• De stelling van deze week luidt:
    Seks in een relatie is niet per se nodig.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Queer zijn is gewoon alles

    blackpit schreef:
    Ik vind dat terecht, seks kan pas na het huwelijk. Veel mensen die al voor het huwelijk ontmaagd zijn krijgen er later spijt van.


    Niet echt.
    Bovendien zijn veel blij dat ze seks voor het huwelijk hebben gehad, omdat ze in ieder geval weten of ze seksueel compatibel zijn. Geen ongelukkige verrassingkjes in het huwelijksbed.


    Tijd voor koffie.

    blackpit schreef:
    Ik vind dat terecht, seks kan pas na het huwelijk. Veel mensen die al voor het huwelijk ontmaagd zijn krijgen er later spijt van.

    En wat als je niet wilt trouwen? :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    blackpit schreef:
    Ik vind dat terecht, seks kan pas na het huwelijk. Veel mensen die al voor het huwelijk ontmaagd zijn krijgen er later spijt van.



    Euuh, nee hoor. Ik heb ook seks gehad voor het huwelijk, maar ik weet wel dat ik de rest van mijn leven bij mijn vriend blijf. Trouwen doen we alleen maar zodat ik dezelfde achternaam als onze kindjes heb en omdat het een mooie dag is, niet omdat we dan extra aan elkaar verbonden zijn en nooit meer uit elkaar kunnen gaan ofzo. Ik snap dat sommige mensen het een mooi idee vinden om pas seks te hebben na het huwelijk, maar mensen die niet wachten tot na hun huwelijk hebben heus niet allemaal spijt. Niet iedereen wil trouwen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Square schreef:
    (...)

    Water bij de wijn doen is niet een term die ooit van toepassing zou moeten zijn op seks, oh mijn god.

    Dit is niet bedoeld als persoonlijke aanval op jou, dat allereerst even. Ik weet helemaal zeker dat er meer mensen zijn die er zo over denken of het zo zouden hebben verwoord, en ook dat je het totaal niet slecht bedoelde. Ik moet hier alleen toch even op reageren, want - nee. Nee, nee, nee, zeg dat soort dingen alsjeblieft niet. Dat idee is doodeng. Water bij de wijn doen impliceert compromissen sluiten, en hoewel dat een heel erg goed ding is dat bij alle gezonde relaties hoort, is dat van toepassing op welke film je gaat kijken, of waar je heen gaat op vakantie, of wat voor huisdier je neemt wanneer je gaat samenwonen. Niet op seks! "Ik wil het niet, maar jij wilt het wel heel graag en ik zal je waarschijnlijk verliezen als we het niet doen, dus laten we het dan toch maar doen" is niet oké!

    Dat gezegd hebbende, is het uiteraard wel prima mogelijk voor aseksuele mensen om toch seks te hebben. Het is een vorm van intimiteit met je partner die prettig kan zijn en aseksualiteit slaat bovendien op of je je seksueel aangetrokken voelt tot andere mensen, niet op of je zelf een libido hebt of niet. Je hoeft niet per se nooit seks te hebben om aseksueel te zijn, en je hoeft omgekeerd ook niet per se aseksueel te zijn om nooit seks te (willen) hebben. Al die labels die we gebruiken verwijzen naar seksuele oriëntatie, wat een heel breed, algemeen iets is, en niet per se iets hoeft te zeggen over iedere situatie waar een specifiek individu zich in vindt. De beslissing over wel of niet moet alleen áltijd (altijdaltijdaltijd) iets zijn wat vanuit de persoon zelf komt. Het moet nooit worden besloten door de partner omdat die iets wil, want dat balanceert vreselijk dicht op het randje (of valt daar al overheen) van aanranding of verkrachting, óók als je al in een relatie zit met iemand. Consent! Enthousiaste, duidelijke toestemming blijft essentieel.

    Om dan nog even terug te komen op de originele vraag van Nic: het is mogelijk, dat zeker. Ik denk niet dat er statistieken voor zoiets bestaan, maar er zijn verspreid over het internet een hoop berichten te vinden over relaties die wel werken (hier is bijvoorbeeld een tag met happy ace stories op een Tumblr blog over aseksualiteit, waar ook best wat verhalen tussen zitten die hier relevant zijn). Het blijft natuurlijk wel altijd afhankelijk van de individuen en wat zij wel of niet willen. Zoals eerder gezegd kunnen aseksuele mensen best seks hebben, maar het is ook mogelijk voor mensen die in theorie best seks zouden willen om dat achterwege te laten. Het belangrijkste is duidelijke communicatie over dit soort dingen en of er iets gevonden kan worden waarbij iedereen zich goed voelt. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan werkt het inderdaad niet, maar dat is uiteindelijk bij alle relaties zo.


