• Klik


    Ligt het aan mij of probeert iedereen het hier constant goed te doen. Te doen alsof ze perfect zijn. Niemand is perfect, maar als iemand op Quizlet met slechte spelling komt of weinig ervaring, wordt die haast uitgelachen en is die verplicht om dit bij te leren voordat hij of zij kan worden geaccepteerd.
    En dan is er de andere helft die daadwerkelijk laten zien wie ze zijn, en worden bestraft.

    Is dit wat wij normaal noemen? Is dit waar Quizlet voor bedoeld is?

    [ bericht aangepast op 25 mei 2017 - 21:29 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 25 mei 2017 - 21:39 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Mijn God. Om maar even per user te reageren, anders ben ik nog eeuwen bezig met uitleggen.
    @ Mona: Ehh, heb ik ergens gezegd dat ik jou reactie in het specifiek lomp vindt? Nee.
    Over dat hele "niet openstaan"-gedoe, dat heb ik nergens gelezen. Ze wilt het van haar hart af dus het lijkt me dat ze gewoon ervaringen wilt delen. Nogmaals, ik DENK dit, ik zeg niet dat het zo is.
    Mooi dat jij (en anderen) een andere mening hebben, prima, ook verder niets op aan te merken. Schijnheilig is misschien niet een heel leuk woord ervoor, maar er wordt volgens mij ook niet gezien dat er woorden in haar mond gelegd worden.

    En even voor Dumblydore: Dit had ik daarna geschreven, verklaart al een hoop toch? "(En voordat er een wijsneus aankomt met: iedereen denkt daar anders over. Nee, hé hé, ik bedoel dat er geen uitspraken in iemand mond gelegd hoeven te worden. Als er iets niet begrepen wordt of als er een misvatting is, vraag er dan gewoon naar i.p.v. te zeggen "je doet dit en dat". Scheelt al een boel gewijs naar elkaar.) Ik heb trouwens nergens gezien dat ze zegt dat mensen met een andere mening het fout hebben? Waar halen jullie dit vandaan?"
    Voor de zekerheid maar even een verduidelijk: JA, je mag reageren, als het maar respectvol is. JA, het mag dus ook negatief zijn. Je doet je best maar. NEE, dit betekent niet dat iemand dit verbiedt, het betekent dat er mensen zijn die het fijn vinden gevoelens voor een ander te beslissen (en díe reacties, dames en heren, kunnen we beter missen).
          Maar goed, de volgende keer dat jou wat dwarszit, moet je dat vooral niet op Quizlet plaatsen. We zijn namelijk geen therapeuten, dokters of wat dan nog niet meer. Dat doe je maar lekker tegen je vrienden. (Dat is wat je zegt, toch?)

    Even naar alle mensen toe die het leuk vinden voor mij te willen spreken: lees mijn post nog eens over. Misschien begrijp je mijn woorden dan iets beter. Of weet je, vraag gewoon aan mij wat ik ermee bedoel. Tenzij je graag van ruzies houdt, stop dan maar niet.
    Ik blijf wel veel dingen herhalen.
    Ja, ze heeft wat dingen ongelukkig geschreven, maar in vergelijking tot andere topics en reacties valt dit nog mee.

    Ailise, als je er echt mee zit, moet je er misschien over nadenken het met de crew het erover hebben? Ik denk dat de bemiddelaars je vast willen helpen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat er dan speelt bij de crew, wat de users niet te zien krijgen. (krul)


    26 - 02 - '16

    Ailise schreef:
    Het kan me echt niets schelen of mensen mij aanvallen, honestly. In een paar weken ben ik weg hier. I just wanted to put it out there. Ik vind het wel leuk om te merken dat mensen het met mij eens zijn.

    Wauw. Ik vind het heel erg bijzonder hoe je heel Q over een kam scheert om reacties uit te lokken. Dat is toch wel een beetje verrot. Als je zo graag weg wilt gaan, waarom ga je dan niet gewoon? Dan heb je er zelf geen last meer van en hoef je je negativiteit ook niet meer te delen met de rest van de site.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Jongens, laten we nu niet allemaal al te vervelend op Ailise reageren. Dan gaat ze weg met een nog slechter gevoel.

    Smyth schreef:
    Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat er dan speelt bij de crew, wat de users niet te zien krijgen. (krul)


    Same. ANARCHIE.


    Tijd voor koffie.

    Ailise schreef:
    Het kan me echt niets schelen of mensen mij aanvallen, honestly. In een paar weken ben ik weg hier. I just wanted to put it out there. Ik vind het wel leuk om te merken dat mensen het met mij eens zijn.

    Misschien omdat ze eenzelfde ervaringen hebben. Het betekent overigens niet dat het gemeen naar wie dan ook bedoeld is, dus ik hoop niet dat mensen dat überhaupt denken.
    Jammer dat je weggaat van Quizlet, vooral als het komt door wat je hier hebt meegemaakt.


    Smyth schreef:
    Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat er dan speelt bij de crew, wat de users niet te zien krijgen. (krul)

    Veel.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2017 - 19:34 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Edgy schreef:
    Jongens, laten we nu niet allemaal al te vervelend op Ailise reageren. Dan gaat ze weg met een nog slechter gevoel.

