• Het autisme topic




    Okay, dit topic is gebaseerd op het topic van LittleOwlet. Alleen is dat topic nogal dood en dus besloot ik een nieuw topic aan te maken vanwege mijn topic over MCDD.
    Praat hier gerust over alles wat met autisme te maken heeft! Je medicijnen, je problemen, whatever.

    Waarom staan er meer dingen achter de namen dan ASS?
    ASS gaat vaak in combinatie met andere beperkingen zoals ADD, ADHD, ODD, CD en noem maar op. Het kan dat je alleen ASS of een van de andere dingen hebt, maar dat betekend niet dat anderen dit niet kunnen hebben.



    Autisten
    Wolfmens // Cheyenne (MCDD en ADD)
    Iversen / /Nikki (ASS)
    Iratus // Mirthe (ASS)
    Stenenlikker // Belle (ASS, Asperger)
    Moggy // Erieka (ASS)
    Bbang // Lucca (ASS)
    Kvelertak // Michelle (ASS, PDD-NOS en ADD)
    Patholoog // Manon (ASS)
    Kroliki // Sterre (Asperger)
    FancyFairy20 // Rody (MCDD)
    Kuroshitsuji_me // (PDD-NOS en ADD)

    [ bericht aangepast op 27 nov 2017 - 19:38 ]

    Is dit ook een topic voor als je ADHD hebt?

    [ bericht aangepast op 3 okt 2017 - 11:55 ]


    I have seen my own sun darkened

    Volgens mij was ADHD ook geen autisme, maar ging het er wel vaak mee samen met autisme. Geen idee dus. Even afwachten op een ander antwoord.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik weet niet of het al een keer besproken hebt, maar ik ben er laatst achtergekomen dat sommige vormen van Asperger samen kunnen gaan met Sensory Overload. Ik heb het nooit echt met geluid of licht, maar alleen met aanraking. Soms, vaak 's avonds, kan ik heel slecht tegen het gevoel van textiel onder mijn vingers. Ervaart iemand het zelfde? Hoe gaan jullie daar mee om? Bij mij helpt bijvoorbeeld ijskoud water over mijn handen laten stromen ^^

    De titel van dit topic zegt denk ik al genoeg... :Y)

    Bovendien zijn autisme en ADHD beduidend verschillend.


    oi, suzy

    Frey_ schreef:
    Ik weet niet of het al een keer besproken hebt, maar ik ben er laatst achtergekomen dat sommige vormen van Asperger samen kunnen gaan met Sensory Overload. Ik heb het nooit echt met geluid of licht, maar alleen met aanraking. Soms, vaak 's avonds, kan ik heel slecht tegen het gevoel van textiel onder mijn vingers. Ervaart iemand het zelfde? Hoe gaan jullie daar mee om? Bij mij helpt bijvoorbeeld ijskoud water over mijn handen laten stromen ^^

    Ik heb het juist met geluid en licht. Heb oordoppen gekocht tegen ruis op de achtergrond. ^^


    oi, suzy

    Ik heb geluid, llicht en aanraking. Ik kan heel erg schrikken van een zacht geluid of een random aanraking. Ik kan dan best in paniek raken.
    Als ik boos ben wil ik helemaal niet aangeraakt worden, want dan kan ik agressief worden.

    Ik heb trouwens een hekel aan piepschuim, het gevoel en geluid en kartonnen dozen.

    [ bericht aangepast op 3 okt 2017 - 12:23 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Echt een sensory overload zoals mensen hier aangeven heb ik niet, maar ik ben er wel wat gevoeliger voor en dan ook vooral voor geluid en zicht.
    Zo ben ik laatst huilend een feesttent uitgelopen omdat ik het geluidsvolume niet meer aankon.
    Zo heb ik ook oordoppen voor tijdens toetsen, zodat ik minder snel afgeleid raak door geluiden. Helaas kan elke beweging (vaak in ooghoeken) die ik zie me ook weer afleiden, haha.


    Stenenlikker

    Frey_ schreef:
    Ik weet niet of het al een keer besproken hebt, maar ik ben er laatst achtergekomen dat sommige vormen van Asperger samen kunnen gaan met Sensory Overload. Ik heb het nooit echt met geluid of licht, maar alleen met aanraking. Soms, vaak 's avonds, kan ik heel slecht tegen het gevoel van textiel onder mijn vingers. Ervaart iemand het zelfde? Hoe gaan jullie daar mee om? Bij mij helpt bijvoorbeeld ijskoud water over mijn handen laten stromen ^^

    Sensory Overload? ;/ Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar dat komt me wel heel bekend voor (van verhalen van anderen). Wat houdt het precies in en heb je daar een diagnose voor nodig?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Bij mij helpt het als iedereen me met rust laat. :')


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Can I join?
    philocaly - Milena - PDD-NOS


    • His arms feel more like home than any house ever did. •

    Ik ben gigantisch gevoelig voor drukke ruimtes. Op momenten dat ik er echt niet tegen kan, voelt het alsof alle lucht uit mijn longen weg wordt gedrukt en dan krijg ik het heel benauwd.


    26 - 02 - '16

    Feline schreef:
    Ik ben gigantisch gevoelig voor drukke ruimtes. Op momenten dat ik er echt niet tegen kan, voelt het alsof alle lucht uit mijn longen weg wordt gedrukt en dan krijg ik het heel benauwd.

    Hear, hear.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind het echt geweldig dat hier een topic van is en dat mensen hun gedachten met elkaar kunnen delen (:

    Wilde ik zomaar even kwijt! Jammer van het incident van een paar dagen terug, maar dat soort dingen verdienen geen aandacht van mij.

    Kusjes


    - thank you for existing -

    Ik heb het zelf even (informatie) opgezocht wat sensory overload precies betekend en dat is dus de Engelse variant van prikkelgevoeligheid. Het komt me echt heel bekend voor, vooral met de stukken over het sociale gebied en prestatiedruk, maar ook dingen over licht/reuk/tastzin zijn erg herkenbaar.
          Tegelijkertijd verschilt het ook echt heel erg bij me. Het ene moment voel/merk ik heel veel en het andere moment is het een ondergevoeligheid.
    Deze site beschrijft heel goed wat het inhoudt en waarbij ik mij het grootste gedeelte herkenbaar bij voel. Als iemand er tips of advies voor heeft, zou ik het graag willen weten. Wat doen jullie in deze situaties en hoe gaan jullie ermee om? Ik merk dat het mijn leven beïnvloed en het is érg vervelend.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Die website moet ik eens uitgebreider bekijken!

    Ik heb de afgelopen week een slechte week gehad. Ik ben continu moe, overprikkeld en veel te snel geïrriteerd. Na zo'n reeks uitputtende dagen kan ik alleen maar huilen. Ik wil niks, ik kan niks en dat terwijl ik hartstikke rusteloos ben. De enige manier om dan bij te komen is mezelf twee à drie dagen opsluiten, zowel mentaal als fysiek.


    oi, suzy