• Thirteen Reasons Why, based on the best-selling books by Jay Asher, follows teenager Clay Jensen (Dylan Minnette) as he returns home from school to find a mysterious box with his name on it lying on his porch. Inside he discovers a group of cassette tapes recorded by Hannah Baker (Katherine Langford) -his classmate and crush-who tragically committed suicide two weeks earlier. On tape, Hannah unfolds an emotional audio diary, detailing the thirteen reasons why she decided to end her life. Through Hannah and Clay's dual narratives, Thirteen Reasons Why weaves an intricate and heartrending story of confusion and desperation that will deeply affect viewers.

    ▬▬▬

    Alle 13 afleveringen van 13 Reasons Why staan nu op Netflix.
    Ik heb net de eerste aflevering gezien, en ik werd er meteen ingetrokken! c:
    Spoilers graag onder de spoiler knop!

    ▬▬▬


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    To be honest, I like book Hannah better than TV series Hannah. In het boek leefde ik meer met haar mee.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Virtuoso schreef:
    Ik heb het helemaal gekeken in 2 dagen en heb echt 't idee dat ik mijn tijd heb verspild :/
    De enige reden waarom ik het bleef kijken was welke reden Clay had en hoe alles zou eindigen... Helaas was het allemaal super anti-climax voor mij.

    Hier ga ik wss super veel haat voor krijgen, maar ik vind het super zwak dat Hannah zelfmoord heeft gepleegd. Ik vond alleen de rape wel erg maar de rest sloeg nergens op om daarvoor zelfmoord te plegen en haar ouders achter te laten en ook nog eens zon stomme tapes achter te laten, zodat iedereen zich schuldig voelt. Meerdere keren zegt Hannah dat mensen op moeten rotten en als ze dan weg gaan is ze beledigd dat ze weg gaan? :')

    En alleen omdat Clay niet durfde toe te geven dat hij van haar hield omdat hij een beetje shy is met meisjes, is hij een reden voor haar zelfmoord? bitch please ze doet mensen alleen maar pijn die het niet verdienen.

    Sorry dat ik zo onaardig overkom, haha. Dit is gewoon mijn mening over de serie.


    ik snap heel goed wat je bedoelt. ik zou alleen niet zeggen dat het 'zwak' was dat ze het gedaan heeft, want in haar beleving was alles gewoon fucked up en kon ze niet meer verder. sommige mensen hebben voor dat gevoel minder nodig dan anderen.
    maar dat ze die tapes überhaupt gemaakt heeft, vind ik echt verknipt en kan ik eigenlijk geen sympathie voor hebben. het is echt niet oké om mensen te beschuldigen voor jouw zelfmoord want dat is uiteindelijk écht je eigen keuze. er zijn nog zoveel opties en dat zij voor de optie zelfmoord kiest is niet de schuld van haar 'pesters' (vond het bij sommige ook nog eens best wel meevallen,
    zoals Zach en Alex, maar goed then again: belevingswereld). dus ja, dat vind ik ronduit rottig van haar en daarom vind ik haar eigenlijk gewoon geen leuk personage :,)

    Peredvizhniki schreef:
    (...)

    ik snap heel goed wat je bedoelt. ik zou alleen niet zeggen dat het 'zwak' was dat ze het gedaan heeft, want in haar beleving was alles gewoon fucked up en kon ze niet meer verder. sommige mensen hebben voor dat gevoel minder nodig dan anderen.
    maar dat ze die tapes überhaupt gemaakt heeft, vind ik echt verknipt en kan ik eigenlijk geen sympathie voor hebben. het is echt niet oké om mensen te beschuldigen voor jouw zelfmoord want dat is uiteindelijk écht je eigen keuze. er zijn nog zoveel opties en dat zij voor de optie zelfmoord kiest is niet de schuld van haar 'pesters' (vond het bij sommige ook nog eens best wel meevallen,
    zoals Zach en Alex, maar goed then again: belevingswereld). dus ja, dat vind ik ronduit rottig van haar en daarom vind ik haar eigenlijk gewoon geen leuk personage :,)


    Ja, precies! Ik vond het vooral heel zielig voor Alex, dat hij door schuld gevoel ook zelfmoord heeft gepleegd terwijl zijn reden helemaal niet zo heel erg was tbh ):


    I live for the applause, you will die for it.

    Virtuoso schreef:
    (...)

    Ja, precies! Ik vond het vooral heel zielig voor Alex, dat hij door schuld gevoel ook zelfmoord heeft gepleegd terwijl zijn reden helemaal niet zo heel erg was tbh ):


    Ja ik ook. Maar ik heb het idee dat Tyler hem heeft neergeschoten? Haha. Het zou heel gek zijn omdat Alex als enige nog enigszins aardig tegen hem deed, maar waarom had hij anders dat pistool gekocht? Dat vond ik in ieder geval nog wel het grootste probleem met hoe het eindigde,
    dat dat niet uitgelegd werd.