    Eén spreekwoord bevat `water bij de wijn doen` water bij de wijn doen. (=compromissen zien te sluiten.)


    Ik vind hetgeen wat naar mijn gericht was meer een mening. Ik vind persoonlijk wel aanvallend als je zegt: ik citeer:
    Water bij de wijn doen is niet een term die ooit van toepassing zou moeten zijn op seks, oh mijn god.
    Ook vind ik het behoorlijk extreem dat je meteen aanrandingen en verkrachtingen erbij haalt, enkel door een uitdrukking/gezegde. Iedereen heeft zo zijn eigen indrukken en hoe hij dit opvangt. Net zoals jij het meteen extreem omvangt en het als eng beschouwt.
    In mijn optiek is dit niet eng. Bij water bij de wijn doen kan ook bedoelt worden dat je kunt overleggen en daarbij tot een overeenkomst komen. Niet dat je seks tegen je zin gaat hebben omdat je 'iemand niet kwijt wilt.' dit is jouw eigen aanvulling, niet die van mij. Ofwel jouw optiek wat ik heb geschreven. Om meteen te besluiten of iemand iets niet mag zeggen, omdat het naar jouw mening niet mag, dat is wel iets te overdreven. Dit is mijn mening en je mag je eigen mening houden, zolang je maar niet gaat beweren dat ik en mensen die dit ook vinden, dit niet mogen zeggen. Dit is wat ik kwijt wilde.

    [ bericht aangepast op 28 april 2017 - 17:54 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Square schreef:
    (...)

    Water bij de wijn doen is niet een term die ooit van toepassing zou moeten zijn op seks, oh mijn god.

    Dit is niet bedoeld als persoonlijke aanval op jou, dat allereerst even. Ik weet helemaal zeker dat er meer mensen zijn die er zo over denken of het zo zouden hebben verwoord, en ook dat je het totaal niet slecht bedoelde. Ik moet hier alleen toch even op reageren, want - nee. Nee, nee, nee, zeg dat soort dingen alsjeblieft niet. Dat idee is doodeng. Water bij de wijn doen impliceert compromissen sluiten, en hoewel dat een heel erg goed ding is dat bij alle gezonde relaties hoort, is dat van toepassing op welke film je gaat kijken, of waar je heen gaat op vakantie, of wat voor huisdier je neemt wanneer je gaat samenwonen. Niet op seks! "Ik wil het niet, maar jij wilt het wel heel graag en ik zal je waarschijnlijk verliezen als we het niet doen, dus laten we het dan toch maar doen" is niet oké!


    Ik ben het eens met McCrory, compromissen in een relatie en dus ook bij seks zijn gewoon.

    Ik doe niets tegen mijn zin, hoor, maar als mijn vriend iets geweldigs heeft ontdekt en dat wil uitproberen, doe ik wel mee. Als het pijn doet of niet fijn is of oncomfortabel, dan kunnen wij dat in onze normale relatie gewoon aan elkaar kwijt.

    Ook vind ik het niet het allerleukste in de wereld om hem te pijpen, maar hij vindt het heerlijk en dat wil ik hem graag geven.

    Water bij de wijn doen is geen rare term. Het is dat je iets laat of afzwakt voor de ander. Ik vind het verschrikkelijk dat mijn vriend graag wiet doet, maar ik kan het hem niet verbieden, dat wil ik ook niet. Dus hij zwakt zijn gebruik wat af en ik zwak mijn gevoelens wat af, zodat we ons allebei zo fijn mogelijk voelen.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Square schreef:
    Oké, maar lieve mensen, seks is niet de enige manier om intiem te zijn met je partner. (nerd) Ik denk dat het een beetje overhaast is om te stellen dat seks voor iedereen die niet aseksueel is absoluut nodig is in een relatie. Er spelen hier zoveel factoren een rol.


    You dare to gaze upon me?

    blackpit schreef:
    Ik vind dat terecht, seks kan pas na het huwelijk. Veel mensen die al voor het huwelijk ontmaagd zijn krijgen er later spijt van.


    Dat is jouw gedachtenwijze.
    Trouwen heeft niks te maken met het verbonden voelen om seks te hebben.
    Als het voor god is, dan heb ik vraag.
    Hoe kan een god jouw seksleven bepalen met een symbolische dag? Als een sekspartner voor altijd is, mooi! Maar zo niet, dan gaat een god niet iemand de hel in sturen voor onwetenheid. Just saying.
    Niet iedereen hoeft te trouwen voor zijn of haar seksleven.


