• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Bathsheba [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Bathsheba
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Gareth [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || SebastianVerlac [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Tad [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Bathsheba [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Sappho [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Gareth [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Bathsheba [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Sappho [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Bathsheba [1.12]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || SebastianVerlac [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Narcisse [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Heizer [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Tad [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Heizer [1.12]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    • Killian Eliot Eichenauer • Johnny Depp || Bathsheba [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || SebastianVerlac [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Phorthos [1.11]]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || Sappho [1.12]
    • Dorcas Meadows • Ines Garcia || Cranston [1.12]

    HUFFLEPUFF VOL
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || SebastianVerlac [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Sappho [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    • Alexander Blackbourne • RJ King || Cranston [1.12]
    • Gabriel Ulrick Murray • Declan Mckenna || JamesPotter [1.12]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Heizer [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Gareth [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Bathsheba [1.10]
    • Isla Ashworth • Rosie Tupper || Cranston [1.11]
    • Raven Seymour • Karrueche Tran || Gareth [1.12]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Tad

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    • Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • Sappho

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • SebastianVerlac
    • Nova Tamzin Archer • Gareth
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Gareth || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Bathsheba
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Bathsheba
    • William Theodore Weasley • SebastianVerlac
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • Sappho
    • Adalae Cresenta Romanova • Narcisse
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Bathsheba
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • Gareth || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Heizer
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Tad
    • Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    • Faelia Christina Brown • Solomita
    • Primrose Matilda York • SebastianVerlac
    Seeker
    • Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Sappho || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Bathsheba
    • Unknown
    Beaters
    • Alexander Blackbourne • Cranston
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Heizer



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — End of Year Feast

    Gryffindor heeft de Quidditch Cup gewonnen, maar de andere afdelingen hebben zeker nog een kans om de house cup te winnen! Iedereen mag zich kleden in zijn beste dress robes, want het gigantische feestmaal zal zo van start gaan en dan zal de house cup worden uitgereikt door professor Dumbledore. Na het feestmaal zal het gemaskerde bal beginnen en dan zullen ook de prom king en queen uitgereikt worden door niemand anders dan Minerva McGonagall! Deze uitreiking zal gevolgd worden door een optreden van de Weird Sisters! Geniet van deze laatste avond op Hogwarts en een fijne vakantie.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Bathsheba met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 16:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Chaser • Great Hall • Sirius

    Nog voor ik hem überhaupt goed aan kan kijken, drukt Sirius al een emmer met glitter in mijn hand en ik grinnik kort als ik ernaar kijk. De jongen begint te ratelen en ik bekijk hem geamuseerd. Hij zal nog blijer zijn wanneer hij weet dat Remus terug zal komen.
          'Ik heb de spreuk uitgezocht waardoor we ze vast kunnen maken en dan zodra er iemand binnen komt, gieten er glitters over hen heen, maar de bakken zijn zo gemaakt dat ze niet leeg kunnen. Dus we moeten ook even zorgen dat de emmers niet meer weg te halen zijn. Oh en ik heb rode en gouden glitters gepakt. Dat vond ik wel toepasselijk.' Ik lach en laat de emmer die ik heb ook zweven, waarna ik hem richting de deur laat gaan. Ik spreek een tweede spreuk uit en kijk even om me heen, maar de Permanent Sticking Charm is al uitgesproken en de emmers zitten muurvast. Ik grinnik eventjes als ik ernaar kijk. Tevreden laat ik mijn toverstok zakken. 'We laten die doetjes weten dat Gryffindor de Cup heeft gewonnen,' grijns ik vervolgens en ik kijk naar Padfoot, die naast me staat.
          'Dus... jij en Evans? Hm?' Ik lach even en schud mijn hoofd.
          'Je geloofde me toch niet?' plaag ik als ik tegen de muur leun. Ik haal dan slechts mijn schouders even op en laat mijn vingers door mijn kapsel glijden. 'Ik was nogal dood na de wedstrijd en Lily kwam naar me toe om me te feliciteren en toen bracht ze me naar Pomfrey omdat mijn been nogal pijnlijk was, zeg maar. En wel, toen ik weg mocht, zijn we naar de Common Room gegaan en toen ik haar vroeg om mijn date te zijn tijdens Roy's karaokeavond, en ze zei ja, en toen stelde ze voor om ook samen in de trein terug te reizen, en weer hierheen te komen na de vakantie, en naast elkaar te zitten bij Potions volgend jaar.' Ik som het allemaal op en ik grijns kort. 'En toen kuste ze me. Op mijn mond. En toen liep ze weg en ging ik me maar omkleden omdat jij me moest storen.' Ik grijns en klop hem op zijn schouder. 'Anders was ik zo achter haar aan gegaan.'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    FRANK LONGBOTTOM