    Peredvizhniki schreef:
    (...)

    Ja ik ook. Maar ik heb het idee dat Tyler hem heeft neergeschoten? Haha. Het zou heel gek zijn omdat Alex als enige nog enigszins aardig tegen hem deed, maar waarom had hij anders dat pistool gekocht? Dat vond ik in ieder geval nog wel het grootste probleem met hoe het eindigde,
    dat dat niet uitgelegd werd.


    Dat was ook zo in Degrassi met Jimmy. Die werd uiteindelijk ook neergeschoten, waardoor hij in rolstoel belanden, ondanks hij aardig tegen Rick was .


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Okay, ben ik de enige die het einde nogal crap/zwak vond? :') Zo jammer, want de rest van de serie was zo goed, maar de laatste aflevering... some parts got me, but the rest, not really. Beetje ongeloofwaardig of zo.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Paddiecakes schreef:
    Okay, ben ik de enige die het einde nogal crap/zwak vond? :') Zo jammer, want de rest van de serie was zo goed, maar de laatste aflevering... some parts got me, but the rest, not really. Beetje ongeloofwaardig of zo.

    selena gomez. Toen ik dat hoorde was alles verpest.
    jk nee niet de enige reden, maar ja agree


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Peredvizhniki schreef:
    (...)

    Ja ik ook. Maar ik heb het idee dat Tyler hem heeft neergeschoten? Haha. Het zou heel gek zijn omdat Alex als enige nog enigszins aardig tegen hem deed, maar waarom had hij anders dat pistool gekocht? Dat vond ik in ieder geval nog wel het grootste probleem met hoe het eindigde,
    dat dat niet uitgelegd werd.

    omg ik was helemaal vergeten dat hij een pistool had gekocht. D: nooo no way


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik wil het boek gaan lezen, mensen, engels of Nederlands?


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Ik wil het boek gaan lezen, mensen, engels of Nederlands?

    Altijd de taal van oorsprong, voor zover je die kan lezen. Dus engels (want ik neem aan dat de schrijver engels is).


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Peredvizhniki schreef:
    (...)

    Ja ik ook. Maar ik heb het idee dat Tyler hem heeft neergeschoten? Haha. Het zou heel gek zijn omdat Alex als enige nog enigszins aardig tegen hem deed, maar waarom had hij anders dat pistool gekocht? Dat vond ik in ieder geval nog wel het grootste probleem met hoe het eindigde,
    dat dat niet uitgelegd werd.


    Er wordt duidelijk aan het einde van de episode gezegd dat Alex zichzelf door het hoofd had geschoten. Waarschijnlijk heeft Tyler die wapens gekocht in een optocht nr seizoen 2. Dat hij de school binnen gaat stappen, verwacht ik, en om zich heen gaat knallen. Dat is tegenwoordig best veel in hebt nieuws, vooral op Amerikaanse scholen


    It's never gonna happen, Guys.

    Slughorn schreef:
    (...)

    Er wordt duidelijk aan het einde van de episode gezegd dat Alex zichzelf door het hoofd had geschoten. Waarschijnlijk heeft Tyler die wapens gekocht in een optocht nr seizoen 2. Dat hij de school binnen gaat stappen, verwacht ik, en om zich heen gaat knallen. Dat is tegenwoordig best veel in hebt nieuws, vooral op Amerikaanse scholen


    Ja dat heb ik ook gehoord, maar het kan natuurlijk zijn dat Tyler een zelfmoord in scène heeft gezet zodat er geen dader wordt gezocht. Of zo.
    Maar zoiets had ik inderdaad ook al bedacht! Zou me niet heel erg verbazen. Vond hem trouwens echt een vervelend personage hahaha.

    Please onder spoilers. Zeggen hoe het einde voor jullie is, is ook een spoiler.

    [ bericht aangepast op 6 april 2017 - 17:48 ]

    Geralt schreef:
    Plz, ook zeggen hoe het einde voor jullie is, is een spoiler.


    Dat is toch voor iedereen anders? Plus het feit dat er ook waarschuwingen gegeven worden bij de aflevering van tevoren. We zeggen niets over het einde zelf toch?

    [ bericht aangepast op 6 april 2017 - 17:48 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Slughorn schreef:
    (...)

    Dat is toch voor iedereen anders? Plus het feit dat er ook waarschuwingen gegeven worden bij de aflevering van tevoren. We zeggen niets over het einde zelf toch?


    Als ik lees hoe slecht het einde volgens iedereen is, geeft het me niet bepaald de zin om leuk verder te gaan kijken.

    [ bericht aangepast op 6 april 2017 - 17:50 ]