• Hotel Entropy
    Entropy —
    A gradual decline into disorder.

    Iedere dag sterven er gemiddeld 150,000 mensen. Ze worden gegrepen door ouderdom, gaan ten onder aan een lange, slepende ziekte of worden – compleet onverwacht – aan hun geliefden ontnomen ze in pijn en verdriet achterlatend. En dan zijn er die enkelingen; zij die verdwijnen zonder ook maar iemand het opmerkt, alsof ze nooit echt hebben bestaan.

    22 December 2017 — Op schijnbaar onverklaarbare wijze verschijnt een groep mensen binnen Hotel Entropy. Ieder van een andere leeftijd, klasse of zelfs cultuur. Één ding hebben ze echter gemeen; ze zijn stuk voor stuk overleden op 17 december in datzelfde jaar. Nu verschijnen ze weer, levend en wel, met bij sommige enkel littekens als overblijfsel van hun eigen dood. Hun uiterlijk onveranderd, hun innerlijk. . . bij sommigen slechts een schijn van de persoon wie ze ooit waren. Onwetend over hoe zij daar gekomen zijn, of wat deze plaats precies is, weten ze wel één ding: Ze kunnen het hotel niet verlaten. In hun gevangenschap staat ze maar één keuze, los genieten van hun tweede leven met drank, drugs en zoveel meer, of ten onder gaan in hun blijvende verlangen het hotel te verlaten en naar hun geliefden en de vrijheid terug te keren.


    Extra Informatie


    • Er lijkt geen personeel rond te lopen in Hotel Entropy, doch er op ieder moment een heel buffet aan eten beschikbaar is in het restaurant, de bar dagelijks bijgevuld lijkt te worden en enige schade overheen de nacht lijkt te verdwijnen.
    • Verzoeken kunnen eveneens ingewilligd worden. Dit door middel van een briefje achter te laten op het bed. De meest populaire hierin is de vraag naar drugs, maar ook hobbymateriaal kan gevraagd worden.
    • Ieder gast heeft zijn eigen kamer en sleutel. Dat betekent niet dat er geen nachten elders kunnen doorgebracht worden in verloop van hun verhaal.
    • Bij aankomst hebben zij hun kamer ontdekt omdat ze ieder bij naam en geboortedatum in het gastenboek stonden, met daarnaast hun kamernummer. Tevens vonden zij in hun kamer op maat gemaakte kledij.
    • De gasten zijn niet langer wie ze waren voor hun dood. Op het eerste zicht is er weinig veranderd, maar sommige hebben een hele persoonlijkheidstransformatie ondergaan.
    • Alsof het een zieke grap is werken de telefoons wel binnen Hotel Entropy. Wanneer ze iemand bellen – zoals een geliefde – zullen zij hun stem horen, maar wordt heel snel duidelijk dat hun stem niet door die andere te horen is.




    Rollen

    Finn O'Connor — Overdosis — Dylan Rieder — Entropy — 5
    Leviathan Johnson — Verhanging — Timur Simakov — Kaur — 5
    Christiano Rodriguez — Neergeschoten — Zayn Malik — Campeon — 1
    Wayne Andrews — Verkeersongeval — Sempre — 3
    Frank Dunhill — Blikseminslag — Jonathan Bellini — Soco — 4
    Silas Monroe — Aangevallen — Ziegler — 4
    Alexander Howel — Osteosarcoma — Max Irons — Vaiana — 4
    Gabriël Carter — Beroofd/Neergestoken — Devin Paisley — Necessity — 5

    Everest Moreau — Leukemie — Charlotte McKee — Entropy — 5
    Cassidy Montana — Wurging — Naressa Valdez — Campeon — 4
    Amelie Rousseau — Vermoord — Nadia Mejia — Gadot — 5
    Ivory Jackson — Overdosis [ZM] — Kiersey Clemons — Gareth — 3
    Olivia Guistina — Bevalling — Canagan — 5
    Romy Fallon — Val 3e Verdieping — Kailey Hsu — Vaiana — 4
    Imogen Moon — Tropische Ziekte — Lily Macapinlac — Greenlight — 4
    Lean Keys — Verbranding — Holland Roden — Appelboompje — 5



    “Partying and dancing have never been my thing,
    but drinking I could do with reasonable familiarity and skills. I decided to begin there.”


    Beginsituatie
    22 December ’17 — 18:25
    Enkele uren geleden zijn de verscheidene gasten van Hotel Entropy gearriveerd, om exact 16:01 op deze koude winteravond. Ze herinneren zich niks van hoe zij daar gekomen zijn, het laatste moment in hun geheugen zijnde dat van hun dood of net daarvoor. Sommigen zijn zich meteen bewust dat ze gestorven zijn, anderen nog niet zo overtuigd. Echter hebben ze stuk voor stuk hun naam in het gastenboek gevonden, met daarna hun eigen kamersleutel.
          Nu zijn de gasten het hotel aan het ontdekken, aan het genieten van de nieuwgevonden luxe of op zoek naar antwoorden. Of ze die zullen vinden, is nog maar de vraag.

    *In het restaurant op het gelijkvloers staat een rijkelijk gevuld buffet, de bar is aangevuld en in hun kamers ligt gepaste kledij. Tevens ligt er een notitieboekje met de titel 'Request' waarin ze hun verzoeken kunnen noteren, die niet veel later zullen verschijnen.
    .




    [ bericht aangepast op 20 juli 2017 - 4:04 ]


    A girl who wonders.

    Leviathan Johnson
    I was angry ——— I didn't mean what I said. I was happy ——— I didn't mean what I said.

