• Hotel Entropy
    Entropy —
    A gradual decline into disorder.

    Iedere dag sterven er gemiddeld 150,000 mensen. Ze worden gegrepen door ouderdom, gaan ten onder aan een lange, slepende ziekte of worden – compleet onverwacht – aan hun geliefden ontnomen ze in pijn en verdriet achterlatend. En dan zijn er die enkelingen; zij die verdwijnen zonder ook maar iemand het opmerkt, alsof ze nooit echt hebben bestaan.

    22 December 2017 — Op schijnbaar onverklaarbare wijze verschijnt een groep mensen binnen Hotel Entropy. Ieder van een andere leeftijd, klasse of zelfs cultuur. Één ding hebben ze echter gemeen; ze zijn stuk voor stuk overleden op 17 december in datzelfde jaar. Nu verschijnen ze weer, levend en wel, met bij sommige enkel littekens als overblijfsel van hun eigen dood. Hun uiterlijk onveranderd, hun innerlijk. . . bij sommigen slechts een schijn van de persoon wie ze ooit waren. Onwetend over hoe zij daar gekomen zijn, of wat deze plaats precies is, weten ze wel één ding: Ze kunnen het hotel niet verlaten. In hun gevangenschap staat ze maar één keuze, los genieten van hun tweede leven met drank, drugs en zoveel meer, of ten onder gaan in hun blijvende verlangen het hotel te verlaten en naar hun geliefden en de vrijheid terug te keren.


    Extra Informatie


    • Er lijkt geen personeel rond te lopen in Hotel Entropy, doch er op ieder moment een heel buffet aan eten beschikbaar is in het restaurant, de bar dagelijks bijgevuld lijkt te worden en enige schade overheen de nacht lijkt te verdwijnen.
    • Verzoeken kunnen eveneens ingewilligd worden. Dit door middel van een briefje achter te laten op het bed. De meest populaire hierin is de vraag naar drugs, maar ook hobbymateriaal kan gevraagd worden.
    • Ieder gast heeft zijn eigen kamer en sleutel. Dat betekent niet dat er geen nachten elders kunnen doorgebracht worden in verloop van hun verhaal.
    • Bij aankomst hebben zij hun kamer ontdekt omdat ze ieder bij naam en geboortedatum in het gastenboek stonden, met daarnaast hun kamernummer. Tevens vonden zij in hun kamer op maat gemaakte kledij.
    • De gasten zijn niet langer wie ze waren voor hun dood. Op het eerste zicht is er weinig veranderd, maar sommige hebben een hele persoonlijkheidstransformatie ondergaan.
    • Alsof het een zieke grap is werken de telefoons wel binnen Hotel Entropy. Wanneer ze iemand bellen – zoals een geliefde – zullen zij hun stem horen, maar wordt heel snel duidelijk dat hun stem niet door die andere te horen is.




    Rollen

    • Finn O'Connor — Overdosis — Dylan Rieder — Entropy — 5
    • Leviathan Johnson — Verhanging — Timur Simakov — Kaur — 5
    • Christiano Rodriguez — Neergeschoten — Zayn Malik — Campeon — 1
    • Wayne Andrews — Verkeersongeval — Sempre — 3
    • Frank Dunhill — Blikseminslag — Jonathan Bellini — Soco — 4
    • Silas Monroe — Aangevallen — Ziegler — 4
    • Alexander Howel — Osteosarcoma — Max Irons — Vaiana — 4
    • Gabriël Carter — Beroofd/Neergestoken — Devin Paisley — Necessity — 5

    • Everest Moreau — Leukemie — Charlotte McKee — Entropy — 5
    • Cassidy Montana — Wurging — Naressa Valdez — Campeon — 4
    • Amelie Rousseau — Vermoord — Nadia Mejia — Gadot — 5
    • Ivory Jackson — Overdosis [ZM] — Kiersey Clemons — Gareth — 3
    • Olivia Guistina — Bevalling — Canagan — 5
    • Romy Fallon — Val 3e Verdieping — Kailey Hsu — Vaiana — 4
    • Imogen Moon — Tropische Ziekte — Lily Macapinlac — Greenlight — 4
    • Lean Keys — Verbranding — Holland Roden — Appelboompje — 5



    “Partying and dancing have never been my thing,
    but drinking I could do with reasonable familiarity and skills. I decided to begin there.”


    Beginsituatie
    22 December ’17 — 18:25
    Enkele uren geleden zijn de verscheidene gasten van Hotel Entropy gearriveerd, om exact 16:01 op deze koude winteravond. Ze herinneren zich niks van hoe zij daar gekomen zijn, het laatste moment in hun geheugen zijnde dat van hun dood of net daarvoor. Sommigen zijn zich meteen bewust dat ze gestorven zijn, anderen nog niet zo overtuigd. Echter hebben ze stuk voor stuk hun naam in het gastenboek gevonden, met daarna hun eigen kamersleutel.
          Nu zijn de gasten het hotel aan het ontdekken, aan het genieten van de nieuwgevonden luxe of op zoek naar antwoorden. Of ze die zullen vinden, is nog maar de vraag.

    *In het restaurant op het gelijkvloers staat een rijkelijk gevuld buffet, de bar is aangevuld en in hun kamers ligt gepaste kledij. Tevens ligt er een notitieboekje met de titel 'Request' waarin ze hun verzoeken kunnen noteren, die niet veel later zullen verschijnen.
    .




