• Thirteen Reasons Why, based on the best-selling books by Jay Asher, follows teenager Clay Jensen (Dylan Minnette) as he returns home from school to find a mysterious box with his name on it lying on his porch. Inside he discovers a group of cassette tapes recorded by Hannah Baker (Katherine Langford) -his classmate and crush-who tragically committed suicide two weeks earlier. On tape, Hannah unfolds an emotional audio diary, detailing the thirteen reasons why she decided to end her life. Through Hannah and Clay's dual narratives, Thirteen Reasons Why weaves an intricate and heartrending story of confusion and desperation that will deeply affect viewers.

    ▬▬▬

    Alle 13 afleveringen van 13 Reasons Why staan nu op Netflix.
    Ik heb net de eerste aflevering gezien, en ik werd er meteen ingetrokken! c:
    Spoilers graag onder de spoiler knop!

    ▬▬▬


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Slughorn schreef:
    Al bij aflevering vier, veel te nieuwsgierig waarom Clay ze moet luisteren... Maar dat zal wel een van de laatste afleveringen zijn (:

    Maar ik vind hem wel ontzettend gaaf (:


    Haha ik ook!

    Verder vind ik de serie nog niet zo heel geweldig. Maar ik blijf verder kijken omdat ik dus te nieuwsgierig ben (,:

    Even een waarschuwing voor aflevering 13, gezien deze schokkende beelden bevat.

    Als je niet goed tegen self-harm afbeeldingen kan, sla minuut 36 tot en met 38 over. Kan je er écht slecht tegen: sla 38 tot en met 39 ook over.

    [ bericht aangepast op 3 april 2017 - 0:10 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Heb 'm al afgekeken. Ik vind het echt een mooie serie met een goed verhaal erachter.


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    Ik heb alles in een nacht gebinge watched (ik kwam vrijdag thuis en ik ben tot een uur of 5 in de ochtend door gegaan :,) ). Interessante serie alleen ik vond de laatste paar afleveringen wel moeilijk om naar te kijken.

    verkrachtings scenes en zo

    Ik heb het boek een behoorlijke tijd terug ooit gelezen, en ik vond de serie eerlijk gezegd beter.
    de personages waren wel echt een stuk sympathieker in de serie dan in het boek (lees: alle personages behalve bryce, Marcus en misschien een paar andere). Met name courtney die in het boek gewoon echt gemeen en manipulatief was. Dat was in de serie deels ook zo alleen hier had ze dr nog enig motief voor. Overigens blijf ik het onterecht vinden dat bepaalde personages op die tape stonden..


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Oké ik heb het nu allemaal gekeken en wil even zeggen: massive trigger warning. er wordt van tevoren ook voor gewaarschuwd wat op zich mooi is, maar vooral haar zelfmoord is behoorlijk graphic (in aflevering 13, zoals Merodeadores ook al zegt). dus als je van jezelf weet dat je daar niet tegen kan, skip het alsjeblieft.

    Ik vond de serie aan het begin een beetje langdradig maar aan het einde zat ik er toch wel in.

    spoilers

    Even een vraagje though, Tyler???? Wat deed hij met die wapens? Komt er nog een tweede seizoen waar ik niet van af weet? :,) Anders is dat echt nogal een...open einde wat hem betreft.

    o en JEFF!!!!! vond hem zo leuk en toen ineens rip

    Ik voelde me echt zo schuldig dat ik er zo snel doorheen ging, maar nu lees ik hier meerdere mensen die alles erdoorheen gejast hebben en nu voel ik me toch wat minder abnormaal haha. Ik hoef nog maar twee episodes. (bloos)


    She's imperfect but she tries

    Peredvizhniki schreef:
    Oké ik heb het nu allemaal gekeken en wil even zeggen: massive trigger warning. er wordt van tevoren ook voor gewaarschuwd wat op zich mooi is, maar vooral haar zelfmoord is behoorlijk graphic (in aflevering 13, zoals Merodeadores ook al zegt). dus als je van jezelf weet dat je daar niet tegen kan, skip het alsjeblieft.

    Ik vond de serie aan het begin een beetje langdradig maar aan het einde zat ik er toch wel in.

    spoilers
    Even een vraagje though, Tyler???? Wat deed hij met die wapens? Komt er nog een tweede seizoen waar ik niet van af weet? :,) Anders is dat echt nogal een...open einde wat hem betreft.

    o en JEFF!!!!! vond hem zo leuk en toen ineens rip


    En Alex heeft ook zelfmoord gepleegd en Tyler haalde zijn foto van de lijn, dus het kan ook daarmee te maken hebben...

    I loved Jeff! He was so cute and sweet :c


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Merodeadores schreef:
    (...)

    En Alex heeft ook zelfmoord gepleegd en Tyler haalde zijn foto van de lijn, dus het kan ook daarmee te maken hebben...

    I loved Jeff! He was so cute and sweet :c


    Ja zoiets dacht ik ook. Maar hij heeft ook zo'n groot geweer? Dacht echt dat hij zo'n school shooting ging doen eerlijk gezegd.
    Maar Alex leeft nog wel toch? Alleen wel in kritieke toestand?

    Ik denk dat ik het ooit ook eens ga kijken.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik heb me nog nooit zo leeg gevoeld na een serie.


    She's imperfect but she tries

    Gister t/m afleverin 3 gekeken maar wat heftig zeg. Al zoveel pauzes moeten nemen


    --

    Mignon schreef:
    Ik heb me nog nooit zo leeg gevoeld na een serie.


    This


    We've lived in the shadows for far too long.

    heb de serie gister ja uitgekeken en meteen vannacht gedroomd dat een vriendin zelfmoord had gepleegd yikes

    Ik denk dat ik ergens mid ep 3 zit, ik moet nog verder kijken, maar dayum...


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik ben het momenteel aan het kijken maar ik erger me flink aan alle opvulling over Clay, dus ik spendeer veel van de tijd met skippen naar de tapes. Ben te nieuwsgierig en te ongeduldig.
    Ik heb overigens allerlei trigger-lijstjes voorbij zien komen op het internet, mochten mensen ze nodig hebben, kunnen ze hier ook wel gepost worden. Dan weet je in ieder geval wat je te wachten staat.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted