• Hotel Entropy
    Entropy —
    A gradual decline into disorder.

    Iedere dag sterven er gemiddeld 150,000 mensen. Ze worden gegrepen door ouderdom, gaan ten onder aan een lange, slepende ziekte of worden – compleet onverwacht – aan hun geliefden ontnomen ze in pijn en verdriet achterlatend. En dan zijn er die enkelingen; zij die verdwijnen zonder ook maar iemand het opmerkt, alsof ze nooit echt hebben bestaan.

    22 December 2017 — Op schijnbaar onverklaarbare wijze verschijnt een groep mensen binnen Hotel Entropy. Ieder van een andere leeftijd, klasse of zelfs cultuur. Één ding hebben ze echter gemeen; ze zijn stuk voor stuk overleden op 17 december in datzelfde jaar. Nu verschijnen ze weer, levend en wel, met bij sommige enkel littekens als overblijfsel van hun eigen dood. Hun uiterlijk onveranderd, hun innerlijk. . . bij sommigen slechts een schijn van de persoon wie ze ooit waren. Onwetend over hoe zij daar gekomen zijn, of wat deze plaats precies is, weten ze wel één ding: Ze kunnen het hotel niet verlaten. In hun gevangenschap staat ze maar één keuze, los genieten van hun tweede leven met drank, drugs en zoveel meer, of ten onder gaan in hun blijvende verlangen het hotel te verlaten en naar hun geliefden en de vrijheid terug te keren.


    Extra Informatie


    • Er lijkt geen personeel rond te lopen in Hotel Entropy, doch er op ieder moment een heel buffet aan eten beschikbaar is in het restaurant, de bar dagelijks bijgevuld lijkt te worden en enige schade overheen de nacht lijkt te verdwijnen.
    • Verzoeken kunnen eveneens ingewilligd worden. Dit door middel van een briefje achter te laten op het bed. De meest populaire hierin is de vraag naar drugs, maar ook hobbymateriaal kan gevraagd worden.
    • Ieder gast heeft zijn eigen kamer en sleutel. Dat betekent niet dat er geen nachten elders kunnen doorgebracht worden in verloop van hun verhaal.
    • Bij aankomst hebben zij hun kamer ontdekt omdat ze ieder bij naam en geboortedatum in het gastenboek stonden, met daarnaast hun kamernummer. Tevens vonden zij in hun kamer op maat gemaakte kledij.
    • De gasten zijn niet langer wie ze waren voor hun dood. Op het eerste zicht is er weinig veranderd, maar sommige hebben een hele persoonlijkheidstransformatie ondergaan.
    • Alsof het een zieke grap is werken de telefoons wel binnen Hotel Entropy. Wanneer ze iemand bellen – zoals een geliefde – zullen zij hun stem horen, maar wordt heel snel duidelijk dat hun stem niet door die andere te horen is.




    Rollen

    • Finn O'Connor — Overdosis — Dylan Rieder — Entropy — 5
    • Leviathan Johnson — Verhanging — Timur Simakov — Kaur — 5
    • Christiano Rodriguez — Neergeschoten — Zayn Malik — Campeon — 1
    • Wayne Andrews — Verkeersongeval — Sempre — 3
    • Frank Dunhill — Blikseminslag — Jonathan Bellini — Soco — 4
    • Silas Monroe — Aangevallen — Ziegler — 4
    • Alexander Howel — Osteosarcoma — Max Irons — Vaiana — 4
    • Gabriël Carter — Beroofd/Neergestoken — Devin Paisley — Necessity — 5

    • Everest Moreau — Leukemie — Charlotte McKee — Entropy — 5
    • Cassidy Montana — Wurging — Naressa Valdez — Campeon — 4
    • Amelie Rousseau — Vermoord — Nadia Mejia — Gadot — 5
    • Ivory Jackson — Overdosis [ZM] — Kiersey Clemons — Gareth — 3
    • Olivia Guistina — Bevalling — Canagan — 5
    • Romy Fallon — Val 3e Verdieping — Kailey Hsu — Vaiana — 4
    • Imogen Moon — Tropische Ziekte — Lily Macapinlac — Greenlight — 4
    • Lean Keys — Verbranding — Holland Roden — Appelboompje — 5



    “Partying and dancing have never been my thing,
    but drinking I could do with reasonable familiarity and skills. I decided to begin there.”


    Beginsituatie
    22 December ’17 — 18:25
    Enkele uren geleden zijn de verscheidene gasten van Hotel Entropy gearriveerd, om exact 16:01 op deze koude winteravond. Ze herinneren zich niks van hoe zij daar gekomen zijn, het laatste moment in hun geheugen zijnde dat van hun dood of net daarvoor. Sommigen zijn zich meteen bewust dat ze gestorven zijn, anderen nog niet zo overtuigd. Echter hebben ze stuk voor stuk hun naam in het gastenboek gevonden, met daarna hun eigen kamersleutel.
          Nu zijn de gasten het hotel aan het ontdekken, aan het genieten van de nieuwgevonden luxe of op zoek naar antwoorden. Of ze die zullen vinden, is nog maar de vraag.

    *In het restaurant op het gelijkvloers staat een rijkelijk gevuld buffet, de bar is aangevuld en in hun kamers ligt gepaste kledij. Tevens ligt er een notitieboekje met de titel 'Request' waarin ze hun verzoeken kunnen noteren, die niet veel later zullen verschijnen.
    .




    [ bericht aangepast op 20 juli 2017 - 4:04 ]


    A girl who wonders.