    23 • United Kingdom • Suicide — Hanging • @ Bar • Chris & Everest & Ivory

    Leviathan weet woordeloos toe te kijken hoe de nieuwe jongedame richting de bar weet te wandelen — om daar aan te komen vrijwel meteen een glas aan haar volle lippen te plaatsen en de inhoud te laten verdwijnen.
          'Ivory.'
          Knipperend weet Leviathan zichzelf te dwingen om naar zijn handen op de bar te kijken — naar de rode littekens op zijn polsen die langzaam maar zeker beginnen te vervangen. Daarna maakt hij zijn opmerking rondom het gegeven dat hij dood zou moeten zijn en daar eigenlijk op hoopte. Wellicht dat de twee jongedames hem in kunnen lichten over hetgeen wat op het moment gaande is.
          'Ik snap het niet. Ik was. . . Ik was weg — dood, eindelijk.'
          Leviathan kan niet anders dan knikken na het horen van Ivory's woorden — zij was ook iemand die zelf uit het leven had willen stappen, voordat ze op onverklaarbare wijze hier terecht is gekomen. Leviathan vraagt zichzelf voor enkele seconden af wat de redenen zijn voor haar om zichzelf van het leven te beroven — maar besluit dat hij het niet kan vragen, ook al liggen de woorden op het puntje van zijn tong. Voorheen (in zijn daadwerkelijke leven) was hij nooit ofte nimmer zo dapper tijdens zijn manische perioden — alles schijnt anders te zijn hier.
          'Jullie zijn niet de enigen die doo— Jullie zijn niet de enigen. Ik weet niet wat er aan de hand is. . . Maar er is drank en thee — en dat is waar ik me de komende tien minuten op wil focussen. Wil je. . . Misschien kan je beter zelf kijken.' Leviathan richt zijn kijkers op de doos met verschillende zakjes thee die over de bar naar hem wordt toegeschoven. 'Het spijt me — dat ik niet meer antwoorden heb. . . Ik wil ze ook. Het is gewoon— Wil je nog een glas. . .?'
          Vanwege de spijtbetuiging van Everest weet Leviathan meteen dat ze een behulpzaam en zorgzaam persoon moet zijn. Niemand zou zijn verontschuldigingen moeten maken voor deze situatie aangezien ze allemaal zo verward zijn als het maar zou kunnen. Leviathan bekijkt de zakjes thee met volle concentratie en besluit uiteindelijk om te gaan naar iets wat de naam 'Winter Glow' op zich heeft. Voorheen had Leviathan een gigantische hekel aan de winter, maar vreemd genoeg spreken de dennenappels op de verpakking op het moment ontzettend aan. Met korte bewegingen hangt hij het zakje in zijn kopje en sluit vervolgens zijn handen er omheen — de lichte pijn van de warmte laat hem weten dat hij het niet heeft gedroomd dat het zojuist daadwerkelijk pijn deed toen hij de sneeën op zijn polsen aanbracht.
          'Dus — als dit de Hemel is dan vind ik het wel oké: twee vrouwen en warme thee, wat wil een man nog meer?' Leviathan voelt een maniakale lach in zijn keel omhoog komen — maar hij weet hem met moeite binnen te houden, waardoor hij slechts zachtjes weet te grinniken. 'Alhoewel. . . Als ik mijn ouders moet geloven zou ik eerder naar de Hel gaan in plaats van de Hemel. Hoe zijn jullie hier terecht gekomen?'
    Leviathan weet zijn wijsvinger achter de kraag van zijn t—shirt te haken waardoor hij de stof naar beneden kan sjorren. 'Volgens mij is mijn doodsoorzaak vrij helder,' laat hij nuchter weten. 'Dat was eigen toedoen, trouwens — laat daar geen misverstand over zijn.' Leviathan neemt een slokje van zijn thee en zet het dan met een blik van walging neer op de bar. 'Oké, aan de thee te proeven bevinden we ons nergens anders dan in Amerika. Niemand anders ter wereld zou dit thee durven noemen. . .'
          'Uh — He there.'
          Leviathan kijkt omhoog van zijn thee als hij een jongeman de bar in ziet lopen. Vanwege zijn uiterlijk weet Leviathan meteen in elkaar te duiken omdat hij zowel bewonderenswaardig als intimiderend is. Zoals hij naar de flessen drank voor zich kijkt, kan Leviathan opmaken dat de jongeman weet wat hij zoekt. Niet veel later kijkt hij woordeloos toe hoe de jongeman een aantal slokken uit een fles neemt.
          'Dus. . . Zeg me alsjeblieft dat ik niet compleet gestoord word en hier wat ernstig mis is. Chris, trouwens. . .'
          Leviathan staart hem voor enkele seconden aan voordat hij zich weet te herstellen. Snel wijst hij alle aanwezigen aan. 'Everest. Ivory. Levi. En ja — we zijn dood, welkom in de Hel.'

    [ bericht aangepast op 6 juli 2017 - 13:30 ]


    IVORY JACKSON
    "Hush, little darling, nobody will believe you anyway." So I kept my mouth shut.


    20 • United States • Suicide: overdose • at the bar • with Leviathan and Everest and Chris

    Everest weet meteen op te merken dat we allemaal dood (horen te) zijn. Zij lijkt er rustiger onder te zijn dan Levi en ik. Ik kijk naar mijn lege glas en ik knik meteen op Everests vraag of ik nog een glas wil. Als het ingeschonken is, sla ik het meteen achterover en ik veeg mijn mond af. Het laat me echter niet tot rust komen en dat frustreert me mateloos. Ik word gek van mijn eigen gedachten. Ik ben dan niet alleen, maar dit gevoel is toch niet helemaal prettig. Ik wilde dood, weg van de wereld, en nu ben ik terug. Het lijkt net een doodzieke grap.
          'Dus — als dit de Hemel is dan vind ik het wel oké: twee vrouwen en warme thee, wat wil een man nog meer?' merkt Levi op en ik kijk hem kort, wat verstoord, aan. Hij moest eens weten. De hemel zou er moeten zijn om je nooit meer ergens zorgen over te maken, om te ontspannen en te genieten van het eeuwige leven. Dit is niet de hemel: ik sta hier, een soort van levend, zonder enig idee hoe ik hier in godsnaam terecht ben gekomen. Ik wilde godverdomme weg. 'Hoe zijn jullie hier terechtgekomen?' vraagt hij ons dan, maar ik houd wijselijk mijn mond. Als ik de kneuzingen in zijn nek en hals zie en hij erbij opmerkt dat het zijn eigen keuze was, voel ik me iets meer op mijn gemak. Ik ben niet de enige die er zelf voor gezorgd heeft, maar ik kan niet zeggen dat ik sta te springen om mijn hele levensverhaal hier bij een stel totaal onbekenden te droppen.
          Een nieuwe jongen komt naar binnen en ook hij lijkt niet te weten waar hij het moet zoeken. 'Welkom in de hel,' begroet Levi hem als hij ons allemaal voorstelt en ik zie hoe ook Chris van de drank lijkt te genieten.
          'Ik snap het echt niet...' zeg ik uiteindelijk als ik mijn stem teruggevonden lijk te hebben en ik laat mijn ogen over het kleine gezelschap glijden. Stuk voor stuk horen wij gewoon dood te zijn. Wij hebben onze laatste adem uitgeblazen en nu staan we hier, levend en wel. Denk ik, dan. Zijn we zombies? Een rilling glijdt over mijn rug heen. Het is een of andere zieke grap, maar ik kan er totaal niet om lachen. Ik schuif het glaasje van me weg en ik vouw mijn armen voor mijn borst heen. Ik voel me totaal niet op mijn gemak en ik zou willen dat als ik mijn ogen sloot, ik wederom zou sterven. Dit keer voorgoed, als het even kan. Ik heb er niet voor niets voor gekozen om al die pillen achter elkaar te slikken, toch?


