• Klik


    Ligt het aan mij of probeert iedereen het hier constant goed te doen. Te doen alsof ze perfect zijn. Niemand is perfect, maar als iemand op Quizlet met slechte spelling komt of weinig ervaring, wordt die haast uitgelachen en is die verplicht om dit bij te leren voordat hij of zij kan worden geaccepteerd.
    En dan is er de andere helft die daadwerkelijk laten zien wie ze zijn, en worden bestraft.

    Is dit wat wij normaal noemen? Is dit waar Quizlet voor bedoeld is?

    [ bericht aangepast op 25 mei 2017 - 21:29 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 25 mei 2017 - 21:39 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Mooie reactie Mirinae, maar als mijn reactie als lomp wordt ervaren, waarom wordt dit hele topic dan niet als lomp ervaren, of de reactie van de topicmaakster die een opmerking maakte naar de crew toe?
    Ik heb enkel "mijn mening" geuit, ik zeg netjes ik vind en niet dat het zo is.

    Daarbij is er wel verkondigd dat er niet open werd gestaan voor een discussie, voor erover praten - dat bleek niet het doel.

    Ik vind het niet erg als je dat niet wil, maar indien zo is het handig om dat te vermelden, zeker bij een onderwerp waar mensen graag op willen reageren omdat het ook over "hun site" gaat.

    Quizlet is namelijk allemaal een beetje van ons. Het is ook niet leuk als iemand zegt dat je kind vervelend is.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Voldymort schreef:
    Quizlet wordt echt niet beter als iedereen ineens topics opent met dit soort inhoud.

    Om Maia te quoten:
          "Ze zegt: ik wil het erover hebben, ik wil erover praten. Dat hoeft geen punt maken te zijn, misschien bedoeld ze wel dat ze andere mensen hun ervaringen wilt weten. Met een negatief onderwerp hoeven er nog geen negatieve reacties te zijn."

    [ bericht aangepast op 25 mei 2017 - 18:30 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ailise schreef:
    (...)
    Om Maia te quoten:
          "Ze zegt: ik wil het erover hebben, ik wil erover praten. Dat hoeft geen punt maken te zijn, misschien bedoeld ze wel dat ze andere mensen hun ervaringen wilt weten. Met een negatief onderwerp hoeven er nog geen negatieve reacties te zijn."

    Je opent een topic, dus dan vraag je om reacties, als je geen negatieve/andere reacties wil, moet je ook geen negatief topic openen :') je kan het dan ook gewoon tegen je vrienden zeggen of in LJH posten.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dumblydore schreef:
    (...)
    Je opent een topic, dus dan vraag je om reacties, als je geen negatieve/andere reacties wil, moet je ook geen negatief topic openen :') je kan het dan ook gewoon tegen je vrienden zeggen of in LJH posten.


    He, how even, ik snap je punt, waarom moet ze het nu enkel in persoon zeggen? Ze wil het met de Q-community delen en natuurlijk kun je dan minder positieve berichten verwachten, maar ik vind dat geen reden om te zeggen "waarom open je een negatief topic? Niemand wordt daar beter van". Soms is het nodig het ergens over te hebben en ik denk dat dat is wat Melissa wilde. Het is niet verboden negatieve topics te openen (zoveel worden er overigens ook niet geopend, is het waren er gewoon twee op relatief korte tijd).


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Die negatieve sfeer blijft wel hangen, though. Het feit dat er wordt gezegd dat "iedereen doet alsof hij/zij perfect is". Dat vind ik nogal kort door de bocht en het is niet waar.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Voldymort schreef:
    Die negatieve sfeer blijft wel hangen, though. Het feit dat er wordt gezegd dat "iedereen doet alsof hij/zij perfect is". Dat vind ik nogal kort door de bocht en het is niet waar.

    This. Natuurlijk mag je wel eens negatief ergens over zijn en hoef je niet een positieve bubbel te zijn, maar ik zie echt vrijwel nooit een topic over hoe leuk Quizlet is, enkel hoe saai, stom, leeg, arrogant or whatever iedereen erop is. En honestly, dit topic is gewoon een grote generalisering van Quizlet, omdat er gezegd wordt dat iedereen op deze site schijnheilig is.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dumblydore schreef:
    (...)
    This. Natuurlijk mag je wel eens negatief ergens over zijn en hoef je niet een positieve bubbel te zijn, maar ik zie echt vrijwel nooit een topic over hoe leuk Quizlet is, enkel hoe saai, stom, leeg, arrogant or whatever iedereen erop is. En honestly, dit topic is gewoon een grote generalisering van Quizlet, omdat er gezegd wordt dat iedereen op deze site schijnheilig is.


    Er worden genoeg topics gemaakt over hoe geweldig Q is, of bedanktopics, of positieve topics. Veel meer dan negatieve, punt is dat dat zo niet blijft hangen (ik zal er wat voor je zoeken, als je wilt). Het is heel erg gegeneraliseerd en ik ben het ook niet eens, maar volgens mij is het een enorm sterke emotie van het moment en op zo'n momenten kom je dat wel al eens tegen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Firgun schreef:
    (...)

    Er worden genoeg topics gemaakt over hoe geweldig Q is, of bedanktopics, of positieve topics. Veel meer dan negatieve, punt is dat dat zo niet blijft hangen (ik zal er wat voor je zoeken, als je wilt). Het is heel erg gegeneraliseerd en ik ben het ook niet eens, maar volgens mij is het een enorm sterke emotie van het moment en op zo'n momenten kom je dat wel al eens tegen.

    Dat je een sterke emotie hebt, bekent niet dat je hoeft te generaliseren. Ik vind het gewoon raar dat er een topic is over het feit dat heel Quizlet schijnheilig is en ik vind het al helemaal raar dat zoveel mensen het daar mee eens lijken te zijn. Natuurlijk mag je je emoties delen, want daar is Quizlet ook voor, maar er zijn genoeg andere (betere en minder kwetsende) manieren dan dit. Er werd ook nog eens een opmerking gemaakt dat dit onder ander shade is naar de mods en dat vind ik ook echt niet kunnen. Het is al vaker gezegd, maar als we minder negativiteit willen op Quizlet kan je ook naar jezelf kijken en zelf een stap zetten, in plaats van ieder ander de schuld te geven. Het is misschien lastig, but I'd say: give it a try for once.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Soms moeten dingen gewoon bespreekbaar worden gemaakt.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    TinyTina schreef:
    Soms moeten dingen gewoon bespreekbaar worden gemaakt.

    Dit kan prima zonder te generaliseren.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dumblydore schreef:
    (...)
    Dit kan prima zonder te generaliseren.


    True, maar we kunnen ons focussen op het generaliseren of dat waar het daadwerkelijk over gaat.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Dumblydore schreef:
    (...)
    Dat je een sterke emotie hebt, bekent niet dat je hoeft te generaliseren. Ik vind het gewoon raar dat er een topic is over het feit dat heel Quizlet schijnheilig is en ik vind het al helemaal raar dat zoveel mensen het daar mee eens lijken te zijn. Natuurlijk mag je je emoties delen, want daar is Quizlet ook voor, maar er zijn genoeg andere (betere en minder kwetsende) manieren dan dit. Er werd ook nog eens een opmerking gemaakt dat dit onder ander shade is naar de mods en dat vind ik ook echt niet kunnen. Het is al vaker gezegd, maar als we minder negativiteit willen op Quizlet kan je ook naar jezelf kijken en zelf een stap zetten, in plaats van ieder ander de schuld te geven. Het is misschien lastig, but I'd say: give it a try for once.


    Ik moet zeggen dat ik niet precies weet wist was shade was, maar het blijkt iets negatiever te zijn dan ik oorspronkelijk dacht. Is het jammer dat de post op deze manier geplaatst is? Natuurlijk, want het kwetst sommige mensen duidelijk. Ik snap ook wat je bedoelt met je "verbeter de wereld, begin bij jezelf"-stukje en persoonlijk heb ik het daar ook meer voor, maar ik heb het gevoel dat de topicstartster zich echt niet goed voelt op dit moment, een degout heeft van hetgeen ze ons mee wil geven en dat het een heel verse emotie is. Is het daarom goed het op zo'n manier te stellen? Ik had het inderdaad liever anders gezien, ik probeer gewoon te zeggen dat het menselijk is. Het is één van de minder mooie menselijke kanten, maar dat is ook wat ze bedoelde, denk ik - dat mensen hier enkel hun mooiste kanten laten zien.
    (En ik bedoel dit niet als een aanval op jou of iets dergelijks, ik probeer me gewoon in te leven. Oh, en ik zeg niet dat jij dat niet doet, trouwens. Ik hoop gewoon dat je 't niet verkeerd opvat. c:)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Een ding begrijp ik niet zo goed. Er worden hier nu veel reacties geplaatst over dat de antwoorden op dit topic precies zo vervelend zijn als de topicmaakster bedoelde, maar ik vraag af waar dan?
    Mijn mening wordt redelijk ge-quote in deze comments, maar in mijn reacties heb ik continu gezegd dat ik het vervelend vind, jammer vind, dat ik hoop dat het verbeterd - het enige wat extreem is aan mijn reacties, is dat ik het oneens ben. En verder zie ik dat eigenlijk in dit hele topic, mensen die het rustig genoeg met elkaar eens of oneens zijn.