    [ bericht aangepast op 20 juli 2017 - 4:04 ]


    A girl who wonders.

    ROMY MIN FALLON

    20 | Death by falling | lounge | Gabriel en Wayne






    Met nog steeds een cakeje tussen haar vingers liep Romy de ruimte wat rond, alles wees er op dat het een hotel was wat de jongedame deed afvragen of deze ergens eindigde of niet. Daarbij kon ze ook niet veel doen dan wat ronddwalen en eten dus besloot ze dat maar te gaan doen. Nog steeds genietend van het gebakje -die haar overigens niet echt vulde maar ze was blij om toch wat lekkere smaken op haar tong te proeven in plaats van het ijzerachtige-. Liep ze van ruimte naar ruimte tot ze de deur opende die blijkbaar haar naar de lounge leidde. De jongedame stond dan ook in de deurholte en keek even verbaasd toen ze eindelijk nog wat 'levends' zag zitten in de sofa. Twee mannen en Romy mocht zeker niet gaan klagen dat ze hier voor god weet hoe lang zou gaan vast zitten. Eten, onderdak en knappe mannen, geweldig niet?
    Schaamteloos luisterde ze dan ook naar het 'gesprek ' tussen de twee, de blondere jongen met het korte haar leek stil en verward, de ander met het vollere baartje en langere haar leek nors en leek niet zo blij te zijn met zijn nieuwe verblijf. De jongedame kon het dan ook niet laten om haar aanwezigheid te laten opvallen aan de mannen door de deur achter haar luid dicht te gooien. "Jeez Who died ?" zei ze met opgetrokken wenkbrauwen doelens op de trieste en iets kwade blikken van de twee heren. Echter werden haar woorden vervolgd met een sarcastisch lachje. "Oh ja iedereen ! Ik was het al bijna vergeten." lachte ze bot waarna ze verder binnen liep in de lounge en even rondkeek naar de grote lounge waarna ze zich zonder enig blik meer te richten naar de mannen, zich neerplofte in de sofa. "Maar ja hoe zijn jullie hier terecht gekomen? Toch wel genietend van het leven hé? Niets zieliger dan een laffe dood te sterven." zei ze iets dramatisch waarna ze het laatste stukje cake in haar mond stopte.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2017 - 22:56 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Leann Hadriana Keys
    I'm just a would've been, could've been
    should've been, never was and never will be.

    Geboren en getogen in Venetië | 21 jaar | Verbranding | Hal | Met niemand
    Ik ben hier, maar waar is hier, waar ben ik, en waarom ben ik hier? 4 vragen. 4 simpele vragen van de 1000 die zich in mijn hoofd voordoen. Om en om, door en door. De kamer waar ik in rondloop is vreemd voor me maar voelt het tegelijkertijd zo vertrouwd en toch kil. Het is niet mijn kamer. Ik kan me ook niet herinneren dat ik een hotelkamer geboekt had. Toch had mijn naam in het gastenboek gestaan en vlakbij had een kamersleutel gehangen van de ruimte waar ik nu in rondloop.
    Het tweepersoonsbed was netjes opgemaakt, de kamer schoon en passend ingericht.
    Mijn hoofd is nog in de kamer, maar mijn benen besluiten om de vreemde ruimte terug te verlaten waarna ik de deur achter me dicht trek en terug de hal op loop armen om mezelf heen geslagen. Alsof ik uit elkaar zou vallen als ik het niet zou doen.
    Brand, wat ik me herinner is brand. Hoewel ik niet wakker ben geweest, heb ik dan gedroomd? Ik ben gaan slapen en voor ik het wist stond ik hier. Toch kan ik mij die hitte herinneren.
    Al die vragen in mijn hoofd gingen door en door. Opnieuw en opnieuw alsof iemand een bandje afspeelde en continu op repeat drukte. Maar de antwoorden op mijn vragen zal ik vast niet gaan vinden als ik mezelf ga opsluiten in die kamer. Hoewel de neiging heel groot is, ik weet dat het geen oplossing gaat bieden.


    [ bericht aangepast op 8 juli 2017 - 22:59 ]