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    WAYNE ANDREWS
    ««« 30 | AUSTRALIA | DRUNK DRIVING | LOUNGE | WITH GABRIËL »»»

    Hij had gezocht. Zodra het bij Wayne was binnengekomen dat hij dood was — of zou moeten zijn— was hij opzoek gegaan naar Alina. Hoewel hij al snel had geconcludeerd dat haar naam niet in het rare boek bij de receptie geschreven was, had hij letterlijk alle ruimtes ondersteboven gekeerd. De eind conclusie was pijnlijk; Alina was hier niet. Wayne had ook geen idee wat 'hier' eigenlijk betekende. Waar was hij?
          Hij herinnerde zich alleen nog maar wat flarden van zijn laatste nacht. Was het een bewuste keuze geweest? Wayne wist het niet, maar vermoedde van wel. De pijn die hij voelde zodra hij gedronken had, had hem al meerderemalen tot het randje gedwongen. Het zou hem niets verbazen als hij er eindelijk overheen was gestapt.
          "Alina.." Wayne had haar naam al duizendmaal herhaald sinds hij op deze plek was beland. Zijn hart verkrampte iedere keer. Iedereen had hem verteld dat het verlies met de jaren minder zou worden. Maar het was nog geen jaar geleden en de pijn voelde op dit soort momenten nog heviger dan in het begin.

          Voetstappen haalden Wayne uit zijn gedachten en hoewel hij het niet liet merken had hij de man al gezien voor deze zichzelf kenbaar maakte. De vraag die volgde liet Wayne schamper lachen, wat een grap.
          "Het fucking paradijs," antwoordde hij dan ook een beetje geïrriteerd. Die irritatie liet hij al snel vallen toen het bij hem binnendrong dat hij niet alleen was. Een blik van wanhoop gleed even over door zijn ogen heen, maar hij herpakte zich snel.
          Wayne besefte dat hij beter niet op de verkeerde voet kon beginnen met de man voor hem en haalde even diep adem. "Sorry man, ik had me iets anders voorgesteld bij het leven na de dood."
          Om precies te zijn, Wayne had gehoopt dat áls er iets na de dood was, hij dan in ieder geval Alina weer zou zien.
          "Dus, wat is er met jou gebeurd?" Vragend trok Wayne een wenkbrauw op terwijl zijn blik over de verschijning van de man voor hem gleed. Hij kon zo niet direct iets ontdekken, maar dat zou andersom waarschijnlijk ook het geval zijn.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Imogen Ivy Moon

    22 Years | Tropical sickness | Main desk | With Finn


    She was delightfully chaotic; a beautifull mess
    Loving her was like a splendid adventure.

    In de eerste instantie leek de jongeman Imogen haar grapje niet te kunnen waarderen, hij liet een of ander afkeurend sneuvend geluid horen. Echter was dit enkel de eerste instantie, want toen zag ze toch zijn mondhoeken voor een heel kort moment omhoog kruipen in een halve glimlach. Dit zorgde er voor dat ook Imogen haar mondhoeken omhoog gingen, want ze was er stiekem toch wel een beetje trots op dat ze de jongeman min of meer aan het lachen had gemaakt. Als ze hem zo zag zitten verwachtte ze niet dat het nog een keer zou gebeuren, maar deze ene keer had Imogen al geweldig gevonden. Het was zo iets kleins als een lach die haar dag al min of meer oké kon maken, min of meer dan ze zat nog steeds in dit hotel niet wetend wat ze hier nou echt deed.
    ’Finn O’Connor,’ noemde de jongeman zich zelf toen uiteindelijk. Imogen keek weer naar het boek in haar schoot en vond al snel zijn naam, kort streken haar vingers over de letters, waarna ze weer op keek en naar deze Finn keek. ‘Maar je zat in de buurt. . .’ zei hij toen, Imogen glimlachte opnieuw naar hem. Een soort van in de buurt, de namen hadden niks op die van Finn geleken, maar ja zijn naam stond toevallig wel recht onder die van ene Christiano. ‘Normaliter komt nu het punt waarop jij je voorstelt aan mij, als we dan toch beleefd gaan doen,’ terwijl Finn dit tegen haar zei keek hij haar recht aan en Imogen keek hem terug aan. Ze liet een stilte tussen hen vallen en trok uiteindelijk zonder enige reden uitdagend haar wenkbrauwen op iets wat ze wel vaker leek te doen wanneer ze mensen te lang aan keek. 'Imogen.' zei ze toen toch maar. 'Imogen Moon.'
    ’En zeg me, wat herinner jij je van voor je hier — wat hier ook moge zijn — terecht kwam?’ zei Finn toen, wat het moment was dat Imogen haar blik van hem afwende en weer deed als of ze het boek aan het door bladeren was terwijl ze na zat te denken over haar antwoord. Wat vertelde ze deze jongeman? Dat ze waarschijnlijk een geest was die hier nog niet niet rond zweefde? 'Ja ik weet niet precies, het is allemaal erg vaag. Ik heb zo lang gezweefd tussen bij bewustheid zijn en dromen dat ik niet eens zeker weet of dit niet allemaal een of andere droom is.' zei Imogen, waarna ze weer naar de namen keek die in het boek waren geschreven. 'In dromen kan je niet lezen, je ziet de letters wel, maar je kan geen woord lezen als of iemand ze in zo'n bingo apparaat heeft gestopt en ze in de meest random volgorde ze er weer uit heeft gespuwd.'


