• Het autisme topic




    Okay, dit topic is gebaseerd op het topic van LittleOwlet. Alleen is dat topic nogal dood en dus besloot ik een nieuw topic aan te maken vanwege mijn topic over MCDD.
    Praat hier gerust over alles wat met autisme te maken heeft! Je medicijnen, je problemen, whatever.

    Waarom staan er meer dingen achter de namen dan ASS?
    ASS gaat vaak in combinatie met andere beperkingen zoals ADD, ADHD, ODD, CD en noem maar op. Het kan dat je alleen ASS of een van de andere dingen hebt, maar dat betekend niet dat anderen dit niet kunnen hebben.



    Autisten
    Wolfmens // Cheyenne (MCDD en ADD)
    Iversen / /Nikki (ASS)
    Iratus // Mirthe (ASS)
    Stenenlikker // Belle (ASS, Asperger)
    Moggy // Erieka (ASS)
    Bbang // Lucca (ASS)
    Kvelertak // Michelle (ASS, PDD-NOS en ADD)
    Patholoog // Manon (ASS)
    Kroliki // Sterre (Asperger)
    FancyFairy20 // Rody (MCDD)
    Kuroshitsuji_me // (PDD-NOS en ADD)

    [ bericht aangepast op 27 nov 2017 - 19:38 ]

    Hyunju schreef:
    (...)
    Dat is mijn bedoeling ook. Dat het altijd een beetje laat gebeurd, als het kwaad al geschiedt is.

    Ik ga nu op jouw post reageren, maar dat wil niet zeggen dat het naar jou gericht is. Dus neem dit niet persoonlijk. Ik wil iedereen die deel was (hoe klein dan ook) in deze situatie even iets vragen.
    Even heel eerlijk: is iedereen daar niet schuldig aan?
    Als iedereen was gestopt met reageren op Innsaei, dan was het zover niet moeten komen. Dan hadden Glenn en Jarne niet moeten ingrijpen. ;-)

    Dat de post van Jarne misschien laat was, dat valt te bediscussiëren. Ik ga nu heel eerlijk zijn over enkele laatste reacties (en het boeit mij in deze post ook niet wie het gezegd heeft) en jullie moeten ook eerlijk reageren of jullie het leuk vinden als jullie dit over een post van jou zouden moeten lezen, ofja de manier waarop. Ik ben zelf in een Aspergergezin opgegroeid en ik weet maar al te goed waarover ik spreek als ik dit zeg: de manier waarop de volgende dingen gezegd werden, kunnen zeer verkeerd overkomen; zeker voor mensen met autisme die alles heel letterlijk of net héél persoonlijk dingen kunnen opnemen. Je wil ze zelf niet horen, waarom zeg je het dan tegen een ander? Spreek me tegen als je vindt dat de onderstaande (delen) van reacties niet kwetsend zijn:

    ADD is geen autisme, lol. Echt niet.

    Waarom voer ik deze discussie eigenlijk nog? Je staat toch niet open voor andermans ideeën.

    Jij komt mij nu echt mijn neus uit. Stop met dit uitdagende gedrag en ga een leven zoeken. Echt, rot een eind op.

    Veel plezier (: (met zelfmood plegen)

    Doe wat je niet laten kunt.:Y) (maar ga vooral zelfmoord plegen)


    Deze reacties zijn allemaal geplaatst na de modmelding van Glenn. De oudste reactie was 40 minuten voor Jarne zijn post, en de jongste was 7 minuten voor Jarne zijn post. Dus in mijn beleving is dit zeker niet te laat. Zeker niet op een maandagmorgen, wanneer iedereen op school/werk hoort te zitten.

    Innsaei was na Glenn zijn mededeling gestopt met respectloos te zijn (in dit topic), nog wel iet wat vreemd natuurlijk, maar waarom stopt de rest niet?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik vind eigenlijk dat er een heel groot verschil is tussen die berichten, maar ik zou liever deze discussie niet voeren. Ik heb mijn bericht aangepast en ik geef mijn fout toe.


    Mhm?

