• Ik heb zo het gevoel dat ik een mannenhater ben. Heel diep van binnen knaag er een negatieve gevoel van haat, leed, woede en pijn. Er zijn mannen die veel leed bij me opwekken, die zo hatelijk en onvergefelijk is. Het gevoel dat ze een dolk in je hart steken dat bloed en zwart wordt van de duistere leegde die ze achter laten. Ze laten me nog liever in de kou, zodat ik sterf in de duistere schaduwen. Een onzekere gevoel knaagt in me. Een gevoel dat er geen mannen zijn die om me geven. Nu niet en nooit niet. Ik ben voor hun ogen maar een object die lust opwekt.
    Een object zonder een persoonlijke identiteit, gevoelens en karaktereigenschappen. De waardeloze object die het altijd opzocht, ook al had ik nooit een sexy foto of naaktfoto gepost.
    De woede en leed knaagt in me. Als alle blikken konden doden dan had ik er voor gezorgt dat ze hadden verloren.

    ^Dit was mijn gevoel voor de meeste mannen^
    Ik mag van geluk spreken dat ik het nooit met een man heb gedaan, maar toch. Er zijn mannen die het naar één ding geïnteresseerd zijn in plaats van mijn persoonlijkheid. Ik kick ze nog liever in hun kruis. En dat meen ik ook oprecht.
    Ik zie mannen als saditische, gevoeloze en oppervlakkige schepsels, die heel erg seksistisch en gevoelloos zijn. Het lijkt alsof ze alleen meer duisternis en leed in de wereld veroorzaken.

    Het verbaast me ook niks dat psychopathische en narcistische stoornissen 3X keer bij mannen voorkomen. En het feit dat mannen vaak schuldig zijn van verkrachtingen, terrorisme, oorlogen, en andere vormen van mensenleed is ook niet nieuw.
    Het verder niet mijn bedoeling om alle mannen op te wereld op een pijnlijke manier naar benden te halen, maar ik wil even mijn frustraties uiten, die steeds in mijn gedachten worstelen. Ik heb verder niet gezegd dat alle mannen op de wereld zo wreed zijn, maar ik denk de laatste tijd zo hatelijk tegen de meeste mannen.


    Ik ben waarschijnlijk niet het enige die er zo over nadenkt.


    Nobody Say It was easy

    Mirinae schreef:
    ^ Oh lol, als je denkt dat het vroeger erger was dan heb je het mis. Misschien dat het sneller te merken was, omdat het openbaar was, maar er gebeurd nog genoeg waarvan (bijna) niemand afweet. Maar goed, ervaringen hè.

    Net zoals dat de TS slechte ervaringen heeft met mannen, blijkbaar. Dus laten we niet oordelen als we haar (volledige) verhaal niet kennen. Er is haar duidelijk veel overkomen waar ze nog altijd mee struggelt. Dat is iets voor haar om uit te zoeken, aangezien ze (uit haar tekst halend) zelf ook wel doorheeft dat niet iedere man zo is. Ik vind het dan ook vreemd dat er reacties zijn met bijv. alleen "ehhh", daar heeft ze verder niets aan. Maar hey, je komt in elk geval weer lekker aan de posts hè.
    Anyways, sterkte voor de TS. Ik hoop dat je ermee om kunt leren gaan en mannen/jongens ontmoet die niét zo zijn.


    Die 'Eh' was van mij en dat was omdat ik het oprecht niet snapte, thanks a lot. Lol. Ik heb vaker topics van haar gezien en ik wil ook oprecht niet zeggen dat ze zich niet zo mag voelen, maar de uitspraken die ze doet over het mannelijke geslacht, vind ik echt uit de pas.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    @topicmaakster, heel snel berichtje, omdat ik op stage ben en ik eigenlijk niet op mijn mobiel mag, maar ik denk toch dat ik hier wat moet zeggen. Het is niet onduidelijk dat je hier echt een last van je schouders hoopte te schrijven en ik hoop ook eigenlijk dat meer users dat gaan zien ipv te letten op wat enkel offensief was, want dat was niet haar bedoeling.
    Ik wil je wel aanbieden om een vertrouwenspersoon hier op Q uit te spreken, mocht je alsnog je hart helemaal vrij willen luchten, dan willen zij altijd luisteren. Ik snap dat dit niet de steun was waar je op had gehoopt en met jou en ook anderen vind ik dat jammer. DU mocht je nog willen praten, dan mag dat altijd!