    Never forget who you are and where you come from

    Ik denk dat geven en nemen in een relatie onvermijdelijk is. De één kan dit ook bij bepaalde seksuele handelingen en de ander weer wat minder.

    Ik heb een beetje nagedacht op de antwoorden op mijn vraag.

    Ik geloof dat het ook heel erg afhangt op wat voor manier je van een ander houdt. Het komt voor dat iemand met A wel seks fijn vindt, maar met B weer niet. Maar de persoon in kwestie zou wel net zo veel van B houden als van A alleen op een totaal andere manier.

    Ik neem ook aan dat als het in de relatie met de seks te grote verschillen zijn, dit extra gecompenseert moet worden met andere gedeelde aanknopingspunten zoals zelfde muzieksmaak, algemene interesses, hobby's sport, vrienden, huisdieren enz. Hoe meer overeenkomsten hoe groter de kans is dat een relatie bestendig blijft.

    Nic schreef:
    Ik denk dat geven en nemen in een relatie onvermijdelijk is. De één kan dit ook bij bepaalde seksuele handelingen en de ander weer wat minder.

    Ik heb een beetje nagedacht op de antwoorden op mijn vraag.

    Ik geloof dat het ook heel erg afhangt op wat voor manier je van een ander houdt. Het komt voor dat iemand met A wel seks fijn vindt, maar met B weer niet. Maar de persoon in kwestie zou wel net zo veel van B houden als van A alleen op een totaal andere manier.


    Dit begrijp ik wel en ik denk dat dit wel klopt. Iedere relatie is anders en zo ook de seks en wat je wel en niet met die ander wil doen.

    Ik neem ook aan dat als het in de relatie met de seks te grote verschillen zijn, dit extra gecompenseert moet worden met andere gedeelde aanknopingspunten zoals zelfde muzieksmaak, algemene interesses, hobby's sport, vrienden, huisdieren enz. Hoe meer overeenkomsten hoe groter de kans is dat een relatie bestendig blijft.


    Hier ben ik het echter niet mee eens. Ik ben van mening dat je in de basis gelijkend moet denken, maar dat je totaal andere smaak qua muziek eten hobby's en sport kunt hebben. Ik denk niet dat een relatie sterker wordt doordat je dezelfde muziek smaak hebt, misschien omdat ik dat niet belangrijk vind in een relatie.
    Ik kan het niet zo goed verwoorden, maar begrijp je een beetje waar ik heen wil?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    blackpit schreef:
    Ik vind dat terecht, seks kan pas na het huwelijk. Veel mensen die al voor het huwelijk ontmaagd zijn krijgen er later spijt van.


    Wat is dat nou weer voor aanname :') Hoe kun jij nou weer weten dat veel (wat is in deze veel?) hier later spijt van krijgen. Naar mijn weten is hier nooit een wetenschappelijk onderzoek naar geweest (als ik het fout heb hoor ik het graag).
    Besides is seks niet iets wat anderen voor anderen mensen zouden moeten bepalen. Jij wilt geen seks voor je huwelijk? Prima. Jij wil wel seks voor je huwelijk? Ook prima. Laat iedereen dat lekker voor zichzelf bepalen.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Ik denk dat iedereen daar een andere visie op heeft. Voor sommige mensen is het wel een must en voor anderen is het inderdaad niet perse nodig.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    M0NA schreef:
    Ik ben van mening dat je in de basis gelijkend moet denken, maar dat je totaal andere smaak qua muziek eten hobby's en sport kunt hebben. Ik denk niet dat een relatie sterker wordt doordat je dezelfde muziek smaak hebt, misschien omdat ik dat niet belangrijk vind in een relatie.
    Ik kan het niet zo goed verwoorden, maar begrijp je een beetje waar ik heen wil?


    Bij het begrip gelijkend denken heb ik een beeld van dat twee mensen het met elkaar eens zijn wat betreft de huishoudelijke taakverdeling, kijk op politiek en andere algemene dingen.

    Ik weet niet zeker of je dat bedoelt.

    PS Het lijkt me wel makkelijk om meerdere muzieksmaken gewoon te kunnen hebben. Er bestaan mensen die er erg gevoelig voor zijn.
    Dat kan uiteraard bij bepaalde sekshandelingen ook het geval zijn. De één heeft het makkelijk door alles leuk te vinden en de ander zal weer wat uitgesprokener zijn in voorkeuren.

    [ bericht aangepast op 29 april 2017 - 19:36 ]