• Klik


    Ligt het aan mij of probeert iedereen het hier constant goed te doen. Te doen alsof ze perfect zijn. Niemand is perfect, maar als iemand op Quizlet met slechte spelling komt of weinig ervaring, wordt die haast uitgelachen en is die verplicht om dit bij te leren voordat hij of zij kan worden geaccepteerd.
    En dan is er de andere helft die daadwerkelijk laten zien wie ze zijn, en worden bestraft.

    Is dit wat wij normaal noemen? Is dit waar Quizlet voor bedoeld is?

    [ bericht aangepast op 25 mei 2017 - 21:29 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 25 mei 2017 - 21:39 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ailise schreef:
    (...)
    Ik vind het juist zo naar dat velen niet gewoon zeggen wat er is. We kunnen dingen niet eeuwig verzwijgen.

    er is vaak genoeg wat over gezegd of topics over geopend.
    ik ben het eigenlijk voor de rest wel met m0na em edgy eens...


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ailise schreef:
    Ik begrijp dat sommigen het nog niet zien. Het viel mij pas op toen ik mod werd, omdat het daar nog erger is.

    Hear, hear.
    Hoewel ik er wel opeens aan moet denken, ik eerlijk moet zeggen over dat het heus niet iedereen is die zo doet. Er is wel een vast groepje dat anderen altijd weet de grond in te trappen, etc, maar dat is voor ieder beleving anders want vriendjes, etc.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2017 - 15:07 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    1kh0uv4nw0r57j3 schreef:
    (...)
    er is vaak genoeg wat over gezegd of topics over geopend.
    ik ben het eigenlijk voor de rest wel met m0na em edgy eens...

    Het werkt duidelijk niet. Bovendien was dit topic om mijn gevoelens te uiten, niet om een punt te maken.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2017 - 15:10 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ailise schreef:
    (...)
    Het werkt duidelijk niet. Bovendien was dit topic om mijn gevoelens te uiten, niet om een punt te maken.


    Ja, maar als je wilt dat het gaat werken, wil je toch een punt uiten?

    Kijk, het is niet mijn bedoeling aanvallend over te komen, maar ik begrijp niet per se wat hiervan de bedoeling is. Wil je een discussie voeren hierover of actie ondernemen? Je zegt dat je - je gevoelens wilt uiten, maar wanneer mensen het niet met je eens zijn, zeg je alleen dat zij het fout hebben, niet dat er misschien gewoon een verschillende ervaring is. Zelf ervaar ik het nu eenmaal niet zo, ook niet als moderator - en het is niet alsof ik bij bepaalde mensen hoor, of iets. Ik ken heel weinig mensen hier closer dan hun profielfoto.
    Ik bedoel, ik wil graag meekijken naar het probleem, maar dit is allemaal zo globaal dat ik niet het idee heb dat er grip op te krijgen valt als je niet deze aspecten ook ervaart.


    Tijd voor koffie.

    Ik hoef geen discussie, ik hoef geen actie, ik wil alleen maar delen hoe ik mij voel.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ailise schreef:
    (...)
    Het werkt duidelijk niet. Bovendien was dit topic om mijn gevoelens te uiten, niet om een punt te maken.

    I know what you mean. No worries. Ik denk dat dit het wel zo'n beetje bewijst wat je probeert te vertellen. Dat als je iets kwijt wil / je mening zegt en anderen dat niet zo zien, ze er met zn allen als een bij op een hoop honing proberen te vliegen. Ik leg hierbij verder niks bij iemand in de mond of bij jou, maar soms wil je er gewoon over praten waar je mee zit zonder aangevallen te worden. Ik denk dat het dat stukje vertrouwen wat je erin verliest. Zo heb ik het grotendeels ervaren dan.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ailise schreef:
    Ik hoef geen discussie, ik hoef geen actie, ik wil alleen maar delen hoe ik mij voel.


    Oké, sorry als ik aanvallend overkom. Ik hoop in ieder geval dat je - je snel beter voelt hier in dat geval. <3

    ^Overigens, vind ik dit topic toch best rustig? Zelf reageer ik nog het meest, haha. Beetje uitstelgedrag vandaag. In ieder geval; ik doe in ieder geval mijn best om open over te komen.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2017 - 15:31 ]


    Tijd voor koffie.

    Ik denk dat het probleem hier ligt bij het feit dat je niet de reden van jouw nare gevoelens kan noemen, zonder mensen direct aan te vallen en daarmee iets te zeggen wat je niet mag zeggen om allerlei (soms goede) redenen en misschien ook niet wil zeggen, omdat je mensen niet wil benadelen ondanks dat er iets gebeurd is wat jij al heel naar hebt ervaren. Vandaar dat het nu een hele algemene gegeneraliseerde uitspraak is waar men zich misschien niet zo snel in kan vinden, terwijl met achterliggende reden erbij iedereen je begrepen zou hebben. Toch wil jij je gevoelens uiten, want anders ontplof je en vandaar dat topic en dat is best logisch. Maar gelukkig is niet iedereen op Quizlet zo en is er nog hoop, I guess. Maar het is wel naar dat er iets gebeurd is waardoor jij dit zo ervaart.


    At the end we're all cursed

    Het topic is toch ook gewoon een beetje bewustwording? Zodat mensen erover na gaan denken? Ik begrijp het op zich wel. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik reageer hier later even op, ik heb nog wel wat dingen te vermelden namelijk.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Edgy schreef:
    (...)