    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 15:30 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Bon, ik heb heel lang getwijfeld of ik zou reageren, aangezien ik er al mentaal niet echt fantastisch aan toe ben en het snikheet is tenmidden van de examens. Maar ik voel me door dit topic oprecht aangedaan. Ik wordt psychotisch, gevoelloos en oppervlakkig genoemd zonder dat ik ooit iemand heb pijn gedaan. Ik wordt vergeleken met het vuil van de straat, zonder dat ik jou ken. En oké, je zegt dat het over bepaalde mannen gaat, maar je tekst is heel veralgemenend en kwetst niet alleen de mensen die jou onrecht hebben aangedaan. Je had deze mening echt op zoveel betere manieren kunnen schrijven en duidelijk maken wat het probleem is. Maar in de plaats daarvan kies je voor de harde aanpak die veel meer mensen raakt dan nodig.
    En ja, ik ben hierdoor oprecht gekwetst, noem me een overdrijver, noem me een watje, maar het doet me pijn om te lezen dat ik door de foute van anderen (die slechts één iets met mij gemeen hebben) zo wordt afgerekend.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik wilde me eigenlijk niet gaan mengen, maar ik heb besloten toch te reageren. Ten eerste wil ik kwijt, dat ik het behoorlijk vervelend voor je vind dat je zo behandeld werd door mannen. Maar door alle mannen over een kant te scheren los je ook niets op. Ten tweede, er zijn genoeg vrouwen die mannen/andere vrouwen ook als lustobject. Zou dit betekenen dat ik direct alle vrouwen/mannen zou moeten afweren en over een kam zou moeten scheren? Nee, want er zullen altijd mensen zijn die andere mensen als lustobject zien. Er is altijd goed en kwaad in de wereld, en daar is niet veel aan te doen vrees ik.
    Disclaimer: Voordat je reageert met "maar jij bent een man dus ...", ik heb zelf het grootste gedeelte van mijn leven als vrouw geleefd, dus ik weet dondergoed waar ik het over heb.


    This ain't no place for no better man.

    Debbaut schreef:
    Bon, ik heb heel lang getwijfeld of ik zou reageren, aangezien ik er al mentaal niet echt fantastisch aan toe ben en het snikheet is tenmidden van de examens. Maar ik voel me door dit topic oprecht aangedaan. Ik wordt psychotisch, gevoelloos en oppervlakkig genoemd zonder dat ik ooit iemand heb pijn gedaan. Ik wordt vergeleken met het vuil van de straat, zonder dat ik jou ken. En oké, je zegt dat het over bepaalde mannen gaat, maar je tekst is heel veralgemenend en kwetst niet alleen de mensen die jou onrecht hebben aangedaan. Je had deze mening echt op zoveel betere manieren kunnen schrijven en duidelijk maken wat het probleem is. Maar in de plaats daarvan kies je voor de harde aanpak die veel meer mensen raakt dan nodig.
    En ja, ik ben hierdoor oprecht gekwetst, noem me een overdrijver, noem me een watje, maar het doet me pijn om te lezen dat ik door de foute van anderen (die slechts één iets met mij gemeen hebben) zo wordt afgerekend.


    Ik begrijp je heel goed. Al ben ik geen man, ik word verdrietig en ook wel boos van dit topic. Verdrietig voor de topicstarter, dat ze gruwelijke dingen mee heeft gemaakt, en toch ook wel boos omdat ze daardoor het gehele mannelijke geslacht door het slijk haalt. Natuurlijk zijn er rotte appels, maar die zijn er van beide kanten zoals Buma (in de reactie boven mij) al heeft gezegd. Daarbij, ik ken meerdere mannen die niet aan het criterium 'psychotisch, gevoelloos en oppervlakkig' voldoen. Het is oprecht jammer dat het zo veralgemeend wordt waardoor meerdere mensen, die hier niets mee te maken hebben / hebben gehad, zich gekwetst voelen.


