• Unpopular opinions.

    Dit topic is bedoeld om onpopulaire meningen te plaatsen. Heb jij een hekel aan muziek? Vind jij sport stom? Dan is dit topic helemaal voor jou!
    Je mag je mening hieronder droppen of als je zin hebt in een discussie mag je die altijd starten!
    Het zou fijn zijn als we elkaar niet gaan aanvallen omdat iemand anders een andere mening heeft.
    Dit topic is niet bedoeld om te zeuren of je dagelijkse problemen kwijt te kunnen!


    Dit topic is gebaseerd op Unpopular Opinions op Reddit.




    Weggooiwashand schreef:
    (...)

    Ik zei dat ik het de grootste leugen vind. En leugens kunnen best goede effecten hebben, maar dat betekend niet dat het geen leugen is.
    En met religie bedoelde ik het geloven in God/Goden (dit is een van de/de meest gebruikte betekenis van religie).

    Ik ben niet tegen religie, mensen mogen van mij best geloven in een god. Dat heeft 9/10 keer echt geen effect op mij.
    Daarbij kan religie zowel positieve als negatieve effecten hebben op de samenleving. Maar dat betekend niet dat het geen leugen kan zijn (of voor mij 'is')

    dat zeggen we toch ook niet


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Weggooiwashand schreef:
    (...)

    Ik zei dat ik het de grootste leugen vind. En leugens kunnen best goede effecten hebben, maar dat betekend niet dat het geen leugen is.
    En met religie bedoelde ik het geloven in God/Goden (dit is een van de/de meest gebruikte betekenis van religie).

    Ik ben niet tegen religie, mensen mogen van mij best geloven in een god. Dat heeft 9/10 keer echt geen effect op mij.
    Daarbij kan religie zowel positieve als negatieve effecten hebben op de samenleving. Maar dat betekend niet dat het geen leugen kan zijn (of voor mij 'is')


    ik kan je best volgen in het feit dat je niet in god gelooft, want dat doe ik ook niet, maar dat wilt niet zeggen dat ik/iemand niet religieus meer ben/is dus dat is een foutieve gevolgtrekking van je

    ik snap wel wat je bedoelt, maar je hebt gewoon de foute termen gekozen in je verwoording en volgens mij bewijst dat gewoon voldoende hoe weinig kennis je over religie hebt en verbaast het me dus niets dat je het één grote leugen vindt, want scheer alles maar over dezelfde kam en zo

    ik vind het gewoon vreemd dat je een oordeel gaat vellen over iets dat je zelf niet goed begrijpt/weinig over weet tbh


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Klaver schreef:
    (...)
    dat zeggen we toch ook niet


    Je zei dat je het een van de belangrijkste dingen op aarde vind. Ik wilde duidelijk maken dat ik niet uitsloot dat het een belangrijk ding is/een positief effect heeft
    Gewoon dat ik een leugen vind, en niet perse een leugen met negatieve gevolgen ofzo (:


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Yellowstone schreef:
    (...)

    ik kan je best volgen in het feit dat je niet in god gelooft, want dat doe ik ook niet, maar dat wilt niet zeggen dat ik/iemand niet religieus meer ben/is dus dat is een foutieve gevolgtrekking van je

    ik snap wel wat je bedoelt, maar je hebt gewoon de foute termen gekozen in je verwoording en volgens mij bewijst dat gewoon voldoende hoe weinig kennis je over religie hebt en verbaast het me dus niets dat je het één grote leugen vindt, want scheer alles maar over dezelfde kam en zo

    ik vind het gewoon vreemd dat je een oordeel gaat vellen over iets dat je zelf niet goed begrijpt/weinig over weet tbh


    http://www.woorden.org/woord/religie
    http://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/betekenis/nederlands/religie
    re·li·gie (de; v; meervoud: religies, religiën)
    1
    geloofsleer, godsdienst
    re·li·gie (de; v; meervoud: religies, religiën) 1 geloofsleer, godsdienst

    Ik vind religies onzin (aka het geloven in God/Goden). Want ik vind een grote leugen.
    Religies zijn waarschijnlijk gebruikt om een grote groep in bedwang te houden en in zekere zin ook bang te maken (als je dit en dit niet doet, dan wordt je gestraft).
    Tegenwoordig wordt er meer geloofd in de barmhartige God, maar vroeger was het toch echt de God waar je bang voor moest zijn.