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Cristiano 'Chris' Romeo Rodriguez
    24|Shot|@ the bar



    De rum brandde nog even na in mijn keel, maar het was niks dat ik niet gewend ben. Of was. Ik weet niet precies hoe ik het nu moet zeggen, maar goed. Maakt niet uit, dat is denk ik ook niet een van mijn grootste 'zorgen'. Het meisje dat ook achter de bar staat blijft even stil. Ik kijk even om me heen en zie dat de andere jongen opeens wat in elkaar gedoken zit, iets waardoor ik mijn wenkbrauw wat optrok. Was ik zo erg? Zou wel verklaren waarom ik ooit zo'n hoge 'rang' had binnen de bende.
    'Everest. Ivory. Levi. En ja — we zijn dood, welkom in de Hel.' zegt hij dan en ik knik lichtjes. 'Aha,' mompel ik en kijk even om me heen. De hel, een hotel. De hel is een hotel. Interessant.. 'De hel had ik al verwacht,' vervolg ik, 'dacht alleen dat er wat meer vuur zou zijn enzo.' vervolg ik. Mijn toon was nog altijd niet veranderd van het nonchalante, alsof het me allemaal niks deed. Ik vond het wel degelijk een hele rare situatie waar helemaal niks van klopte, maar in paniek raken of iets dergelijks zou me ook niet helpen verder. Met de fles nog steeds in mijn hand neem ik plaats op een van de barkrukken, waar ik nog wat slokken neem. 'Ik snap het echt niet...' hoor ik Ivory ondertussen zeggen en even kijk ik naar haar. 'Join the club.' mompel ik en zucht even. 'Laatste keer dat ik checkte waren wat kogels richting de borst vrij dodelijk.' vervolg ik wat later en weer zet ik de fles aan mijn lippen. 'Maar anyway, van je vrienden moet je het hebben no?' mompel ik en hou mijn blik gericht op de fles.


    El Diablo.

    Everest Moreau

    19 France Leukemia Hall > Alone


          ’Dus — als dit de Hemel is, dan vind ik het wel oké: twee vrouwen en warme thee, wat wil een man nog meer?’
          Alweer slaagt Levi erin haar voor een seconde te laten glimlachen, met zijn simpele opmerking — maar sneller dan voorheen verschijnt de zachte frons weer op haar te magere gelaat.
          ‘Alhoewel. . . Als ik mijn ouders moet geloven, zou ik eerder naar de Hel gaan in plaats van de Hemel. Hoe zijn jullie hier terecht gekomen?’ De jongen trekt even aan de rand van zijn shirt, de duidelijke striemen nog duidelijker weergevend als hij aangeeft dat het bij hem vrij helder moet zijn, en hij Everest’s vermoeden bevestigt dat hij het zichzelf inderdaad heeft aangedaan. Wanneer hij verder gaat over de thee met een duidelijke blik van walging, komen de woorden nauwelijks nog bij Everest binnen.
          ’Ik snap het echt niet. . . ‘
          Uiteindelijk is het Ivory’s stem die haar weer bij de wereld brengt en ze voelt mee met haar wanhoop. Het is niet moeilijk te zien zij verlangt naar een einde, wat ze niet krijgt. Dat terwijl Levi er zelfs enige vrede mee lijkt gesloten te hebben dat hij hier zo verschenen is. Zelf wist ze niet wat te denken. Everest had geaccepteerd dat ze zou sterven het moment dat haar geïnformeerd werd dat haar behandelingen niet langer zo effectief waren als ze hoorden te zijn. Misschien zelfs daarvoor al. Ergens wist ze dat ze niet zou genezen. Maar hier zijn. . . daar is ze niet op voorbereid. Zeker met de onwetendheid betreffende wat die ‘hier’ eigenlijk is.
          ’Join the club.’ Everest kijkt wat over haar schouder heen als Chris begint te spreken, en ook hij verklaart hoe hij hier terecht gekomen is. ‘Laatste eer dat ik checkte waren wat kogels richting de borst vrij dodelijk. Maar anyway, van je vrienden moet je het hebben, no?’
          Duidelijk fronsend kijkt ze even naar haar bril, die nog steeds op de bar ligt. Wat een vreselijke dood. Door je eigen vrienden. . . Ze heeft geen idee hoe daarop te reageren, dus schenkt hem een verontschuldigende frons.
          ’Wat vreselijk. . . Het spijt me,’ mompelde ze simpelweg als ze het glas wat ze eerder voor zichzelf had volgeschonken met whisky in handen neemt. Ze wilt niet vertellen dat ze ziek was, dat ze nooit écht heeft geleefd, maar na hun eerlijkheid vormt er zich een knoop van schuldgevoel in haar maag, als ze het niet doet.
          ’Ik werd ziek. . . en niet beter?’ zegt ze zo casual mogelijk, als ze het glas achterover giet op dezelfde manier als ze Ivory en Chris niet veel eerder had zien doen. Zonder weinig succes, natuurlijk. Meteen brandt het in haar keel en slikt ze het moeizaam weg, als ze zacht begint te hoesten en een deel van de drank gewoon op de grond belandt — en zij overvallen wordt met schaamte. Waarom kon ze nou niks meteen goed doen?
          ’Excuseer me even,’ mompelt ze zachtjes, als ze de anderen nauwelijks aankijkt en meteen doorstapt naar de hal, waar ze zich tegen de muur drukt. Het is te veel. Deze personen, gedood — onder wie enkelen die niet eens willen leven. Ze weet niet hoe zich te gedragen, wàt te doen.
          Een seconde overweegt ze gewoon weg te lopen, terug haar kamer in — maar met de realisatie dat ze haar bril heeft laten liggen op de bar, blijft ze gewoon staan en laat haar hoofd tegen de muur rusten.


