• Hotel Entropy
    Entropy —
    A gradual decline into disorder.

    Iedere dag sterven er gemiddeld 150,000 mensen. Ze worden gegrepen door ouderdom, gaan ten onder aan een lange, slepende ziekte of worden – compleet onverwacht – aan hun geliefden ontnomen ze in pijn en verdriet achterlatend. En dan zijn er die enkelingen; zij die verdwijnen zonder ook maar iemand het opmerkt, alsof ze nooit echt hebben bestaan.

    22 December 2017 — Op schijnbaar onverklaarbare wijze verschijnt een groep mensen binnen Hotel Entropy. Ieder van een andere leeftijd, klasse of zelfs cultuur. Één ding hebben ze echter gemeen; ze zijn stuk voor stuk overleden op 17 december in datzelfde jaar. Nu verschijnen ze weer, levend en wel, met bij sommige enkel littekens als overblijfsel van hun eigen dood. Hun uiterlijk onveranderd, hun innerlijk. . . bij sommigen slechts een schijn van de persoon wie ze ooit waren. Onwetend over hoe zij daar gekomen zijn, of wat deze plaats precies is, weten ze wel één ding: Ze kunnen het hotel niet verlaten. In hun gevangenschap staat ze maar één keuze, los genieten van hun tweede leven met drank, drugs en zoveel meer, of ten onder gaan in hun blijvende verlangen het hotel te verlaten en naar hun geliefden en de vrijheid terug te keren.


    Extra Informatie


    • Er lijkt geen personeel rond te lopen in Hotel Entropy, doch er op ieder moment een heel buffet aan eten beschikbaar is in het restaurant, de bar dagelijks bijgevuld lijkt te worden en enige schade overheen de nacht lijkt te verdwijnen.
    • Verzoeken kunnen eveneens ingewilligd worden. Dit door middel van een briefje achter te laten op het bed. De meest populaire hierin is de vraag naar drugs, maar ook hobbymateriaal kan gevraagd worden.
    • Ieder gast heeft zijn eigen kamer en sleutel. Dat betekent niet dat er geen nachten elders kunnen doorgebracht worden in verloop van hun verhaal.
    • Bij aankomst hebben zij hun kamer ontdekt omdat ze ieder bij naam en geboortedatum in het gastenboek stonden, met daarnaast hun kamernummer. Tevens vonden zij in hun kamer op maat gemaakte kledij.
    • De gasten zijn niet langer wie ze waren voor hun dood. Op het eerste zicht is er weinig veranderd, maar sommige hebben een hele persoonlijkheidstransformatie ondergaan.
    • Alsof het een zieke grap is werken de telefoons wel binnen Hotel Entropy. Wanneer ze iemand bellen – zoals een geliefde – zullen zij hun stem horen, maar wordt heel snel duidelijk dat hun stem niet door die andere te horen is.




    Rollen

    • Finn O'Connor — Overdosis — Dylan Rieder — Entropy — 5
    • Leviathan Johnson — Verhanging — Timur Simakov — Kaur — 5
    • Christiano Rodriguez — Neergeschoten — Zayn Malik — Campeon — 1
    • Wayne Andrews — Verkeersongeval — Sempre — 3
    • Frank Dunhill — Blikseminslag — Jonathan Bellini — Soco — 4
    • Silas Monroe — Aangevallen — Ziegler — 4
    • Alexander Howel — Osteosarcoma — Max Irons — Vaiana — 4
    • Gabriël Carter — Beroofd/Neergestoken — Devin Paisley — Necessity — 5

    • Everest Moreau — Leukemie — Charlotte McKee — Entropy — 5
    • Cassidy Montana — Wurging — Naressa Valdez — Campeon — 4
    • Amelie Rousseau — Vermoord — Nadia Mejia — Gadot — 5
    • Ivory Jackson — Overdosis [ZM] — Kiersey Clemons — Gareth — 3
    • Olivia Guistina — Bevalling — Canagan — 5
    • Romy Fallon — Val 3e Verdieping — Kailey Hsu — Vaiana — 4
    • Imogen Moon — Tropische Ziekte — Lily Macapinlac — Greenlight — 4
    • Lean Keys — Verbranding — Holland Roden — Appelboompje — 5



    “Partying and dancing have never been my thing,
    but drinking I could do with reasonable familiarity and skills. I decided to begin there.”


    Beginsituatie
    22 December ’17 — 18:25
    Enkele uren geleden zijn de verscheidene gasten van Hotel Entropy gearriveerd, om exact 16:01 op deze koude winteravond. Ze herinneren zich niks van hoe zij daar gekomen zijn, het laatste moment in hun geheugen zijnde dat van hun dood of net daarvoor. Sommigen zijn zich meteen bewust dat ze gestorven zijn, anderen nog niet zo overtuigd. Echter hebben ze stuk voor stuk hun naam in het gastenboek gevonden, met daarna hun eigen kamersleutel.
          Nu zijn de gasten het hotel aan het ontdekken, aan het genieten van de nieuwgevonden luxe of op zoek naar antwoorden. Of ze die zullen vinden, is nog maar de vraag.

    *In het restaurant op het gelijkvloers staat een rijkelijk gevuld buffet, de bar is aangevuld en in hun kamers ligt gepaste kledij. Tevens ligt er een notitieboekje met de titel 'Request' waarin ze hun verzoeken kunnen noteren, die niet veel later zullen verschijnen.
    .




    [ bericht aangepast op 20 juli 2017 - 4:04 ]


    A girl who wonders.

    Finn O’Connor

    26 • Ireland • Overdose • Restaurant > Imogen.