    Daarbij zijn er nog vele andere reden waarom ik niet geloof ik God, maar dat terzijde.

    En daarbij vind ik die neerbuigende worden wel erg ongepast. Je verteld meteen dat omdat ik niet dezelfde visie heb, ik alles maar over één kam scheer (ja, ik vind alle godsdiensten een leugen, want het gaat me om het geloven in God/Goden dat ik onzin vind).
    Daarnaast vind ik het best raar dat je er meteen van uit gaat dat ik iets niet begrijp, omdat ik niet dezelfde visie heb als jij.

    Maar ala. Dit heet Unpopular Opinions anyways, dus ik ga er niet meer woorden aan vuil maken.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2017 - 18:40 ]


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Weggooiwashand schreef:
    (...)

    Je zei dat je het een van de belangrijkste dingen op aarde vind. Ik wilde duidelijk maken dat ik niet uitsloot dat het een belangrijk ding is/een positief effect heeft
    Gewoon dat ik een leugen vind, en niet perse een leugen met negatieve gevolgen ofzo (:

    ok, maar ik reageerde op jouw mening met mijn mening, daarmee ga ik geen discussie aan. ik heb trouwens prima begrepen wat je probeerde te zeggen.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Iversen schreef:
    (...)

    Natuurlijk moet er onderzoek plaatsvinden. Maar ik ga niet ineens € 10 doneren aan zo'n onderzoeksinstelling, alleen omdat Tijntje zo'n zielig terminaal ventje is. Hoe sneu het ook mag zijn, ik voel niets bij dit verhaal. Hetzelfde geldt voor reclamespotjes voor SOS Kinderdorp en dat soort organisaties. Mij overtuig je niet met een huilend jochie zonder huis of een meisje dat haar moeder is verloren door HIV.


    Ik ben het met Mirte eens dat je best onrespectvol overkomt, want ik denk niet dat je over een familielied zou zeggen 'oh mijn zus/broer/mama/papa/tante/nonkel/nicht/neef/etc. is een zielig terminaal kindje', want terminaal zijn is het vreselijkste wat er is, ook voor de omstaanders, die hier een psychologisch trauma aan kunnen overhouden dus een beetje respect is écht wel op zijn plek.

    Maar ik ben het wel met je eens dat zulke verhalen (ook wel 'kankervoordeeltjes') niet zoveel aandacht zouden mogen krijgen. Het is in mijn ogen fout om medelijden te wekken met zulk nieuws, en daarbij lijkt het me voor de familie ook niet simpel als praktisch heel je omgeving op de hoogte is (inclusief onbekenden??)
    Ik vind het eigenlijk ook best irritant (?, niet het juiste woord maar daar komt het op neer) als mensen op Facebook of op een ander medium hun verhaal online gooien 'oh nee ik heb kanker/een familielid van mij heeft kanker, ween ween, geef me hugs en steunt aub'. In mijn ogen is dat echt iets voor je persoonlijke kring, zodat je samen kunt zijn met je échte vrienden en dat niet deelt met je 'vrienden online'. Ik begrijp dat je erover wilt praten, maar toch niet openbaar? Praat erover met een selecte groep.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Blorange (blond/oranje) haar is echt fucking lelijk.


    26 - 02 - '16

    Ik vind dat er niks mis is met het woord "muggenbulten" uit te spreken als "muggenbulDen".


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Yellowstone schreef:
    (...)

    Ik ben het met Mirte eens dat je best onrespectvol overkomt, want ik denk niet dat je over een familielied zou zeggen 'oh mijn zus/broer/mama/papa/tante/nonkel/nicht/neef/etc. is een zielig terminaal kindje', want terminaal zijn is het vreselijkste wat er is, ook voor de omstaanders, die hier een psychologisch trauma aan kunnen overhouden dus een beetje respect is écht wel op zijn plek.