    17 | Volbloed | Ravenclaw | Ravenclaw Common Room

    'Ik zou hetzelfde zeggen, maar je haar ziet eruit of je met je vingers in het stopcontact hebt gezeten.' Ik keek haar aan met een brede geforceerde lach, terwijl ik een aantal keer met mijn ogen knipperde. Haar belediging was echter al weer vergeven toen ze me een biertje aangaf. Dat had ik nou net even nodig. Ik zette het flesje dan ook meteen aan mijn mond. Terwijl ik dronk voelde ik Pixies handen door mijn haar gaan.
    'Hey, hey' protesteerde ik, alhoewel ik het eigenlijk wel een fijn gevoel vond. 'laat een man eens gewoon zijn bier drinken. Bedankt voor het compliment trouwens, eerlijk gezegd voel ik me ook wel zo. Wat een meid, die Fortescue.' Ik boog naar voren om het flesje op het tafeltje te zetten. 'Goed bier, dat wel.'
    'Dus, heb je zin in vanavond? Of had het niet gehoeven voor je?' vroeg Pixie toen ik weer met mijn rug tegen de bankleuning aanzat. Een pluk van haar lange zwarte haar was inmiddels tussen mijn vingers geraakt.
    'Dat je dat nog vraagt, Pix, je kent me toch.' grapte ik, al was het niet persé een grapje. Er was niet vaak een dag geweest dat ik geen zin had in een feestje, welk feestje dan ook. 'Je moet wel even die knul voor me gaan ditchen hoor. Wat is er nou te beleven met een prefect.' Ik keek om me heen, maar de jongen was niet te zien in de buurt.
    'Is hij überhaupt een type voor feestjes? Ik zie Alice ook echt niet gaan hoor.' Plots kwam er een geweldig idee in mijn hoofd op. Ik klopte een aantal keer op Pixies been, de laatste paar keren misschien iets te hard, maar daar kon ze wel tegen. 'We kunnen meneer prefect ook dumpen bij mevrouw prefect, lijkt je dat geen goed idee?'




    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    ALEXANDER BLACKBOURNE II
    HUFFLEPUFF || AT THE LAKE || WITH MAIA

    Oh, I may be on the side of the angels...
    but don't think for one second that I am one of them

    Natuurlijk ging Ada er al snel weer vandoor, ondanks dat hij haar hooguit tien minuten had gezien. Alex had gehoopt even iets te kunnen doen met Maia en Ada, maar schijnbaar ging ze liever iets doen met Celeb, dan met hem, terwijl ze elkaar enkele maanden niet gezien hadden. De boodschap was meer dan duidelijk en het deed meer pijn dan hij verwacht had. Het verbaasde hem niet eens toen hij er later achter kwam dat ze ging trouwen met Celeb. Hij kon het begrijpen. Hij snapte dat ze niet met een wildvreemde wilde trouwen anders. Echter het frustreerde hem mateloos dat ze daarna deed alsof het de meest normale zaak in de wereld was als zij zouden daten, ondanks dat ze sowieso met Celeb zou trouwen. Dacht ze nou daadwerkelijk dat hij dat zou willen? Ja, hij wilde haar graag daten, maar niet op zo’n manier. Wat dan zou gebeuren is dat hij haar enkel leuker ging vinden, en uiteindelijk zou moeten toekijken hoe ze met iemand anders ging trouwen. Open relatie, fuck off. Als hij een meisje leuk vond, had hij niet veel behoefte haar te delen met iemand anders. Vriendschappelijk geen probleem, maar als ze met die ander moest trouwen en kinderen moest krijgen met diegene? No thanks.
          Hij begon zich af te vragen of er soms in grote letters “dump me!” op zijn voorhoofd geschreven stond toen Mary even later ook nog deed alsof ze hem niet kende. Hij wist niet of het kwam door de vele bludgers die ze tegen zich aan had gekregen, of dat het een effect van medicijnen was, of dat ze uiteindelijk toch was afgeschrikt van hem maar te lief was omdat tegen hem te zeggen. Die klootzak Roy maakte het niet veel beter.
          Met luid gevloek draaide Alex zich weg van Maia, bukte hij om enkele stenen van de grond te rapen, om die vervolgens met veel agressie in het meer te smijten. Het deed niet veel tegen zijn woede. Meestal smeet hij dingen tegen de muur, wat een vreemd gevoel van tevredenheid gaf, maar er was geen muur in de buurt en de dichtstbijzijnde boom was de Beukwilg om daar nou tegen aan te rammen was ook geen fantastisch idee. Hij had nog geen doodswens. Met trillende handen van woede liet hij zich op zijn knieën in het gras vallen. Hij leunde voorover op zijn armen, balde zijn handen tot vuisten en kneep zijn ogen dicht. Hij wilde dat hij zijn moeder had. Zij had raadgeweten met de situatie. Alex richtte zich op en liet toen zijn linkervuist neerkomen op gras. Zijn rechtervuist volgde. Het was niet zo bevredigend als het kapot smijten van dingen, maar het was beter dan niks. Hij stopte pas enkele minuten later, toen het stukje gras voor hem praktisch vermoord was en zijn handen onder de modder zaten. Enkele van zijn knokkels bloedden. Het begon ondertussen ook bijna tijd te worden om voor te bereiden voor het feest. De enige reden waarom hij nog ging was omdat hij Gwen niet last minute zonder date wilde laten zitten.
          ’Ik heb drank nodig,’ bromde hij tegen Maia, terwijl hij zijn blik nog steeds op het gras gericht hield.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Caleb Brody Hughes
    “Is the only reason you're holding me tonight 'cause we're scared to be lonely?”



