• Thirteen Reasons Why, based on the best-selling books by Jay Asher, follows teenager Clay Jensen (Dylan Minnette) as he returns home from school to find a mysterious box with his name on it lying on his porch. Inside he discovers a group of cassette tapes recorded by Hannah Baker (Katherine Langford) -his classmate and crush-who tragically committed suicide two weeks earlier. On tape, Hannah unfolds an emotional audio diary, detailing the thirteen reasons why she decided to end her life. Through Hannah and Clay's dual narratives, Thirteen Reasons Why weaves an intricate and heartrending story of confusion and desperation that will deeply affect viewers.

    ▬▬▬

    Alle 13 afleveringen van 13 Reasons Why staan nu op Netflix.
    Ik heb net de eerste aflevering gezien, en ik werd er meteen ingetrokken! c:
    Spoilers graag onder de spoiler knop!

    ▬▬▬


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    ^

    [face=times]Pinata schreef:

    Guys; je hoeft niet netflix te kijken. Je hook-up


    mod-edit: links naar illegale websites zijn niet toegestaan

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 21:06 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 mei 2017 - 21:53 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    GusWaters schreef:
    Zou deze serie tegen de zomer ook verkrijgbaar zijn op dvd of ergens anders te zien zijn? Heeft iemand daar een idee van?
    Ik zou deze serie namelijk graag kijken omdat er zo veel commotie rond gemaakt werd en aangezien ik zelf psychologie studeer lijkt het me wel boeiend (bovendien lijkt het me ook echt een goede serie) maar dit arme schaap hier heeft geen Netflix :(


    Je kan een maandje gratis kijken, daar red je het denk ik wel mee. Het zijn maar 13 afleveringen. ^^


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik kijk er op zich wel naar uit want ik vond het einde echt veel te open. Wat er met Bryce gaat gebeuren bijvoorbeeld. Je kan mij niet laten zien wat hij geflikt heeft en dan geen closure geven wtf?

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 22:14 ]


    Caution first, always.

    Hooverphonic schreef:
    (...)

    Je kan een maandje gratis kijken, daar red je het denk ik wel mee. Het zijn maar 13 afleveringen. ^^

    Oh thanks dat ga ik zeker proberen deze zomer :)


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ik ben hem eindelijk aan het kijken! Momenteel bij episode 9, maar ben ik de enige die het af en toe aan het eind van een episode even moeilijk heeft?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Nou seizoen 2 is officieel aangekondigd door Netflix, ben benieuwd hoe en wat dit gaat lopen gezien het open einde. Plus zal Hannah in flashbacks terug komen?

    Tbh ik vind het maar een saaie serie. Heb na 2 afleveringen maar geskipt naar 'het moment' waar zo over gepraat wordt en behalve dat, is er niet zoveel bijzonders aan. Ik vind het eigenlijk totaal niet spannend, er zit geen spanningsopbouw in en het kabbelt maar een beetje voort.
    Ook vind ik dat de zelfmoord ergens toch vrij onverwachts komt, gezien het niet heel duidelijk is dat ze depressieve klachten heeft en het meer door gebeurtenissen komt dan vanuit negatieve gedachten over haarzelf. Niet heel realistisch om eerlijk te zijn, naar mijn idee dan. en ik kan het weten gezien ik zelf ook depressief ben geweest en een paar zm pogingen heb gedaan

    [ bericht aangepast op 8 mei 2017 - 16:47 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Micaela schreef:
    Tbh ik vind het maar een saaie serie. Heb na 2 afleveringen maar geskipt naar 'het moment' waar zo over gepraat wordt en behalve dat, is er niet zoveel bijzonders aan. Ik vind het eigenlijk totaal niet spannend, er zit geen spanningsopbouw in en het kabbelt maar een beetje voort.
    Ook vind ik dat de zelfmoord ergens toch vrij onverwachts komt, gezien het niet heel duidelijk is dat ze depressieve klachten heeft en het meer door gebeurtenissen komt dan vanuit negatieve gedachten over haarzelf. Niet heel realistisch om eerlijk te zijn, naar mijn idee dan. en ik kan het weten gezien ik zelf ook depressief ben geweest en een paar zm pogingen heb gedaan


    Dit vind ik altijd een rare uitspraak, aangezien iedereen dingen anders ervaart, door andere dingen gedreven wordt, andere beweegredenen heeft.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Grindywald schreef:
    (...)

    Dit vind ik altijd een rare uitspraak, aangezien iedereen dingen anders ervaart, door andere dingen gedreven wordt, andere beweegredenen heeft.

