ik krijg het echter snel terug. Dat is dus de reden waarom ik dit soort dingen niet doe. Binnen de kortste keren staat de hele chat vol met foto’s van mij. Ik bijt mijn lip en laat mijn mobiel vallen. Snel kom ik overeind en loop ik naar de badkamer. Het is redelijk pijnlijk om al mijn littekens terug te zien op de foto’s. Het helpt ook niet dat Maia daarna nog eens opmerkingen gaat maken over hoe ik geen spieren heb. Ik sla de deur van mijn badkamer hard dicht en leun tegen de binnenkant. Ik haal een hand door mijn haar. Wat is er vandaag toch aan de hand? Ik kan mijn gevoelens niet onder controle houden. Merlins beard. Mijn vader had gelijk toen hij mij in de kerstvakantie toegesproken heeft over mijn gedrag. Ik haal diep, trillend adem en trek voorzichtig mijn shirt uit. Ik slik als ik de dunne, bleke jongen in de spiegel zie. Vanaf zo’n afstand zie je de littekens niet heel erg, maar als ik een stap naar de spiegel zet, zie je de nog wittere strepen duidelijk zitten. De meeste zitten over mijn buik en een aantal littekens van nare brandwonden zitten op mijn armen.
          Ik laat mijn vingers over mijn huid glijden, helemaal tot aan mijn pols waar de slangachtige tatoeage zit. Zelfs daar is de huid niet helemaal egaal, maar niet alle littekens komen van mijn vader. Ik bijt mijn lip en zonder nog naar mezelf te kijken, trek ik mijn shirt weer aan. Ik kleed me in mijn strakke pak zodat elk stuk van mijn lichaam bedekt is, behalve mijn gezicht en mijn handen. Vervolgens ga ik op mijn bed zitten en trek ik de gordijnen dicht. Ik zucht diep en leuk vermoeid naar achteren. Uiteindelijk kan ik het toch niet helpen om mijn mobiel er weer bij te pakken. Ik lees een tijdje mee met “fuck, marry, kill” en besluit dan maar eens voor een dare te gaan als ik gevraagd word. Eerst komt Luke met de belachelijke dare om iemand te zoenen, maar daar stem ik niet mee in. Ik heb geen zin om uit mijn kamer te komen en al helemaal niet om iemand te zoenen. Ik heb al genoeg mensen gezoend voor de rest van mijn leven. De volgende dare is nou niet bepaald beter “dye your hair the colour of a rainbow”. Wat. Ik besluit me erover heen te zetten en kom overeind. Iedereen doet het en het zal er vast zo uit kunnen. Slechte beslissing. Nadat ik Maia’s haarverf geacciod heb en mijn haar gekleurd heb, maar ik snel een foto en wil ik het er weer uit halen, maar helaas. De vijf spreuken die ik probeer leveren niks op. Door eentje gaat het zelfs nog feller schijnen en vervolgens begint het ook nog eens te knipperen als een regenboog. Mijn volgende poging is om het helemaal eruit te wassen, maar daardoor wordt het enkel ietsje bleker. Ik vloek hardop en blijf boenen, nu lichtelijk in paniek. Het helpt ook niet dat mijn handen naar rood worden door de verf. Blijkbaar is mijn huid niet zo heel blij met die chemicaliën. ‘Fuck,’ mompel ik. Je had moeten nadenken Celeb, je weet dat je huid helemaal niet tegen zulk soort producten kan. Ik smijt de potjes hard tegen de muur waardoor ze uit elkaar spatten en heb bijna de neiging om mijn haar uit mijn hoofd te trekken als de deur achter me open gaat. Fran komt binnen gestapt en in een paar seconden heb ik mijn haar een soort van normaal gekregen. Qua model dan. De regenboog zit er nog steeds in.
          ’Haal het eruit. Alsjeblieft. Het brandt.’


    "I had fun in hell, can I come home now?"

