• Het autisme topic




    Okay, dit topic is gebaseerd op het topic van LittleOwlet. Alleen is dat topic nogal dood en dus besloot ik een nieuw topic aan te maken vanwege mijn topic over MCDD.
    Praat hier gerust over alles wat met autisme te maken heeft! Je medicijnen, je problemen, whatever.

    Waarom staan er meer dingen achter de namen dan ASS?
    ASS gaat vaak in combinatie met andere beperkingen zoals ADD, ADHD, ODD, CD en noem maar op. Het kan dat je alleen ASS of een van de andere dingen hebt, maar dat betekend niet dat anderen dit niet kunnen hebben.



    Autisten
    Wolfmens // Cheyenne (MCDD en ADD)
    Iversen / /Nikki (ASS)
    Iratus // Mirthe (ASS)
    Stenenlikker // Belle (ASS, Asperger)
    Moggy // Erieka (ASS)
    Bbang // Lucca (ASS)
    Kvelertak // Michelle (ASS, PDD-NOS en ADD)
    Patholoog // Manon (ASS)
    Kroliki // Sterre (Asperger)
    FancyFairy20 // Rody (MCDD)
    Kuroshitsuji_me // (PDD-NOS en ADD)

    [ bericht aangepast op 27 nov 2017 - 19:38 ]

    Als je je afvraagt of je een psychische beperking hebt, consulteer dan een dokter. Wij kunnen geen diagnose op je plakken.(;

    [ bericht aangepast op 4 nov 2017 - 21:18 ]


    oi, suzy

    No comment on that.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    LuxaFlex schreef:
    ik heb het idee dat ik iets heb maar het wordt maar niet opgemerkt qua ADD of Bipolaire stoornis (dat laatste kost meer tijd om vast te stellen)

    Je zou je echt moeten laten onderzoeken door een psychiater/ psycholoog, wij kunnen je daar niet bij helpen. Bovendien is ieder mens met Autisme anders dus waar jij "last van hebt", is bij een ander weer verschillend. Het hoeft ook niet direct te zijn dat je met deze symptomen ASS hebt.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    ^
    De klachten die ze noemde zijn ook niet de standaard dingen die bij ASS horen, dus die diagnose is onwaarschijnlijk. Bovendien moet je op een behoorlijk aantal criteria scoren om ASS als diagnose te krijgen, zoals je misschien wel weet. Maar ja, ik ben geen psych, dus ik kan daar geen gegronde uitspraken over doen.


    oi, suzy

    Oke ik wacht wel.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik heb zo'n moeite met sociale situaties. Als ik een gesprek met iemand heb en het is druk in de ruimte, doordat bijvoorbeeld andere mensen ook met elkaar praten, kan ik mijn hoofd niet goed bij het gesprek houden. Het is alsof ik dan alle prikkels niet meer op kan vangen en de rest langs mij heen gaat. Ook krijg ik niet veel begrip van mensen als ik uitleg waarom sociale situaties zo moeilijk voor me zijn en gaan ze me overspoelen met vragen. Vaak ben ik daar niet op voorbereid en ga ik stotteren doordat ik simpelweg niet meer weet wat ik moet zeggen. Ook merk ik dat als ik overprikkeld raak, mijn systeem als het ware op energiezuinige modus gaat; geen oogcontact meer, allerlei manieren verzinnen om weg te kunnen, smoesjes verzinnen als "ik ga even naar de wc" of "ik voel me niet lekker" om te kunnen ontsnappen aan het leed dat "gezelligheid" heet.

    Soms haat ik het echt om mij te zijn, waarom kan ik niet gewoon normaal zijn of zo ugh.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2017 - 22:36 ]


    26 - 02 - '16

    Feline schreef:
    Ik heb zo'n moeite met sociale situaties. Als ik een gesprek met iemand heb en het is druk in de ruimte, doordat bijvoorbeeld andere mensen ook met elkaar praten, kan ik mijn hoofd niet goed bij het gesprek houden. Het is alsof ik dan alle prikkels niet meer op kan vangen en de rest langs mij heen gaat. Ook krijg ik niet veel begrip van mensen als ik uitleg waarom sociale situaties zo moeilijk voor me zijn en gaan ze me overspoelen met vragen. Vaak ben ik daar niet op voorbereid en ga ik stotteren doordat ik simpelweg niet meer weet wat ik moet zeggen. Ook merk ik dat als ik overprikkeld raak, mijn systeem als het ware op energiezuinige modus gaat; geen oogcontact meer, allerlei manieren verzinnen om weg te kunnen, smoesjes verzinnen als "ik ga even naar de wc" of "ik voel me niet lekker" om te kunnen ontsnappen aan het leed dat "gezelligheid" heet.