    You didn't even hear me out , You never gave a warning sign

    Everest Moreau

    19 • France • Leukemia • Hall > Alone


          Stom. Stom. Stom.
          Everest laat haar gezicht kort in haar handen rusten, als ze probeert te bepalen wat te doen. Ze heeft zichzelf net compleet voor schut gezet tegenover de anderen — anderen die niet anders dan vriendelijk waren, ondanks ze waarschijnlijk helemaal niks met ze gemeen heeft. Eerst door het drinken niet eens te kunnen binnenhouden, dan door weg te lopen zonder meer dan een paar woorden te zeggen. Maar ze kon niet anders. Niet omdat ze bang van ze is, of wat dan ook — integendeel, ze waardeert de anderen in zekere zin, ondanks ze vreemden zijn. Maar ze weet niet hoe zich te gedragen tussen die personen die een veel duidelijker leven geleid hebben dan zij zelf. Althans. . . daar gaat ze vanuit, een feit waar ze zich enigszins schuldig over voelt. Ze kent hun verleden niet, ze mag er niet over oordelen — niet?
          ’Eh — je vergat je bril? En het spijt me, voor je. . . dood? Ik weet niet hoe het is om zo ziek te zijn.’
          Geschrokken kijkt ze op en wrijft even snel in haar ogen, die in haar paniekgedachten waterig zijn geworden — waarbij ze ziet dat Levi naar haar toe is komen lopen, haar bril met zorg in zijn handen.
          ’Ik begrijp niet waarom jij hier terecht bent gekomen en niet op een. . . beter plek.’
          Een subtiele frons verschijnt tussen haar wenkbrauwen, als ze Levi subtiel bestudeert. Twee dingen schieten doorheen haar gedachten. De eerste dat hij haar een goed persoon lijkt te vinden, zodanig zelfs dat hij haar een betere plek gunt. De tweede. . . dat hij dat niet van zichzelf vindt.
          Zachtjes zet ze zich af van de muur en stapt naar hem toe. ‘Dankje. . . van de bril’, mompelt ze zachtjes en met en verontschuldigende toon, ‘En sorry van wat daarbinnen gebeurde. Ik wist niet-‘ Ze kapt haar zin af. ‘Ik ben nog niet helemaal ervaren met dat soort dingen,’ geeft ze uiteindelijk toe, zonder hem aan te kijken. Hoe graag ze wilt dat ze al die dingen wél had kunnen meemaken, zo schuldig voelt ze zich dat ze zo egoïstisch kan zijn.
          Pas dan zoekt ze zijn ogen weer op. ‘Het spijt me, voor jouw dood,’ zegt ze zacht, zijn eerdere woorden enigszins herhalend — en trekt zachtjes een mondhoek omhoog, om die net zo snel weer te laten zakken.
          ’Maar een betere plek. . . Hoe ben je er zo zeker van dat ik daar thuishoor, en jij niet?’




    A girl who wonders.

    Leviathan Johnson
    I was angry ——— I didn't mean what I said. I was happy ——— I didn't mean what I said.

    23 • United Kingdom • Suicide — Hanging • @ Hallway • Everest

          'Dank je. . . van de bril.'
          Leviathan kan niets anders doen dan zachtjes knikken en de bril naar de jongedame uitsteken zodat ze hem aan kan nemen en opnieuw op haar neus kan schuiven — ook al is de bril meer kapot dan heel en zal hij binnen enkele seconden opnieuw naar beneden glijden.
          'En sorry van wat daarbinnen gebeurde. Ik wist niet— Ik ben nog niet helemaal ervaren met dat soort dingen.' Leviathan maakt een aantal knikkende bewegingen omdat hij zelf eveneens geen enkele ervaring heeft met alcohol — sterker nog, hij blijft er het allerliefst zo ver mogelijk vandaan. 'Het spijt me, voor jouw dood. Maar een betere plek. . . Hoe ben je er zo zeker van dat ik daar thuis hoor en jij niet?'
          Leviathan wiebelt heen en weer op de bal van zijn voeten terwijl verschillende woorden tegen elkaar aan het afwegen is binnen zijn gedachten. Het voelt vreemd dat iemand hem vertelde spijt te hebben van zijn dood — aangezien hij zelf degene is die zijn dood op zijn geweten heeft.
          'Volgens God is zelfmoord een zonde.'
          Leviathan weet de blik van de jongedame zorgvuldig te ontwijken terwijl de woorden ongecontroleerd over zijn lippen rollen — herinneringen aan de preken van zijn ouders schieten voor zijn blikveld langs.
          'Volgens mijn ouders was ik bezeten, geestesziek — en ze waarschuwden me dat ik ermee diende leren te leren en geen zelfmoord kon plegen omdat dat een zonde was en ik in de Hel terecht zou komen.' Leviathan maakt een kort gebaar met zijn arm. 'Alhoewel ik dit niet had verwacht. Wellicht is het wel een soort Hel — nooit daadwerkelijk kunnen sterven. Het is niet wat ik verwachtte toen ik. . . Nou ja — je weet wel.' Kort maakt hij een gebaar naar de afdruk op zijn keel. 'Mijn ouders waren. . . zijn heel gelovig. Vandaar die shit over God en de Hel en de Hemel. Het spijt me als je dat verveelt.


    •

    IVORY JACKSON
    "Hush, little darling, nobody will believe you anyway." So I kept my mouth shut.


    20 • United States • Suicide: overdose • at the bar • with Chris

    'En toen waren wij twee over...' zegt Chris en ik kijk naar hem, glimlach heel kort en geforceerd en volg zijn blik richting de bar. Hij loopt dan naar de verzameling flessen toe en kijk toe hoe hij verschillende drankjes bij elkaar in een glas gooit. Ik bijt op mijn onderlip als hij een glas naar me toe schuift. 'Hier... volgens mij kunnen we allemaal wel wat sterks gebruiken.' Ik knik kort naar hem, neem het glas van hem aan en sla het dan achterover. Dit keer niet in een keer, maar in drie grote slokken. Het brandt verschrikkelijk en ik trek een vies gezicht. 'Het blijft raar, though...' mompelt de man voor me en ik knik kort.
          'Zeg dat...' zeg ik. Ik wilde dood, ik wilde dolgraag weg van de wereld en nu ben ik hier terecht gekomen, zonder enig idee hoe dat in hemelsnaam had kunnen gebeuren. Zoals ik begreep, wilden zowel Chris als Everest allebei niet dood, maar wilden ze blijven leven. Ik ben dan zo iemand die dat juist niet wilde. Ik wilde met alle liefde weg. Zonder doodgaan lukte dat niet. Ik kon niet zomaar op het eerste vliegtuig terug naar Florida gaan, ik kon ook gewoon niet wegrennen van huis. Michael zou me altijd vinden. Ik kon dan ook geen verhaal ophangen over de reden waarom ik weg was gegaan bij mijn moeder... Het was een dood spoor. Letterlijk. Ik moest en zou dood. Ik zucht een keer en sla mijn armen dan over elkaar. de drank begint zijn werk te doen en ik voel me iets rustiger in mijn hoofd. 'Ik dacht dat het over was...'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Imogen Ivy Moon