    This. Though, ik moet zeggen dat ik het redelijk onrealistisch vind en niet omdat wat ze meegemaakt heeft niet erg genoeg is, maar omdat ik niet geloof dat ze zich slecht voelt. Het komt niet over omdat er nooit echt aandacht aan besteed wordt. Er wordt enkel aandacht besteed aan de dingen die er gebeuren, maar vrij weinig aan hoe slecht Hannah zich daarom voelt. Nja, het wordt genoemd, maar je "voelt" het niet echt. That's what bothers me most.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dumblydore schreef:
    (...)
    This. Though, ik moet zeggen dat ik het redelijk onrealistisch vind en niet omdat wat ze meegemaakt heeft niet erg genoeg is, maar omdat ik niet geloof dat ze zich slecht voelt. Het komt niet over omdat er nooit echt aandacht aan besteed wordt. Er wordt enkel aandacht besteed aan de dingen die er gebeuren, maar vrij weinig aan hoe slecht Hannah zich daarom voelt. Nja, het wordt genoemd, maar je "voelt" het niet echt. That's what bothers me most.


    Ik heb het einde nog niet gezien dus ik weet niet hoe relevant mijn mening is, maar ik denk dat ze bewust niet laten zien hoe slecht ze zich voelt. Je kijkt vanuit het oogpunt van een ander naar iemand die depressief is en uiteindelijk zelfmoord heeft gepleegd, maar je zag niet hoe rot ze zich eigenlijk voelde, zoals je dat in real life ook niet altijd kan zien.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Nurse schreef:
    (...)

    Ik heb het einde nog niet gezien dus ik weet niet hoe relevant mijn mening is, maar ik denk dat ze bewust niet laten zien hoe slecht ze zich voelt. Je kijkt vanuit het oogpunt van een ander naar iemand die depressief is en uiteindelijk zelfmoord heeft gepleegd, maar je zag niet hoe rot ze zich eigenlijk voelde, zoals je dat in real life ook niet altijd kan zien.

    Ligt eraan. Ik denk dat je dat juist wel moet laten zien als je er een serie over maakt. Als je niet wil dat het over die depressie en zelfmoord gaat, dan moet je er geen serie over maken of het in ieder geval niet nemen als hoofdthema.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dumblydore schreef:
    (...)
    Ligt eraan. Ik denk dat je dat juist wel moet laten zien als je er een serie over maakt. Als je niet wil dat het over die depressie en zelfmoord gaat, dan moet je er geen serie over maken of het in ieder geval niet nemen als hoofdthema.


    Maar dat is het hem volgens mij nou juist. Dat de maatschappij het afschildert als 'ze voelt zich gewoon kut' of 'zo erg is ze er niet aan toe'. De serie gaat er volgens mij juist om dat niemand het merkt en dat Hannah er niet over praat en daardoor niemand ook maar enig idee heeft wat er in haar om gaat. Ik zeg niet dat de serie realistisch was of dat het hoofdthema goed gekozen is, want ik vond het ondanks alles een vrij gewone 'drama' serie tot en met de laatste afleveringen, maar ik denk wel dat het feit dat niemand inziet hoe slecht Hannah zich voelt, inclusief de kijker, bewust is gedaan om een punt duidelijk te maken


    We've lived in the shadows for far too long.

    Grindywald schreef:
    (...)

    Maar dat is het hem volgens mij nou juist. Dat de maatschappij het afschildert als 'ze voelt zich gewoon kut' of 'zo erg is ze er niet aan toe'. De serie gaat er volgens mij juist om dat niemand het merkt en dat Hannah er niet over praat en daardoor niemand ook maar enig idee heeft wat er in haar om gaat. Ik zeg niet dat de serie realistisch was of dat het hoofdthema goed gekozen is, want ik vond het ondanks alles een vrij gewone 'drama' serie tot en met de laatste afleveringen, maar ik denk wel dat het feit dat niemand inziet hoe slecht Hannah zich voelt, inclusief de kijker, bewust is gedaan om een punt duidelijk te maken

    Nee true, I get what you mean, maar ik vraag me sterk af of dat een bewuste keuze is van de makers of dat het gewoon slecht overgebracht is op beeld.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Micaela schreef:
    Tbh ik vind het maar een saaie serie. Heb na 2 afleveringen maar geskipt naar 'het moment' waar zo over gepraat wordt en behalve dat, is er niet zoveel bijzonders aan. Ik vind het eigenlijk totaal niet spannend, er zit geen spanningsopbouw in en het kabbelt maar een beetje voort.
    Ook vind ik dat de zelfmoord ergens toch vrij onverwachts komt, gezien het niet heel duidelijk is dat ze depressieve klachten heeft en het meer door gebeurtenissen komt dan vanuit negatieve gedachten over haarzelf. Niet heel realistisch om eerlijk te zijn, naar mijn idee dan. en ik kan het weten gezien ik zelf ook depressief ben geweest en een paar zm pogingen heb gedaan


    Je kan moeilijk zeggen dat er geen tekenen waren als je de serie amper gekeken hebt. Het is ook een langzame opbouw en de emoties zullen je niet grijpen als je zomaar een hoop afleveringen skipt.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]