    Everest Moreau

    19 • France • Leukemia • Hall > Levi


          ’Het is vrijwel gelijk aan elkaar — jij had pijn in je lichaam, ik had pijn in mijn geest. Daarom wilden we beiden dood.’
          Ze fronst subtiel, zijn woorden meteen herkennend als waarheid. Zou het voor iedereen hier zo geweest zijn? Zouden ze ervoor gekozen te hebben sterven? Everest’s hoofd wordt een chaos in het proberen volgen van haar eigen gedachtegang — die onophoudelijk verder gaat. Levi. Zelfmoord. Everest. . . Ziekte. Chris. Neergeschoten. Ivory. . . Geen idee, eigenlijk. Maar ze heeft het sterkste vermoeden dat ook zij ervoor gekozen heeft te sterven.
          ’En ja — ik heb mezelf één minuut na mijn ontwaken hier opnieuw proberen het leven te ontnemen. Zonder resultaat, helaas. We zitten hier écht vast.’
          Everest krijgt een licht zure smaak in haar mond als hij zijn polsen ophoudt, zodat ze de markeringen erop duidelijk weet te bestuderen in combinatie met zijn duidelijke verlangen te verdwijnen. In haar eerste minuten was ze enkel gedesoriënteerd geweest, had ze rondgelopen — gezocht naar iets wat kon zeggen waar ze is. Het idee dat hij, deze vreemde, zonder veel aarzelen heeft besloten de tweede kans te negeren en alweer zijn leven te proberen ontnemen, overvalt haar compleet. Ze weet niks over hem. Ja, zijn naam, zijn dood, maar verder. . . En toch kan ze één ding met zekerheid zeggen — ze wilt niet dat hij sterft. Niet nog eens. De jongeman is één van de weinige personen en zaken hier geweest, waar ze zich enigszins ‘veilig’ in voelt — een van de weinigen die haar niet laat voelen, alsof ze compleet misplaatst is en met haar praat. Echt met haar praat.
          Absurd, zoveel vast te hangen aan een onbekende.
          ’Wat voor ziekte had je? Eh — Dat moest er niet zo uitkomen.’
          Afgeleid door haar eigen gedachten kijkt ze naar hem op en weet op subtiele wijze te fronsen, maar voelt tot haar eigen verbazing niet de normale, intense onwennigheid wanneer ze zulke vragen krijgt. Hij kijkt niet naar haar alsof ze stervende is. . . Zelfs al is ze dat waarschijnlijk niet langer, voelt het als een verluchting. Daarbij het feit dat hij schijnbaar ook zijn eigen chaos aan gedachten lijkt te hebben, waardoor hij zich uiteindelijk genoodzaakt voelde zich te verontschuldigen tegenover haar, laat haar spreken.
          ’Leukemie,’ informeert ze hem zacht en laat haar vingers even langs haar hand en elleboogplooi glijden. Ze zou zweren dat ze de katheters nog voelt zitten. ‘Ik was 13, de eerste keer. Hervallen op 15. Sindsdien nooit echt compleet genezen. . . tot het punt waarop ik alleen maar slechter werd.’
          Ze laat haar blik weer even op de blik vallen en trekt een mondhoek weg. ‘Heb jij ergens tape gezien?’



    A girl who wonders.

    Leviathan Johnson
    I was angry ——— I didn't mean what I said. I was happy ——— I didn't mean what I said.

    23 • United Kingdom • Suicide — Hanging • @ Hallway • Everest

          'Leukemie.'
          Leviathan heeft voorheen gehoord over de slopende ziekte — waardoor hij weet heeft van het gegeven dat het voornamelijk voorkomend is bij jongere kinderen. Echter — de jongedame voor hem is al enkele jaren uit haar jeugd gegroeid.
          'Ik was dertien, de eerste keer. Hervallen op vijftien — sindsdien nooit echt compleet genezen. . . tot het punt waarop ik alleen maar slechter werd. Heb jij ergens tape gezien?'
          Leviathan maakt langzaam enkele knikkende bewegingen met zijn hoofd — het is logisch dat de jongedame op jonge leeftijd met de ziekte te maken heeft gekregen en daarna een terugval heeft gehad. Alsnog. . . Leviathan kan niet bevatten hoe het zou zijn om dusdanig ziek te zijn waardoor je meer de binnenkant van ziekenhuis te zien krijgt dan je eigen huis.
          'Het spijt me, van je ziekte. En ja — ze zullen hier toch wel tape hebben, of niet? Volgens mij ben ik toen straks langs wat kantoren gelopen. Daar hebben ze vast wel iets waar we je bril mee kunnen repareren. Zie je eigenlijk wel wat zonder dat ding?'
          Leviathan kijkt geïnteresseerd naar de bril in de handen van de jongedame — alsof het gemakkelijker is om daarover te praten dan over het gegeven dat ze beiden ziek waren in hun vorige leven.
          'Ik ben. . . was trouwens depressief — Major Depressive Disorder. Of zoals mijn ouders zeiden: bezeten door niemand minder dan de Duivel himself. Ach. . . misschien zeiden de littekens genoeg,' zegt Leviathan met een zure glimlach.


    •

    IVORY JACKSON
    "Hush, little darling, nobody will believe you anyway." So I kept my mouth shut.


    20 • United States • Suicide: overdose • at the bar • with Chris

    Het blijft stil tussen ons twee en ik kijk af en toe van het schilderij naar Chris en weer terug. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, want ik kan niet zeggen dat ik het heel prettig vind hier te zijn. Ik mis mama en papa en mijn broers, maar ik zou voor geen goud terug willen als ik Michael onder ogen zou moeten komen. Ik weet ook niet of ik mam onder ogen durf te komen, mocht het op een of andere manier mogelijk zijn. We hadden een heel goede band, maar zeker de laatste jaren heb ik haar meer en meer weggeduwd. Ik vertelde haar niks meer en als Michael de kamer in kwam, zorgde ik ervoor dat ik zo snel mogelijk weg kon zonder dat het heel erg opviel. Ik kon niet zien hoe hij mijn moeder een kus op de wang gaf, maar enkele uren later mijn kamer in kwam, de deur op slot deed zodat er niemand binnen kon komen en over me heen boog om de dingen te doen die hij graag wilde doen.
          'De telefoons doen het, trouwens... soort van. Ik denk niet dat de mensen aan de andere kant ons kunnen horen, ik weet dat wel zeker, eigenlijk...' Ik kijk weer op naar Chris en ik slik kort.
          'Oh...' zeg ik en ik bijt op mijn lip. 'Dan heeft het ook geen zin om te bellen, denk ik.' Ik haal mijn schouders even op en staar naar mijn handen. Levi en Everest zijn nog niet terug en ik weet niet of ik zin heb me nog meer te mengen, als er nog andere mensen hier ook zijn, behalve wij vier. Ik vind het meer een zieke grap dan wat anders. Als ik had geweten dat ik na mijn geslaagde zelfmoordpoging hier terecht zou komen, had ik het nooit gedaan. Ik ben van de regen in de drup beland en het had werkelijk waar geen enkele zin. Het enige positieve is dat ik Michael hier nog niet heb gezien. Ik slik de brok in mijn keel weg en ik haal dan diep adem. 'Zouden hier ook... levende mensen zijn?' vraag ik voorzichtig aan Chris.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Olivia Jenoah Guistini

    ”I’m an odd combination of really sweet and don’t mess with me."