          ’Dan was het dus een overdosis neem ik aan? Was het bewust of onbewust?’
          Kort stopt hij met eten, als de vraag hem toch enigszins weet te overvallen. Imogen lijkt niet op haar mond gevallen, iedere vraag zonder veel twijfel op hem afvurend. In andere omstandigheden zou hij zijn irritatie ook duidelijk laten zien — doch hij nooit de beste is geweest in zijn frustraties voor zich houden — maar nu, in deze situatie, weet het hem bitter weinig te storen.
          Het probleem waar hij echter mee zit, is dat hij geen duidelijk antwoord weet te geven. Onbewust, ja. Hij zocht zijn gewoonlijke high — meer, hij had hem nodig — maar hij wilde niet sterven. Echter, hij is altijd slim genoeg geweest te weten dat elke keer hij de heroïne opzocht, het zijn dood kon worden. Het kon hem echter niet genoeg deren om hem tegen te houden.
          ’Heel specifiek kan ik niet zijn, want ik weet niet alles. Een paar dagen voor mijn dood kwam ik terug uit Tanzania, waar ik iets had opgepikt: een ziekte. En ja, dat is dus waar ik aan ben gestorven, maar ze zijn er nooit echt achter gekomen wat het was. Ik heb in ieder geval geleerd beter op mijn fascinaties te letten, maar denk dat ik die les te laat kreeg.’
          Hij merkt dat ze de woorden met een zekere nonchalance probeert uit te spreken, doch heeft het vermoeden dat er meer emoties achter verscholen zitten — begrijpelijk ook. Het is haar dood. Door deze simpele realisatie heeft Finn een kort gevoel van sympathie voor zijn tafelgenote.
          ’Dat is kut,’ zegt hij rustig en knikt er wat bij. ‘Lijkt me heavy.’ Hij prikt nog wat eten op zijn vork en neemt een hap, als hij al kauwend naar haar kijkt. ‘Dus Tanzania hm? Veel gereisd?’ Zelf is hij eigenlijk nooit buiten Ierland geweest, op een paar familievakanties toen hij klein was na.
          ’En — om je eerdere vraag te beantwoorden; Onbewust, denk ik.’ Hij haalt zijn schouders in een simpele beweging op. ‘Zoals ik zei, het is allemaal best vaag.’


    A girl who wonders.

    Imogen Ivy Moon

    22 Years | Tropical sickness | Main desk | With Finn


    She was delightfully chaotic; a beautifull mess
    Loving her was like a splendid adventure.

    'Dat is kut, 'was de reactie die Imogen van Finn kreeg toen ze hem vertelde hoe of waaraan ze was gestorven. Om één of andere reden zorgde het er voor dat haar mondhoek een klein stukje omhoog krulde, want dat was wel wat het was, het was allemaal zeer kut. ‘Lijkt me heavy.’ voegde de jongeman er nog aan toe, Imogen wou hem zeggend at ze eigenlijk vrij pijnloos was gestorven. Ze was volgestopt met morfine echte pijn was er niet geweest, maar misschien was het ook wel heavy, het was niet niks. ‘Dus Tanzania hm? Veel gereisd?’ vroeg Finn toen, een vraag die Imogen eerst met een afwezig knikje beantwoorden omdat haar gedachten een beetje weg wisten te zweven naar het reizen.
    Hoewel Imogen haar ouders zeker wel geld hadden gehad, was het voor Imogen als of haar ouders alle reizen voor haar betaalden. Ze schoven niet heel erg snel geld bij, daar waren ze veel te zuinig voor. Het grootste deel van haar reizen had Imogen dan ook zelf kunnen betalen, iets waar ze erg hard voor moest werken. Soms voordat ze op reis ging, maar ook vaak tijdens haar reis nam ze baantjes aan waardoor ze de losse eindjes aan elkaar kon knopen. Het reizen had er voor gezorgd dat Imogen, die vroeg nooit iets te kort kwam, veel minder kieskeurig werd. Hoe primitiever hoe beter soms, want dan zat ze tussen de bevolking, kon ze echt hun cultuur opsnuiven.
    Uiteindelijk keek de jongeman weer op naar Finn. 'Ja ik heb veel gereisd, toen ik klein was ben ik één keer met mijn ouders naar Hawaii geweest en ik vond die nieuwe omgeving zo bijzonder dat ik alleen maar meer wou reizen. Echter zijn mijn ouders afgezien van die reis niet echt reizigers dus ja toen ik een jaar of zeventien was heb ik mijn eerste solo reis gemaakt, ik wil nog altijd een echte wereldreis maken.' zei Imogen met een glimlach op haar gezicht, want reizen was iets waar ze altijd al erg gepassioneerd was. Echter verdween die glimlach toen ze iets langer over haar droom nadacht, de wereld rondreizen, ze wist niet of ze dit nog wel kon doen. 'Ik wou een wereldreis maken, ik denk niet dat ik nu veel verder kom dan de voordeur.'
    ’En — om je eerdere vraag te beantwoorden; Onbewust, denk ik.’ zei Finn nog, waarna hij zijn schouders nonchalant op leek te halen als of het hem allemaal niet zoveel interesseerde. . ‘Zoals ik zei, het is allemaal best vaag.’ Imogen knikte kort, zou dat bij iedereen zo zijn dat ze eigenlijk amper iets over hun dood wisten? Als of dit iets wat wat je gewoon vergat omdat je het wou vergeten, of zou het gewoon puur toeval zijn dat het voor zowel Imogen als Finn allemaal een beetje vaag nog was. 'Maar dan was je verslaafd toch?' vroeg Imogen zonder enige veroordeling in haar stem, Imogen had zich ooit eens ingelezen over verslavingen en ze konden net als een andere mentale ziekte zijn, als je eenmaal zover was kon je moeilijk stoppen hoe hard je ook je best deed. Misschien had Finn wel geprobeerd beter te worden, wie wist. 'Voel je nu ook nog de drang naar Heroïne ofzo? Ik weet niet ik heb het gevoel als of dingen zijn veranderen en ik kan niet precies aanwijzen, maar dingen zijn veranderd in mij zeg maar en ja...' Imogen hield even stil. 'Ik weet het gewoon niet.'

    [ bericht aangepast op 22 juli 2017 - 18:11 ]


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Leviathan Johnson
    I was angry ——— I didn't mean what I said. I was happy ——— I didn't mean what I said.