    Maar ik ben het wel met je eens dat zulke verhalen (ook wel 'kankervoordeeltjes') niet zoveel aandacht zouden mogen krijgen. Het is in mijn ogen fout om medelijden te wekken met zulk nieuws, en daarbij lijkt het me voor de familie ook niet simpel als praktisch heel je omgeving op de hoogte is (inclusief onbekenden??)
    Ik vind het eigenlijk ook best irritant (?, niet het juiste woord maar daar komt het op neer) als mensen op Facebook of op een ander medium hun verhaal online gooien 'oh nee ik heb kanker/een familielid van mij heeft kanker, ween ween, geef me hugs en steunt aub'. In mijn ogen is dat echt iets voor je persoonlijke kring, zodat je samen kunt zijn met je échte vrienden en dat niet deelt met je 'vrienden online'. Ik begrijp dat je erover wilt praten, maar toch niet openbaar? Praat erover met een selecte groep.

    Waarom zou je het niet in het openbaar over kanker mogen hebben dan? Hmmmm. Die geldvragers etc vind ik ook niet echt fijn, maar dat je kanker hebt mag best openbaar zijn. Het kan iedereen overkomen.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2017 - 6:51 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Waarom zou je het niet in het openbaar over kanker mogen hebben dan? Hmmmm. Die geldvragers etc vind ik ook niet echt fijn, maar dat je kanker hebt mag best openbaar zijn. Het kan iedereen overkomen.


    Waarom zou je het wel openbaar hebben over kanker? Wat is het nut ervan?
    Voor mij is het gewoon aandacht en medelijden vragen.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Yellowstone schreef:
    (...)

    Waarom zou je het wel openbaar hebben over kanker? Wat is het nut ervan?
    Voor mij is het gewoon aandacht en medelijden vragen.

    Dus als je ziek bent, daardoor niet meer naar je werk kan en met een kale kop rondloopt moet je mooi weer spelen en alle roddels die daardoor ontstaan maar voor lief nemen? Ik denk dat je beter kan zeggen wat er aan de hand is dan dat je er geheimzinnig over doet.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Yellowstone schreef:
    (...)

    Waarom zou je het wel openbaar hebben over kanker? Wat is het nut ervan?
    Voor mij is het gewoon aandacht en medelijden vragen.


    Geldt dat dan ook niet voor mensen die aandacht vragen voor feminisme, homoseksualiteit, et cetera?


    Yellowstone schreef:
    (...)

    Waarom zou je het wel openbaar hebben over kanker? Wat is het nut ervan?
    Voor mij is het gewoon aandacht en medelijden vragen.

    mee eens tbh


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Yellowstone schreef:
    (...)

    Waarom zou je het wel openbaar hebben over kanker? Wat is het nut ervan?
    Voor mij is het gewoon aandacht en medelijden vragen.

    Ik lees de discussie al even mee, maar wat is hieraan aandacht en medelijden vragen? Die mensen vragen niet om kanker en als ze erover willen praten is het heel begrijpelijk. Dan kan ik net zo goed zeggen dat wanneer iemand beweert depressief te zijn, zoals ik hier vaak tegenkom, ze dat alleen zeggen om aandacht en medelijden.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ziaco schreef:
    (...)
    Ik lees de discussie al even mee, maar wat is hieraan aandacht en medelijden vragen? Die mensen vragen niet om kanker en als ze erover willen praten is het heel begrijpelijk. Dan kan ik net zo goed zeggen dat wanneer iemand beweert depressief te zijn, zoals ik hier vaak tegenkom, ze dat alleen zeggen om aandacht en medelijden.

    op facebook heb je er ook allemaal mensen op staan die je nauwlijks of nooit spreekt en mensen die je wel eens hebt toegevoegd. dus ja, persoonlijk zou ik dan liever naar familie en vrienden gaan. maar bon ieder mens anders


    LaAt ZiEn WiE jE bENt