    [ bericht aangepast op 6 juli 2017 - 21:02 ]


    A girl who wonders.

    FRENCH || STRANGLED BY EX || HALLWAY || WITH SILAS

    She is not magic, but she is the reason people believe in magic

    Ze wist nog steeds niet goed hoe ze in het hotel terecht was gekomen. Het laatste van wat ze zich herinnerde, was hoe haar ex zijn handen rondom haar keel sloot. De blauwe plekken van zijn stevige greep sierden nog steeds haar nek, al is sierden niet zo zeer het goede woord want er mooi zag het er niet uit. In tegendeel zelfs... Een naar gevoel settelde zich in haar onderbuik. Als ze vanaf het begin geweten had wat er allemaal in die jongen zijn kop rondspookte... En het hotel waar ze zich bevond? Ze zou haast denken dat iemand een grap met haar uithaalde en er elk moment een camera te voorschijn kon komen. Een erg zieke grap, dat was.
          Ze besloot dat het eindelijk eens tijd was om haar kamer te verlaten. Als het een hotel was, dan kon ze niet de enige persoon daar zijn.
          Amelie bevond zich pas net op de gang toen iemand haar al aansprak.
          "I-ik ben Silas." De stem behoorde toe aan een lange jongen met blond haar. De lengte er van zou bij een meisje als kort beschouwd worden, maar bij jongens eerder als lang.
          " 'allo, iek ben Amelie," begroette ze hem, waarbij haar dikke Franse accent duidelijk hoorbaar was. " 'erken jij diet 'otel? Iek weet niet waar iek ben..." Afwachtend keek ze hem aan, terwijl ze hoopte dat hij meer antwoorden had.



    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Finn O’Connor

    26 Ireland Overdose Main Desk > Imogen.


          ’Imogen — Imogen Moon.’ De jongedame spreekt de woorden uit, terwijl ze haar wenkbrauwen op uitdagende wijze omhoog weet te trekken, waarbij Finn op subtiele wijze hetzelfde doet — als hij wilt laten blijken dat hij weinig onder de indruk is van haar plotse attitude-verandering, doch hij niet begrijpt waar die opeens vandaan komt.
          ’Ja, ik weet niet precies. Het is allemaal erg vaag. Ik heb zo lang gezweefd tussen bij bewustzijn zijn en dromen dat ik niet eens zeker weet dit niet allemaal een of andere droom. . . In dromen kan je niet lezen. Je ziet de letters wel, maar je kan geen woord lezen alsof iemand ze in zo’n bingo-apparaat heeft gestopt en ze in de meest random volgorde weer uit heeft gespuwd.’
          Op subtiele wijze schieten Finn’s kijkers even omhoog, als hij Imogen bestudeert. De manier waarop ze spreekt over dromen, brengt bij hem meer vragen naar boven dan antwoorden — alsof zij er expres voor gekozen heeft een uitermate vaag antwoord te geven. Hij is op dit moment geen klein beetje wijzer over haar verleden — wat hem subtiel weet te frustreren. Maar toch was er iets aan de manier waarop ze het beschreef, dat hem bekend in de oren klinkt. Niet voor hem. Nee, de dromen die hij had — meestal geïnduceerd door een of andere drug welke hij in zijn handen had gekregen — leken stuk voor stuk maar al te helder, en realiteit.
          Ze herinnert hem echter aan zijn vriendin, althans als hij haar ooit echt zo heeft mogen noemen. Zij was net zo’n dromer, en er net zo nuchter over, al stopt daar het lijstje der gelijkenissen.
          ’Aangenaam, Imogen — Imogen Moon.’
          Hij neemt nog een trek van de sigaret en blaast de rook bedachtzaam uit, alsof hij in zijn gedachten probeert te beslissen hoe te reageren op Ivory. Zachtjes tikt hij tegen de sigaret waardoor een overschot aan assen op de grond belandt. Niet zijn huis, niet zijn probleem.
          Pas dan duwt hij zich wat meer rechtop. ‘Moet wel een geweldige droom zijn, als ik erin zit. . . ‘ begint hij, ‘Maar nee, ik geloof niet dat dit er één is. Daarvoor is dit alles veel te fucked up.’
          Hoe meer hij praat, hoe meer zijn Ierse accent begint door te schemeren in zijn woorden. Hij doet dan ook geen enkele moeite het te verbergen. ‘Luister pop, ik ben er vrij zeker van dat ik gestorven ben voor ik hier terecht kwam. Alles behalve logisch — maar hé,’ Hij gebaart even rondom zich. ‘Ik zet niks in op “logisch” momenteel. Dus kan je me gewoon vertellen of dat bij jou ook het geval is?’

    [ bericht aangepast op 8 juli 2017 - 4:49 ]


    A girl who wonders.

    Mt


    You didn't even hear me out , You never gave a warning sign

    Leviathan Johnson
    I was angry ——— I didn't mean what I said. I was happy ——— I didn't mean what I said.

    23 • United Kingdom • Suicide — Hanging • @ Bar > Hallway • Chris & Everest & Ivory > Everest