    Oké, sorry als ik aanvallend overkom. Ik hoop in ieder geval dat je - je snel beter voelt hier in dat geval. <3

    ^Overigens, vind ik dit topic toch best rustig? Zelf reageer ik nog het meest, haha. Beetje uitstelgedrag vandaag. In ieder geval; ik doe in ieder geval mijn best om open over te komen.

    Dit topic vind ik ook best meevallen, maar er zijn topics geweest die echt erg waren in het er 'met zijn allen opspringen'. Vandaar mijn reactie.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    M0NA schreef:
    (...)

    Dit vind ik best aanvallend - is dit nu niet juist wat je zegt dat je zo naar vindt aan quizlet?

    Afgelopen maand waren er wel wat van die topics waarin een aantal mensen helemaal losgingen op iemand, misschien onverdiend. Maar wanneer je verwacht/vermoedt dat iemand een troltopic heeft geopend, zou ik ook niet serieus reageren. We kunnen best netjes blijven, maar je twijfel uitspreken of zeggen dat je het naar/onacceptabel vindt dat mensen zulksoort topics openen, is volgens mik juist alleen maar sterk.

    Tegenwoordig is dat tevens niet aanvaardbaar en geven ze daar een waarschuwing voor als je sceptisch reageert ergens op. Ik deel dit account met mijn zus en ik had laatst sceptisch op een zwanger-topic gereageerd, wat ik helemaal niet gemeen bedoelde, waar ik een waarschuwing voor kreeg. Persoonlijk vind ik dat een beetje té en weten ze het anders te formuleren, inclusief waarschuwing, dan hoe jij het bedoeld.


    † Love? I want to sleep.

    Revy schreef:
    (...)
    Tegenwoordig is dat tevens niet aanvaardbaar en geven ze daar een waarschuwing voor als je sceptisch reageert ergens op. Ik deel dit account met mijn zus en ik had laatst sceptisch op een zwanger-topic gereageerd, wat ik helemaal niet gemeen bedoelde, waar ik een waarschuwing voor kreeg. Persoonlijk vind ik dat een beetje té en weten ze het anders te formuleren, inclusief waarschuwing, dan hoe jij het bedoeld.


    Ik weet natuurlijk niet wat de inhoud van die waarschuwing is geweest, maar hoewel je het niet gemeen bedoeld, kán iets natuurlijk wel vrij hard aankomen bij iemand en ik zou het dus niet onlogisch vinden als je in een dergelijk geval even terug geroepen wordt van "Hé, je bedoelde het misschien niet gemeen, maar het kan zo en zo en zo geïnterpreteerd worden, dus we zouden je toch willen verzoeken in het vervolg uit te kijken met dergelijke uitspraken". Als het niet van die trant was, dan heb ik niks gezegd, maar voor een dergelijk berichtje in een geval waar iets hard aan kan komen zonder dat het zo bedoeld is, zou ik nog wel begrip hebben. Dan is het immers simpelweg een kwestie van even aan het bericht toevoegen hoe je het wel bedoeld bij je berichtje, zodat het gewoon duidelijk is en het niet verkeerd opgevat kan worden. Nogmaals ik ken de situatie niet en de inhoud van de waarschuwing niet, dus misschien is dit helemaal niet van toepassing op jouw geval. Ik wil enkel aangeven dat het in sommige gevallen niet onlogisch is als er even een berichtje/waarschuwing wordt gestuurd.


    At the end we're all cursed

    Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hier op moet reageren, om eerlijk te zijn. Ik vind het heel erg jammer dat users schijnheilig worden genoemd. Ik moet ook bekennen dat ik de voorbeelden die je noemt, het belachelijk maken om spelling e.d., eigenlijk de laatste tijd niet echt heb terug gezien hier. De meeste verhalen die hier te vinden zijn, met echt veel lezers, zijn bij lange na niet perfect. Tuurlijk, soms wordt er wat bot gereageerd en dat is natuurlijk echt niet prettig. Maar ik denk dat je altijd wat minpunten hebt, zowel hier als in het echte leven. Het gaat erom wat je er mee doet, in mijn ogen. Blijf je je focussen op het negatieve, of richt je je op de positieve dingen (die je naar mijn inziens, hier meer dan genoeg kunt vinden).

    En ook; mensen die zich beter voor doen.. dan wat? Dat is ook een vraag die in mij op komt. Een blik op een gemiddeld LJH topic en het is voor mij duidelijk dat heel veel users niet goed in hun vel zitten en die hier een plek hebben gevonden om met anderen te praten. Niemand is perfect en ik denk dat wanneeer iemand dat qua spelling wel probeert te doen, dat dat vooral komt omdat dit iets is waar je (vaak) zelf controle over kunt uitoefenen. Maar goed, wellicht kijk ik hier gewoon iets anders tegen aan, dat kan ook zeker het geval zijn!

    Oh en Revy, indien je het niet eens bent met een waarschuwing of juist vragen hebt; stuur een van de moderators een berichtje. Misschien was de uitleg niet duidelijk en kunnen wij dit wat meer voor jou verhelderen. (:


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Is dit nu enorme shade naar de crew toe of lees ik het helemaal verkeerd?


    Heaven is a place that we all have