    26 - 02 - '16

    Gewoon even voor iedereen die zegt dat de topicstarter álle mannen door de slijk haalt:


    Het verder niet mijn bedoeling om alle mannen op te wereld op een pijnlijke manier naar benden te halen, maar ik wil even mijn frustraties uiten, die steeds in mijn gedachten worstelen. Ik heb verder niet gezegd dat alle mannen op de wereld zo wreed zijn, maar ik denk de laatste tijd zo hatelijk tegen de meeste mannen.


    Saetre schreef:
    Gewoon even voor iedereen die zegt dat de topicstarter álle mannen door de slijk haalt:


    (...)


    Ik snap wel dat als je dit stukje gelezen hebt je bloed zo erg gaat koken dat je niet meer uitgebreid gaat lezen wat eronder staat.
    Het verbaast me ook niks dat psychopathische en narcistische stoornissen 3X keer bij mannen voorkomen. En het feit dat mannen vaak schuldig zijn van verkrachtingen, terrorisme, oorlogen, en andere vormen van mensenleed is ook niet nieuw.


    26 - 02 - '16

    Morii schreef:
    (...)


    Dat kan ik inderdaad ook begrijpen. Maar ik schrik best wel als ik kijk naar de reacties die hier zijn geplaatst – terwijl deze user echt alleen haar frustraties wil uiten. Dan is goed doorlezen wel op zijn plaats.


    Saetre schreef:
    (...)

    Dat kan ik inderdaad ook begrijpen. Maar ik schrik best wel als ik kijk naar de reacties die hier zijn geplaatst – terwijl deze user echt alleen haar frustraties wil uiten. Dan is goed doorlezen wel op zijn plaats.


    Daarbij helpt het ook niet dat het zo afschuwelijk warm is overal. Ik merk ook dat ik daardoor sneller geprikkeld/boos reageer.


    26 - 02 - '16

    Morii schreef:
    (...)

    Daarbij helpt het ook niet dat het zo afschuwelijk warm is overal. Ik merk ook dat ik daardoor sneller geprikkeld/boos reageer.


    Damn – jij niet alleen. Heel Nederland loopt op z'n tenen. (':

    –––

    Maar even als reactie op het topic:

    Ik kan heel goed begrijpen dat je het even helemaal hebt gehad met mannen. Zelf heb ik meerdere negatieve ervaringen gehad met mannen en mijn algemene vertrouwen in 'de man' is op dit moment ook ergens rondom het nulpunt. Het is wel goed dat je jezelf blijft beseffen dat niet álle mannen zou zijn. Het is wél prima dat je gewoon even afstand van mannen houdt en ze niet binnen laat, daarin sta je gewoon in je recht. Probeer de negatieve gedachten wat vlak te houden en ze niet al te heftig te laten worden, dan wordt het voor jezelf alleen maar moeilijker om er op een later moment op terug te komen.


    Ik word er ongemakkelijk van als mensen met me naar bed willen. Daardoor weet ik niet of ze aardig tegen me zijn omdat ze mij aardig vinden of omdat ze tussen m'n benen willen komen en hierdoor ben ik altijd op mijn hoede bij vooral mannen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Saetre schreef:
    Gewoon even voor iedereen die zegt dat de topicstarter álle mannen door de slijk haalt:


    (...)


    Dat heb ik gelezen, maar het stuk dat mij raakte is dit:
    Ik zie mannen als saditische, gevoeloze en oppervlakkige schepsels, die heel erg seksistisch en gevoelloos zijn. Het lijkt alsof ze alleen meer duisternis en leed in de wereld veroorzaken.

    En sorry, maar ik weet niet hoe ik afstand moet kunnen nemen van deze uitspraak, want dit gaat over mannen in het algemeen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)
    En sorry, maar ik weet niet hoe ik afstand moet kunnen nemen van deze uitspraak, want dit gaat over mannen in het algemeen.