    22 Years | Tropical sickness | Main desk | With Finn


    She was delightfully chaotic; a beautifull mess
    Loving her was like a splendid adventure.

    Finn leek duidelijk nog even te twijfelen of hij Imogen achterna moest lopen, maar uiteindelijk duwde de jongeman zich toch omhoog. Of hij nou met haar mee was gegaan of niet, Imogen was waarschijnlijk toch wel verder gelopen. Hoewel ze het wel fijn vond om de jongeman aan haar zijde te hebben, hij mocht op het eerste oog dan niet de meest gezellige persoon op aarde zijn het was altijd beter dan alleen rond zwerven. ’De naam is Finn,’ zei de jongeman nog, wat Imogen er toch op wees dat hij haar opmerking over Sherlock Homes niet helemaal had kunnen waarderen. Echter negeerde Imogen deze woorden, ze was hier nou niet direct om ruzie met de jongen te maken. Bovendien wist ze niet hoelang ze hier zou verblijven, als ze een of andere grote ruzie met iemand zou maken zou ze de rest van de tijd nog aan die gene vast zitten, dat zou niet erg gezellig zijn. Imogen hield het liever nog een beetje leuk, als ze hier dan toch was.
    Terwijl ze door de gangen wandelden liet Imogen voor als nog haar vingers langs de muren glijden als of dit haar kon helpen met het waarnemen. Het was als of wanneer ze dingen hier aanraakte alles hier gewoon een tikkeltje echter werd. Dat het geen dromen waren, maar dat het echte objecten, echte muren waren die ze voor zich zag. ‘Maar als ik Holmes ben — betekent dat dat jij Watson bent?’ hoorde ze Finn naast zich zeggen, Imogen keek kort opzij en glimlachte half naar hem. 'Ik zie mezelf niet echt als een Watson.' zei ze. 'Ik denk dat ik mee Nancy Drew ben.'
    Imogen leek zich voornamelijk te fixeren op de muren zelf als of hier plots één of ander teken op zou moeten worden geschreven. Ze schrok dan ook lichtjes toen Finn plots haar pols vast pakte om haar te stoppen. ’Wel, moet je dit nou zien. . .’ zei hij, maar Imogen moest zeggen dat ze niet kon zeggen dat ze al bepaald veel zag. Pas toen de jongeman de deuren open duwde zag ze wat hij bedoelde en stapte ze hem dan ook achterna de grote ruimte binnen. Imogen haar blik gleed door de ruimte, net opgemaakte tafels, prachtige kroonluchters en uiteindelijk bleef haar blik hangen bij het buffet. ’Tijd voor een snack.’ zei Finn, Imogen glimlachte waarna ze naar het buffet toe liep. Ze had altijd al gedacht dat ze doordat ze veel reisde ze ongeveer al het eten op de wereld al eens had gezien, maar het buffet was zo uitgebreid dat er verschillende gerechten bij waren die Imogen in haar leven nog nooit had gezien. 'Een snack, volgens mij is dit meer een geheel feestmaal.'


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Antoinette "Taia" Braelyn Jones


    22 • Suicide • Hallways • Alone

    Dit klopt niet, is mijn eerste gedachten zodra ik mijn ogen open. Ik weet niet helemaal waarom ik er zo zeker van ben dat het niet klopt, maar ik weet zeker dat dat het niet doet. Het duurt even voordat ik me realiseer waarom niet. Ik sta midden in een gang. Ik besta. Ik adem. Ik knipper met mijn ogen en kijk om me heen. Ik leef. Ik strek mijn polsen voor me uit, in de verwachting dat ik daar het bewijs van mijn dood zal zien, maar ik zie enkel twee rode strepen, als littekens van jaren geleden. Plots overmand angst me en ik kijk om me heen met het gevoel alsof ik beslopen word, maar er is niemand. Ik ben alleen. Ik haal een hand door mijn lange, zwarte haar en kijk dan naar beneden. Ik draag hetzelfde als op de dag dat ik mezelf van het leven beroofde. De lange zwarte jurk was om het extra dramatisch te maken. Alsof het nog niet dramatisch genoeg was dat de tweeëntwintig jarige dochter van CEO Peter Jones zichzelf om het leven bracht. Ik vraag me af hoe zij er nu bij staan. Zouden ze me missen? Of zou het enkel zorgen voor meer aandacht en daardoor meer business kansen? Ik zucht en besluit om op ontdekkingsreis te gaan door het gebouw waarin ik beland ben. Het lijkt wel op een hotel. Een hotel voor de doden?