    23 • United Kingdom • Suicide — Hanging • @ Hallway • Everest

    Nadat Leviathan vele gangen door heeft gewandeld in zijn zoektocht naar de kantoren welke hij op de heenweg heeft gezien — stuit hij uiteindelijk op een kleine ruimte die hoogstwaarschijnlijk toebehoorde aan een concierge. Rommelend in de puinhoop van spullen heeft Leviathan uiteindelijke een klein rolletje tape tevoorschijn weten te toveren — hopelijk een waar de jongedame met de gebroken bril geluk mee zou hebben. Leviathan heeft geen idee wat voor tape daarvoor benodigd is — maar alles wat plakkerig is, zou goed moeten zijn.
          'Hé — sta je daar nog steeds?'
          Leviathan gooit het rolletje tape omhoog in zijn hand en vangt het iedere keer opnieuw op — terwijl hij opnieuw voor Everest tot stilstand komt, precies op de plaats waar hij haar even daarvoor achter heeft gelaten in de gang in de buurt van de bar.
          'Ik heb je tape gevonden, hoor. Hier — laat me je helpen.'
          Leviathan neemt de bril over van Everest uit haar handen en begint dan aan zijn zoektocht naar het beginstukje van de tape. Met zijn tong tussen zijn tanden van concentratie weet hij het stukje los te pulken — voordat hij aan de gang gaat om de kapotte onderdelen van de bril aan elkaar te koppelen.
          'Tadaa — zo goed als nieuws. Nu, eens zien of je me beter kan zien.'
          Leviathan buigt naar voren en plaats de bril voorzichtig op Everest neus — waarna hij een brede glimlach laat zien en drie vingers omhoog steekt voor haar neus.
          'Hoeveel vingers steek ik op? Dit is een test — neem het doodserieus!'


    •

    Everest Moreau

    19 • France • Leukemia • Hall > Levi


          ’Het lijkt me een beter idee als je terug gaat naar de bar om die angstige jongedame een geruststelling te geven — ze scheen erg over haar toeren. En je hebt een zeer kalmerende uitwerking op andere personen. Dan zal ik op zoek gaan naar die tape voor je — en of er nog andere personen rondwandelen in dit gehucht. Dan moet jij me beloven nieuwe thee te vinden, oké? Denk eraan: Earl Grey is het beste.’
          Wanneer de jongeman’s mondhoeken omhoog krullen, doet Everest in puur automatisme hetzelfde — en omdat ze zich aanzienlijk meer op haar gemak voelt bij hem dan eerst. Had hij haar nou net een compliment gegeven?
          Een paar seconden kijkt ze hem na om dan alle moed te verzamelen en even naar binnen te kijken in de bar. Nee, daar kan ze nog niet naar binnen. Dat beseft ze meteen. Niet alleen vanwege haar onwennige gevoel, maar al simpelweg door het feit dat de twee serieus met elkaar in gesprek lijken te zijn.
          In plaats daarvan focust ze zich op een nieuw doel; die thee vinden. Gericht stapt ze terug naar wat haar kamer zou zijn en vindt al snel iets wat op een schoudertas lijkt, waar ze haar bril in deponeert — om de tas dan over haar schouder te slaan. Ze probeert niet aan de kamer te denken. Een kamer. . . met kledij die haar perfect past, haar naam draagt en-
          Nee. Ze schudt haar hoofd zachtjes en stapt verder, in haar gedachten zoekend naar waar ze eventueel thee zouden hebben. De bar had geen goede, zoveel was duidelijk. Maar waar zou ze mogelijks betere kunnen vinden?
          Uiteindelijk besluit ze zich een weg te banen naar de keuken en neust in alle kasten. Alles is tot in de details in orde, alsof het nog geen uur geleden schoon gemaakt is. De vriezer is gevuld, het water loopt perfect en alles wat ze vindt is verst. En dan — ja. Ze vindt een paar nette doosjes op een rij, met daarin een duidelijke theemengeling — in tegenstelling tot die zakjes. Aangezien ze de namen niet kan lezen — en de geur nooit zou weten te herkennen — steekt ze ze allemaal in haar tas en maakt haar weg terug naar de plek die ze kent.
          Net waar ze voorheen stond, laat ze zich weer tegen de muur zakken als ze de moeder verzamelt naar binnen te stappen en haar bril bedachtzaam uit de schoudertas neemt.
          ’He — sta je daar nog steeds?’
          Lichtelijk geschrokken kijkt ze op, doch ze het poogt te verbergen — wanneer ze Levi terug ziet lopen mét tape, en uiteindelijk haar bril uit haar handen neemt voor ze de kans krijgt tegen te spreken, doch ze dat niet van plan was. Een deel van haar is opgelucht dat hij terug is.
          ’Ik heb je tape gevonden, hoor. Hier — laat me je helpen.’
          Ze kijkt bedachtzaam toe als hij de bril begint te repareren, als een hert dat voor het eerst een ander wezen ziet. ‘Tadaa — zo goed als nieuw. Nu, eens zien of je me beter kan zien.’
          Wanneer hij de bril op haar neus plaatst, gaat er een vloed van warmte door haar heen. Ze is het alles behalve gewend zo behandeld te worden, zonder in een ziekenhuisbed te liggen — alsof niet langer dat fragiele wezen is. Wanneer de jongeman dan ook nog eens drie vingers opsteekt, kan ze een zachte grinnik niet onderdrukken.
          ’Hmm. . . Steek je vingers op?’ probeert ze op een grappende toon te zeggen — ondanks ze nog wat overweldigd is door zijn vriendelijke houding naar haar — maar glimlacht dan gemeend. ‘Het is perfect, bedankt. Je drie vingers zijn heel helder voor me. Dankje.’
          In dezelfde, bijna automatische beweging duwt ze hem weer wat verder op haar neus, doch hij nu bijlange niet zo naar beneden zakt. ‘Ik heb misschien ook wat voor je,’ zei ze fronsend, ‘Misschien. Ik ben namelijk ook op avontuur geweest.’
          Ze houdt haar schoudertas naar hem uit, met daarin de variatie aan dozen thee. ‘Ik eh — kon de namen niet lezen. . . Dus ik heb ze maar allemaal mee genomen? Ik hoop dat de goede erbij zit,’ zegt ze gemeend, als ze even subtiel fronst. Ze wilt de jongeman maar al te graag goede thee gunnen, na wat hij voor haar gedaan heeft.
          Ietwat onwennig wiegt ze op haar voeten heen en weer. ‘Ik heb een keuken ontdekt,’ voegt ze er dan nog aan toe. ‘Nou ja niet ontdekt-ontdekt. . . Je snapt me wel.’ Ze knippert even snel, als ze haar eigen woorden zoekt, en besluit haar lippen dan maar gewoon op elkaar te persten — zichzelf dwingend te zwijgen.



