• Het autisme topic




    Okay, dit topic is gebaseerd op het topic van LittleOwlet. Alleen is dat topic nogal dood en dus besloot ik een nieuw topic aan te maken vanwege mijn topic over MCDD.
    Praat hier gerust over alles wat met autisme te maken heeft! Je medicijnen, je problemen, whatever.

    Waarom staan er meer dingen achter de namen dan ASS?
    ASS gaat vaak in combinatie met andere beperkingen zoals ADD, ADHD, ODD, CD en noem maar op. Het kan dat je alleen ASS of een van de andere dingen hebt, maar dat betekend niet dat anderen dit niet kunnen hebben.



    Autisten
    Wolfmens // Cheyenne (MCDD en ADD)
    Iversen / /Nikki (ASS)
    Iratus // Mirthe (ASS)
    Stenenlikker // Belle (ASS, Asperger)
    Moggy // Erieka (ASS)
    Bbang // Lucca (ASS)
    Kvelertak // Michelle (ASS, PDD-NOS en ADD)
    Patholoog // Manon (ASS)
    Kroliki // Sterre (Asperger)
    FancyFairy20 // Rody (MCDD)
    Kuroshitsuji_me // (PDD-NOS en ADD)

    [ bericht aangepast op 27 nov 2017 - 19:38 ]

    Always
    Unique
    Totally
    Interesting
    Sometimes
    Mysterious

    Autism


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lol ja

    Ik heb dus nu een groepsproject waar een van de groepsleden echt een complete asshole is en zijn afspraken niet nakomt. En ik als autist hang enorm aan planningen dus yay doe mij maar een portie stress

    Iemand zonder autisme kan dit misschien beter aan dan ik/wij (want onverwachte verandering van planning en het niet nakomen van afspraken aka stiptheid is echt niet aan ons besteed)


    oi, suzy

    nog een stelling wat vinden jullie ervan als er mensen zijn die schelden met het woord ''Autist''?


    Nobody Say It was easy

    Bitchcraft schreef:
    nog een stelling wat vinden jullie ervan als er mensen zijn die schelden met het woord ''Autist''?

    Dom en lachwekkend. Zegt meer over hen dan over ons.


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    Lol ja

    Ik heb dus nu een groepsproject waar een van de groepsleden echt een complete asshole is en zijn afspraken niet nakomt. En ik als autist hang enorm aan planningen dus yay doe mij maar een portie stress

    Iemand zonder autisme kan dit misschien beter aan dan ik/wij (want onverwachte verandering van planning en het niet nakomen van afspraken aka stiptheid is echt niet aan ons besteed)

    Ik ken het. UCH. Dat is echt hetgeen wat me sneller chagrijnig maakt, omdat ze 'iets beloven' en het niet doen, maar ondertussen wachten er wel anderen op. Mijn begeleiding is meer van het 'ik doe het losjes' en niet 'de planning', wat me dus enorm ergert. Ook vanwege het feit dat ze kennis zouden moeten hebben in autisme, maar toch stellen ze vragen als "waarom ik me zo voel" en assumpties en grapjes erover maakt. Wat me nóg meer chagrijnig maakt. Rofl. 😂

    Bitchcraft schreef:
    nog een stelling wat vinden jullie ervan als er mensen zijn die schelden met het woord ''Autist''?

    Is dat een scheldwoord? Ik dacht een compliment. 😉

    [ bericht aangepast op 16 okt 2017 - 23:13 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Statesman schreef:
    Always
    Unique
    Totally
    Interesting
    Sometimes
    Mysterious

    Autism

    Hey, goed gevonden! Die houden we erin!

    MacTavish schreef:
    (...)
    Dom en lachwekkend. Zegt meer over hen dan over ons.

    En dit precies.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Transcend schreef:
    (...)
    En dit precies.


    Vond het op youtube onder een video ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.


    So. Waar zal ik eens beginnen. Ik heb ook autisme. Waar ik problemen mee heb zijn overprikkeling en informatieverwerking. Ik ben nu aan het afstuderen (hogeschool) en ik moet mijn hele opdracht zelf tot stand brengen en uitvoeren. Ik moet dus continue hoofd en bijzaken scheiden, filteren, afbakenen en samenhang zien in een groot geheel en dan ook nog overzicht bewaren. Dit zijn precies de dingen die ik niet kan omdat ik geen interne receptionist heb die me helpt met informatie structureren.

    Voor de tweede keer kom ik mezelf tegen want ik heb al een keer eerder geprobeerd af te studeren.
    Mijn opdracht bestaat uit allerlei stappen (soms kleine stappen) die samenkomen en nu begin ik de grip op die enorme hoeveelheid informatie en mezelf te verliezen. Ik slaap te weinig en ik voel me werkelijk waar waardeloos en somber omdat ik 40 uur per week op stage met mijn beperking word geconfronteerd one way or another.
    Omdat ik continue een file heb in mijn hoofd lijkt het alsof ik geen flikker vooruit kom.

    Op stage (waar ze inmiddels van mijn autisme af weten) ziet mijn begeleider me nog steeds als langzaam en als iemand die geen focus kan bepalen. Het kost me zoveel kracht en energie om alleen al te funtlctioneren op dit tempo, maar het continue zwemmen tegen een stroom in put me zo erg uit dat ik geen energie meer over heb. Ik probeer nu zowel af te studeren als allerlei manieren vinden om met mijn autisme om te gaan, maar ik vraag mezelf af hoeveel verder ik nog ga komen, en tegen welke prijs?