    Ik heb mijn spullen op mijn kamer gelegd, want wonderbaarlijk genoeg ben ik ingecheckt en wel. Nu moet ik iemand vinden om mij te vertellen wat dit is. Een grap? Magie? Ik weet zeker dat ik dood ben gegaan. Het moet haast wel. Ik kan me nog herinneren dat ik, ook al was alles verdoezeld door de alcohol, wegzakte in het donker terwijl al het bloed uit mijn polsen gutste en mijn verzwakte lichaam het begaf onder het gewicht van de naderende dood. Ik schrik, zo diep in gedachten ben ik, als er iemand om de hoek komt. Een meisje, met rood haar. Ik frons en blijf staan, terwijl ik haar op een afstandje bekijk.
          'Hallo,' zeg ik wat terughoudend. 'Waar ben ik?' vraag ik haar, de beleefdheden overslaand.


    "The calm cool face of the river asked me for a kiss."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Leann Hadriana Keys
    I'm just a would've been, could've been
    should've been, never was and never will be.

    Geboren en getogen in Venetië | 21 jaar | Verbranding | Hal | Met niemand
    Mijn voeten dragen me doelloos door de hallen, en besef van hoelang ik al rondloop heb ik niet. Het zal vast niet heel lang zijn maar het voelt als uren aan. Het enige wat ik weet is dat ik het niet snap. Hoe ik hier kom, wat dit voor plaats is.
    Op het moment dat ik de zoveelste hoek om wandel spreekt een jonge vrouw mij aan met de vraag waar ze is. Ik blijf op een korte afstand van haar staan en neem haar ondertussen alvast een beetje in me op. Waar ben ik? Zou haar het zelfde zijn overkomen? Zou het allemaal een grote grap zijn.
    Kort schud ik mijn hoofd en haal mijn schouders op, "ik weet het niet."
    Ik zou wel willen dat ik haar verder zou kunnen helpen maar helaas is dat het enige antwoord wat ik haar kan geven. "Ik weet niet waar we zijn, ik weet niet hoe ik hier kom of hoe jij hier komt...."
    De jonge vrouw tegenover me is gekleed in een lange, zwarte jurk. Net zo zwart als der haar.
    Kijkend naar haar besef ik me dat ik me helemaal niet kan herinneren dat ik me gekleed heb vanmorgen. Toch heb ik de zelfde kleding aan als voor dat ik me ging omkleden tot mijn nachtkledij. Een rood jurkje gesierd met witte bloemen en een paar lichtbruine enkellaarsjes met sleehak.
    Beseffend dat ik me nog helemaal niet heb voorgesteld kijk ik de jonge vrouw opnieuw aan "mijn naam is Leann" stel ik me voor hoewel ik mijn armen wat ongemakkelijk om mijn lichaam houd zoals ik dat had gedaan vanaf het moment dat ik mijn hotelkamer verlaten had.



    You didn't even hear me out , You never gave a warning sign

    Cristiano 'Chris' Romeo Rodriguez
    24|Shot|@ the bar



    Ik kijk toe hoe ze het glas achterover slaat en lach zachtjes als ik haar gezicht zie. Het is niet niks, zelfs als je het niet gewend bent voel je het branden. Ik sla mijn glas achterover en voel inderdaad het brandende gevoel in mijn keel. Toch weet ik mijn gezicht in bedwang te houden, het is geen bijzonder gevoel meer na al die jaren. 'Zeg dat...' zegt ze en ik kijk ondertussen weer naar de flessen, waarna mijn blik valt op een felroze fles. Trojka. Vodka Rose. Het was mild, veel te mild voor mij dat sowieso. De smaak net wat zoeter dat het niks voor mij is. Maar ik denk dat de dame aan de andere kant van de bar het wel kan waarderen. Ik schenk dan ook haar glas weer bij en vul de mijne weer met rum.
    Deze keer sla ik het niet meteen naar achter maar neem een paar kleine slokken. 'Ik dacht dat het over was...' Ik knik lichtjes. 'Same..' mompel ik. Het was een volle maan die nacht, of op zijn minst bijna. Ik kon het verschil nooit goed zien. Wat ik wel weet is dat ik naar dat ding gestaard heb terwijl alles langzaam donkerder werd en het geluid steeds minder werd. Dit tot mijn laatste adem over mijn lippen rolde, ik weet heel zeker dat ik niet meer wakker ben geworden. 'Wou je dat het over was?' vroeg ik haar, maar merk dan pas echt op hoe direct mijn vraag was. Ze had nog niks verteld en misschien had dat een reden. 'Sorry.. Misschien een beetje direct. Je hoeft niks te vertellen als je niet wil.' zeg ik daarom al snel met een kleine glimlach. 'We kunnen het ook hebben over dat vreselijke schilderij dat daar hangt?' vervolg ik met een klein lachje en knik naar een vrij groot schilderij in de ruimte.



    El Diablo.

