• Klik


    Ligt het aan mij of probeert iedereen het hier constant goed te doen. Te doen alsof ze perfect zijn. Niemand is perfect, maar als iemand op Quizlet met slechte spelling komt of weinig ervaring, wordt die haast uitgelachen en is die verplicht om dit bij te leren voordat hij of zij kan worden geaccepteerd.
    En dan is er de andere helft die daadwerkelijk laten zien wie ze zijn, en worden bestraft.

    Is dit wat wij normaal noemen? Is dit waar Quizlet voor bedoeld is?

    [ bericht aangepast op 25 mei 2017 - 21:29 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 25 mei 2017 - 21:39 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    TinyTina schreef:
    Ik kan hier ook alleen maar uit eigen ervaring spreken, maar eigenlijk snap ik dit heel goed. Het internet in het algemeen is niet bepaald de place to be wanneer je een mening hebt die afwijkt van de meerderheid, maar dat is ook geen reden om er respectloos op in te gaan. Nu zeg ik niet dat dat op Q altijd het geval is, heus niet, maar soms zie ik ook wel eens dingen dat ik denk ´oke, dat was niet nodig.´
    Bijvoorbeeld wanneer iemand een opmerking naar een ander maakt, die misschien in de eerste plaats niet heel handig geformuleerd was of gewoon echt niet zo bedoeld als dat het wordt opgevat, en er vervolgens tien andere users het voor diegene willen opnemen. Dat is waanzinnig aardig, maar ik denk dat de meeste hier vaardig genoeg zijn om zichzelf te kunnen verdedigen of er samen wel uit kunnen komen.


    Tbh somt dit heel goed op wat ik vind.


    26 - 02 - '16

    Ik ben een beetje neutraal. Ik kan me in beide kanten wel vinden, maar heb er niet echt een mening over gevormd. Dus ik show hier alleen ff mijn profielfoto zodat de rest van Quizlet weet dat ik mee lees c:


    ~My Mind Is Free~

    Altijd weer die negativiteit jegens Q, het gaat er echt niet leuker op worden als dit soort topics constant geopend worden. Honestly, er kan wat verbetert worden, maar dat geldt voor elk platform. Wat je kan doen is je gewoon richten op de positieve kanten, in plaats van de negatieve. Dan maak je het voor jezelf ook een stuk makkelijker en leuker.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Schijnheilig zou ik het niet noemen, eerder onzekerheid die je reflecteert op een ander. Als je jezelf echt goed in je vel voelt, ga je niet proberen beter te zijn dan anderen. Dat merk ik bij mezelf ook. Als ik me goed voel, kan het me helemaal niets schelen of ik nu sympathieker, beter, leuker en vriendelijker lijk dan een ander (uiteraard probeer ik wel altijd sympathiek te blijven, maar of het nu sympathieker is, dat doet me op zo'n moment niet veel). Als ik me slecht voel, ga ik altijd proberen slimmer te lijken dan een ander, beter, zelfzekerder. Ik geloof niet dat ik de enige ben.

    Daarnaast ligt die zogenaamde schijnheiligheid volgens mij ook aan het feit dat je nu eenmaal veel minder momentreacties hebt (als in reacties waar je niet echt over nadenkt, die er gewoon uit komen). Op het internet neemt het nou eenmaal tijd om iets te schrijven en in die tijd kan het gevoel al veel meer geminderd zijn - dat is bij mij toch zo. Ik heb altijd heel felle reacties wanneer ik iets voor het eerst hoor of zie, maar als ik besluit er een nachtje over te slapen of zelfs maar eens tien seconden adem te halen, dan gaat dat veel rustiger en reageer ik ook een pak kalmer. Natuurlijk lijkt alles zo ook minder "echt", maar daarom vind ik het nog niet schijnheilig.

    Betreffende spelling: ja, daar heb ik me ook al aan geërgerd, maar ik vind ook dat dat de laatste tijd gebeterd is. Ik kan er niet goed tegen als mensen ongevraagd in een topic iets schrijven als "*vindt
    (hier reactie op topic)", want die persoon vraagt er helemaal niet om verbeterd te worden. Dat geeft de ander een slecht gevoel. Ik ben het ermee eens dat newbies hier soms echt moeten knokken voor hun plaats (heb ik zelf ook gehad destijds - dat gevoel had ik toch) en dat zou ik ook graag zien veranderen, maar schijnheilig vind ik een heel, heel zwaarbeladen woord.