          'Ik snap het echt niet. . .'
          Leviathan voelt een vreemde vlaag van medelijden voor de getinte jongedame aan de bar — gevoelens die hij in zijn andere leven nooit ofte nimmer had kunnen ervaren. Vandaar dat Leviathan zijn mond gesloten houdt en opnieuw naar zijn thee start te kijken alsof het uit een andere wereld afkomstig is — wat enigszins zo is aangezien hij nooit ofte nimmer in Amerika was.
          'Ah — de Hel had ik al verwacht, dacht alleen dat er wat meer vuur zou zijn en zo. En — join the club, laatste keer dat ik checkte waren wat kogels richting de borst vrij dodelijk. Maar, van je vrienden moet je het hebben — no?'
          Leviathan kan niets anders doen dan omhoog kijken met grote kijkers die op Chris' zijn gezicht zijn gericht. Begreep hij het goed? Chris is daadwerkelijk vermoord door zijn eigen vrienden? Leviathan heeft niet — oftewel, geen — ervaring met vrienden, maar volgens hem is het absoluut niet de bedoeling dat je— je vrienden kogels door de borst schoot.
    Daarbij start Leviathan met twijfelen. Voorheen had hij de gedachten dat alle aanwezigen hier hun eigen leven hebben ontnomen. Echter, Chris is een uitzondering op deze regel. Als dat zou is — zou dat betekenen dat iedereen die dood zou gaan hier terecht zou komen.
          'Wat vreselijk. . . Het spijt me.'
          Opnieuw wordt Leviathan duidelijk dat Everest een zorgzaam persoon is die het beste wil voor andere personen. Echter — de blik in haar kijkers is zojuist veranderd nadat iedereen zijn verhaal heeft gedaan (met uitzondering van Ivory).
          'Ik werd ziek. . . en niet beter?'
          Leviathan knippert een aantal maal met zijn kijkers voordat hij daadwerkelijk begrijpt wat ze zojuist heeft verteld — Everest was overleden aan een ziekte, wat betekende dat ze helemaal niet dood wilde en ook geen spannend leven had geleid daarvoor. Hetgeen duidelijk is voor Leviathan is het gegeven dat Everest hier niet thuis hoorde. Dat gevoel wordt enkel en alleen versterkt als Leviathan ziet dat ze het niet gewend is om te drinken en ze een groot gedeelte van de drank over de vloer van de bar laat vloeien.
          'Excuseer me even.'
          Leviathan steekt zijn hand op om Everest ervan te weerhouden om weg te wandelen — mede omdat haar bril nog steeds op de bar ligt en mede omdat hij niet wil dat ze gaat omdat ze zich slecht voelt over dit alles. Zuchtend neemt hij de haveloze bril in zijn handen — voorzichtig, alsof het een gewond vogeltje is. Vaag weet een herinnering omhoog te komen van zijn jeugdige jaren waarin hij een gewond vogeltje had gevonden in de achtertuin. Vijf dagen nadat hij het vogeltje was begonnen te verzorgen — overleed het. Leviathan was dagenlang uit zijn doen geweest — onmogelijk om zijn emoties onder controle te houden.
          'Geef me een minuut.'
          Leviathan werpt Chris een bedenkelijke en Ivory een verontschuldigende blik toe — voordat hij van zijn kruk glijdt en richting de gang loopt waar Everest zojuist door is verdwenen. Direct nadat hij de hoek om is, ziet hij haar staan met haar voorhoofd tegen de muur geleund. Voorzichtig blijft hij stil staan met de bril in zijn handen.
          'Eh — je vergat je bril? En het spijt me, voor je. . . dood? Ik weet niet hoe het is om zo ziek te zijn.' Eigenlijk wist hij dat wel — alleen dan mentaal. 'Ik begrijp niet waarom jij hier terecht bent gekomen en niet op een. . . betere plek.'


    Imogen Ivy Moon

    22 Years | Tropical sickness | Main desk | With Finn


    She was delightfully chaotic; a beautifull mess
    Loving her was like a splendid adventure.

    Afwezig plukte Imogen aan het uiteinde van de witte sokken die ze droeg, ze had eerder al de paar gympen die ze aan had gehad uit getrokken. Naar buiten toe gaan leek niet echt een mogelijkheid te zijn, dus wat zou nou het punt zijn van het dragen van schoenen.
    ’Aangenaam, Imogen — Imogen Moon.’ zei Finn toen, Imogen keek weer op naar de jongeman en glimlachte klein.Ze wist niet wat ze hierop moest reageren, plaagde hij haar nu met de manier waarop ze zich had voorgesteld? Of was het iets anders? ‘Moet wel een geweldige droom zijn, als ik erin zit. . . ‘ vervolgde Finn toen, iets wat een echte glimlach op Imogen haar lippen tevoorschijn toverde, ze wist niet dat de jongeman ook een grapje kon maken. Tenminste ze ging er wel vanuit dat dit zijn vorm van humor was en dat de jongeman niet zo arrogant was. ‘Maar nee, ik geloof niet dat dit er één is. Daarvoor is dit alles veel te fucked up.’ vervolgde Finn uiteindelijk, waarbij Imogen kort knikte. 'Ooh dan ken je mijn dromen nog niet, voornamelijk die van de laatste tijd, die zijn behoorlijk fucked up.' zei Imogen, met de laatste tijd doelde ze op de laatste paar dagen voordat ze waarschijnlijk dood was gegaan. Ze had voortdurend tussen bewustzijn en buitenbewustzijn gezweefd en de meest rare dromen gehad.
    ‘Luister pop, ik ben er vrij zeker van dat ik gestorven ben voor ik hier terecht kwam. Alles behalve logisch — maar hé,’ zei Finn. ‘Ik zet niks in op “logisch” momenteel. Dus kan je me gewoon vertellen of dat bij jou ook het geval is?’ Imogen wist dat dit bij haar het geval was, maar ze wou gewoon niet in detail gaan over alles. Ze wou niet alles weer naar boven halen en zomaar uitstorten bij de eerste de beste persoon wie ze hier tegen het lijf aan liep en ergens realiseerde ze zich dat dit anders was. Normaal, vroeger vertelde ze iedereen altijd alles, ze kon zo een vreemde haar hele levensverhaal vertellen en nu... Imogen wist gewoon niet of ze wel wou dat Finn die dingen van haar wist. 'Ik denk het wel.' zei Imogen. 'Het laatste wat ik me kan herinneren is het gepiep van de hartslag monitor en mijn ouders die me zeiden wakker te blijven.'
    Imogen staarde nog even voor zich uit nadenkend of ze hem meer moest vertellen, maar besloot dit voor nu niet te doen. Ze gleed weer van het bureau af en keek naar Finn. 'Kom Sherlock Homes, ik denk niet dat hier veel meer te vinden is. Misschien is er ergens anders nog wat te zien.'