    Everest Moreau

    19 • France • Leukemia • Hall > Levi


          Voorzichtig neemt ze de bril over, niet uit angst hem te breken — ze weet namelijk perfect hoeveel het reeds gehavende ding kan handelen — maar omdat de jongeman voor zich iets fragiels over zich heeft hangen. Dit zelfs ondanks het feit hij ongetwijfeld heel wat groter is dan haar en haar waarschijnlijk — bij wijze van spreken — met één vinger zou kunnen optillen.
          ’Volgens God is zelfmoord een zonde. Volgens mijn ouders was ik bezeten, geestesziek — en ze waarschuwden me dat ik ermee diende te leren leven en geen zelfmoord kon plegen omdat dat een zonde was en ik in de Hel terecht zou komen. . . Alhoewel ik dit niet had verwacht. Wellicht is het wel een soort Hel — nooit daadwerkelijk kunnen sterven. Het is niet wat ik verwachtte toen ik. . . Nou ja — je weet wel.’
          Zachtjes fronsend valt Everest’s blik op de bril in haar handen, als ze in een soort automatisme aan een stukje tape begint te prutsen en het weer op degelijke wijze probeert te bevestigen — zonder succes. Ze zou een nieuwe oplossingen moeten vinden als ze het ding ooit nog wilde gebruiken, maar daar lijken haar gedachten nu te druk voor.
          Ze probeert zich in te beelden hoe dat moet zijn, van je ouders horen dat je in de Hel zal belanden als je jezelf het leven ontneemt. Geen ondersteuning, geen aangeboden hulp — nee, net het tegenovergestelde. Opeens begrijpt ze Levi meer dan ze voorheen gedaan had.
          ’Mijn ouders waren. . . zijn heel gelovig. Vandaar die shit over God en de Hel en de Hemel. Het spijt me als je dat verveelt.’
          Meteen weet ze haar hoofd zachtjes heen en weer te schudden, als teken dat niets minder waar is — en oprecht ook.
          ’Nee, nee. Ik vind het heel interessant,’ zei ze zacht, haar stem net zo zonder kracht als voorheen — en zelfs nu klinkt het voor haar te luid. ‘Dankje.’ Dat je dit met me wilde delen, wilt ze eraan toevoegen, maar is meteen weer druk in haar hoofd bezig met het zoeken van andere woorden.
          ’Ik. . . Ik weet dat het niet veel waard is, maar naar mijn gevoel hoor je niet in de Hel — al zeker niet in watditookmogevoorstellen.’ Ze laat haar blik rond de hal glijden, maar eindigt met haar ogen op de jongen voor zich gericht — weer een subtiel aanblik werpend op zijn littekens.
          ’Het is niet hetzelfde. . . Alles behalve, eigenlijk. Maar ik heb ook willen sterven. Misschien ben ik daarom wel h-‘ Ze kapt haar zin af, als ze zachtjes fronst wanneer een zekere realisatie haar overvalt. ‘Heb je ook hier je leven proberen beëindigen?’ vraagt ze uiteindelijk direct, en kijkt hem met een zachte blik aan — als denkt aan het feit dat hij haar vertelde dat hij hier nooit daadwerkelijk kan sterven. Ze zou ook niet anders kunnen; ze is niet boos, oordelend, verontwaardigd. Geen van die dingen horen bij haar, maar zo lijden zonder een zichtbare uitweg — ze moet het gewoon weten.




    A girl who wonders.

    Gabriël Wyatt Carter
    27 – Soldier – Robbery/stabbed – With Wayne & Romy

    Raise a glass to freedom, something they can never take away, no matter what they tell you.



    De man die Gabriël had aangesproken leek geïrriteerd te zijn door zijn vraag. Gabriël kon hem eigenlijk geen ongelijk geven. Wie had er nou wel zin in een of andere drunk die een complete blackout door drank – en misschien andere middelen – had gehad? Hij was dat niet, maar dat was wel het beeld dat je schetste met zo’n vraag.
    “Het fucking paradijs,” was het antwoord. Het paste iets te goed in het beeld dat Gabriël al had gehad – sterven en hier belanden. Hij hoopte nog steeds ergens dat hij het verkeerd was en dat hij eht antwoord van de vreemde verkeerd interpreteerde. Misschien was het hotel wel zo beroerd dat het gewoon sarcastisch antwoord was?
    Zijn stille hoop werd met het vervolg van het antwoord teniet gedaan. “Sorry man, ik had me iets anders voorgesteld bij het leven na de dood.”
    “Dus toch,” mompelde Gabriël meer tegen zichzelf dan tegen de ander. Hij kon de man trouwens geen ongelijk geven in zijn stelling. Ook hij had iets anders voorgesteld dan een of ander hotel met mensen van wie hij zeker was dat hij ze nog nooit gezien had.
    Toen richtte hij zich met een glimlach – iets te overdreven misschien, maar wie zou wel echt kunnen glimlachen in deze situatie? – weer op de ander. Hem was inmiddels gevraagd wat er met hem gebeurd was. Hoewel Gabriël het wel wist, wist hij niet of hij moest antwoorden. Zou sterfwijze niet een hele persoonlijke vraag bij een dode zijn?
    Toch besloot hij maar gewoon antwoord te geven, want voor hem voelde het nog niet persoonlijk en geheimzinnig. Misschien zou dat nog komen, maar nu nog niet.
    “Het is oké. Wie had zich niet iets anders voorgesteld?” Hij wilde net de vraag beantwoorden toen een deur vlakbij met een klap dicht sloeg, wat hem liet schrikken, al probeerde hij de schrikreactie zo goed mogelijk te onderdrukken. Alice zou in zo’n geval lachen, hem vervolgens een kus geven en fluisteren dat hij hier echt veilig was, om vervolgens wel weer de deuren zachter dicht te doen. Alleen was het meisje die ditmaal de deur had laten dichtvallen Alice uiteraard niet.
    “Jeez Who died?” zei ze, om meteen zelf antwoord te geven. “Oh ja iedereen! Ik was het al bijna vergeten.” Ze had duidelijk minder moeite met alles dan Gabriël zelf had – en de man voor hem ook vermoedde hij.
    “Maar ja hoe zijn jullie hier terecht gekomen? Toch wel genietend van het leven hé? Niets zieliger dan een laffe dood te sterven,” vervolgde ze.
    Gabriël bleef glimlachen terwijl hij haar antwoordde. “Dat ligt eraan. Telt neergestoken worden als genietend van het leven?” Bij het laatste stuk keek hij naar de man en gaf hij hem ook antwoord. Wat hij er niet bij vertelde was dat het neersteken was gebeurd op zijn vrijgezellenfeest. Dat was zeker genietend van het leven, maar hij vond het te persoonlijk.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2017 - 16:33 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    IVORY JACKSON
    "Hush, little darling, nobody will believe you anyway." So I kept my mouth shut.