    ‘Hm nee, ik overleef het wel, maak je geen zorgen,’ mompelde Lana met gesloten ogen. Ik kauwde bedenkelijk op mijn wang en kwam wat overeind, waarna ik mezelf ondersteunde met mijn elleboog. ‘En tja, dat krijg je als je zulke fijne shirts hebt die zo lekker ruiken.’ Ik lachte zachtjes en schudde mijn hoofd.
          ‘Jouw shirts ruiken ook lekker, maar ik steel ze toch ook niet,’ merkte ik op, ‘hoewel ik ze waarschijnlijk ook niet zou passen.’ Ik stak mijn tong naar haar uit.
          ‘Ik weet het zeker, mijn ouders zullen bijna niet thuis zijn. Mijn moeder is alleen in de weekenden thuis, omdat ze door de weeks in een instelling zit en mijn vader meestal ook, vanwege werk,’ antwoordde Lana vervolgens op mijn vraag. Een gerustgesteld glimlachje verscheen op mijn gezicht en ik knikte langzaam. ‘Anders ben ik toch maar alleen thuis en... Ik heb Castor ook gevraagd of je bij hem mag blijven voor een tijdje, ik dacht...’ Ik had heus wel door waarom Lana er zo op stond dat ik met haar mee naar huis zou gaan – ze had immers de man ontmoet, die al jaren mij het leven zuur maakte. Er waren van die mensen die onvoorwaardelijk van hun ouders hielden, maar ik was niet zo'n persoon. Ik hield niet van van mijn vader en hij beslist niet van mij. We waren alleen nog gebonden door bloed en genen, maar dat was het. Ik vond het lief dat Lana zich zoveel zorgen maakte om mij en ik snapte ook waar die zorgen vandaan kwamen; ze had immers gezien wat voor een verbitterd persoon hij was. ‘Dan hoef je in ieder geval niet naar huis te gaan of niet verplicht.’ Ik nam haar kin tussen mijn vingers en dwong haar mij aan te kijken.
          ‘Je wilt echt niet dat ik nog naar huis ga, hè?’ zei ik zachtjes en glimlachte zwakjes. Waarom deed ik eigenlijk zo moeilijk, ik had namelijk helemaal geen goede reden om nog één voet te zetten in dat huis. Ik drukte een kus op haar wang. ‘Ik ga niet meer naar huis, ik wil bij jou zijn,’ zei ik.




    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Dorm • Lana
    Suit + Bowtie

    [ bericht aangepast op 29 mei 2017 - 21:41 ]


    I just caught the wave in your eyes

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • Year 6 • Muggleborn • Hufflepuff • Hufflepuff dorm • Roza

    'Ik vind dit wel leuk,' zegt Roza en ik schud mijn hoofd lachend, maar word vrijwel meteen afgeleid door haar prachtige jurk. Ik grijns kort en fluit eventjes als ik voor haar sta. Zij in een chique jurk, ik nog poedelnaakt. Ik druk mijn lippen op die van haar en laat mijn handen door mijn natte haren glijden. 'Ik ga sowieso in elkaar storten op de dansvloer, dus alvast sorry daarvoor.' Ik lach meteen en haal mijn schouders op.
          'Ik zal je opvangen,' zeg ik en ik lach. Ze loopt de badkamer in en ik pak mijn kleding. Ik trek een strapless beha aan, samen met een zwarte slip en dan trek ik de zwarte jurk over mijn hoofd. Het duurt even voor alles goed zit, maar net op dat moment zie ik Roza's hoofd om de hoek van de badkamer poppen.
          'Hier is het,' lach ik en nu draai ik een rondje om mijn outfit te showen. Ik moet alleen mijn haar nog goed doen, omdat het nu nog in losse, natte plukken om mijn gezicht hangt. 'En? Wat vind je?' Ik bijt kort op mijn onderlip. Natuurlijk wil ik een goede indruk op haar maken, ik wil dat ze me mooi vindt. Naakt had ik prima kunnen gaan, maar dat bewaar ik voor Roza voor in de slaapkamer, als je weet wat ik bedoel. Ik loop naar haar toe en leg mijn armen om haar nek heen, waarna ik mijn lippen op die van haar druk. 'Als wij niet prom queen en queen winnen, weet ik het ook niet meer.' Ik lach even en laat haar dan los, waarna ik weer naar de badkamer loop en daar de föhn pak en mijn haren langzaam droog begin te waaien. Met een borstel ga ik erdoorheen en ik zorg dat alles perfect over mijn schouders valt. Ik pak dan mijn make-up en breng dit heel lichtjes aan. Ik heb lang niet zoveel ervaring als sommige leeftijdsgenoten met dit spul en ik ben er sowieso veel te ongeduldig voor. Uiteindelijk zorg ik nog voor een donkerrode lippenstift en dan vind ik dat ik er best oké uit zie. 'Zo, kan dit?' vraag ik als ik weer terug kom.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    MAIA RAEGAN VON LEIRKO
    17 – Gryffindor – Isla / Lily / Roy / Adalae – The Great Lake – Beater – Year 6