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Finn O’Connor

    26 Ireland Overdose Main Desk > Imogen.


          ’Ooh, dan ken je mijn dromen nog niet. Voornamelijk die van de laatste tijd — die zijn behoorlijk fucked up.’
          Finn knippert enkele malen snel, als hij de info probeert te verwerken. Op de een of andere manier weet hij de vrouw niet goed in te schatten; een lichte nieuwsgierigheid in hem aanwakkerend.
          ’Het laatste wat ik me kan herinneren is het gepiep van de hartslagmonitor en mijn ouders die me zeiden wakker te blijven.’
          Ondanks haar antwoord weer meer vragen lijkt te geven dan te beantwoorden, voelt Finn een zekere helderheid verschijnen over de vreemde die hier zo voor hem zit. 1. Ze is — net als hem — gestorven, alvorens hier te verschijnen. 2. Haar dood was niet plots, waar de zijne dat wel was. 3. Haar ouders hielden van haar; en dat doen ze waarschijnlijk nog steeds.
          Een korte stilte volgt, tot Imogen weer van het bureau afglijdt en hem aankijkt. ‘Kom, Sherlock Holmes. Ik denk niet dat hier veel meer te vinden is. Misschien is er ergens anders nog wat te zien.’
          Diep ademt hij in, overwegend wat te doen. Normaliter neemt hij niet zomaar bevelen aan — iets waar hij nu ook alles behalve de neiging toe heeft en een duidelijke irritatie in hem laat opborrelen — maar toch duwt hij zichzelf na enige stilte van de stoel af, nadat hij de sigaret op het bureau duwt en daar laat liggen.
          ’De naam is Finn,’ mompelt hij, doch stapt achter haar aan als ze zich een weg doorheen de hallen banen. ‘Maar als ik Holmes ben — betekent dat dat jij Watson bent?’
          Hij werpt even een blik zijwaarts, het verlangen zich kwaad te maken onderdrukkend. Het is hem namelijk altijd heel makkelijk gekomen; woede, agressie. En ook nu voelt hij het in zijn binnenste verspreiden. . . maar hij zegt niks.
          Kort wordt zijn aandacht getrokken door een grote open ruimte die enkel te zien is door de dubbele deuren waarlangs ze lopen, waarna hij haar pols grijpt.
          ’Wel, moet je dit nou zien. . .’
          Hij grinnikte even ongelovig en stapte met Imogen naar binnen, haar daar passen lossend — en kijkt rond in de prachtige ruimte; het restaurant. Overal netjes gezette tafels, lichten — maar het belangrijkste: een rijkelijk gevuld buffet met een hele variatie aan etenswaren.
          ’Tijd voor een snack.’
          Als ze dood zijn, kunnen ze er maar beter van genieten, nee?



    A girl who wonders.



    ALEXANDER EZEKIEL HOWEL

    24 | Death by Osteosarcoma | Hallway | With Olivia




    Het was stil in de hotelkamer van de jongedame en Alexander wist ook niet meteen wat te zeggen. Hij zag hoe verward de dame naast hem was en snapte dit maar al te goed, want zelf had hij ook geen idee wat er gaande was met hen. Waar ze waren en hoe ze en überhaupt geraakt zijn. Het was één groot vraagtegen waarvan hij vreesde dat deze nooit met zekerheid beantwoord kon worden. Pas toen Alex zijn keel opende om haar wat gerust te stellen leek er eindelijk weer wat leven in de ruimte te zijn, voor zover je hen beide 'levend' kon noemen. Zijn woorden leken echter wel te helpen want de brunette wist hem een flauw waterig glimlachje te schenken, waarbij de jongeman ook wel aanvoelde dat ze net als hem wel blij was om iemand naast haar te hebben ookal zijn ze wildvreemden voor elkaar. Alexander schonk haar een klein glimlachje terug waarna hij, haar snel een traan zag wegvegen. Het deed hem denken aan Sophia, zijn meisje die kapot moest zijn door zijn dood en het deed hem hiermee ook beseffen hoe graag hij wel niet een toekomst met haar had verdergebouwd. Vlak voor zijn dood had hij er nog aan gedacht haar toch ten huwelijk te vragen, hij dacht de strijd met te tumor opnieuw te kunnen overwinnen. Het feit dat hij hier zat en nu niet naast haar bewees het tegendeel. Echter de reden waarom Alexander het dan toch niet had gedaan is omdat hij diep vanbinnen wel wist dat hij de strijd niet zou gaan winnen. Was het niet nu dan zou het wel een andere keer geweest zijn en hij wilde Sophia niet als weduwe door het leven laten gaan. Hij hield te veel van haar om haar valse hoop te geven.
    “Ik snap het niet,” klonk het schor in de kamer waardoor Alexander zijn blik in het niets wist te verplaatsen naar het gezicht van de brunette naast hem. “Maar dat moet voor jou vast hetzelfde zijn. Ik bedoel, jij hoort hier ook niet zijn. Toch?” vroeg ze de jongeman vervolgens waardoor Alexander zacht zuchtte en zijn hoofd schudde. Echter wist hij niet wat te zeggen. Hoorde hij hier te zijn? Nee dat was toch niet wat hij dacht van een leven na de dood.
    “Ik ben Olivia trouwens.” stelde het meisje naast hem, Olivia dus zichzelf voor waardoor hij haar een oprecht glimlachje wist terug te schenken. " Ik ben Alexander, " stelde de jongen zich ook aan haar voor. "Eerlijk gezegd ben ik erg blij dat ik hier niet de enige ben, al had ik het fijner gevonden mochten we elkaar in betere omstandigheden ontmoet hebben." Vertelde hij haar met een zacht lachje al was het niet echt grappig, maar wel gemeend. Het was gewoon nog wat ongeloof dat in de jongen spookte. " Dit is toch niet meteen wat ik had gehoopt van een leven na de dood" mompelde hij zacht waarna hij een hand door zijn lichte krullen haalde. En toch voelde hij zich niet helemaal dood, alsof hij nog een onvervulde taak had zitten voordat hij eindelijk in rust kon sterven. Even was het weer stil voordat de jongen slikte en zich toch weer tot haar wende. "Ben jij ook gestorven aan kanker?" vroeg hij haar zacht.