    • Twenty-six • Childbirth • Her room, with Alex •

    De oprechte glimlach die de jongen me teruggeeft weet me ergens nog meer kalmte te schenken. het was eveneens ook een rustgevend gevoel, wetende dat ik er nu niet helemaal alleen voor stond in deze bizarre situatie. “Ik ben Alexander,” stelde hij zich vervolgens op zijn beurt voor. “Eerlijk gezegd ben ik erg blij dat ik hier niet de enige ben, al had ik het fijner gevonden mochten we elkaar in betere omstandigheden ontmoet hebben.” Stilletjes beaamde ik zijn woorden en deelde het gegeven dat ik Alexander liever ook in een hele andere omstandigheden had leren kennen — niet in deze situatie, waarin we beide blijkbaar overleden hoorde te zijn. “Dit is toch niet meteen wat ik had gehoopt van een leven na de dood,” mompelde hij vervolgens.
          ”Daar heb je gelijk in,” stemde ik zacht in en liet mijn donkere kijkers een keer rond glijden. ik had elk hoekje van deze kamer al zowat geïnspecteerd dus veel bijzonders wist ik dat er niet te vinden was. Losjes haalde ik mijn handen een keer door mijn donkere lokken heen en kauwde bedenkelijk bedroefd op de binnenkant van mijn wang. “Ben jij ook gestorven aan kanker?” De vraag die de jongen me stelde overviel me even, wat niks te maken had door de stilte die er eerst geheerst had. Lichtjes schudde ik mijn hoofd en voelde de spijt voor de jongens langs me groeien. Zo jong, zo in de bloei van zijn leven en dan al gebroken worden door zo’n kwellende ziekte. “N-nee,” bracht ik daarom dan ook met een korte hapering uit en liet mijn blik opnieuw een keer over Alex heen glijden, alvorens ik hem weer aan keek. Beide hadden we vermoedelijk een vreselijke dood gehad en dierbaren achtergelaten; het schonk me opnieuw een brok in de keel die ik wijselijk poogde weg te slikken zodat ik Alex van een vast antwoord kon voorzien.
          ”Ik lag in het ziekenhuis..” bracht ik uit en ademde een keer diep in en uit, waarbij ik voor een paar tellen mijn ogen sloot. “Omdat mijn bevalling was begonnen..” Heel even houd ik stil, bang dat deze woorden me opnieuw doen breken, maar afgezien van het verdrietige, verscheurende gevoel in mijn borst weten mijn poelen ditmaal vrij droog te blijven. Een zwakke glimlach verschijnt heel even op mijn lippen als ik naar Alex kijk en vervolgens naar mijn handen, die ineen verstrengeld op mijn schoot lagen. “Ik weet niet precies waar het fout is gegaan, of wat, maar ik heb het blijkbaar niet gehaald.” De laatste woorden die over mijn lippen heen rolde waren haast niets meer dan een fluistering, waarvan ik toch voelde dat hij door de kamer heen gonsde alsof hardop waren uitgesproken. Om de aandacht van mezelf af te halen — en mezelf zo te kalmeren van de waarheid die ik nu echt had uitgesproken — richt ik me weer op Alexander. “En jij? Ik bedoel, je diagnose?” Met een kleine spoor van aarzeling stel ik hem de vraag voorzichtig; wetende dat mijn harde aard nog een lange weg te gaan had vooraleer ze weer naar boven zou komen, als ze dat ooit nog zou doen.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Imogen Ivy Moon

    22 Years | Tropical sickness | Main desk | With Finn


    She was delightfully chaotic; a beautifull mess
    Loving her was like a splendid adventure.