    A girl who wonders.

    Leviathan Johnson
    I was angry ——— I didn't mean what I said. I was happy ——— I didn't mean what I said.

    23 • United Kingdom • Suicide — Hanging • @ Hallway • Everest

    Wanneer de jongedame zachtjes start te grinniken, voelt Levi een golf van gelukzalige gevoelens door zijn lichaam glijden — alsof hij zich zojuist beter heeft weten te voelen doordat hij de jongedame tevreden had gesteld met haar nieuwe bril.
          'Hm. . . Steek je vingers op? Het is perfect, bedankt — je drie vingers zijn heel helder voor me. Dank je.'
          Levi heeft een tevreden glimlach rondom zijn mondhoeken gevouwen op het moment dat hij zijn vingers opnieuw naar zakken en zijn beide handen in de zakken van zijn jeans weet te stoppen. Het is ongemakkelijk om op deze manier met een meisje te praten — iets wat hij in zijn vorige leven nooit ofte nimmer had gedaan.
          'Ik heb misschien ook wat voor je. Misschien. Ik ben namelijk ook op avontuur geweest. Ik eh — kon de namen niet lezen. . . Dus ik heb ze maar allemaal meegenomen? Ik hoop dat de goede erbij zit.'
          Levi's kijkers schitteren op het moment dat hij de dozen thee ziet die de jongedame voor hem uit haar schoudertas weet te halen. Voorzichtig neemt hij de dozen van haar over terwijl hij de opdruk van allen zorgvuldig weet te bekijken. Glimlachend knikt hij zachtjes — in zijn gedachten even terug naar de keuken van zijn moeder waar ze de lekkerste thee wist te maken.
          'Ik heb een keuken ontdekt. Nou ja, niet ontdekt—ontdekt. . . je snapt me wel.'
          'Deze thee is. . . perfect, Everest. Dank je wel. Ik vind het moeilijk om toe te geven, maar — volgens mij zijn deze smaken nog beter dan Early Grey. En dat is hoogstwaarschijnlijk de allereerste keer in de geschiedenis dat een Engelsman dat hardop toe durft te geven.'
          Levi maakt een nette stapel van de thee dozen in zijn handen en vouwt ze vervolgens onder zijn arm. Hij zou er aan moeten denken dat hij ze later op zijn kamer neer zou moeten zetten. Volgens mij was hij de enige aanwezige hier die daadwerkelijk van thee kon genieten.
          'Ik zou die keuken wel eens willen zien. Ik heb honger, namelijk.'


    •

    Cristiano 'Chris' Romeo Rodriguez
    24|Shot|@ the bar



    Op dit moment begon ik de alcohol wel te voelen en ergens was het een erg bekend gevoel. Het lome gevoel voelde op dit moment bijna fijn, als ik het zo kon noemen. Ook wist ik dat ik binnen de korte keren wel heel open kon worden, over alles. Misschien was het beter. Wisten ze hoe ik hier terecht ben gekomen, het hele verhaal en hoogstwaarschijnlijk herinner ik het me de volgende ochtend niet meer. Of dat is ook veranderd. Zou me niks verbazen. Ik kijk naar de fles voor me en zie dat hij op een paar slokken na leeg is. Ach ja.. Ik breng de fles weer aan mijn lippen en drink het laatste beetje op, voor ik de nu echt lege fles weg zet achter me. ’Maar hoe…’ hoor ik Ivory zeggen en ik richt mijn blik weer op haar. ‘Wat een gedoe voor helemaal niks.’ Ik hou mijn hoofd wat schuin.
    Ik begin er steeds meer aan te denken dat ze het zelf heeft gedaan, maar zolang ze niks erover zei doe ik dat ook maar niet. Ik haal lichtjes mijn schouders op.
    'Geen idee.. Als dit het leven na de dood is...' mompel ik en een kort lachje rolt over mijn lippen, al zit er niet heel veel vreugde in. 'Dan kun je doen wat je wil no? Er zullen vast geen consequenties meer aan zitten, sinds we vrijwel aan ons lot zijn overgelaten.' vervolg ik. 'Dus ik zou zeggen.. Doe waar je zin in hebt. I guess.''


    El Diablo.

