• Thirteen Reasons Why, based on the best-selling books by Jay Asher, follows teenager Clay Jensen (Dylan Minnette) as he returns home from school to find a mysterious box with his name on it lying on his porch. Inside he discovers a group of cassette tapes recorded by Hannah Baker (Katherine Langford) -his classmate and crush-who tragically committed suicide two weeks earlier. On tape, Hannah unfolds an emotional audio diary, detailing the thirteen reasons why she decided to end her life. Through Hannah and Clay's dual narratives, Thirteen Reasons Why weaves an intricate and heartrending story of confusion and desperation that will deeply affect viewers.

    ▬▬▬

    Alle 13 afleveringen van 13 Reasons Why staan nu op Netflix.
    Ik heb net de eerste aflevering gezien, en ik werd er meteen ingetrokken! c:
    Spoilers graag onder de spoiler knop!

    ▬▬▬


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Ik ben nu aan het kijken. Nogal verslavend dit. :')


    The truth is out there.

    Ik ben hooked aan deze serie. Hij is echt confronterend op bepaalde vlakken en damn. Het is echt next level.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Ik identificeer me echt te veel met Hannah. Niet qua uiterlijk because she's gorgeous. Maar dingen die ze heeft meegemaakt.


    •

    Ik heb net aflevering 1 gezien!!! En ik wil nu al weten of er een seizoen 2 gaat komen xD

    Ik kijk alleen via showbox, dus heb maar 8 afleveringen online staan...


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Ik heb net aflevering 1 gezien!!! En ik wil nu al weten of er een seizoen 2 gaat komen xD

    Ik kijk alleen via showbox, dus heb maar 8 afleveringen online staan...


    Ik denk het niet aangezien seizoen 1 het hele boek is haha


    --

    Katerina schreef:
    (...)

    Ik denk het niet aangezien seizoen 1 het hele boek is haha


    He jammer.. Ik had begrepen dat het nog een beetje ene open einde was. Naja helaaas. Boek ga ik sws wel lezen!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik heb zojuist de eerste twee episodes gekeken en ik vind het echt GE-WEL-DIG!


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Laleah schreef:
    (...)
    He jammer.. Ik had begrepen dat het nog een beetje ene open einde was. Naja helaaas. Boek ga ik sws wel lezen!

    Het is beter dat ze dit soort series niet gaan uitmelken. Of sowieso al. Dan verliest het alle magie weer.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Laleah schreef:
    (...)

    He jammer.. Ik had begrepen dat het nog een beetje ene open einde was. Naja helaaas. Boek ga ik sws wel lezen!


    Van wat ik heb begrepen is de serie best wel anders dan het boek en hebben ze bepaalde dingen juist veranderd zodat er eventueel een tweede seizoen zou kunnen komen. Er is nog helemaal niks bevestigd, daar is het nog te vroeg voor, maar er komen zoveel positieve reacties binnen, dus wie weet! Ik zou het zelf juist heel erg tof vinden, omdat ze het einde inderdaad open genoeg hebben gelaten en er nog zoveel vertelt kan worden over de andere personages.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Ik vind het idee een beetje lijken op de film Unfriended. Maar ik heb net pas de eerste 20 minuten van aflevering 1 gekeken.

    En verandert het nu steeds van toen ze nog leefde naar na haar zelfmoord?

    [ bericht aangepast op 4 april 2017 - 14:31 ]

    Geralt schreef:
    Ik vind het idee een beetje lijken op de film Unfriended. Maar ik heb net pas de eerste 20 minuten van aflevering 1 gekeken.

    En verandert het nu steeds van toen ze nog leefde naar na haar zelfmoord?


    ja. het zijn een soort flashbacks naar wat ze verteld op de tapes

    Geralt schreef:
    Ik vind het idee een beetje lijken op de film Unfriended. Maar ik heb net pas de eerste 20 minuten van aflevering 1 gekeken.

    En verandert het nu steeds van toen ze nog leefde naar na haar zelfmoord?


    Ik heb die film onlangs gezien, maar ik zie het niet echt hoe het op elkaar lijkt. Zou je het misschien even willen uitleggen? Want de vergelijking lijkt me wel interessant (:

    Oh, wacht, ik denk dat ik het zie, haha xd Ik zie de gelijkenissen, ja ^^

    [ bericht aangepast op 4 april 2017 - 15:00 ]


    Mhm?

    Tamatoa schreef:
    (...)

    Ik heb die film onlangs gezien, maar ik zie het niet echt hoe het op elkaar lijkt. Zou je het misschien even willen uitleggen? Want de vergelijking lijkt me wel interessant (:

    Oh, wacht, ik denk dat ik het zie, haha xd Ik zie de gelijkenissen, ja ^^

    In de film hebben ze allemaal iets te maken met de dood van het meisje en in deze serie ook (zover ik begrijp). En in beide moeten ze dingen doen, of het loopt slecht voor ze af.

    Ik vind het ook een beetje een Life Is Strange vibe hebben, met de intro song en het school gebeuren.
    En chaos theory, butterfly effect.

    [ bericht aangepast op 4 april 2017 - 16:10 ]

    Derks schreef:
    IK HEB GEEN NETFLIX en op dit soort momenten baal ik daar wel heel erg van.

    HET BOEK WAS ZO ONTZETTEND MOOI


    Saaaaaaaame


    If a writer falls in love with you, you can never die

    En toen was het over... jezus, dit was goed.


    Mhm?