    Soms haat ik het echt om mij te zijn, waarom kan ik niet gewoon normaal zijn of zo ugh.


    Ben jij mij ofzo want dit is precies een van mijn grootste flaws.


    oi, suzy

    Feline schreef:
    Ik heb zo'n moeite met sociale situaties. Als ik een gesprek met iemand heb en het is druk in de ruimte, doordat bijvoorbeeld andere mensen ook met elkaar praten, kan ik mijn hoofd niet goed bij het gesprek houden. Het is alsof ik dan alle prikkels niet meer op kan vangen en de rest langs mij heen gaat. Ook krijg ik niet veel begrip van mensen als ik uitleg waarom sociale situaties zo moeilijk voor me zijn en gaan ze me overspoelen met vragen. Vaak ben ik daar niet op voorbereid en ga ik stotteren doordat ik simpelweg niet meer weet wat ik moet zeggen. Ook merk ik dat als ik overprikkeld raak, mijn systeem als het ware op energiezuinige modus gaat; geen oogcontact meer, allerlei manieren verzinnen om weg te kunnen, smoesjes verzinnen als "ik ga even naar de wc" of "ik voel me niet lekker" om te kunnen ontsnappen aan het leed dat "gezelligheid" heet.

    Soms haat ik het echt om mij te zijn, waarom kan ik niet gewoon normaal zijn of zo ugh.

    DIT. Dit zo erg. Uuuuch. Het is vooral verschrikkelijk bij mensen die ik niet ken.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2017 - 1:35 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ja hallo paniekaanval


    oi, suzy

    Ik woon nu sinds ruim een maand op mezelf met begeleiding en het is echt veel beter dan verwacht. Ik heb mijn eigen studio en 1x per week komt er iemand la gs om te kijken hoe het gaat, wat moeilijk is en waar we aan gaan werken. Super fijn omdat ik gewoon alle vrijheid heb, met nog een steuntje in de rug. Ik zag er erg tegen op, maar ik kan het echt ontzettend aanraden!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    ^how you payin' for that bro?


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ben zelf heel slecht in overzicht houden, maar mijn begeleidster is met een geniaal idee gekomen ^^
    Een prikbord met daarop 4 weekplanningen, waardoor ik dus een maandplanning heb. De weekplanningen zijn per dag opgedeeld in ochtend, middag, avond en overig, zodat ik op die manier op wat meer overzicht heb over op welke momenten ik wel of niet druk ben.
    Daarnaast hang ik nog een lijstje met standaard dingen die ik op een dag moet doen (sommige vergeet ik nog wel eens, oops) en een to do list.
    Want ik wordt er toch wel een klein beetje gek van dat ik zoveel mogelijk in mijn hoofd probeer te onthouden ipv het op te schrijven :').


    Stenenlikker

    Oké, deze situatie vergt HEEL. VEEL. van mijn aanpassingsvermogen en flexibiliteit HELP x'D

    Maar thank god, ik heb het weten te managen. Hier groei ik van, toch..? :9~

    ^Hephaiston, lijstjes maken werkt voor mij ook heel erg goed, alleen ik maak ze niet zo gedetailleerd als jij. Planningen maken zit bij mij al in het systeem ingebakken dus bij mij gaat planningen vrij automatisch (al moet ik er wel mijn volle aandacht bij houden). Het scheelt in elk geval om dingen op te schrijven in plaats van ze te onthouden, want bij mij werkt dat inderdaad ook voor geen meter.


    oi, suzy

    Ik heb al langer van die trucjes voor mijn niet al te beste geheugen (een bord kopen en met verschillende stiften daarop werken) en denk dat iedereen die voor zichzelf zou kunnen ontdekken en dat helpt mij in ieder geval enorm.


    Aan niets denken is ook denken.

    Voor mijn bachelor moet ik een essay schrijven over een onderwerp dat me interesseert. Ik ga het schrijven over de relatie tussen hersenverbindingen en de auditieve gevoeligheid bij autisme. Ik heb al bijna 20 geschikte artikelen gevonden, haha. Is blijkbaar een hot topic... :9~


    oi, suzy