    (...)[/spoiler]

    Maar het is wel oké dat ze iedereen hier op Quizlet schijnheilig noemt en negatieve reacties bij mensen uit wil lokken just for the fun of it?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dumblydore schreef:
    (...)
    Maar het is wel oké dat ze iedereen hier op Quizlet schijnheilig noemt en negatieve reacties bij mensen uit wil lokken just for the fun of it?


    Nee, maar over haar heb ik al een superlange reactie geschreven. Als je, je er zo geërgerd over voelt, raad ik je aan om gewoon te denken aan op hetzelfde niveau gaan zitten en etc. Het is wat het is.


    Tijd voor koffie.

    Jongens, dit is hoe zij het ervaart en met haar andere users. Dat een ander dat niet doet, is helemaal prima. Als de sfeer op Q beter wil worden, moeten we misschien gewoon eens allemaal eerlijk zijn. Zoals Mirinae het zo mooi verwoordde:

    Misschien vallen ze er ook net buiten, als in: er zullen personen zijn die er niets van merken, omdat ze 1) er simpelweg niet op (willen) letten of niet vaak meer op Quizlet te vinden zijn en 2) omdat ze binnen een groep vallen waar ze begrepen worden.


    We kunnen tien topics volspammen over dat ze iedereen schijnheilig noemt en hoe dat iemand kwetst, maar dat was het punt niet. We kunnen wel ingaan op het waarom. En als zij dat niet wil doen, kan een ander misschien voorbeelden geven hoe zij de sfeer op q ervaren.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    @Mirinae, je quotete letterlijk een reactie van mij...

    @Dumblydore, misschien een niet heel handige reactie haha, maar ik begrijp het wel. Het lijkt een beetje alsof Ailise enkel haat wil zaaien en dat is echt heel naar.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    @Mirinae, je quotete letterlijk een reactie van mij...

    @Dumblydore, misschien een niet heel handige reactie haha, maar ik begrijp het wel. Het lijkt een beetje alsof Ailise enkel haat wil zaaien en dat is echt heel naar.

    Waar dan?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Mirinae schreef:
    Kan iedereen elkaar hier even respecteren? Leuk dat ieder mens een andere opinie heeft, maar vrijheid van meningsuiting (of het op een site is of niet) hoeft niet te betekenen dat je het onbeleefd neer kan zetten. Sommige dingen zijn namelijk best lomp geschreven. Zoals dat de topicmaakster blijkbaar "niet openstaat voor discussie" of dat het topic "wel erg aanvallend" is.

    [...]


    M0NA schreef:
    (...)

    Dit vind ik best aanvallend - is dit nu niet juist wat je zegt dat je zo naar vindt aan quizlet?

    [...]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    gaat lekker


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    M0NA schreef:
    (...)

    Ah, dan klopt het inderdaad. Excusez moi. Jij bent echter niet de enige die zoiets dergelijks heeft gezegd dus nee, dan is het niet alleen specifiek die van jou bedoeld. Ik noemde gewoon wat voorbeelden. (Even random: ik vind het wel goed dat je zoveel mogelijk in ik-vorm schrijft en niet "het is zo dat".)

    [ bericht aangepast op 25 mei 2017 - 20:01 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Jeetje, wat zijn we lekker aardig hier.. Ik zelf merk eigenlijk niks van schijnheiligheid, maar wel soms van ''Grammernazi's" (hoe het op Quizlet genoemd wordt). Eerlijk gezegd vindt ik Ailises bericht niet onbeleefd of haat zaaiend. Misschien een beetje 'onhandig' opgeschreven. Maar niet 'aanvallend'.

    En wat Mirinae ook zei, misschien zit (of zat) ze in een groepje users waar ze zich niet thuisvoelt of waar de users inderdaad schijnheilig zijn. Quizlet is groot.

    Ik merk de schijnheiligheid niet, maar misschien zit ik ook niet in het schijnhijlige hoekje van Quizlet..


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Smyth schreef:
    Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat er dan speelt bij de crew, wat de users niet te zien krijgen. (krul)


    tja dat is het punt net

    de crew heeft geheimhoudingsplicht en wij kunnen ons niet verdedigen noch de situatie nader toelichten (: dingen die op het crewforum gebeuren of gebeurd zijn, moeten daar nu eenmaal blijven, vaag of niet vaag

    misschien is dit wel een interessant moment om even een zelfreflectie te doen:

    - hoor ik bij 'iedereen' die zich perfect voordoet?
    - bij de 'niemand' die perfect is?
    - bij die 'iemand' die slecht in spelling is of weinig ervaring heeft?
    - of hoor ik bij 'de andere helft' die bestraft wordt om wie hij/zij is?

    Hoe gegeneraliseerd voel je je nu? Of zit jij nu ook met je handen in je haar hoe het kan dat iedereen schijnheilig is en de andere helft (welke van de twee helften??) bestraft wordt (ik neem dan dus aan door de 'iedereen'?)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys