• Thirteen Reasons Why, based on the best-selling books by Jay Asher, follows teenager Clay Jensen (Dylan Minnette) as he returns home from school to find a mysterious box with his name on it lying on his porch. Inside he discovers a group of cassette tapes recorded by Hannah Baker (Katherine Langford) -his classmate and crush-who tragically committed suicide two weeks earlier. On tape, Hannah unfolds an emotional audio diary, detailing the thirteen reasons why she decided to end her life. Through Hannah and Clay's dual narratives, Thirteen Reasons Why weaves an intricate and heartrending story of confusion and desperation that will deeply affect viewers.

    ▬▬▬

    Alle 13 afleveringen van 13 Reasons Why staan nu op Netflix.
    Ik heb net de eerste aflevering gezien, en ik werd er meteen ingetrokken! c:
    Spoilers graag onder de spoiler knop!

    ▬▬▬


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Ok

    ben ik de enige die Tony x Clay heeeel hard shipt?


    The truth is out there.

    Ik heb de serie in 2 dagen uitgekeken. Misschien dat ik hem nog een keer ga kijken. Ik vond hem erg heftig tho. Wel enorm mooi en een eye opener voor een boel mensen denk ik. Het is goed dat er aandacht voor is.


    You got teeth like a wolf, but you cry like a sheep

    Ik heb hem precies uitgekeken terwijl ik 24 uur geleden begon met ep 2 :')


    Caution first, always.

    Ik ben een 13 reasons why fanfic gestart op Archive of Our Own. Hier, mocht er interesse zijn. c:


    The truth is out there.

    Morty schreef:
    Ik ben een 13 reasons why fanfic gestart op Archive of Our Own. Hier, mocht er interesse zijn. c:

    Ah nice. Zou je deze ook op Quizlet kunnen zetten, zodat ik een abo kan nemen. Ik ben bang dat ik anders het zal vergeten ;/


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    MingMing schreef:
    (...)
    Ah nice. Zou je deze ook op Quizlet kunnen zetten, zodat ik een abo kan nemen. Ik ben bang dat ik anders het zal vergeten ;/


    Here you go! c:


    The truth is out there.

    Morty schreef:
    (...)

    Here you go! c:

    Thank you!


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Can I just say... wow. Ik heb alle afleveringen gezien en gewoon.. wow. Elke aflevering was gewoon beter dan de voorgaande. En gehuild dat
    ik heb, lol :'). Ik herbekijk vanaf morgen de afleveringen, maar deze keer samen met mijn vriend.

    Ik weet niet of jullie het al gezien hebben, maar er gaan speculaties rond op het internet dat Alex geen zelfmoord heeft gepleegd. Tyler heeft hem vermoord; daarom had hij het pistool en haalde hij de foto weg bij de foto's van alle anderen.
    Ik weet niet goed wat ik daarvan moet denken. Waarom zou Tyler Alex willen vermoorden? Alex heeft hem zelfs geholpen en verdedigd op bepaalde momenten. Wat denken jullie?


    Duuuuuuude, dit vind ik net op het internet. I'm shocked.

    [ bericht aangepast op 20 april 2017 - 23:07 ]


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Ah vette serie. Wel belachelijk dat Hannah anderen de schuld wil geven van haar zelfmoord. Nogal egoïstich.


    Morty schreef:
    Ok
    ben ik de enige die Tony x Clay heeeel hard shipt?

    NOPE hahahahaha ik vind ze vet cute samen

    [ bericht aangepast op 21 april 2017 - 10:35 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Okay, ik kom hier even dit topic random binnenhuppelen en ik ben nu bij 12, maar

    ben ik legit de enige die het niet drooghield bij Clay's tape? Ik bedoel, ze verdienden zoveel beter... Echt, ik voel me zo leeg nu... Hopelijk was dit de meest emotionele aflevering, want ik hield het echt niet meer. Of ben ik gewoon overemotioneel en ligt het aan mij?


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Anaticula schreef:
    Okay, ik kom hier even dit topic random binnenhuppelen en ik ben nu bij 12, maar
    ben ik legit de enige die het niet drooghield bij Clay's tape? Ik bedoel, ze verdienden zoveel beter... Echt, ik voel me zo leeg nu... Hopelijk was dit de meest emotionele aflevering, want ik hield het echt niet meer. Of ben ik gewoon overemotioneel en ligt het aan mij?


    Vanaf Clays tape heb ik ook elke aflevering traantjes gelaten. Ik kan je helaas verzekeren dat je het meest emotionele (naar mijn mening) zeker nog niet gehad hebt. It only gets worse. :Y)


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Eledhel schreef:
    Ah vette serie. Wel belachelijk dat Hannah anderen de schuld wil geven van haar zelfmoord. Nogal egoïstich.


    (...)
    NOPE hahahahaha ik vind ze vet cute samen



    Ja toch. Omg.


    The truth is out there.

    Just finished it < 3
    Vond het een hele mooie serie

    Die zm-scene had ik niet zien aankomen??? jeez louise, dat was heftig. Vooral toen Hannah's moeder binnenkwam. Heartbreaking. Vond het wel een hele goede keuze eigenlijk, niks verbloemd, niks geromantiseerd, geen dramatische muziek, gewoon een meisje da hyperventilerend in een badkuip zit en in stilte doodbloedt. Het moment dat ze de eerste snee maakte en realiseerde dat er geen weg terug meer was en dus maar doodsbang doorging, god i cried.

    Voor mij was de rest van episode 13 heel duidelijk een bruggetje naar een eventueel volgend seizoen. Opeens allemaal nieuwe verhaallijnen toevoegen, i don't know how i feel about that. Ik had liever gehad dat ze het gewoon mooi hadden afgesloten. Een nieuw seizoen vol met extra drama voegt voor mij niks toe. Ik dacht trouwens dat het obvious was dat Tyler Alex had neergeschoten? Ik bedoel, je zag Tyler steeds met dat geweer en die foto's van de andere mensen op de tape.

    Ik vind het heel interessant om discussies te houden met vriendinnen over Hannah's keuze. Ik denk dat iedereen, met name mensen die zelf suïcidaal zijn geweest, zich af en toe heel goed kon verplaatsen in Hannah. Maar er waren ook momenten dat ik dacht: really hannah really. Het ene moment leefde ik zo hard met haar mee, het andere dacht ik kom op Hannah get over it. Je wordt constant heen en weer geslingerd tussen haar belevenis en die van de nabestaanden. Het laat zien dat zelfmoord vele gezichten heeft.


    i put the fun in funeral

    Ik wil het super graag zien maar hey, drie keer raden wie geen Netflix heeft...


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Ogygia schreef:
    Ik wil het super graag zien maar hey, drie keer raden wie geen Netflix heeft...

    Op fmovies kan je het bekijken, wel volledig in het Engels (ondertiteld dus ook), maar ik kan totaal geen Engels en heb aflevering 1 daar bekeken en ik begreep alles wel dus zo misschien?


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis