• Ik heb zo het gevoel dat ik een mannenhater ben. Heel diep van binnen knaag er een negatieve gevoel van haat, leed, woede en pijn. Er zijn mannen die veel leed bij me opwekken, die zo hatelijk en onvergefelijk is. Het gevoel dat ze een dolk in je hart steken dat bloed en zwart wordt van de duistere leegde die ze achter laten. Ze laten me nog liever in de kou, zodat ik sterf in de duistere schaduwen. Een onzekere gevoel knaagt in me. Een gevoel dat er geen mannen zijn die om me geven. Nu niet en nooit niet. Ik ben voor hun ogen maar een object die lust opwekt.
    Een object zonder een persoonlijke identiteit, gevoelens en karaktereigenschappen. De waardeloze object die het altijd opzocht, ook al had ik nooit een sexy foto of naaktfoto gepost.
    De woede en leed knaagt in me. Als alle blikken konden doden dan had ik er voor gezorgt dat ze hadden verloren.

    ^Dit was mijn gevoel voor de meeste mannen^
    Ik mag van geluk spreken dat ik het nooit met een man heb gedaan, maar toch. Er zijn mannen die het naar één ding geïnteresseerd zijn in plaats van mijn persoonlijkheid. Ik kick ze nog liever in hun kruis. En dat meen ik ook oprecht.
    Ik zie mannen als saditische, gevoeloze en oppervlakkige schepsels, die heel erg seksistisch en gevoelloos zijn. Het lijkt alsof ze alleen meer duisternis en leed in de wereld veroorzaken.

    Het verbaast me ook niks dat psychopathische en narcistische stoornissen 3X keer bij mannen voorkomen. En het feit dat mannen vaak schuldig zijn van verkrachtingen, terrorisme, oorlogen, en andere vormen van mensenleed is ook niet nieuw.
    Het verder niet mijn bedoeling om alle mannen op te wereld op een pijnlijke manier naar benden te halen, maar ik wil even mijn frustraties uiten, die steeds in mijn gedachten worstelen. Ik heb verder niet gezegd dat alle mannen op de wereld zo wreed zijn, maar ik denk de laatste tijd zo hatelijk tegen de meeste mannen.


    Ik ben waarschijnlijk niet het enige die er zo over nadenkt.


    Nobody Say It was easy

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dan had ze dat stuk er ook uit kunnen laten, want hoe ik de rest van het bericht ook probeer te interpreteren, dat stuk blijft gewoon als ijskoud staal erbij staan.
    Ik ga me er nu uithouden, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, voel me nu nog 10 keer slechter.


    Ik begrijp dat het topic heel kwetsend over kan komen (helemaal voor mannen) maar ik hoop dat je ook in ziet dat de topicstarter dat niet als doel had (ten minste – dat mag ik toch hopen haha). Daarbij weet je niet wat ze heeft meegemaakt waardoor ze zo over mannen denkt. Ik vertrouw mannen zelf ook niet meer door een paar ongelukkige ervaringen. Dat wil niet zeggen dat ik mannen meteen haat etc. Maar bij haar zat het hoogstwaarschijnlijk te hoog op dit moment en schreef ze dit om haar frustraties kwijt te kunnen. Of dit daar de goede plek voor is, is natuurlijk de volgende vraag.
    Verder – heel lullig maar oké – komen dat soort stoornissen ook vaker voor bij mannen. Dat is allemaal wetenschappelijk bewezen. Dat is alsnog maar een minuscuul gedeelte van de gehele wereldbevolking maar oké. Voor haar is het op dit moment een aanvullend argument om haar wantrouwen jegens mannen te voeden. En ja – mannen doen aan oorlogen, terrorisme en verkrachtingen. Vrouwen ook. That's how our shitty world is – unfortunately.


    Voor alle mannen hier die zich door dit bericht heel kut voelen, dat begrijp ik. Ik haat het ook wanneer ik negatief gegeneraliseerd wordt om mijn geslacht, huidskleur, etc.
    Maar ik denk dat in dit geval, wanneer er duidelijk zo veel pijnlijke gevoelens zitten bij de verteller, dat we niet moeten kijken naar wat er wordt gezegd, maar naar waarom het wordt gezegd.
    Hoe moeilijk het ook kan zijn (:
    Anders kan je het namelijk nooit oplossen/verbeteren.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Rohrer schreef:
    Ik vind het best wel erg hoe mensen hier op de topicmaakster reageren.
    Dit is een meisje (of vrouw, ik weet haar leeftijd niet) die duidelijk erge dingen heeft meegemaakt.
    Door haar vele verkeerde ervaringen heeft zijn een haat voor mannen gekregen, dit is waarschijnlijk voort gesprongen uit een grote angst voor ze.