    [ bericht aangepast op 8 juli 2017 - 22:56 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    IVORY JACKSON
    "Hush, little darling, nobody will believe you anyway." So I kept my mouth shut.


    20 • United States • Suicide: overdose • at the bar • with Leviathan and Everest and Chris

    Chris vertelt dat hij neergeschoten is en dat de kogel dodelijk zou moeten zijn, terwijl Everest wat aarzelend uitlegt dat ze ziek werd en nooit meer echt beter is geworden. Ze is dus ook overleden, uiteindelijk. Ik kijk naar de drie mensen die voor mij staan en stuk voor stuk weet ik nu hoe ze gestorven zijn, maar niet daadwerkelijk hun achtergrond. Ik open mijn mond niet om mijn eigen verhaal uit te leggen, simpelweg omdat ik het niet kan, anders had ik het misschien wel eerder gedaan, voor ik die pillen nam en lag te wachten op mijn dood. Ik kon het gewoon niet meer aan en ik kon er niet over praten, hoe hard ik het ook had gewild. Ik wilde mijn ouders en broers niet achterlaten, maar ik had echt geen andere keus. Ik kon me niet nog langer laten misbruiken door Michael, zeker niet toen ik erachter kwam dat... Bij die gedachte gaat mijn hand naar mijn buik, om er zeker van te zijn dat het echt weg is. Er was niks te zien, maar ik voelde het. Maar nee, nu is het echt weg. Gelukkig. Ik had het niet gekund, een kind opvoeden dat Michael als vader had. Wat als hij hem of haar ook zou misbruiken? Ik zou het niemand toewensen, zelfs mijn ergste vijand niet. Mijn vijand is Michael en hoewel ik weet dat de kans dat hij gepakt wordt miniem is, zou ik willen dat hij in de cel belandt. Hij is niet goed voor mijn moeder. Niemand, behalve mijn biologische vader, is goed genoeg voor haar.
          'Excuseer me even,' zegt Everest ineens en ik word uit mijn doemgedachten getrokken doordat het meisje met de bril de ruimte verlaat. Haar bril ligt echter nog op de bar, naast een klein plasje drank. Levi pakt de bril op en loopt dan ook de ruimte uit, waardoor Chris en ik alleen achtergelaten worden. Ik kijk naar de man die dus blijkbaar is neergeschoten door zijn eigen vrienden en ook dat doet me wel zeer. Net als ik is hij door mensen die hij vertrouwde mishandeld en (indirect) vermoord. Ik snap zo ongeveer wat hij doormaakt, maar eerlijk gezegd heb ik verder geen flauw idee hoe dat moet zijn. Waarom kwam hij überhaupt in aanraking met een pistool? Ik weet dat het hier in de VS vrij makkelijk is om aan een pistool en kogels te komen, maar ik weet niet waar hij vandaan komt. Ik blijf echter stil en doe geen moeite om een gesprek tussen ons te beginnen, omdat ik gewoon geen enkel idee heb waarover ik moet praten, behalve onze dood, en juist dat is een onderwerp dat ik liever vermijd.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Cristiano 'Chris' Romeo Rodriguez
    24|Shot|@ the bar



    ’Wat vreselijk. . . Het spijt me,’ mompelde Everest en ik glimlach lichtjes, al is het niet heel gemeend. Waarschijnlijk had ik het ook wel verdiend na alles wat ik had gedaan, maar ik had mijn einde toch iets anders ingeschat.. Verwacht.. Oh well, dood is dood. Nu is er niks meer aan te doen. ’Ik werd ziek. . . en niet beter?’ zegt ze vervolgens en ik kijk op, net als er een hoeveelheid drank op de grond valt. Ik frons lichtjes. ’Excuseer me even,’ mompelt ze zachtjes waarna ze vlucht naar de gang. Ik zucht zachtjes en kijk naar de fles, waarin ik kort de inhoud rond laat draaien.
    'Geef me een minuut.' met die woorden verdwijnt ook Levi, hoogstwaarschijnlijk richting Everest. Ik kijk hem kort na, waarna ik mijn blik richt op de overgebleven dame. Ivory. 'En toen waren wij twee over..' ik lach zachtjes, maar vervolgens rolt er een bijna onhoorbare zucht over mijn lippen. Even vormt er een bedenkelijke frons op mijn gezicht terwijl ik weer naar de fles op de bar kijk. Ergens had ik er compleet vrede mee, maar aan de andere kant totaal niet. Misschien komt het omdat ik sinds ik bij de bende kwam al niet had verwacht ouder te worden dan 30. Ik had geleefd alsof elke dag mijn laatste zou zijn en een aantal keer leek dat realiteit te worden. Toch bleef ik telkens leven. Maar nu ik mijn leven weer wat op de rails kreeg, zelfs met een familie. Mijn gedachtes over de dood waren sindsdien wel wat veranderd. Het feit dat ik en blijkbaar niemand hier antwoorden heeft stoort ook nog wel. Maar zoals ik al zei... Er is niks meer aan te doen. Ik kan niet terug en zit hier waarschijnlijk vast. Voor altijd? I guess so.
    Langzaam laat ik mezelf van de barkruk zakken en loop weer achter de bar waar ik mijn vingers over een paar flessen laat gaan, voor ik er een paar pak. Toch had het bendeleven niet alleen nadelen. Ik heb er aardig wat geleerd, onder andere over alcohol en hoe je de beste drankjes maakt. Oké, misschien niet het belangrijkste. Maar handig op feestjes en dergelijke. Al is dit niet echt een feest te noemen, maar een drankje heb ik zeker nodig. Misschien een stuk of tien. Ik begin wat drank met elkaar te mixen en schenk het uiteindelijk in twee glazen, waarvan ik er een naar Ivory schuif. 'Hier.. Volgens mij kunnen we allemaal wel wat sterks gebruiken.' mompel ik en weet haar een klein glimlachje te geven. Dan richt ik me weer op mijn glas en draai de inhoud wat rond. 'Het blijft raar tho..' mompel ik en hou mijn hoofd wat schuin.


    El Diablo.