    Daarnaast vind ik je sneer naar de mods nogal jammer. Ik snap dat je vindt dat mensen dat moeten beseffen (wat het dan ook moge wezen dat we moeten weten of beseffen), maar eigenlijk heeft niemand daar echt een boodschap aan. Hier kunnen zij zichzelf immers van geen kanten verdedigen en is het enige wat het forum hiervan meekrijgt dat je ze hypocriet vindt en dat is natuurlijk maar de helft van het verhaal.

    Maar goed - ik snap wat je bedoelt, ik ben het er gewoon niet echt mee eens. Ik vind het ook heel jammer voor je dat je je zo voelt - als je ooit ergens over wilt praten, je weet m'n inbox wel te vinden. c:

    [ bericht aangepast op 24 mei 2017 - 17:13 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ben de laatste tijd vele losser aan het worden met wat ik zeg hier. Zo ben ik eindelijk eens wat meer 'mezelf'.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Mankind schreef:
    Ik ben een beetje neutraal. Ik kan me in beide kanten wel vinden, maar heb er niet echt een mening over gevormd. Dus ik show hier alleen ff mijn profielfoto zodat de rest van Quizlet weet dat ik mee lees c:


    16 - 09 - '17

    Firgun schreef:
    Schijnheilig zou ik het niet noemen, eerder onzekerheid die je reflecteert op een ander. Als je jezelf echt goed in je vel voelt, ga je niet proberen beter te zijn dan anderen. Dat merk ik bij mezelf ook. Als ik me goed voel, kan het me helemaal niets schelen of ik nu sympathieker, beter, leuker en vriendelijker lijk dan een ander (uiteraard probeer ik wel altijd sympathiek te blijven, maar of het nu sympathieker is, dat doet me op zo'n moment niet veel). Als ik me slecht voel, ga ik altijd proberen slimmer te lijken dan een ander, beter, zelfzekerder. Ik geloof niet dat ik de enige ben.

    Daarnaast ligt die zogenaamde schijnheiligheid volgens mij ook aan het feit dat je nu eenmaal veel minder momentreacties hebt (als in reacties waar je niet echt over nadenkt, die er gewoon uit komen). Op het internet neemt het nou eenmaal tijd om iets te schrijven en in die tijd kan het gevoel al veel meer geminderd zijn - dat is bij mij toch zo. Ik heb altijd heel felle reacties wanneer ik iets voor het eerst hoor of zie, maar als ik besluit er een nachtje over te slapen of zelfs maar eens tien seconden adem te halen, dan gaat dat veel rustiger en reageer ik ook een pak kalmer. Natuurlijk lijkt alles zo ook minder "echt", maar daarom vind ik het nog niet schijnheilig.

    Betreffende spelling: ja, daar heb ik me ook al aan geërgerd, maar ik vind ook dat dat de laatste tijd gebeterd is. Ik kan er niet goed tegen als mensen ongevraagd in een topic iets schrijven als "*vindt
    (hier reactie op topic)", want die persoon vraagt er helemaal niet om verbeterd te worden. Dat geeft de ander een slecht gevoel. Ik ben het ermee eens dat newbies hier soms echt moeten knokken voor hun plaats (heb ik zelf ook gehad destijds - dat gevoel had ik toch) en dat zou ik ook graag zien veranderen, maar schijnheilig vind ik een heel, heel zwaarbeladen woord.

    Daarnaast vind ik je sneer naar de mods nogal jammer. Ik snap dat je vindt dat mensen dat moeten beseffen (wat het dan ook moge wezen dat we moeten weten of beseffen), maar eigenlijk heeft niemand daar echt een boodschap aan. Hier kunnen zij zichzelf immers van geen kanten verdedigen en is het enige wat het forum hiervan meekrijgt dat je ze hypocriet vindt en dat is natuurlijk maar de helft van het verhaal.