    Het was bijna abnormaal hoe veel Imogen op het moment opmerkte, als of ze ook echt elke beweging die Finn maakte in zich op moest nemen. Ze zag hoe hij zijn ogen rolde na haar opmerking over Nancy Drew, maar vervolgens toch niet kom laten zijn mondhoek lichtjes omhoog te laten. Deze kleine beweging zorgde opnieuw dat er ook een glimlach op Imogen haar lippen verscheen. Hoewel hij het dus niet wou laten zien leek hij haar opmerkingen toch enigzins leuk te vinden. Imogen moest toegeven dat ze dit onverwacht leuk vond.
    ’Damn right, en ik ga ervan genieten ook. Doe je mee, of niet?’ reageerde Finn toen Imogen zei dat het buffet wat voor hen stond niet zomaar een snack was, maar een waar feestmaal. Imogen knikte meteen bij het horen van Finn zijn vraag. 'Ik denk niet dat iemand dit zou kunnen laten staan. Imogen mocht dan wel slank zijn het betekende voor haar niet dat ze totaal niks at of enkel salades. Nee daarvoor bestond veel te veel lekker eten op de eten, hoewel ze daarentegen dan wel weer redelijk veel sportte. Helaas was Imogen niet een van die mensen die om wonderbaarlijke redenen niet hoefden te sporten en wel vreselijk veel konden eten. Als ze niet zou sporten was ook Imogen nu waarschijnlijk moddertje vet.
    Ook Imogen liep langs het buffet en pakte alles wat er ook maar een beetje goed uit zag ergens had ze de neiging ometeen een tweede bord te pakken, want zelfs toen haar bord vol zat zag ze nog nieuwe dingen die ze er op wou leggen. Echter besloot de jongedame dit niet te doen ze kon altijd nog eens langs lopen, dus schoof ze aan bij Finn aan tafel die inmiddels wijn had ontdekt. ’Dus, je rookt niet — maar drink je wel?’ merkte Finn vervolgens opmerkte iets wat Imogen kort deed fronsen sinds ze het wijn glas wat hij voor haar in had geschonken kon hij eigenlijk toch moeilijk beamen dat ze dronk. Maar ja inderdaad Imogen dronk wel maar rookte niet, in de eerste instantie wou ze opmerking maken over het feit dat roken slecht voor je was, maar waarschijnlijk zou Finn haar dan direct vertellen dat ook alcohol slecht voor je was. 'Ja,' sprak Imogen uiteindelijk. 'Ik weet niet ik vind roken gewoon niet lekker, de meeste alcoholische dranken wel.' Kort haalde Imogen haar schouders op waarna er een lach over haar lippen rolde omdat haar gedachten even terug leken te zweven naar haar ene poging tot roken. 'Volgens mij heb ik overgegeven toen ik roken eens uit wou proberen, dus ja dat heeft me er ook wel vanaf gehouden.'
    Imogen keek een paar seconden lang toe hoe Finn zijn eten naar binnen begon te werken maar tilde toen ook haar eigen vork op om te proeven van het eten. Fucking lekker,’ hoorde ze Finn zeggen, iets waar Imogen hem zeke geen ongelijk in kon geven. ‘Wie denk je dat dit alles klaargezet heeft?’ vroeg de jongeman vervolgens. Kort haalde Imogen haar schouders op, dat leek nu even niet haar prioriteit te zij, wie het ook was ze hoopte dat hij of zij dit vaker zou doen. Ondanks dat het Imogen nu even niet echt leek te interesseren gaf ze Finn toch een antwoord. 'Misschien de klop geest of Casper het sprookje.' grapte ze.
    Imogen at vervolgens rustig verder maar bleef haar gezelschap vanuit haar ooghoek wel een beetje in de gaten houden. Niet omdat ze bang was dat hij haar iets aan zou gaan doen, ze was blijkbaar toch al dood een tweede keer kon er ook wel bij, ze was gewoon nieuwschierig. Deze keer niet naar de situatie hier, maar naar hem. En uiteindelijk naar een lange stilte vroeg ze de vraag dan toch. 'Uit nieuwsgierigheid, als je het echt niet wilt vertellen is het oké, maar ik vroeg me dus af. Hoe ben je, zeg maar, gestorven?


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Cristiano 'Chris' Romeo Rodriguez
    24|Shot|@ the bar



    'Oh... Dan heeft het ook geen zin om te bellen, denk ik.' Ik zucht en haal lichtjes mijn schouders op. Misschien niet, maar het doet me wel goed om zo nu en dan haar stem te horen. Misschien later, als alles beter wordt en ik niet meer de verdrietige toon in haar stem hoef te horen. Als ze iemand anders heeft en haar leven weer goed wordt. Zoals ze verdiend. Het zal pijn doen, maar ik kan er niet meer voor haar zijn. En ooit moet ze verder..
    'Zouden hier ook... levende mensen zijn?' hoor ik Ivory voorzichtig vragen en ik kijk op. Ik schud mijn hoofd. 'Eerlijk? Ik denk het niet. Jij, ik, Everest en Levi. We zijn allemaal overleden en hier terecht gekomen, ik denk niet dat het toeval is.' sprak ik en kijk haar aan. Even blijf ik stil, het deed me aan iets denken. Wat ik ooit in een serie had gezien. 'Misschien is het wel purgatory..' spreek ik en haal lichtjes mijn schouders op. 'Alhoewel... Dan vraag ik me af wat ik hier doe, na purgatory ga je naar de hemel. Tenminste, dat zeiden ze volgens mij. Ik was nooit een heel gelovig type.' zeg ik en hou mijn hoofd wat schuin. 'In ieder geval.. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.' mompel ik en schenk nog wat in mijn glas. Ik kijk even naar Ivory. 'Als je nog wat wil moet je het zeggen trouwens.. Ik wil je niet dronken voeren door te blijven inschenken. Tenzij dat is wat je wil natuurlijk.' zeg ik met een klein glimlachje.



    El Diablo.

    Everest Moreau

    19 • France • Leukemia • Hall > Levi


          ’Het spijt me, van je ziekte. En ja — ze zullen hier toch wel tape hebben, of niet? Volgens mij ben ik toen straks langs wat kantoren gelopen. Daar hebben ze vast wel iets waar we je bril mee kunnen repareren. Zie je eigenlijk wel wat zonder dat ding?’
          Zacht krullen haar mondhoeken omhoog — doch ze net zo snel weer naar beneden zakken door de woorden die hij op de uiterst onschuldige vraag laat volgen. Ergens is ze teleurgesteld, dat ze niet simpelweg over kleine, onbelangrijke dingen kunnen verder praten. Even doen alsof dit alles niet gebeurt.
          ’Ik ben. . . was trouwens depressief — Major Depressive Disorder. Of zoals mijn ouders zeiden: bezeten door niemand minder dan de Duivel himself. Ach. . . misschien zeiden de littekens genoeg.’
          De zure glimlach die erop volgt, laat haar niet meer dan een paar centimeters groot voelen — maar hij had ongelijk. De waarheid is dat Everest simpelweg niet had nagedacht over wat hem toe zijn dood geleid had, misschien wilde ze dat zelf niet. Ontsnapping, pijn,. . . zoveel wist ze al. Maar dat hij zo’n vreselijke ziekte moest meedragen, daar is ze niet op voorbereid.
          ’Het spijt me dat je daar doorheen moest. . .,’ mompelt ze zachtjes — niets dan oprecht, ‘Je ouders klinken niet echt aardig.’ Vreselijk, wilt ze zeggen. Ze snapt met geen enkele mogelijkheid hoe mensen hun zoon zo kunnen behandelen, zelf al dragen ze een bepaald geloof.
          Ze keek weer even naar de bril, zich afvragend hoe hij zich nu voelt — maar ondanks de vraag op het puntje van haar tong ligt, kijkt ze hem met een zachte glimlach weer aan.
          ’Bedankt. . voor het terugbrengen van mijn bril. Om op je vraag te antwoorden; ik zie nog wel, maar eh. . alsof het zich allemaal op een heel slecht beeldscherm afspeelt. En lezen lukt al helemaal niet.’ Ze denkt aan de theezakjes, waarop ze geenenkel woord wist te onderscheiden.
          Kort kijkt ze hem aan en plaatst de bril op haar neus, doch hij vrijwel meteen weer naar beneden zakt en ze hem met een vinger weer omhoog dient te duwen. Nu pas ziet ze zijn ogen — de donkere, vermoeide ogen.
          ’Dus eh, ja. Dankje,’ stamelt ze dan, plotseling het gevoel hebbend dat ze hem tot last is en met het verlangen hem daarvan te verlossen. ‘Hierbij bevrijd ik je van je held-duties, en raad ik je aan van die walgelijke thee te gaan genieten. Ik eh. . .’
          Ze werpt nog een blik richting de bar, maar realiseert zich heel snel daar niet thuis te horen. ‘Ik ga maar op zoek naar die tape.’ Ze wilt hem vragen met haar mee te gaan, zodat ze niet weer op haar eentje doorheen de hallen moet wandelen — maar het idee dat de jongeman voor haar niet minder dan een moment rust verdient na alle shit die hij heeft gekregen, zit vast in haar hoofd.