    Everest Moreau

    19 • France • Leukemia • Hall > Levi


          ’De thee is. . . perfect, Everest. Dank je wel. Ik vind het moeilijk om toe te geven, maar — volgens mij zijn deze smaken nog beter dan Earl Grey. En dat is hoogstwaarschijnlijk de allereerste keer in de geschiedenis dat een Engelsman dat hardop toe durft te geven.’
          Everest moet zoeken naar de moeite niet al te erg te glunderen na Levi’s woorden, doch ze niet anders dan trots is op zichzelf dat ze hem toch enig geluk lijkt te hebben bezorgd — waar ze meer naar verlangt dan ze wenst toe te geven, iedere keer ze een blik werp op de duidelijke markeringen op zijn hals en polsen.
          ’Ik zou die keuken wel eens willen zien. Ik heb honger, namelijk.’
          Subtiel schieten Everest’s wenkbrauwen omhoog. Zelf had ze ook nog niet gegeten sinds. . . nou ja, haar dood. Echter had ze zelf nog niet eens nagedacht over het hebben van honger, een gevoel wat ze tijdens haar ziekte zelfs maar al te vaak verloren was. Toen had ze alleen misselijkheid, vermoeidheid — en daaropvolgend werd ze niet meer dan een schim van wie ze ooit was.
          Wanneer ze zich uit haar gedachtegang weet te bevrijden, laat ze haar mondhoeken alsnog wat omhoog krullen.
          ’Kom mee,’ zegt ze hem als ze de nu lege schoudertas weer over haar schouder heen gooit en zich omdraait van hem — meteen rustig doorstappend naar waar ze eerder vandaan kwam. Ze telt het aantal hallen ze eerder passeerde, de deuren die erop volgde, en al snel vindt ze — alweer — haar doel in het enorme hotel.
          ’Oh sorry,’ mompelt ze plots fronsend als ze beseft dat hij de theedozen nog steeds in zijn handen heeft. ‘Je mag de tas wel even lenen, als je wilt. . . Hij is niet helemaal vrouwelijk.’ Ze kijkt wat bestuderend naar het ding en knippert even snel, om hem daarna op een van de keukentabletten neer te leggen. Pas dan kijkt ze verder rond.
          ’Het is zo absurd. Alles lijkt gloednieuw.’ Zachtjes laat ze haar vingers langs het koude ijzer glijden, om daarna een van de kastjes open te trekken. Bij het zien van al het eten, begint haar maag lichtjes te knorren en verspreidt er zich een lichte blos over haar wangen. Het is gek, realiseert ze zich. Normale gevoelens. Althans, zo stelt ze het zich voor, alsof er de voorbije jaren over ieder gevoel een duistere wolk hing. Geluk was van korte duur, honger betekende misselijkheid, energie betekende uitputting.
          ’Ik heb een bekentenis,’ begint ze dan zacht, ‘Ik eh — Ik kan niet koken. Cornflakes met melk, dat is mijn niveau.’




    A girl who wonders.

    Finn O’Connor

    26 • Ireland • Overdose • Restaurant > Imogen.


    ‘Ja, ik heb veel gereisd. Toen ik klein was ben ik één keer met mijn ouders naar Hawaii geweest en ik vond die nieuwe omgeving zo bijzonder dat ik alleen maar meer wou reizen. Echter zijn mijn ouders afgezien van die reis; niet echt reizigers, dusja.’
          Ook wanneer ze verder vertelt over haar verlangen een wereldreis te maken — een verlangen wat waarschijnlijk onbeantwoord zal blijven — blijft Finn simpelweg rustig luisteren, terwijl hij zijn ondertussen lege bord van zich afschuift en de conversatie overgaat op zijn verleden met drugs. Ergens begint Finn enige frustratie te voelen dat ze het niet los kan laten. Ondanks ze met elkaar opgescheept zitten, kent hij haar immers niet — en zijn hele zijn weergeven is iets wat hij zelfs met zijn eigen familie zelden deed.
          ’Maar dan was je verslaafd, toch? Voel je nu ook nog de drang naar heroïne ofzo? Ik weet niet. Ik heb het gevoel alsof dingen zijn veranderd en ik kan het niet precies aanwijzen, maar dingen zijn veranderd in mijn zeg maar. En ja. . . Ik weet het gewoon niet.’
          Finn laat zijn blik wat bestuderend over de jongedame glijden. Ja, hij weet wat ze bedoelt. Ondanks hij zijn eigen zelf lijkt in de spiegel, merkt hij ook subtiele veranderingen bij zichzelf op — die hij momenteel nog toewijst aan het feit dat hij in een compleet absurde situatie is beland.
          ’Ja,’ zegt hij uiteindelijk — haar eerdere vraag of hij verslaafd is bewust negerend. ‘Ik verlang naar de high. Maar ik neem aan dat ik die hier niet ga vinden, hm? Net als jij je wereldreis.’
          Hij zucht even als hij het laatste beetje van de wijn naar binnen giet en haar aankijkt. ‘Klaar met eten? Het is misschien geen wereldreis, maar we kunnen beginnen met het hotel al wat verder te ontdekken, ja?’ vraagt hij haar kalm, aangezien hij geen zin heeft over gevoelens of dergelijke te praten. ‘Misschien vinden we wel ergens een pooltafel. Heb wel zin in een spelletje.’




    A girl who wonders.

    IVORY JACKSON
    "Hush, little darling, nobody will believe you anyway." So I kept my mouth shut.


    20 • United States • Suicide: overdose • at the bar > in the kitchen • with Chris (and Levi and Everest)

    Chris brengt weer de fles naar zijn lippen en neemt er de laatste slokken uit, waarna hij de fles wegzet en weer naar mij kijkt. Ik wend mijn blik echter vrijwel meteen af en ik speel met mijn ravenzwarte haren die sluik langs mijn gezicht hangen.
          'Geen idee... Als dit het leven na de dood is... Dan kun je doen wat je wilt, no? Er zullen vast geen consequenties meer aan zitten, sinds we vrijwel aan ons lot zijn overgelaten. Dus ik zou zeggen... doe waar je zin in hebt. I guess.'
          Ik kan het niet laten om heel even te glimlachen om Chris' opmerking. Hij doet zijn best om het me wat positiever in te laten zien, al weet ik niet of het heel erg veel zin heeft. Ik zet toch een ietwat neppe glimlach op en ik knik even. De alcohol begin ik nu heel erg te voelen en ik moet zeggen dat ik een klein beetje sta te wiebelen op mijn benen. Officieel ben ik nog geen 21 (een leeftijd die ik ook nooit echt zal bereiken) en ik mag dus nog niet drinken, maar daar trok ik me voor ik stierf ook al weinig van aan. Ik moest die negatieve gevoelens wegdrinken en ik wilde ze niet meer voelen als ik 's avonds in bed lag. Michael heeft me wel een paar keer toegesproken dat het minder leuk was wanneer we dronken, omdat we het minder goed zouden voelen. Ik wilde het juist helemaal niet voelen en het liefst lag ik in een coma op dat bed, alleen maar om ervoor te zorgen dat ik niets van wat Michael me aandeed zou voelen. Hij sloeg me zelfs als ik niet meedeed. Ik sluit mijn ogen even om de gedachten uit mijn hoofd te bannen, maar mijn stiefvader lijkt bij elk willekeurig onderwerp op te komen borrelen. Een misselijkmakend gevoel verspreidt zich door mijn lichaam en ik haal een keer diep adem, waarna ik van de barkruk kom en me even aan de bar vasthoud.
          'Ik moet wat eten, voor ik instort door de alcohol,' brom ik lichtelijk onverstaanbaar. Of ik überhaupt kan eten nu ik dood ben, weet ik niet, maar het is het vast wel waard om te proberen. Ik knik even naar Chris en begeef me naar de uitgang van de bar, waarna ik probeer de keuken te vinden. Ik weet niet of hij met me mee komt, maar misschien is dat wel het handigst als ik nogal onvast op mijn benen sta. Ik hoor stemmen als ik langs een deur loop en ik herken een afzuigkap en pannen, dus dit moet de keuken zijn. Ik herken Levi en Everest die daar staan en ik houd me wat onhandig aan de deur vast. 'Hé,' begroet ik ze zachtjes.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.