    [ bericht aangepast op 9 april 2017 - 19:53 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dorian "Dora" Arcelin Kasai


    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Keeper • Prefect • Outside • Gwen

    We hebben gewonnen. Ik vlieg langzaam naar de grond toe en laat me onhandig van mijn bezem afglijden. Mijn schouder en arm laat ik levenloos naast mijn lichaam hangen, want elke beweging die ik ermee maakt doet veel te veel pijn. Ik kreun pijnlijk en volg mijn team langzaam richting de kleedkamers. Ik probeer extra langzaam te doen, omdat ik er vrij weinig zin in heb om hen onder ogen te komen. Ik zucht zachtjes en ben blij dat enkel Regulus en Frankie in de kleedkamers zijn als ik binnen kom. Snel stap ik in een van de losse douchehokjes en douche ik. Het gaat niet echt bepaald handig om mezelf aan en uit te kleden met maar één werkende hand, maar ik kan moeilijk Regulus of Frankie vragen om me mee te helpen. Uiteindelijk heb ik al mijn spullen verzameld.
          ’Tot ziens,’ zeg ik zwakjes tegen Regulus en Frankie. ‘Uhm… goed gespeeld Regs.’ Ik bijt mijn lip en stap dan naar buiten. Een gepijnigde kreun ontsnapt uit mijn mond als ik de deur met mijn schouder open moet duwen en voor eventjes wordt het zwart voor mijn ogen. Het helpt niet dat ik absoluut uitgeput ben door de conditie van mijn longen en daarnaast kan ik niet bepaald goed tegen pijn.
          Ik heb zojuist met Gwen afgesproken om met haar te praten, omdat dat niet gelukt is op het feestje en zie haar al snel staan. Ik glimlach zwakjes naar haar. Ik weet niet of het de juiste keuze is om op valentijn af te spreken met Gwen, maar het betekent niks. Ik heb ook geen idee waar Fae op dit moment rondhangt en sowieso heb ik later met haar afgesproken. Ik stap op Gwen af.
          ’Hey, Gwen,’ zeg ik en ik geef haar met een arm - die vol spullen zit - een halve, awkward knuffel. ‘Uhm. Sorry… ja…’ Ik zucht. ‘Hoe gaat het met je?’


    "We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Caleb Brody Hughes
    “I always have this fear that one day you are going to discover that I'm not as great as you once thought I was.”



    ‘'Ij ‘eeft mij geen pijn gedaan,’ zei ze zachtjes en de opluchting viel vast van mijn gezicht te lezen. Ze ging op haar tenen staan en omsloot mijn gezicht met haar ‘Maak je geen zorgen Cal,’ mompelde ze en ik zuchtte zachtjes, waarna ik mijn ogen neersloeg.
          ‘Sorry... Het is gewoon... mijn schuld,’ mompelde ik, dat laatste amper hoorbaar. Ze streek met haar vingers over mijn wang en haar aanrakingen kalmeerde mij enigszins.
          ‘Laten we ‘ier weg gaan.’ Ze trok mij met zich mee in de richting van het kasteel. Ze nam me mee naar een van de vele binnenplaatsen en duwde mij daar op een laag muurtje. Braaf ging ik zitten en keek haar afwachtend aan. Ze nam mijn hand vast en mijn gezicht vertrok wat. ‘Je ‘ebt jezelf pijn gedaan.’ Ik wilde protesteren, maar Lana leek hier niet echt van gediend. Ze had al haar toverstok tevoorschijn gehaald en toverde wat water tevoorschijn om mijn knokkels mee schoon te maken. Vervolgens toverde ze ook nog wat verband tevoorschijn en wikkelde ze deze om mijn hand.
          ‘Je zou zo madam Pomfrey kunnen vervangen,’ zei ik met een zwak glimlache. Ze ging naast mij zitten op het muurtje en ik sloeg mijn arm om haar schouders heen.
          ‘'Ij ‘eeft geen idee waar ‘ij over praat. ’Ij ‘eeft geluk dat jij zijn zoon bent.’ Ik keek Lana dankbaar aan maar schudde mijn hoofd.
          ‘Laten we het alsjeblieft niet meer over hem hebben... wat vond je van de wedstrijd? Ondanks dat ik je... nou ja je weet wel, het hele obliviate gebeuren?’