    A girl who wonders.

    IVORY JACKSON
    "Hush, little darling, nobody will believe you anyway." So I kept my mouth shut.


    20 • United States • Suicide: overdose • at the bar • with Chris

    'Eerlijk? Ik enk het niet. Jij, ik, Everest en Levi. we zijn allemaal overleden en hier terecht gekomen, ik denk niet dat het toeval is.' Ik kijk Chris even aan en slik. Dan heb ik geen kans om Michael tegen te komen, behalve in mijn nachtmerries. Ik weet niet eens of ik zou slapen nu ik echt dood ben, of ik überhaupt behoefte heb aan slaap of dat ik hier tot het einde der tijden moet ronddwalen en moet denken aan mijn verleden. Als dat het geval zou zijn, neem ik met alle liefde nog twintig shotjes meer om mezelf voor de tweede keer om te leggen. 'Misschien is het wel een purgatory... alhoewel... dan vraag ik me af wat ik hier doe, na purgatory ga je naar de hemel. Tenminste, dat zeiden ze, volgens mij. Ik was nooit een heel gelovig type.' Ik wend mijn blik wederom af. Mijn hersenen draaien overuren en ik slik kort. Moet ik boeten voor mijn zondes? Was het mijn eigen schuld dat ik zo vaak verkracht ben door Michael? Had ik het moeten stoppen? Ik voel een vlaag van misselijkheid over me heen komen en ik sluit mijn ogen even. Ik ben niet gelovig, maar ik weet ongeveer wat het vagevuur inhoudt en ik weet niet of ik her heel blij van moet worden.
          Ik schuif het glas naar Chris toe en gebaar dat hij er nog wat in moet schenken, want nu ik dit heb gehoord, ben ik zo mogelijk nog verdrietiger en bozer dat ik hier beland ben. 'Geef maar,' zeg ik met schorre stem. Mijn handen trillen. Als God echt bestaat, snap ik niet wat hem bezielt mij dit wederom aan te doen. Het gevoel van rust en opluchting dat over me heen kwam toen ik die pillen innam en het leven uit me weg voelde vloeien, valt nu compleet in duigen nu ik hier ben en ik opnieuw geconfronteerd word met alles wat ik heb meegemaakt. Ik haat God, ik haat Michael, ik haat dat het niemand is opgevallen dat dit als een zware deken op mij drukte. Ik kreeg die deken met geen mogelijkheid van me af en ik ging met de jaren krommer lopen om het gewicht te dragen. 'Ik heb het nodig,' brom ik als ik het glaasje wederom achterover sla. De brandende smaak voel ik al minder en ik merk dat mijn hoofd iets lichter en zelfs wat wolliger aanvoelt. Fucking hell.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Antoinette "Taia" Braelyn Jones


    22 • Suicide • Hallways • Leann

    De andere vrouw lijkt het ook niet weten. Ze schudt haar hoofd. 'Ik weet het niet.' Ik bijt mijn lip en kijk opnieuw om me heen. 'Ik weet niet waar we zijn, ik weet niet hoe ik hier kom of hoe jij hier komt....' Ik vloek zachtjes. Mijn hoofd bonst van alle vragen. Ik begrijp het niet. Ik zou dood moeten zijn. Daar had ik op gerekend. Dat was mijn bedoeling. 'Mijn naam is Leann,' stelt ze zich voor. Ze steekt haar hand niet uit, maar ze lijkt zichzelf vast te houden.
          'Ben jij ook dood?' vraag ik haar dan, zonder echt na te denken over de vraag. De vraag ligt al eventjes op het puntje van mijn tong, maar het is niet iets wat je zomaar iemand vraagt. Ach, ik ben toch nooit echt subtiel geweest. 'Ik ben Taia, trouwens. In case you were wondering. Ik ben dood of nou ja. Dat zou ik moeten zijn. Dat was in ieder geval het doel, maar ja...' Ik maak een soort gebaar met mijn armen open, zeggende "maar hier ben ik dan". Ik haal een han ddoor mijn haren en kijk wat ongemakkelijk naar het meisje. Ik denk dat ik nog nooit een ongemakkelijker gesprek gehad heb en dat zegt veel, maar goed, het is niet elke dag dat je uit de uit de dood opstaat. 'Misschien kunnen we naar de balie lopen of zo en erachter komen wat dit is? We zouden eventueel even naar de baas van het hotel kunnen gaan, dat is vast Hades. Dan vraag ik hem wel even of we verder mogen.' Ik kijk het meisje droogjes aan en grijns dan. 'Misschien mogen we zelfs rondvaren op de rug van zijn driekoppige monster.' Onderwereld grappen. Classic.