    20 • United States • Suicide: overdose • at the bar • with Chris

    Chris vult mijn glas nu weer, dit keer met een of ander drankje uit een felroze fles. Voor zichzelf schenkt hij zijn glas vol met een ander drankje, ik denk rum, en ik kijk er even naar. Dit zou mijn vierde glas worden. Ik weet niet of ik nu ik echt dood ben ook nog dronken kan worden, maar op het moment maakt het mij weinig uit. Ik drink het glas in enkele teugen leeg leeg en ik slik het meteen door. De smaak is milder dan de vorige drankjes, maar toch kan ik het niet onder het kopje 'lekker' beschouwen. Het is meer om die gedachten te verdrijven dan voor de heerlijke smaak van de alcoholische versnaperingen.
          'Same...' zegt Chris binnensmonds en ik kijk hem weer even aan. Hoe oud zou hij zijn? En wat heeft hij in godsnaam gedaan dat zijn eigen vrienden hem hebben neergeschoten? 'Wilde je dat het over was?' Ik kijk meteen ietwat geschrokken op naar de man en mijn ogen worden groot. Hij lijkt te merken dat deze vraag toch wat direct overkwam en ik slik kort. 'Sorry... misschien een beetje direct. Je hoeft niks te vertellen als je niet wilt. We kunnen het ook hebben over dat vreselijke schilderij dat daar hangt?'
          Ik volg zijn blik naar het schilderij waar hij over praat en hoewel er een kleine glimlach rond mijn lippen verschijnt, weet ik deze niet vast te houden. Mijn ogen lachen niet mee en al snel richt ik me weer op het wederom lege glas voor mij, waar ik het meeste troost uit haal. Ik zeg niets meer en houd mijn lippen op elkaar. Zowel Everest als Chris gingen dus niet vrijwillig dood. Levi wel, maar ik heb ook geen idee waarom hij zijn eigen leven zou nemen. Hij ziet eruit als een leuke jongen, maar stille wateren hebben diepe gronden en ik ben er vrijwel zeker van dat niemand weet waarom ik hier ben, waarom ik besloot op 17 december, een week voor kerst, al mijn slaappillen tegelijk in te nemen. Ik durf het niet te vertellen. Niemand zal me geloven, dat is wat Michael ook zei.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2017 - 13:08 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Leviathan Johnson
    I was angry ——— I didn't mean what I said. I was happy ——— I didn't mean what I said.

    23 • United Kingdom • Suicide — Hanging • @ Hallway • Everest

          'Nee. Nee. Ik vind het heel interessant.'
          Leviathan kan het niet tegenhouden dat zijn wenkbrauwen enigszins sceptisch richting elkaar toe kruipen — nooit ofte nimmer heeft iemand tegen hem gezegd dat het geloof van zijn ouders ook maar in de richting van interessant kwam. Daarbij heeft de jongedame het idee dat het een mooi iets was — terwijl Leviathan het voornamelijk heeft leren kennen als een verschrikkelijk iets waar je enkel en alleen met de dood aan zou kunnen ontsnappen. Alhoewel. . . Leviathan kijkt kort rond in de gang waar hij zich op het moment bevindt — zelfs de dood had de herinneringen aan zijn ouders niet uit kunnen wissen. Misschien betekende dat alsnog dat hij in de Hel is beland.
          'Dank je. Ik. . . Ik weet dat het niet veel waard is, maar naar mijn gevoel hoe je niet in de Hel — al zeker niet in watditookmogevoorstellen. Het is niet hetzelfde. . . Alles behalve, eigenlijk. Maar ik heb ook willen sterven. Misschien ben ik daarom wel h— Heb je ook hier je leven proberen beëindigen?'
          Leviathan haalt een diepe teug adem na het aanhoren van de laatste vraag van de jongedame voor hem. Vanwege de onderzoekende blik in haar kijkers weet hij dat ze het niet vraagt om hem te bestraffen — maar omdat ze daadwerkelijk nieuwsgierig is naar het antwoord. Wellicht denkt ze zelf ook na over het antwoord of ze hier überhaupt weg kan komen.
    Zuchtend stapt Leviathan naar achteren en leunt vervolgens op zij tegen de rand van de deur aan. Als hij op deze manier opzij kijkt richting de bar — kan hij nog net de beschadigde, stille jongedame zien die zichzelf Ivory noemt. Leviathan is benieuwd naar hetgeen haar is overkomen en op de een of andere manier zou hij haar pijn over willen nemen in zijn eigen lichaam.
          'Het is vrijwel gelijk aan elkaar — jij had pijn in je lichaam, ik had pijn in mijn geest. Daarom wilden we beiden dood.' Leviathan draait zich terug om zijn kijkers over Everest te laten glijden. Nu pas krijgt hij haar dunne, verzwakte lichaam in het oog wat duidt op de slepende ziekte die ze mee heeft moeten maken. 'En ja — ik heb mezelf één minuut na mijn ontwaken hier opnieuw proberen het leven te ontnemen.' Leviathan houdt zijn beide polsen omhoog. 'Zonder resultaat, helaas. We zitten hier écht vast.' Grommend laat Leviathan zijn hoofd even hangen — zijn emoties in zijn hoofd schoten van de ene naar de andere kan en het was nog moeilijker om bij te houden als eerst. 'Wat voor ziekte had je?' vraagt hij dan impulsief, waarna hij zijn hand over zijn mond slaat. 'Eh — Dat moest er niet zo uitkomen.'