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Outside • Lana


    I just caught the wave in your eyes

    Mary Elizabeth MacDonald
    ‘Do something instead of killing time – 'cause time is killing you.’



    Die laat ik elke zondag weken in speciaal lavendelwater wat ik importeer vanuit Italië. Verder balsem ik mijn nagelriemen en vijl zo nu en dan mijn nagels als ze te lang worden. In de winter heb ik een handcrème die heel zacht is en lekker ruikt zonder plakkerig te zijn.’ Mijn ogen rolden nog net niet uit hun oogkassen en mijn mond zakte een stukje open. Dat noemde ik nou nog eens een beauty routine.
          ‘Dat eh... heb ik nog nooit eerder gehoord?’ probeerde ik en glimlachte zo vriendelijk mogelijk, doch een tikkeltje ongemakkelijk.
          ‘Maar natuurlijk!’ antwoordde hij enthousiast toen ik hem vroeg of hij misschien wat wilde voorlezen. Hij ging er even goed voorzitten en ik keek hem afwachtend en nieuwsgierig aan.
          ‘"Met een grote zwaai van mijn toverstok zorg ik ervoor dat de boomstam die de weg versperd naar het duistere, onbekende wezen opzij schuift. Dapper stap ik in het duister. Ik zie geen hand voor ogen, maar dat maakt niet uit. Mijn gehoor is ook perfect en helaas mijn neus ook. Het stinkt hier naar iets, maar deze blonde, zeer getalenteerde tovenaar met een prachtige lach en mooie blauwe ogen laat zich daar niet door afschrikken. Nee, Gilderoy Lockhart is voor niets en niemand bang–’ ik knipperde en keek Roy flabbergasted aan, misschien hadden mensen toch een punt, wanneer ze hem narcistisch noemde ‘–er klinkt geritsel in de verte en ik merk hoe ik mijn hand steviger om mijn stok klem. Klaar voor het gevecht wat ik toch zeker ging winnen. Ik ben namelijk ook super goed in duelleren, maar ja, waar ben ik niet goed in? Het beest komt dichterbij en ik houd mijn stok gereed. Het lijkt alsof er enorme kaken klikken en twee harige poten stappen in het licht van het schijnsel van mijn toverstok. Zo slim ben ik zeker wel. Ik moet het beest in de ogen kunnen kijken. Ik ben er niet bang voor."’ Hij keek vragend naar mij op, maar ik kon hem enkel aangapen. Deze jongen had echt een wilde fantasie. ‘Dit stuk is gebaseerd op waargebeurde verhalen.’ Oh, het was geen fictie. Ik schraapte mijn keel.
          ‘Dat was eh– ontzettend gedetaillerd doch eh spannend geschreven,’ zei ik en glimlachte kleintjes. ‘Wanneer heb je dit dan meegemaakt, toch niet onder schooltijd, hoop ik?’



    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Seeker • Hospital wing • Roy