    ''Ik ga maar weer eens, denk ik,’’ zei Adalae na een tijdje en ze pakte daarna Maia vast om haar een korte knuffel te geven. Ze wendde zich toen naar Alex toe en trok hem toen ook in een knuffel. ‘’Ik zie jullie vanavond sowieso, dus tot dan, denk ik?” zei het meisje daarna, waarna ze het tweetal nog een glimlach schonk en zich daarna terug naar het stadion omdraaide.
          Met luid gevloek draaide Alex zich niet veel later ook weg van Maia en bukte hij om enkele stenen van de grond te rapen, waarna hij die met veel agressie het meer insmeet. Maia zuchtte even diep en liet de jongen maar uitrazen. Met trillende handen van woede liet Alex zich op zijn knieën in het gras vallen. Maia keek toe hoe de jongen voorover op zijn armen leunde, zijn handen tot vuisten balde en zijn ogen dichtkneep. Alex liet toen zijn linkervuist neerkomen op gras. Zijn rechtervuist volgde. Maia wist niet echt raad met de situatie en was slim genoeg om te weten dat ze er nu beter niet tussenbeide kon komen. Maia beet zachtjes op haar lip toen Alex pas enkele minuten later stopte. Zijn handen zaten onder het modder en enkele knokkels bloedde. Als Adalae eens wist hoeveel het Alex deed dat ze opeens besloot om Maia’s neef te trouwen, terwijl ze wist dat Alex een crush op haar had, misschien zou ze zich dan eens schuldig voelen. Al betwijfelde Maia of Adalae het gevoel “schuld” überhaupt kende.
          ”Ik heb drank nodig,’ bromde hij tegen Maia, terwijl hij zijn blik nog steeds op het gras gericht hield. Maia zuchtte diep en liep nu voorzichtig naar Alex toe, knielde naast hem neer en legde voorzichtig haar hand op zijn rug.
          ”Ik denk niet dat drank nu het slimste is om te nemen, vooral niet als je - je zo slecht voelt Alex,” zei Maia zachtjes. Ze wreef over zijn rug. “Je knokkels bloeden Lex.. Laat me die voor je helen, of op z’n minst voor je schoonmaken,” zei ze toen. Voorzichtig kwam ze weer overeind, waarna ze Alex met haar meetrok.
          Op dat moment dacht ze terug aan alle berichtjes die Alex had gestuurd in de chats en waren bedoeld als een sneer naar Adalae toe. Maia zuchtte weer even zachtjes. “Je moet me beloven dat je stopt met die steken naar Adalae toe, zij ook naar jou natuurlijk, maar alsjeblieft, wees voor een keer de volwassene hier,” vroeg ze, bijna smekend, aan hem.
          ”Laten we je knokkels gaan schoonmaken,” zei Maia toen, waarna ze zijn hand vaspakte.

    ”"Life is like Hangman. The more wrong words, the closer you get to the hang."”


    That is a perfect copy of reality.