    "The calm cool face of the river asked me for a kiss."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Leviathan Johnson
    I was angry ——— I didn't mean what I said. I was happy ——— I didn't mean what I said.

    23 • United Kingdom • Suicide — Hanging • @ Hallway > Office • Everest > Alone

          'Het spijt me dat je daar doorheen moest. . . — je ouders klinken niet echt aardig.'
          Leviathan kan niets anders doen dan een zachte lach omhoog laten borrelen die meer eigenschappen heeft van een verontwaardigend gesnuif. Leviathans ouders waren meer dan "niet aardig" — het waren godsdienst fanaten die alles en iedereen opzij wilden zetten om hun geloof aan God te tonen. Zelfs hun eigen kinderen — waaronder Leviathan, die daar zijn gehele leven onder heeft moeten lijden.
          'Bedankt. . . voor het terugbrengen van mijn bril. Om je vraag te beantwoorden: ik zie nog wel, maar eh. . . alsof het zich allemaal op een heel slecht beeldscherm afspeelt. En lezen lukt al helemaal niet.'
          Leviathan kan zichzelf zo'n slecht beeldscherm maar al te goed voor de neus halen — zijn broers en hij hadden er eentje op hun gezamenlijke slaapkamer, omdat hun ouders het niet tolereerden in de woonkamer aangezien het huishouden daardoor te veel in contact zou kunnen komen met Demonen en de Hel. Leviathan was als klein kind altijd doodsbenauwd als hij een televisie in een ander huishouden zag staan — continu op zijn hoede over rokende Demonen die door het glas gekronkeld zouden kunnen komen.
          'Dus eh, ja. Dank je. Hierbij bevrijd ik je van je held—duties en raad ik je aan van die walgelijke thee te gaan genieten. Ik eh. . . Ik ga maar op zoek naar die tape.'
          Leviathan schudt zijn hoofd met enkele korte bewegingen — aangezien hij de niet willende blik in de kijkers van de jongedame ziet. Daarbij wil hij niets liever dan alleen zijn op het moment. Vanwege het gegeven dat de levenslust van de jongedame hem dusdanig heeft weten te raken, weet hij niet op welke manier hij zichzelf neer moet zetten op het moment.
          'Het lijkt me een beter idee als je terug gaat naar de bar om die angstige jongedame een geruststelling te geven — ze scheen erg over haar toeren. En je hebt een zeer kalmerende uitwerking op andere personen. Dan zal ik op zoek gaan naar die tape voor je — en of er nog andere personen rond wandelen in dit gehucht. Dan moet jij me beloven nieuwe thee te vinden, oké?'
          Leviathan laat zijn mondhoeken langzaam de hoogte in glijden in een poging om richting Everest te glimlachen. Daarna zet hij zichzelf af tegen de muur en kijkt nog eenmaal richting de bar — waar hij ziet hoe Ivory opnieuw een glas aan weet te nemen. Hopelijk kan Everest haar overhalen om het rustig aan te doen en te kalmeren rondom dit alles. Met een laatste blik richting de tengere jongedame voor hem draait hij zich om — waarna hij zich omdraait met zijn wijsvinger omhoog gestoken.
          'Denk er aan: Earl Grey is het beste,' grijnst hij, waarna hij op zoek gaat naar één van de kantoren die hij is tegengekomen terwijl hij de bar vond.


    •

    Finn O’Connor

    26 • Ireland • Overdose • Restaurant > Imogen.


          ’Ja. Ik weet niet. . . Ik vind roken gewoon niet lekker, de meeste alcoholische dranken wel. Volgens mij heb ik overgegeven toen ik roken eens uit wou proberen, dus ja dat heeft me er ook wel vanaf gehouden.’
          Finn knippert even langzaam als hij een blik op Imogen werpt, waarna hij simpelweg verder weet te eten. De beste conversatiepartner is hij nooit geweest.
          ’Misschien de klopgeest of Casper het sprookje,’ antwoordt ze uiteindelijk op zijn vraag wie er voor al dit eten gezorgd zou hebben, waarna Finn even een oog toeknijpt. Ondanks het niet zijn soort humor is — als hij die al heeft — weet hij de pogingen van de jongedame om de sfeer enigszins te verlichten, toch ietwat te waarderen.
          Toch eet hij in stilte verder, tot hij merkt dat haar blik op hem gericht is op subtiele wijze en de stilte na enige tijd weer onderbroken wordt.
          ’Uit nieuwsgierigheid, als je het echt niet wilt vertellen is het oké, maar ik vroeg me dus af; Hoe ben je, zeg maar, gestorven?’
          Finn reageert niet meteen op haar vraag, alsof hij haar simpelweg niet gehoord heeft — en neemt langzaam een slok van de wijn. Hij is nooit echt een wijndrinker geweest, maar momenteel weet iedere vorm van alcohol hem te bekoren. Pas dan, na een zekere stilte, zoekt hij haar ogen op.
          ’Drugs,’ informeert hij haar nuchter. Een moment had hij getwijfeld of hij dit wilde delen, maar in werkelijkheid maakt het hem weinig uit dat anderen weten wat de reden is dat hij in het hotel terecht gekomen is.
          ’Heroïne, om precies te zijn. Ondanks het nooit het enige was wat ik gebruikte, werd het wel mijn dood. . . Denk ik. Het is allemaal best vaag.’
          Rustig neemt hij nog een slok en zet het glas dan weer neer. ‘Je hoeft je niet verplicht te voelen te roken, trouwens — zolang je mij maar m’n gang laat gaan.’
          Kort trekt hij een mondhoek op. ‘Maar je kent nu mijn verhaal. . . Wat is het jouwe? Eerlijk is eerlijk.’


    A girl who wonders.