    Oké, dit zal waarschijnlijk raar overkomen omdat dit na dit alles is, maar heeft iemand tips om toch ietswat van oogcontact te maken? De andere mensen denken dat ik vaak lieg omdat ik niet echt in hun ogen durf kijken... :$


    The antidote for fifty enemies is one friend. ~ Aristotle

    Allmilla schreef:
    Oké, dit zal waarschijnlijk raar overkomen omdat dit na dit alles is, maar heeft iemand tips om toch ietswat van oogcontact te maken? De andere mensen denken dat ik vaak lieg omdat ik niet echt in hun ogen durf kijken... :$


    Probeer van iedereen zijn of haar oogkleur te herinneren. Dat hielp mij heel erg toen ik daar verlegen in was.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik moet zeggen dat een aantal van de reacties van andere users in mijn ogen niet konden, maar dat ik wel snap waarom ze gemaakt zijn.
    Ik ben zelf wel terughoudend en moeilijk boos te krijgen, maar na het lezen van de reacties van Innsaei kookte ik van woede. Ik had bijna zelf ook onaangename reacties geplaatst.
    Nu zijn er meerdere mensen die sneller hun mond opentrekken dan ik, maar waarschijnlijk op hetzelfde niveau van woede zaten. Dus ik snap waarom ze deze reacties hebben geplaatst. Een kwaad persoon kan nou eenmaal nogal gemeen reageren.
    Nogmaals, ik wil het niet goed praten, maar wil wel laten zien dat ik snap waarom er zo gereageerd is. Hopelijk snappen anderen het aan de hand van mijn uitleg ook.


    Stenenlikker

    Centurio schreef:
    (...)

    Probeer van iedereen zijn of haar oogkleur te herinneren. Dat hielp mij heel erg toen ik daar verlegen in was.


    Bedankt! Ik zal zeker proberen dit toe te passen :)


    The antidote for fifty enemies is one friend. ~ Aristotle

    @ Scandal; Ik keur de reacties ook niet goed. Dat is niet wat ik daarmee probeer te zeggen en dat heb ik verder ook niet gezegd. Maar in het algemeen vind ik dat er best laat word ingegrepen. Zeker met zo'n ruzie en woorden die er losgelaten werden de afgelopen dagen, merk ik niet veel verschil met dat er echt ingegrepen is. In dat opzicht deel ik dezelfde mening met Hephaistion. Wat er gezegd werd vanuit sommige users keur ik ook niet goed (hoewel de eerste twee reacties uit jouw bericht ik nog mee vind vallen in verband met wat er allemaal gezegd werd,) maar ik snap hun woede.
          Nogmaals; ik keur het niet goed, want ik was zelf ook behoorlijk woedend en vind alsnog dat je een ander niet de dood in mag wensen. Dit zijn, naar mijn mening, noodzakelijke dingen en ik heb verder niet het gevoel dat (sommigen) de crew het in de hand heeft als er zulke ruzies 'uitbreken'.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2017 - 17:28 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Sorry? Die dingen tussen de haakjes heb ik niet eens geschreven. Dus wat doet dat daar?

    En gelukkig heb ik niemand de dood in gewenst (:

    [ bericht aangepast op 2 okt 2017 - 17:50 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hephaistion schreef:
    Ik moet zeggen dat een aantal van de reacties van andere users in mijn ogen niet konden, maar dat ik wel snap waarom ze gemaakt zijn.
    Ik ben zelf wel terughoudend en moeilijk boos te krijgen, maar na het lezen van de reacties van Innsaei kookte ik van woede. Ik had bijna zelf ook onaangename reacties geplaatst.
    Nu zijn er meerdere mensen die sneller hun mond opentrekken dan ik, maar waarschijnlijk op hetzelfde niveau van woede zaten. Dus ik snap waarom ze deze reacties hebben geplaatst. Een kwaad persoon kan nou eenmaal nogal gemeen reageren.
    Nogmaals, ik wil het niet goed praten, maar wil wel laten zien dat ik snap waarom er zo gereageerd is. Hopelijk snappen anderen het aan de hand van mijn uitleg ook.