    Ze verteld dat ze bij mannen een gevoel krijgt van 'haat, leed, woede en pijn'. Als ze aan mannen denkt, denkt zal aan allemaal hatelijke en onvergeeflijk leed dat ze heeft meegemaakt (waarschijnlijk met mannen). Ze voelt zich een lustobject en niet als een gewoon persoon. Ze verteld zelfs dat ze zo wordt behandeld, ondanks dat ze het nooit provoceerde met sexy foto's of naaktfoto's. Dit laat duidelijk zien dat ze op een of andere manier is misbruikt door mannen. En dat haar zo veel pijn heeft gedaan dat ze nu een angst en haat heeft ontwikkeld voor mannen.
    Al deze gevoelens leiden er tot dat ze de mannen waarmee ze ervaring heeft gehad, in elke man ziet. Zelfs als dat niet zo is. Zo voelt het voor haar. En dat is oprecht heel erg. Kan je je dat gevoel voorstellen, dat er zo iets erg met je is gebeurd dat je complete tunnelvisie krijgt. Dat je, ondanks dat je waarschijnlijk niet wilt dat je zo erg bent, dat je er toch niks aan kan doen dat je, elke keer als je naar een man kijkt, het gevoel krijgt dat hij zich zo gedraagt?
    Daarna verteld ze nog meer hoe zij zich er bij voelt, dat haar haat zo erg is dat ze ze ziet als wezens die verkrachtingen, terrorisme, oorlogen en ander mensenleed aan doen.

    Daarna verteld ze dat ze mannen niet zo wilt generaliseren, maar dat dat wel zo gebeurt. Dat er gevoelens en gedachtes in haar hoofd zitten die zeggen dat het zo zit.

    En dan zeggen mensen hier dat het aan haar ligt, dat ze moet veranderen en dat de fout bij haar ligt? Ondanks dat ze waarschijnlijk iets heel ergs heeft meegemaakt en nu allemaal gevoelens krijgt die ze niet wilt krijgen.
    Dat vind ik echt heel erg. In plaats van haar afkraken, sta bij haar en probeer haar hier door heen te helpen. Probeer haar te steunen in het terug vinden van het vertrouwen naar mannen.

    Maar geef niet al dit soort harteloze berichtjes, want daarmee doe je haar alleen nog maar meer pijn. Het is alsof je zegt dat ze al haar nare ervaringen maar moet vergeten, want wat ze voelt klopt niet.
    Dat is alsof je zegt dat vrouwen die verkracht zijn, maar moeten vergeten dat ze verkracht zijn. Dat is alsof je zegt dat mensen die mishandeld zijn, dat maar gewoon moeten vergeten en zich moeten gedragen alsof ze nooit mishandeld zijn.

    En dat is fout. Dat is heel, heel, heel erg fout.

    Dit is dus precies wat ik probeerde duidelijk te maken in mijn berichtje.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Okay, ik ga me even anders opstellen.

    Ik weet natuurlijk niet wat er is gebeurd en wat deze gevoelens bij je hebben losgemaakt. Het enige wat ik je kan aanraden is om er met iemand over te praten en het zo op te lossen, want dit soort gevoelens zijn allesbehalve oké en als ze zich verder kunnen ontwikkelen gaat dit enkel nog grotere negatieve effecten teweegbrengen. Natuurlijk hoef je er niet met iedereen over te praten, maar een persoon die je vertrouwt lijkt me het beste.

    Wat ik ook kan zeggen is dat ik vrouwen allesbehalve als objecten zie, ik bewonder vrouwen juist en enkele van mijn grootste helden zijn vrouwen. En als je me niet geloofd raad ik je aan even dit topic te raadplegen: klik(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Okay, ik ga me even anders opstellen.

    Ik weet natuurlijk niet wat er is gebeurd en wat deze gevoelens bij je hebben losgemaakt. Het enige wat ik je kan aanraden is om er met iemand over te praten en het zo op te lossen, want dit soort gevoelens zijn allesbehalve oké en als ze zich verder kunnen ontwikkelen gaat dit enkel nog grotere negatieve effecten teweegbrengen. Natuurlijk hoef je er niet met iedereen over te praten, maar een persoon die je vertrouwt lijkt me het beste.

    Wat ik ook kan zeggen is dat ik vrouwen allesbehalve als objecten zie, ik bewonder vrouwen juist en enkele van mijn grootste helden zijn vrouwen. En als je me niet geloofd raad ik je aan even dit topic te raadplegen: klik(:


    Applausje voor jou en stiekem een traantje wegpinken door dat topic – hoor. (bloos)


    Debbaut schreef:
    Okay, ik ga me even anders opstellen.

    Ik weet natuurlijk niet wat er is gebeurd en wat deze gevoelens bij je hebben losgemaakt. Het enige wat ik je kan aanraden is om er met iemand over te praten en het zo op te lossen, want dit soort gevoelens zijn allesbehalve oké en als ze zich verder kunnen ontwikkelen gaat dit enkel nog grotere negatieve effecten teweegbrengen. Natuurlijk hoef je er niet met iedereen over te praten, maar een persoon die je vertrouwt lijkt me het beste.

    Wat ik ook kan zeggen is dat ik vrouwen allesbehalve als objecten zie, ik bewonder vrouwen juist en enkele van mijn grootste helden zijn vrouwen. En als je me niet geloofd raad ik je aan even dit topic te raadplegen: klik(:

    Geheel terzijde, maar ik wilde het toch even kwijt: dat is een heel mooi gebaar van je, Debbaut, en ik vind dat je het professioneel en tegelijkertijd lief opstelt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Rohrer schreef:
    Voor alle mannen hier die zich door dit bericht heel kut voelen, dat begrijp ik. Ik haat het ook wanneer ik negatief gegeneraliseerd wordt om mijn geslacht, huidskleur, etc.
    Maar ik denk dat in dit geval, wanneer er duidelijk zo veel pijnlijke gevoelens zitten bij de verteller, dat we niet moeten kijken naar wat er wordt gezegd, maar naar waarom het wordt gezegd.
    Hoe moeilijk het ook kan zijn (:
    Anders kan je het namelijk nooit oplossen/verbeteren.

    Dank je, Rohrer. Iemand die alles zegt wat ik ook zo vind, je verwoord alles heel keurig. Daarom schrok ik ook wel van de reacties, want we weten niet wat ze heeft meegemaakt en oordelen direct. Goed, ze heeft sommige dingen wat ongelukkig neergezet, maar als het al zo diep geworteld zit, denk je er alleen aan om de angst/spanning/frustratie wat te ontladen. In plaats van gelijk te oordelen met opmerkingen als "je doet dit en dit fout" en "het ligt aan jou" (voornamelijk deze uitspraak steekt, want als je al diep in de put zit, is het alleen maar bewijs dat er iets mis met jou is) werken niet. Juist averechts. Dus alsjeblieft zeg, zelfs al begrijp je er geen flikker van, vraag dan eerder waarom dit zo is, vraag door, en zeg niet gelijk dat het een fout is. Niemand zou dat immers willen horen. Ze wilt er wat aan doen, anders zou ze niet zeggen dat het een mening is, dat is al lastig genoeg.

    En @Gareth: Dan zeg je dat, dan weet zij ook beter wat ze eraan heeft. Die "eh" van jou was overigens puur als voorbeeld gebruikt, simpelweg omdat het een zinloze, korte reactie is. Dat is het, want "eh" is (bijv) geen nuttige bijdrage aan het topic. Je kan er niets mee, behalve dan dat de TS nu een slecht gevoel heeft misschien.

    @Jarne: YOU GO, je bent geweldig. Vergeet dat niet.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 15:03 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Rohrer schreef:
    Ik vind het best wel erg hoe mensen hier op de topicmaakster reageren.
    Dit is een meisje (of vrouw, ik weet haar leeftijd niet) die duidelijk erge dingen heeft meegemaakt.
    Door haar vele verkeerde ervaringen heeft zijn een haat voor mannen gekregen, dit is waarschijnlijk voort gesprongen uit een grote angst voor ze.

    Ze verteld dat ze bij mannen een gevoel krijgt van 'haat, leed, woede en pijn'. Als ze aan mannen denkt, denkt zal aan allemaal hatelijke en onvergeeflijk leed dat ze heeft meegemaakt (waarschijnlijk met mannen). Ze voelt zich een lustobject en niet als een gewoon persoon. Ze verteld zelfs dat ze zo wordt behandeld, ondanks dat ze het nooit provoceerde met sexy foto's of naaktfoto's. Dit laat duidelijk zien dat ze op een of andere manier is misbruikt door mannen. En dat haar zo veel pijn heeft gedaan dat ze nu een angst en haat heeft ontwikkeld voor mannen.
    Al deze gevoelens leiden er tot dat ze de mannen waarmee ze ervaring heeft gehad, in elke man ziet. Zelfs als dat niet zo is. Zo voelt het voor haar. En dat is oprecht heel erg. Kan je je dat gevoel voorstellen, dat er zo iets erg met je is gebeurd dat je complete tunnelvisie krijgt. Dat je, ondanks dat je waarschijnlijk niet wilt dat je zo erg bent, dat je er toch niks aan kan doen dat je, elke keer als je naar een man kijkt, het gevoel krijgt dat hij zich zo gedraagt?
    Daarna verteld ze nog meer hoe zij zich er bij voelt, dat haar haat zo erg is dat ze ze ziet als wezens die verkrachtingen, terrorisme, oorlogen en ander mensenleed aan doen.

    Daarna verteld ze dat ze mannen niet zo wilt generaliseren, maar dat dat wel zo gebeurt. Dat er gevoelens en gedachtes in haar hoofd zitten die zeggen dat het zo zit.

    En dan zeggen mensen hier dat het aan haar ligt, dat ze moet veranderen en dat de fout bij haar ligt? Ondanks dat ze waarschijnlijk iets heel ergs heeft meegemaakt en nu allemaal gevoelens krijgt die ze niet wilt krijgen.
    Dat vind ik echt heel erg. In plaats van haar afkraken, sta bij haar en probeer haar hier door heen te helpen. Probeer haar te steunen in het terug vinden van het vertrouwen naar mannen.

    Maar geef niet al dit soort harteloze berichtjes, want daarmee doe je haar alleen nog maar meer pijn. Het is alsof je zegt dat ze al haar nare ervaringen maar moet vergeten, want wat ze voelt klopt niet.
    Dat is alsof je zegt dat vrouwen die verkracht zijn, maar moeten vergeten dat ze verkracht zijn. Dat is alsof je zegt dat mensen die mishandeld zijn, dat maar gewoon moeten vergeten en zich moeten gedragen alsof ze nooit mishandeld zijn.

    En dat is fout. Dat is heel, heel, heel erg fout.

    Je staat hier precies de spijker op zijn kop, Julia. Knap verwoord. Mij lukte het niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ligt het aan mij of zijn 80% van de berichtjes die zijn geplaatst voor de discussie ontstond ook helemaal niet zo harteloos/schuldgevend? Een paar niet per se nuttige, maar ik zie nergens echt mensen die de topicmaakster zo hard aanvallen als de hele tijd gezegd wordt.


    Tijd voor koffie.

    Sommige reacties hierop...jongens alsjeblieft. Ja, het is geen visie die we zouden moeten toejuichen, maar kom op! Ze heeft overduidelijk erge dingen meegemaakt. Toon een beetje respect aub. Dank u.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 15:13 ]


    What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?

    Alfred_J_Kwak schreef:
    Ligt het aan mij of zijn 80% van de berichtjes die zijn geplaatst voor de discussie ontstond ook helemaal niet zo harteloos/schuldgevend? Een paar niet per se nuttige, maar ik zie nergens echt mensen die de topicmaakster zo hard aanvallen als de hele tijd gezegd wordt.


    Ik denk dat het meer was van: de topicmaakster zit hier duidelijk mee en wil graag hulp – dus berichten plaatsen die niets met hulp geven te maken hebben, hebben ook niet zo veel zin?


    Debbaut schreef:
    Bon, ik heb heel lang getwijfeld of ik zou reageren, aangezien ik er al mentaal niet echt fantastisch aan toe ben en het snikheet is tenmidden van de examens. Maar ik voel me door dit topic oprecht aangedaan. Ik wordt psychotisch, gevoelloos en oppervlakkig genoemd zonder dat ik ooit iemand heb pijn gedaan. Ik wordt vergeleken met het vuil van de straat, zonder dat ik jou ken. En oké, je zegt dat het over bepaalde mannen gaat, maar je tekst is heel veralgemenend en kwetst niet alleen de mensen die jou onrecht hebben aangedaan. Je had deze mening echt op zoveel betere manieren kunnen schrijven en duidelijk maken wat het probleem is. Maar in de plaats daarvan kies je voor de harde aanpak die veel meer mensen raakt dan nodig.
    En ja, ik ben hierdoor oprecht gekwetst, noem me een overdrijver, noem me een watje, maar het doet me pijn om te lezen dat ik door de foute van anderen (die slechts één iets met mij gemeen hebben) zo wordt afgerekend.


    Excuses dat ik jou hiermee kwetst. Het was niet mijn bedoeling om alle mannen persoonlijk te kwetsen, maar wat ik verder in de topic ook zei: Het is niet mijn bedoeling om alle mannen op te wereld op een pijnlijke manier te kleineren. Ik heb verder ook niet gezegd dat alle mannen op de wereld zo wreed zijn. Maar de negatieve gevoelens van leed, haat en wantrouw is bij de mannen de laatste tijd groot geworden.
    Ik heb verder niet gezegd dat alle mannen psychisch gestoord zijn, maar psychopathische stoornissen komt wel eerder voor bij mannen dan bij vrouwen. Maar niet alle mannen zijn psychopaten. Ik heb verder ook geen verkeerde bedoelingen bij deze topic, en nee, ik vind jou geen overdrijver of een watje.


    Nobody Say It was easy

    Nou, als ik me even in haar schoenen plaats, zou ik het ook niet fijn vinden (puur voorbeeld) "???", "eh", "vreemd verhaal", zeggen dat het écht niet zo is maar daarna zeggen dat het begrepen wordt (in mijn ogen tegenstrijdig)- opmerkingen te lezen in zo'n topic. Want hiermee zeg je eigenlijk (indirect) dat het een fout van haar is. Zij zit fout, jullie hebben gelijk.
    Ik heb alleen even snel sommige reacties opgeschreven, want uitgebreid ga ik niet reageren op mobiel.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    blackpit schreef:
    (...)

    Excuses dat ik jou hiermee kwetst. Het was niet mijn bedoeling om alle mannen persoonlijk te kwetsen, maar wat ik verder in de topic ook zei: Het is niet mijn bedoeling om alle mannen op te wereld op een pijnlijke manier te kleineren. Ik heb verder ook niet gezegd dat alle mannen op de wereld zo wreed zijn. Maar de negatieve gevoelens van leed, haat en wantrouw is bij de mannen de laatste tijd groot geworden.
    Ik heb verder niet gezegd dat alle mannen psychisch gestoord zijn, maar psychopathische stoornissen komt wel eerder voor bij mannen dan bij vrouwen. Maar niet alle mannen zijn psychopaten. Ik heb verder ook geen verkeerde bedoelingen bij deze topic, en nee, ik vind jou geen overdrijver of een watje.


    Het is niet erg, ik hoop dat je mijn reactie hierboven ook gelezen hebt?(:


    Queer zijn is gewoon alles

    @Het bovenstaande;
    Nee dat begrijp ik, maar de nietszeggende reacties vind ik best wel beperkt. Als ik het begin doorlees, kan ik die reacties op één hand tellen - de rest was behoorlijk civiele discussie en/of mensen die zeiden 'oké, ik begrijp het'. Dus als er weer een hele hoop mensen roepen dat de reacties hier zo slecht zijn, dan vraag ik me ook af waar dat vandaan komt en hoe dat dan weer de sfeer verbeterd/verslechterd.

    En het is niet goed of zo, maar ik kan me best voorstellen dat sommige mensen overweldigd/gekwetst worden door zoiets. Al met al is het, het internet. Er is weinig nuance als er de bovenstaande uitspraken gedaan worden.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 15:26 ]


    Tijd voor koffie.