    Cristiano 'Chris' Romeo Rodriguez
    24|Shot|@ the bar



    Ze schuift het glas naar mij toe. 'Geef maar,' zegt ze met een schorre stem en ik knik stilletjes, waarna ik haar glas weer inschenk. 'Ik heb het nodig,' bromt ze en ik schuif het glas naar haar toe. 'Ik denk dat we het allemaal nodig hebben..' zeg ik en hou de fles wat omhoog. 'Cheers.' zeg ik en neem weer wat slokken uit de fles. Langzaam begin ik toch wel het effect te voelen van de slokken en glazen van het afgelopen uur en ik sluit mijn ogen kort. Een losser, rustiger gevoel overspoelt me en ik neem plek op een van de krukken die bij de bar staan.
    'Ze hebben hier tenminste goede drank, that's something.' zeg ik met een klein lachje. Ik kijk naar Ivory en hou mijn hoofd wat schuin. 'Ik denk niet dat dit purgatory is tho.. Ik bedoel, waar zouden jullie allemaal voor moeten boeten?' zeg ik en haal mijn schouders op. 'Ik oké, maar jullie.. Oh well, maakt niet uit. Is mijn eigen schuld.' mompel ik. Een ding van drank was dat het me ook heel open maakte. Met teveel op zou ik gerust mijn hele life story vertellen, maar ik weet niet of iemand hier daarop zit te wachten. Ik neem nog wat slokken. 'Ik denk dat het op dit moment een kwestie is van het beste ervan maken, hoe raar en moeilijk en weet ik veel wat het ook mag zijn.' zucht ik.


    El Diablo.


    ALEXANDER EZEKIEL HOWEL

    24 | Death by Osteosarcoma | Hallway | With Olivia





    ”Daar heb je gelijk in,” stemde Olivia met een zachte stem met me in, waarna ze haar blik weer door de kamer wende. Hoe breekbaar ze nu zo naast me leek vermoedde ik dat ze is, het 'normale' leven een compleet andere persoonlijkheid had. ik zacht in en liet mijn donkere kijkers een keer rond glijden. Toen ik haar dan ook vroeg of ze ook met de vreselijke ziekte gestorven was zoals ik, schudde ze haar hoofd waardoor ik even op mijn lip beet en mijn blik terug richtte op mijn handen die op mijn schoot lagen. “N-nee,” bracht ze licht haperend uit waardoor mijn gedachten dat we allemaal misschie hetzelfde hadden meegemaakt ook verdween. Dit maakte het wel ergens moeilijk voor mij, gezien ik niet wist hoe Olivia dan op zo'n vroege leeftijd gestorven was, en ik haar hierdoor niet kon steunen op een manier dat ik wist dat ik wist hoe ze zich wel niet moest voelen. En dit was misschien ook zo voor haar.
          ”Ik lag in het ziekenhuis..” Begon ze haar verhaal waardoor ik mijn blik weer op haar rustte, ik kon zien dat ze het moeilijk had. “Omdat mijn bevalling was begonnen..” haar woorden maakten me stil, en even slikte ik. Zo'n plotse dood terwijl het juist één van de mooiste momenten van je leven zou moeten zijn. Wat ik niet zou gegeven hebben om kinderen te krijgen en op te voeden. Eén van de redenen dat ik dan ook leraar was geworden was ook omdat ik met kinderen kon omgaan en hen dingen kon leren. Spijtig keek ik Olivia aan toen ze me een zwakke glimlach schonk. “Ik weet niet precies waar het fout is gegaan, of wat, maar ik heb het blijkbaar niet gehaald.” eindigde ze, haar stem haast een fluistering. Ik wist niet meteen wat ik moest zeggen al jin ik dus enkel mijn hand als een trootstend gebaar op haar hand leggen. " Wat erg voor je, ik ... ik weet niet wat ik kan doen om je op te vrolijken, maar ik geloof dat je echt een goede moeder geweest zou zijn." vertelde ik haar gemeend. Wetende dat mijn woorden misschien haar heimwee niet konden veranderen, ik vond het vreselijk voor haar, voor haar familie en het enige wat ik kon hopen was dat haar kind gezond en wel is bij de vader.
    “En jij? Ik bedoel, je diagnose?” vroeg ze me vervolgens op een voorzichtige toon, al schonk ik haar een glimlachje. Ik had vrede genomen met mijn dood en ookal stak het nu nog zwaar door, ik nam het haar zeker niet kwalijk om het me te vragen. " Ik wist dat ik vroeg of laat wel ging sterven, al had ik gehoopt dat ik toch wat langer had kunnen vechten." begon ik mijn verhaal met een zachte zucht. "Ik was twaalf toen ze botkanker bij me hadden vastgesteld. Het was nog niet uitgespreid dus ik was er optijd bij. " ik richtte mijn blik weer even op Olivia waarna ik terug blikte naar mijn been en mijn broek wat oprolde zodat ze het litteken kon zien op mijn kuit, deze was goed verborgen door een tatoeage, maar nog steeds was er in het licht wel een schijn te zien. "Het bot werd omgeruild voor een prostetic, maar zo dat ik gelukkig mijn been niet hoefde te amputeren. Met medicatie en een chemo kuur had ik het overwonnen. " de zwakke glimlach die op mijn lippen zat verdween. "Twaalf jaar was ik genezen, en .. Ik had een aanval een goede maand terug, vlak voor ene hele klas kinderen die ik les haf. Ik had me nog nooit zo ... hulpeloos gevoeld. Het bleek dat de aanval dus een teken was, dat de tumor verspreid was tot aan mijn longen en ik dus niet meer te redden viel. " even kauwde ik op de binnenkant van mijn wang. Het was vreselijk geweest, al die jonge kinderen die in paniek de ambulance hadden gebeld. Ik voelde me schuldig dat ze dit hadden moeten zien en eveneens dat ik hen nooit had kunnen bedanken voor hun hulp. Was het niet voor hen had ik misschien nooit afscheid kunnen nemen van mijn geliefden.
    "De dood was pijnloos dus daar ben ik wel dankbaar voor, ze hadden me genoeg zien lijden de laatste dagen." ik probeerde het positief op te vatten, iets wat Sophia ook zou doen nu ik door was, dus deed ik het nu ook voor haar. Ergens wilde ik Olivia vragen hoe ze haar kind had genoemd, maar besloot mijn mond maar te houden, gezien ze het al zwaar genoeg leek te hebben.










