• Thirteen Reasons Why, based on the best-selling books by Jay Asher, follows teenager Clay Jensen (Dylan Minnette) as he returns home from school to find a mysterious box with his name on it lying on his porch. Inside he discovers a group of cassette tapes recorded by Hannah Baker (Katherine Langford) -his classmate and crush-who tragically committed suicide two weeks earlier. On tape, Hannah unfolds an emotional audio diary, detailing the thirteen reasons why she decided to end her life. Through Hannah and Clay's dual narratives, Thirteen Reasons Why weaves an intricate and heartrending story of confusion and desperation that will deeply affect viewers.

    ▬▬▬

    Alle 13 afleveringen van 13 Reasons Why staan nu op Netflix.
    Ik heb net de eerste aflevering gezien, en ik werd er meteen ingetrokken! c:
    Spoilers graag onder de spoiler knop!

    ▬▬▬


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Ik ga zo sloom. . . Ik ben pas bij aflevering vijf. Maar ik kan het gewoon niet snel achter elkaar kijken. D:


    •

    Roanoke schreef:
    Ik ga zo sloom. . . Ik ben pas bij aflevering vijf. Maar ik kan het gewoon niet snel achter elkaar kijken. D:


    Same. D:


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Ik heb nog 1,5 aflevering te gaan. D:


    The truth is out there.

    Ik ben nog maar bij 3,5. Vind het niet interessant genoeg om het achter elkaar door te kijken. Het is wel leuk, daar niet van.

    Pfff zeg. Ik snap die trigger warning nu wel hoor. De eerste keer dat ik echt last had van een trigger in een serie. Heftig.


    The truth is out there.

    Ik ben nu bij aflevering elf, maar ik geloof dat ik er nog niet objectief over kan oordelen. Ik vind het wel "fijn" dat ze het geen mooi romantisch verhaaltje maken. It's just shitty and horrible and they show that.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pfff deze was echt heftig, misschien iets te heftig. Mensen, als je hart er niet tegen kan, niet kijken. Laatste twee afleveringen zijn toch wel schokkend om te zien


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik wil meer, maar tegelijkertijd wil ik dat het hier stopt. Niet omdat ik genoeg heb gehad, maar eerder omdat ik niet denk dat ze dit kunnen evenaren. Niet perse in hoe goed het is/was/zou zijn, maar meer in het gevoel, de sfeer en gewoon algemeen het verhaal. Ik ben wel nieuwsgierig naar de andere personages en al die dingen die misschien niet of misschien wel zijn opgelost of uitgelegd, maar geen van allen lijkt me genoeg om er een tweede seizoen van te maken. Do I make sense...


    Mhm?

    Ik ben skeer en heb geen Netflix (ik wacht wel tot ik het ergens kan downloaden), maar ik ben gisteren wel begonnen met het boek. Ik vind het tot nu toe best wel leuk(?) of hoe je het ook wilt noemen. Ik heb Cassette 1: side A en side B al gehad. Ben heel erg benieuwd hoe de serie is.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Guys; je hoeft niet netflix te kijken. Je hook-up

    Ik ben eigenlijk helemaal niet van dit soort type shows of films. Ze laten alleen de 'positieve' kanten zien dat men werkelijk je zal missen als je weg gaat; terwijl mensen je alleen maar missen door die tapes en bang zijn dat hunzelf geraakt worden. Ze gaven niet om haar lol :'D ja miss Clay, maar hij is pas 'echt' gaan denken toen hij de tapes kreeg. Nope. Waren de tapes er niet geweest, dan had niemand, naar mijn mening, behalve haar ouders aan haar gedacht. Thats life. People come and go en ik vind het hypocriet dat mensen gaan janken als iemand zelfmoord pleegt, terwijl ze die persoon niet eens kende. Nu heb ik het niet over de kijkers van deze show, maar mensen die haar maar een keer op de hal gezien hebben en dan meteen doen alsof ze zo geraakt zijn lawl. This is my opinion, and yeah. I kno ppl won't like it.


    mod-edit: link verwijderd

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 mei 2017 - 21:54 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    McCrory schreef:
    Guys; je hoeft niet netflix te kijken. Je hook-up Click

    Ik ben eigenlijk helemaal niet van dit soort type shows of films. Ze laten alleen de 'positieve' kanten zien dat men werkelijk je zal missen als je weg gaat; terwijl mensen je alleen maar missen door die tapes en bang zijn dat hunzelf geraakt worden. Ze gaven niet om haar lol :'D ja miss Clay, maar hij is pas 'echt' gaan denken toen hij de tapes kreeg. Nope. Waren de tapes er niet geweest, dan had niemand, naar mijn mening, behalve haar ouders aan haar gedacht. Thats life. People come and go en ik vind het hypocriet dat mensen gaan janken als iemand zelfmoord pleegt, terwijl ze die persoon niet eens kende. Nu heb ik het niet over de kijkers van deze show, maar mensen die haar maar een keer op de hal gezien hebben en dan meteen doen alsof ze zo geraakt zijn lawl. This is my opinion, and yeah. I kno ppl won't like it.