    ROMY MIN FALLON

    20 | Death by falling | lounge | Gabriel en Wayne






    Echter was er maar één van de twee mannen die meteen leek te willen antwoorden op mijn woorden waardoor ik deze jongeman ook meteen interessanter begon te vinden. “Dat ligt eraan. Telt neergestoken worden als genietend van het leven?” vroeg de jongeman waarop ik mijn schouders ophaalde en hem even in me op nam, het was een knappe man dat moest ik hem zeker nageven, maar dat was de andere man naast hem ook. Al was hij toch wat ouder dan ik was, maar hé, nu we dood zijn maakt dat niet meer uit right? " Als je je gelukkig voelde of plezier had voordat je werd neergestoken wel denk ik dan. Het ligt er natuurlijk aan, maar ey nu we hier toch zijn het 'hiernamaals' kunnen we er maar beter van genieten niet? " ik haalde mijn schouders soepel op . " Ik heb zelf genoten van mijn korte bestaan tot ik tepletter stortte van de derde verdieping , maar ik had plezier gehad en dat ga ik nu niet verliezen door te gaan treuren over alles en nog wat dat ik nog niet gedaan heb." zei ik met een grijnsje. "Dus ik zeg, hier drinken we wat op." ik stond op van de sofa en deed enkele kasten open om wat van likeur te vinden en bingo, een whiskey fles met enkele glazen, ik haalde er dan ook twee uit en vulde deze gul met het goudkleurige alcohol en haf een glas aan de jongen waarna ik met mijn glas tegen die van hem aan klikte. "Cheers! Ik ben Romy by the way, wat is jou naam sugar?" ik nam een slok van de drank en ging wat beter op de sofa zitten.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Leviathan Johnson
    I was angry ——— I didn't mean what I said. I was happy ——— I didn't mean what I said.

    23 • United Kingdom • Suicide — Hanging • @ Kitchen • Chris & Everest & Ivory

          ‘Kom mee.’
          Levi kan niets anders doen dan langzaam achter de jongedame aan wandelen, waar hij overigens geen enkele vorm van problemen mee heeft — aangezien hij zijn maag zachtjes voelt rommelen. Levi vraagt zichzelf voor enkele seconden af of hij überhaupt kan eten nu hij dood is, maar tegelijkertijd voelt hij dat het geen enkel probleem zou moeten zijn: hij had immers altijd van eten gehouden, behalve op de momenten dat zijn depressieve episodes dusdanig hevig waren dat hij amper zijn bed uit kon komen of zin had om zijn kijkers te openen.
          ‘Oh, sorry — je mag de tas wel even lenen, als je wilt. . . hij is niet helemaal vrouwelijk.’
          Levi plaatst de dozen met thee voorzichtig naast de tas van de jongedame neer, terwijl hij zijn neus enkele malen heen en weer laat wiebelen. Waarom begrepen meisjes niet dat tassen— tassen bleven, of ze er nu vrouwelijk uit zagen of niet? Alsnog verplaatst Levi de dozen met thee één voor één in de tas, alsof ze van porselein gemaakt zijn.
          ‘Het is zo absurd. Alles lijkt gloednieuw.’
          Na de woorden van zijn gezelschap kijkt Levi omhoog en kijkt hij verbaasd de keuken rond, het is de waarheid — de keuken scheen nooit ofte nimmer te zijn gebruikt, wat het vermoeden bevestigt voor Levi dat er geen personeel aanwezig is in het hotel.
          ‘Ik heb een bekentenis. Ik eh — Ik kan niet koken: cornflakes met melk, dat is mijn niveau.’
          Levi kan niets anders doen dan een hartelijke, zachte lach uitstoten. Direct is hij zijn dozen met thee vergeten en loopt hij naar de kastjes waar Everest nieuwsgierig in aan het kijken is. Alhoewel Levi evenmin ervaring heeft met koken, heeft hij het gevoel dat hij moet laten zien dat dit kan — om haar terug te betalen voor de thee die ze heeft gevonden.
          ‘Ik zal een Engels ontbijt voor je maken, ja? Dan heb je voldoende keuze om te eten. Nu, ga daar maar zitten.’ Levi knikt met zijn hoofd richting een barkruk die aan de andere zijde van het kookeiland staat. ‘En dan: watch and learn, hoe de chefkok aan het werk gaat.’

          Levi draait met een sissend geluid een aantal eieren om, terwijl hij daarna haastig de pannenkoeken in een andere pan om weet te draaien — net op tijd, aangezien de onderkant enigszins bruin start te worden. Naast hem liggen kaas, tomaten en uien — allemaal netjes in blokjes gesneden.
          ‘Het is de kunst om de pannenkoeken zacht van binnen te houden,’ zegt hij dan met een nep Frans accent terwijl hij glimlachend naar Everest kijkt.
          ‘Hé.’
          Levi kijkt verbaasd op terwijl hij de spatel met een grote beweging over zijn hoofd zwaait — Ivory staat bij de deur, enigszins afwachtend en ongemakkelijk. Levi werpt haar direct een stralende glimlach toe en maakt een gebaar naar de pannen met zijn spatel.
          ‘Kom binnen, Ivory — Het eten is bijna klaar. Heb je Chris ook meegenomen, of ligt hij zijn roes uit te slapen?’ Levi grinnikt zachtjes en pakt dan een bord, waar hij de eieren op laat glijden. Vervolgens doet hij hetzelfde met de pannenkoeken. Na wat rommelen in de kastjes weet hij chocoladepasta en honing tevoorschijn te halen. ‘Tadaa — Chef Johnson at his finest. Het spijt me voor het gebrek aan spek en worst, daarvoor moet ik de keuken wat beter onderzoeken. Oh — en snijd de zwarte randjes maar gewoon van de pannenkoeken af. Dan zijn ze gewoon te eten. . . Denk ik.’