    I just caught the wave in your eyes

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Tribunes • Caleb • Outfit

    Ik vang nog net op dat hij zegt dat het zijn schuld is en open mijn mond om daar fel tegenin te gaan, maar hij heeft me al onderbroken. ‘Je zou zo madam Pomfrey kunnen vervangen,’ zegt hij dan. Ik glimlach zwakjes, maar niet helemaal gemeend. ‘Laten we het alsjeblieft niet meer over hem hebben... wat vond je van de wedstrijd? Ondanks dat ik je... nou ja je weet wel, het hele obliviate gebeuren?’ Ik zucht zachtjes. Ik heb liever niet dat Caleb dit onderwerp ontwijkt, maar ik kan er vrij weinig aan doen. Ik weet dat ik zelf hetzelfde doe als het over mijn familie gaat en ik kan hem moeilijk gaan dwingen om erover te praten.
          ’Ehm… ‘ Ik trek mijn benen op en leun mijn armen erop terwijl ik over de de binnenplaats kijk. Ik haal mijn schouders op. ‘Je speelde geweldig,’ zeg ik, ‘zoals gewoonlijk, maar om eerlijk te zijn ben iek niet echt bezig geweest met de wedstrijd. Sorry, maar ehm… je leek in je element.’ Ik bijt mijn lip en speel een beetje met een stukje mos dat is gaan groeien tussen de stenen van het muurtje. Een diepe zucht rolt over mijn lippen. ‘’Ad je mijn roos wel ontvangen of…’ Ik kijk hem, heeft hij de roos weggegooid? Daar kan hij natuurlijk niks aan doen, want hij wist het niet, maar dan nog. Waarom moeten zulke dingen constant mis gaan? Ik weet dat Valentijn enkel een commercieel gedoe is en ik zou er ook geen aandacht aan moeten besteden, maar ik kan het niet echt helpen. Ik kan er ook slecht tegen dat hij zich geen zorgen meer maakte op zijn bezem en nu weet hij alles weer en lijkt hij zich miserable te voelen. ‘Iek ‘eb de jouwe nog,’ zeg ik. Ik heb de stengel van de roos in mijn broek gestoken zodat deze rechtop blijft staan en haal deze er nu uit. ‘Merci,’ zeg ik en ik glimlach zwakjes.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Gilderoy Lockhart
    Fame is a fickle friend.



    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 year old - in the hospital wing - Mary






    Ze staart me nogal verbluft aan en ik weet even niet zo goed wat ik moet doen. Vond ze het zo goed dat ze niet weet wat ze moet zeggen? Dat zou het vast zijn. Het is immers ook fantastisch geschreven. Mijn schrijfkunsten zijn gewon echt geweldig. Nog iets waar ik gewoon super goed in ben.
    ‘Dat was eh– ontzettend gedetaillerd doch eh spannend geschreven,’ zegt ze dan nadat ze haar keel heeft opgehaald en ze glimlacht lichtjes. ‘Wanneer heb je dit dan meegemaakt, toch niet onder schooltijd, hoop ik?’ Ik lacht zacht om haar woorden en kijk haar vrolijk aan.
    'Geen zorgen. Dit heb ik in de zomervakantie meegemaakt,' zeg ik en ik herinner me Lily's advies weer. Ik moet romantischer zijn. Dit is blijkbaar haar eerste date. Daarom frons ik diep en stop mijn tablet weer weg. Oké, ik moet haar aandacht geven. Dat moet te doen zijn, lijkt me.
    'Je bent mooi,' zeg ik dan en ik staar haar met een glimlach aan, 'het maakt niet uit wat voor spreuk er over jou wordt uitgesproken, je blijft ook mooi. Echt heel mooi.' Zie, ik ben helemaal niet narcistisch. Ik ben juist heel aardig! 'Je verdient eigenlijk een veel betere eerste date, Mary. Ik weet niet of je dat wil, maar ik zou het heel leuk vinden om je een keer mee uit eten te mogen nemen. Dat dat dan wel romantisch is.' Ik glimlach weer en sta dan voorzichtig op. ik doe met een zwaai van mijn stok alle gordijnen dicht, zodat het licht gedimd wordt en steek vervolgens een kaars aan. Precies zoals Lily het zei en ergens, heel diep van binnen, word ik een beetje nerveus. Natuurlijk wijst ze me niet af, maar wat als ze dat wel doet? Nee, nee dat kan niet. Niemand zou mij afwijzen en ik heb haar leven gered. Ik ben een held in haar ogen.
    Ik ga weer op de rand van het bed zitten en kijk haar verwachtingsvol aan. Ik ben veel te perfect om nee tegen te zeggen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Faelia "Fae" Christina Brown