    Dat begrijp ik. Maar als je daarna leest dat ze het niet over alle mannen heeft omdat dat niet haar bedoeling is, kun je daaruit opmaken dat dat stuk daarboven dus ook niet over álle mannen gaat.


    Saetre schreef:
    (...)

    Dat begrijp ik. Maar als je daarna leest dat ze het niet over alle mannen heeft omdat dat niet haar bedoeling is, kun je daaruit opmaken dat dat stuk daarboven dus ook niet over álle mannen gaat.


    Dan had ze dat stuk er ook uit kunnen laten, want hoe ik de rest van het bericht ook probeer te interpreteren, dat stuk blijft gewoon als ijskoud staal erbij staan.
    Ik ga me er nu uithouden, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, voel me nu nog 10 keer slechter.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind het best wel erg hoe mensen hier op de topicmaakster reageren.
    Dit is een meisje (of vrouw, ik weet haar leeftijd niet) die duidelijk erge dingen heeft meegemaakt.
    Door haar vele verkeerde ervaringen heeft zijn een haat voor mannen gekregen, dit is waarschijnlijk voort gesprongen uit een grote angst voor ze.

    Ze verteld dat ze bij mannen een gevoel krijgt van 'haat, leed, woede en pijn'. Als ze aan mannen denkt, denkt zal aan allemaal hatelijke en onvergeeflijk leed dat ze heeft meegemaakt (waarschijnlijk met mannen). Ze voelt zich een lustobject en niet als een gewoon persoon. Ze verteld zelfs dat ze zo wordt behandeld, ondanks dat ze het nooit provoceerde met sexy foto's of naaktfoto's. Dit laat duidelijk zien dat ze op een of andere manier is misbruikt door mannen. En dat haar zo veel pijn heeft gedaan dat ze nu een angst en haat heeft ontwikkeld voor mannen.
    Al deze gevoelens leiden er tot dat ze de mannen waarmee ze ervaring heeft gehad, in elke man ziet. Zelfs als dat niet zo is. Zo voelt het voor haar. En dat is oprecht heel erg. Kan je je dat gevoel voorstellen, dat er zo iets erg met je is gebeurd dat je complete tunnelvisie krijgt. Dat je, ondanks dat je waarschijnlijk niet wilt dat je zo erg bent, dat je er toch niks aan kan doen dat je, elke keer als je naar een man kijkt, het gevoel krijgt dat hij zich zo gedraagt?
    Daarna verteld ze nog meer hoe zij zich er bij voelt, dat haar haat zo erg is dat ze ze ziet als wezens die verkrachtingen, terrorisme, oorlogen en ander mensenleed aan doen.

    Daarna verteld ze dat ze mannen niet zo wilt generaliseren, maar dat dat wel zo gebeurt. Dat er gevoelens en gedachtes in haar hoofd zitten die zeggen dat het zo zit.

    En dan zeggen mensen hier dat het aan haar ligt, dat ze moet veranderen en dat de fout bij haar ligt? Ondanks dat ze waarschijnlijk iets heel ergs heeft meegemaakt en nu allemaal gevoelens krijgt die ze niet wilt krijgen.
    Dat vind ik echt heel erg. In plaats van haar afkraken, sta bij haar en probeer haar hier door heen te helpen. Probeer haar te steunen in het terug vinden van het vertrouwen naar mannen.

    Maar geef niet al dit soort harteloze berichtjes, want daarmee doe je haar alleen nog maar meer pijn. Het is alsof je zegt dat ze al haar nare ervaringen maar moet vergeten, want wat ze voelt klopt niet.
    Dat is alsof je zegt dat vrouwen die verkracht zijn, maar moeten vergeten dat ze verkracht zijn. Dat is alsof je zegt dat mensen die mishandeld zijn, dat maar gewoon moeten vergeten en zich moeten gedragen alsof ze nooit mishandeld zijn.

    En dat is fout. Dat is heel, heel, heel erg fout.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]