    •

    Cristiano 'Chris' Romeo Rodriguez
    24|Shot|@ the bar >>> Kitchen



    Even glimlacht ze, waardoor er voor een korte tijd een glimlach op mijn lippen verschijnt. Ik heb nooit het talent gehad om mensen beter te laten voelen, not really. Maar ik kan het altijd proberen. Zeker nu, als ik al bijna een soort vrede heb gesloten met de situatie en dat bij anderen nog lang niet het geval is. 'Ik moet wat eten, voor ik instort door de alcohol,' bromt ze en ik kijk toe hoe ze zich naar de uitgang begeeft. Ik frons lichtjes en besluit toch maar te volgen. Gewoon voor als ze inderdaad instort of valt, wat er wel naar uit zag toen ze liep. Stilletjes loop ik achter haar aan en hoewel mijn hoofd een beetje licht voelt, lukt lopen me nog wel gewoon. Wat ook maar beter is.
    Uiteindelijk stopt ze bij de keuken. 'Hé,' zegt Ivory zachtjes en als ik naar binnen kijk zie ik Levi en Everest weer staan. ‘Kom binnen, Ivory — Het eten is bijna klaar. Heb je Chris ook meegenomen, of ligt hij zijn roes uit te slapen?’ zegt Levi en ik lach zachtjes. Kort kijk ik naar het eten en dan naar de keuken, die eruit ziet alsof het zo in de showroom kan staan. Het was.. Vreemd. Maar klagen kan ik niet. 'Hmh... Nog niet. Je hoeft me nog niet naar mijn bed te slepen.' zeg ik met een kleine speelse grijns. Ik kijk even naar Ivory en besluit dat het beter is als ze even gaat zitten. Ik leg dan ook zachtjes een hand op haar rug en begeleid haar naar een van de barkrukken bij het kookeiland. 'Tadaa — Chef Johnson at his finest. Het spijt me voor het gebrek aan spek en worst, daarvoor moet ik de keuken wat beter onderzoeken. Oh — en snijd de zwarte randjes maar gewoon van de pannenkoeken af. Dan zijn ze gewoon te eten. . . Denk ik.’ Ik kijk naar het eten op de borden en knik goedkeurend.
    'Sounds good chef' zeg ik met een zacht lachje en pak ondertussen een glas water, wat ik voor Ivory neer zet. Ik leun met mijn armen op het kookeiland en kijk weer om me heen. 'Weet je.. Voor een hele rare situatie waar je in gedumpt wordt... Is het wel luxe.' mompel ik nonchalant.


    El Diablo.

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Olivia Jenoah Guistini

    ”I’m an odd combination of really sweet and don’t mess with me."

    • Twenty-six • Childbirth • Her room, with Alex •

    “Wat erg voor je, ik ... ik weet niet wat ik kan doen om je op te vrolijken, maar ik geloof dat je echt een goede moeder geweest zou zijn.”
    Een flauwe glimlach weet voor kort over mijn lippen heen te glijden. Zijn woorden waren beladen met een troostend gebaar, die zijn hand op de mijne een extra aanzet leken te geven. Het was echter een schrale troost, want de gedachten dat ik nooit te weten zou komen of ik daadwerkelijk een goede moeder had kunnen zijn vrat stilletjes aan me. Ik zou mijn dochter nooit op zien groeien, of de belangrijkste stappen in haar leven bijstaan, waarbij ik haar samen met haar vader de juiste begeleiding zou geven. Het brak mijn hart. Ik hoefde me geen zorgen te maken over dat haar vader het niet zou lukken, maar de gedachten aan hem alleen maakte het nog een tikkeltje erger.
          ”Ik wist dat ik vroeg of laat wel ging sterven, al had ik gehoopt dat ik toch wat langer had kunnen vechten,” beantwoordde Alex vervolgens mijn voorzichtig gestelde vraag. “Ik was twaalf toen ze botkanker bij me hadden vastgesteld. Het was nog niet uitgespreid dus ik was er optijd bij.” Mijn blik glijdt haast direct naar zijn been als hij deze subtiel ontbloot, waardoor er een flink litteken zichtbaar werd. Moeizaam slikte ik een keer. Hoe jong of oud je dan ook mocht zijn, een ziekte als deze wenste je niemand toe; ongeacht hoe het verloop zou mogen zijn. “Het bot werd omgeruild voor een prosthetic, maar zo dat ik gelukkig mijn been niet hoefde te amputeren. Met medicatie en een chemo kuur had ik het overwonnen. Twaalf jaar was ik genezen, en .. Ik had een aanval een goede maand terug, vlak voor ene hele klas kinderen die ik les haf. Ik had me nog nooit zo ... hulpeloos gevoeld. Het bleek dat de aanval dus een teken was, dat de tumor verspreid was tot aan mijn longen en ik dus niet meer te redden viel.”
          Onbewust had ik dit keer mijn hand over de zijne heen gelegd, waar ik subtiel een zachte kneep in had gegeven zodra zijn verhaal meer en meer tot me doordrong. Ik vond het vreselijk te horen dat ook hij zo plots — ondanks dat hij het wellicht geweten had — aan een einde had moeten komen, terwijl hij in de bloei van zijn leven stond. “De dood was pijnloos dus daar ben ik wel dankbaar voor, ze hadden me genoeg zien lijden de laatste dagen,” sloot hij zijn verhaal af. Heel even bleef ik stil, wanneer de bedenking tot me doordringt hoe zwaar het wel niet geweest moet zijn voor zijn familie, die naast hem met hem mee leden. “En nu zitten we dan hier..” weet ik uiteindelijk uit te brengen. Met een schuine blik kijk ik naar Alex op en schenk hem een oprechte, warme glimlach toe die elk greintje troost bezit die ik hem nu kan geven. “Was je familie bij je?” vraag ik hem vervolgens. “Ik had alleen mijn vriend aan mijn zijde op het moment dat ik ging bevallen. Onze ouders hadden we gebeld op het moment dat we naar het ziekenhuis gingen en we hadden besloten hen te bellen zodra ze geboren was, zodat wij nog even tijd hadden samen… Om bij te komen..” Kort bijt ik op mijn onderlip,maar weet dit keer elke traan die wil opkomen tegen te houden. Er over praten leek me ergens steeds beter te doen en het feit dat ik mijn eind lot deelde met iemand die er zojuist zelf ook een had ervaren leek daaraan bij te dragen.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Everest Moreau