    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Imogen Ivy Moon

    22 Years | Tropical sickness | Main desk | With Finn


    She was delightfully chaotic; a beautifull mess
    Loving her was like a splendid adventure.

    De prijs voor beste gesprekspartner ooit zou Finn waarschijnlijk nooit kunnen winnen, niet als hij zo door ging. Het grootste deel van de tijd kreeg Imogen niks van hem terug, iets wat af voor Imogen die zelf praatte voor twee best lastig. Normaal gesproken zou ze zich hier dan waarschijnlijk ook openlijk aan hebben geïrriteerd, maar vandaag was ze al blij met zijn gezelschap en leek ze het oké te vinden. Als Finn er niet was was ze alleen, als ze alleen was dan zou ze waarschijnlijk veel te veel gaan nadenken over wat er allemaal aan de hand was. Hoewel Imogen aan de ene kant nog altijd nieuwschierig was wou ze er aan de andere kant ook niet te veel over na denken.
    Op de vraag wat dan wel Finn zijn dood had veroorzaakt antoorde hij wel ondanks dit nog wel even duurde. 'Drugs,' begon hij alsof dit heel gewoon was, Imogen knikte kort terwijl ze aar best deed hem er niet te snel voor te veroordelen. Ze probeerde niet meteen allemaal conclusies hier over te trekken en knikte daarom alleen als of ze het begreep. ’Heroïne, om precies te zijn. Ondanks het nooit het enige was wat ik gebruikte, werd het wel mijn dood. . . Denk ik. Het is allemaal best vaag.’ voegde Finn er toen nog aan toe, wat in de eerste instantie nogmaals alleen een knikje van Imogen opleverde. ' Oké ,' zei ze toen, maar ze was niet bereid hun gesprek daar te stoppen. 'Dan was het dus een overdosis neem ik aan? Was het bewust of onbewust?' Imogen wist dat dit waarschijnlijk stomme vragen waren en zou het totaal begrijpen als hij niet wou antwoorden, maar toch was ze hier stiekem toch wel nieuwschierig naar.
    ‘Je hoeft je niet verplicht te voelen te roken, trouwens — zolang je mij maar m’n gang laat gaan.’ zei Finn vervolgens iets wat Imogen enkel haar hoofd kort op en neer liet bewegen. Hoewel Imogen de keuze van andere mensen om te roken nooit echt slim had bevonden was ze nooit de persoon geweest die jet niet kon verdragen wanneer mensen om haar heen rookten. Ze had genoeg vrienden die rookten dus erg veel kom ze er nooit niet aan doen.
    ‘Maar je kent nu mijn verhaal. . . Wat is het jouwe? Eerlijk is eerlijk.’ het was een vraag die Imogen natuurlijk had kunnen verwachten, maar ondanks dit liever niet zou willen antwoorden. Vandaar dat ze net zoals Finn een stilte liet vallen, een stilte waarin ze haar glas wijn in een keer achterover sloeg. 'Heel specifiek kan ik niet zijn, want ik weet niet alles,' begon Imogen. ' Een paar dagen voor mijn dood kwam ik terug uit Tanzania waar ik iets heb opgepikt een ziekte. En ja dat is dus waar ik aan ben gestorven, maar ze zijn er nooit echt achter gekomen wat het was.'. zei Imogen waarna ze probeerde nonchalant haar schouders op te halen. ' Ik heb in ieder geval geleerd beter op mijn fascinaties te leren, maar denk dat ik die les wat te laat kreeg.' Zei Imogen klein naar Finn glimlachte.


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    IVORY JACKSON
    "Hush, little darling, nobody will believe you anyway." So I kept my mouth shut.


    20 • United States • Suicide: overdose • at the bar • with Chris

    ’Ze hebben hier tenminste goede drank, that’s something,’ zegt Chris en ik glimlach kort als ik naar hem kijk. ‘Ik denk niet dat dit purgatory is, though. Ik bedoel, waar zouden jullie allemaal voor moeten boeten? Ik, oké, maar jullie…’ Ik bijt kort op mijn lip. Ik zou niet weten waarvoor ik zou moeten boeten, tenzij het een doodszonde is om niemand te vertellen over een jarenlang durende seksuele mishandeling of om het toe te laten of zo… ‘Oh wel, maakt niet uit. Is mijn eigen schuld.’ Ik vind het ergens bewonderenswaardig dat Chris hier zo open over lijkt te kunnen praten, maar ik denk daar na meteen dat dat ook wel door de alcohol zou kunnen komen. Ikzelf houd vooral altijd mijn mond over dit soort dingen. Over alles van mijn leven. Zeker de laatste jaren. Ik wilde nooit wat kwijt, omdat ik bang was dat ik als ik eenmaal begon met mijn leven, ik ook de rest vanzelf zou vertellen. ‘Ik denk dat het op dit moment een kwestie is van het beste ervan maken, hoe raar en moeilijk en weet ik veel wat het ook mag zijn,’ zucht Chris als laatst en ik knik kort, maar richt mijn blik wederom op het glas voor me. Hoe kan ik hier het beste van maken? De opluchting die ik voelde toen ik wist dat mijn zelfmoordpoging zou lukken, is compleet vervaagd.
          ’Maar hoe…’ zeg ik en ik slik. Misschien moet ik toch maar eens de telefoon gebruiken om mama’s stem te horen, om haar te laten weten dat ik aan haar denk maar dat ik geen keuze meer had. Chris zei dat ze ons niet kunnen horen, maar misschien ben ik een uitzondering op de regel. Zuchtend schud ik mijn hoofd en ik wrijf in mijn ogen. ‘Wat een gedoe voor helemaal niks.’ Ik wil niet zeggen dat ik spijt heb van mijn zelfmoord, want ik kies altijd een leven zonder Michael boven een leven met Michael. Ik wil die vent nooit meer zien.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.