    •

    Cristiano 'Chris' Romeo Rodriguez
    24|Shot|@ the bar



    Ik volg haar blik weer naar het schilderij en als ik naar haar kijk zie ik een kleine glimlach op haar lippen. Dit is iets waardoor ik ook weer even glimlach, maar dan zie ik het weer wegvallen bij haar. Iets in me zei dat ze niet heel blij was om hier te zijn, en dan niet op de manier dat ik er niet blij mee was. Ik kijk weer weg en draai weer de inhoud van mijn glas wat rond. Dit voordat ik het weer in een paar slokken weg weet te werken. Nu begon ik het toch wel een beetje voelen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de sterkste dranken had uitgekozen van alles. Toch is het nog niet heel aanwezig, ik was wel wat gewend geraakt door de jaren heen. Ik was 15 toen ik de eerste keer dronken was, en toen ik me een jaar later aansloot bij de bende gebeurde dit veel vaker. Een paar keer per week denk ik zo als ik eraan terug denk.
    Achteraf was het misschien de domste keuze in mijn leven om me aan te sluiten bij de bende. Welke 16-jarige houd zich nou bezig met vechten, drugs, stelen en nog meer dat soort dingen. Die moeten zich bezig houden met school, sport, misschien hun eerste relatie ofzo. Dat is waarschijnlijk wat ik ooit zou zeggen tegen mijn dochter, als ik de kans had. Toch besefte ik me dit allemaal pas toen zij werd geboren, voor haar en voor Emily voelde ik me dé man. Ik kon de wereld aan, zeker met de jongens die achter me stonden. Ik zucht zachtjes en kijk kort op naar Ivory. 'De telefoons doen het trouwens.. Soort van. Ik denk niet dat de mensen aan de andere kant ons horen, ik weet dat wel zeker eigenlijk..' zeg ik zacht.


    El Diablo.

    Finn O’Connor

    26 • Ireland • Overdose • Restaurant > Imogen.


          ’Ik zie mezelf niet echt als een Watson. Ik denk dat ik meer Nancy Drew ben.’
          Zachtjes rolt Finn zijn ogen, doch hij weer op subtiele wijze een mondhoek omhoog weet te trekken, waarna hij zich een weg naar het buffet baant en de vele lekkernijen bestudeert. Zonder er veel bij na te denken, neemt hij een bord van de stapel nabij en begint een verscheidenheid van voedsel op te scheppen — totdat er nauwelijks nog ruimte is.
          ’Een snack, volgens mij is dit meer een geheel feestmaal.’
          ’Damn right, en ik ga ervan genieten ook. Doe je mee, of niet?’ reageert Finn vlot, terwijl hij plaatsneemt aan één van de vele tafels en zijn oog valt op de flessen wijn die op iedere van de tafels staan — één rood, één wit.
          ’Hallelujah,’ zegt hij met een korte grijns als hij zijn hand om de rode fles vouwt en hem even bestudeert. Niet eens een slecht merk. In duidelijke gewoonte begint hij de fles te ontkurken, als hij twee glazen volgiet — om daarna zijn blik rond de ruimte te laten glijden. Ondanks de — in zijn ogen — fucked up situatie en de vele onbeantwoorde vragen, heeft hij er even genoeg van. Nee, nu wilt hij enkel en alleen genieten; en dat zou hij doen ook. Het zal snel genoeg duidelijk worden, en wie weet is de situatie tijdelijk en valt hij zo meteen weer dood neer. Geen tijd te verliezen dus.
          ’Dus, je rookt niet — maar drink je wel?’
          Hij richt zijn blik naar Imogen en schuift één naar de glazen naar een van de plaatsen aan de tafel. Dan focust hij zich op het bord voor hem en begint zonder veel nadenken te eten.
          ’Fucking lekker,’ zegt hij tevreden. ‘Wie denk je dat dit alles klaargezet heeft?’
          Hij gebaart even rond de ruimte, duidend dat hij nog geenenkele medewerker of watdanook heeft kunnen spotten.


    A girl who wonders.