    17 • Year 6 • Ravenclaw • Beater • Defeated • ootd

    Verloren, verdomme.
    Ik ben veel te competitief om me niet chagrijnig te voelen over het feit dat we ingemaakt zijn door Slytherin. Ja, ik weet dat mijn vriendje in dat team zit en ik blij voor hem zou moeten zijn, maar ik ben nu alleen maar chagrijnig.
    Na een te hete douche kleed ik me om en droog heel geduldig mijn haar, dat momenteel gewoon saai zwart is. Ik mis alle kleurtjes, maar ik heb de laatste tijd niet de energie gehad om er moeite voor te doen. Mijn hoofd zat bij hele andere dingen.
    Het is valentijnsdag, en hoewel ik een roos heb gekregen voelt het als een dag als alle anderen. Dorian en ik hebben geen plannen. Hij heeft er geen gemaakt, en ik ben ergens nog wel zo ouderwets dat ik niet het initiatief neem bij dit soort dingen.
    Waar hij nu is weet ik niet, waarschijnlijk ongeveer in dezelfde situatie als ik maar dan in de Slytherin kleedkamer. Ik sjok naar buiten, een tas over mijn schouder en mijn haar nog steeds lichtelijk nat, als ik Dorian zie staan. Ik wil op hem aflopen, maar dan zie ik dat hij vergezeld wordt door.. Gwen. Alweer.
    Niet jaloers zijn, Fae, ze zijn gewoon vrienden. Dat is toch moeilijk, dus draai ik me om en loop ik de andere kant op.
    Nu heb ik al helemaal geen idee meer wat ik wil doen vandaag. De moed zakt me even in de schoenen, maar in de verte zie ik een bekend gezicht - Alice. We zijn geen beste vriendinnen, maar wel vriendelijk, en daar heb ik behoefte aan - een vriendelijk gezicht.
    "Alice! Hey!" Ik trek een kort sprintje en glimlach, deels geforceerd en deels toch ook wel gemeend. "Ook geen plannen voor Valentijnsdag?"



    [ bericht aangepast op 11 april 2017 - 12:55 ]


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Naam: Tallulah Fran Moriarty.


    "They tell me to listen to my mind, for I'm a Horned Serpent. But my heart screamed for me to follow it."
    | Horned Serpent | Year 6 | Uitwisseling student from Ilvermorny | Celeb