    Het gaat over agressiviteit en aanvallendheid, maar ik zie echt bijna niemand die echt een vervelende reactie geeft of zegt 'nee, jij Ailise hebt het fout, hou op'. Misschien de reactie van Voldymort nog net, maar één reactie om alle 'kan iedereen even normaal doen' reacties te verklaren vind ik een beetje veel. Het enige in dit topic waar ik over dacht dat vervelend was is:

    Ik begrijp dat sommigen het nog niet zien. Het viel mij pas op toen ik mod werd, omdat het daar nog erger is.

    Omdat ik daar persoonlijk door voelde dat mijn mening niet geaccepteerd werd. Alsof ik het niet gewoon oneens kon zijn - nee, dat ik het probleem niet zag.
    Waar ik overigens ook gewoon rustig op heb gereageerd. Dit is absoluut geen aanval naar Ailise. Verwoording op het internet is gewoon een ding en mensen reageren heftig op elkaar, het gebeurt.
    Maar goed. Mensen mogen het met elkaar oneens zijn.

    Verder, tja. Ik vind het allemaal een beetje raar. Dit topic eindigt met twee open vragen 'Is dit wat wij normaal noemen? Is dit waar Quizlet voor bedoeld is?', maar er wordt toch niet gevraagd om onze mening.
    Nou ja, dit is een praatforum en op het moment dat er iets geplaatst wordt, gaan er mensen over praten. Dat is onvermijdelijk. Het is niet alsof ik dan meteen een uitgedachte mening van Ailise verwacht. Dat hoeft niet. Maar om te zeggen; 'ik hoef geen reacties', nou dan vraag ik me af waar dit naartoe zou leiden. Aangezien dit een praatforum is, iedereen strooit hier zijn meningen tegen wil en dank rond (haha, hello (krul)).
    Natuurlijk heeft iedereen het volste recht om iets te zeggen en het niet te verduidelijken, daar sta ik helemaal achter. Dit forum is ook gewoon een echokamer. En ik zou het helemaal prima vinden als iemand een topic opent en zegt 'jullie zijn allemaal bitches vanwege dit en dit' en daarna nooit meer reageert. Maarrr, op het moment dat er dit gebeurt:

    Ads schreef:
    Is dit nu enorme shade naar de crew toe of lees ik het helemaal verkeerd?

    Ailise schreef:
    (...)
    Meer dan alleen shade.


    Dan begrijp ik het ook niet meer. Want aan de ene kant is dit topic er alleen om gevoelens te uiten - niet voor reacties, maar aan de andere kant wordt er steeds vagelijk verduidelijkt dat er iets is, waar niet over gesproken hoeft te worden, maar wordt er wel steeds nadruk gelegd op dat er iets is.
    Om het even wat concreter te trekken: there are some mixed signals here.

    Nogmaals, dit is absoluut geen aanval op wie dan ook. Niet op Ailise, niet op de mensen die het met me eens of oneens zijn. Het is echt niet bedoeld om mensen te porren en te zeggen dat ze het verkeerd hebben - zoals ik al zei: ik ervaar Quizlet anders. Ik ken dan ook heel weinig mensen en zit niet in vriendengroepen, dus misschien komt het daardoor. Ik respecteer iedereen die het anders ervaart en ik hoop dat het probleem op te lossen valt zodat iedereen het gevoel heeft dat dit zijn/haar echokamer is.
    Maar ik lees dit topic door en ik ben nogal verbaasd door de reactie die het teweegbrengt.

    Dit is ook meer een observatie dan een duidelijke mening - in die zin is het dus ook hetzelfde.

    (fish)

    [ bericht aangepast op 25 mei 2017 - 19:17 ]


    Tijd voor koffie.

    Het kan me echt niets schelen of mensen mij aanvallen, honestly. In een paar weken ben ik weg hier. I just wanted to put it out there. Ik vind het wel leuk om te merken dat mensen het met mij eens zijn.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2017 - 19:25 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ailise schreef:
    Het kan me echt niets schelen of mensen mij aanvallen, honestly. In een paar weken ben ik weg hier. I just wanted to put it out there.


    Sorry maar dit vind ik een rare reactie. Als ik zulk soort reacties bij mij thuis zou maken, zou ik de algemene vraag krijgen "Ben je ongesteld of zo?". Ik krijg er gewoon een beetje rillingen van. Dit is jouw topic, jouw issue en mensen willen het er met je over hebben. Waarom doe je dan zo?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.