    Maar goed - ik snap wat je bedoelt, ik ben het er gewoon niet echt mee eens. Ik vind het ook heel jammer voor je dat je je zo voelt - als je ooit ergens over wilt praten, je weet m'n inbox wel te vinden. c:


    Dit is hoe ik er ook (ongeveer) over denk.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Ik heb een vraag. Wat is precies de bedoeling van dat je het zo oproept?
    Is dr iets specifiek wat je wilt aanpassen ofzo?


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Maar is het niet raar dat je eigenlijk alleen maar begrip verwacht bij een issue als dit alles? Niet alleen is het best een beschuldiging (ik vind scheinheilig niet een heel positief woord) en daarnaast is het iets wat ons allemaal aan het hart gaat, namelijk de sfeer op Q.

    Als je de discussie niet wilt en enkel je gevoelens wil uiten, is het dan niet beter om het wat voorzichtiger te verwoorden of er misschien bij te zetten: dit is mijn gevoel, ik wil geen discussie. Want als je voor dat laatste niet open staat en het daarnaast niet duidelijk is dat je dat niet wil, is het logisch dat er alleen maar gedoe van komt.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ads schreef:
    Is dit nu enorme shade naar de crew toe of lees ik het helemaal verkeerd?

    Meer dan alleen shade.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ailise schreef:
    (...)
    Meer dan alleen shade.


    Dan please, verklaar je nader.


    Heaven is a place that we all have

    Ik heb dit topic even vlug doorgelezen en ga toch even een reactie tikken, omdat ik ook wel even wat van mijn hart wil, ook al zijn sommige dingen al wel eerder vermeld.

    Ten eerste wil ik aangeven dat ik de laatste tijd niet heel actief ben en misschien een aantal dingen niet mee heb gekregen, waardoor ik misschien een iets vertekend beeld heb van de werkelijkheid hier op Q, maar goed, als het echt zo ernstig is als hier beschreven, dan had ik er geloof ik alsnog veel last van moeten hebben.

    Maar goed, mijn mening dus. Om eerlijk te zijn, snap ik niet helemaal waar deze sneer vandaan komt? Ik geef toe dat ik soms de indruk heb dat mensen zich nogal onaardig naar anderen kunnen gedragen, maar ik weet niet of ik de algemene Quizlet user nu direct schijnheilig vindt. Tuurlijk, er zullen vast rotte appels tussen zitten, die heb je immers overal, maar ik weet niet, ik vind deze sneer persoonlijk gewoon een beetje jammer? Ik snap niet heel goed waar het vandaan komt en wat je ermee wilt bereiken. Oké, hart luchten, got it, maar ik vind dit persoonlijk wel een redelijk aanvallend bericht naar geheel Quizlet? Dat de sfeer op Quizlet niet helemaal top is, daar ben ik het mee eens, maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat dit soort topics gaan helpen? Het komt in ieder geval op mij over alsof je de user een soort wake-up call wilt geven, maar mij is gewoon niet duidelijk waarom en ik vind het gewoon ontzettend jammer zo? Ik bedoel dit verder niet om aan te vallen, maar dit is gewoon hoe ik het zie.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Hmmm, ik heb persoonlijk niet het idee dat iedereen hier perfect wil zijn.
    De laatste tijd heb ik geregeld gezien dat mensen met minder ervaring geholpen werden. En de 'perfecte' spelling is voor mij geen poging tot perfect zijn, dat is mijn INNER GRAMMAR NAZI. :')

    Voor de mensen die wat imperfectie willen lezen in dit topic: ik ben al jaren de 'saaie ouwe zak' in mijn vriendengroep, ik hou van dingen waar bijna niemand van houdt en ben dus 'de vreemde eend', en, oh ja, mijn ouders zijn gescheiden. En nee, dat heb ik niet perfect goed verwerkt.

    Niemand is perfect, dus het is niet erg om dat te laten zien. Mensen zouden juist meer hun 'imperfecte ik' moeten zijn.
    I know, dit klinkt cliché. Maar iedereen weet dat het waar is.