    19 • France • Leukemia • Hall > Levi


          ’Ik zal een Engels ontbijt voor je maken, ja? Dan heb je voldoende keuze om te eten. Nu, ga daar maar zitten. En dan; watch and learn hoe de chefkok te werk gaat.’
          Everest’s mondhoeken krullen omhoog als ze gehoorzaam plaats neemt op de barkruk, terwijl ze wat aan haar lange, blonde haren prutst en iedere van zijn bewegingen nauwkeurig in zich op weet te nemen. Ze betrapt zichzelf erop het fijn te vinden hoe hij zit te vertellen, vol enthousiasme.
          ’Het is de kunst om de pannenkoeken zacht van binnen te houden.’
          Door zijn mismaakte Franse accentje kan ze niet anders dan lachen, tot ze zijn blik volgt en Ivory daar – ietwat wankel – ziet staan. Subtiel fronst ze, met de realisatie dat het waarschijnlijk aan de alcohol te danken is. Levi reageert echter met een glimlach, waardoor ze zich automatisch wat meer op haar gemak voelt. Ze zou niet weten hoe te reageren op iemand die te veel gedronken heeft.
          Automatisch schuift ze wat opzij met haar barkruk om ruimte te maken voor de anderen en kijkt nieuwsgierig op naar het eten.
          ’Tadaa — Chef Johnson at his finest. Het spijt me voor het gebrek aan spek en worst, daarvoor moet ik de keuken wat beter onderzoeken. Oh — en snijd de zwarte randjes maar gewoon van de pannenkoeken af. Dan zijn ze gewoon te eten. . . Denk ik.’
          Wanneer ze ook Chris’ stem hoort, kijk ze afgeleid op. ‘Weet je. . Voor een hele rare situatie waar je in gedumpt wordt, is het wel luxe.’
          Weer fronst Everest bedachtzaam, als ze haar blik over het eten laat glijden. ‘Ja. . . Mijn hoofd zit hélemaal vol met vragen over deze plek,’ mompelt ze zachtjes en trekt een mondhoek weg, om haar schouders dan weer te rechten. ‘Gelukkig hebben we lekker eten?’
          Ze kijkt even kort geamuseerd naar Levi en begint wat van het eten op te scheppen, als ze een paar happen neemt. Het smaakt – verrassend genoeg – niet eens zo slecht. ‘Het smaakt beter dan het eruit ziet,’ probeert ze te grappen. ‘Niet eh — dat het er slecht uitziet.’
          Ze fronst even en focust zich weer weg van hem, bang dat ze hem misschien beledigd heeft — om daarna even zijwaarts te kijken. ‘Ivory, gaat alles goed?’ vraagt ze met een zachte glimlach.



    [ bericht aangepast op 2 aug 2017 - 13:49 ]


    A girl who wonders.

    IVORY JACKSON
    "Hush, little darling, nobody will believe you anyway." So I kept my mouth shut.


    20 • United States • Suicide: overdose • in the kitchen • with Chris and Levi and Everest

    Levi is meteen zijn enthousiaste zelf als hij mij ziet en hij wenkt me naar binnen. Ik zet me af van de deurklink en hoewel de wereld nogal draait, kan ik links ongeveer nog van rechts onderscheiden. Ineens voel ik een hand op mijn rug en ik verstijf in mijn beweging om dichterbij Everest en Levi te komen. Ik kijk met een wat angstige blik naar Chris en weet, weliswaar ietwat onvast, een stap weg van de jongen die me ineens aanraakte. Ik besluit maar ver van de rest af te gaan zitten, bang voor nog meer ongewenste en handtastelijke mannen die het leuk vinden zomaar mensen aan te raken. Levi excuseert zich over de zwarte randjes die aan de pannenkoeken zitten en ik neem een klein hapje als een bord mijn kant op komt.
          'Ivory, gaat alles goed?' hoor ik en ik kijk naar het blonde meisje met de bril op haar neus (die er verrassend genoeg beter uit ziet dan voor ik haar hier leerde kennen) en ik slik een klein stukje pannenkoek door waarna ik meteen knik en een slokje water neem.
          'Ja, prima,' mompel ik snel en ik stop nog een klein stukje in mijn mond. De pannenkoek is lekker en dat kleine beetje poedersuiker eroverheen maakt het af, maar na Chris' zachte aanraking voel ik me totaal niet meer op mijn gemak hier. Ik had het kunnen weten. Het zou veel te makkelijk zijn om ineens van alle angsten en trauma's af te zijn. Kan er ook nog wel bij. Ik kijk heel kort naar Levi en op het moment voel ik me bij hem nog het meest op mijn gemak, soort van. Ik vertrouw mannen nooit meer voor de volle honderd procent, maar Levi vertelde dat ook hij zijn eigen leven heeft genomen en niet tegen zijn wil is gestorven, dus wat dat betreft vind ik nog enigszins aansluiting bij die andere jongen, ook met zwart haar maar zonder tatoeages en een minder bloederige dood dan Chris, denk ik.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.