    Primrose 'Pixie' Matilda York
    Ravenclaw || Sick of everything and looking for some fun || Beater || Ravenclaw Common Room with Frank
    Frank begon te klagen over het feit dat ik zijn haren probeerde te fixen en over Alice. Hij klaagde altijd over haar en als ik niet beter zou weten zou ik bijna denken dat hij hotel de botel van haar was. Toch kon hij even stoppen met klagen om het bier te complimenteren. "Dacht ik ook. Dat hebben we na zo'n jaar wel verdient, zelfs al hebben we de cup niet gewonnen." Ik nam nog een slokje van mijn bier en vroeg hem toen naar vanavond. Ik had wel zin in een feestje, maar eigenlijk wilde ik ook gewoon naar huis. Ik was moe en miste mijn familie heel erg. Daarbij was deze school compleet gestroord, zelfs als je de magie niet meetelde. Frank had intussen een pluk haar van mij om zijn vingers gewonden en speelde er een beetje mee, een gevoel wat niet te beschrijven was, maar wat wel heel erg goed voelde. Ik leunde wat naar hem toe en lachte om zijn woorden. Inmiddels kende ik Frank inderdaad. Hij was een lolbroek, een zak, maar ook eigenlijk een grote teddybeer en op heel veel manieren hield ik heel erg veel van hem, alleen niet op de romantische manier, wat ook voor het beste was, want daar waren we allebei volgens mij niet van. Frank kwebbelde wat door over mijn date en ik knikte rustig. Ik had hem dat al lang en breed beloofd, en moeilijk zou het niet zijn, want hij leek me geen feestbeest. Misschien dat hij alleen een lolletje wilde, en zelfs dan zou het ditchen niet lang moeten dure. Hij leek me nu namelijk geen jongen die veel actie gewend was op dat vlak. Frank mompelde wat verder, terwijl ik wat meer tegen hem aan zakte. Bijna meteen schoot ik weer rechtop toen hij hard een aantal keer op mijn benen klopte. Ik keek hem verward aan tot hij heel vrolijk begon over zijn plan, wat eigenlijk best een okay plan was. "Ik vind het helemaal prima. Ik zal kijken hoe snel ik hem kan afwimpelen, maar ik denk dat het niet erg lang moet duren. Hij ziet eruit of hij nog nooit naar een feestje is geweest."
    Op dat moment begon mijn mobiel opeens heel vaak te trillen, waardoor ik hem uit mijn BH viste en las. Er was iets heel vreemds aan de hand, maar ik kon er niet geheel mijn vinger op leggen, behalve dat Marly en Mary hun geheugen kwijt waren, en Roy deed ook vreemd. Het was allemaal erg vreemd, en ook de anderen deden raar. Sev dacht dat het een potion was geweest, maar het kon, zoals Lily zei ook een bijwerking van een drankje of Quidditch zijn. Uiteindelijk besloot ik het voor nu uit mijn hoofd te zetten. Als het een drankje of tijdelijk van Quidditch was, zouden we het snel genoeg weten, en anders konden we het morgen helemaal uitzoeken. Ik wilde gewoon genieten van mijn bal, en probeerde dit zo goed mogelijk naar de achtergrond te drukken. "Je hebt wel een masker en een pak, he?" vroeg ik aan Frank, tegen wie ik weer was aangezakt. Ik gokte zo dat we nu ook niet als meiden samen ons gingen voorbereiden, waardoor ik nog wel wat langer met een biertje en Frank kon blijven zitten. Haast had ik niet, zelfs al zou het niet lang meer duren voor het dinner en het bal begon. Ik nam nog een slok van mijn bier en zuchtte. Ik was echt heel erg toe aan vakantie.


    Bowties were never Cooler

    Castor 🍕

    17 • Year 6 • Pureblood • Ravenclaw • Chaser • Quidditch stands -> Slytherin Dorm (boys) • Cada, Calana and PChobe
    Een pijnlijke schop tegen mijn schenen en een aantal condoomverpakkingen later, blaast Caleb de aftocht en ik hoewel hij Croissant niet bij naam noemt, is het geen hogere wiskunde om te bedenken dat hij haar gezelschap op zal zoeken. Ik haal mijn schouders op en tuur naar de rug van Celebran, of meer in het bijzonder: naar zijn mislukte poging om de condoom bij Chobe vandaan te vissen en om deze aan het zicht van Ada te onttrekken. Prutser.
          Tegen beter weten in wil ik een opmerking maken over de twee tortelduifjes op de bank beneden de mijne, maar ik houd mijn mond wijselijk wanneer Ada het laatste stuk taart in tweeën deelt en mij een stuk overhandigt. Iets met prioriteiten. "De firma dankt u," grijns ik, waarna ik er een grote hap van neem. Ik snuif wanneer Celebran zichzelf afvraagt waarom ik twee vissen krijg — ik kan wel een legio aan redenen verzinnen waarom ik dat zou verdienen — maar ik heb mijn mond vol taart, dus meer dan het misnoegde geluidje kan ik niet uitbrengen.
          Op het moment dat Ada het condoom opmerkt, heb ik mijn mond echter leeg en ik kan het niet laten om te grijnzen. Net op tijd kan ik voorkomen dat ik hardop lach, de snauw van Celebran nog vers in mijn geheugen, en ik besluit mijn arme vriend voor de verandering een keer te helpen. "We maakten Chobe net duidelijk dat ze speciaal moet blijven en dat we dus niet willen dat ze zonder die dingen met knappe katers gaat rollebollen." Close enough. "Dat gezegd hebbende, ik verrek van de honger, dus zullen we ons klaarmaken?" Weliswaar heb ik net taart op, maar mijn maag is als een bodemloze put, dus voeg ik meteen daad bij woord door op te staan. Onderweg pik ik snel nog even mijn spullen op, maar in mijn dorm is het zo dood dat ik besluit dat ik mezelf beter in de Slytherin dorm kan omkleden.
          "Hoi Cal, hoi Croissant," zeg ik, eenmaal daar, goedgemutst, weinig geïnteresseerd of ik hen ergens bij stoor of niet. Al even onverstoord kleed ik mezelf om. "Kan ik iemand strikken om dit gevaarte te eh... beteugelen?" Ik zwaai met een das heen en weer en lach schaapachtig.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2017 - 19:47 ]


    She's imperfect but she tries

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Caleb's bed • Caleb, Celeb, Adalae, Castor • dress & mask