    Ik wist dat ik half wankelde en dingen in de chat durfde te zeggen die ik normaal nooit had durven zeggen, puur omdat de wiskey toch wel enig effect op mij had. De film en Luke naast me hielpen, maar het hielp beide niet zoveel dat ik me meteen niet meer alleen voelde. Echter boeide het me voor een klein moment niet meer. So what ik voelde me alleen? ik was niet geheel alleen. ik had zelfs Iz die zelfs mt me naar het gala wilde als ik anders alleen moest gaan. Mijn mond viel open zodra Celeb een dare kreeg om ze haar te verven en ik was nog erger verbaasd toen bleek dat hij het er niet uit kreeg. Bleek. Haarbleek, dat is wat hij nodig had. ik zuchtte diep en appte hem dat ik hem kon helpen als hij wilde. Fronsend keek ik naar mijn mobiel terwijl ik wachtte op het antwoord. Okay, ik was gewenst, dat betekende alleen nog dat ik de spullen nodig had. Ik keek op naar Luke.
    "Ik emh, ik moet een vriend helpen," zei ik tegen Luke en ik stond op van het bed. Even wankelde ik. Ik was ook wel het toppunt van een lichtgewicht. Ik liep eerst terug naar mijn eigen dorm, waar ik een aantal spullen pakte die zouden moeten helpen tegen gekleurd haar. Ook stopte ik de schoenen voor Iz vast in mijn tas, zodat ik die aan haar kon geven zodra ik klaar was met Celeb helpen. Ik kwam overend en liep naar de kerkers, dit keer zonder eerst drie keer verdwaald te raken. Ik fluisterde het wachtwoord en liep de Slyhterin common room binnen. Slaapzalen. Okay, hoe kwam ik naar de slaapzalen? De slaapzalen blijken niet super moeilijk om te vinden te zijn en ik loop naar binnen. Bijna meteen word ik aangesproken door Celeb.
    ’Haal het eruit. Alsjeblieft. Het brandt.’ zei hij en ik keek hem even geschrokken aan. Ik wierp een korte blik op de regenboog in zijn haar en knikte langzaam. ook stom eigenlijk dat ik niks van te voren had gezegd. ik had hem moeten waarschuwen. Tenminste als ik meteen had geweten dat haarverf uit een potje zo hardnekkig was. Soms waren dingen uit de muggle wereld zo onpraktisch.
    "Ik heb creme, die moet helpen tegen het branden," zei ik zachter dan ik bedoelt had. "Ik heb zonne allergie, gevoelige huid, daar heb ik creme voor. Zou moeten helpen." Ik maakte het mengels wat Celeb zijn haar weer moest gaan ontkleuren en liet het even staan terwijl ik een paar handschoenen aantrok en mijn vest uitdeed, zodat ik geen last zou hebben van mijn mouwen. Terwijl ik nog heel even wachtte beantwoorde ik een most/least likely. Wie wilde ik meenemen naar het prom? Zonder na te denken antwoordde ik en meteen daarna had ik er spijt van. Dacht Celeb dat ik hem juist mee wilde nemen? Of dat ik hem absoluut niet mee wilde nemen? Waarom was hij beledigd?
    "Okay, ik ben geen dwerg, maar jij bent lang, dus als je zou willen gaan zitten," zei ik terwijl ik mijn mengsel oppakte. Ik wachtte tot hij zat. Ik schraapte mijn keel, terwijl ik het langzaam over zijn haar begon uit te smeren. Ik deed mijn best om het mengel van zijn huid af te houden, zodat zijn huid niet nog verder geïrriteerd zou raken. ik wist dat ik het puntje van mijn tong uitstak als ik me te veel op één iets concentreerde, maar zelfs dat had ik niet meer helemaal door.
    "Ik weet dat je het waarschijnlijk onprettig vindt dat ik je haar aanraak, maar ik kan zien of ik je huid aanraak of niet," zei ik, terwijl ik vol concentratie zijn haar behandelde. "Dit spul wil je niet op je huid hebben."
    Zodra het eenmaal zat knikte ik teveden. "Gewoon een klein beetje magie, om het process te versnellen en dan uitspoelen."
    Ik was meer van de non-verbale magie. Mijn moeder zei altijd dat het makkelijker was en een voordeel als je het gevecht aanging. Misschien was het ook deels omdat sinds ik hier gekomen was ik liever niet had dat mensen mijn accent hoorde. Zelfs complimenten zorgde ervoor dat ik heel bewust was van mijn accent.
    "Ik wacht hier anders? Tot je het hebt uitgespoeld bedoel ik? Ik zou het voor je doen, maar dan moet ik de badkamer met je in en je kan niet met een pak je haar uitspoelen weet je, tenminste denk ik, ik bedoel..." ratelde ik. "ik houd al op, ik wacht hier." Ik kon mezelf wel in het gezicht slaan. Ondertussen was er natuurlijk alweer genoeg gebeurt in de chat, maar de complimenten die helemaal geen complimenten waren en de manier waarop Celeb op zijn complimenten reageerde waren toch net even iets anders.
    "Mag ik wat vragen?" Nee Fran doe het niet. "Welk van de vier denk jij dat je was? Diegene die ik mee wil naar prom, niet mee wil naar prom, waarschijnlijk mee naar prom ga of nooit mee naar prom zou gaan?" Way to go Fran. Topper dat je bent. Ik had vaker de neiging om dingen te zeggen waar ik gewoon mijn mond over moest houden, maar ik was niet zo goed in mijn mond houden.



    [ bericht aangepast op 11 april 2017 - 21:16 ]


    We've lived in the shadows for far too long.