    Kan iedereen elkaar hier even respecteren? Leuk dat ieder mens een andere opinie heeft, maar vrijheid van meningsuiting (of het op een site is of niet) hoeft niet te betekenen dat je het onbeleefd neer kan zetten. Sommige dingen zijn namelijk best lomp geschreven. Zoals dat de topicmaakster blijkbaar "niet openstaat voor discussie" of dat het topic "wel erg aanvallend" is. Persoonlijk denk ik niet dat ze het zo bedoeld heeft en dat dit al een tijdje op haar hart drukt, waardoor het niet enkel over deze tijd gaat. Het is gewoon iets wat van haar hart af moet, wat ze zelf al eens vermeldt heeft. So, calm your horses and please, read. Hoogstwaarschijnlijk heeft ze (veel) ervaring met personen die haar de negatieve kant van deze site hebben laten zien. Dat is, opnieuw, weer anders voor personen. Kijk niemand daarop aan.
          Daarbij, omdat mensen last hebben van iemand anders problemen (want dat zijn ze eigenlijk, ze wilt haar ongemakkelijkheden kwijt) moet je dat maar inhouden? Een topic erover maken, is verboden, want o—wee, o—wee dat iemand anders zoiets niet aan kan of daar last van heeft. Oké, ik kan er nog inkomen wanneer je zo respectloos bezig bent, maar dit? Dit valt mee. Ze heeft geen namen genoemd en heeft geen scheldwoorden neergezet. Het is net als sommige nieuwsonderwerpen (beetje drastisch misschien, maar dit is op 't moment even de enige vergelijking die ik kan bedenken): het is er, je ziet het en ervaart het, alleen mag niemand het erover hebben. Het is een verboden onderwerp. Zo komt 't over.
          Over het gegeven dat Ailise vind dat het bij de mods (of crew, om het even algemeen te plaatsen) erger is, daar kan ik me wel in vinden. Alleen dat is iets wat ik zelf heb ervaren, dus ik begrijp (überhaupt al wel) dat mensen een andere mening hier kunnen hebben. Misschien vallen ze er ook net buiten, als in: er zullen personen zijn die er niets van merken, omdat ze 1) er simpelweg niet op (willen) letten of niet vaak meer op Quizlet te vinden zijn en 2) omdat ze binnen een groep vallen waar ze begrepen worden. Dat zijn enkele voorbeelden. Als ik even over mezelf praat, heb ik het dus werkelijk anders ervaren. Toen ik bemiddelaar was, had ik niet het idee dat ik begrepen werd (of dat ze daar moeite voor deden, maar dat is weer een ander verhaal) dus dan krijg je al snel het gevoel dat je erbuiten valt.
    Als ze zegt dat ze haar gevoelens wilt uiten, zegt ze niet: jullie doen maar wat ik wil, punt uit. Ze zegt: ik wil het erover hebben, ik wil erover praten. Dat hoeft geen punt maken te zijn, misschien bedoeld ze wel dat ze andere mensen hun ervaringen wilt weten. Met een negatief onderwerp hoeven er nog geen negatieve reacties te zijn. (En voordat er een wijsneus aankomt met: iedereen denkt daar anders over. Nee, hé hé, ik bedoel dat er geen uitspraken in iemand mond gelegd hoeven te worden. Als er iets niet begrepen wordt of als er een misvatting is, vraag er dan gewoon naar i.p.v. te zeggen "je doet dit en dat". Scheelt al een boel gewijs naar elkaar.) Ik heb trouwens nergens gezien dat ze zegt dat mensen met een andere mening het fout hebben? Waar halen jullie dit vandaan?
    Verder heb ik best wat reacties gezien met "richt je op het positieve in plaats van negativiteit blablabla". Ja, daar zit inderdaad een gedeelte van de waarheid in. In sommige gevallen is het inderdaad beter om je positief bezig te houden. Echter, stel je eens voor dat er iets is dat zo op je drukt dat je het er wel met iemand over moét hebben. Praat je er dan niet over? Zeg je er dan niet wat van? Als je het immers opkropt, wordt het al snel erger en dat wil niemand hebben. Dus, mijn mening is dan ook dat zulke reacties niet werken in zo'n topic, want misschien voelt ze zich hierdoor wel niet serieus genomen.

    Maar goed, dit is dus wat ik ervan denk. Het is mijn mening en zeg dus niet dat het de waarheid is. In elk geval, Ailise, als je erover wilt praten, mag je me altijd een berichtje sturen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Quizlet wordt echt niet beter als iedereen ineens topics opent met dit soort inhoud.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.