    ‘Je wilt echt niet dat ik nog naar huis ga, hè?’ zegt hij en ik grinnik zachtjes. Ik schud mijn hoofd en sla mijn armen om zijn nek heen. Ik druk zachtjes mijn lippen op zijn neus en kijk hem aan. ‘Ik ga niet meer naar huis, ik wil bij jou zijn,’ zegt hij dan. Mijn mondhoeken krullen omhoog en ik druk mijn lippen op de zijne. Langzaam laat ik mijn ogen dichtzakken. Ik had eigenlijk niet verwacht dat hij zo snel ja zou zeggen, maar het natuurlijk wel gehoopt. Ik ga wat dichter tegen hem aanliggen en laat mijn handen wat naar beneden glijden over zijn borst. Zijn positieve antwoord heeft me weer wat energie gegeven, maar voordat ik verder kan gaan dan enkel de kus, hoor ik plotseling de deur open gaan. Ik laat Caleb los en klim over hem heen om om de hoek van het gordijn te kijken. Adalae, Castor en Celebran zijn binnen gekomen. Ik pruil naar Caleb.
          'Hoi Cal, hoi Croissant. Kan ik iemand strikken om dit gevaarte te eh... beteugelen?' Ik rol met mijn ogen.
          'Hey Cas, Ada... en jij.' Ik kijk niet eens naar Celebran, die aangeboden heeft om de stropdas van Castor vast te maken en nu voor de jongen de das vast staat te knopen. 'Romantisch,' mompel ik. Ik leun over Caleb heen en druk kort een kus op zijn lippen, waarna ik mijn jurk van naast het bed pak. Ik trek de gordijnen om het bed wat verder dicht en trek vervolgens mijn, of nou ja die van Caleb, trui uit. Wat onhandig weet ik me in mijn gouden jurk te wurmen en ik doe mijn best om niet in mijn lingerie tussen de gordijnen heen te vallen en voor Caleb's vrienden op de grond te belanden. Dat zou nogal ongemakkelijk zijn.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Celebranae "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • Tribunes • Castor, Adalae, Kathelaine, Caleb en Phobe • outfit & mask

    'Hij was jaloers op je en hij wilde dus ook een kat.' Ik frons. 'Maar ik wilde dat soort van speciaal houden? Dat klinkt idioot maar ach. Dus hij krijgt nu twee goudvissen.' Ik kijk wat ongemakkelijk toe terwijl Adalae de kat aait. Onder Phobe ligt namelijk nog steeds de condoom en het duurt niet lang voordat Adalae hem tevoorschijn haalt. Fuck. 'Wat moet een kat met een condoom?'
          'Oh... uhm. Voor als ze... mannetjes katten tegen komt... die ze interessant vindt,' mompel ik. 'Dat zei Caleb in ieder geval. Hij is raar.' Ik blik kort naar Castor en probeer mijn uitdrukking zo blank mogelijk te houden.
          'We maakten Chobe net duidelijk dat ze speciaal moet blijven en dat we dus niet willen dat ze zonder die dingen met knappe katers gaat rollebollen.' Ik stond al bijna klaar om de jongen te vervloeken, maar hij heeft voor eens wijselijk gelogen in mijn voordeel. 'Dat gezegd hebbende, ik verrek van de honger, dus zullen we ons klaarmaken?' Ik knik. Ik til Phobe op en kom overeind. Met z'n drieën lopen we in de richting van de Slytherin dorms. Wat Castor daar moet, weet ik niet zo goed, maar ach. Waarschijnlijk heeft hij nog hulp nodig om zichzelf aan te kleden, want ik begrijp dat dat ver buiten zijn vaardigheden ligt. 'Hoi Cal, hoi Croissant.' Ik maak een vies gezicht naar Adalae als Castor Lana's naam noemt. Een mudbloodje in onze dorm. Geweldig. Ik pak mijn spullen bij elkaar en sta op het punt om de badkamer in te lopen zodat ik me om kan kleden, maar dan vraagt Castor om hulp. 'Kan ik iemand strikken om dit gevaarte te eh... beteugelen?'
          'Natuurlijk,' zeg ik. Ik stap op hem af. 'Ik had al zo'n vermoeden dat jij je niet zelfstandig ging kunnen omkleden.' Ik maak zijn stropdas vast en klop hem op zijn borst. 'Nu ben je een echte man... soort van. In ieder geval qua uiterlijk.' Ik trek een wenkbrauw op en pak mijn spullen weer op. Ik stap de badkamer in en doe deze achter me op slot. Snel stap ik onder de douche. Het pak van Adalae hangt al klaar om gedragen te worden en het luchtje dat ik van haar elk jaar krijg, staat ernaast. Nadat ik gedoucht en omgekleed ben, haal ik een heel smal flesje tevoorschijn. Ik stop het flesje vergif in de binnenkant van mijn jasje en haal een hand door mijn haar. Ik strijk mijn jasje goed en stap dan de badkamer uit. 'Moeten we onze... uh... dates op gaan halen of zo... of nou ja, als ze überhaupt nog met me wil gaan?' Ik haal mijn schouders op.


    "I had fun in hell, can I come home now?"