    No growth of the heart is ever a waste

    Salaryman schreef:

    So. Waar zal ik eens beginnen. Ik heb ook autisme. Waar ik problemen mee heb zijn overprikkeling en informatieverwerking. Ik ben nu aan het afstuderen (hogeschool) en ik moet mijn hele opdracht zelf tot stand brengen en uitvoeren. Ik moet dus continue hoofd en bijzaken scheiden, filteren, afbakenen en samenhang zien in een groot geheel en dan ook nog overzicht bewaren. Dit zijn precies de dingen die ik niet kan omdat ik geen interne receptionist heb die me helpt met informatie structureren.

    Voor de tweede keer kom ik mezelf tegen want ik heb al een keer eerder geprobeerd af te studeren.
    Mijn opdracht bestaat uit allerlei stappen (soms kleine stappen) die samenkomen en nu begin ik de grip op die enorme hoeveelheid informatie en mezelf te verliezen. Ik slaap te weinig en ik voel me werkelijk waar waardeloos en somber omdat ik 40 uur per week op stage met mijn beperking word geconfronteerd one way or another.
    Omdat ik continue een file heb in mijn hoofd lijkt het alsof ik geen flikker vooruit kom.

    Op stage (waar ze inmiddels van mijn autisme af weten) ziet mijn begeleider me nog steeds als langzaam en als iemand die geen focus kan bepalen. Het kost me zoveel kracht en energie om alleen al te funtlctioneren op dit tempo, maar het continue zwemmen tegen een stroom in put me zo erg uit dat ik geen energie meer over heb. Ik probeer nu zowel af te studeren als allerlei manieren vinden om met mijn autisme om te gaan, maar ik vraag mezelf af hoeveel verder ik nog ga komen, en tegen welke prijs?


    Hey ik weet niet of je op zoek was naar advies. Je mag sowieso me een berichtje sturen als je even wil praten/venten. Ik las dit en de 'file in je hoofd' kwam mij heel bekend voor. Jaren geleden heeft mijn psycholoog mij een natuurlijk middel aangeraden die je ondersteunt bij het orde houden in je hoofd. (Het heet Ltheanine en is te koop bij holland&barret/De tuinen). Ik merk dat als ik die inneem de file veel overzichtelijker is en ik makkelijker kan plannen, als ik ze vergeet is het zelfs zo dat ik de file letterlijk weer voel opstapelen. Ik weet dat het niet de perfecte oplossing is maar het zou je misschien een heel klein beetje kunnen helpen met die drukte in je hoofd?


    The truth is out there.

    Ik heb erg veel moeite met het herkennen (en verleggen) van mijn grenzen. Soms ben ik na iets kleins al op, soms kan ik best veel hebben. Mijn vriend heeft zelf ook autisme en heeft al jaren begeleiding. En hij wil me graag helpen, maar hij verliest vaak uit het oog dat ik nog maar net de diagnose heb en nog geen 2 maanden begeleiding heb. Hij vraagt dan te veel van me, maar ik weet niet hoe ik dat dan moet aangeven. Natuurlijk wil ik mezelf ontwikkelen en moet ik groeien, maar ik wil wel een balans houden - ik moet niet elke dag over mijn grenzen heen gaan. Dat wil ik doseren: op mijn EIGEN manier en mijn EIGEN tempo.
    Heeft iemand tips over hoe ik in de gaten kan houden hoe ver ik richting mijn grens zit en hoe ik kan omgaan met vermoeidheid, ook als ik nog dingen moet doen waar ik niet omheen kan? En zijn er mensen die dit herkennen?


    oi, suzy

    Dang ik wilde ook nog op Salaryman reageren. Zal 't morgen doen!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Hey heel erg bedankt voor je bericht. Eigenlijk vins ik het echt klote dat jij hetzelfde meemaakt want ik gun het niemand. Alleen al presteren op het magere niveau dat ik doe kost me zoveel energie. Ik moest trouwens wel echt een barriere over om mijn ervaring te delen dus ik ben er blij mee dat ik dat in een omgeving kan waar ik niet word gestigmatiseerd.
    Ik heb ltheanine zitten googlen en overweeg het serieus om in te nemen. Het zit kennelijk in groene thee. Gekke vraag misschien: kan ik dan gewoon per dag een paar koppen groene thee nemen? Heb jij dat geprobeerd?

    @mactavish: ik gebruik daar een soort van stoplicht manier voor! Beschrijf hoe je je voelt in je hoofd. Groen: ik voel me prima. Oranje: ik moet oppassen voor mijn grens. Rood: ik zit op of over mijn grens.


    No growth of the heart is ever a waste

    ik heb het idee dat ik iets heb maar het wordt maar niet opgemerkt qua ADD of Bipolaire stoornis (dat laatste kost meer tijd om vast te stellen)


    Aan niets denken is ook denken.

    Waar heb je dan last van?


    oi, suzy

    -Dromerigheid
    -Bij drukte geïrriteerd / overprikkeld
    -Bij felle of sowieso te veel lichten geïrriteerd
    -Manisch
    -Psychotisch geweest
    -Ik kan niet goed tegen chaos, want ik wil graag rust hebben
    -Suicide pogingen gedaan

    Maar dit is een opsomming van alles een beetje. Nu staat de manie voorop en vooral stemmingswisselingen, ook in energie. Soms heb ik dezelfde dag heel veel energie en dan opeens niet meer


    Aan niets denken is ook denken.