    Je bent mijn held! Dan ga ik vnv denk ik meteen kijken.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    McCrory schreef:
    Guys; je hoeft niet netflix te kijken. Je hook-up Click

    Ik ben eigenlijk helemaal niet van dit soort type shows of films. Ze laten alleen de 'positieve' kanten zien dat men werkelijk je zal missen als je weg gaat; terwijl mensen je alleen maar missen door die tapes en bang zijn dat hunzelf geraakt worden. Ze gaven niet om haar lol :'D ja miss Clay, maar hij is pas 'echt' gaan denken toen hij de tapes kreeg. Nope. Waren de tapes er niet geweest, dan had niemand, naar mijn mening, behalve haar ouders aan haar gedacht. Thats life. People come and go en ik vind het hypocriet dat mensen gaan janken als iemand zelfmoord pleegt, terwijl ze die persoon niet eens kende. Nu heb ik het niet over de kijkers van deze show, maar mensen die haar maar een keer op de hal gezien hebben en dan meteen doen alsof ze zo geraakt zijn lawl. This is my opinion, and yeah. I kno ppl won't like it.


    Ik snap wel wat je bedoelt en ergens heb je gelijk; mensen gaan nu eenmaal verder met hun leven. Dat moet haast wel. Maar ik vind niet dat ze dat niet in de serie verwerkt hebben. Clay dacht wel aan Hannah en miste haar wel degelijk voordat hij die tapes kreeg, maar het is logisch dat hij probeert verder te gaan. Die tapes maken dat gewoon niet meer mogelijk. De anderen geven heel duidelijk geen schijt om Hannah, op sommigen soms na, en dat wordt in mijn ogen goed weergegeven. Ik geloof zelfs dat Justin ergens letterlijk zegt: I don't give a fuck about Hannah. En iemand anders zegt dat ze een egoïstische bitch was die alleen maar zelfmoord pleegde voor aandacht. Dan lijkt het me niet dat ze haar missen.
    En over dat wenen terwijl je die persoon niet kende; Je hebt absoluut gelijk dat er mensen zijn die hier gewoon aandacht en medelijden mee zoeken en dus enorm egoïstisch zijn en er best wel eens een klap voor mogen krijgen. Maar niet iedereen is zo. Ik heb tijdens mijn middelbaar twee zelfmoorden op school gehad, beide jongens zaten ook in mijn jaar. De eerste was toen ik in het eerste zat. Die kerel was populair, veel mensen kenden hem en zijn liefje zat bij mij in de klas. Mijn persoonlijke mening? Hij was een lul en behandelde heel veel mensen als vuil. Goed, hij had duidelijk grote problemen met zichzelf en dit was misschien zijn manier van afreageren, maar dat maakt niet dat ik hem een tof persoon vond. Toch heb ik gehuild op die dag. Niet omdat ik verdrietig was - vrolijk was ik er nu ook niet om, zo'n grote hekel had ik nu ook niet aan hem - maar omdat de sfeer gewoon zo zwaar was. Sommige mensen huilen gewoon omdat de omgeving hen geen plaats geeft voor andere gevoelens. Dit is niet iets wat iedereen heeft, maar ik weet zeker dat ik niet de enige was. Dus ja, dat wilde ik eventjes vertellen (:


    Mhm?

    ik ben eigenlijk shook as in ik weet niet of ik het moet kijken.


    Heaven is a place that we all have

    Ik heb het helemaal gekeken in 2 dagen en heb echt 't idee dat ik mijn tijd heb verspild :/
    De enige reden waarom ik het bleef kijken was welke reden Clay had en hoe alles zou eindigen... Helaas was het allemaal super anti-climax voor mij.

    Hier ga ik wss super veel haat voor krijgen, maar ik vind het super zwak dat Hannah zelfmoord heeft gepleegd. Ik vond alleen de rape wel erg maar de rest sloeg nergens op om daarvoor zelfmoord te plegen en haar ouders achter te laten en ook nog eens zon stomme tapes achter te laten, zodat iedereen zich schuldig voelt. Meerdere keren zegt Hannah dat mensen op moeten rotten en als ze dan weg gaan is ze beledigd dat ze weg gaan? :')

    En alleen omdat Clay niet durfde toe te geven dat hij van haar hield omdat hij een beetje shy is met meisjes, is hij een reden voor haar zelfmoord? bitch please ze doet mensen alleen maar pijn die het niet verdienen.

    Sorry dat ik zo onaardig overkom, haha. Dit is gewoon mijn mening over de serie.

    [ bericht aangepast op 5 april 2017 - 17:12 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Tamatoa schreef:
    Ik wil meer, maar tegelijkertijd wil ik dat het hier stopt. Niet omdat ik genoeg heb gehad, maar eerder omdat ik niet denk dat ze dit kunnen evenaren. Niet perse in hoe goed het is/was/zou zijn, maar meer in het gevoel, de sfeer en gewoon algemeen het verhaal. Ik ben wel nieuwsgierig naar de andere personages en al die dingen die misschien niet of misschien wel zijn opgelost of uitgelegd, maar geen van allen lijkt me genoeg om er een tweede seizoen van te maken. Do I make sense...


    Ik snap je wel. Ik denk dat ze gewoon 1 extra episode hadden moeten maken met hoe het afloopt met iedereen.


    I live for the applause, you will die for it.