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • The Great Hall • James • suit & mask

    'We laten die doetjes weten dat Gryffindor de Cup heeft gewonnen.' Ik lach en kijk naar ons werk op. Perfect. Ik werp een blik over mijn schouder naar de zaal die al helemaal klaar en gedekt staat. Ik hoor in de verte al stemmen wat betekent dat er mensen aan komen.
          'Je geloofde me toch niet?' plaagt hij en ik schud mijn hoofd lachend. Ik grijp zijn arm en trek hem mee in de richting van de Gryffindor tafels, omdat we weg moeten zijn voordat de eerste gasten binnen komen. 'Ik was nogal dood na de wedstrijd en Lily kwam naar me toe om me te feliciteren en toen bracht ze me naar Pomfrey omdat mijn been nogal pijnlijk was, zeg maar. En wel, toen ik weg mocht, zijn we naar de Common Room gegaan en toen ik haar vroeg om mijn date te zijn tijdens Roy's karaokeavond, en ze zei ja, en toen stelde ze voor om ook samen in de trein terug te reizen, en weer hierheen te komen na de vakantie, en naast elkaar te zitten bij Potions volgend jaar.' Ik plof op de bank neer en frons naar hem. 'En toen kuste ze me. Op mijn mond. En toen liep ze weg en ging ik me maar omkleden omdat jij me moest storen. Anders was ik zo achter haar aan gegaan.'
          'Wauw,' zeg ik, nogal verbaasd. 'Wat is er ineens met haar gebeurd? ze heeft vast een flinke hersenschudding opgelopen toen ze van je bezem viel.' Ik grijns en geef hem een stomp tegen zijn schouder. 'Nice man. Prongs is fixing the girl.' Ik lach en sla mijn armen over elkaar heen. Mijn blik schiet op als de eerste persoon door de deur komt lopen. De bakken kiepen, zoals uitgestippeld, om en de derdejaars Slytherin zit helemaal vol glitters. Ik brul van het lachen als nog vier andere leerlingen naast hem verschenen zijn en dezelfde glitters over zich heen gekregen hebben. 'Oh ik kan zo niet wachten op de rest.'


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Hufflepuff Dorm • Nova • dress & mask

    'Ik zal je opvangen,' zegt ze. Ik glimlach. Vervolgens laat ze me mijn jurk zien en ik kijk erna. Mijn mond zakt lichtjes open en ik glimlach. Wow. 'Hier is het. En? Wat vind je?' Ze stapt op me af en ik sla mijn armen om haar middel heen. Ik ga kort in op de kus en strijk haar wang zachtjes.
          'Je ziet er prachtig uit, Nov,' mompel ik. 'As always, alleen dan nog mooier.' Ik kus haar opnieuw.
          'Als wij niet prom queen en queen winnen, weet ik het ook niet meer.' Ik ga op de bedrand zitten terwijl ze zich klaar maakt en kijk van een afstandje toe met een glimlach. Een zucht rolt over mijn lippen en uiteindelijk laat ik me langzaam achterover in mijn bed vallen. Ik sluit mijn ogen. 'Zo, kan dit?' hoor ik Nova's stem na een tijdje. Ik kijk op en ga rechtop zitten.
          'Prachtig,' zeg ik met een glimlach. Ik stap op haar af, pak haar hand vast en laat haar een rondje draaien. 'Je ziet er geweldig uit,' zeg ik en ik druk een zachte kus op haar wang. Ik pak haar hand vast en verstrengel onze vingers. 'Zullen we maar eens gaan?' stel ik voor. 'Ik heb nu wel honger op zich,' geef ik toe. Ik sla mijn armen om haar middel heen en leun zachtjes tegen haar borst aan. 'Ik kan wat energie gebruiken,' mompel ik. Ik druk een kus op haar kin en zucht. Mijn lichaam voelt beter dan eerst, maar ik heb nog steeds vrijwel geen energie van alles wat er gebeurd is en mijn lichaam is beurs en pijnlijk. Ik wrijf in mijn ogen en kijk op naar mijn vriendin. 'Kom op.' Ik trek haar mee in de richting van de deur en stap dan uit onze dorm.


    “There's bravery in being soft


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Chaser • Great Hall • Sirius