    Dit heb ik ook wel inderdaad. Ik heb me ontzettend in moeten houden, want die opmerkingen hebben me gigantisch gekwetst.


    26 - 02 - '16

    Hyunju schreef:
    @ Scandal; Ik keur de reacties ook niet goed. Dat is niet wat ik daarmee probeer te zeggen en dat heb ik verder ook niet gezegd. Maar in het algemeen vind ik dat er best laat word ingegrepen. Zeker met zo'n ruzie en woorden die er losgelaten werden de afgelopen dagen, merk ik niet veel verschil met dat er echt ingegrepen is. In dat opzicht deel ik dezelfde mening met Hephaistion. Wat er gezegd werd vanuit sommige users keur ik ook niet goed (hoewel de eerste twee reacties uit jouw bericht ik nog mee vind vallen in verband met wat er allemaal gezegd werd,) maar ik snap hun woede.
          Nogmaals; ik keur het niet goed, want ik was zelf ook behoorlijk woedend en vind alsnog dat je een ander niet de dood in mag wensen. Dit zijn, naar mijn mening, noodzakelijke dingen en ik heb verder niet het gevoel dat (sommigen) de crew het in de hand heeft als er zulke ruzies 'uitbreken'.


    Statesman schreef:
    Sorry? Die dingen tussen de haakjes heb ik niet eens geschreven. Dus wat doet dat daar?

    En gelukkig heb ik niemand de dood in gewenst (:


    Wij willen graag op jullie opmerkingen antwoorden, maar mag ik vragen om dit in pb te doen? Ik weet dat het bericht van Erica wel uitnodigt om hier verder te gaan, maar op deze manier verliest dit topic weer zijn doel. Alvast bedankt. ^^


    Take me to wonderland

    (Weer) Een vraagje van mij: gebruiken jullie ook medicatie en zo ja, de welke? Als ik dat mag weten natuurlijk...
    Ik gebruik zelf abilify, maar veel verschil merk ik zelf niet, terwijl de rest zegt dat er een groot verschil is...


    The antidote for fifty enemies is one friend. ~ Aristotle

    Allmilla schreef:
    (Weer) Een vraagje van mij: gebruiken jullie ook medicatie en zo ja, de welke? Als ik dat mag weten natuurlijk...
    Ik gebruik zelf abilify, maar veel verschil merk ik zelf niet, terwijl de rest zegt dat er een groot verschil is...

    Ik niet. En ik vraag me werkelijk af bij welke symptomen van autisme medicatie kan helpen...


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    (...)
    Ik niet. En ik vraag me werkelijk af bij welke symptomen van autisme medicatie kan helpen...


    Bij mij is het mijn "koppigheid", het deel van mij dat mij vast laat houden aan bepaalde gedachten. Volgens anderen ben ik nu veel soepeler in denken en doen, dan voor ik die medicatie gebruikte.


    The antidote for fifty enemies is one friend. ~ Aristotle

    Allmilla schreef:
    (Weer) Een vraagje van mij: gebruiken jullie ook medicatie en zo ja, de welke? Als ik dat mag weten natuurlijk...
    Ik gebruik zelf abilify, maar veel verschil merk ik zelf niet, terwijl de rest zegt dat er een groot verschil is...

    Dat is verschillend met hoe erg je het hebt (om het zo maar te verwoorden) en wat voor dingen/symptomen er allemaal nog meer spelen. Ik gebruik zelf geen medicijnen ervoor, ook in het algemeen, omdat ik niet afhankelijk ervan wil zijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dysphoria schreef:
    (...)

    Wij willen graag op jullie opmerkingen antwoorden, maar mag ik vragen om dit in pb te doen? Ik weet dat het bericht van Erica wel uitnodigt om hier verder te gaan, maar op deze manier verliest dit topic weer zijn doel. Alvast bedankt. ^^

    Als er nog een toegevoegde waarde aan is, want anders hoeft het niet voor mij. Ik wilde alleen mijn mening erover neerzetten en erover klaar zijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.