    Hij trekt me mee en we gaan aan de tafel van onze afdeling zitten, waarna ik mijn hand door mijn haren haal en naar mijn beste vriend kijk.
          'Wauw. Wat is er ineens met haar gebeurd? Ze heeft vast een flinke hersenschudding opgelopen toen ze van je bezem viel.' Ik verkoop hem meteen een stomp tegen zijn arm als hij hetzelfde bij mij doet en ik schud mijn hoofd. 'Nice, man. Prongs is fixing the girl.' Dat mag ook wel een keer, bedenk ik. Na zoveel jaar wachten heb ik er ook wel een keer genoeg van.
          'Eindelijk,' lach ik, maar mijn aandacht wordt getrokken door de deur die opengaat en een paar derdejaars Slytherin krijgen de lading glitters om zich heen. Sirius barst in lachen uit en ik doe meteen met hem mee. Kijk, zo wordt het een leuke avond, zelfs zonder Lily als mijn date. Ik ben vastbesloten haar vanavond voor me te winnen. Ik kijk kort opzij naar Sirius en leun tegen de tafel aan als ik weer naar de deur kijk. Dit keer komen er wat Hufflepuffs uit het vijfde jaar naar binnen en ik grijns. Dit blijft leuk, elke keer weer. 'Er bestaat zeker geen mogelijkheid dat jij zowel Ada als Theo even af kan leiden straks? Ik moet Lily eindelijk overhalen met me te gaan daten, je weet wel. Je moet mijn wingman worden, Black.' Ik stomp hem weer tegen zijn schouder aan en sla mijn armen over elkaar heen. Remus heeft me geappt dat hij hierheen zou komen voor Sirius en ik weet hoe blij Padfoot daarmee zou zijn. Hij mist hem heel erg, ook al durft hij dat amper toe te geven.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • Year 6 • Muggleborn • Hufflepuff • Hufflepuff dorm • Roza

    Ik kijk naar mijn vriendin en draai lachend een rondje. Ze zegt dat ik er prachtig uit zie en ik leg mijn arm om haar middel heen. 'Zullen we maar eens gaan? Ik heb nu wel honger, op zich,' zegt ze en ik glimlach breed. 'Ik kan wat energie gebruiken.' Ik druk weer een kus op haar voorhoofd en ik pak mijn tasje waarna we naar de common room lopen en vanuit daar in de richting van de Great Hall lopen. Het is even stil tussen ons en ik verstrengel mijn vingers met die van haar.
          'Hoe gaat het tussen jou en Isla?' vraag ik uiteindelijk en ik kijk naar Roza. De donkerrode jurk staat haar echt prachtig en het is bijna een wonder hoe mooi ze er nu uit ziet als je je bedenkt dat ze een paar uur geleden nog in de kreukels lag, half dronken, huilend en in paniek. Ik ben blij en trots dat ik haar beter kan laten voelen door er alleen maar te zijn en door haar lieve woordjes in te fluisteren. Ik heb haar vastgehouden en onze eerste keer samen was hemels. Veel beter dan ik me ooit voor had gesteld. We lopen de gang in waar de Great Hall aan ligt en dan sta ik even stil. Ik houd Roza ook tegen en ik kijk naar haar. Mijn wangen kleuren wat roder en ik slik. 'Sorry, dat jullie ruzie hebben... hadden. Het was niet mijn bedoeling. En ik moet niet zo jaloers zijn. Het was voordat wij ook maar iets kregen en daar had ik bij stil moeten staan.' Ik glimlach kort. Isla en ik hebben het ook nog niet bijgelegd, maar vanavond wil ik gewoon genieten en geen drama hebben.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    ISLA ASHWORTH
    HUFFLEPUFF || RAVENCLAW GIRLS' COMMON ROOM || FRAN

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    Het voedsel gevecht tussen Fran en haar was nogal... uit de hand gelopen. Het duurde de daardoor ook langer voordat de cupcakes eindelijk klaar waren, waardoor Iz niet meer echt tijd had om ze aan Ced te geven voor het feest begon. Tijdens het douchen vervloekte zichzelf daar stilletjes voor. Ced had al zolang op haar zitten wachten en nu was ze niet eens op tijd klaar. Ze was echt een slechte vriendin... Het maakte haar des te zenuwachtiger dat ze er mooi uit wilde zien voor hem. Hopelijk kon ze hem de cupcakes nog na het feest geven... Ze had de huiselven in elk geval laten beloven dat ze niemand er vandoor zouden laten gaan met de cakejes. Ze moest ook nog steeds met Roza praten, waar ze ook behoorlijk zenuwachtig voor was. Isla wist nog steeds niet goed wat ze van de hele situatie moest denken, en ze twijfelde ergens nog steeds of het waar was... Maar daar wilde ze niet te veel over nadenken. Eerst klaar maken voor het feest, dan het diner, dan met Roza praten.
          Gezien ze zich klaar zou maken met Fran in Ravenclaw girls' dorm, trok ze simpelweg haar badjas aan over haar lingerie. Nadat ze zeker wist dat ze die goed had vastgebonden, raapte ze al haar spullen bij elkaar en haastte ze zich daarmee over de gangen. Waarschijnlijk zag ze eruit als een grote idioot, but oh well. Het raadsel wist ze gelukkig in één keer op te lossen, waarna ze naar boven liep.
          "Weer beslag vrij, zo te zien?" lachte Iz zachtjes toen ze de schone Fran zag. Ze dumpte haar spullen op Frans bed en keek naar de jurk die er al lag. "Oh, die jurk is echt mooi, Frannie! Ik weet zeker dat hij je prachtig zal staan." Then again, Fran zou er nog mooi uitzien in een vuilniszak.
          Ze liet de badjas van haar schouders glijden en hield de zilverkleurige jurk tegen haar lichaam aan. "Wat vind je van deze jurk? Is hij niet te kort of too much?" vroeg ze op een licht onzekere toon.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered